מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פיגוריעל07/01/2009
שלום רציתי לדעת איך אפשר לאבחן ילד עם פיגור קל. מתי בעצם נגמר איחור התפתחותי ומתחיל פיגור קל. האם ילד שמתפתח לאט אבל בסופו של דבר משיג את כל אבני הדרך יכול בסופו של דבר להיות מאובחן כסובל מפיגור קל? שאלה ספציפית : מה בהתפתחות של ילד בן שנה ו4 אמור להדאיג לגבי פיגור שכלי? מה הם הדברים שאם הוא לא עושה אותם יכול להצביע על פיגור ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איחור התפתחותי או פיגור
10/01/2009יעל שלום,
ההבדל בין איחור לפיגור הוא בדיוק העניין של קביעות : כשאומרים איחור, הכוונה היא שיש סיכוי גבוה שהילד יסגור את הפער,ויהיה כמו בני גילו.
במושג "פיגור" אנחנו מתכוונים, שתמיד יישאר פער בין התפקוד בפועל לבין המצופה מן הילד יחסית לגילו.
אצל ילד בגיל הרך, כגון שנה עד 3, בהחלט יש מצבים שאפשר לצפות לסגירת הפער, ולמשל : ילד שהיה חולה זמן רב, או פג.
יש מצבים, כמו למשל כשיש פגיעה במוח, או תסמונות מסויימות, שהפער לא ייסגר, לצערנו.
בגיל שנה ו-4 ח', ילד אמור כבר לעמוד (מבחינה מוטורית), לעשות פאזל קטן של עיגול וריבוע, להתחיל לבנות מגדל של 2 קוביות. הוא יודע להצביע על אור, לנופף לשלום, להבין "תן לי".
מאחלת לכם כל טוב, ותקווה להתקדמות !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה- נבדקנו והכל בסדר
יעל14/01/2009תודה! אתמול היינו אצל רופא התפתחותי וחוץ מזה שבני עדיין לא הולך עצמאית (אבל הולך עם תמיכה) הוא מתפתח בהתאם לגילו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה ליעל
14/01/2009יעל שוב שלום,
תודה לך שחזרת ושיתפת אותנו בכך שהכל בסדר.
אני מציעה להמשיך ולהישאר במעקב, מאחלת לכם רק טוב, גדילה ושגשוג !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחותשירן06/01/2009שלום. בני בן 8 חודשים, סקרן, עירני ושובב... מתהפך כבר מגיל 3/4 חודשים, זוחל על הגחון מגיל 6 חודשים. העניין הוא כזה, הוא עדיין לא זוחל על שש למרות שהוא נעמד על ש פשוט לא מצליח להבין איך מתקדמים משם... בנוגע לישיבה, הוא יושב כשמושיבים אותו-עדיין לא יציב לגמרי ואחרי כמה שניות מתקפל קדימה או הצידה. הוא כן מנסה לטפס על המיטה או על כל חפץ גבוה. בנוסף הוא לא מוחא כפיים, או מחזיק לבד בקבוק. כל חפץ אחר כן-בקבוק לא. האם יש מקום לדאגה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתריכולת מוטורית בגיל 8 ח'
07/01/2009שירן שלום,
לא לדאוג, הכל בסדר לפי תיאורך. טווח הגיל לישיבה ולזחילה הוא עד 9, אפילו 10 ח'.
לא חובה לזחול, יש ילדים שמדלגים על השלב הזה,
לא חובה למחוא כפיים. אולי ילמד לעשות זאת בעוד זמן מה.
צריך גם לזכור שעכשיו חורף, ילדים לבושים בשכבות, והדבר מכביד עליהם ומגביל אותם.
סבלנות !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה. עוד עניין קטן...
שירן07/01/2009שוב תודה! האם זה בסדר לדלג על השלב של הזחילה על שש? הבנתי שזה יכול לפגוע בהתפתחות מאוחר יותר. ובמידה ועד גיל 10 חודשים הוא לא יישב,האם לקחת לרופא המתמחה בהתפתחות הילד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדילוג על זחילה
10/01/2009שירן שוב שלום,
זה בסדר לדלג על זחילה בכל צורה. יש תיאוריות הטוענות שזה עלול לפגוע בהתפתחות בהמשך. שום דבר כזה לא הוכח, ולמירב נסיוני, לא ידוע לי על כך.
אם את 10 ח' לא ישב, בהחלט אפשר להתייעץ עם רופא התפתחותי, או עם פיזיותרפיסטית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוצר מיליםמיטל06/01/2009היי בני בן שנה ושבע.האוצר מילים שלו גדול אבל יש לו רק את החצאי מילים כמו ננה במקום בננה או דה במקום תודה ויש מילים מלאות כמו אבא, מים, חם זה הרבה פעמים אנחנו שומעים אותו שר. הוא מבין כל מה שאומרים או מבקשים ממנו. האם יש ממה לחשוש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהשמטת תחיליות מלים בתחילת דיבור
07/01/2009מיטל שלום,
בנך רק החל לדבר. לפי תיאורך נשמע שהוא ילד מפותח היטב. אך צריך להבין ולזכור, שהדיבור הוא "מבצע" מסובך, שכולל גם זכרון, וגם מוטוריקה של אברי הדיבור : גרון, פה, לשון, נשימה, וזה לא פשוט.
לכן, ילדים קוטעים את המלים, ובדרך כלל "מוותרים" על ההתחלה.
אין לך שום סיבה לדאוג, הוא יתקן את עצמו, עם התפתחות והבשלה של מנגנון הדיבור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלהפזית04/01/2009שלום רב, מאיזה גיל בדרך כלל מזהים דיכאון קליני אצל ילדים? כמו כן, מהו אחוז הילדים שבאמת סובלים מדיכאון קליני? כמו כן, מהו הטיפול הילדים לילדים אלו? תודה רבה וכל הכבוד על הפורום הנהדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרדכאון אצל ילדים
05/01/2009שלום פזית,
כיום, וזו התפתחות של השנים האחרונות, מדברים על דכאון אפילו אצל ילדים קטנים, ממש בגיל הרך, כולל תינוקות. בדרך כלל מדובר בילדים נטושים או מוזנחים מסיבות טרגיות (כמו תינוקות/ילדים בבתי יתומים), או תינוקות/ילדים שאימם נמצאת בדכאון, למשל דכאון אחרי לידה, והיא במצב קשה עד כדי כך, שאינה מסוגלת לטפל בילד (לחבק, לשחק איתו וכד').
הטיפול הוא ענייני , כדי ליצור את תיקון המצב : להעביר את הילד לידי דמות מטפלת, שתוכל להעניק לו את הבסיס של אהבה ודאגה , פיזית בוודאי, וגם רגשית.
לצערי, אין לי סטטיסטיקה של מצב זה.
כל טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוק עצבנייעל01/01/2009שלום, בני נולד בשבוע 35.5 במשקל 2.5 לאחר טיפולי הפרייה. מאז שנולד בוכה הרבה ומתקשה לישון ביום. השתמשתי הרבה במנשא, רצה לינוק המון. היום בן חצי שנה. באחוזון 75 במשקל ובגובה. כיום בוכה פחות, ילד מאוד סקרן וערני, אוהב חברה, צוחק וממלמל אבל אבל אני חשה מצד שני שיש לו הרבה תסכול, עצבנות, התנגדות, חוסר שקט. רוצה הרבה על הידיים/ נרגע בטיולים. מאוד עקשן (לדוגמא קשה לתת לו בקבוק גם כשנראה שרעב, קשה להרדם- שורט, זז באופן עצבני, לאחרונה רוצה שאתן לו את הכפית בידו ולא מוכן שאאכיל אותו). מאוד קשה לי מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתינוק "עצבני"
02/01/2009יעל היקרה,
קשה להיות אמא,תמיד, כל החיים.
עוד יותר קשה להיות אם לתינוק, תובעני, שאי אפשר לדבר אליו.
והכי קשה לפעמים להיות אם לפג : תינוק שנולד לעולם ועדיין מערכות הגוף שלו לא בשלות, וגם לו מאד קשה להסתגל לחיים שמחוץ לרחם.
מאידך, את מציינת שהיום הוא בוכה פחות מאשר בהתחלה, ולפי ידיעתנו, הוא ילך וישתפר, יהיה רגוע יותר ושקט יותר ככל שיגדל.
בשלב הנוכחי, אין עצת קסם לתת לך. צריך למצוא בסבלנות, את הדרכים שמרגיעות אותו, ועוזרות לך לטפל בו, הכי טוב שאפשר. תינוק שחש טיפול רכגוע ומגע רגוע - לומד מהר יותר להרגע ולהרגיע את עצמו. נדנדי אותו, השמיעי לו מוזיקה נעימה, שירי לו, עטפי אותו בעדינות, עשי לו מסאז'ים עדינים.
שמרי על עצמך, כדי שיהיו לך כוחות. נצלי מי שיכול לעזור לך, או להחליף אותך בטיפול : בעל, אמא, אחות, כדי שתוכלי לנוח, ויהיה לך הכוח והסבלנו.
גדילה נעימה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה :>
יעל02/01/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה...
יעל02/01/2009האם נכון לעבוד איתו כבר בשלב זה על גבולות- להיות פחות על הידיים, לישון במיטה שלו (כרגע ממש צורח במיטה שלו ולוקח הרבה זמן להרדים עלי), או ליצור סדר יום עם הרבה התחשבות בצרכים שלו? אני מבולבלת. מצד אחד מרגישה שבאמת זקוק להרבה מגע אבל מצד שני מרגישה שהוא 'מנהל' אותי. יודע בדיוק מה רוצה ומאוד עקשן. אולי זה חלק מהאופי/ טמפרמנט שלו? לא רוצה שבעתיד יתפתחו בעיות התנהגות... תודה ושבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההקניית גבולות
03/01/2009צריך להתחיל לעבוד על גבולות מייד לאחר הלידה, אבל אין פירוש הדבר שצריך להשליט משטר צבאי, ו"לעשות לילד טירונות". התבונה, כמו תמיד בחיים, היא למצוא את שביל הביניים.
צריך להחליט מה חשוב, ועליו מתעקשים. על דברים פחות חשובים אפשר לוותר. זה תלוי בהורה ובאישיותו.
חשוב לשמור על סדר יום קבוע, כי זה הבסיס, אבל אפשר לפעמים להתגמש.
משפחה היא מערכת, שכל החברים בה צריכים לחיות בהרמוניה עד כמה שאפשר. לכל אחד יש צרכים, ואישיות. צריך להכיר אחד את השני, וללמוד להסתדר.
כהורים, יש לנו את האחריות הנוספת, להכין את הילד לחיים בחברה, ולכן, למשל, חשוב להקנות לו סדר יום מקובל, שיאפשר לו לתפקד במסגרות מחוץ לבית.
לגבי השינה - נדמה לי שכדאי להרגיל אותו לישון במיטה שלו, תוך כדי זה שאת מנסה לראות מה מרגיע אותו במיטה : מוזיקה, תנוחה מסויימת, מסאז', וכד'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדתי בת ה 3יפעת31/12/2008יש לי ילדה בת 3, מדברת מדהים, מבינה והכל מצויין, אבל שני דברים, קודם כל היא לא יודעת צבעים, לא משנה כמה אני עובדת איתה היא התחילה השבוע לזהות את הצבע הלבן רק וזהו!!! ודבר שני היא לא מצליחה לצייר עיגול כמו שצריך שלא נדבר על צורות אחרות. האם זה נורמלי??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשיום צבעים וציור עיגול - בגיל 3
01/01/2009יפעת שלום,
א. לגבי שיום צבעים : בגיל 3 רוב הילדים יודעים לזהות ולשיים 3-4 צבעים שכיחים, כמו אדום, כחול, צהוב, ירוק. מאידך, זה לא מאד חריג, שילדים לומדים זאת מעט יותר מאוחר - בגיל 3 וחצי עד 4.
קודם כל, אפשר לבחון אם היא מזהה צבע. פזרי צעצועים או חפצים בצבעים שונים. קחי קובייה אדומה, ואמרי לה : זה אדום. תראי לי או תני לי עוד דברים אדומים. בדקי אם היא באמת מבחינה ומסוגלת לאסוף את החפצים באותו צבע. אם כן, וכך יש לך הוכחה שהיא מבחינה בין צבעים שונים, אפשר גם לעבוד איתה באותה דרך על למידת שם הצבע.
לגבי עיגול : ילד בן שנתיים כבר מצייר עיגולים, לאו דווקא עיגול מושלם. נסי לתרגל איתה את ציור העיגול, תוך הדגשה של תנועת היד המעגלית. הצורות גיאומטריות האחרות נלמדות בגיל מאוחר יותר. ריבוע בגיל 4, משולש אפילו בגיל 5.
בהצלחה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקריאת כתוביות תרגום בטלויזיהחלי30/12/2008מאיזה גיל ילד כבר יכול לקרוא בשוטף ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרגיל בשלות לקריאה שוטפת
30/12/2008רוב הילדים בשלים ללמידת קריאה סביב גיל 6, ולכן גם זה הגיל שנקבע לכניסה לבית-ספר. אבל, לא כל בני-האדם ולא כל הילדים הם בדיוק אותו דבר, ותהליך ההתפתחות, בכל תחום, שונה מילד לילד בקצב. יש שזריזים יותר, ויש שזריזים פחות. יש ילדים שקוראים שוטף רק בסוף כתה א', סביב גיל 7, ויש ילדים שקוראים כבר בגיל 4.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה היא
חלי30/12/2008מתי נחשב עיכוב. בתי בכתה ב' מתוך ספר קוראת יפה ך לא שוטף. יש מילים שהיא נתקעת איתם. קשה לה לקרוא בלי ניקוד. היא בת 7.5
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקריאה בכתה ב'
31/12/2008איה שוב שלום,
בשלב זה, רוב הילדים כבר קוראים בשטף, ככל שמדובר בספרי ילדים, עם מלים מוכרות ומשפטים קצרים. אבל, כמו שאמרתי, יש ילדים איטיים יותר, ועדיין בגדר הנורמה.
השאלה היא גם כמה היא מתרגלת קריאה, או כמה אתם מתרגלים איתה. חשוב להקפיד על רבע שעה/עשרים דקות של קריאה ביום. (קריאה פעילה של הילד !).
אם לא תשתפר בעוד 3 ח', כדאי יהיה לשקול אז אבחון דידקטי של הקשיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעיכוב התפתחות השפהמרינה29/12/2008שלום. ילד שלי בן 4.הוא אומר מילים , משפטים קצרים. הוא ילד חיוני,אוהב לצחוק הרבה. לעיתים מרביץ לילדים בגן. יש לי הרגשה שהוא לא מבין משמעות של כל מיני מילים , למרות שהוא ממלא הוראות. , הוא משחק יפה בצעצועים, וגם עם ילדים, אך לעיתים מעדיף לשחק לבד. הוא לא יודע לצבוע כמושצריך, מצייר רק קווים, וקישקושים, לא משהו ברור. הוא מאוד אוהב ליהיות עם אנשים מבוגרים. בגן משתף פעולה בריכוז. אבל עקשן מאוד. לא אוהב לבתר. חשוב לציין שהוא גודל בבית בין מבוגרים האחים שלו מעל גיל 18 . הוא אולך בגן מעכבי התפתחות. הוא מבין שמשהו לא בסדר ומאוד משתדל לחזור על התנהגות של ילדים אחרים שהוא פוגש. הוא אובחן כ pdd-nos- למני שנה וחצי. מה את חושבת מה אפשר לעשות. תודה מראש. 1
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרעיכוב בהתפתחות השפה
30/12/2008מרינה שלום,
אני מתרשמת שהילד שלך מטופל כמו שצריך. טוב שהוא הולך לגן טיפולי, ושם הוא מקבל את הטיפולים הנדרשים לו. חשוב גם, שאתם בבית תעבדו איתו, לפי ההדרכה של המטפלים מהגן.
כל טוב, נאמין שהוא ישתפר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן שנתיים כמעט לא נוגע בצבעי ידייםשרון29/12/2008בני בן שנה ותשעה חודשים ולא מוכן לגעת בצבעי ידיים. הגננת אמרה לי כבר מספר פעמים שהוא אינו מוכן לגעת בצבעי ידיים ובחימר הוא "עושה טובה" האם יש סיבה לחשוש כי לילד בעית תחושה?ואם כן מה עליי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלנגוע בצבעי אצבעות
30/12/2008שרון שלום,
לא הייתי "רצה" במחשבות על בעיות תחושתיות. יש ילדים ש"נגעלים" מעיסוק בחומרים שונים, וזה לא חריג או לא תקין. גם לנו כמבוגרים יש הסתייגות מחומרים שונים, כל אחד והרגישויות שלו.
חשוב לראות, אם הוא עוסק בחומרים אחרים. למשל : האם הוא מחזיק דברי מאכל בידיים: ביסקויט? חתיכת פרי? האם הוא נרתע ממשחק בחול? במים?
אם הוא נוגע ועוסק בחלק מן הדברים שהזכרתי - הוא בסדר.
כל טוב !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחות תינוקת בת חדשיייםאמא מודאגת29/12/2008שלום רב, בתי בת חדשיים ושבוע נולדה בשבוע 37+6 לאחר הריון ולידה תקינים יונקת ועולה טוב במשקל. בביקור בטיפת חלב האחות ציינה שהיא לא מרימה מספיק את הראש וגם התקשורת שלה אתנו (חיוכים וקולות) צריכה להיות יותר מפותחת. בעצם הילדה ישנה הרבה - ערה בערך 4-5 שעות ביום ולכן אני לא 'מאמנת' אותה מספיק לחיזוק חגורת הכתפיים. האם מדובר בשעות שינה מרובות מדי? האם עליי להעיר אותה? האם כדאי לבקר איש מקצוע שיבחן את התפתחותה? אם כן - עם מי? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתינוקת בת חדשיים
30/12/2008לאמא מודאגת שלום,
המצב לא נשמע לי מדאיג. אפשר להמתין עוד קצת.
גם לא הייתי מעירה אותה. השינה חשובה.
אבל - נצלי את זמן הערנות שלה בצורה יותר אינטנסיבית.
א. הניחי אותה על הבטן, שימי לידה צעצועים שהיא אוהבת, בעיקר כאלה המשמיעים קולות, וגרי אותה להרים ראש, להסתכל עליהם, וכו'.
ב. החזיקי אותה מולך ו"דברי" אליה. שירי לה שיר, חייכי אליה. הראי לה צעצועים שתעבירי מול פניה והסתכלי אם היא עוקבת אחריהם.
המתיני עוד שבועיים-שלושה. אם לא תהייה ערנית ותקשורתית יותר, פני לרופא-הילדים שלכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכחה להתהפךהילה27/12/2008שלום רב, ביתי לינוי בת חצי שנה...מתפתחת יפה , בגיל 3 חודשים התהפכה מהבטן לגב ומ4 חודשים מהגב לבטן וכך היא שיננה זאת כמעט כל יום התהפכה. כיום כבר כמעט שבועיים שהיא איננה מתהפכת לבד רק בעזרתי..כאילו היא שכחה להתהפך...אציין ואומר שהיא גילתה את המרכז ויודעת שמימנו מתהפכים. כמו כן לאחרונה שהיא נשענת על הידיים בשביל להרים ראש היא נשענת על גב היד ולא על כף היד...מה עלי עשות? אשמח לתשובה , מראש תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר"שכחה" להתהפך
29/12/2008הילה שלום,
בהתייעצות עם הפיזיותרפיסטית ההתפתחותית שלנו, רעות פסי, להלן תשובתנו :
קשה להבין מתיאורך מה בדיוק קורה לילדה. חשוב לראות את האופן המדוייק שבו היא מתהפכת ומתנהגת היום.
חשוב גם לראות את מכלול ההתפתחות שלה : קשר חברתי, ערנות, יחס לחפצים.
המשיכי "להזכיר" לה את ההתהפכות, הפכי לה גם את כפות הידיים, כך שתישא את המשקל על כף היד.
במקביל, מומלץ לבקש מרופא-הילדים, שיפנה אתכם לפיזיותרפיסטית התפתחותית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבתי בת 3חלי26/12/2008יש לי בת בת שלוש ורציתי לדעת מתי היא אמור לדעת את הצבעים ומתי היא אמור לדעת אם מנחים לה כמות חפצים ולדעת כמה יש לה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהבנת כמות ושיום צבעים בגיל 3
27/12/2008חלי שלום,
שיום צבעים - בגיל 3 ילד אמור לדעת לשיים, ולזהות עפ"י השם, כ-3-4 צבעים, בדרך-כלל הצבעים הנפוצים : אדום כחול, צהוב, ירוק.
לגבי מספרים וכמויות : ילד בגיל זה בדרך כלל כבר סופר עד 10 (ספירה אוטומטית), יודע למנות עד 3-4 (כלומר : כששמים לפניו מספר חפצים, הוא מסוגל למנות עד 3 או 4, (אחד-אחד).
מבחינת הבנת כמות (כלומר : כשנותנים לו הוראה : תן לי שניים או שלושה דברים) הוא מבין כמות של 2, אולי 3.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיטות ללימוד מספרים ואותיות?שושי24/12/2008שלום רב ראשית תודה לך על מענה לשאלות התשובות שלך מאד עוזרות מרגישים שאת עונה מכל הלב ברצון לעזור תודה רבה שאלתי היא בני בן 4 פלוס וקשה לו להבין מספרים ואותיות יש מספרים שקל לו יותר כמו 1 ,4 , 8 , 10 והשאר קשה לו יש לך איזה טיפים איך ללמד אותו שיזכור ויבין? איך להתחיל ללמד? כנ"ל גם ללימוד לגבי אותיות א, ב יודע א, ק , י , איזה חוברות לקנות ? האם בדידים יעזרו? ואיפו אפשר לקנות? חשבוניה תעזור? כל עזרה נשמח תודה רבה מראש שירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלימוד מספרים ואתיות
24/12/2008שירה שלום,
גיל 4 הוא קצת מוקדם לטעמי ללמד ילד מספרים ואותיות. בגיל זה הילדים עדיין אינם בשלים לכך. מדובר בצורות קטנות, שכולן נראות דומות לילד, ולכן הלמידה קשה.
הייתי ממליצה לך להמתין עוד חצי שנה.
ואם את בכל זאת רוצה , יש כמה טיפים "ישנים" : למשל, לצייר את הצורה (מספר או אות) בגדול, כדאי תמיד בצבע מסויים, כדי שהילד יחבר בין הצבע והספרה או האות. זה יזכיר לו.
עוד טיפ הוא למצוא למה המספר או האות דומים. למשל: 1 הוא מקל, 4 הוא כסא הפוך 8 הוא בייגלה. טוב לבקש מהילד למצוא למה זה דומה, או מה זה מזכיר לו.
הכי חשוב ללמד את הילד את המושג של כמות : מה זה 4 ? (4 כפיות, 4 כדורים וכד'). טוב להמחיש לו עם חפצים קונקרטיים.
בשנה הבאה, כשיהיה בן 5, תוכלי לעבוד איתו עם חוברות שנקראות "מוכנים", והן מכינות לקראת כתה א'.
עצתי - אל תלחצי ואל תזרזי. זה יבוא ממנו, ועדיף שכך.
כל טוב,
חג שמח !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן 1.5 -עדיין לא הולךגלית24/12/2008בני בן שנה וחצי ,מפותח ורבלית אומר הרבה מילים ביחס לגילו,מבין כל מה שאומרים לו ,נותן נשיקות וחיבוקים ,חוזר אחרי מילים שאנו אומרים לו ואחרי פעולות שאנו עושים. רוקד לצלילי מוסיקה ,מוחא כפיים,מאזין לסיפורים ומגיב .יודע לזהות איברים בגוף .סופר בידיו מ1-10 (אך אומר רק את הספרה אחת) הוא אובחן כגמיש וכבעל טונוס שרירים נמוך והיה מטופל אצל פזיוטרפיסטית בחצי שנה האחרונה. קיבלנו תרגילים בכדי לעזור לו להתייצב ולקבל ביטחון. בהמלצת הפזיוטרפיסטית רכשנו לו לפני חודש וחצי נעלי צעד ראשון והוא החל לעמוד קצת יותר. הוא זוחל ברחבי הבית ,הולך הליכת 4,עומד והולך סביב חפצים. יורד לבדו בצורה מושלמת ממדרגה ,ספה או עגלה. הרבה יותר נוח לו ללכת על 4 או על הברכיים סביב חפצים ובזמן האחרון הוא לא רוצה לעמוד. שמנסים להעמידו הוא "נשפך" מטה ולא מוכן לעמוד. האם זה נכון לנסות להעמידו? הטיפול הפזיוטרפיטי הסתיים לפני חודש ,הפזיוטרפיסטית יצאה לח. לידה וייעצה לתת לו את הזמן שלו. האם את רואה סיבה ללכת לרופא התפתחותי?(אף פעם לא הינו, הגענו לפזיו' בהמלצת הרופאת ילדים ולמען האמת אני די לחצתי...) במשפחה של בעלי יש רקע תורשתי בעלי הלך בגיל 18 חודשים וכל גם האחיין שלו. בנוסף,האם יכול להיות שהילד מתוסכל בגלל שהוא עדיין לא הולך ? בזמן האחרון שמשהו לא מוצא חן בעיניו הוא דופק את ראשו ברצפה או בספה בחוזקה ,בוכה ואז מסתכל לבדוק את תגובתנו. האם זו נראית לך פרובוקציה או תסכול או שניהם? סליחה על המגילה שיצאה לי ... תודה רבה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרבן 1.5 - עדיין לא הולך
24/12/2008גלית שלום,
נראה לי שהבן שלך ממש לקראת הליכה עצמאית, אולי עוד חודש - 6 שבועות, וזה עדיין בטווח הגיל הנורמלי.
אם הפיזיותרפיסטית לא ביקשה בדיקה של רופא התפתחותי, אז כנראה אין צורך. אבל אני כן ממליצה לחזור לפיזיותרפיסטית למעקב, בערך עוד חודש ואח"כ לבדיקה נוספת, לאחר שיתחיל ללכת.
חג שמח !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה ,מה דעתך בנוגע ל
גלית25/12/2008תסכול שאני חושבת שהוא חווה ?זה יכול להיות? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחויית תסכול
25/12/2008גלית שוב שלום,
בהחלט יכול להיות. יותר סביר אולי, שהוא חושש ללכת, וזה שלב מוכר אצל ילדים רבים.
תגובות הכעס, כמו לחבוט את הראש ברצפה, לא בהכרח קשורות לעיכוב בהליכה. זה גיל של תחילת המאבק לעצמאות, וייתכן שזו הסיבה.
בכל מקרה, לא להתרגש, לא להראות לו בהלה, או כעס שלנו, וגם לא רחמים. שלא יהפוך את ההתנהגות הזו ל,מסחטה" רגשית. זה יעבור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנפלא להכנס לפורום מכניס אורחים שכזה
גלית26/12/2008תודה רבה על התשובות ועל הסבלנות!!! סופ"ש נעים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלימות ופתרונותאמאלה23/12/2008שלום, בני בן 3.5 - מפותח בהתאם לגילו. ישנה בעיית אלימות כלפי ילדים בגן שלא מצליחים לפתור כבר תקופה. מחכים לתור בהתפתחות הילד. מעניין אותי מה הפתרונות העומדים לרשותנו - האם זו בעיה שמטופלת בחינוך המיוחד? או שילד תקין לגמרי בכל שאר התחומים למעט התנהגות אלימה לא מתאים למסגרות מיוחדות? אבהיר לגבי התנהגות אלימה - מתבטאת בחוסר יכולת להתאפק. ילד שחוטף לו צעצוע, יקבל ממנו מכות וכו'.ילד שלא רוצה לשחק אית - יקבל מכות ומשיכות שער. בקיצור, יש חוסר פרופורציה בתגובה שלו. נראה שאי אפשר להתמודד עם בעיה כזאת בשלט רחוק (טיפול אצל רופא כו') אז בהנחה שגם הגננות וגם אנחנו עושים את מה שאפשר - מה בעצם דרך הטיפול בבעיות התנהגות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראלימות
24/12/2008אמא של שלום,
יש סיבות להתנהגות אלימה של ילד בגן. יכולות להיות כמה סיבות, והשלב הראשון הוא למצוא מה הסיבה : יש ילדים שסובלים מאיחור בהתפתחות השפה. קשה להם להתבטא בדיבור, ולכן הם מגיבים בתוקפנות.
יש ילדים שיש להם בעייה תחושתית, או שהם מסורבלים. הם לא מתכוונים להיות אלימים, אבל לא חשים שהם מכים, כי התנועה שלהם לא עדינה.
יש ילדים שמרגישים מאויימים, כי הם חסרי-בטחון, ואז הם מגיבים באלימות. לפעמים קשה להם בבית, בגלל מתחים בבית, או כי יש להם אחים ש"מלחיצים " אותם, ואז הם מתפרצים בגן. יש ילדים שיש להם טמפרמנט "חם" ואימפולסיבי, וקשה להם לדחות סיפוקים.
כלומר : צריך לשבת ולחשוב, מה מציק לילד. אם זו בעייה התפתחותית, כמו איחור בהתפתחות השפה, או סרבול מוטורי, או שהוא בלחץ בגלל משהו בבית, צריך לעזור לו לפתור את הבעייה.
לא תמיד צריך חינוך מיוחד. ילד שהוא אינטליגנטי ונורמלי, אין סיבה להכניס אותו לחינוך מיוחד.
בכל מקרה, צריך לטפל בבעיית ההתנהגות, ולהעביר לו מסר ברור, שאסור לחטוף או להרביץ. מה שנקרא "לשים גבולות". צריך להגיד לו בפנים כועסות, שכועסים עליו וזה אסור. אפשר להעניש אותו בצורה רלבנטית : לקחת ממנו את הדבר שרצה וחטף מילד אחר, או לשלוח אותו לפינה לחשוב מה עשה רע, ולומר לו לחזור רק אם הוא מבקש סליחה, ומבטיח לא לעשות שוב.
אל תתייאשו, ילד לומד, גם אם זה לוקח זמן. שתפו פעולה עם הגננת, וזה יעבוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערוץ הבריאות
בחן את עצמך:
האם אתם עצבניים?מאמרים אחרונים
היועצים שלנו
מנהל היחידה לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בחטיבה הפדיאטרית ומנהל השרות למחלות מטבוליות מולדות במרכז הרפואי האוניברסיטאי ע"ש סורוקה בב"ש. יו"ר לשעבר של האיגוד הישראלי לאנדוקרינולוגיה לילדים. מתמחה בגדילה, השמ... קרא עודמומחה לגסטרו-ילדים מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד. ... קרא עוד
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)





.jpg)

(1).jpg)