פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לא אוהב להיות על הרצפה
    שרה
    13/11/2008

    בני בן 10 חודשים עדיין זוחל רק על הגחון, (אך במקביל הוא כבר נעמד במיטה/בכל דבר שניתן לתפוס ולעמוד בעזרתו) הוא כן נעמד על 6 כשהוא רוצה לקחת משחקים מקופסא וכדו' אך כשהוא רוצה לזחול הוא נשכב על הגחון וכך זוחל הדאגה העיקרית שלי היא מכך שהוא כמעט ולא זוחל הוא לא אוהב להיות על הרצפה! כשאני מניחה אותו על הרצפה (מלאת משחקים) הוא זוחל דקות מעטות ומיד רץ אלי ונעמד /בוכה עד צרחות שאני ארים אותו, ניסית לשבת לידו על הריצפה ולשחק איתו וזה עזר לעוד כמה דקות אך גם כך הוא מגיע אלי ומטפס עלי ולא מסכים לרדת לרצפה, מה לעשות? איך לגרום לו לאהוב ולרצות להיות על הרצפה? נ.ב. הוא מאוד אוהב לישון ישן במשך היום 2-3 פעמים כשעה וחצי-שעתיים כל פעם, וכן הוא מתעייף מאוד מהר משחק מעט ורוצה על הידיים ולישון תודה על העזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא אוהב להיות על הרצפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להיות על הרצפה

    14/11/2008

    שרה שלום,

    לא כל הילדים אוהבים להיות על הרצפה, ולא כל הילדים אוהבים, או צריכים לזחול. ייתכן שלא נעים לו הקור של המרצפות, או החספוס של השטיח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה?
    אמא
    13/11/2008

    בתי בת שנה ושלושה חודשים (כמעט). מדברת ממש יפה (לפחות 15-20 מילים) ולאחרונה החלה ללכת. העניין הוא שהיא ממש אבל ממש לא בעניין של לשחק בהשחלות, צורה לחור, וכו', כל פעם שאני מנסה לעניין אותה בזה היא קמה והולכת, כאילו מעניין אותה רק לזחול, לנסות ללכת ולרקוד. לאחרונה החלה לדחוף את הצורות לפתח החור רק אם אני מציבה אותן בפתחונראה שנהנית מכך, אך אם לא מצליח לה לא מנסה לכוון אלא קמה והולכת או מכניסה הצורה לפה. יש לציין שיש לי תקשורת טובה מאוד עם הילדה ואני תחת הרושם כי היא מבינה כל מה שאומרים לה. האם זו בעיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנה ו-3 ח' - מה מעניין אותה ?

    14/11/2008

    דנה שלום,

    מתיאורך נשמע, שילדתך מפותחת היטב, והכל בסדר.
    זה גיל, שהילד מתעניין בעיקר בתנועה במרחב, והוא נמשך להתנועע - לזחול, ללכת - כדי לגלות את המרחב ואת היכולת שלו לזוז, להתקרב ולהתרחק באופן עצמאי.
    עוד מעט, תהייה פנוייה להתיישב ולשחק במשחקי שולחן.

    תני לה ללכת בדרכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב בשפה
    יוליה
    12/11/2008

    שלום רב, בתי בת שנתיים בדיוק והיא עדיין לא מדברת. היא יודעת בערך כ-20 מילים אולי קצת יותר. אומרת 1-2 משפטים קצרים מאוד. וזהו. חשוב לציין שאנחנו משפחה דו לשונית כמו כן היא בגן דו לשוני. אני רואה שרוב הילדים בסביבה יותר מפותחים ממנה שפתית. אני מודאגת מאוד! האם בצדק? תודה מראש על התשובה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עיכוב בשפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב בהתפתחות השפה

    12/11/2008

    יוליה שלום,

    ראשית, הבת שלך כבר מדברת ! 20 מלים וכמה משפטים קצרים, זה בהחלט התחלה של דיבור בגיל שנתיים, ואפילו אם היתה חד-לשונית, זה בהחלט בסדר.

    ידוע, שילדים דו-לשוניים מתעכבים בדיבור, כיוון שהם צריכים ללמוד שתי סיסטמות, וגם להבין, מתי משתמשים בשפה אחת, ומתי בשפה השנייה. וזה בהחלט לא פשוט.

    כפי שאת מתארת, אינני רואה שום סיבה לדאגה .ולדעתי אפשר לחכות, ואין צורך לעשות שום דבר.
    יותר מזה : האם היית מוכנה להעביר אותה לגן שמדברים עברית בלבד, וגם בבית לדבר איתה רק עברית ?? אני מנחשת שלא, ולכן - תהיי סבלנית, ותני לה את הזמן ללמוד.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב בשפה

    קרן
    18/11/2008

    בני בן שנתים חודש הבא, מגיל 4 חודשים העברנו אותו איתנו לגור בקנדה הוא היה בגן כשהיה קטן מאוד והפסקנו....עוד חודשים אנחנו חוזרים לארץ והחלטנו שיהיה בגן בארץ....מה שמפריע לי מאוד שהוא אינו מדבר הוא מבין דברים כמו: בוא והוא מצביע על דברים שהוא רוצה אבל הוא לא מדבר בכלל רק ממלמל ואומר : אור ...בא (אבא) אבל כשאני רואה ילדים אחרים הם ממש מדברים אמא , אבא, את זה....האם יש סיבה לדאגה או שכל ילד בהתפתחות שלו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב בשפה

    19/11/2008

    קרן שלום

    קרוב לוודאי שהעיכוב נגרם מחשיפת הילד לשתי שפות, וכשתחזרו לארץ, הוא "יפרוץ" עם העברית ויתקדם במהירות. אני אישית זוכרת את החוויה הזו עם בני, לפני הרבה שנים, כשהיינו בארה"ב ואח"כ חזרנו ארצה.
    אין לך סיבה לדאוג כרגע.

    כל טוב, בהצלחה לכולכם!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת 3 חודשים
    חני
    10/11/2008

    שלום רב, מזה כבר כמה ימים התינוקת שלי מראה סימני עצבנות, פחות חייכנית, פחות רוצה לשחק. עפ"י היכרותי איתה, היא בעיקר בוכה בכי של עייפות ולא מצליחה להרדים את עצמה. היו לי קשיים עם זה בעבר במהלך היום, אבל בימים האחרונים זה התגבר. חשוב לציין שבלילה היא ישנה טוב. אני מבינה ש-3 חודשים זה גיל מעבר שכולל קפיצות גדילה, משברי הנקה וכד'. האם יש שלב כזה שעובר או שזה משהו שצריך להדאיג אותי ? תודה, חני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת בת 3 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי שקט של תינוק

    ד"ר בן-נון
    11/11/2008

    אמא יקרה שלום, אי-שקט אצל תינוק הוא דבר די שכיח, ויכול להיגרם מסיבות רבות : גזים, צינון, אי-נוחות ועוד. בדקי שאין לה חום, שהיא ערנית, שהיא אוכלת. אם ההתנהגות שלה פחות או יותר רגילה - אין סיבה לדאוג. זה עובר. הרי גם אנחנו כמבוגרים לא תמיד במיטבנו, לא תמיד במצב-רוח טוב...... שתהייו בריאים,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איחור התפתחותי כתוצאה מפגות
    אמבר
    10/11/2008

    יש לי תאומים בני 4.5 הם נולדו אומנם בשבוע 36 אבל עם רעלת היון קשה. הילד נולד במשקל של 1.500 והילדה במשקל 1.700. הבת מתתחת על פי גילה ואילו הבן מתפתח הרבה פחות מגילו. היינו באיבחון - והפסיכולוגית הסבירה לנו שייש לו איחור התפתחותי כתוצאה מהפגות. אמלצה לנו בחום לפנות לריפוי בעיסוק אצל מרפאה בעיסוק שיודעת לטפל בפגים ומתמחה בפגים. שאלתי היא - איכן אפשר למצא מרפא בעיסוק כזו - אנחנו גרים באזור ביבנה, ויש לנו הפשרות להגיע לראשון, נס ציונה, רחובות, אשדוד וכו' תודה מראש אמבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרפאה בעיסוק מהממת

    מיקי
    09/02/2012

    בבת שלנו בזמנו שהיו לה קשיים דומים טיפלה מרפאה בעיסוק שהגיעה אלינו הביתה והיא היתה מעולה! אנחנו לא גרים באזורכם אבל הזמנו אותה דרך אבני דרך אולי יש להם מישהי באיזור שלך. חוץ מהטיפול של הריפוי בעיסוק הם נותנים ליווי של עובדת סוציאלית עם כל המידע על זכויות שצריך וזה שירות חשוב לא פחות. תנסי באתר שלהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפוי בעיסוק ופגות

    אפרת
    10/11/2008

    באיזור מגורייך קיימת מרפאת מעקב פגים בבית חולים אסף הרופא בה עובד צוות רב מקצועי העוקב אחר הפגים עד גיל שנתיים ולעיתים מעבר לכך , לפי הצורך. לפרטים 08-9779117. לדעתי את יכולה להתייעץ איתם. מעבר לכך מומלץ לפנות לרופא הילדים שלך שייתן לך הפנייה למכון להתפתחות הילד של קופת החולים שלך. במכון, הילד יעבור אבחון רב מקצועי מקיף בו יוחלט אם הוא זקוק לטיפולים נוספים מעבר לריפוי בעיסוק כגון פיסיותרפיה, קלינאית תקשורת, נוירולוג וכדומה. בחודשים הראשונים לחייו של הפג יש משמעות רבה לטיפול ע"י מרפאה בעיסוק מומחית לפגים מכיוון שיש צורך לשמור על טווחי תנועה, לעיתים באמצעות סדים מיוחדים. בגיל 4.5 לעומת זאת יש לעיתים איחורים בהתפתחות שעשוים לבוא לידי ביטוי במוטוריקה עדינה, מוטוריקה גסה, תפיסה, ויסות חושי וכ"ד עימם מרפאה בעיסוק במסגרת מכון להתפתחות הילד בקופ"ח יודעת להתמודד ואין צורך במרפאה בעיסוק מיוחדת. לקופ"ח מכבי יש מכון להתפתחות הילד במרכז המכונים ברחוב לישנסקי בראשון עם צוות מרפאים בעיסוק רחב. בהצלחה. אפרת גפן ילוז, מרפאה בעיסוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בפגות

    ד"ר בן-נון
    11/11/2008

    שלום, הטיפול בפגים הוא ממושך, ומצריך הרבה פעמים כמה אנשי צוות לאורך השנים, עד גיל בית-ספר. לכן, אני ממליצה באופן ברור לא ללכת למטפל עצמאי או פרטי, אלא להיות מטופלים במסגרת מכון להתפתחות הילד. במכון כזה יש אנשי מקצוע מכל התחומים, גם מרפאות-בעיסוק, גם פסיכולוגים, גם קלינאיות תקשורת, רופאים, פיזיותרפיסטים. הם עובדים יחד, בצוות, וכך הטיפולים יותר אפקטיביים. בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איחור התפתחותי כתוצאה מהפגות

    אמבר
    11/11/2008

    תודה רבה על התשובות רק לידע כללי, אנחנו מטופלים במיטל - ביבנה ואכן כאשר דביר היה בן שנה הוא קיבל שם פיזיוטרפיה ואנחנו מטופלים שם אצל קלינאית תקשורת אני יפנה אליהם על מנת לקבל גם ריפוי בעיסוק תודה אמבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בפגים

    11/11/2008

    אמבר שוב שלום

    את בידיים טובות. בהצלחה !!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחיתולים
    אמא
    09/11/2008

    שלום רב, בני בן שנתיים ותשעה חודשים, הקטן מבין שלושה בנים, מסרב להיגמל מחיתולים. לפני מספר ימים אף אמר לי שהוא מפחד "מהחור" של האסלה וליפול פנימה. יש ישבנון, יש סיר, יש עצים להשקות ו-כלום... גם אם הוא מסכים לשבת על האסלה ללא חיתול, ומספר טיפות יצאו ינסה לעצור את ההמשך. מה עושים? האם מחכים שיגדל? האם מנסים בכל זאת בשיטות שונות לגרום לו להתיידד עם השירותים? מנגד, יש לציין כי לפני זמן מה הודיע באופן עצמאי, מבלי שדיברנו איתו כלל על הענין כי אינו צריך את המוצץ יותר (השתמש בו רק בלילה לצורך הירדמות). תודה מראש, אמא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מחיתולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה

    ד"ר בן-נון
    10/11/2008

    שלום, גיל שנתיים ו-9 ח' הוא עדיין בנורמה למצב של טרום-גמילה. אני מבינה מדברייך, שהילד מסוגל לשלוט בסוגרים, לפחות באופן חלקי, אבל חושש מעשיית הצרכים באסלה. הוא גם מבטא את הפחד שלו באופן מילולי, בצורה ברורה. ילדים רבים פוחדים "מהחור באסלה", וככל הנראה יש כאן חשש בסיסי מאד, שפרויד כבר דיבר עליו, מפרידה מוזרה "מחלק מהגוף שלנו", שנשטף במים. ילדים רבים מוטרדים מהשאלה לאן הולך החור הזה, איפה הוא נגמר, וכד', גם כחלק מתהליך הדמיון המתפתח בגיל זה. לרובם הגדול של הילדים, זה שלב התפתחותי, שחולף. אפשר לחכות, לפחות כמה חדשים, בלי לעשות כלום, בלי ללחוץ על הילד, פשוט להתעלם ולהניח לו. אפשר לנסות, בעדינות, להמשיך לעודד אותו להגיע לאסלה - ע"י דיבורים, ע"י כך שתהייו איתו בשרותים ותשתדלו להנעים לו את הזמן שם (לקרוא לו סיפור, להשמיע לו קלטת), ואפשר להנהיג תכנית חיזוקים : שיקבל פרס קטן בכל פעם שהצליח לעשות בשרותים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התהפכות מתי?
    אלונה
    09/11/2008

    שלום בני כמעט בן 4 חודשים (עוד 3 ימים) ועדיין לא מראה שום סימן להתהפכויות. כשהוא על הבטן הוא יודע להרים את הראש יפה ויכול להחזיק כך אפילו 10 דקות. יודע להניע את הראש לצדדים במנח מורם כשהוא על הבטן . האם זה תקין שעדיין איננו עושה נסיונות או מראה כוונה להתהפך? נתון נוסף: הוא גבוה מאוד ומשקלו אף הוא באחוזון 97. האם למידות הגוף הגדולות יש קשר לעובדה שהוא עדיין לא מתהפך ? אלונה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התהפכות מתי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל התהפכות

    ד"ר בן-נון
    10/11/2008

    אלונה שלום, זה אכן קצת מאוחר. ידוע לנו, שגודלו ומשקלו של תינוק קשורים לזריזות שלו, וילד גדול וכבד בדרך-כלל מסורבל ואיטי יותר מילד קטן ורזה (לא תמיד!). גם ידוע לנו, שההוראה של משרד הבריאות להרגיל תינוקות לישון על הגב, גם היא גורמת לעיכוב כלשהו בהתפתחות המוטורית שלהם. אפשר להמתין, ואני מעריכה שבקרוב תראי התקדמות. אם אינך רגועה, זכותך לבקש הפנייה לפיזיותרפיסטית התפתחותית, אשר קרוב לוודאי תדריך אותך בתרגילים שיקדמו את הילד. בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסיה
    חגית
    08/11/2008

    שלום, בני בן הארבע הוא היום אח לבן חודשיים , סה"כ 4 ילדים בבית. (הבכורה בת 6 ) הוא נגמל מחיתולים בגיל מאוחר - 3.5 שנים . גמילה מוחלטת גם בלילות. מאז הלידה, הוא חזר להרטיב בלילות פעם עד פעמיים בלילה כל יום. איננו כועסים, פשוט מחליפים לו שוב ושוב , שוטפים אותו ומכבסים בלי סוף. האם להמשיך כך? ללא הגבלת זמן? אנו כבר זמן רב במצב הזה. מה כן אפשר לעשות? אנו עושים את המקסימום האפשרי מבחינת לאפשר לו את תשומת הלב שלה הוא כה זקוק תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגרסיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסיה בהתנהגות

    ד"ר בן-נון
    09/11/2008

    חגית שלום, אני משוכנעת שאת עושה כמירב יכולתך כדי לטפל בבנך ולמלא את כל צרכיו באופן גביר. צריך להבין, שמבחינתו, "העולם צפוף מאד" : 4 ילדים בטווח זמן קצר במשפחה, כשהוא ה,סנדוויץ'" - יש ילדים שזה כלל לא פשוט להם. צריך גם לזכור, שזה רק כחצי שנה מאז נגמל, וייתכן, שהשליטה שלו עדיין אינה בשלה לחלוטין. לכן, כל גורם לחץ, כמו הולדת אח קטן, מערערת את ההתנהגות שנלמדה, וגורמת לנסיגה. אני בטוחה, שבעוד חדשיים, הוא יסתגל, ויחזור לשליטה מלאה. רק סבלנות, והמשיכי להעניק לו חום ואהבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות ילד בן 3
    אביבה
    07/11/2008

    שלום!, אני מטפלת בילד בן 3 נבון מאד, ויש לי מס שאלות 1. הוא כבר גמול מס חודשים, ישנם ימים שהוא יכול להרטיב ביום כל 10 דקות וישנם ימים שהוא יבש. כמובן שאני מזכירה לו כל הזמן.מה הסיבה ומה לעשות? 2.יש מצב והוא משחק ומאד מרוכז למשל אוהב לעשות מפגשים כמו בגן כמעט שעה שלמה.ואח"כ פותח טלבזיה חמש דקות ואז רץ לחדר ומשחק בטייפ עוזב אחרי 3 דקות ורץ למשהו אחר. האם זו התנהגות אופינית לגיל 3 ומה לעשות בנדון? 3. יש לו כנראה בעיה במוטוריקה העדינה היות ולא מחזיק את העיפרון טוב, איזה תרגילים את ממליצה? 4. הוא מאד אוהב להשאר בבית אחרי הגן ולא מעוניין לצאת בכלל החוצה זה חוזר כל יום (אימו נמצאת בבית בגלל מחלה ממושכת). הוא מאד אנרגטי ויציאה בחוץ עושה לו טוב אפילו שהוא לא משתולל. 5. הוא אוכל ארוחת ערב באמבטיה מאד לא לטעמי ! מתקשה לשבת ולאכול ליד השולחן יכול גם לוותר על האוכל. איך לשנות הרגלים אלה או זה ישתנה עם הזמן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות ילד בן 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לצפות מבן 3 ?

    08/11/2008

    אביבה שלום,

    אענה לשאלותייך אחת-אחת :
    1. בגיל 3 אפשר לשער, שהגמילה עדיין אינה מלאה, ולכן עדיין יש "פספוסים". למשל, כשהילד מרוכז במשחק, אין מודעות ותשומת-לב מלאה ללחץ של שלפוחית-השתן, וכך "בורח" לו, או כשילד מתרגש, וכד'.
    הדרך היעילה היא לקחת אותו מיוזמתך כל שעה לשרותים, כדי שיתרוקן, וכך לא יירטב.
    2. היחס למשחקים שאת מתארת, אופייני גם לגילאים גבוהים יותר, עד 5 אפילו. ילד מסוגל להתרכז במשחק שמהנה אותו במשך זמן רב, ואח"כ, במשחקים פחות מעניינים, הוא קופץ מדבר לדבר. אינני חושבת שיש צורך לעשות משהו בנדון. אפשר לשבת לידו, ולעבוד איתו מעט על משחקים מובנים, כמו פאזלים, או משחק זכרון, לא הרבה !. צריך לזכור, שבגן יש יום פעילות עשיר ומובנה , ובבית, רצוי לתת לילד חופש לבחור לפי נטיותיו.
    3. בגיל 3, עדיין איננו מדברים על "קושי באחיזת עפרון". ברור שילד עדיין לא בשל להחזיק עפרון בצורה הנכונה. בכל מקרה, אני ממליצה על הפעלה של האצבעות בתנועות עדינות : למשל, ליצור בפלסטלינה, או בבצק, להשחיל חרוזים קטנים, וכד'.
    4. רצוי לתת לו להשאר בבית, גם כי מותר לילד לנוח לאחר הגן. הוא בוודאי מוציא שם מספיק אנרגיה, וגם - לפי דברייך, כי הוא מבין שאמא חולה, ובוודאי רוצה להשאר בסביבתה. אפשר לפתות אותו לצאת לגן שעשועים פעם בשבוע, או להציע לאבא לצאת איתו להתרוצץ בסוף-השבוע, אבל זה מספיק.
    5. לגבי ארוחת הערב והרגלי אכילה בכלל, אני בהחלט בעד השמת-גבולות ברורה. אוכלים ליד השולחן, ולא בשום מקום אחר. כדאי לשבת לידו, ולאכול איתו, כך שיראה וילמד שזה הדפוס המקובל.ייתכן שאיננו משתתף בארוחות משפחתיות, ומשום כך הוא עושה כרצונו. אם תתעקשי איתו מספר פעמים, ויהיה רעב, יבין שאין לו דרך אחרת.

    אני מאחלת לאימו החלמה מהירה מקרב לב, ולך - הצלחה בתפקיד הקשה.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פאזלים
    חגית
    04/11/2008

    בתי, בת שנתיים ועשרה חוד', מסרבת להרכיב פאזלים של מעבר לשני חלקים. היא מתעצבנת, כועסת ומעיפה את החלקים לכל עבר. יצויין כי הקושי שלה רגשי ולא קשור למוטוריקה. יצויין כי רק לאחרונה ובעקבות תדרוך הורי שקיבלתי הצלחתי לגשת איתה, בהצלחה, למשחקי "קופסא" שונים...והדרך עוד רבה לפנינו (היא בפיגור יחסי בעניין זה לעומת יתר בני גילה). אך מה עליי לעשות כדי להסיר את המחסומים שלה בעניין הפזלים? ואני שואלת ממש בהיבט הטכני והרגשי...מה הדרך ללמד אותה, תוך הנחת בסיס, שהיא בעלת מחסומים בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פאזלים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרכבת פאזלים

    ד"ר בן-נון
    05/11/2008

    חגית שלום, אינני יודעת מדוע ביתך מתנגדת כל-כך לפאזלים. אולי זה בכל זאת מעט קשה לה. מכל מקום, הייתי מציעה לך להניח לה בעניין זה בשלב זה, ולחזור לכך בעוד חדשיים. פעמים רבות כשילד גדל, הגישה שלו לדברים שונים משתנה. בהצלחה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות הדיבור
    אפרת
    03/11/2008

    בני בן שנה וחצי ועדיין אינו מדבר.למעט המילה אבא, ויודע איך עושה פרה וברווז - אין לו אף הברה שמזהה אובייקט מסויים. את כל רצןנותיו מביע ע"י אה.. אה.. הוא מבין הרבה. יודע לעשות לא עם הראש ולהוביל אותנו ולהצביע על דברים שרוצה. אומנם יש לי כבר שלושה גדולים - אבל איכשהו נראה לי שבשלב הזה היה להם כבר אוצר מילים מסויים. אין לו גם סבלנות לשבת לידי כשאני מקריאה לו סיפור - אלא מתעקש לקחת את הספר לידיים ולהתעסק איתו לבד. הוא לא ישב ויתייחס לשאלות שלי על התמונות. מצד שני הוא יודע להשחיל צורות או פאזל צורות מעץ, בונה מגדל בצורה מוגבלת מכיוון שהתנועות שלו מאוד חזקות ולכן רוב הפעמים המגדל מתפרק לפני שהוא מצליח להתרומם. מתי זה דורש טיפול או אבחון יותר ואצל מי ? האם אפשר לתת לו עוד את הזמן שלו ? תודה מראש, אפרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפתחות הדיבור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות הדיבור

    03/11/2008

    אפרת שלום,

    בגיל שנה וחצי "מותר" עדיין לא לדבר, והקריטריון להתפתחות תקינה מתבסס בעיקר על יכולת ההבנה של הילד. לפי תיאורך - ההבנה שלו טובה, ולכן אין צורך להכנס לדאגה.

    הצעתי לך היא להמתין עד גיל שנתיים. בסביבות גיל זה, ילד שאינו מדבר כבר חורג מהציפיות, ואז יש להבנות אותו לקלינאית תקשורת.

    בינתיים, בהנחה שהשמיעה שלו טובה, המשיכי לדבר אליו, לשיר לו , להקריא לו. הוא לומד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוטה מפותחת מהנורמה
    אמא
    02/11/2008

    הילדה שלי מדהימה, בת שנתיים וחמישה חודשים מזהה צבעים רבים כבר מגיל שנה פלוס, מזהה צורות לרבות מעוין, לא מכירה עדיין את המספרים אך יכולה לזהות שניים, ורבלית מאוד בעלת יכולת לנהל שיחה שלמה בגן מתפלאים מיכולתה הגבוהה וכן אנשים סביבה האם יתכן שתהיה לה יכולת גבוהה, האם ניתן לראות סימנים למחוננות מה ניתן לעשות כדי שזה לא יעלם? אודה לך אמא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעוטה מפותחת מהנורמה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחוננות

    ד"ר בן-נון
    02/11/2008

    הדס שלום, ביתך בהחלט מגלה סימני מחוננות לגילה !. בגיל זה, לצערנו, אין בטחון שהיכולת הזו אכן תישמר, כיוון שבתהליך ההתפתחות יש הרבה שינויים, התלויים ככל הנראה בגנטיקה. מאידך, אפשר לנסות לשמר את היכולת, ע"י גרייה רבה והעשרה : לדבר אל הילד, תוך הסבר של מלים ומושגים שונים, לחשוף אותו לחומרים שונים, כמו : מוזיקה, סיפורים, סרטים, הצגות, ביקור במקומות שונים (גן-חיות, בית-חרושת, וכד'). והעיקר - להקפיד שתקבל הרבה אהבה ותהייה מאושרת !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה.

    אמא
    06/11/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 3 עם קשיי דיבור
    יעל
    29/10/2008

    בתי מיכל בת 3 ושלושה חודשים. אני חוששת שיש לה בעיית תקשורת מילולית. היא חוזרת על כל משפט שאומרים לה, אך בצורת שאלה. לא מרבה לדבר ואם היא רוצה משהו היא נוהגת להצביע עליו וליבב... כמו כן היא איננה משתמשת נכון ביחיד ורבים, כמו "עולה חדש"! בגן ובמקומות ציבוריים היא נוהגת באלימות פיזית כלפי ילדים אחרים, ללא סיבה הנראית לעין. ראוי לציין שהיא כבר יודעת לזהות ולהגיד את כל האותיות בעברית ובאנגלית ומבינה גם עברית וגם ספרדית בגלל המוצא המשפחתי וגם הגן שאליו הולכת הוא דו לשוני. יש רק עוד 2-3 ילדים בשכבת הגיל שלה בגן! מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 3 עם קשיי דיבור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב בהתפתחות השפה

    ד"ר בן-נון
    29/10/2008

    מיכל שלום, ביתך בת שלוש, והיא דו-לשונית. אמנם ילדים החשופים לשתי שפות מאחרים לפעמים בלמידת שפה בצורה טובה, אך נראה שאצל ביתך, העיכוב בולט, ופוגע בהרגשה שלה, בבטחון העצמי, ובתפקוד החברתי. מקובל לבקש את רופא-הילדים הפנייה לקלינאית תקשורת, כדי שתטפל בה, וחבל להמתין. העיכוב מתסכל את הילד ומחזק את חוסר הבטחון שלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שפה
    שני
    29/10/2008

    אני ישראלית בן זוגי דובר אנגלית. התינוק שלנו בן 3 חודשים. רוצים להקנות לו את שתי השפות. בינתיים עברית היא הדומיננטית כי האבא בחו"ל עד להעתקת מגורים. מאידך גם לא רוצה לבלבל את התינוק עם שתי שפות. מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דו-לשוניות

    ד"ר בן-נון
    29/10/2008

    בדרך כלל, למידת שתי שפות ע"י הילד, מפתחת את יכולת החשיבה שלו, ומעשירה אותו. אבל - יש אחוז מסויים של ילדים שמתקשים, והחשיפה לשתי שפות באמת מבלבלת אותם, ומעכבת את התפתחות השפה אצלם. אני מציעה שתדברו אל הילד כל אחד בשפתו, כיוון שזה טבעי לכם. חשוב לבדוק בגיל שנה וחצי-שנתיים, אם התפתחות השפה אצל הילד תקינה, או מאחרת. אם התפתחות השפה שלו תהייה מעוכבת - תעברו אז להשתמש בשפה אחת. בהצלחה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בגמילה לבת 3 +
    ליאורה
    29/10/2008

    שלום יש לי בת בגיל 3 וארבעה חודשים שאינה מוכנה לעשות את צרכיה מחוץ לטיטול. במהלך היום מתהלכת ללא טיטול כולל בלילה (שליטה מצויינת ביציאות), אך כאשר צריכה לעשות צרכיה מבקשת טיטול. יש לה אחות תאומה הגמולה כבר כמעט שנה. אם אנחנו או בגן מסרבים לתת לה טיטול אז היא מתאפקת בערך 14 שעות עד שזה כבר יוצא ללא שליטה. הצענו לה סיר, ישבנון וכו' אך היא מסרבת. כל דבר שמנסים היא מתנגדת. אני רואה זאת כמשחקי שליטה לפעמים אך גם קינאה באחיה הקטן (בן שנה ושלושה חודשים) שהיא אומרת לפעמים שהיא רוצה להיות תינוקת כמוהו. השאלה איך לנהוג איתה? האם לתת טיטול מהמקום של דאגה מדלקות או להתנגד לטיטול ביחס לשליטה? אנא יעצו לי מה לעשות איתה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קושי בגמילה לבת 3 +

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עשיית צואה בטיטול

    ד"ר בן-נון
    29/10/2008

    שלום, במכון להתפתחות הילד, אנחנו נתקלים מידי שבוע בפנייה או שתיים של הורים בדיוק עם הסיפור הזה, בדיוק סביב הגיל הזה. בעצם, מדובר בילד שהוא גמול, שולט בצרכים, אבל מתעקש לעשות את הצואה בטיטול, במצב של עמידה או כריעה, במקום בסיר או באסלה. העובדה שיש כל-כך הרבה ילדים כאלה מצביעה על כך, שיש כנראה קושי לילדים להתרגל לישיבה על אסלה, מסיבה כלשהי, שאינם יכולים להסביר לנו. ייתכן שהילד מרגיש לא יציב בישיבה על האסלה, כיוון שהפתח שלה גדול לגופו. או - שבגלל שהרגליים שלו לא מגיעות לרצפה, קשה לו לחוש יציבות. לפעמים, ישבנון מתאים והדום לרגליים פותרים את הבעייה. אפשר לנסות סיר, אולי עם ציור שמח, או "סיר מנגן", שמפנה את תשומת ליבו של הילד ממצב הישיבה. דעתי היא, שצריך להיות סבלני עם הילד, ולתת לו להתקדם בקצב שלו. בסופו של דבר, יתרגל. חשוב ליצור עבור הילד מצב שיהיה לו הכי נעים שאפשר. אפשר לנסות להושיב אותו עם הבגדים, לשבת לידו, להקריא לו, או להשמיע לו מוזיקה, כדי שתיווצר אצלו חוויה טובה. סבלנות , ובהצלחה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום