מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צואר רחם תקין בהריון תיאומיםהיפא13/06/2011
שבוע 22 בהריון אתמול נעשה לי אתמול בדיקה לאורך צואר הרחם והיה27 האם זה תקין לגיל הריון . אני מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צואר רחם תקין בהריון תיאומים - תגובה
פרופ' יריב יוגב14/06/2011כרגע בדיקה תקינה
דרוש המשך מעקב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות העמסת סוכר 100דינה13/06/2011
שלום רב,
בעקבות תוצאה חריגה- 164 בהעמסת סוכר 50 בשבוע 24 להריון, הופניתי ע"י הרופא שלי להעמסת סוכר 100.
להלן התוצאות:
0- 92
60- 177
120- 127
180- 58
בבדיקת 120 היה עיכוב של 15-20 דק'.
אשמח לדעת אם התוצאות נחשבות תקינות ואם יש צורך במעקב נוסף או שמירה על דיאטה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות העמסת סוכר 100 - תגובה
פרופ' יריב יוגב14/06/2011בדיקת תקינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקצרות צוואר הרחםויקי12/06/2011
שלום,
בעקבות הריון קודם שנגמר בהתקצרות צוואר הרחם, צירים מוקדמים, שמירת הריון ולידה מוקדמת בשבוע 30 של ילד פג במשקל של 1300 אשר כעת אובחן כלוקה בשיתוק מוחין קל. הרופא הפנה אותי לבדיקת אורך צוואר הרחם הואיל ואני מעוניינת להיכנס שנית להריון .
בבדיקה, שהתרחשה היום נמצא שאורך צוואר הרחם הוא 32 מ"מ הרופא אמר שהאורך קצר מדי וכנראה בהריון יצטרכו לבצע תפירה.
האם חייבים לתפור במצב זה ?
האם , לאור המצב ההריון נחשב ל"הריון בסיכון גבוה"?
כמו כן האם מרגע ההריון מצפה שכיבה מוחלטת או שמירה ? לאור המצב ...?
חשוב לי להיות מוכנה נפשית למצב ...
תודה מראש על ההתייחסות ,
ויקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקצרות צוואר הרחם - תגובה
פרופ' יריב יוגב12/06/2011חשיבות ומידת הדיוק של מדידת אורך צוואר הרחם טרם ההריון נמוכה
יש מקום לטיפול בפרוגסטרון בהריון הבא ובמידה וצוואר הרחם מתקצר לשקול תפר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי בצוואר הרחםישראלה12/06/2011
שלום,
אני בשבוע 25+4 עם צירים לא סדירים. אתמול היה לי חשש לירידת מים והרופא במיון אמר שהצוואר פעור לכדי קצה האצבע וקיים ברובו.
היום באתי לביקורת והרופאה אמרה שהשפתיים החוצוניות פתוחות.
האם יש לכך משמעות לקראת לידה?
תודה מראש..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי בצוואר הרחם - תגובה
פרופ' יריב יוגב12/06/2011קשה על סמך מה שציינת הסיכון ללידה מוקדמת
לצורך הערכה פרטנית ואפשרות למניעת לידה מוקדמת במידה ומעוניינת תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרופ' יריב יוגברונית12/06/2011
האם אתה מבצע סקירה שלישית בהריון למי שלא עשתה אצלך סקירות ראשונות?
מתי עושים בדיקה-באיזה שבוע זו ומהי היא כוללת? אילו מומים נבדקים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפרופ' יריב יוגב - תגובה
פרופ' יריב יוגב12/06/2011מבצע
שבוע 32 לערך
מומי מוח כליות לב ומעקב גדילה לשלילת גמדות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקלחת חמהאילי11/06/2011
שבוע6האם מקלחת חמה יכולה להזיק בשבועות הבאים??כי הבנתי שמים חמים עלולים לזרז לידה??.
יש לי תינוקת שריכה בקרוב לעבור חיסון משולש שכולל אבעבועות הרופא אמר לי שיש מצב שיהיה לה חום ואבעבועות כמה ימים האם אני יכולה להידבק יכול להזיק לי הקירבה איתה??
באיזה שבוע מרגישים את העובר??אני צריכה להתחיל זריקות פרוגרסטרון משבוע 15אך דחו לי את התור ואעשה רק בשבוע 16+האם זה נורא??ואיפה בגוף מזריקים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקלחת חמה - תגובה
ד''ר אלי רימון12/06/2011שבוע6האם מקלחת חמה יכולה להזיק בשבועות הבאים??כי הבנתי שמים חמים עלולים לזרז לידה??. לא מזיק
יש לי תינוקת שריכה בקרוב לעבור חיסון משולש שכולל אבעבועות הרופא אמר לי שיש מצב שיהיה לה חום ואבעבועות כמה ימים האם אני יכולה להידבק יכול להזיק לי הקירבה איתה?? תבדקי אם את מחוסנת?
באיזה שבוע מרגישים את העובר??אני צריכה להתחיל זריקות פרוגרסטרון משבוע 15אך דחו לי את התור ואעשה רק בשבוע 16+האם זה נורא??ואיפה בגוף מזריקים-מרגישים משב 25, ניתן לדחות מועד הזריקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרם דאלאציןסיגל11/06/2011
אני בשבוע 28, בהריון בסיכון עקב לידה קודם של פג בשבוע 33 ובהריון הזה יש לי צירים מוקדמים משבוע 17 ומחיקת צוואר רחם מלאה אני בשמירת הריון במיטה. הרופא נתן לי להחדיר קדם לנרתיק בשם "דאלאצין" למשך שבוע כדאי למנוע דלקות בנרתיק, כרגע אין לי דלקת והטיפול הוא מניעה בלבד קראתי את העלון המצורף לתרופה וכתוב שאת מתופעות הלוואי היא לידה מוקדמת, שיבושים בלידה ועוד ועוד. האם לדעתך כדאי בכל זאת להשתמש בקרם?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרם דאלאצין - תגובה
ד''ר אלי רימון11/06/2011לדעתי עלייך לפנות בשאלה לרופא שרשם לך את הטיפול
הוא מכיר את הנתונים וישקול שוב את מתן הטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעקב אחרי צוואר הרחםsarit11/06/2011
אני בהריון שני שבוע 22, מקבלת זריקות פרוגסטרון עקב לידה ראשונה מוקדמת בשבוע 34. בסקירת המערכות הראשונה נאמר לי שצוואר הרחם ארוך.
מאז הוא לא נבדק עוד וכששאלתי את הרופא המטפל אם לא צריך לעקוב אחרי צוואר הרחם הוא אמר שלא כל הזמן וביקש התייחסות בסקירה השנייה שתהיה השבוע.
השאלה שלי היא כל כמה זמן צריך לבדוק את האורך ומאיזה שבוע? האם הבדיקה נעשית ידנית או באמצעות אולטרסאונד?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעקב אחרי צוואר הרחם - תגובה
ד''ר אלי רימון11/06/2011אחרי סקירה שניה כל כשבועיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעלת לאחר לידה מוקדמתש10/06/2011
שלום רב.
בת הזוג שלי ילדה בשבוע 38+3 בקיסרי בעקבות מצג עכוז (הריון שני. בהריון הראשון אובחנה אצלה רעלת הריון בשבוע 35, וייולדה בעקבותיה בשבוע 37).
יום לאחר השחרור מבית החולים (ביום השישי לאחר הלידה) היא אושפזה ואובחנה עם רעלת הריון לאחר לידה.
היא טופלה 24 שעות במגנזיום.
זהו היום הרביעי לאישפוז ואנחנו אובדי עצות:
מדדי לחץ הדם שלה גבוהים מ-160 ומ80 באופן רציף (המדידה האחרונה היתה 185/88 והיא הגבוהה שנמדדה עד כה, לאחר שקיבלה תרופות להורדת לחץ דם).
כמו כן תפקודי כבד וכליות אינם תקינים (לצערי אינני יכול לצטט מספרים, אני לא יודע אותם).
אין לנו מושג למה לצפות, מה הטיפול, מה ניתן לעשות כדי לסייע, מה הצפי להחלמה וכו'.
(הצוות בבית החולים בו היא שוהה אינו מספק פרטים מעבר למשפט "צריך להמתין").
1. אשמח לכל שביב מידע בנושא.
2. האם ניתן במקרה זה להביא רופא פרטי שמתמחה בנושא לבי"ח?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעלת לאחר לידה מוקדמת - תגובה
ד''ר אלי רימון10/06/2011הטיפול כולל טיפול ללחץ דם גבוה ומעקב ת פקודי כבד
אין למעשה טיפול נוסף אלא באמת להמתין
עקרונית זכותך להביא יועץ חיצוני שיקבל פרטים מהצוות ויתן יעוץ
הצוות הרפואי איננו חייב לבצע את המלצות הרופא אם נוגדות את המדיניות הנהוגה בבית החולים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשתי שאלות
ש10/06/2011(תודה על התשובה המהירה)
1. בינתיים ישנה התדרדרות (לפחות לנו) במדדי לחץ הדם וסטטיות מסויימת במדדים האחרים. האם זה נורמלי לפרק הזמן שעבר?
2. מה משך הזמן שבו עפ"י רוב ישנה החלמה (כמובן שזה שונה ממקרה למקרה, אבל איזשהו מספר אצבע).
תודה,
ש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשתי שאלות - תגובה
ד''ר אלי רימון11/06/2011זה יכול לקחת לעיתים שבוע עד שבועיים עד של"ד מתאזן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרכוס
ש11/06/2011תודה על התשובה ד"ר רימון.
אתמול ממש כמה דקות אחרי שפרסמתי את השאלות התקשרו מבית החולים, בת הזוג שלי פרכסה ואיבדה הכרה (אולי אני מפספס במונחים הטכניים) ואושפזה בטיפול נמרץ.
היא כרגע שם (בהכרה) מטופלת להורדת לחץ דם, אני כמובן לא רופא ולא מתיימר להיות רופא אבל מהמעט שאני רואה שם לא נראה שהוא (ל"ד) יורד.
אני עושה כפי שהמלצת, וממתין.
בברכה,
ש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה!!ציריםלילך10/06/2011
אני בשבוע 35 לאחר 2 קיסריים.
מיום שלישי מרגישה צירים קטנים, אתמול אצל הרופא נבדקתי צוואר סגור
לאחר מכן עשיתי מוניטור והתברר שיש לי פעילות רחמית-צירים, לא סדירים.
כשאני הולכת או עושה עבודות בית פשוטות אני מרגישה שוב צירים אך כשאני במנוחה הכל בסדר. האם זה יכול להתפתח ללידה??? אני מחר בדרכי לאילת עם המשפחהשחיכו וספרו את השעות..,
האם זה מסוכן או שיש נשים שחיכו עם הצירים גם עוד שבוע או יותר?
התאריך לניתוח 7/7 .
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה!!צירים - תגובה
ד''ר אלי רימון10/06/2011צירים יתכנו בשבוע כזה ואם אינם סדירים אינם מציינים לידה
יתכן שיתגברו ויקדמו לידה
לא הייתי ממליץ על חופשה רחוק מהבית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לקחת פרסולטshironi09/06/2011
אני בשבוע 31+3 . החל משבוע 26 חלה התקצרות של צוואר הרחם והתארכות חזרה. האורך המינימלי הוא 18 מ"מ והיום הוא 22. יש לי צירים כל החודש, אבל מדובר בכאבי בטן תחתונה שהגיעו לתדירות יומיומית ,אם כי לא נראו במוניטור העקבי שאני מבצעת. בהריון קודם היתה לי פתיחת צוואר רחם בשבוע 32 (2 ס"מ) אבל ילדתי בשבוע 38 +5 ולכן עד עתה לא נתנו לי למשל פרוגרסטרון. לאור תלונות שלי על כאבים ולמרות שאורך הצוואר מעל 15 מ"מ הרופא ניאות לרשום לי פרסולט לשלושה שבועות הקרובים (יש לציין כי בית החולים החליט שלא לתת לי בשלב זה זריקה להבשלת ריאות). האם כפי ששמעתי הפרסולט אינו אפקטיבי באורך צוואר רחם כמו שלי? האם יש לשימוש בו נזק להריון זה או להריון עתידי? אני סובלת מלחץ דם נמוך (90/60 ואפילו פחות בהריון). האם בנסיבותת כאלו כדאי לי לקחת את הפרסולט עד שבוע 34?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם לקחת פרסולט - תגובה
ד''ר אלי רימון10/06/2011פרסולט יכול להאט קצב צירים באופן זמני אך איננו מונע קיצור צואר
במקרה שלך אני לא רואה צורך או יעילות של הטיפול
לטיפול סיבוכים כולל ירידת לחץ דם וסחרחורות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לפרופסור יוגבסיגל09/06/2011
אני בשבוע 28, בהריון בסיכון עקב לידה קודם של פג בשבוע 33 ובהריון הזה יש לי צירים מוקדמים משבוע 17 ומחיקת צוואר רחם מלא אני בשמירת הריון במיטה. הרופא נתן לי להחדיר קדם לנרתיק בשם "דאלאצין" למשך שבוע כדאי למנוע דלקות בנרתיק, כרגע אין לי דלקת והטיפול הוא מניעה בלבד קראתי את העלון המצורף לתרופה וכתוב שאת מתופעות הלוואי היא לידה מוקדמת, שיבושים בלידה ועוד ועוד. האם לדעתך כדאי בכל זאת להשתמש בקרם?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לפרופסור יוגב - תגובה
פרופ' יריב יוגב13/06/2011קשה לדעת ללא בדיקה והערכה
במידה ומעוניינת תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון לאחר ארבעה ניתוחים קיסרייםמישהי09/06/2011
שלום רב.
אני לאחר ארבעה ניתוחים קיסריים בהפרשים של שנתיים שלוש כל אחד. (כל הלידות רק בניתוחים)
הריון ראשון- תאומים, שני- חוסר התקדמות בלידה.
הניתוחים עברו ברוך ה' ללא סיבוכים, ללא דימום חריג (בניתוח הרביעי נאמר לי שהיה דימום סביר יחסית לניתוח רביעי) ולא נצפו הידבקויות ברחם עד כה.
אני כרגע בשבוע שביעי, לקראת ניתוח חמישי (שנה וארבע לאחר ניתוח קודם)
היום התחלתי מעקב ונאמר לי שההריון תקין, אולם הרופא רוצה להפנות אותי למרפאה להריון בסיכון גבוה בבי"ח.
רציתי לשאול- 1. האם זה מקובל, והאם הכרחי?
2. אני יודעת שיש סטטיסטית יותר סיכון בלידה אך האם יש יותר סיכון גם בהריון?
3. מה הערך המוסף שאקבל במעקב במרפאה כזו לעומת מרפאת נשים רגילה? כלומר מה היתרונות?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון לאחר ארבעה ניתוחים קיסריים - תגובה
ד''ר אלי רימון10/06/2011יש סיכוון בניתוח חוזר וסמוך למועד ההריון
יתכן גם מיקום שליה נמוך או נעוץ בצלקת
בשלב ראשון לדעתי אין חובה למעקב הריון בסיכון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת היריון - דחוףלין09/06/2011
שלום לרופאים המקצועיים,
אני בשבוע 28+ ונקלטתי לסכרת היריון. יש לי תור אצל הדיאטנית ביום ראשון, אך אני רוצה להקדים ולשאול אותכם כמה שאלות-
1. האם הסכרת נמשכת גם אחרי הלידה? פשוט שמעתי שזה יכול לגום לבעיות בעתיד וזה נמשך וכו'.. ונורא נבהלתי- האם זה יעבור אם מטפלים בזה כמו שצריך?
2. עד שיגיע תורי ליום ראשון , התחלתי לצמצם בכמות האוכל ולהיות יותר סדירה, כלומר ארוחה קלה כל שעתיים-שלוש. שלשום בעלי מדד לי את כמות הסוכר במכשיר ביתי שיש לנו- בצום- אחרי שהתעוררתי- יצא 128, אחרי יום יצא לי 121, ואחרי יומיים יצא 109(אצבע ביד ימין)ו 121(אצבע ביד שמאל). נורא שמחתי שזה יורד. אך אתמול בלילה בסביבות 10, אכלתי חטיף דגנים בטעם מייפל ותמר המכיל 68 קלוריות, וקצת בוטנים אמריקאיים, בהמשך היום הקפדתי על ארוחות מסודרות.היום בעלי מדד לי שוב בצום אחרי שהתעוררתי ויצא 128!!! ממה זה יכול להיות? והאם המצב שלי תקין? אני נורא מודאגת.
3. האם הסכרת הגבוהה מזיקה לעובר?
4. אני נורא אוהבת לאכול מלוח, הגוף שלי דורש את זה. האם קצת במבה או ביסלי או כל חטיף אחר יכול לגרום לעלייה בסוכר ויזיק לי ולעובר?
-אשמח לקבל פרטים, ואשמח אם תענו לי בהקדם האפשרי,כי אני נורא מתוסכלת עד שלפעמים אני בוכה מרוב שאני דואגת, במיוחד לעוברית שלי.
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סכרת היריון - דחוף - תגובה
ד''ר אלי רימון10/06/2011האם הסכרת נמשכת גם אחרי הלידה? פשוט שמעתי שזה יכול לגום לבעיות בעתיד וזה נמשך וכו'.. ונורא נבהלתי- האם זה יעבור אם מטפלים בזה כמו שצריך? בחלק קטן מהמקרים יש סוכרת לאחר ההריון ולכן עושים העמסת סוכר
2. עד שיגיע תורי ליום ראשון , התחלתי לצמצם בכמות האוכל ולהיות יותר סדירה, כלומר ארוחה קלה כל שעתיים-שלוש. שלשום בעלי מדד לי את כמות הסוכר במכשיר ביתי שיש לנו- בצום- אחרי שהתעוררתי- יצא 128, אחרי יום יצא לי 121, ואחרי יומיים יצא 109(אצבע ביד ימין)ו 121(אצבע ביד שמאל). נורא שמחתי שזה יורד. אך אתמול בלילה בסביבות 10, אכלתי חטיף דגנים בטעם מייפל ותמר המכיל 68 קלוריות, וקצת בוטנים אמריקאיים, בהמשך היום הקפדתי על ארוחות מסודרות.היום בעלי מדד לי שוב בצום אחרי שהתעוררתי ויצא 128!!! ממה זה יכול להיות? והאם המצב שלי תקין? אני נורא מודאגת.- הערכים מצביעיים על סוכרת ברורוה שדורשת התערבות בדיאטה. חכי ליעוץ המסודר
3. האם הסכרת הגבוהה מזיקה לעובר? בעיקר גדילה מואצת של העובר
4. אני נורא אוהבת לאכול מלוח, הגוף שלי דורש את זה. האם קצת במבה או ביסלי או כל חטיף אחר יכול לגרום לעלייה בסוכר ויזיק לי ולעובר? מזון מלוח מעלה ל"ד, בחלקם חבוי גם סוכר
-אשמח לקבל פרטים, ואשמח אם תענו לי בהקדם האפשרי,כי אני נורא מתוסכלת עד שלפעמים אני בוכה מרוב שאני דואגת, במיוחד לעוברית שלי.
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות עמכם לגבי שמירת הריוןשירן09/06/2011
צהריים טובים,שמי שירן אני בת 25.9 חודשים.אני בהריון מרובה עוברים(תאומים)ואני בשבוע 6 וחמישה ימים. נקלטתי להריון זה לאחר כ 3 שנים של נסיונות,והתערבות רפואית של כ שנה וחצי לערך,דרך טיפולי הזרעות. במשך כשבוע אני עם כאבים חזקים מאוד בצד ימין,כאשר החריפו לי שלשום,כאבים המלווים בהזעות,הקאות מרובות וכאבי ראש עזים.עד כדי כך שממש לא יכלתי כלל ללכת,לעמוד,לשבת,לשכב.נתנו לי במשך היומיים עירוי נוזלים והייתי בצום מלא. אמש השתחררתי מבית החולים לאחר אשפוז של כיומיים,במסגרתו נדרשתי לבצע ניתוח ע"י רופא כירורגי בכיר להחדרת מצלמה על מנת לשלול דלקת בתוספתן שאינו נראה באולטראסאונד עקב שחלות גדולות מאוד 10מ"מ כל אחת ו4 ציסטות גדולות 9מ"מ ו2 ציסטות קטנות או בשל כנראה תסביב שחלה.סירבתי ניתוח כפעמיים ולאחר ברורים רבים נשללה האופציה ל"בטן חריפה" והוחלט לשחרר אותי למעקב צמוד מול גניקולוג מול צורך בבדיקה לשמירת הריון בשל המצב המסובך.אני לא עובדת פיזית ,אך בשל רגישות מצבי הייתי מעוניינת שתייעץ לי מה עליי לעשות? אני לא מרגישה שאני יכולה ללכת לעבוד כך. אשמח ואודה מאוד לתגובתך,שירן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות עמכם לגבי שמירת הריון - תגובה
ד''ר אלי רימון10/06/2011לדעתי דרושה לך מנוחה של 2-3 שבועות עד שהשחלות יקטנו
אם יחזור הכאב פני לבדיקה מיידית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
