מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- השלכת חפצים לפחשושי22/12/2008
שלום בני בן שנתיים וארבע חודשים ילד נבון נמצא איתי בבית מדבר יסחית בסדר יש לי עוד בן יותר גדול בן 5 אבל יש לי בעיה איתו הוא כמעט כל משחק או חלק קטן רוצה לזרוק לפח יש לו סדרה של מכוניות יקרה ששני מכוניות מצאתי ממש בטעות בזבל אני מסבירה לו שלא זורכים שעצועים שאמא ואבא קנינו לכם כדי שיההי לכם צעצועים אבל הוא ממשיך הבן הגדול שלי מפחד וכל התקרבות לפח הוא צועק אמא הוא רוצה לזרוק משהו מדמיין אני ממש לא יודעת מה לעשות אנא עיזרי לי מה זאת התופעה בזאת ? מה זה אומר? ואיך לנהוג? מה לומר? את מכירה כאלו תופעות? תודה מראש שקד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השלכת חפצים לפח
23/12/2008שקד שלום,
ילדים בגיל שנתיים ורבע , גם אם הם נבונים, עדיין אינם מבינים את העולם בדרך שלנו, ולכן הם עושים כל מיני דברים שעבורנו הם לא הגיוניים. זוהי דרכם ללמוד את העולם והכללים שלו.
הסבר אחד שיכול להיות הוא, שהילד בודק מה קורה. למשל : מה בעצם קורה אם זורקים משהו לזבל ? לא בטוח שהוא באמת מבין שמה שנזרק לא יחזור, כי זורקים אותו רחוק וכו'.לכן, אולי הוא בכלל חושב, שפח הזבל הוא כמו הארון......וגם אם נסביר לו את התהליך של איסוף והרחקת הזבל, לא בטוח שיש לו היכולת בגילו להבין.
אפשרות אחרת היא, שהילד מבין, באופן כללי, שלזרוק לזבל זה "לא טוב", ואז אמא כועסת, והוא מנסה במכוון להיות פרובוקטיבי, כדי לראות מה יקרה. או כדי למשוך את תשומת הלב של אמא וגם של אחיו, או כדי להרגיש עצמאי ובעל כוח.
אין טעם להתרגז ולכעוס. תראי לו שאת מוציאה את הצעצועים, ומחזירה אותם למקומם. אפשר וכדאי גם להראות לו את תהליך סילוק הזבל, כדי שיוכל להפנים איך הזבל נעלם : להוריד איתו את פח האשפה הבייתי לחדר הזבל, להראות לו את משאית הזבל ולהסביר לו איך הזבל נאסף ונלקח.
בסבלנות, ובהסברים חוזרים, ילמד.
כל טוב, חג שמח !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאורחי הפורום - חג אורים שמח !!!21/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלד"ר יוכי, חג שמח. המשיכי להפיץ אור
טליה חני23/12/2008תודה על עבודת הקודש. טליה, (אמא לשלישייה בני שנה ושבעה חודשים)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבני בן 3.3הילה ברוך20/12/2008שלום בני בן 3 ושלושה חודשים. מזה כחודשיים לערך הוא מטופל בריפוי בעיסוק לאור הפניית רופאת טיפת חלב בשל חשד לקשיים בתפקוד המוטורי הגס והעדין. לאחר איבחון של מרפאה בעיסוק הוחלט על טיפול של כ-8-10 מפגשים בדגש על ביסוס דומיננטיות ידנית, העתקת צורות והתרשמות מעמיקה יותר מהתפקוד המוטורי הגס (שיווי משקל ומשחקי כדור). יש לציין כי ניתן לראות שחל שיפור ניכר בתחומים אלו מתחילת הטיפול שעומד להסתיים בעוד מפגש אחד או שניים כי המרפאה בעיסוק טוענת שהשיגה את כל המטרות. לפני מס' ימים בני היה שוב אצל רופאת טיפת חלב אשר הפעם נתנה לנו הפנייה לבדיקה במכון להתפתחות הילד או איבחון פסיכולגי.בהפנייה ציינה כי "התפתחות קוגניטיבית תקינה מלבד בעיה של מושג כמות(הוא מתחיל לספור את הפריטים ולא מציין את מספרם). השפה תקינה אבל ישנה אסוציאטיביות, קשר עין קצר יחסית ואי שקט מוטורי". יש לציין כי גם הגננת טוענת שבני אינו מסוגל לשבת במפגשים לאורך זמן וכל דבר קטן מסיח את דעתו. בנוסף היא מתלוננת כי הוא מציק להרבה לילדים והתחושה היא שכניראה הוא לא מבחין בין מגע נעים ללא נעים. יש לציין כי הילד בוגר מאוד והשפה שלו עשירה מאוד יחסית לגילו. התייעצתי עם רופאת המישפחה ועם המרפאה בעיסוק ושתיהן טוענות שהכל בסדר ורופאת טיפת חלב מגזימה. מה עלי לעשות??? אמא מיואשת.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלאמא המיואשת !
21/12/2008הילה שלום,
ראשית, אין סיבה שתהיי מיואשת !!! ס"ה מדובר בילד בריא ומפותח באופן תקין. יש מספר בעיות קלות, שבוודאי תשתפרנה.
ובכלל - הורים, אסור להם להיות מיואשים. תפקידנו תמיד לדאוג, אבל גם להאמין בילד, ולעשות הכל, תמיד, כדי שיתקדם וישתפר.
ולשאלתך : אינני יודעת מי צודק . ייתכן שרופאת המשפחה, האומרת שהכל בסדר, וייתכן שרופאת טיפת-חלב, הרואה קושי מסויים. ובעצם, גם הגננת, הרואה את הילד כל יום, במשך כמה שעות, חשה בקשיים.
לכן, אני מציעה לך ללכת איתו לאבחון של פסיכולוגית במכון להתפתחות הילד, וממנה תקבלי את התשובה המלאה, כיוון שהיא בוחנת את הילד במשך מספר שעות, צופה בו בכל מיני מצבים, ומסוגלת לשים לב לכל הפרטים.
זאת איננה בדיקה מכאיבה או מסוכנת, להיפך. ולכן, עדיף שהילד יעבור אותה, ואז יהיה לך יותר ברור מה התמונה, והעיקר - מה עוד צריך לעשות.
כל טוב, חג אורים שמח !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתן חלב ללא לחליףעידית19/12/2008ד"ר שלום! יש לי תינוק הלא מזמן מלאה לו שנה, רציתי לשאול האם ניתן לתת מוצרי חלב, ודייסות על בסיס חלב פרה במקום תחליפי חלב. תודה עידית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרמזון על בסיס חלב פרה לתינוק בן שנה
20/12/2008עידית שלום,
אינני רופאת ילדים ולכן אינני מוסמכת לענות לך. ובכלל - אני ממליצה במקרים כאלה להתייעץ באדם מוסמך, שגם מכיר את הילד, ויודע אם יש אלרגיה, או אם יש במשפחה אלרגיה שעלולה להופיע אצל התינוק ולגרום לתגובות קשות.
פני לרופא הילדים שלכם, או לטיפת-חלב. הם הכתובת הנכונה לענות לשאלתך, כך שתהיי שקטה.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה בעלי פגור שכלי ב 1000 ילדיCPצביקה17/12/2008אולי יש מידע בנדון, או מהנסיון, או מבוסס מאמר ( נא לפרט ), או הפניה לאדם מקצועי שעוסק בכך, או לאתר אינטרנט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרפיגור שכלי בילדי CP
18/12/2008צביקה שלום,
יש מספר מקורות שאתה יכול לבדוק, כמקורות מהימנים :
בארץ - מכון גרטנר בתל-השומר, שהוא מכון מחקר בשיתוף עם משרד הבריאות, אוסף DATA-BASE לגבי מחלות שונות.
בארה"ב - יש ה-CDC : CENTER FOR DISEASE CONTROL
זהו מכון הידע הגדול ביותר בארה,ב לגבי מחלות שונות, פרוטוקולים רפואיים וכו'.
נסה גם את ה- NIH : NATIONAL INSTITUTE OF HEALTH
זהו מכון המחקר הלאומי.
אפשר לנסות גם במרכז האו"ם, אתר ה- WHO, WORLD HEALTH ORGANIZATION
אולי אפשר לקבל משם תמונה מאזורי עולם שונים.
מבחינת ז'ורנאלים, כדאי לחפש ב:
NEONATOLOGY
ARCHIVES OF CLINICAL PEDIATRICS
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבן שליסוהיר16/12/2008שלום הבן שלי הוא בן ארבע שנים וארבעה חודשים עדיין לא נקבעה היד הדומננטית , הוא משתמש ביד ימין לציור ובהרבה פעולויות משתמש ביד השמאלית , אני לא מלחיצה אותו בקשר איזו יד, אחיזת העיפרון עדיין לא בשלה,במשימה מסויימת אם הוא מתקשה אז הוא מסרב להמשיך ואומר איני יכול. ואם אני מספרת לו סיפור הוא פתאום ובקול רם מדבר על משהו אחר ולא קשור לסיפור. דבר חשוב שרציתי לציין אותו הוא שבשעת ריכוז בגן כל גירוי סביבו לוקח את תשומת לבו. אני מאוד דואגת על בני אנא עזרו לי. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתריד דומיננטית וקושי בריכוז
17/12/2008סוהיר שלום,
בגיל 4+ כבר צריכה להיות יד דומיננטית, ואם יש שימוש בשתי הידיים - בדרך כלל יש קושי במוטוריקה עדינה, כיוון שאף יד איננה מנוצלת בצורה הטובה. ייתכן, שלילד שלך יש בנוסף קושי בריכוז וקשב, ולכן הוא מוסח בקלות מכל גרוי.
אני ממליצה לך, שלא תחכי ותבקשי שיפנו אותך למכון להתפתחות הילד באזור מגורייך. שם תבדוק אותו מרפאת-בעיסוק לגבי הדומיננטיות, ופסיכולוגית - לגבי קשיי הריכוז, אולי גם רופא יראה אותו, וימליצו לכם מה לעשות.
אין מה לדאוג, אלה לא בעיות קשות או מסוכנות, אבל בהחלט כדאי לטפל עכשו ולעזור לו להשתפר, כדי שלא יהיו קשיים בעתיד, ולא יתפתח אצלו תסכול מהלימודים.
בהצלחה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם לדאוג?ל16/12/2008שלום רב, בני בן 11.5 חודשים, מחא כפיים ונופף לשלום אבל בשבועיים האחרונים משום מה הוא הספיק לעשות זאת. בנוסף הוא לא מחקה קולות חיות, לא נותן נשיקה, לא שם ידיים על הראש, ולא באיברים בכלל לא מצביע, כשאני אומרת לו איפה אור הוא כן מסתכל על האור אני מנסה ללמד אותו כל הזמן אבל אין כ"כ התקדמות האם אני צריכה להיות מודאגת או שמוקדם עדיין? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהאם לדאוג ?
16/12/2008אמא יקרה שלום,
בנך עדיין לא בן שנה, ובהחלט ייתכן שעכשו הוא בתקופת עצירה לזמן קצר. צריך לזכור, שההתפתחות היא לא תמיד בקו ישר למעלה : לפעמים יש עצירה, ולפעמים אפילו נסיגה קטנה.
את שואלת האם לדאוג. כהורים, אנחנו תמיד דואגים, גם כשאין סיבה.
האם מוצדק שתדאגי ? לדעתי, כרגע לא. אם הילד חיוני ופעיל, יוצר קשר טוב, מקשיב ומגיב אלייך, זה בסדר.
המשיכי לעקוב אחר הלמידה שלו. נקווה שהכל יהיה בסדר גם בעתיד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחד מזרים בגיל שנה ו- 9 חודשיםויקי15/12/2008בתי בת שנה ו- 9 חודשים ילדה מפותחת באופן תקין מבחינה פיזית וקוגניטיבית ,עדיין לא במסגרת הגן אלא בבית עם סבתא מאז שחזרתי לעבודה כשהיתה בת חצי שנה. הילדה מפחדת מאד מזרים ,כולל קרובי משפחה שלא רואה לעתים קרובות ,שכנים וכו'. מגיבה בבכי ואפילו בהסטריה כשזרים מנסים להתחבב ולהתקרב אליה פיזית. יש לציין שהיא גודלת עם שתי אחיותיה הגדולות ,מביעה כלפיהן אהבה רבה וגם לא מפחדת מחברותיהן שמגיעות אלינו לבקר. כמו כן אנחנו יוצאים איתה לטיולים ולמקומות המוני אדם אך כשלא מתייחסים אליה ,היא רגועה לגמרי. האם פחד מזרים בגיל כזה תופעה נורמלית , הרי זה מופיע בד"כ בגיל 9-10 חודשים???? איך אפשר לעזור לה להתגבר על הפחד או לא להתייחס כלל לתופעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרפחד מזרים
16/12/2008ויקי שלום,
כמו בכל תכונה, לא כולנו דומים. יש רגישים יותר, ויש רגישים פחות. כנראה שהבת שלך חרדה יותר מאחרים, ולכן רואים תגובות יותר קיצוניות אצלה. עם זאת, את מציינת שהיא כן מתרגלת לזרים במשך הזמן, למשל החברות של אחיותיה.
צריך לבחון אם איננה ביישנית יותר מילדים אחרים, או שאיננה חרדתית יותר (למשל, פוחדת מדברים נוספים).
כרגע לא הייתי רואה בכך בעייה, ועצתי היא פשוט להרגיע אותה במצבים המפחידים אותה, בהחלט ייתכן שככל שהיא גדלה, וצוברת יותר נסיון במצבים זרים, עם אנשים זרים, הפחד יפחת. אך אני מציעה לעקוב אחריה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבני בן 4 שאלהשושי14/12/2008שלום בני בן 4 אנחנו מנסים ללמדו מספרים עד 10 ודי קשה לו מספר 1 זוכר טוב 4 גם לאחרונה אבל 2 3 5 קשה לו כמה שאנחנו עושים לו משחקים עם המספרים של 235 זוכר אחרי דקה שואלים אותו שוב והוא לא זוכר מה המספר שאלותי הם האם בגיל זה צריך לדעת מספרים כבר? יש לציין שאנחנו לא לחוצים או לוחצים אותו בקשר לעניין הכל תוך כדי משחק משפחתי גם שאנחנו משחקים הוא כמו קפיץ שוכב קם בקיצור לא מרוכז אנא עזרי לנו אנחנו לא רוצים לעשות משהו שלא טוב לילד שלנו תודה מראש שקד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהבנת מספרים וכמויות - גיל 4
15/12/2008שלום שקד,
ילד בן 4 אמור להבין מספר וכמות עד 4-5 בדרך-כלל, אבל כמו בכל עניין, ייתכן גם איחור קל ברכישת הנושא, או קושי כלשהו.
עצתי היא, לתרגל את הדברים בצורה קונקרטית . למשל : ליצור קבוצות של חפצים שונים במספר שווה - 3 כפיות, 3 כוסות. זה עוזר אם מסדרים את הקבוצה בצורה מרחבית מסויימת, כמו משולש. אח"כ 4 - 4 תפוחים, 4 עוגיות, לסדר בצורת ריבוע, וכו'.
לעבוד עם הילד בפרקי זמן קצרים - 5 דקות, לא יותר, ואח"כ לתת לו לשחק במשהו אחר.
אל תלחצו, אבל אם תראו שהקושי מתמיד בעוד חצי שנה, כדאי להתייעץ עם פסיכולוג התפתחותי, או מרפאת בעיסוק.
בהצלחה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמילה מטיטולה.ד13/12/2008בני בן 3.5 גמול מטיטול (רק פיפי) כבר 8 חודשים אך קקי הוא לא מסכים לעשות בשירותים רק בטיטול, למישהו יש עצה מה לעשות? הוא לא מסכים בשום אופן לשבת על האסלה, הבאתי לו סיר והוא מסכים "רק לשבת" כלשונו בלי להוריד תחתון ומכנסיים ולא לעשות כלום, הוא יושב על הסיר כאילו זה כיסא... זקוקה לתשובה ....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרפחד מעשיית הצרכים באסלה
14/12/2008ה.ד. שלום,
אפשר להרגיע אותך, שבנך אינו חריג. ישנה קבוצה של ילדים, שבעצם שולטים בצרכים, אך פוחדים לעשות צואה באסלה.
לפסיכולוגיה יש כמה הסברים לכך, בעיקר פחד של הילד "להיפרד" ממשהו שייך לגופו. יש המדברים על פחד מהאסלה עצמה, כדבר שאולי עלול "לבלוע" את הילד, כי זה גדול, ויש בו מים יורדים......
יש ילדים שלא נוח להם לשבת על האסלה, כי היא באמת גדולה להם, ויוצרת תחושה של חוסר יציבות ואולי פחד מנפילה פנימה.
מכל מקום, אני מציעה לא ללחוץ, כדי לא לגרום לפחד גדול יותר. מבחינתי, מילת המפתח היא סבלנות, וזה מגיע.
המשיכי עם הישיבה על הסיר, בבגדים. בהמשך, אפשר להוריד את המכנסיים, ולהישאר עם טיטול. ובהמשך - גם הטיטול יירד.
אפשר להציע לילד פרס קטן אם יסכים להוריד את הטיטול, ואם יצליח לעשות בסיר. זה עוזר לאתגר אותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדו לשוניותאניה13/12/2008שלום רב, בתי בת שנה ו-5 חודשים. אני מדברת איתה ברוסית, בעלי ובמשפחתון מדברים עברית. היא לא מדברת בכלל. לא "אמא, אבא", רק משמיע צלילים. לפני כמה חודשים היא אמרה משהו בסגנון "אבאב" ועכשיו הפסיקה. הילדה מבינה הכל, שומעת ומגיבה - רק ללא מילים. שאלתי: האם זה בסדר ועד איזה גיל אין סיבה לדאוג? אודה על תשובתך.אניה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרדו לשוניות מעכבת התפתחות הדיבור
14/12/2008אניה שלום,
ביתך קטנה, וגם לו היתה שומעת רק שפה אחת, זה בהחלט בתוך טווח הנורמה של ילדים שעדיין לא מדברים.
וכבר הסברתי בפורום הזה, שילדים ששומעים שתי שפות, ידוע שבגיל הרך מאחרים לפתח דיבור, וצפוי שיתחילו לדבר רק בגיל שנתיים, או אפילו קצת יותר מאוחר.
אז אפשר להיות סבלניים, או אפשר לעבור בבית לדבר עברית. אין מה לדאוג.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר' בן-נון יקרהענת פלדמן12/12/2008אינני יודעת אם את זוכרת את שיחת הטלפון שלנו בקשר לכתבה שלי במנטה על 15 טיפים להרגע. שאלתי אותך על תנועה ווסטיבולרית שמרגיעה ילדים. ובכן, הכתבה יצאה החודש וכמובן מופיע הקרדיט ליעוץ המקצועי. לא מצאתי את המייל שלך ורציתי להודות לך שוב. את מוזמנת למחוק את הודעתי... תודה ! ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתודה
13/12/2008ענת שלום,
זוכרת גם זוכרת את שיחתנו. אני שמחה כשאני יכולה לסייע. והתודה היא התגמול בעל הערך היקר ביותר עבורי.
כל טוב, והמשך עבודה פורייה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת מקסימה
ענת פלדמן17/12/2008יישר כוח, בריאות ואושר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד מכהדנה11/12/2008בני בן ה-4 ילד יחיד ודי מפונק, רגיל לקבל כל מה שהוא רוצה ולא יודע להתחלק עם שאר הילדים מיכוון שלא נאלץ לעשות זאת בבית ( אין אחים נוספים), הגננת הפנת את תשומת ליבי לכך שהוא מושך לילדים צעצועים או ספרים, לפעמים מכה . שמתי לב שבגן המשחקים הוא דוחף ומכה, ואני מסבירה לו כל הזמן לא להכות, זה לא נעים, אבל הוא בשלו וכל יום זה חוזר על עצמו, מה לעשות, אין ללמד אותו לא להתנהג כך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרילד מכה
11/12/2008דנה שלום,
מנסיוני, אני מנחשת שהילד מתנהג כך לא משום שהוא בן יחיד, אלא משום שהוא זקוק לשליטה, לתשומת-לב, ו/או משום שעדיין לא הפנים כללי התנהגות חברתית.
בגיל זה, הילד כבר שולט בשפה, ומספיק נבון, כדי שאפשר יהיה לערוך איתו חוזה התנהגות, עם עונשים, ובעיקר - חיזוקים חיוביים.
1. ראשית, הסבירי לו היטב מה אסור. (לא לקחת בכוח, לא לדחוף, וכו').
2. שנית, הסבירי לו מה עליו לעשות כשהוא רוצה משהו (במקום לחטוף - לבקש, לחכות בתור, וכו'). צריך לחזור על זה מספר פעמים, כדי שיזכור, ויבין את רצינות הגישה שלך. חשוב שתביעי, בקולך ובהבעת הפנים, את הכעס שלך על התנהגות שלילית.
3. עשי איתו טבלה יומית, שבה תצייני כל ערב אם היה ילד טוב, או אם היה ארוע של התנהגות שלילית. אפשר לעשות זאת ע"י מדבקות בצבעים שונים. צהוב, או סמיילי - לטוב, ואדום - לרע.
עשי איתו הסכם, שאם, בהתחלה, יצבור 4 מדבקות צהובות בשבוע - יקבל פרס קטן (אני מדגישה : לא פרס גדול !). בהמשך, אפשר להעלות את מספר המדבקות הנדרשות כדי לקבל את הפרס ל-5, ואח"כ ל-6.
חשוב לדבר על הנושא, או ,לסכם" אותו כל ערב, כדי לשרש בילד את המודעות לנושא.
טוב להציע לגננת לעשות אותו הדבר בגן.
ספרי לנו בעוד כחודש מה קורה.
בהצלחה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
דנה11/12/2008תודה רבה, אני באמת יעשה זאת אני אשמח מאוד לידע אותך בבעוד חודש על התוצאות :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתהפכותציפי09/12/2008שלום רב, בני בן 5 חד', ועדיין אינו מתהפך, לא מבטן ולא מגב, אף פעם לא עשה זאת. הוא הרבה על הבטן, משחק במשחקים שלפניו אך מתיאש להשיג משהו שברח לו. מתקדם אחורה בזחילה - כך שרגליו יוצאות מחרכי המיטה, ומסתובב 360 מעלות לכל כוון. הוא קופץ בעמידה כשמחזיקים אותו. בקצור די אקטיבי, אך לא עד כדי התהפכות. אציין שהוא די שמן - משקלו כעת 10.5 ק"ג, (בלידה - 4 ק"ג) יונק מלא. שאלותי: האם זה מדאיג? האם התהפכות חיונית להתפתחות הילד או שניתן לדלג על שלב זה ללא חסכים מוטוריים בעתיד? האם משקלו מפריע לו לתנועתיות? מה ביכולתי לעזור לו כדי לעודדו להתהפך? אם הוא מתיאש מהר, כיצד ניתן להניעו? תודה על התיחסותך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהתהפכות
10/12/2008ציפי שלום,
ההתהפכות, בניגוד לזחילה, היא תנועה שלא מדלגים עליה, וזה באמת מעט מאוחר, כשבגיל 5 ח' זה עדיין לא קרה.
אולי זה בגלל המשקל של הילד, כפי שאת מציינת. הוא באמת גדול וכבד לגילו ! ואולי זה גם בגלל בגדי החורף, שלפעמים מסרבלים וכובלים.
לפי התיאור שלך, אינני רואה סיבה לדאגה, אבל בהחלט כדאי שתבקשי מרופא-הילדים שלך הפנייה לפיזיותרפיסטית התפתחותית, והיא תיתן לך מספר תרגילים כדי לקדם את השגת ההתהפכות. אלה תרגילים פשוטים, אבל צריך לראות איך מבצעים אותם, בהדרכה, כדי להצליח, ולא להזיק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
ציפי10/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלהחני07/12/2008הבן שלי בן חודשיים וחצי והוא מסתכל כשאני מסתכלת עליו וכו'. אבל כשאני למשל קוראת לו לפעמים מקרוב הוא מסתכל לצדדים ולא מסתכל עליי האם זה אומר משהו לגבי בעיה בהתפתחות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרמבט נודד
08/12/2008חני שלום,
כולנו מנסים לגוון, וגם תינוק קטן אינו אמור להתמקד בפנים של אדם אחד לאורך זמן.כשיהיה יותר גדול, והתמונות בספר יהיו יותר בורות ומעניינות לו, יעביר את מבטו ממך לתמונות ולהיפך. בגיל זה, כאשר הקריאה לא מובנת לו, אחר ש"התעייף" מהסתכלות עלייך, הוא מביט לצדדים, ומחפש גרויים חדשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערוץ הבריאות
בחן את עצמך:
האם אתם חולי ניקיון?מאמרים אחרונים
היועצים שלנו
מנהל היחידה לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בחטיבה הפדיאטרית ומנהל השרות למחלות מטבוליות מולדות במרכז הרפואי האוניברסיטאי ע"ש סורוקה בב"ש. יו"ר לשעבר של האיגוד הישראלי לאנדוקרינולוגיה לילדים. מתמחה בגדילה, השמ... קרא עודמומחה לגסטרו-ילדים מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד. ... קרא עוד
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)





.jpg)

(1).jpg)