פורום הפרעות זיכרון, אלצהיימר ודמנציה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תזונה וזכרון
    תות
    13/07/2010

    האם ניתן לשפר זיכרון בעזרת תזונה נכונה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תזונה וזכרון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה וזכרון

    ד``ר שרה רפפורט
    15/07/2010

    אין הוכחה לכך שתזונה מסוימת משפרת את הזיכרון.
    תמיד נכון לאכול בראי ומאוזן, בעיקר שאנחנו צריכים לתפקד בתוך לחץ וסטרס.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכול במשפחה
    אילנה
    10/07/2010

    שלום
    האחיין שלי מת בצבא ב 2004 ,לאחר כמה חודשים אימי חלתה בהרפס זוסטר,אנני יודעת עד כמה זה קשור למות נכדה,התוצאה של ההרפס כאב עיצבי,אמא טופלה במחלקת כאב רמבם,הרבה טיפולים ולא עזר כלום,אני גרושה שחיה עם אמא אחרי ששהיתי מחוץ לבית 25 שנה,בכמה חודשים האחרונים ,יש בילבול ,על הבית שאמא טוענת שהוא לא שלה,אימי אינה זוכרת את הנינים שלי,למרות שהכירה את כולם,אינה יודעת מהם נכדיה,כשבאים היא שואלת מי זה? זה רק בזמן האחרון,אימי מטופלת בסירופ אוקסיקוד רק לפי הצורך לא אופן קבוע,כך שמיום שהופיע הביבול הפסקתי לתת לה את הסירופ,ועדיין הבילבול ממשיך,אימי שהיתה עצמאית לגמרי,וכל חייה עבדה עבודות הכי קשות,נקיונות ומטבחים.אינה תדע לחזור לביתה באם תצא,ממש קוגנטיבית לא מתפקדת וזה עצוב מאוד,מבקשת לדעת מה עליי לעשות? ולמי לפנות? אודה לכם מאוד אילנה בר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שכול במשפחה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברור רפאוי דחוף

    ד``ר שרה רפפורט
    10/07/2010

    אילנה שלום,
    אני מאוד מבינה את דאגה שלב בנוגע מצבה של אמך. את לא ציינת גילה, ויתכן שמדובר בקשישה. חיוני שהיא תעבור בירור רפואי דחוף. תתחילי אצל הרופא המשפחה כולל בדיקות שגרתיות, ובנוסף תבקשי הפניה לנוירולוג.

    הברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש הבדל בין בדיקה פרטית
    אורי
    07/07/2010

    שלא ליד בית חולים, לבין בדיקה קוגנטיבית

    שליד בית חולים?

    תשובה זו חשובה לידיעת ציבור החולים.

    תודה רבה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקה קוגניטיבית

    ד``ר שרה רפפורט
    07/07/2010

    אורי שלום,
    כמו בכל תחום רפואי או פרארפואי, ניתן לקבל אותו שרות הן במסגרת הציבורית והן במסגרת הפרטית.
    כמו תמיד, איכות הבדיקה כמובן קרוכה במומחיותו של בעל המקצוע.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם בדרך כלל יש פגיעה קוגנטיבית
    אורי
    05/07/2010

    כאשר יש חבלת ראש מתאונת דרכים

    (ללא פצע בראש- ראש נקי) ואיבוד הכרה

    למשך מעל 3 שעות... אז קרוב לוודאי כי

    תהיה פגיעה קוגנטיבית וגם שינויים באישיות??

    אשמח אם אקבל הבהרה (תשובה).

    תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דרושה בדיקה

    גל גפן-ריטר
    07/07/2010

    יוסף שלום,

    אני מבינה את הצורך לקבל תשובה ברורה וחדה. יחד עם זאת, אנחנו כאנשים אנחנו שונים אחד מהשני ומכאן גם התגובה שלנו לאירועים ולפציעות. כך שלצערי לא אוכל לתת לך תשובה חד משמעית. עם זאת, כמובן אני ממליצה לך לעבור בדיקה הן רפואית והן נוירופסיכולוגית על מנת לבדוק לגבי השלכות הפציעה.

    מקווה שעזרתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי
    shlomyyyyy
    04/07/2010

    יש לי בעיית חרדות וקשב וריכוז ודיכאון קל וכל כדור משפיע לי על השינה

    והריכוז וזה מאוד מפריע לי ואני לא מצליח להתרכז מוחית רק בחלק מהמקרים

    שהשינה שלי ממש טובה ואז גם רק עם רילטןי או קונצרטה מצליח לתפקד אבל

    קצת.בבקשה אם מישהו יש לו משהו כמו רגיעון שעוזר לשינה ומרגיעה

    לחצים או מתחים וטבעי(שלא משפיע על הריכוז במוח כתוצאה משינה לא

    מושלמת בבקשה שיגיד לי.)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימוד הרפיה לצורך הרגעה

    ד``ר שרה רפפורט
    05/07/2010

    שלומי שלום,
    עליך להתייעץ עם הרופא המטפל/ פסיכיאירט שלך כדי להגיע לאיזון תרופתי שמתאים לך.
    בנוסף, כדאי לך ללמוד שיטות הרפיה, דבר מאוד יעיל לצורך הרגעה, באמצעות שליטה עצמית וללא תרופות.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח בעקבותקושי בשליפת מלים ובלבול
    אורית
    03/07/2010

    הפורום העלה בי תהיות רציניות: . בגיל 53 בעקבות קושי קל בשליפת מילים ובלבול בשמות ילדי ובשמות אחרים, הופניתי לנוירולוגית, נשלחתי לסיטי לברור מקדים טרם הפנייה למרפאת זכרון. --בעיקבות הסי.טי. היום אני אחרי נתוח להוצאת מינניומה בבסיס הגולגולת! . (ועדיין נותרתי עם קושי רב יותר בשליפת מילים). השאלות:
    1. עברתי על כעשרה דפים בפורום ולא ראיתי כל הפניה של פונים על מקרים דומים לבדיקת רפואית כל שהיא מסוג סיטי או מ.ר.י. אלא רק לנוירופסילוגים. מה דעתכם על צורך בברור מסוג ההדמיות?
    יש מצב שלו הייתי פונה לפורום לא הייתי מגלה את קיום הגידול במוח ולא מגיעה כלל לניתוח - מה גם שלא היו לי כלל כל סימפטומים אחרים. לכאורה האם יכול להווצר מצב שלאנשים יש גידולים רק שלא עולים עליהם אם השפעתן אינה ממש פיזית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בירור רפאוי ככלל

    ד``ר שרה רפפורט
    05/07/2010

    אורית שלום,
    הדוגמא האישי שלך חשובה ותודה להתערבותך.
    עם זאת, לעיתים קרובות אני ממליצים לגולשים לפנות לבירור רפאוי, תלוי בסוג ואופי של הפניה. בדיקה אצל רופא משפחה לעיתים תכנה ראשונה לפני הפניה לנוירולוג. כמו כן, ממצאי אבחון נוירופסיכולוגי אצל ממוחה גם עלולים לעלות על הצורך לבירור רפאוי/נוירולוגי כאשר התפקוד של הנבדק מצביע על בעיות קוגניטיביות על רקע אוגניות. ברצוני לציין שהפניה להדמיות כמו בדיקת CT או MRI כהשך בירור, כבר עניין של רופא כי נוירופסיכולוג אין סמכות לבצע הפניה שכזו.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחרי בדיקה קוגנטיבית אצל
    אורי
    30/06/2010

    נוירופסיכולוג בגלל פגיעת ראש אבדן הכרה עם זעזוע מוח,

    מתגלה כי יש פגיעה קוגנטיבית.

    מי עכשיו צריך לבדוק את ממצאי הבדיקה , נוירולוג או פסיכיאטר

    כדי לתת חוות דעת רפואית אודות מצב החולה, מצב פגיעתו

    הקוגנטיבית, וכמה אחוזי נכות מגיעים לו.

    האם זה נוירולוג או פסיכיאטר- או אפשר שכל אחד מהם בנפרד?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אחרי בדיקה קוגנטיבית אצל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורם מקצועי

    גל גפן-ריטר
    30/06/2010

    דוד שלום,

    לא ברור ממכתבך, לאיזה ממסד אתה פונה בכדי לקבל את אחוזי הנכות. לכל ממסד יש את אנשי המקצוע שלו שהם אחראים לקבוע את אחוזי הנכות. למיטב ידיעתי למשל, לביטוח לאומי ישנה ועדה המורכבת מכמה גורמי מקצוע.
    הייתי ממליצה לך לפנות ישירות לאותו גורם ממסדי ולהציג לו את השאלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ידוע לכם באיזה מרפאת זיכרון יש
    ירידה בזיכרון
    30/06/2010

    clinical trial ? כי חיכיתי חצי שנה לתור שלי בבילינסון (אני "במעקב" שם כבר 10 שנים), וכשסוף סוף הגיע התור שלי, אז הרופאה מעתיקה את תוצאות הבדיקות, האבחנות מההפניה אליה ואת המסקנה שלה (על פי איבחונים קודמים שעשיתי אצל נוירופסיכולוג והרופאה הקודמת במרפאת הזיכרון בבילינסון) לסיכום הביקור אצלה.
    ותוך כדי היא רושמת ואומרת לי מה שהיא רושמת בתיק שלי וכותבת "מתקשה לזכור חומר חדש..." ועוד דברים ששכחתי.
    ואז היא אמרה לי שכל מה שהיא יכולה לעשות הוא להפנות אותי לטיפול קוגניטיבי אצל ריפוי בעיסוק, ואמרתי לה שכבר הייתי בטיפול כזה 5 שנים וזה לא עזר בכלל, ואז היא אמרה שאין מה לעשות ואין תרופות לזה.
    אבל אני באתי בשביל clinical trial והיא אמרה לי שאין אצלהם כרגע clinical trial וכשיהיה היא תזמן אותי ורשמה לי בתיק שאני מעוניין ב clinical trial. וכך הסתיימה הפגישה אליה חיכיתי חצי שנה בשביל לקבל clinical trial . האמת שקבעתי אצלה תור לפני חצי שנה כי פגשתי אותה בבית חולים ואמרתי לה שאני מעוניין ב clinical trial ואז היא אמרה שאני צריך לקבוע תור ולכן קבעתי אצלה תור שאליו חיכיתי חצי שנה לשווא. חיכתי לשווא כי אני ידעתי שאין מה לעשות לירידה בזיכרון שלי, אבל באתי כדי לקבל clinical trial
    עכשיו אני רוצה לקבוע תור במרפאת זיכרון אחרת בארץ, אבל הפעם אני לא רוצה לחכות סתם לתור ובסוף יגידו לי שאין שם clinical trial אז אני רוצה לברר מראש אם מישהי/ו יודע/ת באיזה מרפאת זיכרון בארץ יש clinical trial עבור אנשים עם ירידה בזיכרון. שכחתי את שם האבחנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול

    גל גפן-ריטר
    30/06/2010

    שלום,

    לצערי אינני יודעת על מחקרים כאלו.
    הייתי ממליצה לך בכל זאת, לנסות ולפנות כן לקבל טיפול מתאים אחר לקשיים מהם אתה סובל, בינתיים. ייתכן וכדאי לשקול שוב טיפול קוגניטיבי או לפנות לקבל ייעוץ ממרפאה בעיסוק או פסיכולוג לגבי אפשרויות טיפול נוספות.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    חנה
    27/06/2010

    אני בת 47 הופניתי לCT מוח עקב סחרחורות של שניות, ולעיתים תחושות של לחץ בראש,,, תשובת הCT מראה על ... חדר רביעי בגודל ומיקום תקינים
    ציסטרנות בזליות שמורות
    חדר שלישי וחדרים לטרליים סימטריים מורחבים לגילה...
    קו האמצע שמור
    אין עדות לממצא פוקלי או לאפקט מסה
    לאחר הזרקת חומר ניגודי לא הודגמה האדרה פתולוגית.
    חריצי המוח והפיסורות עמוקים לגילה מעל ומתחת לטנטוריום.
    בסיכום: אטרופיה מוחית מוקדם לגיל ללא ממצא מוקדי..
    אני יודעת שאטרופיה מוחית הכוונה לניוון מסויים של המוח, האם הממצא הזה שנכתב עליו מוקדם לגיל+הרחבת החדרים המצויינת, יכולה להראות על אלצהיימר בשלב מסויים אצלי??????? אין לי בעיות זיכרון, לפעמים קצת חוסר ריכוז שאותו אני משייכת ל"חיים לחוצים"...
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחנה רפואית

    גל גפן-ריטר
    30/06/2010

    חנה שלום,

    אני מבינה מאוד את תחושת הלחץ שאת בוודאי נמצאת בה בעקבות תוצאות הבדיקה.
    יחד עם זאת, הפורום הזה איננו פורום רפואי ואינני מוסמכת לענות לך על שאלתך.
    אני ממליצה לך לגשת בהקדם האפשרי לנוירולוג על מנת לקבל ממנו חוות דעת רפואית על ממצאים אלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיטות קריאה
    גלי
    21/06/2010

    שלום רב,
    בני בן ה8 מתקשה בקריאה,קראתי מס' מאמרים על כך שישנם 2 שיטות קריאה מיושמות ורציתי להתייעץ איתכן ולהבין יותר במה מדובר.
    קראתי כי ישנו ערוץ לקסיקלי מפותח אצל הקורא הבוגר שבאמצעותו למעשה הקורא מזהה את המילה השלמה עוד טרם שקרא אותה ,המוח יודע כיצד לבטא כל עיצור ועיצור במילה הספציפית ,ללא קשר לחוקי ההתמרה הויזואליים-פונולוגיים וכך למעשה מתאפשרת קריאה שוטפת,האם הבנתי נכון??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיטות קריאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחנה

    גל גפן-ריטר
    30/06/2010

    גלי שלום,

    אני מבינה מדברייך כי בנך מתקשה בקריאה. השאלה שלי היא האם הוא עבר אבחון אשר מצביע על קושי כזה או אחר? במידה ולא חשוב מאוד כי יעבור אבחון ולאחריו ניתן יהיה להתאים את שיטת הלימוד אשר מתאימה לו במידה ויש קושי בערוץ ספציפי.

    במידה ועבר אבחון כדאי מאוד להתייעץ עם המאבחנת אשר מכירה אותו ואת יכולותיו לגבי לימוד שיטות הקריאה השונות ולימוד והתנהלות בכלל.

    מקווה שעזרתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בזיכרון המיידי
    קרולין
    17/06/2010

    שלום,
    אני בת 48. הזיכרון המיידי שלי כבר לא קיים כמעט, לדוגמה אם אני צריכה להעתיק מספר כמו 78% מדף לדף אחר אני שוכחת את זה תוך שתי שניות וחוזרת שוב לדף הראשון להסתכל. אני לא במתח, אני אוכלת בריא, אני מאמנת את המח כל הזמן כי זה סוג העבודה שלי. עשיתי בדיקות דם ורמת ה-B12 הוא קצת פחות מ-300. האם לבדוק משהו אחר? האם יש תרופות לזה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות בזיכרון המיידי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון

    גל גפן-ריטר
    18/06/2010

    קרוליין שלום,

    הייתי ממליצה לך לעבור שלב שלב. במידה והסימפטומים שאת מתארת החלו לפני זמן מה, ולא היו נוכחים תמיד, חשוב מאוד ללכת לבירור רפואי נוירולוגי. ובהתאם לממצאים להמשיך. ייתכן ובהמשך כדאי שתעברי אבחון נוירופסיכולוגי על מנת לבדוק מה מקור הקשיים מהם את סובלת כיום, כלומר באיזה תחום תפקוד.
    לגבי טיפול תרופתי שוב, זו שאלה שהייתי מפנה לרופא המאבחן.

    שיהיה הרבה בריאות ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הייתי אצל פסיכיאטרית מומחית והיא
    יוסף
    16/06/2010

    אמרה לי שלא כדאי לי להשמש ברייטלין כי עברתי התקף פסיכוטי ואי משתמש

    בריספרדל.

    אמרתי שאני מוכן להפסיק את הריספר דל ולקבל רייטלין, כי אני שוכח הרבה דברים
    לזמן קצר. מתכוון להגיע לנקודה X ומוצא את עצמי בדרך לנקודה Y , ואחר כך חוזר.

    איזה תופעה זו נקראת?

    והאם ניתן לרפא את הכחה וכושר הריכוז.

    תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון וטיפול תרופתי

    גל גפן-ריטר
    18/06/2010

    יוסף שלום,

    מדברייך לא ברור האם עברת בעבר אבחון פורמאלי של קשב וזיכרון.
    בנוסף מהתאור שלך נשמע כי מדובר בקשים בריכוז ובקשב. לגבי הרקע או המקור של קשיים אלו אני ממליצה לך להתייעץ עם הפסיכיאטרית שאתה מטופל אצלה.
    ניתן גם לעבור אבחון של קשב וריכוז במידה ואתה מאוזן מבחינה תרופתית.
    על פי מקור הבעיה ניתן לבדוק כיצד לעזור לך להתמודד עם הסמפטומים שאתה חווה.
    מקווה שעזרתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלצהיימר מתקדם
    איציק
    16/06/2010

    שלום
    אמי חולת אלצהיימר כבר 5 שנים ולאחרונה הבנו מהרופא שהיא בשלב השלישי
    עד היום טיפל בה אבי בבית, והיתה מטפלת של ב.לאומי כ 18 שעות.
    בפעל היא לא אוכלת תקין ולא לא לוקחת תרופות סדיר ,מסרבת למיקלחת גם בעזרת בעלה והבנות
    וזה הפך להיות מאוד קשה לטיפול,כך שהכנסנו אותה השבוע למוסד מתוך הנחה ששם תטופל,תאכל כראוי ותקבל תרופות שיאזנו אותה.
    בפעל אני ובני המשפחה מאוד מתוסכלים כי לא טוב לה שם ונראה שהיא מבינה את המצב ומתנגדת.
    אני גם לא מרגיש שהמוסד נותן ממש מענה.
    עם מי ניתן להתיעץ לגבי קבלת ההחלטה האם המוסד טוב או שעדיף להתאמץ ולנסות לטפל בה בבית בדרך אחרת.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אלצהיימר מתקדם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ והכוונה

    גל גפן-ריטר
    18/06/2010

    איציק שלום,

    מכיוון שאיני מכירה את מצבך של אמך או את המוסד בו היא נמצאת ומה הן הבעיות בפועל שאתם מתמודדים עמם הייתי ממליצה לך, לפנות לעובדת הסוציאלית שאני מניחה שנמצאת במוסד שכזה. במידה ואתם רוצים להתייעץ עם גורם חיצוני יותר, הייתי ממליצה על רופא המשפחה או עובדת סוציאלית של קופת החולים שלכם.

    ייתכן וכדאי לשקול גם טיפול ותמיכה עבורכם בהתמודדות המאוד לא פשוטה הזו. ישנה עמותה לחולי אלצהייצמר שתוכל לפנות אליה ולהתייעץ עמם גם כן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    אילה
    15/06/2010

    שלום, בשנים האחרונות הופיעה אצלי תופעה של חוסר יכולת לזכור פנים של אנשים, מה שלא קרה לי בעבר, אני יכולה לגור עם בן אדם או לבלות איתו יום שלם ואם אני אראה אותו במקום שונה יום למחרת או בכל זמן אחר אין סיכוי שאזהה אותו, האם זוהי תופעה מוכרת? והאם יש לזה טיפול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיהוי פנים

    גל גפן-ריטר
    16/06/2010

    איילה שלום,

    בעיקרון במוח ישנו אזור אשר אחראי על זיהוי וזכירת פנים. ליקוים באזור זה יכולים להוביל לכך שלא נזהה כלל אנשים הקרובים לנו, כמו הורינו או חברנו הטובים. על פי דברייך זה לא נשמע המצב שלך.
    חשוב להדגיש כי לכולנו לעיתים יש קושי בזיכרון כזה או אחר ולעתים זה קשור בקשיים בריכוז עקב עייפות, לחץ, חוסר תשומת לב וכיוב'.
    יחד עם זאת, הייתי ממליצה לך להתייעץ עם רופא על מנת לשלול קשיים רפואיים.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם לנוירופסיכולוג צריך מס' רשיון?
    יוסף
    14/06/2010

    האם גם נוירופסיכולוג שלמד נניח פסיכולגיה בחו"ל אבל לא רשום כפסיכולוג מומחה

    נניח שיקומי, חינוכי קליני וכו.. - כלומר אין לו התמחות באחד הענפים הפסיכולוגיים שהזכרתי- האם

    הוא יכול להיות נוירופסיכולוג שיש לו חותמת נוירופסיכולוג עם מס רשיון- האם זה סביר?

    ניתן אפילו להניח כי התמחה בבית ספר מסויים בנוירופסיכולוגיה- האם ניתן להשתמש בכלל

    בחותמת נוירופסיכולוג כאשר עדיןן אים רישום על כך בפנקס הפסיכולוגים והנוירופסיכולגים.

    אני סבור כי המקצוע נוירו פסיכולוג עדיין לא הוכר בחוק במדינה ואין פנקס כזה של

    נוירופסיכולוגים. אשמח וגם הגולשים ישמחו לדעת את העיניין הזה.

    תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוירופסיכולוגיה

    ד``ר שרה רפפורט
    15/06/2010

    כל פסיכולוג שנותן שירות לצובור חייב להיות רשום בפנקס הפסיכולוגים של משרד הבריאות.

    למרות שבמשרד הבריאות עדיין איו חטיבה נפרדת של נוירופסיכולוגיה, ההכשרה בתחום זה כלול במסלול ההכשרה של פסיכולוג שיקומי, הן במסלול האקדמי והן במסלול ההתמחות, לפי הנחיות משרד הבריאות. אתה מוזמן לבדוק את הנושא עם האוניברסיטות ומועצת הפסיכולוגים.

    כיום דרך להגדיר נוירופסיכולוג היא על פי השכלה ורקע מקצועי, כפי שנעשה הדבר על ידי האקדמיה הלאומית של ארצות הברית. כמו כן, משדר הבריאות קבע שפסיכולוג רשום רשאי להציע ולתת שירותים בהתאם לתוכנית הלימודים במסגרת לימודיו האקדמיים לתואר שני או שלישי והכשרתו המקצועית.

    לידיעתך, מוסדות ממשלתיים כמו ביטוח לאומי, משרד הביטחון, מרכזי רפואיים רבים ומשרד המשפטים משתמשים בשירותיהם של נוירופסיכולוגים בגלל מומחיותם המקצועית היחודית.

    בברכה




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם פסיכולוג ללא התמחות יכול להיות

    יוסף
    17/06/2010

    נוירופסיכולוג כאן בארצנו.

    פסיכולוג ללא התמחות רשומה בפנקס הפסיכולוגים , אני מעריך שזה

    רק פסיכולוג שלמד תואר ראשון בפסיכולוגיה בלבד.... האם זה נכון?

    תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עבודה של פסיכולוג

    ד``ר שרה רפפורט
    24/06/2010

    הרשים בינקס הפסיכולוגים מותנה בתואר שני. פסיכולוג שנמצא בשלב ההתמחות (אחרי סיום התואר השני), וטרם קבל את התואר של מומחה, כן יכול לבצע עבודה פרטית בתנאי שהוא מקבל על עבודתו פיקוח של מדריך.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום