מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בן שנתיים וחצי-מתקשה בהרכבת פאזליםמיטל28/10/2008
שלום, בני בן שנתיים וחצי, ילד מאוד חכם, מדבר שוטף ובעל קליטה מהירה אך מאוד מתקשה בבניית פאזלים לבד אפילו את הפאזלים של 4 חלקים הוא מתקשה להרכיב לבדו האם יש סיבה לדאגה? מה עליי לעשות מעבר לתרגול יומיומי איתו? חשוב לציין שקשה לו לשבת במקום הרבה זמן והוא מאבד סבלנות מהר תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרכבת פאזלים
ד"ר בן-נון28/10/2008שלום, כדאי לעודד את הילד להרכבת פאזלים, כיוון שזה מפתח חדות של הסתכלות, אבחנה בפרטים קטנים, ויכולת אינטגרציה חזותית טובה. כדאי לברר למה זה קשה לילד. אפשר לבקש הפנייה למרפאת בעיסוק, שתבדוק את יכולותיו בתחום החזותי במטלות נוספות. כל טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרכבת פאזל
אפרת גפן ילוז07/11/2008את התפיסה החזותית אפשר לפתח באמצעות מגוון משחקים מעבר לפאזל כגון: לגו, קוביות, לוטו ועוד. בעיני, בגיל הזה (ובעצם בכל גיל...)חשוב לבחור משחק שהילד נהנה ממנו וחווה חוויות של הצלחה, ואולי כדאי לנוח קצת מהפאזל ולעבור למשחקים אחרים שמספקים חוויה של הנאה והצלחה עבור ילדך. כאשר תחליטו לחזור לפאזלים, כדאי לפני התחלת המשחק להתבונן בתמונה, לדבר על הפרטים המרכיבים אותה ואפילו לספר עליה סיפור. כאשר ניגשים להרכבה אפשר לשאול את הילד מה הוא רואה בכל חלק, איפה זה נמצא בתמונה ורק אחר כך להרכיב. בהצלחה ובהנאה :) אפרת גפן ילוז, מרפאה בעיסוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיעה בגיל ששאלה אלמגור27/10/2008
ביתי תהיה בת 6 בחודש מרץ, לאחרונה החל להופיע אצלה ריח חריף של זיעה בבית השחי. אהן זה נורמלי? כיצד אפשר לטפל בזה? האם מותר להשתמש בדאודורנט ואם כן באיזה מומלץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזעה מוגברת
ד"ר בן-נון28/10/2008בנושא זה, מומלץ לפנות להתייעצות רפואית, קודם כל של רופא הילדים, אולי גם רופא עור, שיבדקו את מה שצריך בדיקה במצב זה ויענו לכל שאלותייך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחקן מלידהyardena27/10/2008
שלום, בני הוא בן 4.5 שמבלה את רוב זמנו בלהתחפש לכל מיני דמויות שהוא אוהב (ספיידרמן, דורה וכו') ולהציג קטעים מקלטות שהוא רואה ואוהב. זה סוג המשחק שמועדף ואהוב עליו. גם עם חברים הוא מעדיף לשחק ב"תאטרון" ובד"כ הם גם משתפים פעולה. לרוב הוא גם מבקש שנקרא לו בשם הדמות שבא לו ולנו הוא גם מדביק שמות של דמויות אחרות. יש לציין שאין בעיה לשוחח איתו בכל נושא אחר והוא תמיד עונה לעניין וכמו כן כשאנחנו מבקשים לשחק איתו בפאזל, לצייר וכד' הוא גם משתף פעולה בכייף. האם משחק "תאטרון" כזה הוא נורמאלי לגילו או שצריך לעשות משהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משחק דמיוני
ד"ר בן-נון28/10/2008אביגיל שלום, ילדך נורמלי לחלוטין, ויותר מכך - ככל הנראה עולמו הפנימי עשיר ומורכב. המשחק הדמיוני מפתח מאד את הילד, והוא אופייני מאד לגיל 4-5. ממליצה לך לעודד אותו בכך, ואף לנצל את המצב ולהצטרף אליו, וכך להרחיב את העולם הזה. זה עובר, במיוחד אצל בנים, ובגיל 6, תמצאי אותו משחק בכדור. אז תהני !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה ושבעה חודשים + הליכהמיכל26/10/2008
בני בן השנה ושבעה חודשים (וחצי) התחיל ללכת ממקום למקום באופן עמצאי בגיל שנה וחצי. והפסיק. כיום אינו מוכן ללכת ויורד לזחילה כל הזמן. מסרב לרוב ללכת גם יד ביד למרות שעשה זאת ללא קושי. מבחינה אורטופדית אין שום בעיה. בעקבות כל זאת עדיין לא נכנס לגן. הגן שאליו נרשמנו מיודע לילדים הולכים בלבד!! חשוב לציין כי לבני אח קטן בן 4 חודשים.ואני נמצאת כרגע עם שניהם בבית עד חזרתי השבוע לעבודה. מה עלינו לעשות.אנו אובדי עצות.האם להרים אותו כל פעם למצב עמידה ולהתחיל להוליכו?(מה גם שלא רוצה אז מקפל ברכיים...) האם לעזוב אותו לנפשו?האם לא להרין אותו בכלל על הידיים ואז נוצר מצב שבוכה ומתוסכל עוד יותר?מה עלינו לעשות.? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליכה בגיל שנה ו-7 ח'
ד"ר בן-נון27/10/2008שלום, זה באמת קצת יוצא דופן, שילד חוזר לזחילה בגיל כזה, אחרי תקופה של הליכה. מאידך, זה מרגיע שאין בעייה אורתופדית. מנסיוננו בהתפתחות הילד, לפעמים עיכובים כאלה קורים בגלל בעיות שרירים, כמו חולשה/רפיון. אני מציעה לך לבקש הפנייה לבדיקה אצל רופא התפתחותי או פיזיותרפיסטית התפתחותית. כל טוב !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיים בגן טרום חובהענבר26/10/2008
בני בן 4 (יליד ספט') בתהליכי אבחון , כרגע מראה על קושיים בויסות תחושתי. נקלט בתחילת השנה בגן חדש הכולל צהרון. יחד איתו נמצא בן דודו שקרוב אליו מאוד מבחינה רגשית וגדול ממנו בשנה. כבר מתחילת השנה נראה היה שלבני יש קשיים להסתגל לכללים , לסדר היום ולמשמעת בגן והריקושטים החלו להגיע עוד ביום הראשון ללימודים. הסברנו לגננת שאנו מודעים לאפשרות שלבננו יש קשיים והם בשלבי אבחון ונראה שהיא לא ממש מעוניינת לשמוע. אנו שומעים מהילד שכל יום מושיבים אותו על כסא לחשוב על מה שעשה, מכניסים אותו לגן לאחר שהתפרע בחצר, מוציאים אותו ממפגשים. באשר לנוכחות בן הדודה בגן: הגננת טוענת שזה רק מחמיר את ההתנהגות הפרועה ולדברי בן הדודה אף אמרה לילדים כי אולי תצטרך להעביר מישהו מהם לגן אחר. אני חוששת מאוד לנפשו של בני. הוא ילד חכם ונבון ומספר שהוא נענש כל יום ואמנם הגננת אומרת שזה רק כדי לחשוב אבל הוא מבין שזה למעשה עונש ו"כואב לו בלב והדמעות חונקות את הגרון". בסוף השבוע נקבעה לנו פגישת מעקב עם מרפאה בעיסוק ולאחר מכן עם רופא התפתחותי. האם כדאי לבקש שיגיעו לתצפית בגן? מה עליי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיים בהשתלבות בגן
ד"ר בן-נון27/10/2008שלום, נראה לי שאתם נוקטים בגישה נכונה בפנייה לאנשי מקצוע, אשר יאבחנו את הילד, ויוכלו להציע דרכי טיפול ועזרה. יש לי רושם, שחשוב לכם לבחון גם את הגננת של הילד, מבחינת היכולת שלה להתמודד עם קשייו. לצערנו, חלק מאנשי החינוך כיום אינם בעלי ידע, או סבלנות, או נכונות, להתייחס בדרך חינוכית נכונה לילד שהוא במעט חריג מהיתר, ודורש קצת יותר תשומת-לב או מחשבה. ייתכן, שלטובת הילד עדיף להעביר אותו לגן, בו הגננת סובלנית יותר. בינתיים, אפשר שאנשי-המקצוע שיאבחנו את הילד, ישוחחו עם הגננת, וישתדלו לתת לה הדרכה מתאימה, כדי שתדע איך נכון להתנהג עם ילדכם. אין בהכרח צורך לבוא לתצפית בגן, ויותר מזה : לא כל הגננות מסכימות לכך, וגם לא כל אנשי המקצוע יכולים לקחת את הזמן כדי לעשות זאת. מאחלת לכם שתצליחו למצוא את המקום הנכון לילדכם ושהשיפור יגיע במהרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה וחודשיולי26/10/2008
יהלי שלי בן שנה וחודש - כעיקרון יודע הרבה דברים אבל לא תמיד מראה את מה שיודע. למשל יודע לעשות כפיים וביי ביי ואיך עושה כלב ואיך עושה פרה ואיפה אור ... אבל זה ממש לא עקבי. לפעמים עונה ולפעמים לא. יום כן , יום לא מתי שבא לו. האם זו בעיה? מתי זה נחשב לבעיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה יודע בן שנה וחודש ?
ד"ר בן-נון27/10/2008שלום, ראשית, גם אנחנו לא מראים תמיד את מה שאנחנו יודעים או מבינים לגבי נושא מסויים. אצל ילד, כאשר יש צורך בתגובה קונקרטית (למשל : תראה איפה אור ? וכד') אפשר לצפות שלא תמיד "יתחשק" לו, ולכן התגובה אינה עקבית. מעבר לזה, יש דברים, שכאשר הם בשלב הלמידה, התגובה אליהם אינה יציבה, עד שהילד רוכש אותם בצורה מלאה . השיפוט שלנו הוא בהתאם לגיל הילד. ילד בן שנה, לא תמיד ידע להראות איפה האור, אבל בגיל שנה וחצי - הוא בהחלט אמור לדעת. כאנשי מקצוע נגדיר בעייה, כאשר הילד מאחר בהבנה או בעשייה של דברים, שרוב בני גילו צפויים כבר לדעת/לעשות. לעניין יהלי שלך - לפי תיאורך, אין לך סיבה לדאגה. כל טוב! המשך גדילה נעימה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוטוריקה לילד בן 5.5פנינה25/10/2008
ילדי בן 5.5 החל השנה בגן חובה. הגננת מיהרה והודיעה על בעית מוטוריקה גסה ובעיקר עדינה. לפי דרישתה פניתי לקופח בבקשה לסיוע, מבירור הבנתי שזה עלול לקחת זמן. הגננת ממליצה לעבוד בינתיים הרבה עם הילד. ניסיתי ללמדו לאחוז נכון בעיפרון ועוד... וזה קשה. פגישה נוספת עם הגננת גרמה לי לחשוב שעלי לחזק אצלו את כל חגורת הכתפיים. אולי ישנם המלצות לתרגילים ובכלל על מנת שאוכל לעבוד איתו ? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיזוק מוטוריקה גסה ועדינה
ד"ר בן-נון26/10/2008פנינה שלום, אכן. אבחון אצל מרפאת-בעיסוק כרוך ברוב המכונים להתפתחות הילד בהמתנה של חודש עד חדשיים. נסי ללחוץ על הסניף שלך לתת לך אלטרנטיבה חלופית, אולי בעזרת הביטוח המשלים שלכם. לגבי מוטוריקה גסה - אפשר לחשוב על חוג להתעמלות טיפולית, או שחייה טיפולית, שמומלצים במיוחד. חשוב לאפשר לילד לשחק הרבה על מתקנים, בגן השעשועים שליד הבית : לטפס על סולמות, "ללכת" על הידיים (כאשר אתם מחזיקים את רגליו, כדי שיישא את משקל הגוף על הידיים, וכך תתחזק חגורת הכתפיים). אפשר לשחק עם הילד במסירות כדור. כל טוב,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוטוריקה עדינה
אפרת גפן ילוז07/11/2008פנינה יקרה, אני לא ממליצה לך לנסות לשנות את אחיזת העפרון של בנך מכיוון שלא ברור למה הוא "לא אוחז נכון" את העפרון (הרגל לקוי? גמישות יתר?). לפעמים גם אחיזות לא סטנדרטיות הן תפקודיות וניתן לעזור עם עיבוי כלי הכתיבה או מאחז לעפרון. לכן כדאי לחכות לאבחון בריפוי בעיסוק על מנת לא לתסכל את הילד. מה שכן אפשר לעשות בינתיים זה לבצע פעילויות המשפרות את תפקודי כף היד והמוטוריקה העדינה שייסעו לילד, בין היתר, לשפר את אחיזת העפרון או את יכולת השימוש בעפרון. פעילויות לדוגמה: הכנת עוגיות (לישת בצק מחזקת את השרירים הפנימיים של כף היד) אכילת קורנפלקס או אפונה עם פינצטה (משפר את יכולת הפרדת האצבעות ותנועתיות האגודל וגם טעים), משחק בגולות, השחלת חרוזים ועוד... תהנו אפרת גפן ילוז מרפאה בעיסוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנתיים וחצי לא יודעת צבעיםמירב25/10/2008
שלום, ביתי בת שנתיים וחצי לא יודעת צבעים. לדוגמה: שאני שואלת אותה איזה צבע האיש ברמזור אז היא אומרת כחול. היא יודעת לשים עיגול צהוב על עיגול צהוב וכו' אך לא להמליל את הצבע. בהתחלה ניסיתי להמליל לה צבעים כמו עגבניה אדומה שמש צהובה וכו' אבל גם זה לא עזר. מלבד זאת ההתפתחות שלה תקינה לחלוטין, מדברת שוטף משפטים עם אינטונאציות, מסבירה את עצמה וגם מבחינה מוטורית הכל תקין. איזה חלק במוח אחראי על הצבעים. מה זה אומר שהיא לא יודעת צבעים עד עתה? האם ייתכן שהיא עיוורת צבעים? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיום צבעים
25/10/2008מירב שלום,
בתך בסדר גמור ! העובדה שהיא יודעת להתאים צבעים מראה, שאיננה עוורת לצבעים, והיא יודעת לעשות את האבחנה בין צבע לצבע.
מאידך המושג המילולי לצבע, ושם כל צבע, הוא מופשט וקשה בגיל הזה.
הנורמה לידיעת שמות הצבעים היא סביב גיל שלוש-שלוש וחצי.
חכי בסבלנות, היא תלמד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמילת לילהמיטל23/10/2008שלום, ביתי הגדולה בת שנתיים ו-11 חודשים נגמלה מחיתול במשך היום..דאגתי לגמול אותה לפני שילדתי את ביתי השניה (כיום בת 3 חודשים) העניין הוא שמגמילת הלילה עדיין לא נגמלה..היא ישנה עם חיתול בלילה והיא כמה עם חיתול מלא פיפי..היא גם ככה רצה הרבה לשירותים וגם שותה בקבוק מים לפני השינה..גם שוטף לה את הפה וגם היא התרגלה לאחרונה. העניין הוא שהגננת שלה אומרת לי שהיא מוכנה לגמילת לילה ושאני סתם מבלבלת אותה. אך שאלתי אותה בעניין והיא לא רוצה. גם לדעתי זה סתם יפריע לה לקום בלילה לפיפי וסתם ישבור לה את השינה מה גם שיש לה אחות טריה. חשבתי שנחכה עםגמילת הלילה לאביב הקרוב.למרות שמגמילת יום היא נגמרה טוטאלית . אשמח לשמוע מה דעתך בעניין? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרגמילת לילה
23/10/2008מיטל שוב שלום,
מבחינתי, זה נורמלי לגמרי שעדיין אינה גמולה בלילה, במיוחד בגילה, ובמיוחד משום שנולדה לה אחות רק לא מזמן.ובמיוחד גם משום שהיא שותה הרבה ! ובארצנו בקיץ חם, וצריך לשתות.
מכל הגורמים האלה יחד, אינני רואה סיבה ללחוץ עליה והייתי באמת ממתינה עד לאביב : תגדל, תתרגל לשתות פחות (בחורף) ותבשיל לגמילה באופן טבעי.
הרבה בריאות, והנאה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמציצת אצבע- בת 3 חודשים בלבדמיטל23/10/2008שלום, ביתי בת 3 חודשים יונקת בלבד וגם לוקחת מוצץ..כשהיא ללא מוצץ היא ממש מוצצת אצבע (אגודל) היא יכולה לישון עם האצבע בפה..היא אמנם מאוד מתוקה ככה אבל האם זה עלול לגרום לה "להתמכר" למציצת אצבע? מה כדאי לי לעשות או לא לעשות בעניין. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרמציצת אצבע
23/10/2008שלום מיטל,
מציצת אצבע היא בדיוק כמו מציצת מוצץ, ואין סיבה "להילחם" בילד כדי למנוע זאת, בוודאי לא בגיל 3 חדשים. תני לה להינות מזה, אל תעשי עניין. כשיגיע הזמן, היא תיגמל.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלהפזית22/10/2008ביתי זוכלת בצורה מוזרה כאשר רגל אחת כל הזמן מכופלת ורק השניה זזה. היא כעת בת 9 חודשים. האם יש סיבה לדאגה? האם עלי לקחת אותה לבדיקות בנושא? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרזחילה לא סימטרית
23/10/2008פזית שלום,
הפשוט ביותר הוא להתייעץ קודם כל עם רופא הילדים, כדי שיבדוק את הרגל, גם בתנועות אחרות פרט לזחילה. ייתכן שישלח אותך לפיזיותרפיסטית התפתחותית.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוקת בת 6 חודשיםאביבית18/10/2008היי בתי בת 6 חודשים, מתהפכת לשני הצדדים, זוחלת גחון, ועומדת עמידת 6 ומתנדנדת. מאוד פעילה, צוחקת ומגיבה לכל גירוי. לאחרונה התחילו לה מעין עוויתות קטנות, כמעט בלתי מורגשות בזמן שהיא רגועה בעיקר, מעין טיקים קטנים. אני מאוד מוטרדת ולא יודעת מה לעשות. בבקשה אם אפשר תשובה בהקדם. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרטיקים ?
19/10/2008אביבית שלום,
קשה לדעת למה את מתכוונת, כיוון שלא תיארת מה בדיוק את רואה.
אני מציעה שתפני לרופא-הילדים שלך, ותבקשי ממנו להסתכל על הילדה. צריך לראות כדי לאבחן. אי אפשר לנחש דרך האינטרנט.
שנה טובה וחגש שמח !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמילהmom17/10/2008שלום בני בן שלוש שנים התחלתי גמילה מחיתול לפני כמעט שנה לא שמה לו חיתול אבל הוא יכול להתאפק כמה שעות ולא להגיד שהוא צריך שירותים הוא מתאפק בגן וחוזר הביתה ולא אומר שהוא צריך ואם מבקשים ממנו ללכת לשירותים הוא לא הולך עד שאני מלווה אותו ואז הוא מוריד את הבגדים ועושה את צרכיו לבד ואם אי מתעלמת ולא לוקחת אותו הוא עושה בבגדים רק במקרים נדירים מאוד אם הוא צריך קקי הוא אומר אבל להשתין אף פעם לא ביקש. ניסיתי לדבר איתו הוא מבין שצריך ללכת לשירותים בלי שנבקש ממנו אבל מעשית הוא לא עושה נסיתי להבטיח מתנה אבל זה לא עזר. מה אני צריכה לעשותברגע שהוא עושה בבגדים? ואיך אני אמורה לשכנע אותו לבקש ולא להתאפק? הערה הגמילה ממוצץ ובקבוק ולישון בחדר שלו הכל הלך חלק ומהר בלי בעיות אפש להגדיר את הבן שלי כילד מפונק מאוד גם מהסבים וגם מהאבא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרגמילה
19/10/2008אמא יקרה שלום,כנראה שלא פשוט לילד ללמוד לעשות את צרכיו באסלה. הרבה ילדים מתקשים בכך, ואין לנו דרך להבין בדיוק מה "מפריע" או קשה להם. כנראה שזו התנוחה של הישיבה, או תחושת המעבר של הצואה בפי הטבעת, שלפעמים קצת קשה ואולי לא נעימה, או אפילו כואבת.
לכן, הדרך הטובה היא לעזור להם להתרגל. לעשות את המצב הזה הכי נעים שאפשר. זה לא קשור לפינוק, וגם אין טעם "להסביר" בגיל הזה.
ההצעה המקובלת היא לקחת את האחריות עלינו, ולהביא את הילד כל שעתיים, או אפילו כל שעה, לשרותים, ולא לחכות עד שיעשה זאת מיוזמתו. לשבת לידו בסבלנות, אולי להשמיע לו מוזיקה, או להקריא לו ספר, עד שיעשה.
אם הוא עושה בבגדים, אני מציעה להגיד שזה לא נעים, כי הבגדים מלוכלכים, וצריך לנקות וזה קשה.
תשתדלי לא לבטא כעס. זה יוצר רגשות אשמה, ועלול להביא לנסיגה נוספת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלהלילי15/10/2008שלום רב וכל הכבוד על ניהול הפורום המצויין הזה! יש לי שאלות לגבי התפתחות של בני. בני בן שנה וחודש. מגיל 10 חודשים זוחל על שש . גם להתיישב התחיל באותו זמן שלמד לזחול. התחיל להיעמד לפני כחודש. לפני כשבוע התחיל ללכת ליד ספה, אך עושה זאת רק אם אני שמה משהו מעניין עבורו בקצה שני של ספה ואז הוא עושה צעדים - מגיע ליעד ומרוצה. הוא זוחל במרץ ולא מתעניין בהליכה ...מה שמתריד אותי שהוא כאילו לא מעוניין ללכת בכלל. גם כאשר אני מחזיקה אותו כדי שילך , הוא ישר מקפל רגליים ויורד לזחילה. האם זה עדיין תקין? למה הוא לא רוצה ללכת? האם עלי לפנות ליעוץ כלשהו ? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרזחילה והליכה
15/10/2008לילי שלום,
הילד שלך נורמלי לחלוטין, והוא גם מראה לך שהוא נבון : כלומר, אם אין לו סיבה טובה ללכת (כדי להשיג חפץ שהוא רוצה), הוא מעדיף לעשות מה שיותר נוח לו, כלומר : לזחול.
כפי שאני מנסה להסביר כאן, כל התקדמות של הילד היא תהליך למידה, ותהליך הבשלה של מערכת העצבים, שצריכה לשלוט במה שנלמד.
כנראה שהבן שלך עדיין אינו שולט בהליכה בצורה מלאה, והגוף שלו עדיין אינו לגמרי בשל להליכה, ולכן הוא מעדיף רוב הזמן לזחול. לפי גילו - זה בהחלט נורמלי וצפוי.
כל טוב, ושנה טובה !
ותודה עבור המחמאות !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלהחלי12/10/2008שלום רב, בני בן ה-13 כל הזמן רוכב על סקטבורד. רציתי לדעת האם ספורט זה עלול לפגוע לו בהתפתחות? אני יודעת שספורט זה גורם כל הזמן לרעידות חזקות מאוד לשלד העצמות. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרסקייטבורד
13/10/2008חלי שלום,
לא ידוע לי על פגיעה בהתפתחות מגלישה על סקייטבורד. זה גם לא סביר.
בוודאי שצריך לדאוג שייזהר מחבלות !
שתהייה לכם שנה טובה, שנה של בריאות והתפתחות !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערוץ הבריאות
בחן את עצמך:
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?מאמרים אחרונים
היועצים שלנו
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן ל... קרא עודמנהל היחידה לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בחטיבה הפדיאטרית ומנהל השרות למחלות מטבוליות מולדות במרכז הרפואי האוניברסיטאי ע"ש סורוקה בב"ש. יו"ר לשעבר של האיגוד הישראלי לאנדוקרינולוגיה לילדים. מתמחה בגדילה, השמ... קרא עוד
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)





.jpg)
