מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תינוקת בת שבועיםתאיר וכפיר21/09/2008
נשמח בעצתך האם להוציא תינוקת כבת שבוע וחצי לטיפת חלב למרחק 5 דק' הליכה או ישנה אפשרות ברכב. חשבנו על ברגל להשתחרר ונשמע אולי בריא?גם לילדה.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיול לטיפת חלב
22/09/2008אין מניעה ללכת רגלי. יש מחשבה שחוויית התנועה - בעגלה או במנשא על גוף ההורה - היא מאד נעימה ומרגיעה לתינוק, בשל התנודות הקצביות.
תהנו לגדל אותה. בשמחות. שנה טובה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכולם מרביצים לילילך21/09/2008שלום ברצוני לדעת איך אני אמורה לכוון ילד שטוען שכולם מרביצים לו בגן? האם עלי לאמר לו ללכת לגננת? האם עלי לאמר לו להרביץ בחזרה? אשמח לדעתך המקצועית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרילד שמרביצים לו
21/09/2008קודם כל, צריך לבדוק אם זו באמת המציאות. פעמים רבות ילדים אומרים דברים לא נכונים, מסיבות שונות. ילד עשוי לספר שמרביצים לו, מפני שאיננו מרגיש טוב בגן. אולי כי משהו קשה לו, אולי כי הגננת לא מספיק חמה אליו, אולי כי חסרה לו תשומת-לב..
חשוב מאד לשתף את הגננת בתלונה זו, ולבקש ממנה לעקוב אחר הילד והתקשורת שלו עם ילדים אחרים. אולי באמת יש מישהו שמציק לו, וצריך להתערב.
חשוב ללמד את הילד לערב מבוגר במצבים שבהם הוא מאויים. חשוב גם לעזור לו להבין, למה מרביצים לו. אולי יש משהו בהתנהגות שלו-עצמו, שגורם לכך. למשל : אם איננו מקפיד על התור, או אם הוא לוקח חפץ מילד אחר. אפשר לבקש ממנו לספר, מה בדיוק קרה. אם מכירים את הילד השני, אפשר גם לערוך עימות ביניהם, וכל ילד יספר את ה"סיפור" שלו. ילדים לומדים מכך הרבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד רגישלילך20/09/2008שלום רב בני בן 3 ילד יחיד ורגיש מאוד, השנה עברנו לגן חדש ובני יצר קשר עם הבנות בלבד, יש לציין כי הבנים כבר שנתיים ביחד ונוצרו קבוצות שקשה להיכנס אליהן. יש לציין שבני מאוד אוהב את הגן אך נראה קושי בקבלתו לקבוצות הבנים, אני מרבה להיפגש עם ילדים אחר הצהריים והמפגשים אחד על אחד מאוד מוצלחים, אך למחרת כשבני מגיע לגן אותם הילידם חולפים על פניו, אני מרבה לשאול אותו עם מי שיחק ודואגת שירכוש חברים, בני די מתוסכל כשהם לא מתייחסים אליו. יש לי מספר שאלות: ראשית האם כדאי לברר עימו בכל יום עם מי שיחק ואיזה חבר הוא רוצה להזמין? הגננת סיפרה לי שהוא נדיב מידי ונוטה לתת את משחקיו לילד אחר , דבר שלא מאפיין ילדים בגיל הזה, האם זו בעיה? האם כדאי ללמדו לא לחלוק עם חבריו או רק לחלוק במידה? רציתי לדעת האם כדאי לדבר עם הגננת שיפעלו יותר בכיוונו ויעזרו לו להיכנס לאחת הקבוצות של הבנים, או מה לדעתך עליהן לעשות על מנת לעזור לו ולא לבכות כשלא מתייחסים אליו? רב תודות אמא מודאגת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרקשיים בהשתלבות חברתית
21/09/2008אמא מודאגת שלום,
גיל 3, במיוחד לבנים, הוא גיל צעיר מאד להשתלבות חברתית, והרבה בנים בגיל זה עדיין חסרים את הכלים הנכונים להתנהג בצורה יעילה בחבורה : או שהם תוקפניים, או - כמו הבן שלך, וותרניים מדי, ואינם נאבקים על מקומם. פעמים רבות יש להם קושי להשתלב ברצף התורות, לקבל את עמדת המפסיד במשחק, וכו'.
אין מה לדאוג. גיל 3 הוא רק תחילתה של הלמידה, ועד גיל 6 בד"כ התהליך מופנם. לפעמים מדובר בטיפוס אישיות, שנשאר לאורך החיים, וצריך ללמוד להשלים איתו. אסור לשכוח, שלכל ילד יש גרעין אופי מולד. אנחנו יכולים להשפיע עליו, אבל לא לבנות אותו כרצוננו.
עד כמה שאפשר, ניתן לעזור לילד, כאשר אנחנו איתו והחברים, ומסייעים לו ע"י הסבר איך עדיף להתנהג.
רצוי לבקש את הגננת לשלב אותו בקבוצה של ילדים אשר יקבלו אותו ברצון, וככל שהיא יכולה, לצפות בהתנהגותו, ולתמוך בו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחות מוטורית מואצת מידיי?ממליצה17/09/2008בני התיישב בגיל 7 חודשים בדיוק, ושלושה ימים לאחר מכן נעמד. היום, 3 שבועות לאחר מכן (כלומר עוד לא בן 8 חודשים) הוא החל לנוע בצעדים קטנטנים לאורך השולחן בסלון....אנחנו מאוד נרגשים מההתקדמות שלו ומתפעלים (והוא גם תינוק חברותי, תקשורתי וחייכן...), אך השאלה היא האם זה לא מוקדם מידיי ועשוי לגרום נזק?? אני יודעת שיש "אמונת סבתות" לפיה שלתינוקות שמקדימים ללכת יהיו רגלים עקומות... אני מניחה שזה לא נכון, אך האם יש בזה בכל זאת גרעין של אמת? ואם כן, האם ניתן "לעכב" אותו? אמצעי התנועה העיקרי שלו הוא זחילת-גחון, מהירה מאוד, שבה הוא מניע בעיקר שתי ידיים ורגל אחת במעין "שחייה", בעוד הרגל שנייה מונפת באויר (כמו דגל) או נגררת על הרצפה. אשמח לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתינוק זריז
ד"ר בן-נון18/09/2008מיכל שלום, אכן, יש לכם תינוק זריז. אולי כדאי לכם לשאול אותו לאן הוא ממהר.... תהנו ממנו.. אין סיבה להתערב בקצב ההתקדמות שלו. כל טוב,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחות ילד בן שנהאמא17/09/2008שלום רב, בני בן שנה לא מחקה שום תנועות (כפיים, ביי ביי, ידיים למעלה וכו') הוא גם לא מדבר, רק משמיע הבהרות שונות. בגדול נראה שהוא מבין אותנו, מגיב לשמו, מבין הוראות פשוטות כמו תן לי יד, תביא לי את זה, לך לשם,תדליק אור. מסתכל לכיוון כששואלים איפה אור, איפה חתול, אבא, אמא וכו' (לא מצביע) אם הוא רוצה משהו, פשוט מסתכל, מושיט ידיים וצועק. מבחינה מוטורית יודע כבר ללכת די טוב. חייכן, אוהב לשחק עם אחרים. אבל תנועות לא מחקה בשום אופן. אני מאוד דואגת. על מה זה יכול להצביע? האם עלינו לפנות לאבחון או להמתין? לאן יש לפנות תחילה? תודה רבה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרחיקוי תנועות
ד"ר בן-נון18/09/2008שלום, מהתיאור שלך נראה שילדך מתפתח יפה, ותואם את הגיל שלו. בעיקר חשוב שאתם רואים, שהוא מבין תקשורת, קשוב אליכם, ומסוגל כבר למלא כמה הוראות פשוטות שלכם. אינני רואה סיבה לדאגה. תהנו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיקוד מבטnhfk15/09/2008התינוק החמוד שלי בן חודשיים וחצי יודע למקד מבט ויודע לעקוב אחר חפצים 180 מעלות אבל יש גם מצבים רבים בהם אני מנסה לתפוס את מבטו אך אני מרגישה כאילו אני אוויר ומבטו רץ לכל מיני כיוונים והוא לא מנסה להתמקד אליי כאמור יש גם מצבים בהם הוא מאוד ממוקד ויכול להסתכל עליי ארוכות ולעקוב אחריי ואף לחייך ולצחוק האם זה תקין? האם תינוק בגילו צריך להלכד במבטי ולהתמקד במבטי כל פעם שאני מסתכלת עליו? האם זה נחשב לתקין גם אם הוא עושה זאת רק בחלק מהפעמים ( כאמור יש פעמים שהוא מאוד ממוקד, צוחק, עוקב אחרי הפנים שלי ועוקב אחרי חפצים אחרים לכל הכיוונים- למעלה למטה ימינה ושמאלה, תוך הזזת הראש ). תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרקשר-עין
ד"ר בן-נון16/09/2008תינוקות בדרך-כלל נמשכים להסתכל על הפנים של אמא, וכך נוצר קשר-עין (הסתכלות הדדית) בין התינוק ואמו. אבל שום דבר אינו תמידי, וילד עשוי גם לגוון. למשל, אם ראה את האם לפני כמה דקות, והוא יודע שהיא לידו ובטוח בנוכחותה, ייתכן שימקד את מבטו בגרויים, אחרים, יותר חדשים ויותר מעניינים לו באותו רגע. ילדים בדרך כלל נעים בין המוכר והקבוע, לבין החדש והמעניין. התינוק שלך נראה לי נורמלי ותקין. תהני ממנו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוכל מוצק לבת 11 ח'ליז אזולאי14/09/2008שלום רב, ביתי היא בת 11 ח', ואוכלת רק טחון. כשניסיתי לתת לה חתיכות קטנות לפה, מיד היא הקיאה את כל הדייסה. איך גורמים לכך שהיא תתחיל לאכול אוכל יותר מוצק? יש לה כבר 6 שיניים. תודה, ליז
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלעיסה נכונה
ד"ר בן-נון15/09/2008שלום, כדאי לבדוק עם מומחה מה גורם לילדה להימנע ממזון מוצק. יש ילדים, שיש להם רגישות באיזור הפה, והם נרתעים ממרקמים מוצקים, מחוספסים, וכד'. יש ילדים שיש להם רגישות לטעמים מסויימים, וצריך להרגיל אותם. במקרים קיצוניים, יש ילדים שיש להם בעייה עם בליעת המזון, מכל מיני סיבות של מבנה הלוע והגרון. אפשר לבקש התייעצות עם רופא אף-אוזן-גרון, או עם קלינאית-תקשורת שמתמחה בנושא (לא כל אחת!). יש גם מרפאות-בעיסוק מיוחדות שעוסקות בנושא. בקשי מרופא הילדים שיפנה אותך. אפשר לעזור לילד, בהתאם לבעייה, וכמעט בכל המקרים, זה מסתדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמלמולרינת14/09/2008השלום, ביתי כבת 5.5 חודשים. מזה שבועיים כמעט ואינה ממלמלת לא בתגובה ולא במשחק. (כן מחייכת ועושה "בלונים") אני רואה שכשרוצה לענות עושה פרצוף "קפוא" - מרימה גבות ופותחת מעט פה כאילו רוצה לענות אך לא יוצא קול מודאגת...האם תופעה מוכרת/תקינה? לתשובתכם אודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרמדוע לא נעניתי???
רינת15/09/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמלמול
ד"ר בן-נון16/09/2008רינת שלום, צר לי על התגובה המאוחרת. היתה כנראה בעייה בקליטת התשובה שלי אתמול, כיוון שזכור לי שעניתי לך. ובכן : קורה לפעמים שילד מפחית את המלמול שלו לפתע, לכמה ימים, וחוזר למלמל בהמשך. נסי לגרות את ביתך, כשאת מולה, אתן בקשר פנים-מול-פנים, ואת מפיקה קולות שונים באופן ברור, עם תנועות פה ברורות. ראי אם היא מחקה אותך. אם המלמול לא יחזור בעוד כשבוע, ייתכן שכדאי להתייעץ עם רופא הילדים, אולי לעשות בדיקת שמיעה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחשש להתפתחות מינית מאוחרתאורלי13/09/2008שלום, אני כותבת בפורום הזה כי אני במצב מסתכל מאוד מבחינתי. אני,בכיתה ו',בת 11.5 ,מאוד שטוחה,בעוד כל הבנות בכיתה שלי ובשכבה כבר עם חזה דיי גדול. אני יודעת שבגיל הזה אמורים אולי להיות ניצני שדיים ואפילו את זה אין לי. המוזר הוא שיש לי כבר שיער ערווה ושיערות בית שחי,לא הרבה. הייתי אצל אנוקרינולוג וגם בבדיקת גיל עצמות,שהגיל עצמות הוא תואם לגיל 12,והאנדו אמר שיש לי זמן לגבוה. זה מביך אותי מאוד,הבנות בכיתה שלי צוחקות עליי שאני 'שטוחה'. אני חוששת כי אולי אני אתפתח מאוחר משאר חברותיי,בבקשה,תעזרו לי!.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהתפתחות מאוחרת
14/09/2008נוי שלום,
נשמע שאת בידיים מקצועיות טובות. אני מקווה שהאנדוקרינולוג שלך נחמד, והוא הכתובת לעזור לך.
מבחינת ההרגשה שלך, הסתכלי על הדברים הטובים שיש לך יחסית לבנות אחרות. במה את חזקה ?
וגם בנושא ההתפתחות הגופנית - יש לו יתרון לפעמים. למשל, את יכולה להיות ספורטאית יותר טובה, כי הגוף שלך קל יותר. גם בהמשך החיים, יש שמעדיפים חזה קטן על חזה גדול.
זה גיל לא פשוט, עם כל השינויים שקורים בגוף שלנו, אבל צריך סבלנות, ואני בטוחה שתהיי בחורה נאה ומוצלחת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך! :)
אורלי14/09/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעית גדילהאורלי12/09/2008בני בן 4.8 גובה 97 סמ משקל 12.4 ביצענו בדיקות דם מקיפות והכול בסדר (צליאק ודם) בעלי 1.67 ואני 1.60 בני ילד פעלתן ואוכל בסדר מה צריך לעשות ? הרופא שלנו לא הפנה אותנו לצילום כף יד וחשוב לציין שבני נולד במשקל רגיל 3.130 וגדל בקצב איטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרבעיית גדילה גופנית
ד"ר בן-נון12/09/2008אורלי שלום, מאחר שאני פסיכולוגית, ולא רופאה, השאלה שלך אינה בתחום האחריות שלי. מתוך הנסיון שלי בעבודה ליד רופאים אני יודעת, שיש מרפאות מקצועיות שמטפלות בנושא הגדילה הגופנית (מרפאה אנדוקרינית). קודם כל - התייעצי עם רופא הילדים שלכם. בקשי ממנו לשקול לתת לכם הפנייה לרופא מומחה בעניין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבתי בת 6שמרית11/09/2008בתי השנה עלתה לכיתה א' ואינה מדברת עם המורה . יש לציין שגם בגן היא לא תקשרה עם הגננות , אך עם החברות היא מאוד שמחה ועליזה - היא ילדה מאוד פקחית ועקשנית . מה אני צריכה לעשות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרילדה שלא מדברת עם המורה
ד"ר בן-נון12/09/2008שלום, התופעה מוכרת לנו, והיא נקראת "אלמות מבחירה", ובלועזית ELECTIVE MUTISM. כלומר : הילד בוחר לשתוק במצבים מסויימים. רוב הילדים עם בעייה זו מדברים עם ילדים בני גילם, אבל אינם מדברים עם מבוגרים. יש ילדים שלהיפך : ידברו עם מבוגרים, אבל לא עם ילדים בני גילם. מסבירים את הסיבה לתופעה בחרדה חברתית : לילד יש חרדה שתוקפת אותו ומביאה אותו למצב שתיקה. אצל רוב הילדים, התופעה חולפת מאליה, בדרך כלל בסביבות גיל 6-7. אם התופעה לא תחלוף, אני מציעה לך להתייעץ עם פסיכולוגית של ילדים. אפשר לטפל בה בדרכים התנהגותיות, וזה עוזר לילד להתגבר. במידת הצורך אשמח לייעץ לך למי לפנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לקבל
שמרית20/09/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמטפל ל-ELECTIVE MUTISM
21/09/2008שמרית שלום,
אנא מסרי היכן אתם גרים, ואם את מעוניינת במטפל מהמגזר הציבורי או הפרטי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנו מאזור רחובות
שמרית24/09/2008אנו גרים באזור רחובות . מעוניינת במטפלת עם נסיון בנושא .. תני לי בבקשה גם פרטים של מטפלת מהמגזר הצבורי וגם מהמגזר הפרטי . ומי מומלץ ביותר. תודה מראש . נ.ב. - אנו שיכים לקופת חולים מאוחדת .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפסיכולוגית מאזור רחובות
ד"ר בן-נון25/09/2008באופן פרטי, אני יכולה להמליץ לך על פסיכולוגית בשם שלומית עזריה, שעובדת גם בשרות הפסיכולוגי-חינוכי ברחובות, והיא מומחית בהתפתחות ילדים.
מתוך השרות הציבורי, אם אתם חברים בקופ"ח מאוחדת - אתם יכולים לפנות לקופה, ולבקש רשימת פסיכולוגים עצמאים שלקופה יש הסדר איתם.
דרך שלישית : הכנסו לאתר הסתדרות הפסיכולוגים. לחצו על כותרת כניסה לקהל הרחב. בהמשך לחצו על אלפון הפסיכולוגים. תוכלי לחפש פסיכולוג מומחה לטיפול בילדים באזורכם.
בהצלחה, ושנה טובה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבני בן שנה ותישעה חודשיםשמרית11/09/2008בני בן שנה ותשעה חודשים לא כל כך מדבר , אומנם הוא משמיע קולות של בעלי חיים ואומר מילים ספורות האם זה נורמלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהתפתחות שפה
ד"ר בן-נון15/09/2008שמרית שלום, זה נורמלי, אבל זה קצת מאחר לצפוי בגילו. ילד בגילו כבר היה צריך לבטא כ-5-7 מלים. אפשר לחכות עוד טיפה, ואפשר שתבקשי הפנייה לקלינאית תקשורת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקריצהג.10/09/2008בני בן ה- 3.4 החל לאחרונה לקרוץ בעין אחת. אחרי מס' פעמים שראיתי זאת במהלך מס' ימים, שאלתי אותו אם משהו מפריע לו בעין והוא אמר שלא. שאלתי למה הוא קורץ בעין והוא לא נתן לי תשובה. אנשים מסביבי אמרו לי שמדובר בדרישה לתשומת לב ושעלי להתעלם- הדבר נראה הגיוני לאור העובדה שנולדה לנו תינוקת לפני 4 חודשים ושאביו (בעלי) טס לחו"ל לעיתים קרובות מטעם העבודה וכעת הוא שוהה בחו"ל כבר כמעט 3 שבועות (הילד לא סובל כלל מחוסר בתשומת לב אולם לפני הלידה הוא היה בן/נכד יחיד) . עם זאת אני מוטרדת מפני שאני יודעת שמהרגלים כאלה קשה מאוד להיגמל. האם זה באמת יכול להיות זעקה לתשומת לב?בעיה פסיכולוגית? מה עושים? האם יש לשלול בעיה בעיניים? האם יתכן שזה קשור לכך שבגיל שנה הוא עבר שטיפה בעיניים בגלל חסימה בצינורית הדמעות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרקריצה
ד"ר בן-נון11/09/2008קריצה היא מין "טיק", כלומר : תנועה לא רצונית. היא בהחלט יכולה לנבוע ממצבי לחץ, ולפעמים, אין לה כל סיבה ברורה. ידוע לנו, שאחוז גבוה של הילדים מפתח "טיקים" בשלב מסויים , והם חולפים מעצמם כעבור מספר חדשים. אל תעירי לילד על כך. זה ממילא לא יעזור. אפשר לבדוק את העיניים, כדי לוודא שאין בעייה ממוקדת בעין. אם הבעייה לא תחלוף תוך 3 ח', התייעצי עם רופא הילדים. שנה טובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבריחת שתןנורית גבאי07/09/2008בני בן 5 עוד חודשיים, הוא השני שלי ויש לי בן בכור בן 9. הוא נגמל מטיטולים כבר בגיל 2 ושמונה חודשים. מאז הוא לא מרטיב בלילה וקם יבש אבל בשעות היום תוך כדי משחק או כל דבר שמעסיק אותו פתאום בורח לו מעט שתן ורק אז הוא רץ לשירותים ולעיתים גם קקי. כאילו שהוא מתאפק עד שכבר בורח לו מעט. כאשר יש לו קקי הוא רץ בבית בטענה שאין לו אבל רק ברגע האחרון יוצא קצת בתחתון . הייתי רוצה לדעת למה זה קורה לו? והאם יש פתרון לבעיה זו. איך להתנהג איתו? תודה נורית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשליטה ביציאות
ד"ר בן-נון08/09/2008נורית שלום, יש ילדים שבעת משחק, במיוחד עם חברים, כל כך שקועים בו, עד שהם שוכחים או מתעלמים מאיתותים שונים של הגוף, כמו רעב, צמא או לחצים של צורך להתרוקן. ייתכן גם, שיש לילד חשש מסויים מההתרוקנות, בעיקר יציאת הצואה, אולי בגלל כאב שהילד הרגיש פעם, ולכן, כאעשר הוא מרגיש לחץ לצאת, הוא נכנס לאי שקט (כפי שאת מתארת, שהוא מתחיל לרוץ בבית) ונמנע מללכת לשרותים. החינוך לגמילה ולשליטה ביציאות הוא כללי, ומתבסס על פיתוח הרגלי יציאה יום-יומיים וקבועים : להרגיל את הגוף, ולהביא את הילד לתודעה, שהולכים לשרותים ומתרוקנים בשעה מסויימת ביום. הדבר נעשה ע"י יזימה של הבאת הילד לשרותים בשעה קבועה כל יום, זמן-מה לאחר ארוחה, בד"כ ארוחת הצהריים, או ארוחת פירות ב-5, בצורה רגועה, בנינוחות, לפני שהוא הולך לשחק עם חברים. יושבים איתו בשרותים כ-10 דקות עד שהוא מסיים. מומלץ להקפיד על ההרגל, גם אם אין יציאה, וגם אם הילד אומר ש"אין לו". כל טוב ובהצלחה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה.
נורית גבאי08/09/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחות גיל 3גילה06/09/2008הבת שלי בת 3.5 נראה מפותחת וכל המובנים, היא מבינה 3 שפות בלי שום בעיה, אך לא מסוגלת לפתור פאזל. האם זה מעיד על בעיה התפתחותית נקודתית או יותר מורכבת תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלחבר פאזל
ד"ר בן-נון06/09/2008שלום, כל ילד, כמו כל אדם, יכול להיות טוב בדברים מסויימים, ופחות טוב בדברים אחרים. נראה שהבת שלך מוכשרת מאד בלמידת שפות, אבל אולי (רק אולי) פחות מוכשרת בתפיסה חזותית. כדי לענות לשאלתך אם יש פה קושי אמיתי, צריך לדעת באיזה סוג פאזלים היא מתקשה. ילד בגילה צריך להיות מסוגל להרכיב פאזלים בני6-8 חלקים, לא יותר. חשוב גם לדעת כמה זמן ביום הילדה מתרגלת הרכבת פאזלים : כמה היא עושה בגן ? כמה בבית ? העיקר הוא לא הרכבת פאזלים, הרי זה בפני עצמו אינו חשוב. מה שחשוב הוא מה קשה לילד, כדי לעזור לו להתקדם. שבי לידה, ותשתדלי להבין איפה היא מתקשה, וכך תעזרי לה. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
