מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בערה, נימול, דקירות ואובדן תחושה.רוני04/04/2010
שלום ד"ר
לפני 3 שבועות עברתי ניתוח לפרוסקופי לתיקון בקע דו צדדי.
לאחר הניתוח הופיעה תחושת בערה חזקה ברגל שמאל (מהמפשעה עד הברך) בנוסף לנימול דקירות חזקות ואובדן תחושה חלקי.
לאחר ביקורת של הרופא המנתח הובהר לי כי נפגע עצב הגורם לתחושות הנ"ל.
אציין כי במרפאת כאב נרשמו לי נורטילין 25 מ"ג פעמיים ביום לחודשיים + אקרוקסיה 90 מ"ג ל10 ימים.
אבקשך להרחיב בתשובתך לגבי משך תהליך ההחלמה הממוצע ע"פ ניסיונך
ובנוסף האם מאמץ לחזור לפעילות שגרתית תוך כדי התחושות הנ"ל מומלץ או עשוי לגרום לנזק?
תודה רבה, חג שמח
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הנזק כבר נגרם...
ד''ר דוד נויפלד06/04/2010כך שלא מוצדק לא לחזור לעבודה.
אתה באמת זקוק לכ"כ הרבה תרופות??
פגיעה כזו בעצב היא בעיה מוכרת מאד מטרידה וללא פתרון טוב. צריך לחכות ולראות. לא בטוח שזה יעבור. יש מצב קיצוני שאולי תזדקק לניתוח נוסף לביתוק העצבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה - שאלה נוספת ברשותך
רוני06/04/2010תודה ד"ר, מעריך את העזרה.
אנסה להוריד את מינון התרופות.
השלמתי עם העובדה שצריך לתת לזמן לעשות את שלו
האם מניסיונך חוזרים לתפקוד מלא בתום תקופת ההחלמה? (חדר כושר... פעילות מאומצת)
האם יש צורך בפיזיוטרפיה?
האם המעקב כרגע צריך להיות של כירורג או שיש צורך בהתייעצות נוספת?
שוב, המון תודה ומתנצל על השאלות הרבות
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבעיה היא...
ד''ר דוד נויפלד06/04/2010כירורגית והטיפול הוא כירורגי.
פיזיוטרפיסטים כמו דיאטנים צריכים להתפרנס אבל זה לא רלוונטי לגביך.
באשר לפעילות - אחרי תקופת ההחלמה שתוקצב לך תוכל לחזור לפעילות רגילה באופן הדרגתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!!!
רוני06/04/2010ד"ר נויפלד תודה רבה על העזרה.
רוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאמץ (שיעול) לאחר ניתוחדורון03/04/2010
שלום,
אני מאושפז לאחר ניתוח קילה לפרוסקופי דו"צ שעברתי ביום חמישי האחרון.
מעבר לכאבים השגרתיים, בכל מאמץ קטן אני מרגיש כאבים באזור המפשעות והבטן התחתונה.
מזה שבועיים (עוד בטרם הניתוח מן הסתם) אני סובל מליחה ויש לי צורך להשתעל מפעם לפעם על מנת להוציאה.
כעת, לאחר הניתוח, כל שיעול כזה מכאיב לי מאוד ואני מתאפק שלא להוציא את הליחה.
הליחה גורמת לי לאי נוחות ומקשה עליי לנשום ולהירדם. האם עליי לספוג את הכאב ולהוציאה או שעליי להתאפק שכן מעבר לכאב, מאמץ מסוג זה עלול לעשות נזק באזור הניתוח (כמו למשל לשחרר את הרשתות או לגרום לאי יציבות של האזור המנותח וכדו')
תשובה זריזה תעזור לי מאוד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חובה...
ד''ר דוד נויפלד06/04/2010לכייח היטב ולנקות הריאות שלא תפתח דלקת ריאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח הרניה דו צדדי מפשעתי דימומיםבטי30/03/2010
בעלי עבר ניתוח בשיטה ללא רשת במפשעה דו צדדי ביום ראשון לפני שבועיים, התפר הוא תפר לולאה נסתר ויום שישי לפני 10 ימים לא מפסיק הדימום לדברי הרופא המנתח זה נורמלי וקורה לפעמים.
אני מודאגת, כמה זמן המצב עוד ימשך הדבר מטריד כל פעולה קטנה גומרת לדימום והחלפת תחבושת
נודה לקבלת עזרה מה עלינו לעשות
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא כ"כ הבנתי פרטי הניתוח...
ד''ר דוד נויפלד31/03/2010אבל כללית, הדימומים האלה נפסקים. אם לא, צריך לפתוח ולתפוס הכלי המדמם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדימומים הרניה
בטי31/03/2010בעלי עבר ניתוח הרניה ללא רשת ולא בלרסקופיה, הבעיה שאי אפשר לנקז משום שהמנתח עשה תפירה נסתרת - שרשרת ואי אפשר לפתוח פתח כי אז הכל יפתח בעלי מדמדם כבר 12 יום מחליף בין 4 - 6 תחבושות שגם הבגדים התחתונים ספוגים שאלתנו מתי זה יגמר היות ואנו מרגישים שאנו לא מקבלים תשובות הגיוניות מהרופא מנתח היינו אצלו ביום רביעי והוא טען שעוד יום יומים זה יפסק עבר כבר שבוע וזה לא נפסק מה עלינו לעשות ומתי אמור להיפסק הדימום או לחילופין מה אופציות הטיפול
תודה
וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם זה?..;
ד''ר דוד נויפלד31/03/2010אכן מדמם מהעור, אפשר להוסיף תפר חיצוני לעצור הדימום. ברוב המקרים הדימום הוא פנימי יותר ומה שאת רואה זו הדליפה החוצה. צריך לבדוק אותו. אבל שוב - ברוב המקרים זה מסתדר בדרך הטבע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע דיאפרגמטיסטפני30/03/2010
סבתא שלי סובלת משריפה מתחת לאזור החזה השמאלי שמקרין לה לאזור היד והגב היא סובלת מכך כמה חודשים כאבים עזים מאוד כאשר שורף לה מתחת לחזה עולה לה הלחץ דם סובלת מגזים ומשיהוקים הרופאים שללו בעיית לב והשאלה שלי איזה בדיקות היא צריכה לעשות?האם זה יכול להיות בקע? אשמח מאוד לעזרתכם!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה לא הפורום המתאים אבל...
ד''ר דוד נויפלד31/03/2010בהחלט יכול להיות.
קודם כל אנדוסקופיה ולאחר מכן הדמיה לפי הצורך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקע סרעפתי
סטפני02/04/2010היא לוקחת גסטרו 1 בבוקר 20 מ"ל , מלוקס 3 פעמים ביום וכרגע בגלל שמאוד שורף לה מתחת לחזה היא לקחה לוסק 1 ועדיין יש לה תחושת שריפה חזקה מתחת לחזה מה אתה ממליץ לקחת או לעשות כדי למנוע תחושה זו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח בקע לפרוסקופימשה28/03/2010
שלום רב.
5 ימים לאחר ניתוח בקע בשיטה לפרוסקופית דו"צ, כאבים בבעת הטלת שתן ברגעים הראשונים אחר כך חולפים, וכן זרם יותר חלש.האם יש קשר לניתוח?האם יש חשש לפגיעה בערמונית.האם העניין פסיכולוגי?
בתודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר מרט חייקין28/03/2010אם לא היה לפני הניתוח אז ישנו קשר לניתוח. אם אין חום, דם בשתן, כאבים עזים אז אפשר לחכות. במידה ומחמיר או אין שיפור יש לפנות לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת סיטידן23/03/2010
בבדיקת סיטי שביצעתי התקבלה תשובה
מודגם שבר ישן בצלע 2 מימין האם יכול להיות כזה דבר מעולם
לא היה לי שבר בצלע האם יכול להיות שהיה לי שבר ללא כאבים
והשבר התאחה לבד לא הגיוני?
יש לציין שאת הסיטי ביצעתי ללא קשר לשום שברים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר מרט חייקין23/03/2010נא לפנות לפורום מתאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע קטן בבטן וכאבים באשך בזמן ריצהאריקו22/03/2010
שלום לך ד"ר ,
אני בן 48 , בריא בד"כ, עוסק בספורט כ 5 שנים.
לפני כחצי שנה איבחן כירורג בקע קטן בשיפולי הבטן הימנית.
הוא המליץ על ניתוח. ביקשתי לחכות כמה חודשים עם הנתיוח.
לאחרונה, במהלך אימון, בריצה קלה אני חש כאב חזק באשך ימין. אני עובר להליכה מהירה מאד והכאב פוסק.
א. ממה נובע הכאב ?
ב. מה עושים ?
ג. כדאי לעבור ניתוח ?
ד. תודה רבה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבהרה...
ד''ר דוד נויפלד22/03/2010מה זה שיפולי הבטן?האם הכאב מקורו בשבר?
אם התשובה כן, הרי שמגיע לך ניתוח. מקור הכאב לא תמיד ברור אבל יתכן שמעט שומן נדחף לתוך השבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיפולי הבטן=בטן תחתונה ימנית
אריקו22/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם...
ד''ר דוד נויפלד23/03/2010זה במקום של השבר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן, זה קרוב מאד לשבר
אריקו23/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאזי...
ד''ר דוד נויפלד24/03/2010יש לקוות שניתוח ישפר המצב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע בצלקת ניתוחיתברקת21/03/2010
שלום,
אבי היה אצל אונקולוג לאחר שני ניתוחים שעבר להוצאת גידול סרטני מהמעי הגס. האונקולוג אמר שיש לו בקע בצלקת הניתוחית והפנה אותו לבדיקת C.T. בבדיקה לא הוזכר דבר לגבי בקע בצלקת ניתוחית.
שאלותיי:
האם טעה האונקולוג כשאמר שמדובר בבקע או שמא יש בדיקה נוספת שתאשר האם מדובר בבקע?
האם ניתן לדעת מה גודלו של הבקע?
תודה,
ניר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא תמיד...
ד''ר דוד נויפלד22/03/2010מציינים הכל בתשובת ה-CT. אבל כמובן שיכול להיות שהאונקולוג טעה או לא החיה בטוח ולכן ביקש הבדיקה. מה שקובע זה לא הגודל אלא הסימפטומים. הרבה פעמים בקע קטן יחסית מסוכן יותר מאשר בקע גדול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת לד"ר נויפלד
ברקת22/03/2010ד"ר נויפלד, תודה על תשובתך.
לגבי הסימפטומים - מלבד יציאות מרובות שככל הנראה, נובעות כתוצאה מחזרה של המעיים לתפקוד לאחר הכריתה, אין לאבי כאבים. אולם, הבטן נותרה לו נפוחה מאוד לאחר הניתוח ויש בליטה שלפי הבנתי, זו הסיבה שהאונקולוג אמר שמדובר בבקע.
קראתי את תוצאות ה- CT בשנית וראיתי ממצא שיתכן וקשור לשאלתי ומה שכתוב זה שקיימות "הפרדות של שרירי דופן הבטן הקדמית (דהיסנס)".
האם ממצא זה מרמז משהו לגבי בקע קיים? ואם לא, אז מה פירוש הממצא?
האונקולוג המליץ לאבי על חגורת בטן (עוד לפני קבלת תוצאות ה- CT) האם יש בה צורך כעת והאם היא יעילה? (קראתי במס' מקומות באינטרנט שבמקרים של בקע אין כל יעילות לחגורת בטן!)
תודה,
ניר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשמעות המילים...
ד''ר דוד נויפלד22/03/2010שיש שם שבר.
אפשר חגורה אם היא אכן מקלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה אחרונה לד"ר נויפלד
ברקת22/03/2010האם החגורה תמנע את הצורך בניתוח או שבכל אופן הוא יזדקק לניתוח?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחגורה...
ד''ר דוד נויפלד23/03/2010לא מונעת צורך בניתוח, היא רק מקלה במקצת.
הצורך בניתוח נקבע עפ"י הסימפטומטולוגיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדיפות על לפרסקופיה ? שאלה מורחבתדורון20/03/2010
אני יודע שכבר מספר שאלות נשאלו בהקשר זה אבל אני מבקש לחדד את הנושא מעט.
הסתבר לי לפני מספר חודשים (במסגרת בדיקה אצל אורולוג) כי אני סובל מבקע מפשעתי מימין. הופנתי לכירוג באחד מבתי החולים בארץ והוא ציין כי מכיוון ואין לי כאבים אין סיבה לנתח והזמין אותי לביקורת לאחר 3 חודשים וכך עשיתי.
לאחר 3 חודשים ומיכוון והתחיללו לי מיחושים מוזרים באזור הבקע הוחלט על ניתוח. בבדיקת ההכנה לניתוח (כשבוע לפני) התסבר לרופא הבודק כי גם במשפעת ימין יש לי בקע אסימפטומי והוא המליץ על ניתוח בשני הצדדים ועל כן השיטה המומלצת היא הלפרסקופית...
שאלתי היא, האם שימוש ברשת, בה עושים שימוש בשיטה הלפרסקופית, אינה פחות טובה מהשיטה הישנה של קשירת השירירים ?
הרי בהכנסת הגוף הזר, הרשת יש סכנה לשיטוט הגוף באיברים הפנימיים, החשש בחזרה הבקע (להבנתי לפחות) גבוהה יותר מכיוון ולא מטפלים בבקע שנוצר בין השרירים אלא רק חוסמים את המעבר של האיברים הפנימיים החוצה !!!
אם כן, להבנתי עדיף לפתוח, לקשור חזק ולסגור ולא להסתכן בטיפול בסימפטום (חדירת איברים החוצה) אלא לטפל בבעיה (הרווח שנוצר בין השרירים).
האם אינני צודק ?
אשמח לתשובה כמה שיותר נרחבת שכן אני עתיד לעבור את הניתוח בזמן הקרוב מאוד.
תודה מראש ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון קטן
דורון20/03/2010סליחה, הרופא המכין לניתוח גילה כי יש לי בקע אסימפטומי משמאל, וכך יצא שיש לי בקעים בשני הצדדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר מרט חייקין20/03/2010אנסה לענות לך:
1. תיקון פתוח ותיקון לפרוסקופי הם שניהם טובים מבחינת חזרת בקע (כמובן כאשר כירורג מנוסה באופן שווה בשתי הטכניקות)
2. בשניהם מקובל לשים רשת ולבצע תיקון ללא מתח
3. בתור כירורג אני חייב להסביר למנותחים שלי על כל השיטות, סיכונים,תועלתו ואלטרנטיבות כמו תיקון פתוח ללא רשת (יתרונות וחיסרונות) ולבצע תיקון בהתאם להסכמתם. כמובן, אני ממליץ תיקון זה או אחר בהתאם לבקע, סיכונים, מחלות רקע וכו' וכו'
4 . בעבר היו ממליצים תיקון של כל בקע מחשש לכליאה אך הוכח שסיכון לזה בבקע אסימטומטית פחות מ-0.5% ולכן אני והרבה כירורגים אחרים (כמובן לא כולם) לא ממליצים מיד תיקון של בקע אסימפטומטי (הרבה תלוי גם בבן אדם, אופי של עבודתו, מחלות רקע וכו' וכו')
5.בסוף יש לזכור שלניתוח בקע ישנם סיבוכים (אומנם לא שכיחים אך ישנם) - פגיעה בפוריות במיוחד בניתוח משני הצדדים, כאבים כרוניים, בעיות טכניות בניתוח פרוסטטה לאחר ניתוח לפרוסקופי (אם יהיה צורך בהמשך החיים), איסכמיה של אשך עם אטרופיה בהמשך וכו'
לכן לניתוח בקע - מה לתקן ואיך - צריכה להיות הסכמה מדעת לאחר שכירורג יסביר את כל האופציות,טכניקות, נסיון שלו, סיכונים, תועלת ואלטרנטיבות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. מספר שאלות נוספות
דורון20/03/2010ראשית, תודה רבה דוקטור על ההתייחסות המהירה ותשומת הלב.
שנית, מדבריך התעוררו אצלי מספר שאלות:
1. לא ציינתי זאת במפורש אך הרופא שגילה שיש לי בקע אסימפטומי משמאל עשה זו באופן פיזי בלבד וללא בדיקת אולטראסונד גלשהי. האם זכותי לבקש ביצוע בדיקה כזו או האם יש צורך בכלל או מומלץ לבצעה ?
2. האם אכן מומלץ במקרה שלי לבצע תיקון ב-שני הצדדים, שהרי כבר אני נכנס לניתוח, הרדמה מלאה וכדו'. האם יהיה נכון לוותר בשלב זה על צד אחד אם כבר אובחן שם בקע ?
3. האם ניתן לבקש לבצע ניתוח לפרסקופי עם מתח ? כפי שהבנתי ממך שניתן לבקש במידה והולכים על השיטה הפתוחה ?
4. האם הסיכונים בפגיעה בעצבים נוספים, כלי השתן, צינור הזרע, פוריות וכדו' קיימים בשתי השיטות באותה מידה או שהשיטה הפתוחה בטוחה יותר מבחינה זו ? שהרי החדרת הכלים לאורך הבטן התחתונה ועד למפשעה נשמע אפילו לי כמשימה מאתגרת במיוחדת.
5. אשמח אם תפרט על הסיבה בגללה הסיכונים בפגיעה בפוריות גדולה יותר בניתוח בשני הצדדים (כפי שציינת אתה בסעיף 5 של התייחסותך)
תודה מראש והתנצלותי על השאלות המרובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר מרט חייקין20/03/2010סיבוכים אלה יכולים להיות בשתי השיטות, לא יכול להמליץ לך סוג הניתוח ללא לבדוק אותך ולדון אתך על הכל (ראה תשובתי הקודמת).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכחתי לציין שאני בן 24
דורון20/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע מפשעתי מה עדיף חתך או לפרסקופיהאלון19/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
תשובה
ד''ר מרט חייקין20/03/2010אם זה מתאים ואין התוויות נגד, לפרוסקופיה נותנת החלמה קלה יותר ומהירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח קילה מפשעתיליאור18/03/2010
שלום אני אמור לעבור בקרוב ניתוח קילה במפשעה(השיטה הרגילה) ורציתי לדעת כל מיני דברים כמו
תוך כמה זמן בד"כ נעלמים הכאבים,מתי אני אוכל לחזור לריצות ומשחקי כדור(כדורגל,כדורסל..) מתי אוכל לחזור לעבודה(עבודתי ללא מאמץ ומתבצעת בישיבה רוב הזמן)? האם אוכל לחזור ללימודים יום-יומיים אחרי? תוך כמה זמן אוכל לנהוג?
ברור לי שזה דברים שמשתנים מאדם לאדם אבל רציתי לדעת מה בד"כ קורה אצל אנשים בריאים(בן 23 ללא בעיות רפואיות חוץ מזו)
תודה,ליאור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר מרט חייקין19/03/2010בד"כ זה לוקח כ-שבועיים עם החזרה הדרגתית לפעילותפיזית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח בקע - תחושת בערה ברגלרוני16/03/2010
שלום ד"ר
מבקש את עצתך
לפני 5 ימים עברתי ניתוח לפרוסקופי בהרדמה מלאה לתיקון בקע דו צדדי.
- יום לאחר הניתוח הוכנס קטטר ל 24 שעות.
- החל מהיום השני לאחר הניתוח אני סובל מתחושת בערה קשה מאד מתחת לעור בירך רגל שמאל (בחלק החיצוני).
- אני לוקח Tramadex במינון 200 מ"ג - ללא הקלה בכאב החזק מאד.
- תחושת הבערה מופיעה בעיקר בעמידה ובתחילת הליכה ומלווה בהרגשה שהרגל נעשית קשה ובנימול מאד לא נעים.
- אני רוצה לציין שסף הכאב שלי גבוה ולמרות זאת ההרגשה פשוט בלתי נסבלת.
- לאחר שפניתי אתמול לחדר מיון הובהר לי כי ההרגשה יכולה להימשך שבועות ארוכים ( 6-8 שבועות)
מבקש את עזרתך בהבנת המצב מכיוון שאני מתקשה ללכת יותר מצעדים ספורים.
תודה רבה
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא אוהב...
ד''ר דוד נויפלד17/03/2010טראמדקס, תנסה להתנזר.
כרגע תצטרך לחיות עם זה.
כנראה נפגע איזשהו סיב עצב וצריך לחכות אם ישתחרר ויתאושש ואם לאו.
אין לי כרגע תשובה לשאלתך ומה אם לא יתאושש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע שנגרם כתוצאה מניתוח קיסריתמיש16/03/2010
האם שכיח שבקע מפשעתי יגרם בניתוח קיסרי?
האם מדובר ברשלנות רפואית?
אם הכאבים הופיעו רק שנתיים לאחר הניתוח הקיסרי- האם הבקע מקורו בניתוח הקיסרי או שאין סיכוי לכך עקב הזמן הרב שחלף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין מצב...
ד''ר דוד נויפלד16/03/2010שבקע מפשעתי נגרם ע"י ניתוח קיסרי.
לגבי רשלנות רפואית תצטרכי להיוועץ בעו"ד. אני בטוח שתמצאי מישהו שימליץ לך לתבוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיהום לאחר ניתוח החלפת מסתםפז15/03/2010
שלום,אבא שלי עבר ניתוח לב להחלפת מסתם בקפלן,לפני חמישה ימים גילו לו חיידק סטפילקוקוס בדם,מאז הוא בטיפול נמרץמורדם ומונשם מטופל בכל מיני אנטיביטיקות אין שיפור במצבו והחום עדיין לא ירד,בבדיקת אקו גילו שאזור הלב נקי,מה אנחנו יכולים לעשות ?לאיזה מומחה אפשר לפנות ?כי נראה שלא מקדמים אותו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אתם לא יכולים...
ד''ר דוד נויפלד16/03/2010לעשות כלום חוץ מאשר להתאזר בסבלנות ולהטיל יהבכם באנשים שמטפלים בו. הטיפולים הם סטנדרטיים והאופנה לא להאמין לרופא ולהביאמ מישהו חכם יותר לא עובד במדינה קטנה כמו שלנו. כאן כולם בעצם באותה הרמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי ניתוח בקע דו צדדי לפרוסקופיצבי15/03/2010
שלום,
עלי לומר שאני קורא בעיון את כל התשובות כאן ומתמלא חרדה...
בן 33, בריא, עברתי ניתוח בקע דו צדדי לפרוסקופי לפני 4 ימים. מספר שאלות :
1. המנתח שלי אמר לי שאדמומיות באיזור היא טבעית אבל שק האשכים שלי סגול כהה. עד כמה זה טבעי ?
2. האם, למרות הכאבים, (והם חזקים למרות מה שהובטח לי ולמרות כמויות האופטלגין) באמת מומלץ ללכת מעט ? האם מותר לטפס במדרגות ?
3. אני מבין שהטעו אותי והחזרה לפעילות ספורטיבית היא לא כל כך ברורה מאליה ולא כל כך מהירה - וכמו כן כרוכה בכל מיני סיכונים של רשתות מסתבכות בעצבים ואהיה חייב "ללמוד לחיות עם זה" - אבל - איזו פעילות גופנית כרוכה במינימום הסיכון ? האם שחייה עדיפה על פני ריצה כדי לצמצם את הסיכונים לסיבוך או הישנות המקרה ? האם יוגה ? אנא, דר', השתדל לפרט בתשובה :)
4. האם ישנו משכך כאבים מומלץ ואפקטיבי יותר מאופטלגין ? אני מציף עצמי ב 8 כדורים ביום - ללא הועיל !!
אנא, דר', היה עדין ומפורט בתשובתך, אני גם ככה במצב לא מזהיר :)
בברכה,
צבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוי...
ד''ר דוד נויפלד16/03/20101. מה אומר המנתח שלך? שילמת? מגיעות לך תשובות.
2. נגד כאבים, תנסה לדלג בין אופטלגין לאלגוליזין פורטה, לסירוגין, כל 3 שעות.
3. לגבי פעילות, אין מתכון למניעה מלבד חזרה הדרגתית בהתאם לכאבים ואי הגזמה בכל רמה. אין פעילות ספציפית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

