פורום הפרעות זיכרון, אלצהיימר ודמנציה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעית זיכרון טווח קצר וארוך בבן 40
    גיל
    12/12/2008

    בעייתי מורכבת וניסיון לטיפול לא צלח כבר למעלה מ15 שנה. הנני בחור בן 40 ממרכז הארץ שמתקשה בכל מהלך של חייים - עבודה, זוגיות ובעיות חברתיות. בעייתי מורכבת מכמה דברים אבל העיקרית שבהם היא שעקב בעיית זיכרון וחוסר תפיסה אני נמנע מהלגיע למגע כל שהוא עם אנשים כלומר, לא אוכל עם אנשים או מגיע לשיחות ארוכות עימם מכיוון שאני שוכח הכל פשוט הכל! לפני כ15 שנה הבעיה החריפה ונכנסתי לדכאון עמוק שגרם לי לקבל תרופות פסיכטריות וכמה אשפוזים. עד היום אני לוקח כדורים שאינם עוזרים לי. אני שוכח דברים, לא זוכר מה אמרתי עם מי שוחחתי ומה עלי לעשות. גם פעולות שגרתיות של יום יום קשות לי מאוד - לבוא לעבודה ולהתמיד. בעית הזכרון היתה מילדות לדעתי למרות שכתלמיד הכרחתי עצמי ללמדו ולשנן כל דבר הרבה פעמים אז נחשבתי לתלמיד לא רע. כך היה גם איכשהוא בצבא. בעית הזכרון היא עמוקה וכואבת . נסיתי להבחן במבחן טובה וכן BRC אך יצאתי יחסית בסדר. ניסיתי תקופה ריטלין וזה לא עזר. התרופות שאני מקבל היום הם אנטיפסיכוטיות ואנטי דכאוניות עקב מצבי החמור. אני סובל מחרדה חברתית חמורה וכן מדכאון עמוק. למזלי יש לי משפחה תומכת שעוזרת לי אולם אני מרגיש שמצבי הולך ומחמיר. אני חושש מכל מפגש עם אנשים מפני שאני לא קשוב להם ולא יודע איך לצאת ממצבים. רמת האינטילגנציה שלי די גבוהה אולם היא לא מתבטאת בשום מקום. זו בעיה שכואבת לי 24 שעות ביממה ו7 ימים בשבוע. מעולם לא היתה לי חברה ואני לא קרוב לזוגיות נורמלית. עצוב לי בחיים ואין לי כבר כלל שאיפות. אני מרגיש אומלל. בעבר האמנתי שאוכל לצאת ממצבי מפני שחשבתי שזו בעיה פיזיולוגית. היום אני מיואש ולא יודע בכלל מה לעשות כדי לעזור ולו במעט את מצבי. פנייתי זו היא מתוך מצוקה עמוקה מאוד. נראה אולי לך יהיה משהו להאיר את החושך הרב שבו אני נמצא. אני אוכל לספק לך פרטים טכניים נוספים במידה ותרצי. אם יש לך דרך עזרה או פתרון אשמח לקבל תדובה. תודה גיל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצוקה נפשית

    ד``ר שרה רפפורט
    16/12/2008

    גיל שלום,
    צער לי לשמוע על מצוקתך החמורה וממושכת. לפי התיאור שלך בעיותיך בתפקוד הזיכרון הן כתוצאה מבעיות הפסיכיאטריות מהן אתה סובל. רמת חרדה גבוהה ואי שקט בהחלט יכולים לפגוע בתפקוד כפי שאת חווה. אני בטוחה שאתה מתייעץ גם עם הרופא המטפל שלך בנוגע תפקודך. לצערי, אין לי מה להציא לך פרט להמלצה למצוא מסגרת של עיסוק בה אפשאר לתרגל תפקודים קוגניטיביים כולל הזיכרון. האם אתה פנתה בעבר לביטוח לאומי לצורך שיקום? יש להם בהחלט מסגרות שיכולות לסעייע לך. כדאי לברר!

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון טווח קצר חלש
    ערן
    12/12/2008

    שלום אני בן 26 ואני סטודנט להנדסה. אני מרגיש לאחרונה (כ- שנה) ירידה חזקה בזכרון וביכולת ריכוז, דבר שמפריעה לי בלמודים ובעבודה. אני שוכח מטלות לעיתים ושוכח את החומר לימוד שאני צריך לזכור בלימודי. רציתי לשאול האם יש דרך לבדוק אולי יש לי מחסור של חומר מסויים והאם לקיחת של כמוסות לציטין יכולות לסייע בבעיה והאם יש מינון מומלץ ללקיחתו. מודה על התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זיכרון טווח קצר חלש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לציטין וזיכרון

    ד``ר שרה רפפורט
    16/12/2008

    שלום ערן,
    אין הוכחה מדעית שתוספת מזון מסוג לציטין משפר את תפקוד הזיכרון. אעפ"כ יש דיווחים שונים מהתחום של הרפואה המשלימה והשערה שזה כן עוזר לתפקודי המוח באופן כללי. כדאי לך להתייעץ עם רופא בתחום הרפואה האלטרנטיבי בכדי לקבל תשובה מדויקת לשאלתך הן בנוגע הבדיקה והן בנוגע הטיפול
    .
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ההבדל בין נוירולוג לנוירופסיכולוג
    גיא
    09/12/2008

    שלום רציתי לשאול האם יש הבדל בין שני המקצועות או שמדובר באותו מקצוע תודה גיא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד``ר שרה רפפורט
    09/12/2008

    שלום גיא,
    נוירולוג הוא רופא בהכשרתו ומוחה במחלות של מערכת העצבים.
    נוירופסיכולוג הוא פסיכולוג בהכשרתו ולרוב מומחה בפסיכולוגיה שיקומית כאשר עיקר תחום ההתמחות התמקד בהבנה תפקודי המוח. נוירופסיכולוג עוסק באבחון של תפקודים קוגניטיביים, התנהגותיים ורגשיים אשר יש חשד להפרעת מוחית.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך
    מיכל
    08/12/2008

    בוקר טוב. אני מבחינה בהדרדרות משמעותית אצל אבי בשבוע האחרון. האם זה מעיד על מצב שעומד להדרדר מרגע זה ואילך.האם כדורים יכולים לעצור את המצב. אני עדיין לא מסוגלת לקלוט את השינויים. כל יום יש משהו. לא מסוגלת לתפקד. קשה לי לקלוט את המצב. לדגמא ראה את אמי משוחחת עם בחורה צעירה , והיה משוכנע שזו האחיינית שלי. שאל את אמי היכן עובדת? אמי כבר לא עובדת 10 שנים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המשך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בהורים המזדקנים

    ד``ר שרה רפפורט
    08/12/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי במצב תוך שלוש שעות
    מיכל
    05/12/2008

    נסעתי להביא את בני מהורי. אמי בקשה שאעלה למעלה כי אבי לא בסדר. הוא פתח את הדלת ורצה ללכת לבית ההוא. עליתי , הוא אמר שכואב לו מאחורי האוזן. אחותי דברה איתו בטלפון דבר לענין פחות או יותר. רציתי להזסמין רופא - לא הסכים. עכשו אמי אומרת שהוא כל הזמו ישן ליד הטלויזיה. לא יודעת מה לעשות. אין לי מי שישמוא על בני כדי לנסוע לשם. מצד שני לא יודעת במה לעזור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינוי במצב תוך שלוש שעות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בהורים המזדקנים

    ד``ר שרה רפפורט
    08/12/2008

    מיכל שלום, ראה את תגובתי בהמשך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבובלת, לא יודעת כיצד לעזור
    מיכל
    05/12/2008

    אבי בן 88 . חלה בדמנציה, מטופל באקסלון. אמי צעירה ממנו בכ 8 שנים. מזה 3 שנים לא ישנים יחד.השבוע צלצלו לאמי המפלגה , ומתברר שאבי עשה לאמי את המוות עם מי היא מדברת, עם מי היא בוגדת... כל השנים אבי היה הדמות הדומיננטית בבית. עכשו היא המרכז, ןסביר להניח שקשה לו עם זה. הוא מודה לכך שהוא לא זוכר. כל דבר צריך להסביר כמה פעמים, בנוסף לכך שאינו שומע , ולא מוכן ללכת עם מכשיר שמיעה.אבי היה דמות הערצה לגבי הן מבחינת עברו , ידיעותיו והאינטלגנציה שלו. הייתי קשורה אליו מאוד. אין לי סבלנות לחזור כמה פעמים על אותו דבר, וגם אז לא בטוח שהבין. לעיתים מתבלבל ומדבר אלי בלשון זכר ןאז אמי מתעצבנת , מעירה ומבקשת ממנו להתרכז. אמי עצבנית ברמות. כנראה שבית משוגעים שם. היא לועגת לו על תגובותיו. כאשר אני מנסה להסביר לה שזן מחלה לא מוכנה לקבל. לאמי מצאו גידול שפיר בראש לפני כחצי שנה. בינתיים שניהם מתפקדים: עושים קניות, אמי מבשלת, אבי קורא עיתון ,רואה טלויזיה , יורד לבנק [לדואר וכו. אני אם חד הורית ךילחד קטן.[לא נשאית] עובדת משרה מלאה. עצובה ממצבם . יחד עם זאת לא יודעת במה יכולה לעזור. לאמי היום יום הולדת. אבי לא זכר. קניתי להם שטיח לפינת האוכל [עלה המון כסף]. אמי התחילחה לצרוח ולהשתולל: מה פתאום קניתי... וכל זה ליד בני הקטן. אני נחנקת מדמעות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בהורים המזדקנים

    ד``ר שרה רפפורט
    08/12/2008

    שלום מיכל,
    נראה כח את נצמאת במצוקה משמעותית בעקבות מצבם של הוריך. כולנו מגיעים יום אחד לשלב בו אנו צופים בהתדרדות של תפקודם ההורים ואנו צריכים להתערך למצב החדש. במובן שאת לא שואלת שאלות ספציפיות הינה כמה עצות בנוגע מצבם של הוריך.

    1. חשוב להתייעץ עם הרופא המשפחה שלהם, לתאר לו את הבעיות כפי שאת רואה אותן ולפנות אותם לבדיקה רפואית בעיקר את אביך בנוסף לבדיקה נוירולוגית.
    2. האם הם מקבלים טיפול תרופותי באופן קבוע? אז יש לברר שלא חל בלבול בצריכת התרופות.
    3. מומלץ שתפני לשרות הסוצאלי בקופת חולים כדי לברר את זכויותם לעזרה וסיוע ע"י מטפל שיכול לשגיח עליהם. עם הזמן הצורך בסידור של מטפל והשגחה רק הולך ומתגבר. עובדת סוציאלית תוכל להדריך אותך כיצד לפעול ואיזה עזרע מגיע לכם מביטוח לאומי.
    4. אני גם ממליצה שאת תפנה לאחד מהאמותות שעוזרים לבני משפחה של חולים דמנטים. נראה כי גם את זקוקה לתמיכה ולעצות פרקטיות כדי להתמודד עם המצב של הוריך.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    עינב
    02/12/2008

    שלום רב, אימי סובלת לאחרונה מהפרעות זיכרון. היא בת 70. רציתי לקבל המלצות לטיפולים אלטרנטיביים בהפרעות זיכרון. האם לרפואה הסינית יש משהו? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפואה סינית

    ד``ר שרה רפפורט
    04/12/2008

    שלום עינב,
    נפוץ שאנשים מבוגרים עם הפרעות זיכרון כמו אמך נוטלים בתוספת מזון (כמו גינקו) או וויטמינים. למרות שלא קיימת עדות מדעית שזה משפר את תפקודם, טיפול זה אינו מזיק ואפילו יש דיווחים סובייקטיביים על שיפור. כמו כן, אין קשר בין דיקור או שיטות טיפול אחרות לשיפור בזיכרון. בכל אופן כדאי להתייעץ עם הרופא המשפחה לפי קבלת החלטה על כל טיפול מסוים.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריטלין ותיפקודים ניהולים
    קרן
    29/11/2008

    האם ריטלין יכול לעזור להתמודדות עם בעיות של לקויות למידה כמו קושי בהתרגנות קשיים בתכנון משימות וסדר יום וניהול עצמי תודה קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריטלין ותיפקודים ניהולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריטלין וליקויי למידה

    ד``ר שרה רפפורט
    30/11/2008

    שלום קרן,
    ריטלין הינה תרופה מעוררת -stimulant ולעיתים קרובות יעילה לאנשים שסובלים מהפרעות קשב. במידה שהפרעת קשב אחד מהמאפיינים של לקויות הלימידה שלך כדאי לברר את התועלת של הטיפול בריטלין. ממומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע כמו נוירולוג או פסיכיאטר ובמקביל לעבור אבחון קשב שבודק את היעילות של התרופה עבורך. לתשומת לבך, ריטלין לא עוזר ללקות למידה ולהשלכותיה ללא הפרעת קשב

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד יודעים למי לפנות

    קרן
    02/12/2008

    היות שיש לי כבר אבחון שחלק מלקויות הלמידה הרבות בהן הובחנתי כולות גם גם בעיות של קשב וריכוז האם עלי לעבור שוב איבחון צפציפי על מנת לקבל ריטלין יש לי כל הזמן תחושה שהאיבחונים הם יותר בשביל המטפלים אני לא מחפשת אבחון נוסף את הבעיות אני מכירה אני מחפשת פתרונות למי עלי לפנות לקבלת פתרון בדמות תרופה לקשיים בקשב והריכוז ולהתקדם לעבר פתרון ולא להתמקד באיבחון הבעיה מהם הקרטרויונים המקצועיים למציאת איש מקצוע מוסמך ורציני לטיפול (ריפוי) של בעיות הקשב והריכוז במבוגרים מעל גיל 30

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופה עם פיקוח

    ד``ר שרה רפפורט
    04/12/2008

    מפתיע אותי מאוד שהגורם המאבחן כוון אותך והמליץ על טיפול מהקל בשל ההפרעות קשב אחרי שעברת את האבחון למרות שלפי דבריך ממצאי האבחון מצבעים לכך. כפי שכבר ציינתי יש צורך בבדיקה אצל רופא פסיכיאטר או נוירולוג שרק הם מוסמכים להתאים לך תרופה כמו ריטלין וכדאי לך להצטייד אם הדוח של האבחון כדי למנוע אבחון חוזר. אשמח לפנות אותך למומחה באזור מגורך.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בענין יין אדום .
    liliane
    28/11/2008

    באתר מוטקה פורסם שיש ליין אדום השפעה מנטרלת ומונעת לגבי הסיכון לחלות באלצהיימר . האם ההמלצה לשתיית כוס יין אדום חלה גם על יין אדום מתוק שאנו נוהגים לשתות לקידוש ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה בענין יין אדום .

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הטעם לא קובע

    ד``ר שרה רפפורט
    30/11/2008

    ליליאן שלום,
    מדובר במרכיב של פוליפנולים ביין האדום שעלול למנוע את הפלאקים הרעילים שהורסים את תאי המוח. משקובע היא הכמות המרכיב של פוליפנולים ולא דווקא את הטעם. כדי לדעת האם יין הספציפי עומד בקריטריון הנדון כדאי להתייעץ עם מומחה בתחום תזונה.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול קוגנטיבי
    דליה
    26/11/2008

    במכתב שחרור מבית חולים שיקומי יש המלצה להמשך טיפול קוגנטיבי (אדם 55 שניפצע בראשו בת.ד יש ירידה בתפקוד הקוגנטיבי).קופת חולים מפנה אותו לקבל טיפול קוגנטיבי באחד הסניפים הראשיים שבקרבת הבית האם מקבלים שם אותם טיפולים כמו במרכזי שיקום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול קוגנטיבי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שיקום קוגניטיבי

    גל גפן-ריטר
    27/11/2008

    חן שלום!

    שאלתך טובה ונכונה. אני אנסה לתת לך קריטריונים אשר יעזרו לך לבדוק את טיב הטיפול במקומות השונים וכך תדעו יותר על מה לעמוד ומה לדרוש.
    1. על פי תיאורך מדובר בשיקום לאחר חבלת ראש וככזה חשוב מאוד כי המטפל הקוגניטיבי יבין מהי פגיעת ראש ויהיו לו ידע וניסיון בתחום.
    2. בנוסף תלוי מי הגורם המקצועי אשר ייתן את הטיפול הקוגניטיבי , ישנן מרפאות בעיסוק אשר מוכשרות לעשות כן ונוירופסיכולוגים אשר זהו תחום התמחותם.
    3. חשוב מאוד כי טרם התחלת הטיפול אותו אדם יעבור אבחון נוירופסיכולוגי אשר יצביע על מוקדי הקושי כיום בעקבות פגיעת הראש. אבחון כזה ניתן לעשות לפחות כחצי שנה לאחר התאונה.
    4. היתרון המשמעותי במרכזי שיקום הוא כי נמצא צוות רב מקצועי אשר יכול לתת מענה למגוון של קשיים לאחר חבלת ראש כמו: קשיים רגשיים, התנהגותיים, קוגניטיבים, ייעוץ והדרכה למשפחה וכן שיקום תעסוקתי.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    מעיין
    25/11/2008

    שלום רב, שאלתי היא: על פי רוב, אדם שיש לו הפרעות זיכרון יתפקד טוב יותר ויזכור טוב יותר בעת לחץ, או ההפך, בעת רגיעה? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    דליה
    26/11/2008

    אני סתם מנחשת אבל ההיגיון שלי אומר שיזכור יותר כאשר המוח שלו במנוחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון נירופסיכולוגי
    אבי
    22/11/2008

    עברתי תאונת עבודה בתאריך 26.607 מכה ברך שמאל מאז התאונה אני בדיכאון נפשי ועצבני מאד בבית וכלפי חברים ואני לא נפגש עם אף אחד הייתי אצל פסכיאטר והוא קבע לי 70 אחוז נכות הגשתי זאת לביטוח לאומי הייתה לי ועדה של פסכיאטר בביטוח לאומי בתאריך 9.11.08 ולאחר הוועדה שלחולי מכתב שהוא רוצה חוות דעת של נירופסיכולוגי של ביטוח לאומי זאת אומרת שלחו לי מכתב מביטוח לאומי לוועדה של נירופסיכולוגי השאלה שלי אליך מה זה אומר ואם אני צריך לעשות משהוא לפני זה אולי לבוא לביקור אצלכם תודה על עזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבחון נירופסיכולוגי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביטוח לאומי

    גל גפן-ריטר
    23/11/2008

    אבי שלום!

    לפי מה שאני מבינה ממכתבך, ביטוח לאומי הפנו אותך לחוות דעת של נוירופסיכולוג. למיטב ידיעתי בד"כ מפנים לנוירופסיכולוג כאשר יש חשד לפגיעה נוירולוגית. מתיאורך את התאונה לא הזכרת פגיעה כזו. מלבד הברך האם סבלת מעוד פגיעות בעקבות תאונת העבודה?
    הייתי ממליצה לך לברר בביטוח לאומי, איזו בדיקה בדיוק אתה אמור לעבור אצל הנוירופסיכולוג וכך תדע טוב יותר כיצד להתכונן אליה.
    בהצלחה



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    מורן
    20/11/2008

    שלום רב, מה זו בדיוק מערכת FM, ואיך היא עוזרת לשמיעה? תודהרבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מערכת שמיעה

    גל גפן-ריטר
    20/11/2008

    מורן שלום!

    באופן עקרוני מכשיר FM מורכב ממיקרופון ומקלט. כאשר המיקרופון מצוי אצל הדובר והמקלט אצל האדם לקוי השמיעה. כאשר בשיטה כזו מוגבר הקול של הדובר וקל יותר לקלוט אותו יחסית לרעשי הסביבה.
    מכיוון שזה אינו תחום התמחותי אני מפנה אותך לאתר שיש בו שאלות ותשובות וכן הסברים על מכשירי שמיעה שונים וכיצד הם פועלים. שם האתר listen
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאונת דרכים עם פגיעת ראש ופגיעה ביד
    רפי03 6596842
    17/11/2008

    נכון להיום אני סובל בירידה בזיכרון מתוח לחוץ ועצבני אני סובל בגירוד בראש פיהוק כל היום נפיחות ברגל הימנית . עשיתי כי. טי. ונאמר לי שיש לי בצקת בראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הערכה כוללת

    גל גפן-ריטר
    18/11/2008

    רפי שלום!

    התיאור שלך את הסימפטומים מהם אתה סובל כיום הינו כללי ביותר ואין יכולת לעשות אבחנה כלשהי על סמך מידע זה.
    במידה ואתה מעוניין לקבל אבחנה לגבי מצבך שבעקבותיה תוכל לקבל המלצות לטיפול (במישור של פגיעת הראש, במישור ההתנהגותי והרגשי) אני ממליצה על כמה אפשרויות:
    1. לפנות למרכז יום/אשפוז יום לנפגעי ראש בבי"ח "לוינשטיין" טל' 09-7709100 ותמסור את הפרטים לגבי התאונה ותבקש לעבור הערכה מסודרת.
    2. פנייה למכון קוגניטיב על פי הפרטים המופיעים בראש הפורום.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעוררות מינית
    גאיה
    15/11/2008

    האם יכול להיות מצב של התעוררות מינית אצל מאובחן אלצהיימר לאחר שמספר שנים שהנושא כאילו מת מבחינתו ?האם הדבר יכול להעיד על אבחנה מוטעית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התעוררות מינית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טעות באבחנה??

    ד``ר שרה רפפורט
    17/11/2008

    גאיה שלום,
    השינוי בהתנהגות המינית של בן זוגך יכול לנבוע מסיבות שונות ולא דווקא מטעות באבחנה. לעיתים יש אצל חולים האלו בעיות של דיסאינהיביציה ובקרה, כלומר חוסר מעצורים של דחפים ורצונות. יש צורך לבחון את התופעה באופן יסודי יותר, ולהבין האם מדובר בהתעוררות חשק מיני בלבד או חזרה לתפקוד כמו היה בעבר. עם זאת, לא ניתן לשלול טעות באבחנה, ולעיתים קרובות יש קושי להגיע לאבחנה מבדלת בין דיכאון לבין תחילת מחלה דמנטית. בכל מקרא אני ממליצה להתייעץ שנית עם פסיכוגריאטר או הרופא נוירולוג.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום