מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעית זיכרון טווח קצר וארוך בבן 40גיל12/12/2008
בעייתי מורכבת וניסיון לטיפול לא צלח כבר למעלה מ15 שנה. הנני בחור בן 40 ממרכז הארץ שמתקשה בכל מהלך של חייים - עבודה, זוגיות ובעיות חברתיות. בעייתי מורכבת מכמה דברים אבל העיקרית שבהם היא שעקב בעיית זיכרון וחוסר תפיסה אני נמנע מהלגיע למגע כל שהוא עם אנשים כלומר, לא אוכל עם אנשים או מגיע לשיחות ארוכות עימם מכיוון שאני שוכח הכל פשוט הכל! לפני כ15 שנה הבעיה החריפה ונכנסתי לדכאון עמוק שגרם לי לקבל תרופות פסיכטריות וכמה אשפוזים. עד היום אני לוקח כדורים שאינם עוזרים לי. אני שוכח דברים, לא זוכר מה אמרתי עם מי שוחחתי ומה עלי לעשות. גם פעולות שגרתיות של יום יום קשות לי מאוד - לבוא לעבודה ולהתמיד. בעית הזכרון היתה מילדות לדעתי למרות שכתלמיד הכרחתי עצמי ללמדו ולשנן כל דבר הרבה פעמים אז נחשבתי לתלמיד לא רע. כך היה גם איכשהוא בצבא. בעית הזכרון היא עמוקה וכואבת . נסיתי להבחן במבחן טובה וכן BRC אך יצאתי יחסית בסדר. ניסיתי תקופה ריטלין וזה לא עזר. התרופות שאני מקבל היום הם אנטיפסיכוטיות ואנטי דכאוניות עקב מצבי החמור. אני סובל מחרדה חברתית חמורה וכן מדכאון עמוק. למזלי יש לי משפחה תומכת שעוזרת לי אולם אני מרגיש שמצבי הולך ומחמיר. אני חושש מכל מפגש עם אנשים מפני שאני לא קשוב להם ולא יודע איך לצאת ממצבים. רמת האינטילגנציה שלי די גבוהה אולם היא לא מתבטאת בשום מקום. זו בעיה שכואבת לי 24 שעות ביממה ו7 ימים בשבוע. מעולם לא היתה לי חברה ואני לא קרוב לזוגיות נורמלית. עצוב לי בחיים ואין לי כבר כלל שאיפות. אני מרגיש אומלל. בעבר האמנתי שאוכל לצאת ממצבי מפני שחשבתי שזו בעיה פיזיולוגית. היום אני מיואש ולא יודע בכלל מה לעשות כדי לעזור ולו במעט את מצבי. פנייתי זו היא מתוך מצוקה עמוקה מאוד. נראה אולי לך יהיה משהו להאיר את החושך הרב שבו אני נמצא. אני אוכל לספק לך פרטים טכניים נוספים במידה ותרצי. אם יש לך דרך עזרה או פתרון אשמח לקבל תדובה. תודה גיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצוקה נפשית
ד``ר שרה רפפורט16/12/2008גיל שלום,
צער לי לשמוע על מצוקתך החמורה וממושכת. לפי התיאור שלך בעיותיך בתפקוד הזיכרון הן כתוצאה מבעיות הפסיכיאטריות מהן אתה סובל. רמת חרדה גבוהה ואי שקט בהחלט יכולים לפגוע בתפקוד כפי שאת חווה. אני בטוחה שאתה מתייעץ גם עם הרופא המטפל שלך בנוגע תפקודך. לצערי, אין לי מה להציא לך פרט להמלצה למצוא מסגרת של עיסוק בה אפשאר לתרגל תפקודים קוגניטיביים כולל הזיכרון. האם אתה פנתה בעבר לביטוח לאומי לצורך שיקום? יש להם בהחלט מסגרות שיכולות לסעייע לך. כדאי לברר!
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיכרון טווח קצר חלשערן12/12/2008
שלום אני בן 26 ואני סטודנט להנדסה. אני מרגיש לאחרונה (כ- שנה) ירידה חזקה בזכרון וביכולת ריכוז, דבר שמפריעה לי בלמודים ובעבודה. אני שוכח מטלות לעיתים ושוכח את החומר לימוד שאני צריך לזכור בלימודי. רציתי לשאול האם יש דרך לבדוק אולי יש לי מחסור של חומר מסויים והאם לקיחת של כמוסות לציטין יכולות לסייע בבעיה והאם יש מינון מומלץ ללקיחתו. מודה על התשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לציטין וזיכרון
ד``ר שרה רפפורט16/12/2008שלום ערן,
אין הוכחה מדעית שתוספת מזון מסוג לציטין משפר את תפקוד הזיכרון. אעפ"כ יש דיווחים שונים מהתחום של הרפואה המשלימה והשערה שזה כן עוזר לתפקודי המוח באופן כללי. כדאי לך להתייעץ עם רופא בתחום הרפואה האלטרנטיבי בכדי לקבל תשובה מדויקת לשאלתך הן בנוגע הבדיקה והן בנוגע הטיפול
.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ההבדל בין נוירולוג לנוירופסיכולוגגיא09/12/2008
שלום רציתי לשאול האם יש הבדל בין שני המקצועות או שמדובר באותו מקצוע תודה גיא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר שרה רפפורט09/12/2008שלום גיא,
נוירולוג הוא רופא בהכשרתו ומוחה במחלות של מערכת העצבים.
נוירופסיכולוג הוא פסיכולוג בהכשרתו ולרוב מומחה בפסיכולוגיה שיקומית כאשר עיקר תחום ההתמחות התמקד בהבנה תפקודי המוח. נוירופסיכולוג עוסק באבחון של תפקודים קוגניטיביים, התנהגותיים ורגשיים אשר יש חשד להפרעת מוחית.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשךמיכל08/12/2008
בוקר טוב. אני מבחינה בהדרדרות משמעותית אצל אבי בשבוע האחרון. האם זה מעיד על מצב שעומד להדרדר מרגע זה ואילך.האם כדורים יכולים לעצור את המצב. אני עדיין לא מסוגלת לקלוט את השינויים. כל יום יש משהו. לא מסוגלת לתפקד. קשה לי לקלוט את המצב. לדגמא ראה את אמי משוחחת עם בחורה צעירה , והיה משוכנע שזו האחיינית שלי. שאל את אמי היכן עובדת? אמי כבר לא עובדת 10 שנים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בהורים המזדקנים
ד``ר שרה רפפורט08/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי במצב תוך שלוש שעותמיכל05/12/2008
נסעתי להביא את בני מהורי. אמי בקשה שאעלה למעלה כי אבי לא בסדר. הוא פתח את הדלת ורצה ללכת לבית ההוא. עליתי , הוא אמר שכואב לו מאחורי האוזן. אחותי דברה איתו בטלפון דבר לענין פחות או יותר. רציתי להזסמין רופא - לא הסכים. עכשו אמי אומרת שהוא כל הזמו ישן ליד הטלויזיה. לא יודעת מה לעשות. אין לי מי שישמוא על בני כדי לנסוע לשם. מצד שני לא יודעת במה לעזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בהורים המזדקנים
ד``ר שרה רפפורט08/12/2008מיכל שלום, ראה את תגובתי בהמשך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבובלת, לא יודעת כיצד לעזורמיכל05/12/2008
אבי בן 88 . חלה בדמנציה, מטופל באקסלון. אמי צעירה ממנו בכ 8 שנים. מזה 3 שנים לא ישנים יחד.השבוע צלצלו לאמי המפלגה , ומתברר שאבי עשה לאמי את המוות עם מי היא מדברת, עם מי היא בוגדת... כל השנים אבי היה הדמות הדומיננטית בבית. עכשו היא המרכז, ןסביר להניח שקשה לו עם זה. הוא מודה לכך שהוא לא זוכר. כל דבר צריך להסביר כמה פעמים, בנוסף לכך שאינו שומע , ולא מוכן ללכת עם מכשיר שמיעה.אבי היה דמות הערצה לגבי הן מבחינת עברו , ידיעותיו והאינטלגנציה שלו. הייתי קשורה אליו מאוד. אין לי סבלנות לחזור כמה פעמים על אותו דבר, וגם אז לא בטוח שהבין. לעיתים מתבלבל ומדבר אלי בלשון זכר ןאז אמי מתעצבנת , מעירה ומבקשת ממנו להתרכז. אמי עצבנית ברמות. כנראה שבית משוגעים שם. היא לועגת לו על תגובותיו. כאשר אני מנסה להסביר לה שזן מחלה לא מוכנה לקבל. לאמי מצאו גידול שפיר בראש לפני כחצי שנה. בינתיים שניהם מתפקדים: עושים קניות, אמי מבשלת, אבי קורא עיתון ,רואה טלויזיה , יורד לבנק [לדואר וכו. אני אם חד הורית ךילחד קטן.[לא נשאית] עובדת משרה מלאה. עצובה ממצבם . יחד עם זאת לא יודעת במה יכולה לעזור. לאמי היום יום הולדת. אבי לא זכר. קניתי להם שטיח לפינת האוכל [עלה המון כסף]. אמי התחילחה לצרוח ולהשתולל: מה פתאום קניתי... וכל זה ליד בני הקטן. אני נחנקת מדמעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בהורים המזדקנים
ד``ר שרה רפפורט08/12/2008שלום מיכל,
נראה כח את נצמאת במצוקה משמעותית בעקבות מצבם של הוריך. כולנו מגיעים יום אחד לשלב בו אנו צופים בהתדרדות של תפקודם ההורים ואנו צריכים להתערך למצב החדש. במובן שאת לא שואלת שאלות ספציפיות הינה כמה עצות בנוגע מצבם של הוריך.
1. חשוב להתייעץ עם הרופא המשפחה שלהם, לתאר לו את הבעיות כפי שאת רואה אותן ולפנות אותם לבדיקה רפואית בעיקר את אביך בנוסף לבדיקה נוירולוגית.
2. האם הם מקבלים טיפול תרופותי באופן קבוע? אז יש לברר שלא חל בלבול בצריכת התרופות.
3. מומלץ שתפני לשרות הסוצאלי בקופת חולים כדי לברר את זכויותם לעזרה וסיוע ע"י מטפל שיכול לשגיח עליהם. עם הזמן הצורך בסידור של מטפל והשגחה רק הולך ומתגבר. עובדת סוציאלית תוכל להדריך אותך כיצד לפעול ואיזה עזרע מגיע לכם מביטוח לאומי.
4. אני גם ממליצה שאת תפנה לאחד מהאמותות שעוזרים לבני משפחה של חולים דמנטים. נראה כי גם את זקוקה לתמיכה ולעצות פרקטיות כדי להתמודד עם המצב של הוריך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהעינב02/12/2008
שלום רב, אימי סובלת לאחרונה מהפרעות זיכרון. היא בת 70. רציתי לקבל המלצות לטיפולים אלטרנטיביים בהפרעות זיכרון. האם לרפואה הסינית יש משהו? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפואה סינית
ד``ר שרה רפפורט04/12/2008שלום עינב,
נפוץ שאנשים מבוגרים עם הפרעות זיכרון כמו אמך נוטלים בתוספת מזון (כמו גינקו) או וויטמינים. למרות שלא קיימת עדות מדעית שזה משפר את תפקודם, טיפול זה אינו מזיק ואפילו יש דיווחים סובייקטיביים על שיפור. כמו כן, אין קשר בין דיקור או שיטות טיפול אחרות לשיפור בזיכרון. בכל אופן כדאי להתייעץ עם הרופא המשפחה לפי קבלת החלטה על כל טיפול מסוים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריטלין ותיפקודים ניהוליםקרן29/11/2008
האם ריטלין יכול לעזור להתמודדות עם בעיות של לקויות למידה כמו קושי בהתרגנות קשיים בתכנון משימות וסדר יום וניהול עצמי תודה קרן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריטלין וליקויי למידה
ד``ר שרה רפפורט30/11/2008שלום קרן,
ריטלין הינה תרופה מעוררת -stimulant ולעיתים קרובות יעילה לאנשים שסובלים מהפרעות קשב. במידה שהפרעת קשב אחד מהמאפיינים של לקויות הלימידה שלך כדאי לברר את התועלת של הטיפול בריטלין. ממומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע כמו נוירולוג או פסיכיאטר ובמקביל לעבור אבחון קשב שבודק את היעילות של התרופה עבורך. לתשומת לבך, ריטלין לא עוזר ללקות למידה ולהשלכותיה ללא הפרעת קשב
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכיצד יודעים למי לפנות
קרן02/12/2008היות שיש לי כבר אבחון שחלק מלקויות הלמידה הרבות בהן הובחנתי כולות גם גם בעיות של קשב וריכוז האם עלי לעבור שוב איבחון צפציפי על מנת לקבל ריטלין יש לי כל הזמן תחושה שהאיבחונים הם יותר בשביל המטפלים אני לא מחפשת אבחון נוסף את הבעיות אני מכירה אני מחפשת פתרונות למי עלי לפנות לקבלת פתרון בדמות תרופה לקשיים בקשב והריכוז ולהתקדם לעבר פתרון ולא להתמקד באיבחון הבעיה מהם הקרטרויונים המקצועיים למציאת איש מקצוע מוסמך ורציני לטיפול (ריפוי) של בעיות הקשב והריכוז במבוגרים מעל גיל 30
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרופה עם פיקוח
ד``ר שרה רפפורט04/12/2008מפתיע אותי מאוד שהגורם המאבחן כוון אותך והמליץ על טיפול מהקל בשל ההפרעות קשב אחרי שעברת את האבחון למרות שלפי דבריך ממצאי האבחון מצבעים לכך. כפי שכבר ציינתי יש צורך בבדיקה אצל רופא פסיכיאטר או נוירולוג שרק הם מוסמכים להתאים לך תרופה כמו ריטלין וכדאי לך להצטייד אם הדוח של האבחון כדי למנוע אבחון חוזר. אשמח לפנות אותך למומחה באזור מגורך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בענין יין אדום .liliane28/11/2008
באתר מוטקה פורסם שיש ליין אדום השפעה מנטרלת ומונעת לגבי הסיכון לחלות באלצהיימר . האם ההמלצה לשתיית כוס יין אדום חלה גם על יין אדום מתוק שאנו נוהגים לשתות לקידוש ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הטעם לא קובע
ד``ר שרה רפפורט30/11/2008ליליאן שלום,
מדובר במרכיב של פוליפנולים ביין האדום שעלול למנוע את הפלאקים הרעילים שהורסים את תאי המוח. משקובע היא הכמות המרכיב של פוליפנולים ולא דווקא את הטעם. כדי לדעת האם יין הספציפי עומד בקריטריון הנדון כדאי להתייעץ עם מומחה בתחום תזונה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול קוגנטיבידליה26/11/2008
במכתב שחרור מבית חולים שיקומי יש המלצה להמשך טיפול קוגנטיבי (אדם 55 שניפצע בראשו בת.ד יש ירידה בתפקוד הקוגנטיבי).קופת חולים מפנה אותו לקבל טיפול קוגנטיבי באחד הסניפים הראשיים שבקרבת הבית האם מקבלים שם אותם טיפולים כמו במרכזי שיקום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך שיקום קוגניטיבי
גל גפן-ריטר27/11/2008חן שלום!
שאלתך טובה ונכונה. אני אנסה לתת לך קריטריונים אשר יעזרו לך לבדוק את טיב הטיפול במקומות השונים וכך תדעו יותר על מה לעמוד ומה לדרוש.
1. על פי תיאורך מדובר בשיקום לאחר חבלת ראש וככזה חשוב מאוד כי המטפל הקוגניטיבי יבין מהי פגיעת ראש ויהיו לו ידע וניסיון בתחום.
2. בנוסף תלוי מי הגורם המקצועי אשר ייתן את הטיפול הקוגניטיבי , ישנן מרפאות בעיסוק אשר מוכשרות לעשות כן ונוירופסיכולוגים אשר זהו תחום התמחותם.
3. חשוב מאוד כי טרם התחלת הטיפול אותו אדם יעבור אבחון נוירופסיכולוגי אשר יצביע על מוקדי הקושי כיום בעקבות פגיעת הראש. אבחון כזה ניתן לעשות לפחות כחצי שנה לאחר התאונה.
4. היתרון המשמעותי במרכזי שיקום הוא כי נמצא צוות רב מקצועי אשר יכול לתת מענה למגוון של קשיים לאחר חבלת ראש כמו: קשיים רגשיים, התנהגותיים, קוגניטיבים, ייעוץ והדרכה למשפחה וכן שיקום תעסוקתי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמעיין25/11/2008
שלום רב, שאלתי היא: על פי רוב, אדם שיש לו הפרעות זיכרון יתפקד טוב יותר ויזכור טוב יותר בעת לחץ, או ההפך, בעת רגיעה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
דליה26/11/2008אני סתם מנחשת אבל ההיגיון שלי אומר שיזכור יותר כאשר המוח שלו במנוחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון נירופסיכולוגיאבי22/11/2008
עברתי תאונת עבודה בתאריך 26.607 מכה ברך שמאל מאז התאונה אני בדיכאון נפשי ועצבני מאד בבית וכלפי חברים ואני לא נפגש עם אף אחד הייתי אצל פסכיאטר והוא קבע לי 70 אחוז נכות הגשתי זאת לביטוח לאומי הייתה לי ועדה של פסכיאטר בביטוח לאומי בתאריך 9.11.08 ולאחר הוועדה שלחולי מכתב שהוא רוצה חוות דעת של נירופסיכולוגי של ביטוח לאומי זאת אומרת שלחו לי מכתב מביטוח לאומי לוועדה של נירופסיכולוגי השאלה שלי אליך מה זה אומר ואם אני צריך לעשות משהוא לפני זה אולי לבוא לביקור אצלכם תודה על עזרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביטוח לאומי
גל גפן-ריטר23/11/2008אבי שלום!
לפי מה שאני מבינה ממכתבך, ביטוח לאומי הפנו אותך לחוות דעת של נוירופסיכולוג. למיטב ידיעתי בד"כ מפנים לנוירופסיכולוג כאשר יש חשד לפגיעה נוירולוגית. מתיאורך את התאונה לא הזכרת פגיעה כזו. מלבד הברך האם סבלת מעוד פגיעות בעקבות תאונת העבודה?
הייתי ממליצה לך לברר בביטוח לאומי, איזו בדיקה בדיוק אתה אמור לעבור אצל הנוירופסיכולוג וכך תדע טוב יותר כיצד להתכונן אליה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמורן20/11/2008
שלום רב, מה זו בדיוק מערכת FM, ואיך היא עוזרת לשמיעה? תודהרבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מערכת שמיעה
גל גפן-ריטר20/11/2008מורן שלום!
באופן עקרוני מכשיר FM מורכב ממיקרופון ומקלט. כאשר המיקרופון מצוי אצל הדובר והמקלט אצל האדם לקוי השמיעה. כאשר בשיטה כזו מוגבר הקול של הדובר וקל יותר לקלוט אותו יחסית לרעשי הסביבה.
מכיוון שזה אינו תחום התמחותי אני מפנה אותך לאתר שיש בו שאלות ותשובות וכן הסברים על מכשירי שמיעה שונים וכיצד הם פועלים. שם האתר listen
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאונת דרכים עם פגיעת ראש ופגיעה בידרפי03 659684217/11/2008
נכון להיום אני סובל בירידה בזיכרון מתוח לחוץ ועצבני אני סובל בגירוד בראש פיהוק כל היום נפיחות ברגל הימנית . עשיתי כי. טי. ונאמר לי שיש לי בצקת בראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הערכה כוללת
גל גפן-ריטר18/11/2008רפי שלום!
התיאור שלך את הסימפטומים מהם אתה סובל כיום הינו כללי ביותר ואין יכולת לעשות אבחנה כלשהי על סמך מידע זה.
במידה ואתה מעוניין לקבל אבחנה לגבי מצבך שבעקבותיה תוכל לקבל המלצות לטיפול (במישור של פגיעת הראש, במישור ההתנהגותי והרגשי) אני ממליצה על כמה אפשרויות:
1. לפנות למרכז יום/אשפוז יום לנפגעי ראש בבי"ח "לוינשטיין" טל' 09-7709100 ותמסור את הפרטים לגבי התאונה ותבקש לעבור הערכה מסודרת.
2. פנייה למכון קוגניטיב על פי הפרטים המופיעים בראש הפורום.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעוררות מיניתגאיה15/11/2008
האם יכול להיות מצב של התעוררות מינית אצל מאובחן אלצהיימר לאחר שמספר שנים שהנושא כאילו מת מבחינתו ?האם הדבר יכול להעיד על אבחנה מוטעית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טעות באבחנה??
ד``ר שרה רפפורט17/11/2008גאיה שלום,
השינוי בהתנהגות המינית של בן זוגך יכול לנבוע מסיבות שונות ולא דווקא מטעות באבחנה. לעיתים יש אצל חולים האלו בעיות של דיסאינהיביציה ובקרה, כלומר חוסר מעצורים של דחפים ורצונות. יש צורך לבחון את התופעה באופן יסודי יותר, ולהבין האם מדובר בהתעוררות חשק מיני בלבד או חזרה לתפקוד כמו היה בעבר. עם זאת, לא ניתן לשלול טעות באבחנה, ולעיתים קרובות יש קושי להגיע לאבחנה מבדלת בין דיכאון לבין תחילת מחלה דמנטית. בכל מקרא אני ממליצה להתייעץ שנית עם פסיכוגריאטר או הרופא נוירולוג.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

