פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פסיכותרפיה
    אורית
    20/08/2008

    יוכי שלום האם במכון להתפתחות הילד במאיר יש טיפול פסיכותרפי לילדים? בברכה אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פסיכותרפיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכותראפיה

    ד''ר יורם זנדהאוז
    20/08/2008

    שלום אורית,

    יוכי בחופשה. אנא התקשרי עוד כשבועיים

    בברכה,

    יורם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קריאת ספרים לילדה בת שנה
    דינה
    18/08/2008

    שלום יש לה ילדה בת שנה וחודש , היא מסרבת לשמוע סיפור ומעיפה לי את הספר, דבר זה מאוד מוזר לי , יש לי ילדה בת 3 שהקראתי לה ספרים מגיל קטן ולשמחתי עד היום לא מוותרת על קריאת סיפור, ברצוני לדעת מה לעשות ? האם להמשיך ולקרוא לה בכוח או לחכות עוד מס' חודשים , האם זה מעיד על בעיית קשב? בתודה מראש דינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קריאת ספרים לילדה בת שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קריאת ספרים לבת שנה

    ד"ר בן-נון
    19/08/2008

    ידוע, שכל ילד הוא שונה, מה שהאחד אוהב, השני - לא ירצה. מאידך, זה לגמרי נורמלי שלילדה בת שנה לא תהייה הסבלנות להקשיב לסיפור, ולאו דווקא משום שהיא היפראקטיבית. היא פשוט עדיין לא מבינה מספיק כדי שהקריאה תעניין ותרתק אותה, וגם טווח הקשב שלה עדיין לא אמור להיות יותר מ-5 דקות. אני מציעה שתקחי דרך ביניים : אל תוותרי, אבל תקריאי לה רק שירים קצרים, בעיקר חרוזים, אולי אפילו שירים עם מנגינה. זה יותר קליט לילד בגילה. תני לה צ'אנס, הסבלנות שלה תתפתח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקראת כתה א'
    נירית
    17/08/2008

    שלום רב, שקלנו אם להעלות את הבן לכתה א' כיוון שמאוד קטן ולא מפותח לגילו גם מבחינה קוגנטיבית, האם יש תרגילים שניתן לערוך לו כדי להכין אותו לקראת כתה א', פעילות כלשהי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לקראת כתה א'

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקראת כיתה א'

    ד''ר יורם זנדהאוז
    18/08/2008

    שלום נירית,

    אנו כשבועיים לפני סיום החופש הגדול. האם עשיתם משהו בנדון עד עתה? מה דעת הגננת ופסיכולוגית הגן? כמו כן,באיזה חודש הוא נולד? מה הכוונה-לא מפותח לגילו? האם עבר אבחון במכון להתפתחות הילד? מה גובהו?

    יש לי יותר שאלות מתשובות. התשובות האפשריות הינן בידי אנשי המקצוע שמכירים את הילד.
    יש קורסי הכנה לכיתה א' בחלק מקופות החולים ואנשי מקצוע נוספים.

    בברכת הצלחה,

    ד"ר זנדהאוז.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי גדילה
    שלומי
    12/08/2008

    שלום! אני בן 14 וחמישה חודשים. בגלל החופש הלכתי לישון בין 2-4 בלילה וקמתח בין שעה 10 לבין שעה 1. אני גובה בשינה הזאת? עד איזה גיל גובהים? מה לעשות עלמנת להמשיך לגבוה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי גדילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גדילה

    ד''ר יורם זנדהאוז
    13/08/2008

    שלום שלומי,

    איני עוסק בגדילה אלא בהתפתחות, היינו בתפקודי המח השונים. אולם ניתן להגיד שהזזת את לוח הזמנים היומי שלך. רצוי לישון לפחות 8 שעות בגילך. בדרך כלל מתבגרים ישנים הרבה יותר , אם אינם צריכים לקום בגלל מטלה כלשהיא. הורמון הגדילה מופרש אכן בשינה. בשלב זה הינך גדל עדיין לגובה. הגדילה מושפעת גם מגורמים גנטיים, כך שלתת המלצות ללא מידע זה, לא בהכרח יהיה נכון.

    בברכה,

    ד"ר זנדהאוז.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ההתפתחות אצל התינוקת שלי
    עבד
    11/08/2008

    שלום רב אני אבא לתינוקת בת 6 שבועות , הבת שלי ממקדת מבט במי שאוחז בה בזרועותיו ועוקבת טוב בעיניה ושמה לב לי שמתקרב אליה וגם עוקבת טוב מאד אחרי המוביל , הדאגה שלי שהיא עדיין לא מחייכת חיוך חברתי ולא מגרגרת ( חיכה כמה פעמים אבל לא באופן קבוע ) כאשר משחקים איתה , האם יש סיבה לדאגה שלי , אם כן מה עלי לעשות . תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ההתפתחות אצל התינוקת שלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיוך חברתי

    ד''ר יורם זנדהאוז
    11/08/2008

    שלום וברכה,

    ראשית, יש עדיין אפשרות שהחיוך החברתי-תגובתי וגרגורים יגיעו תוך שבוע-שבועיים,זה עדיין בטווח התקין.

    שנית, אם התינוקת פגית, אז אנו מצפים לכך לפי הגיל המתוקן.


    כל טוב,

    ד"ר זנדהאוז יורם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצת בלחץ.....
    גלי
    10/08/2008

    ד"ר שלום, בני בן שנה וחודש וישנם מספר דברים שמדאיגים אותי: הוא אינו מדבר, רק ממלמל בשפת הג'יבריש פעמים ספורות יצא לי לשמוע אותו אומר מאמא, הם הם אך לא נראה לי שזה היה מכוון. כמו כן, לא תמיד מסתובב שקוראים בשמו, לא מצביע , לא עושה ביי ביי, ודבר נוסף שמטריד אותי זה שיש לו התנהגות מוזרה - יש לנו בבית קלף שתלוי על הקיר עם כיתוב ביפנית שכל פעם שהוא נתקל בו הוא בוהה בו ומטה את ראשו על הצד ימינה ושמאלה, כאילו מנסה לתרשם. הוא עושה זאת לגביי אובייקטים נוספים מדי פעם, אך בעיקר לכיוון הקלף. חוץ מזה יש לציין שהוא מאוד חברותי, יוצר קשר עין אינטנסיבי , מודע מאוד לכל מה שקורה בסביבתו, אוהב אנשים וחברה, משחק עם אחותו, מבדיל בין אמא אבא אחותו והמטפלת, לבין אנשים זרים, משחק בקוקו, נותן כיף כשמבקשים, יוזם קשר, מתעניין במגוון של צעצועים, דורש תשומת לב. הוא מאוד מפותח מבחינה מוטורית ולא מזמן התחיל ללכת ואני תוהה האם ההתפתחות המוטורית שלו באה על חשבון הקוגנטיבית. אני מודאגת, האם יש בסיס לדאגותיי? לתשובתך אודה מאוד, גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קצת בלחץ.....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    גלי
    11/08/2008

    שלום גלי, אני חושב שתשובתה של ד"ר בן נון מסכמת את המצב בצורה הטובה ביותר. מעבר לכך נדרשת תצפית קלינית, כדי לענות ביתר דיוק. בברכה רבה, ד"ר זנדהאוז.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצת בלחץ.....
    גלי
    10/08/2008

    ד"ר שלום, בני בן שנה וחודש וישנם מספר דברים שמדאיגים אותי: הוא אינו מדבר, רק ממלמל בשפת הג'יבריש פעמים ספורות יצא לי לשמוע אותו אומר מאמא, הם הם אך לא נראה לי שזה היה מכוון. כמו כן, לא תמיד מסתובב שקוראים בשמו, לא מצביע , לא עושה ביי ביי, ודבר נוסף שמטריד אותי זה שיש לו התנהגות מוזרה - יש לנו בבית קלף שתלוי על הקיר עם כיתוב ביפנית שכל פעם שהוא נתקל בו הוא בוהה בו ומטה את ראשו על הצד ימינה ושמאלה, כאילו מנסה לתרשם. הוא עושה זאת לגביי אובייקטים נוספים מדי פעם, אך בעיקר לכיוון הקלף. חוץ מזה יש לציין שהוא מאוד חברותי, יוצר קשר עין אינטנסיבי , מודע מאוד לכל מה שקורה בסביבתו, אוהב אנשים וחברה, משחק עם אחותו, מבדיל בין אמא אבא אחותו והמטפלת, לבין אנשים זרים, משחק בקוקו, נותן כיף כשמבקשים, יוזם קשר, מתעניין במגוון של צעצועים, דורש תשומת לב. הוא מאוד מפותח מבחינה מוטורית ולא מזמן התחיל ללכת ואני תוהה האם ההתפתחות המוטורית שלו באה על חשבון הקוגנטיבית. אני מודאגת, האם יש בסיס לדאגותיי? לתשובתך אודה מאוד, גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קצת בלחץ.....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות,שפה

    ד''ר יורם זנדהאוז
    10/08/2008

    שלום וברכה,

    ישנן מספר אפשרויות שבאות בחשבון,החל מקשיי שפה ו/או תקשורת, קושי התנהגותי או מצב עכשיוי חולף(טרם עליה במדרגה ההתפתחותית הבאה). נדרשת תצפית והערכה קלינית.
    יש צורך בשיתוף רופא הילדים של הילד.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל שנה

    ד"ר בן-נון
    11/08/2008

    גלי שלום, נראה שהבן שלך בהחלט עומד בנורמות של גיל שנה, כולל העובדה שעדיין אינו מדבר. בהחלט ייתכן שהוא עסוק בשלב המוטורי של רכישת התנועה במרחב כרגע, וגם זה נורמטיבי. מאידך, את מציינת הרבה סימנים חיוביים, כמו : חברותיות, הבחנה בין אנשים, קשר ותקשורת טובים, כך שאינני רואה סיבה לדאגה. כל ילד, כמו כל אדם, הוא מעט ייחודי בתנועה כזו או אחרת, או בהרגל מסויים. כל טוב, ד"ר יוכי בן-נון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 2 שאלות...
    אור
    08/08/2008

    שלום רב, אני אם ל-2 בנות מדהימות. הגדולה בת שנה וחצי והקטנה בת 5.5 חודשים. בתי הגדולה ישנה במיטתה כבר מגיל 8 ח' לבד ולאחר לידת אחותה התחילה להתעורר בלילה בצרחות והיה קשה מאוד להחזירה לישון.טיפלנו בעניין הזה בעזרת שיטת 5 הדק' וזה עבד פלאים כבר בלילה השני היא נרדמה וכמעט ולא התעוררה או שחזרה לישון בעצמה.היום היא ישנה לילה שלם... ואילו בתי הקטנה מתקשה מאוד להירדם.לאחרונה היא הצליחה להירדם במיטתה לאחר מקלחת ואכילת בקבוק אך גם זה כבר לא עובד והיא נרדמת מול הטלוויזיה בטרמפולינה.עד לפני חודש היא הייתה ישנה לילה רצוף למרות גילה הצעיר ( מ-21:00 עד 07:00 כשבשעה 04:00 או 05:00 מקבלת LOSEC לחומציות בקיבה-היא סובלת מריפלוקס) ואילו לאחרונה היא מתעוררת לאכול שוב וממשיכה להתעורר עוד פעמיים בממוצע בשביל מוצץ או בכי שניתן להרגיע. מדוע היא מתעוררת שוב?איך אני יכולה להקל עליה את ההירדמות והאם מוקדם להרגילה להירדמות לבד? השבוע העברתי את הקטנה לישון בחדר עם הגדולה.הסיבה היא שלדעתי עדיף מוקדם מאשר בגיל מאוחר יותר כי אז זה קשה יותר... איך אני יכולה להקל את המעבר על שתיהן? הדבר פוגע בשינה של בתי הגדולה.האם להרדים את הקטנה ולהכניסה כשהיא ישנה למיטה?האם היה עדיף לחכות עם המעבר לשינה משותפת? (אין חדר נוסף בבית ולבסוף הן תצטרכנה לישון יחד). אשמח למענה מהיר. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    2 שאלות...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרדמות ושינה

    10/08/2008

    אור שלום,

    אין תשובה ברורה לשאלותייך, גם משום שלא הכל אנו יודעים, וגם משום שלכל ילד, במיוחד בגיל הרך, יש דפוס הרדמות ושינה קצת שונה.
    אנסה לעזור : לגבי ההרדמות - נראה שהצלחת למצוא דרך. מומלץ ליצור לילד טקס נעים, מדורג, של פעילות שקטה, ואווירה שקטה, הנדנוד בטרמפולינה הוא מונוטוני ובהחלט עוזר להרדמות. יש ילדים שאוהבים להתכרבל, וזה נותן להם תחושה של "חזרה לרחם", טוב לעמעם אורות, אפשר שתהייה מוזיקה שקטה ברקע.
    לגבי ההתעוררות - אין לי הסבר. ייתכן שיש לה צורך בתוספת האכילה, אולי משום שהיא גדלה, אולי משום שהיא צמאה, במיוחד עכשיו בקיץ. ממליצים לנסות להגדיל את הארוחה האחרונה לפני השינה, כדי למנוע את הרעב בלילה. מאידך, ייתכן שעדיין לא הגיעה לשלב של שינה רצופה, וזה צפוי בגילה. תינוקות רבים אינם ישנים רצוף עד גיל שנה. זה תהליך שמתפתח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה
    ענת
    06/08/2008

    בני בן שנה וחודש. מגיל 10 חודשים זוחל על שש . גם להתיישב התחיל באותו זמן שלמד לזחול. התחיל להיעמד לפני כחודש. לפני כשבוע התחיל ללכת ליד ספה, אך עושה זאת רק אם אני שמה משהו מעניין עבורו בקצה שני של ספה ואז הוא עושה צעדים - מגיע ליעד ומרוצה. הוא זוחל במרץ ולא מתעניין בהליכה ...מה שמתריד אותי שהוא כאילו לא מעוניין ללכת בכלל. גם כאשר אני מחזיקה אותו כדי שילך , הוא ישר מקפל רגליים ויורד לזחילה. האם זה עדיין תקין? למה הוא לא רוצה ללכת? האם עלי לפנות ליעוץ כלשהו ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בשלות להליכה

    07/08/2008

    ענת שלום,

    נדמה לי שהבן שלך מוכיח, שהוא מתפתח לקראת הליכה, כמו כל הילדים, ולפי גילו, הוא בהחלט בנורמה. אולם, צריך לזכור שמדובר בתהליך שמתפתח, גם מבחינה גופנית, במוח ובמערכת העצבים והשרירים, וגם מבחינה שכלית ונפשית : ההבנה שההליכה היא כדי להגיע למטרה מסויימת. דוגמה יפה נתת, כשסיפרת שהוא מתחיל לעשות צעדים, רק כשאת שמה לו חפץ כלשהו בקצה הספה, והוא רוצה להשיג אותו.
    כרגע, כנראה שהתנועה עדיין מתקשרת אצלו עם זחילה, והזחילה יותר נוחה לו ויותר שימושית עבורו.
    עוד קצת - ירכוש בטחון ונסיון בתנוחת ההליכה, ויתחיל ללכת, ובהמשך גם לרוץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספרים ואותיות
    דפנה
    03/08/2008

    שלום רב, באיזה גיל אמור ילד לדעת לכתוב מספםרים 1-10 ללא קושי ולהתחיל לזהות אותיות ולכתוב אותן. תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מספרים ואותיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יורם זנדהאוז
    03/08/2008

    שלום,

    מטרת הפורום אינה להיות תחליף לספר לימוד,אלא לעזור בפתרון בעיות. לשאלתך, מקובל בסביבות גן חובה ומעלה.

    בברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספרים ואותיות

    04/08/2008

    דפנה שלום,

    ילדים מסוגלים להתחיל לזהות אותיות ומספרים בסביבות גיל 4. יכולת הכתיבה מתחילה בדרך כלל סביב גיל 5.
    מדובר בתהליך מדורג. לדוגמה, ילד ילמד לזהות ראשונות את אותיות שמו, לפני שיזהה אותיות אחרות.
    בכתיבה, מוכרת התופעה של "כתב-ראי" - ציור "הפוך" של האותיות, אשר "מתיישר" בסביבות גיל 5 וחצי-6.
    למעשה, המוכנות המלאה לכתיבה וקריאה קיימת סביב גיל 6, וזו גם הסיבה שהוחלט על גיל זה כגיל כניסה לבי"ס.
    צריך גם לזכור, שלכל ילד יש קצב הבשלה משלו, ולא כל הילדים מגיעים למוכנות בדיוק באותו גיל !

    בהצלחה!
    ד"ר יוכי בן-נון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריור יתר אצל בת שנתיים
    רנה
    02/08/2008

    שלום רב בתי מריירת מאז נולדה - לא רק מתי שצומחות לה שיניים. שמתי לב שהיא כל הזמן עם הפה פתוח ורק כשהיא עם מוצץ אז היא בולעת רוק. מה יכולה להיות הסיבה ולאיזה רופא עלי לפנות? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריור יתר אצל בת שנתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריור

    ד''ר יורם זנדהאוז
    02/08/2008

    שלום,

    יתכן שמדובר בהיפוטוניה (חולשת שרירים) של אזור הפה. אפשר להתייעץ עם פיזיותרפיסט/ית או קלינאי/ת תקשורת התפתחותיים לגבי אבחון ותרגול.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה -זה דרך הפנייה של

    רנה
    04/08/2008

    רופא ילדים או שאפשר לפנות ישירות במכבי? אגב גם אני לפעמים נתפסת עם הפה פתוח - אולי זה תורשתי? חשוב לציין שאין לה שום בעייה בדיבור או אכילה. תודה שוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך תשובה

    ד''ר יורם זנדהאוז
    06/08/2008

    שלום,

    פה פתוח יכול להיות בגלל חולשת שרירי הפה וזה לפעמים מלווה בריור.

    צריך לפנות דרך רופא הילדים לקלינאית תקשורת או פיזיותרפיסטית התפתחותית. בדרך כלל זה במכון להתפתחות הילד.

    בברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משקל נמוך
    דינה
    29/07/2008

    שלום רב, ברצוני לדעת,האם קיימת בעיה בתופעה הבאה ואם כן,מה מומלץ לעשות בעניין. לבני בן 12 וחמישה חודשים,גובה 168 ס''מ,אך משקלו אך ורק 47 ק''ג. הילד נולד וגדל תמיד כילד גבוה ורזה,אך כרגע רואים את הפער המשמעותי בין הגובה לבין המשקל. גם אני וגם בעלי לא ממש גבוהים(157ס''מ ו175 ס''מ).הילד בדרך כלל בריא,מאוד פעיל וספורטיבי. מבחינת האוכל כמעט ולא אוכל בשר,דיברי חלב ,פירות וירקות,מעדיף פחמימות.ספירת דם שלו תקינה. האם במצב של העליה הזאת בגובה כדאי להתעקש על האוכל כולל בשר? האם הפער בין הגובה לבין המשקל הוא באמת משמעותי ויכול לנבוע מבעיה הורמונלית? בתודה ובברכה, דינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משקל נמוך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גדילה

    ד''ר יורם זנדהאוז
    29/07/2008

    שלום,

    לדעתי, יש צורך בהתייעצות עם רופא הילדים ובמידת הצורך עם אנדוקרינולוג ילדים.

    פורום זה עוסק בהתפתחות ולא בגדילה. התחומים חופפים אך שונים.

    בברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פטריה בפה לבת 9 ח'
    ליז
    29/07/2008

    שלום ד"ר, לפני כיומיים הובחן לביתי פטריה בפה, ועקב כך קיבלנו מרשם מהרופא עבור תרופה ניסטאטין בטפטפת, פעמיים ביום. דייסה בבקבוק היא אוכלת, אך את המרק בכפית היא מסרבת לאכול ביומיים האחרונים. היא פותחת את הפה אך לא מצליחה לבלוע, ולכן היא בוכה ארוכות . האם הפטריה משפיעה על האכילה? איך נוהגים? האם עלי לקנות מוצצים ופטמות לבקבוק חדשים, או שאפשר רק לחטא? האם זה מדבק? תודה ליז

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פטריה בפה לבת 9 ח'

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פטריה בפה

    ד''ר יורם זנדהאוז
    29/07/2008

    שלום,

    יש להתייעץ עם רופא/ת הילדים, הנושא אינו בתחום פורום זה.

    בברכת בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    יוחאי
    27/07/2008

    שלום רב, הבת שלי בת שנה והיא זוחלת בצורה לא נכונה, היא גוררת את רגל ימין כל הזמן. אני מנסה ללמד אותה לזחול נכון אבל היא לא מצליחה. מה לעשות? האם יש סיבה לדאגה? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחיפה ברגל

    ד''ר יורם זנדהאוז
    27/07/2008

    שלום,

    אם היא משתמשת סימטרית בשני הצדדים אך רק דוחפת עם רגל אחת, רב הסיכויים שזה תקין.

    כדאי להתייעץ גם עם רופא/ת הילדים שלה.

    ברכות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 9 ח' - טרם זוחלת
    ליז
    22/07/2008

    שלום ד"ר, ביתי בת 9 חודשים בדיוק, והיא עדיין לא זוחלת ועדיין לא יושבת באופן עצמאי. היא החלה להתהפך מהגב לבטן מגיל חודשיים, והיום היא מסתובבת ומתגלגלת, מרימה את הטוסיק במצב של שכיבה על הבטן. מדברת המון, מוחאת כפיים, אוכלת בקבוק לבד, הוציאה כבר 2 שיניים למטה, וה-2 למעלה בדרך. האם לגבי הזחילה, יש מקום לדאגה, או שזה יגיע? תודה ליז

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 9 ח' - טרם זוחלת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איחור קל?

    ד''ר יורם זנדהאוז
    22/07/2008

    שלום

    יתכן שמדובר באיחור מוטורי קל כדאי לערב את רופא הילדים אם לא תהיה התקדמות בהמשך

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום