פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לד"ר מיקי הר גיל
    נועה
    20/12/2009


    הערה ערכי נורמה יחידות תוצאה שם בדיקה
    13.0- 5.0 K/ul 14.1 WBC

    5.30- 4.50 M/ul 5.30 RBC

    16.0- 13.0 g/dl 13.1 HB

    49.0- 37.0 % 39.0 HCT

    31.0- 26.0 pg 24.7 MCH

    36.7- 33.0 g/dl 33.6 MCHC

    16.0- 11.0 % 14.4 RDW

    98.0- 78.0 fL 73.6 MCV

    60.0- 40.0 % 42.0 NEUT%

    50.0- 35.0 % 46.0 LYM%

    12.0- 2.0 % 8.1 MONO%

    7.0- 0.0 % 3.3 EOS %

    2.0- 0.0 % 0.6 BASO %

    8.0- 1.5 K/ul 5.9 NEUT.abs

    6.5- 1.5 K/ul 6.5 LYMP.abs

    1.0- 0.2 K/ul 1.1 MONO.abs

    0.6- 0.0 K/ul 0.5 EOS.abs

    0.1- 0.0 K/ul 0.1 BASO abs

    450- 150 K/ul 482 PLT

    13.0- 4.0 fL 9.9 MPV

    אשמח לקבל תשומת ליבך לבדיקות של בני בן ה3 450- 150 K/ul 482 PLT זה נראה לי קצת גבוה מה זה אומר ומה אומרים תוצאות הבדיקות? האם נראה מסוכן פה משהו?
    תודה




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לד"ר מיקי הר גיל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ספירה דם

    ד''ר מיקי הר-גיל
    20/12/2009

    נועה הספירה דם נפלאה . יכול להיות שינויים בטסיות(PLT) התאים האחרים על קרישת הדם. זה חסר משמעות
    בריאות ואושר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למידה ע"י חיקוי
    לו
    19/12/2009

    שלום רב,

    אני אמא לפעוטה מקסימה בת שנתיים.

    שמנו לב שבתנו כל הזמן מחקה ילדים אחרים גם גדולים ממנה וגם קטנים יותר. אני יודעים כי תופעת חיקוי היא נורמלית בגיל הזה, אך לדעתי (הלא מקצועית) זה קצת יותר מדי. היא יכולה במשך מספר שעות בקרב ילדים אחרים לחקות אותם כל פעולה הכי קטנה ולא ליזום לבד שום פעולה. תמיד מסתכלת סביב מה אחרים עושים ונראה כי אינה משוחררת (כמו מבוגרת קטנה). כשלוקחים לה חפץ, הרבה פעמים היא פונה אלינו ההורים בבכי במקום לקחת חזרה, ואנו מנסים לעודד אותה לפתור את ה"משבר" לבד. התופעות שתיארתי הן חוזרות על עצמן כל הזמן.

    איך אפשר להקנות לה יותר בטחון עצמי ואומץ? ממה להמנע ועל מה להקפיד?

    תודה מראש,

    לו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    למידה ע"י חיקוי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למידה ע"י חיקוי

    20/12/2009

    לו שלום,
    נראה לי כי אינך מרוצה מהפסיביות היחסית של בתך.
    אין זה בהכרח נובע מחוסר-בטחון וחוסר אומץ. ייתכן שמדובר בתכונת אישיות שאיתה נולדה, וייתכן שמדובר באסטרטגיה שאימצה לה, לפעמים לתקופת-מה, ואח"כ תראי שינוי.
    גם לגבי החיקוי - בהחלט ייתכן שמדובר באותה תופעה, מאותן סיבות.

    בגיל שנתיים, קשה מאד לשנות דפוס התנהגות של ילד, במיוחד בתחום כה מורכב כמו ההתנהגות החברתית.
    כשתגדל, בסביבות גיל 4-5, תבין יותר, תהייה מודעת יותר, ואפשר יהיה לדון איתה על התנהגותה, ועל הקשר בין ההתנהגות שלה להתנהגות של אחרים.
    בינתיים, אינני רואה "אסון" במה שקורה. תנו לה להתנהג כפי שהיא, ייתכן שהיא בעצמה תלמד מכך.

    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בלבוש
    דנה
    19/12/2009

    שלום,
    רציתי לשאול, הבן שלי מתפתח תקין טפו טפו טפו, אבל לאחרונה התגלה אצלו מרדנות עד כדי צרחות בהלבשה בבוקר , ובהלבשת בגדים ונעליים, וגרביים והחלפת חיתול .
    מה עושים?
    שאלתי מסביב חברות עם ילדים בני אותו גיל גם הם חוות את אותו הדבר, אך נראה שאצלי זה מוגזם , או שאני מדמיינת.
    איך מתמודדים עם השלב, מה הכי נכון לעשות? האם להלביש בלי לדבר? ופשוט לעשות, כי לדיבורים הוא לא מקשיב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות בלבוש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בהלבשה

    20/12/2009

    דנה שלום,
    אינך מציינת בן כמה הילד, וזה חשוב.

    מכל מקום - נסי להבדיל בין "מרדנות" לשמה, לבין תופעה שנקראת "רגישות-יתר תחושתית", המראה שהילד רגיש למגע של בדים שונים, ומגיב קשה לכל מגע כזה, ובעיקר בשלב של הלבשה והפשטה.
    אם מדובר במצב של רגישות-יתר תחושתית, ניתן להתייעץ עם מרפאת-בעיסוק. ישנן גישות טיפוליות שונות המסייעות למתן את התופעה.

    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד בן שנה ותשע

    דנה
    20/12/2009

    אין לו רגישות מיוחדת לבדים או למרקמים מסויימים, כלומר מרגע שהבגדים עליו הכל בסדר הוא לא מנסה להוריד אותם , מלבד הגרביים,שאותם הוא כן מנסה להוריד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בהלבשה

    21/12/2009

    דנה שוב שלום,

    עדיין ייתכן שיש קושי בתהליך ההלבשה, עם המגע הראשון של הבגדים על פני העור. זה גם גיל בו מתחילה להתפתח העצמאות, ולפעמים יש ילדים שעצם העובדה שמלבישים אותם יוצרת כעס והתנגדות, אשר הופכת קלה יותר, כשהילד מתלבש "לבד", כלומר מנסה, ומרגיש שההורה רק עוזר לו.
    נסי לתת לו להיות עצמאי ככל שהוא יכול. אולי זה יעזור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה ו-7 עוד לא הולך
    שיר
    18/12/2009

    שלום רב בני כאמור בן שנה ו-7, הולך מסביב לחפצים ודוחף עגלול ובימבה וצועד בעקבותיהם. (לעיתים רחוקות).
    התתהפך מגב לבטן בגיל 9 חודשים, זחילת גחון בגיל 10 חודשים, התיישב בגיל שנה וחודש ונעמד בגיל שנה ו-3 חודשים. חשש מאוד לרדת מעמידה כשהחל לעמוד, וכיום נראה כי מסוגל אך חושש לעמוד בכוחות עצמו. הרופאה הפנתה לפזיותרפיה בגיל שנה ושלושה חודשים, שאיבחנו - טונוס נמוך בתחום הנורמה וגמישות יתר במפרקים. כיום פעם בשבועיים מקבלים הדרכה בלבד לתרגילי פזיותרפיה ובדיקת התקדמות.
    בתחומים אחרים - שפה , מוטוריקה עדינה מתפתח בהתאם לגילו.
    מה דעתך ?
    והאם יש עוד גורם מקצועי (גם פרטי או דרך מכבי) שניתן לפנות אליו?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנה ו-7 עוד לא הולך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איחור מוטורי

    19/12/2009

    שיר שלום,
    הבן שלך ככל הנראה בדרך להליכה, אבל לפי לוח הזמנם שציינת, הוא מגלה איחור בהתפתחות המוטורית לכל אורך הדרך. לכן, כדאי שייבדק ע"י פיזיותרפיסט/ית התפתחותי/ת, שינסה לזהות את הסיבה לכך, ואולי יציע טיפול לחיזוק.
    אם אתם חברי מכבי, בקשו מהרופא הפנייה למכון להתפתחות הילד, או לפיזיותרפיסט עצמאי, שיש לו הסדר עם הקופה, ואז התשלום מסובסד.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ת

    שיר
    19/12/2009

    כמו שכבר כתבתי מטופלים בפזיותרפיה ומקבלים הדרכה בלבד, רציתי לדעת מה עוד ניתן לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיזיותרפיה

    20/12/2009

    שיר שוב שלום,

    לא תמיד צריך לעשות עוד. כמו שאמרו חכמינו : לפעמים, כל המוסיף גורע......

    סבלנות !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גובה נמוך ובעיות בהיגוי לילד בן ארב
    ורד
    18/12/2009

    שלום, יש לי ילד בן ארבע עם בעיות רגשיות ובעל מבנה וקומה קטנים-שוקל 13 קילו ומשקל לידה 2300 שבוע 38 לילד יש בעיה בהיגוי ודיבור תינוקי. מבחינה רגשית יש קושי בתנאי סביבה ואנשים חדשים קשור מאוד לאמא וכמובן קושי חברתי עם בני גילו שחושבים שהוא תינוק.
    אודה לכם על התייחסות והצעות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות גופנית איטית

    19/12/2009

    ורד שלום,
    אינך מציינת אם יש סיבה לגובה ולמשקל הנמוכים, וכן אינך מציינת אם אתם במעקב אצל אנדוקרינולוג.
    במקביל לכך, כדאי שתהיו בקשר עם פסיכולוג/ית התפתחותי/ת, אשר ידריך אתכם, ואת הגננת, איך לחזק את הילד מבחינה רגשית, לעזור לו בהיפרדות מאמא, בצורה התואמת לגילו.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גדילה

    ד''ר מיקי הר-גיל
    20/12/2009

    ורד שלום
    במקביל לפניה לפסיכולוג היתי מבקש את רופא הילדים שלכם לבצע בירור לילד הקטן .
    מדובר במס בדיקות דם בלבד.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר מיקי הר גיל
    נועה
    17/12/2009

    שלום ד"ר יקר

    אני אמא מאוד דאגנית והראש שלי עובד וכיוונים הכי רחוקים ומפחידים .

    הבן שלי בן 3 כמעט שיהיה בריא אמן כבר 8 ימים מקיא ולא אוכל....... אבל עירני מידי פעם אני שומעת אותו אומר אין לי כח ........ מיום חמישי שעבר היה לו חום ומאז לא עלה אבל הוא מקיא המון איך אני יכולה לדעת שהוא בסדר ואין לו חס ושלום חיידק או משהו אחר.....................
    האם לעשות בדיקה דם ? האם זה הגיוני כל כך הרבה זמן ילד לא רוצה לאכול ומקיא ????????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לד"ר מיקי הר גיל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם

    ד''ר מיקי הר-גיל
    17/12/2009

    הי נועה
    בהחלט לאחר 8 ימי מחלה צריך וכדאי לקחת בדיקות דם
    הצעתי לפנות לרופא הילדים אחד שאת מכירה ובוטח בו ולשמוע את עצתו .
    חנוכה שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות שפה
    מיכל
    17/12/2009

    שלום רב, ביתי בת שנה ו 7 נולדה פגית בשבוע 33, עברה בדיקת BERA תקינה למעט עדות למעט נוזלים באוזניים שנספגו, אני חשה שהיא שומעת מצויין, ערינית מגיבה להכל מבינה כל דבר מבצעת כל הוראה, אך לא מדברת, אומרת למעשה רק את המילה אמא, הנה , הנה זה, ומחקה קולות של חיות..... מה עלי לעשות?? האם זה מצביע על בעיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפתחות שפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות שפה

    18/12/2009

    מיכל שלום,

    בתך אולי טיפ-טיפה מאחרת, אבל לאור הפגות, זה סביר. מה שחשוב הוא שאת רואה שהיא מבינה : ממלאת הוראות, מחקה חיות. זה הסימן בגיל זה ללמידה שמתרחשת, עוד לפני שנוצר הדיבור.

    אל תדאגי. דברי אליה, הקריאי לה שירים קצרים, סיפורים קצרים. שבי איתה עם תמונות ושיימי אותן. נצלי כל הזדמנות לדבר : בזמן הארוחה, האמבטיה, וכו', קראי לכל דבר בשמו.

    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי הרגלי שינה עם תינוק בן שנה
    דיטה
    16/12/2009

    שלום, יש לי תינוק בן שנה שעד היום היה נרדם עלי ,מיד לאחר האמבטיה אני נותנת לו בקבוק והוא מתהפך על הבטן שם עלי ראש "וישן כמו תינוק"בלי נענועים ומזמורים.האם להפסיק הרגל זה שהוא פינוק של הערב לי ולו ולהרגיל אותו לסיפור לפני השינה?חשוב להוסיף שהילד מצליח להרדם בכוחות עצמו בגן.מה דעתכם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלי שינה

    17/12/2009

    דיטה שלום,
    נראה שאת ברת-מזל, וצריכה להיות מאושרת עם ילד כה נוח.
    אין שום סיבה שתשני הרגל זה. תהני ממנו, כל עוד הוא נמשך. מטבע הדברים שהרגלים כאלה נפסקים מאליהם בתהליך הגדילה של הילדים.
    כל טוב !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת 11 חודשים
    מיכל
    15/12/2009

    שלום,

    בתנו בת 11 חודשים.
    לאחרונה שמנו לב כי כשקוראים לה בשמה היא לא תמיד היא מגיבה (כלומר לא מסובבת ראש או מבינה שקוראים בשמה). כמובן שבחלק מן המקרים כן מגיבה. לעיתם כשמשחקת או מרוכזת היא לא עונה ולעיתים סתם לא עונה.
    התפתחות מוטורית תקינה. ילדה חייכנית, מישירה מבט ומקשיבה, פעילה ואנרגטית. מצליחה להגיד מילים ספורות (אמא, שם אחותה הגדולה, מים). מוחאת כפיים ועושה שלום,רוקדת למשמע מוסיקה. חווה חרדת נטישה ,מביעה רגשות קנאה (אל מול אחותה).
    בדיקת שמיעה תקינה בוצעה בטיפת חלב לפני כמה חודשים.
    מטריד אותנו נושא התגובה לשם. האם יש סיבה לדאגה?
    אם זה ממשיך כך, מתי ומה ניתן לעשות אם בכלל?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת בת 11 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לקריאה בשם

    16/12/2009

    מיכל שלום,
    אם מדובר בילדה תקשורתית, חברותית וכו' כפי שאת מתארת אותה, אינני רואה סיבה לדאגה.
    ראשית, בגיל זה עדיין לא בטוח שילד מבין "מה שמו". חושבים שהתגובה היא לטון הקריאה, לאינטונציה, ולא לשם עצמו.
    ופרט לכך - גם אנחנו איננו מגיבים תמיד ! הקשב לפעמים מושקע בגרויים אחרים, ומושך אותנו לשם.

    אני מציעה לכם להמשיך לעקוב אחר השמיעה, במיוחד - לבדוק שאין נוזלים באזניים. עוד 4-5 ח' תוכלו לצפות לתגובה יותר עקבית.

    כל טוב !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חג שמח \בת שבעה חודשים לא שותה מים
    יונית מטרסו
    15/12/2009

    שלום \\\ בת שבעה חודשים לא ורצה לשתות מים בכלל, בגיל חמישה חודשים שתתה פעם אחת כמעט 100סיסי וזהו מאז אני נסה אחרי מרק במיוחד וזה לא הולך ,,אוכלת בסדר |||פעמיים מטרנה ,פירות ,ומרק ,ביום ,,השאלה \\\ זה משנה עם מים או בלי מים?? ובקיצור עם אפשר איזה הסבר קטן למצב המוח החושב שלי שלא נירגעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתית מים

    ד''ר מיקי הר-גיל
    20/12/2009

    יונית שלום
    אין לי הסבר לזה לפעמים מסרבים לסוגי אוכל שונים, אולי יכול להיות קשור לסמיכות האוכל אולי הפטמה גדולה ומים גורמים למחנק. אני בטוח שזה יעבור.
    נסי כל הזמן סוגי מאכלים שונים בניהם מים , מהלי את המאכלים שאת מכינה במים נסי סמיכיות שונות
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 ו-4 חודשים
    אוקסנה
    13/12/2009

    שלום. מדובר בילד בן 3 שנים ו-4 חודשים. יודע מספרים מ 1 עד 10 (לספור ולהצביע), וגם אותיות מ א' עד ת'. (גם להצביע ולהגיד). יודע 8 סוגי צורות (גם להצביע ולהגיד). אבל בגלל שהוא לא נותן לדובי או בובה אוכל עם כפית או לא מדבר ברצף, זה לא מספיק טוב.
    שאילה: 1. מה אתם חושבים על זה ומה אפשר לעשות?
    2. האם אפשר להתחיל עם ילד ללמוד לקרוא? ואם כן איך לעשות זאות?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 3 ו-4 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3 ו-4 ח'

    14/12/2009

    אוקסנה שלום,
    מבחינתי, לא חשוב לגדל ילד שיהיה גאון. חשוב שיהיה לו טוב. חשוב שיהיה חברותי, שידע לקבל ולתת, שידע לאהוב, לשמוח.

    אינני יודעת מי אמר לך שהוא "לא מספיק טוב". האם הדיבור שלו לא ברור ? הוא עוד לא מרכיב משפטים ? הוא לא מבין הוראות שנותנים לו ? אולי כן כדאי להפנות אותו לבדיקה של קלינאית תקשורת.

    אינני רואה סיבה ללמד ילד לקרוא בגיל הזה. למה למהר ? בדרך כלל ילדים עדיין אינם בשלים לכך.
    חשוב לתת להם לשחק, לדבר איתם הרבה, לספר להם סיפורים, לפתח את התנועה של הגוף ואת הידיים, ליצור דברים : לצייר, לעבוד בפלסטלינה ובצק.

    כל טוב\!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לכב' ד''ר יוכי בן-נון

    אוקסנה
    14/12/2009

    שלום. ילד מבין הוראות, מרכיב משפתים. אבל יש בעיה בדיבור.
    האם בעיה יכולה להיות בגלל שהוא מבין שתי שפות? (עברית רוסית).
    או בגלל שהוא רק שנה ראשונה בגן? (עד אז הוא היה פחות עם ילדים).
    או בגלל שהוא עדיין לא לועס?
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב בדיבור

    15/12/2009

    אוקסנה שוב שלום,
    כל הסיבות שאת מציינת באמת מעכבות התפתחות דיבור. כל אחת לחוד, וכולן יחד.
    לכן צריך לבדוק ואולי לטפל.

    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסך אוראלי?
    מיכל
    13/12/2009

    שלום, יש לי תאומים בני שלוש ו3 חודשים. בן ובת. שניהם נגמלו ממוצץ לפני כמעט שנה והלך יחסית חלק. פתאום שניהם נורא מחפשים מוצץ....
    מוצאים צעצוע שנראה דומה למוצץ ודוחפים לפה. אתמול התחילו לשחק עם קצה של חולצה כאילו זה מוצץ. אני מרשה להם מידי פעם ללעוס מסטיק - כצ'ופר, והם עכשיו כל הזמן מבקשים.
    הבת אפילו ניסתה למצוץ אצבע כמה פעמים (התעלמתי לגמרי וזה עבר...)
    ובנוסף אני לא יודעת אם בהרכח זה קשור אבל הבן מנסה לדבר כמו תינוק...
    האם זה מוכר בגיל הזה? לעשות עם זה משהו? אולי באמת יש חוסר מסוים שצריך למלא? כמובן שבשום פנים ואופן לא חוזרים למוצץ...
    אין בבית או בגן שינוי כל שהוא בנושא הזה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חסך אוראלי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסך אוראלי ?

    14/12/2009

    מיכל שלום,

    ראשית, כמו בכל תהליך התפתחותי, יכולה לקרות "רגרסיה", והילד פונה להתנהגות שתואמת גיל צעיר יותר. לא תמיד ברור מדוע. אולי בעקבות משהו שהילד ראה אצל ילד אחר, אולי בעקבות משחק בגן, וכד'.
    אמנם, יש הטוענים שמוצץ הוא למעשה ההשלמה של חסר שד, של תקופת יניקה קצרה, אבל אין על כך הסכמה.
    שנית, החיפוש אחר מוצץ יכול לבוא מצורך בגרייה רבה של הפה. יש ילדים המכניסים כל חפץ לפה, מבקשים בקבוק, מוצצים אצבע. אין ספק שיש בתנועות המציצה אפקט של נעימות תחושתית והרגעה.
    בעיני, זה איננו מדאיג, ולא הייתי נאבקת בכך. מבחינתי, לא יקרה כלום אם הילדים יחזרו למוצץ לתקופת-מה.
    אפשר להמתין כמה חדשים ולראות. אם הצורך איננו עובר, אפשר להתייעץ עם קלינאית תקשורת, או עם מרפאת בעיסוק. הן מאבחנות אם יש בעייה של רגישות תחושתית מיוחדת באיזור הפה, ובהתאם לכך נותנות להורים כמה תרגילים, או הנחיות, לעבודה עם הילד.

    כל טוב !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה זמן?
    מונאיה
    12/12/2009

    אני אמא לילד בן 5 שהמורה המליצה לפנות למרכז התפתחות הילד,ומזה 6 חודשים שלחנו דרך קופת חולים תופס שהמורה ואני המלאנו.
    ועד עכשיו אין תשובה!!!בקופת חולים אומרים שאין עדיין תשובה!
    פשוט מה אפשר לעשות?הזמן עובר והילד צריך לעבור בדיקות! מה אפשר לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמה זמן?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מכונים להתפתחות הילד

    ד''ר מיקי הר-גיל
    12/12/2009

    מונאיה שלום
    לעיתים התורים ארוכים המשכי ללחוץ , שלחי שוב את ההפניה יכול להיות שלא הגיעה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה : איך לפתח תינוק
    קרן
    12/12/2009

    שלום רב,
    בני בן 5 שבועות, עדין מסרב בכל תוקף לקחת מוצץ ונרגע רק מיניקה. אנחנו מודגים שזה יפגע בו בעתיד והוא יגדל ילד עצבני האם יש שיטה איך לגרום לו לקחת מוצץ או להרגיע אותו בדרך אחרת?
    שאלה שניה : אנחנו הורים צעירים -זה ילד ראשון שלנו האם יש ספר או מדריך, שמסביר מה צריך לעשות עם תינוק בכל שלב ושלב , מה הפעילות שאנחנו צריכים לעשות איתו כדי שהתפתחות שלו תהיה טובה?
    תודה מראש
    קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה : איך לפתח תינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לפתח תינוק

    13/12/2009

    קרן שלום,
    ראשית - מזל טוב לכם ושפע ברכות !

    לעניין המוצץ - יש ילדים שאינם מקבלים מוצץ, אף פעם. (שני ילדי היו כאלה !). אין זה מחייב שיהיו "עצבניים". יש ילדים שאין להם צורך בכך, ויש ילדים שימצאו דרכים אחרות : למולל חיתול, או שמיכה.

    לגבי ספר הנחיות - גשו לחנות ספרים גדולה וחפשו בהנאה. יש שפע עצום, בסגנון מדעי, או פופולרי.

    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראש קטן
    ליאת גורי
    10/12/2009

    שלום רב
    בני בן 7.5 חודשים נולד בלידה רגילה, במשקל 3490 בריא .
    לאחרונה ירד בעקומה היקף הראש לאחוזון 3 מצ"ב פירוט:
    1חודש היקף ראש 37 משקל 4690 גובה 56
    2 חודש היקף ראש 38 משקל 5570 גובה 59.5
    3חודש היקף ראש 39.5 משקל 6100 גובה 62
    5.5 חודש היקף ראש 41.5 משקל 7200 גובה 70
    7 חודש היקף ראש 42 משקל 7395 גובה 71

    נשלחתי לעשות צילום ראש לבדיקת מצב הסוטורות, שאלותיי:
    1. האם ניתן לעשות בדיקה ללא קרינה?
    2. במידה והסוטורות סגורות מה ניתן לעשות,האם פותחים את הראש?
    הילד מפותח מאוד והמרפס הגדול פתוח במצב נורמלי וראש סימטרי.





    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ראש קטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראש קטן

    ד''ר מיקי הר-גיל
    11/12/2009

    ליאת בוקר טוב
    ישנן סיבות רבות להיקפי ראש נמוכים. הדברים החשובים באת לדעתי זה ההתפתחות של הילד, במידה וההתפתחות תקינה זה מאוד מרגיע .
    במהלך שנת החיים הראשונה המוח גדל בצורה משמעותית ביחס לאברים אחרים לכן אנו נולדים עם מרפס ותפרים( סוטורות) בין עצמות הגולגולת שאינם סגורים וזאת בכדי לתת למוח לגדול.
    אלך היקף הראש בלידה היה באחוזון 60% והיום על קו ה3% . בדכ מפנים לצילום שהמרפס סגור בכדי להעריך את הסגירה של התפרים.
    אין בדיקה ללא קרינה, יש MRI אך הערכת התפרים נעשת בצילום.
    במידה והמרפס והתפרים סגורים ומוח אינו גודל נוירוכרוגים מבצעים ניתוח בו הם פותחים את התפרים .
    מי הפנה אתכם? , איזה קופה אתם?.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ליאת גורי
    11/12/2009

    הופנתי מטיפת חלב לרופא המשפחה והוא הפנה אותנו.
    אנחנו בקופת חולים כללית.
    עם המרפס פתוח אז אין סיבה לדאגה?
    גם שאר הילדים(5) היו עם היקפים נמוכים באחוזון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר מיקי הר-גיל
    12/12/2009

    ליאת נסי להגיע עם טופס 17 להערכה בבית חולים מאיר המרפאה הנוירולוגית, אם אתם מהאיזור .
    או פני לנוריולוג בקופה בקרבת מגוריכם ,לוודא שהכל בסדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום