פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ניתורים וקפיצות לילדים עם בעיות קשב
    ענת פלדמן
    08/10/2008

    ד"ר שלום וחתימה טובה. ידוע לי שלילדים עם בעיות קשב וריכוז מאד עוזר ומרגיע קפיצות על טרמפולינה למשל. האם את יכולה לתת את ההסבר המדעי לכך, והאם קפיצות במקום יכולות להרגיע גם מבוגרים? תודה מראש על תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובה ועוד:

    ענת פלדמן
    10/10/2008

    כיצד ניתן ליצור איתך קשר טלפוני?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר טלפוני

    ד"ר בן-נון
    10/10/2008

    הטלפון שלי : 09-7718307. אני זמינה בשעות הערב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קפיצות בטרמפולינה

    ד"ר בן-נון
    10/10/2008

    שלום, מנסים להסביר את הצורך של ילדים היפראקטיביים בתנועה, באנרגיה הרבה שיש להם. הטענה היא, שכאשר ילד פעיל במרחב במשך זמן-מה, ומוציא אנרגיה, הוא מסוגל להתרכז במטלה שקטה בצורה טובה יותר. גם לגבי מבוגרים - ההמלצה היא לקחת זמן לפעילות גופנית אינטנסיבית, ואז להתיישב לעבודת חשיבה. שנה טובה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נהדר, תודה

    ענת פלדמן
    10/10/2008

    לא אפריע לך בערב שבת, אתקשר אליך במוצ"ש. תודות ושבת שלום, ענת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות ילד בן 3
    תמי
    05/10/2008

    שלום, בני בן 3, ילד מאוד חכם, אנרגטי, עצמאי ושובב.גמול מחיתולים מזה כחודשיים. נכנס בשמחה לגן ונפרד בקלות. תמיד היתה לנו בעיה עם ההשכבה לישון. ארחי הרבה מאמצים הצלחנו לפני כחודש להגיע למצב ששמים אותו במיטה, אומרים לילה טוב, יוצאים והוא נשאר לבד עד שנרדם. בשבועיים האחרונים אנחנו חווים רגרסיה בשלושת התחומים: מתקשה להפרד בבוקר ובוכה כשאני עוזבת אותו, שוב לא נותן לנו לעזוב אותו בלילה, נכנס ויוצא מהמיטה, ויכול לקחת עד 11 בלילה לפני שהוא נרדם, מקבץ גדול מאוד של תאונות פיפי שלא אופייני לו. באחד המקרים הוא בא לספר בגאווה שיצא לו פיפי, גילינו את השלולית אבל הבגדים שלו היו יבשים, כך שכנראה שהוא הוריד בגדים, עשה פיפי על הרצפה והתלבש שוב. יש לו אח גדול בן 6 שעלה עכשיו לכיתה א, אבל אנחנו מאוד משתדלים לתת גם לו תשומת לב פרטית. האם לדעתך הדברים קשורים זה בזה? כיצד כדאי לנהוג? תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות ילד בן 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיגה בהתנהגות בן 3

    ד"ר בן-נון
    05/10/2008

    תמי שלום, מלמדים אותנו, שהחיים אינם "קו ישר". יש התקדמות, ויש נסיגות, והדבר במיוחד כך אצל ילדים קטנים, כאשר השליטה בהתנהגויות השונות עדיין אינה של 100%. לא תמיד ניתן לדעת או לנחש מדוע ילד נכנס לתקופה של נסיגה. לפעמים הסיבה ברורה : כגון לידה של אח קטן, מעבר דירה או גן, להבדיל אלף הבדלות - משבר במשפחה. אצל הבן שלך - ייתכן שמדובר ,סתם" בהתחלת השנה בגן, במעבר מהחופש הגדול , השהות בבית עם המשפחה, חזרה למסגרת חינוכית ולסדר יום נוקשה. בכל מקרה, היו סבלנים. אל תכעסו עליו. זה יעבור. שנה טובה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, שנה טובה גם לך.

    תמי
    05/10/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 4
    נורית
    05/10/2008

    בני בן 4 נמצא בגן טרום חובה לדברי הגננת נמצא בשלב השירבוטים אינו מצייר ואינו אוהב לגשת לשולחן היצירה.לדעתה יש בעיה בתחום המוטוריקה העדינה. בבית גם אינו אוהב לצייר אך לאחר הכוונה הוא כן מצייר (לאחר שיכנועים רבים)יודע לצייר דמות (כולל כל האיברים) פרחים , שמים ודשא. לשאלתי מדוע בגן הילד מצייר ציורים כאילו בשלב השירבוטים ,ובבית הדבר הפוך ממה נובעת הבעיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציור בגיל 4

    ד"ר בן-נון
    05/10/2008

    נורית שלום, ילדים רבים בגיל 4, במיוחד בנים, עדיין נמצאים בשלב השרבוט. העובדה שבבית הילד מסוגל לצייר דברים מסויימים, מוכיחה שיש לו יכולת, וזה כבר מרגיע. ייתכן שבגן הוא מרגיש תחרותיות מול הילדים האחרים, במיוחד אם הם ילדים גדולים ממנו, והציורים שלהם יותר מתוחכמים. ייתכן שהגננת אינה מעודדת אותו מספיק, ולכן הוא חסר-בטחון, ונמנע מעשייה. לא הייתי "קופצת" למסקנה שיש לו בעייה במוטוריקה עדינה. אפשר לבדוק איך הוא מרכיב פאזל, איך הוא מרכיב בלגו, משחיל, ומכך להסיק לגבי היכולת שלו במוטוריקה עדינה. חכו עוד חדשיים-שלושה ותראו אם היחס שלו לעבודות יצירה משתנה. שנה טובה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת 10.5 חודשים, זוחלת גחון
    נועה
    04/10/2008

    שלום! יש לי תינוקת בת 10.5 חודשים, שוקלת 10 קילו. כבר 3.5 חודשים שהיא זוחלת גחון, בערך באותו שלב היא התחילה לעלות על 6 מידי פעם אבל לא לזחול, ברגע שהיא רוצה להתקדם היא מנחיתה את עצמה על הבטן. לפני 3 שבועות היא התחילה להעמד על רהיטים וקצת ללכת לצידם. אני שמה לב שכשהיא עומדת היא בדרך כלל נשענת עם הבטן על הרהיט. היא יושבת מאוד יציב. עדיין לא מתיישבת לבד. יודעת לרדת מישיבה לשכיבה. אני משתדלת לא לעודד אותה לעמידה, ולא להליכה. חוץ מכשהיא נעמדת בעצמה. אני יודעת שזחילה על 6 חשובה מאוד להתפתחות ולא הייתי רוצה שהיא תדלג על השלב הזה, אבל השאלה היא אם זה תלוי בי.. יש משהו שאני יכולה לעשות כדי לעזור לה? יכול להיות שזה מראה על קבוצת שרירים חלשה שצריך לעבוד עליה באופן מקצועי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רציתי להוסיף פרטים על זחילת הגחון

    נועה
    04/10/2008

    היא זוחלת באופן הבא: קודם כל שתי ידיים ביחד ואז רגליים כשאחת קצת נגררת יותר. בנוסף היא עוברת מכשולים כמו הרגל שלי או כרית בקלות, אבל ברגע שאין מכשול, שוב יורדת לשכיבה על הבטן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זחילה

    ד"ר בן-נון
    05/10/2008

    נועה שלום, לא כל הילדים זוחלים, ולמיטב ידיעתי, רבים מהמטפלים בתחום התפתחות הילד חושבים שאפשר לדלג על שלב זה, ללא נזק לילד. לא ידוע לי על טיפול הגורם לילד לזחול. גם אינני רואה סיבה להביא אותו לזחילה, אם ההתפתחות המוטורית נראית תקינה, והילד מנסה להיעמד, ומתקדם באופן תקין. אם את בכל זאת לא רגועה, אפשר שתתייעצי עם פיזיותרפיסטית התפתחותית. שנה טובה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנה
    יולי
    02/10/2008

    בני בן שנה. זוחל, נעמד, הולך עם חפצים. מוטוריקה עדינה בסדר: מכניס ומוציא חפצים מדלי, לוחץ על כפתורים ומאכיל את עצמו לבד. אומר אור (ומסתכל למעלה ומצביע) וגם אבא , עושה ביי ביי, כפיים כשבא לו וגם מצמיד שפרפרת של טלפון לאוזנו ואומר "האלו" , תקשורתי חייכן וסקרן. מה שמטריד אותי שיש דברים שהוא קלט מהר (כמו שפרפרת לאוזן) ויש דברים שאני מנסה ללמד אותו כבר שבועות ולא הולך לי , למשל איך עושה כלב או חתול או להצביע על תמונה של כלב או חתול. אולי אני קצת היסטרית אבל יכול להיות שזה סימן לפיגור שכלי קל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שפה של ילד בן שנה

    03/10/2008

    יולי שלום,

    לפי תאורך, יש לך ילד מפותח היטב, ובעל יכולת למידה טובה, אפילו מעל לצפוי בגילו. למותר לציין, שהחרדות שלך לא מוצדקות ומיותרות לחלוטין.
    צריך לדעת שהלמידה היא לא תהליך אוטומטי, ולא כל דבר שמלמדים - נלמד . גם מבוגרים, יש דברים שלומדים, ויש דברים שנלמדים יותר בקושי, או בכלל לא.
    בכדי ללמוד משהו, צריך שתהייה משמעות לנלמד עבור הלומד. יכול להיות, שבנך עדיין לא יצר קשר עם חיות, ולכן אינו לומד לחקות את הקולות שלהן. יכול להיות שהייצוג של חפץ בתמונה עדיין אינו מובן לו. ובכלל - ההצבעה מגיעה לקראת גיל שנה וחצי.
    תמשיכי ללמד אותו, ותהני.זה גיל נפלא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות שפה אצל בן 20 חודש
    רוני
    30/09/2008

    שלום. בני בן שנה ו-8 חודשים ואומר 3 מילים עבריות בלבד: אף, פה וביי-ביי. אני מדבר איתו עברית ואמו שפה אחרת. בשפה האחרת אינו אומר דבר. אנו חיים בנפרד. אני בישראל והיא בארצה (כך שרוב הזמן הוא שומע את השפה האחרת). אני רואה את הילד כמה ימים כל חודש. כעת אני שם לחודש שלם. חוץ מזה התפתחותו המוטורית משביעת רצון. הוא חברותי מאוד ומתקשר עם הסביבה בשפתו שלו. הוא מביע את רצונותיו באופן ברור מספיק גם ללא שפה. האם יש מה לדאוג? רוני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפתחות שפה אצל בן 20 חודש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד דו-לשוני

    01/10/2008

    רוני שלום,

    מתיאורך עולה, שבנך חשוף לשתי שפות - לאחת רוב הזמן, ולעברית רק מעט.
    ידוע לנו, שילדים דו-לשוניים מאחרים בהתפתחות הדיבור. צריך להבין, שאין זה פשוט לתינוק קטן להפנים שתי מערכות של צלילים וחוקים. פרט לכך נראה, שהוא ילד נחמד ומפותח באופן תקין בכל התחומים האחרים.
    לכן, אין לך סיבה לדאגה. הוא בוודאי יזדקק ליותר זמן כדי ללמוד את העברית, כיוון שהוא שומע אותה רק מעט זמן, כאשר אתה איתו. אולי כשיגדל, ותוכל להביא אותו ארצה, ילמד יותר.

    חג שמח ושנה טובה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצבים
    מ.כ
    28/09/2008

    שלום רב, ( מקווה שאת הכתובת לבעיה ) כאשר בני בן שנתיים מתרגז/מתעצבן שאינו מקבל את הדבר שהוא מבקש יש לו בתקופה האחרונה נטייה לדפוק על הראש או לפתוח ארון ולטרוק , לא נראה לי סביר ואני מפחדת שהוא ילד עצבני . ברצוני גם לציין כי אני בהריון בחודש תשיעי והוא עובר תקופה די קשה עם ההריון בשלב זה .וגם שהוא ילד מאוד בוגר לגילו ומבין כל דבר . אשמח לתגובה בהקדם .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצבים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד "עצבני"

    ד"ר בן-נון
    29/09/2008

    שלום, התופעה מוכרת מאד, והיא נפוצה מאד בגיל 2-3. יש לה כנראה כמה סיבות : קודם כל, משום שילדים בגיל הזה עדיין לא מתבטאים היטב, וזה מתסכל מאד. שנית, זה גיל ה"עצמאות". וכל אמירה של "לא" בוודאי מרגיזה אותם, והם רואים בה הגבלה. ושלישית - בהחלט ייתכן שההריון שלך משפיע, מתוך כך שהילד חש שאמא אינה כרגיל, ואינה במיטבה, ואינה פנוייה וסבלנית אליו, והוא אולי אפילו קצת פוחד , דואג. אז הדרך היא לא לוותר, במיוחד בנקודות שחייבים לומר את ה"לא", אבל לומר לילד : אני רואה שאתה כועס, מותר לך לכעוס, אבל אתה לא יכול לקבל מה שאתה רוצה, כי זה לא טוב עבורך, וכדומה. מבטיחה לך שזה עובר. שנה טובה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעון יום שיקומי
    יוסי
    26/09/2008

    רציתי בבקשה לשאול למה במעונות יום השיקומיים מערבבים סוגים שונים של ילדים כמו תיסמונת דאון פיגור ועיכוב היתפתחותי?למה אין כיתה מסוימת לכל סוג של בעיה?יש לי ילדה בת שנתיים וחצי שהבעיה שלה זה עיכוב היתפתחותי בלבד והמליצו לנו להשימה במעון יום שיקומי יד לטף בבני ברק.המקום נראה נקי והכל טוב ויפה אבל הכיתות שם מעורבבות עם כל סוגי הבעיות .האם זה נראה סביר לדעתכם שכך זה צריך להיות?למה היא אפשר שתיהיה כיתה של רק עיכוב היתפתחותי והאם זה יכול להזיק לילדה בזה שהיא תיהיה יחד עם ילדים שנראים ממש לא רגיל אשמח לקבל תשובה ועזרה תודה יוסי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעון יום שיקומי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעון יום שיקומי

    26/09/2008

    יוסי שלום,

    מעון יום שיקומי הוא יקר, ואי אפשר בכל עיר או מועצה להקים הרבה כאלה, כך שכל ילד יהיה בנפרד, רק עם ילדים זהים לו.

    מה שחשוב הוא לעבוד עם הילד לפי רמת הקושי שלו בכל תחום : במוטוריקה, בשפה, בהתפתחות השכלית, וכד'. ובאמת - במעונות אלה בונים לכל ילד תכנית אישית (תל"א) שלפיה בודקים את ההתקדמות שלו.

    מנסיוני - הצוותים בגנים אלה עובדים טוב, והילדים מאד מתקדמים. ולקראת סוף השנה הם עוברים הערכה מחודשת, ואם ההתקדמות שלהם גדולה, ממילא ימליצו על העברה לגן ברמה גבוהה יותר.

    שתהייה לכם שנה טובה, שנה של בריאות וצמיחה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    יוסי
    26/09/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיבור - ילד בן שנה
    אמא
    25/09/2008

    שלום, בני בן שנה, לפני חודשיים התחיל להגיד מאמא ואם-אם (אוכל). הוא אמר את המילים האלה בערך 3 שבועות ואז הפסיק :( במקום, הוא התחיל להגיד יה-יה, וגה-גה . אמר 3 שבועות שוב הפסיק עכשיו אומר דה דה דה, תה תה תה, גי ואח אח (לא יודעת למה מתכוון) ועוד כל מיני קשקושים, אבל כל מה שאמר לפני זה, כבר לא אומר כלומר, כל 3 שבועות הוא מחליף את "אוצר מילים" שלו בהברות אחרות, ושוכח מהקודמות אני קצת דואגת, האם זה בסדר הוא מקשקש די הרבה, אבל כל פעם הברות ניבחרות. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיבור - ילד בן שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות שפה אצל בן שנה

    26/09/2008

    שלום אמא,

    אני קוראת את התיאור שלך, ומחייכת, וחושבת כמה זה מקסים וקסום, איך ילדים מפתחים שפה.

    לי ברור, שהוא נמצא בשלב של תרגול הצלילים השונים, אולי אפילו בלי כוונה עדיין לבטא משמעות ברורה, ולכן הוא מגוון לעצמו בכל פעם את הצלילים שהוא לומד להפיק. חשוב להבין, שילד מאד נהנה מכך, שהוא מחדש לעצמו, וחווה חוויה של תנועות פה וצלילים שהוא שומע.
    בהמשך, לכל צליל גם תהיה משמעות קבועה, ואז יתחיל הדיבור.

    שתהייה לכם שנה נהדרת !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה שנה טובה גם לך!

    אמא
    26/09/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני בן שנה ושבעה חודשים
    מיכל
    24/09/2008

    יש לי בעיה עם בני שאני קוראת לו הוא לא עונה אפילו לא מתייחס הגננת בגן הסבירה לי על אותה בעיה , הוא לא אומר הרבה מילים , ולא מתייחס לסביבה שלו , נסיתי דרך צלילים הוא מתייחס , ושונא צעקות.. שאני אומרת לו "רוצה בננה?" הוא חוזר אחריי "בננה" אבל לא ממש ברור. הוא אומר בן 5 ל-10 מילים, קבעתי תור לבדיקת שמיעה למרות שלא ניראה לי שזו הבעיה.. הוא יודע להעסיק ת'צמו, אך שאני מנסה לתת לו למשל צבעים הוא לא רוצה, או כל משחק אחר.. רק מה שמעניין אותו.. אם תוכלי לעזור לי איפה הבעיה..תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בני בן שנה ושבעה חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שלא מגיב כראוי

    ד"ר בן-נון
    25/09/2008

    שלום, אני מציעה לך לבקש את רופא הילדים שלכם, שיפנה אותך למכון להתפתחות הילד. כמו שהסברתי בפניות אחרות, יש שם צוות רב-מקצועי, ואפשר לאתר יותר בקלות את הבעייה של הילד, כדי לטפל בה. בוודאי צריך לבדוק את השמיעה שלו, ואת יכולת ההבנה שלו (קלינאית תקשורת) ולצפות בהתנהגותו (ע"י פסיכולוגית) וכך יוכלו לעזור לכם. שנה טובה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרמת הראש על הבטן
    nhfk
    24/09/2008

    שלום אני פונה אליך בתחום ההתפתחותי בני בן חודשיים וחצי עולה יפה במשקל, מחייך, ממקד מבט , מסתכל 180 מעלוות. יש לו כוח שרירים טוב. מניע 4 גפיים היטב וכשהוא משחק ממש משתולל עם הגפיים. שונא, אבל ממש שונא לשכב על הבטן. מהלידה שכב כמעט כל הזמן על הגב. עכשיו בימים האחרונים התחלנו להשכיב על הבטן,אבל הוא מאוד מתנגד וממש מסרב לשכב על הבטן. מבחינת הרמת ראש, נראה שהוא ממש מתקשה. הידיים בורחות לו מיד לצדדים, כך שאני מניחה שבמצב כזה מאוד קשה להרים את הראש מה שעוד יותר מכניס אותו לבכי ורגזנות. כשאני מכניסה את הידיים מתחת לכתפיים , ואם הוא רגוע, הוא יודע להרים את הראש לכמה שניות ואז שוב או שהידדים בורחות או שהוא מניח את הראש על הידיים. אני מכירה את המונח head lag , ודווקא אצלו , כשהוא רגזן ובוכה אין head lag בכלל וכשהוא מאוד נינוח או ממש עייף יש Head lag רק בתחילת ההרמה לישיבה ובהמשך ההרמה הראש מתיישר בקו שאר הגוף. עדיין הראש לא יציב בתנוחת הישיבה. שאלותיי הן : האם מה שאני מתארת הן בבחינת נורמה? מה עליי לעשות כדי לשפר את נושא שכיבת הבטן והרמת הראש? האם זה נכון שאני כמו רבות אחרות חטאנו בזה שהילידים שוכבים רבות על הגב ובכך מאבדים את הנוחות והיכולת התנוחתית לשכב על הבטן וכתוצאה מכך מתקשים בהרמת ראש? האם מה שתיארתי לגבי הHead lag ויציבות הראש מתאימים לגיל חודשיים וחצי. סליחה על הפירוט הנרחב אודה לך מאוד אם תוכל להתייחס מעט בפירוט לשאלותיי אלו שנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרמת הראש על הבטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכיבה על הגב ואי-הרמת ראש

    ד"ר בן-נון
    25/09/2008

    שלום, ראשית, אף אחד לא "חוטא" בהשכבת הילד על הגב, אבל זו הנחייה של משרד הבריאות, שיצאה כאשר גילו, שאם משכיבים תינוקות על הגב, יש פחות תמותה של "מוות בעריסה". כנראה שהתנוחה על הגב מקלה על נשימת התינוקות, וזה מאד חשוב. מאידך, את צודקת שהם מתרגלים לשכיבה על הגב, "שונאים" לשכב על הבטן, וכך מתעכבת התפתחות שרירי חגורת-הכתפיים, והיכולת להרים את הראש.והרבה תינוקות כיום באמת מגלים "חולשה" בנושא זה. אנחנו מציעים, כשהילד ער, לנסות להשכיב אותו על הבטן, בכל פעם לזמן קצר, כאשר אנחנו מעסיקים אותו בחפצים שונים. למשל : צעצוע ששמים לו לפניו, או שמראים לו מעל הראש (פעמון, בלון, מובייל מוזיקלי), כך שהוא מוכרח להרים את הראש כדי להביט בו ולעקוב אחריו. בדרך כלל זה מושך את תשומת הלב של התינוק, וכן מביא אותו לתרגל שכיבה על הבטן תוך הרמת הראש. בסופו של דבר, כולם לומדים להרים ראש, ואחר-כך להתרומם על הידיים, וכו'. מילת המפתח היא סבלנות ! שנה טובה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר שינת לילה
    ליז אזולאי
    23/09/2008

    שלום רב ד"ר, יש לי 2 ילדים מקסימים: בן שנתיים ובת 11 ח'. הילדים קמים לפחות פעמיים בלילה. אשמח באם תיעצי לי איך לגרום להם לישון לילה רצוף? מה עלי לעשות במקרה הנ"ל? באילו דרכים עלי להשתמש על מנת להתחיל גמילהב בני בן השנתיים מטיטול? תודה, ליז

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוסר שינת לילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חינוך להרגלים

    ד"ר בן-נון
    24/09/2008

    ליז שלום, יש לי רושם שאת קצת ממהרת , כאילו רוצה לראות כבר את הילדים גדולים..... אבל לילדים יש קצב התפתחות משלהם, ואם הוא נורמלי, אין צורך, ולפעמים לא עוזר, לזרז אותם. זה בהחלט תקין שילדים בגיל זה מתעוררים פעמיים בלילה, כדי לשתות, או סתם.... גם לגבי הגמילה - הרבה ילדים בגיל שנתיים עדיין לא בשלים לגמילה, ואפשר לחכות עוד כמה חדשים עד שהבשלות תגיע. אפשר לקחת את הילד לשרותים, או להושיב אותו על סיר כל שעתיים, להראות לו שאנחנו הולכים לשרותים. לפעמים זה עוזר. אני מנחשת שקשה לך עם שני תינוקות, אבל זה גיל כל-כך נחמד. תהני מהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות הילד
    חגית
    22/09/2008

    שלום יש לי ילדה כבת 10 חודשים והיא כרגע זוחלת אך ורק על גחון היתי בהתפתחות הילד אמרו לי שמה שהכול בסדר ואין מה לדאוג לבוא שתיהיה בת שנה האם אני צריכה לדאוג כי הבת שלי הראשונה כבר בגיל כזה ישבה והיתה יציבה מאוד מה העושים .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפתחות הילד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 10 חדשים

    23/09/2008

    חגית שלום,

    טוב שהיית במכון להתפתחות הילד, ואפשר לסמוך עליהם, שמה שאמרו לך נכון, ואין לך מה לדאוג.
    יותר מזה - הרי היא נשארת במעקב שלהם, כך שאת בהחלט יכולה להיות רגועה.

    תרשי לי להזכיר לך, שתמיד אמרו לנו לא להשוות בין ילדים. כל ילד מתפתח בקצב שלו, וכל עוד זה בנורמה, זה בסדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות הילד

    חגית
    23/09/2008

    זהו שלא הם הפסיקו לי את הטיפולים אז מה אני צריכה לשבת להם על הראש או שלחכות עוד קצת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך טיפולי פיזיו

    ד"ר בן-נון
    24/09/2008

    חגית שוב שלום, קשה לי לענות לך. את צריכה לשאול את הפיזיותרפיסט/ית שמטפל/ת בילדה. האם הטיפולים הופסקו מסיבה מקצועית, או מסיבה טכנית ? (כי המטפל/ת עמוס/ה?). לפעמים אין צורך בטיפולים כל שבוע, ואפשר להסתפק בתרגול בבית ובמעקב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות

    חגית
    24/09/2008

    תראי היתי אצלה אבל כבר בטיפול השלישי היא ראתה אותה זוחלת אבל על גחון ולא התמקדה על דברים אחרים כמו תרגילים שיאפשרו לילדה לעמוד על 6 תראי שאני שמה אותה במצב של ישיבה היא יציבה אבל לא כל כך והאם היא שוכבת אז היא קצת מתרוממת אז מה עושים האם נתקלת במצב כזה ומתי בדרך כלל הם צריכים כבר לעמוד אני דואגת יש לי קצת חשש מה אני עושה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיזיותרפיה

    ד"ר בן-נון
    25/09/2008

    חגית שלום, אינני יכולה לשפוט את הפיזיותרפיסטית שלכם. אני רוצה להאמין שהיא מספיק מקצועית ומנוסה, ויודעת מה היא עושה. אני מציעה לך להאמין בה ולסמוך עליה. אבל בכל מקרה, מותר לך לבקש ממנה להסביר לך בפרוטרוט מה היא עושה ולמה, ואני מקווה שתשתכנעי. ואם לא - אולי תחפשי מישהי אחרת שתעורר בך יותר אמון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וחצי
    מיכל
    22/09/2008

    בני בן השנה וחצי ילד תקשורתי וחברותי, חכם ומקסים. אור שמו. עדיין לא הולך באופן עצמאי, רק בליווי יש של מבוגר או מסביב לחפצים. בדיקת אורטופד מראה על כך שאין בעיה. במקביל הוא אומר מילים בודדות 10-15 מילים.לציין שיתחיל גן לאחר החגים. רציתי לדעת היכן אחנו עומדים, מה עלינו לעשות?עד כמה זה מצביע על איחור התפתחותי?האם עלינו לחשוש? לציין בנוסף שנולדה לו אחות לפני שלושה חודשים מה גם שזה עלול כמובן להוות בעיה בפני עצמה למרות שהוא מקבל ואתה עד כה בספר פנים נעימות תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנה וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וחצי

    23/09/2008

    מיכל שלום,
    לפי הספרים, הילד שלך עומד בנורמות הגיל שלו, ואין מקום לדאגה.
    לגבי הליכה - הוא בגבול העליון של הנורמה, אבל זה תקין. אגב, במקרים של איחור מוטורי, ברוב המקרים הבעייה אינה אורתופדית, אלא בשרירים, ולכן עדיף לפנות לפיסיותרפיסט התפתחותי.

    מבחינת שפה - הוא ממש בסדר ! אין צורך לעשות שום דבר. תהנו ממנו !

    שתהייה לכם שנה טובה והרבה בריאות !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר שאלות
    טלי
    22/09/2008

    1 האם תינוק בן 10 וחצי חודשים שאומר רק אה, גה, ו- קה (ועד לפני שבועיים אמר רק אה) מעורר דאגה? 2. תינוק כמו שתיארתי - מה הסיכוי שבסופו של דבר לא תהיה לו בעיה שפתית / התפתחותית? 3. האם העובדה שנולד בשבוע 36 אמורה לעכב במעט את התפתחות הדיבור (ברור לי כמובן שהעיכוב שלו גדול מעיכוב של חודש). תודה, עינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מספר שאלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות שפה

    23/09/2008

    עינת שלום,
    1. בגיל 10 ח', זה בהחלט נורמלי, מבחינת שלבי התפתחות השפה, ואין שום סיבה לדאגה. אפשר לגרות אותו ללמוד להפיק צלילים נוספים, בעיקר /בה/, /פה/, /מה/, ע"י זה שתשמיעו לו את הצלילים האלה כאשר הוא מסתכל עליכם ורואה את תנועות הפה והשפתיים שלכם.
    2. לפי תיאורך, אין סיבה לחשוב שתהייה לו בעייה שפתית, ובוודאי לא בעייה התפתחותית.
    3. לידה בשבוע 36 נחשבת , במיוחד היום בגבול הנורמה, במיוחד אם הילד נולד במשקל תקין, ובמהלך אחר הלידה היה בריא, ולכן , שוב, בהחלט אפשר לצפות למהלך התפתחותי תקין.
    ובכלל - פעמים רבות קשה לנבא : ראיתי פגים קטנים שהדביקו פער, והתפתחו יפה. (ולפעמים, דווקא ילד שנולד גדול ובריא מגלה קשיי התפתחות מסויימים, ולא ברור מדוע.)
    כרגע, אין לך סיבה לדאגה. תהיי אופטימית ותהני.
    שתהייה לכם שנה טובה, שנה של צמיחה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום