מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- המלצות לאחר בדיקה.... מבלבליעל02/12/2008
הייתי עם בני בן כמעט שנתיים בבדיקות במסגרת התפתחות הילד בתהש. עברנו את כול הבדיקות ובסוף ביקשו לעשות MRI עם MRS לבדיקה עם יש תהליך של חומר לבן? מזה אומר? האם יש לזה טיפול אם זה באמת מחלה.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצות לאחר בדיקה
03/12/2008אור שלום,
צר לי, אבל אין לי אפשרות לענות לך, הן משום שאינני רופאה נוירולוגית, והן משום שלא סיפרת פרטים על הבעייה של בנך.
מאד כדאי, שאת השאלות שאתה מעלה כאן, תפנה לרופא הילדים שלכם. הוא מכיר את הילד, יודע מה הבעייה, ובאיזה כיוון מחפשים אבחנה.הטיפול, אם יש טיפול, תלוי בזיהוי ובהגדרת הבעייה.
מאחלת לכם תשובות מהירות והחלמה טובה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשחקי קופסאחגית02/12/2008יש לי בעיה עם בתי (בת 3) - היא לא מוכנה לשבת ולשחק משחקי קופסא ו/או כל משחק שדורש ממנה להתמודד עם יישום הנחיות. זה מעין גלגל: הקושי שלה הוא בלקבל עזרה והנחיות וכן בתכנון וארגון, לפיכך, היא חווה חוסר הצלחה, מרגישה מאויימת ואז בורחת למשחקים בהם היא לא מתמודדת עם הקושי האמור, כגון בובות, גן שעשועים, עגלת סופר, יצירה וכו'. היא עברה אבחון ע"י מרפה בעיסוק שהבהירה לי את הקושי ועם מה אני צריכה להתמודד, אלא שכאמור זה גלגל. אני לא מצליחה להתמודד עם הקושי כי כל ניסיון לשבת עימה כרוך במאמצים רבים - היא לא מתמקדת ובורחת ממש עם תחילת המשימה. מה גם ובמיוחד, שאני צריכה לטפל במקביל גם בתינוקת בת שלושה חודשים שנמצאת איתי (אין לי אפשרות לקבל עזרה מהמשפחה). יצויין כי אני חווה את הקושי להושיב אותה יותר מדקותיים גם במשחקי קופסא בהם היא כבר שולטת שליטה מוחלטת. יצויין עוד כי בגן עפ"י דברי הגננת היא אבחנה את הקושי האמור והיא והצוות עובדים עם הילדה על כך. בתי דוברת שתי שפות, חכמה, סקרנית, פעילה, בעלת זכרון מדהים ונבונה מאד וכי עפ"י האבחון אין לה בעיית קשב וריכוז, אך כאמור היא זקוקה לתיווך. איך מתמודדים עם הבעיה?איך גורמים לה לשבת? איך גורמים לה הלקשיב להנחיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרמשחקי קופסא
02/12/2008חגית שלום,
במצב כזה, הייתי מציעה לך להניח לה, ולא ליצור תחושה של כעס או "לחץ" אצלה. כפי שאת מתארת אותה, היא מפותחת היטב, ובהחלט ייתכן, שעוד כמה חדשים תפתח עניין במשחקים כאלה באופן טבעי. הישארי בתפקיד של אמא, לא מורה.
מאידך, אם הקושי מתמיד עוד כמה חדשים, הייתי מציעה לך לפנות לעזרת מרפאת בעיסוק. במסגרת הטיפול המקצועי, מוצאים את הדרך לאתגר את הילד, לאט-לאט, ואז הוא "שובר" את מעגל הקסמים השלילי, ודרך חווית ההצלחה לומד לאהוב את העיסוק בחומרים שקודם נמנע מהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרבה תודה
חגית02/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאחיזה לא טובהאלמה01/12/2008שלום בני בן 4 ילד נבון שיש בעיה באחיזה שלו בעיפרון וכו' הגננת אומרת שזה לא מפריעה לו מוטורית שהוא עושה הכל נכון אבל בגן אחר או במסגרת בית הספר זה יפריע לו כי הגננות או המורה ירצו שיאחוז נכון גם שאני מנסה להגיד לו לאחוז נכון הוא נורא כועס ולא משתף פעולה הוא גם מצייר רק ביד שמאל האם יש קשר לאחיזה? למה זה קורה האחיזה הזאת? האם צריך לקחת אותו לריפוי בעיסוק? נתנו לי טיפים כדי לעזור לו למשל אטבי כביסה לתלות , פלסטלינה, לנעוץ פיטים בקלקר, האם כל הטיפים אללו ישנו לבד את האחיזה למה שמגדירים אחיזת של פינצטה? אנא עיזרי לי לעזו לבני היקר תודה מראש אלמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראחיזת עפרון לא טובה
02/12/2008אלמה שלום,
להרגשתי, הגננת קצת מגזימה, ואינך צריכה להיבהל כל-כך.
קודם כל : אם הילד עושה הכל בסדר עכשו, למה צריך לחשוב שבעתיד יהיו לו בעיות ?
שנית, הו א צעיר מאד, ובהחלט ייתכן, שהאחיזה שלו עוד תשתנה באופן טבעי (זה תהליך למידה והבשלה) ותהייה "טובה" יותר. אני מבינה שהוא שמאלי, אבל זה איננו משנה.
חשוב לא ללחוץ על הילד, בדרך כלל האפקט הוא הפוך, וילד שלוחצים עליו, עלול להימנע מפעילות.
בהחלט עדיף לשבח אותו על היצירות שלו, ולתת לו להתנסות בהרבה פעילויות של הידיים והאצבעות, כמו : להרכיב , ללוש פלסטלינה, בצק, לשחק בדוקים, וכד'. בקשי גם את הגננת להניח לו.
ובכל מקרה, אפשר בהחלט לחכות עוד שנה, עד שיהיה בן 5. אם תהייה אז בעייה - תפנו למרפאת-בעיסוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה עזרת לי מאד
שושי02/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 3 מקסים שלימירי30/11/2008ד"ר בן-נון שלום. יש לי ילד בן 3 ושלושה חודשים. עד גיל שנתיים טיפלה בו הסבתא ומשנה שעברה הוא הולך לגן (כולל השנה באותו גן). שנה שעברה חווה קשיי קליטה קשים מאוד בגן ועד היום בבקרים כשאני שמה אותו בגן ההיפרדות לא קלה לעתים, אך יותר טוב מבשנה שעברה. בנוסף, הגננת מעידה על כך כי לא יוצר קשרים חברתיים עם ילדים בגן, למרות שניגשים אליו, נמצא עם עצמו ומשחק לבד, כאשר מביא חפץ מהבית לגן אינו מוכן לעזוב אותו כל היום, הגננת מעידה כי אין שיפור בתפקודו בגן לעומת שנה שעברה. אנחנו נמצאים כעת בטיפול אצל מרפאה בעיסוק, כאשר רואים שינויים קלים, אך הגננת אומרת כי אינה יודעת איך לעבוד עם הילד ויתכן כי שנה הבאה יצטרך מסגרת שונה, קטנה יותר מאשר גן עירוני, כי לדבריה "ילך לאיבוד שם".נקבע לנו תור אצל רופאה התפתחותית אך בעוד 4 חודשים. (הילד עדיין לא נגמל מחיתולים כי לא משתף פעולה, למרות שמבחינה פיזיולוגית אני יודעת שהוא מוכן). אשמח לשמוע חוות דעתך, למרות שיכול להיות שיהיו חסרים פרטים. (יש לציין כי הילד הוא מאוד ורבלי, מבין מה שמדברים איתו, אך לא יוצר קשר עין כשמדברים איתו, מסיט עיניו לצדדים)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרבן 3
30/11/2008מירי שלום,
מתיאורך אני מתרשמת, שיש לילד קשרים בתקשורת בין-אישית, ובהסתגלות חברתית.
בהחלט ייתכן, שהגננת צודקת בדאגה שלה, והטיפול אצל מרפאת-בעיסוק איננו מספיק, ואיננו מתייחס לבעיות האמיתיות של הילד.
אינני רוצה לעשות אבחנה באמצעות האינטרנט, באבחון מקצועי ואחראי צריך לראות את הילד עם הוריו, במצבים שונים ורק אז ניתן להגדיר את הבעייה.
לכן, אני מאד ממליצה לפנות למכון להתפתחות הילד, שם יראו אותו רופא ופסיכולוג, שיתנו לכם תשובה שניתן לסמוך עליה.
מאחלת לכם כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר בן נון
מירי30/11/2008ד"ר בן-נון תודה רבה על התשובה המהירה. לפי התרשמותך כן צריך ללחוץ על המכון להתפתחות הילד כדי להעביר לילד אבחון פסיכולוגי מקיף ולא להסתפק רק בפגישות עם רופא ומרפאה בעיסוק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבחון מקיף להגדרת הבעייה
02/12/2008מירי שוב שלום,
לעניות דעתי, איש המקצוע המתאים ביותר לאבחן ילד, במיוחד עם בעייה בהשתלבות חברתית ובקשר בין-אישי, הוא הפסיכולוג., לכן, בהחלט כדאי שתבקשי זאת.
בדרך כלל, כאשר ילד מגיע למכון, כל איש-מקצוע שרואה אותו, ומתרשם שהקושי רחב יותר מאשר התחום שלו, מעביר את הילד לאיש-המקצוע המתאים. זה לוקח יותר זמן מאשר אם קובעים את התורים מראש, אבל בסופו של דבר, הילד עובר את האבחונים הנדרשים. זה היתרון של מכון, בו עובד צוות רב-מקצועי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקושי בפרידהסטפני27/11/2008היי, יש לי שני בנים הקטן בן שנתיים והגדול בן חמש וחצי ובשנה הבאה הוא אמור לעלות לכיתה א'. מאז היותו קטן היה לו קשה להיפרד מאיתנו ההורים.לפעמים פחות ולפעמים יותר קשה לו. כיום כשהוא מגיע לגן הוא נפרד מאיתנו יחסית יפה וברוגע לעומת השנה שעברה כשכל פרידה הייתה מלווה בבכי ודמעות.אכן חל שינוי בפרידות בבוקר ,אך מדי פעם עדיין קשה לו. גם כאשר אני מביאה אותו לחוג שלו ומסבירה לו שעליו להישאר עם החברים ל עשר דקות בלבד בכדי שאוכל להחזיר את אחיו הקטן מהגן הוא לא מוכן בשום פנים ואופן. גם כשמזמינים אותו לישון אצל קרובת משפחה במקרה הנ"ל בת דודה שהם מאוד מאוד קרובים , אנו מכינים תיק לוקחים אותו לשם נשארים איתו מעט והולכים, כעבור שעתיים שלוש הוא מתקשר ומבקש לחזור הביתה. כשהוא מתקלח הוא מבקש שנשאיר את דלת האמבטיה פתוחה מעט. אנו חשים כי הוא אכן מפחד שחלילה נעזוב אותו ולא נחזור אליו. אנו די מתוסכלים מהמצב , אנו רוצים שהוא יהיה ככל שאר הילדים מבחינת הפרידה מההורים ויקבל יותר ביטחון . מה אנו יכולים לעשות על מנת לעזור לו להרגיש בטחון?ובכלל שיהיה עצמאי ושילמד כי הוא יכול להיות בלעדינו מספר רגעים ולא יקרה דבר ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרקשיי פרידה
27/11/2008סטפני שלום,
חלק מן הילדים גוררים קשיי פרידה עד גיל 6 ו-7, ואת עצמך מציינת, שהשנה חל שיפור לעומת שנה שעברה, וזה רק ילך וישתפר. ככל שהילד גדל, והוא מבין יותר את מושג הזמן, הוא פחות חושש מהנטישה, ומסוגל להתמודד עם המרחק מההורים.
אצל הילד שלך, אני מתרשמת, שהוא בעל אופי חרד בכלל, וחושש גם מדברים נוספים (כמו להיות לבד במקלחת).
אפשר לעזור לילד בדרכים שונות. למשל, ללמד אותו לקרוא שעון, ולסמן על השעון (שעון מחוגים!) את הזמן שבו תחזרו. אפשר לתת לו טלפון נייד, ולשוחח איתו כל שעה בערך, כדי לומר לו שהנה אתם בקשר, לא נעלמתם, והזמן עובר.
טוב לדבר עם הילד באופן כללי על חששותיו, ולנסות להביא אותו להסביר מה גורם לו לפחד : אולי זה סרט שראה, תכנית טלויזיה, או ספר כלשהו. אפשר לנסות להסביר לו דברים בצורה הגיונית, ולפעמים זה מרגיע (למשל : שהבית שלכם מוגן, שהכל סגור , שאתם חזקים ושומרים עליו, וכד'). לבקש ממנו לתאר מה הוא מרגיש וחווה. עצם הדיבור מקל לעתים. מותר לומר לו שכולנו פוחדים לפעמים, זה נורמלי, וכולנו מתגברים.
טוב לעודד אותו בכל פעם שהוא מוכן להשאר אצל בני משפחה או חברים, ולומר לו שהנה, הוא מתנהג כמו בוגר, והוא לומד להתגבר על החששות שלו.
אני מקווה, שישתפר.
עם זאת, כפי שאמרתי, יש ילדים (וגם מבוגרים) שהם חרדתיים באופיים וצריך לעזור להם בדרך מקצועית.
אם בעוד שנה-שנתיים ימשיך כך (ואני מקווה שלא!) - אני ממליצה לכם לפנות לפסיכולוגית של ילדים, ולבקש הדרכה צמודה יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 4 שאינו יודע לעשות פזליםש.מ.25/11/2008שלום רב בני בן 4. ילד מאד חכם סקרן שפתו עשירה, מזהה מספרים עד 10 מונה וסופר , מאד חברותי אין שום בעיה במוטוריקה שלו. הוא מזהה אותיות, משחק במשחקי קופסא שונים. הוא לא אוהב לעשות פזלים למרות שהתחלנו איתו די מוקדם. כאשר אנחנו יושבים איתו הוא מסוגל לעשות עד 20 חלקים אולם הגננת אומרת שהוא לא יודע לעשות פזלים הוא לא תפס את הטכניקה. מה זה אומר על הילד שלא יודע לעשות פזלים ? אם הוא לא אוהב לעשות מה אנחנו יכולים לעשות? האם זה לקוי מסוים? תודה ש.מ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרבן 4 שלא אוהב פאזלים
26/11/2008ש.מ. שלום,
התייחסתי לנושא הזה מספר פעמים בפורום.
אנחנו מעודדים ילדים להרכיב פאזלים, כיוון שזה מחדד כישורים של תפישה חזותית : התייחסות לפרטים, אבחנה בפרטים קטנים,כיוונים (למעלה-למטה/ימין-שמאל, ) תפישת היחס בין החלק לשלם. כל אלה חשובים בהמשך ללמידת קריאה.
חלק מהילדים נמנעים מפעילות זו, כיוון שהיא קשה להם, ואולי זה עשוי להצביע על ליקוי מסויים. אין לזה קשר ליכולת שפתית, כפי שאת מתארת אצל הילד שלך, או לידע. במקרה כזה אנו ממליצים על אבחון (בעזרת כלים נוספים !!! ובמידת הצורך - על טיפול (ע"י מרפאת בעיסוק). בטיפול עובדים איתו על תפישה חזותית מכל מיני היבטים, כולל הרכבת פאזלים, בדרך שתעודד אותו, עד שירגיש בטוח וייהנה מהמטלה.
אבל בהחלט יכול להיות שיש ילדים מסויימים, אולי גם הילד שלך, שבאמת פשוט אינם אוהבים את הפעילות הזו, כמו שכל אחד מאיתנו עשוי לא לאהוב עשייה מסויימת.
הייתי ממליצה לך ליתר בטחון לבקש אבחון של מרפאת בעיסוק - זה לא כואב, זה לא מסוכן, והתוצאות אולי ירגיעו אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרדה של שלישייה בני שנה וחציטליה חני25/11/2008שלום וברכה, יש לי שלישייה בני שנה וחצי, שני בנים ובת. מהמעון אמרו לי שרוצים להפריד בניהם, ולהעביר שניים מהם לקבוצה של היותר מתקדמים, כי הם יותר עצמאיים וכו'. העניין הוא שהבו שאמור להשאר לבד הוא גם ככה יותר לבד. ז"א יש קשר חזק בין הבן השני לבת-- הם משחקים הרבה ביחד, וגם מרביצים ביחד לבן הראשון. אני חוששת שהפרדה בניהם תבודד אותו עוד יותר. אשמח מאד לשמוע את דעתך, בתודה ובברכה, טליה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשלישיה - ביחד או לחוד ?
26/11/2008טליה שלום,
ראשית, כל הכבוד ! אני מאחלת לך שיהיה לך הכוח לגדל אותם בשמחה, ושתהייה לך הנאה מן המתנה היפה והכל-כך נדירה היום.
מקובל להמליץ להפריד : כל אחד - בקבוצה שלו, כדי שירכוש חברים משלו, וילמד להתמודד בעצמו מול הסביבה, עם הכוחות שלו והחולשות שלו. אחרת - הילדים נוטים "להידבק" זה לזה, ולא יוצרים קשרים עם ילדים אחרים, ואם מדובר ביותר משניים, נוצרות קואליציות בתוך השלישיה, כפי שקורה בין הילדים שלך.
לדעתי, כדאי לקבל את ההצעה של הגננת, ואפילו לבקש ממנה, לדאוג להפריד בין הבן והבת החזקים יותר.
בבית הם ממילא יחד, וחשים את הקשר המשפחתי. בחוץ - עדיף לתת לכל אחד "להתבטא". בהחלט ייתכן, שהילד שנדמה חלש יותר, או פחות חברותי, ברגע שיהיה לבד - יתנהג אחרת ופתאום נגלה שגם הוא יוצר חברים משלו, וילדים אחרים מתחברים אליו.
כל טוב !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר יוכי המקסימה!
טליה חני26/11/2008אני מאד מודה לך על התייחסותך. רציתי לומר כמה אני מעריכה את עבודתך ואת העובדה שאת נותנת מזמנך ועונה לשאלות בפורום. ה' יברך אותך תמיד וייתן לך הרבה כוחות להמשיך בעבודת הקודש. יישר כוח. טליה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמילה מחיתול לילד בן 6 עם פיגור קלאור24/11/2008האם ישנה או ידוע לך על תוכנית לגמילה מטיטולים לבננו בן ה-6? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרגמילה של ילד עם פיגור קל
25/11/2008אור שלום,
בוודאי שיש תכניות גמילה לילדים עם פיגור בדרגה הקלה, ובדרך כלל הן מצליחות.
השאלה הגדולה היא מתי אפשר ליישם אותן, או, מתי הילד בשל.
צריך לזכור, שילד בן 6 עם פיגור קל, הוא בעצם מבחינה שכלית ורגשית דומה לילד בן 4 בערך, ולפעמים זה מוקדם מדי.
במסגרות לחינוך מיוחד, יש לצוות תכניות גמילה, והן מופעלות במסגרת הגן/ביה"ס. כשהתכנית מופעלת, מיידעים גם את ההורים, ומדריכים אותם כיצד להתנהג בבית.
אפשר תמיד לנסות, ואם רואים שאין שיתוף-פעולה מצד הילד - להפסיק, ולנ סות שוב כעבור מספר חדשים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעקביותיולי23/11/2008הי אני מניחה שקרה המון שהתינוק יודע לעשות משהו אבל כשמגיעים לטיפת חלב הוא לא רוצה. "מתוקי תעשה כפיים " והוא יושב כמו גולם ולא עושה כלום. לנו זה קורה המון , בעיקר , כשאני שואלת - אולי אני מלחיצה אותו מדי.:-/ אני יודעת שהוא יודע הרבה דברים : כפיים, ביי ביי, ידיים על הראש, איך עושה כלב, איך עושה ציפור, לתת נשיקה באוויר וכו' אבל לא תמיד הוא מראה את זה ולא לכולם. למשל כל מה שהבכור שלי מבקש ממנו לעשות , הוא עושה כמעט תמיד וגם כשסבא שלו מבקש ממנו הוא עושה ולי לפעמים כן ולפעמים לו (בדרך כלל בבית עושה אבל דווקא כשצריך להראות למישהו (טיפת חלב) אז לא רוצה). האם זה מדאיג בצורה כלשהי? מתי זה כן מדאיג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרחוסר עקביות בביצוע
24/11/2008יולי שלום,
אני מעריכה שההסבר שלך להתנהגות של בנך הוא נכון : ילד מבצע הוראות כאשר הוא רוצה, נוח לו, הוא בטוח בעצמו, ולא עושה - כשאיננו רוצה, בטוח, וכו'. כולנו כך בדרך-כלל, גם מבוגרים !.
לנו, אנשי המקצוע, ברור שילד איננו עקבי בביצועים שלו, ותמיד צריך לקחת זאת בחשבון כשבוחנים אותו. לכן, גם כשילד איננו מבצע הוראות שלנו, אבל ההורים, והגננת אומרים שהוא מסוגל - מבחינתנו זה בסדר, ואין סיבה לדאגה.
לפעמים, זה סימן לביישנות קיצונית, או חוסר בטחון, ואז כמובן זה קצת מדאיג. אבל דייה לצרה בשעתה. בנך עוד צעיר מדי. נחכה עוד שנה, ותחזרי לספר לנו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדה בגןגננת23/11/2008יש לי השנה ילדה בגן היא בת 2 ועשרה חודשים הילדה מאוד לא רגועה ,דיבורה מאוד לא ברור ,היא לא מתקשרת עם החברים היא מתקשה לשבת במקום אחד ליותר מדקה , היא הופכת דברים , צעצועים { היא עומדת ליד ארון ופשוט ברגע ממש בדקה היא הופכת סלסלות שלמות של משחקים } היא לא יודעת לשתות מכוס (הכל נשפך לה) הבעיה הכי רצינית שלה היא שהיא אוכלת כל דבר בחצר היא לוקחת חול , אדמה ואוכלת ( היא ממש לועסת ומתעקשת ללעוס שאריות שלא הצלחנו לשטוף לה שמנו בפינת טבע להשרשה גזר היא אכלה אותו נגסה בבצל , אכלה מהצנון +עליו היא עברה אח"כ לשעועית ולחומוס ששמנו לנביטה היא מנסה לאכול וללעוס פלסטלינה , נוגסת בחתיכות של קלקר וכד ..... עוד דבר היא מנסה לברוח ולצאת כל הזמן החוצה אי אפשר להשאיר לרגע את הדלת פתוחה אפילו לא לאיורור... היא מחבקת בחוזקה בובה מסוימת שנמצאת בפינת בובות שוחחתי עם ההורים שלא מבינים לגמרי מה אני רוצה מילדתם מבחינתם הילדה סקרנית ופעילה וחברמנית ותו לא!!! לי קשה מאוד במצב הזה אני כל הזמן במרדף אחריה היא גם לא ממש מבינה כשכועסים/גוערים עליה זה לא ממש עוזר אני רוצה לעזור לילדה כי נראה שהיא זקוקה לעזרה ואין לי מושג למי עלי לפנות אנא עיזרו לי לטובת הילדה כי להורים שלה לא ממש איכפת תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרילדה חריגה בגן
23/11/2008גננת יקרה,
לפי תיאורך, זו בהחלט ילדה חריגה בהתפתחות, וכדאי מאד שתציעי להורים (בעדינות ובזהירות, כמובן) לפנות איתה לאבחון במכון להתפתחות הילד במקום המגורים שלהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיתוף פעולה של ההורים
אפרת גפן ילוז27/11/2008גננת יקרה, אין ספק שהתחושה שלך נכונה, והילדה שאת מתארת זקוקה לאבחון מקיף במסגרת המכון להתפתחות הילד של קופת החולים בה היא חברה. נכון שהמצב האידיאלי הוא הפניית הילדה לאבחון מרגע שעולה חשד לקושי. יחד עם זאת לעיתים לוקח להורים זמן להכיר בעובדה שקיימת בעיה וזמן נוסף לאסוף כוח על מנת לפעול. אינני יודעת לאיזה מסגרת הגן בו את עובדת שייך (רשות מקומית/ גן פרטי/ גן קיבוצי) ולאיזה תמיכה מקצועית את זוכה, אבל על מנת לגייס את ההורים עומדות בפנייך מספר אפשרויות: 1. שיחה אישית - למרות שלפי תיאורך, בסוף כל יום מצטברות הרבה "ראיות" על תפקודה של הילדה, אני מאוד ממליצה לנסות להימנע מלדווח להורים על בסיס יומי. כאשר הם באים לקחת את ביתם מהגן לעיתים כל מה שהם (והיא) רוצים זה להתחבק וללכת הביתה. הדיווח היומי מכניס לעיתים למגננה ולחוסר שיתוף פעולה. מומלץ לתאם שיחה אישית, ולא לחכות ליום הורים, ולשקף להורים תמונה שלמה. אומנם מומלץ לתת דוגמאות אבל אין צורך לרדת לפרטי פרטים שיתישו אותם. חשוב במהלך השיקוף לציין בפניהם איזה מיומנויות תפקודיות היא מבצעת בדומה לילדים בני גילה במסגרת הגן ואיזה לא. כאשר את מתייחסת למיומנויות תפקוד את יכולה להתייחס לטווחי קשב וריכוז, מיומנויות חברתיות, עצמאות במיומנויות יום יומיות כגון אכילה, מוטוריקה גסה (משחק בחצר) ועדינה (יצירה, משחקי קופסא), תפקוד תפיסתי ושפתי שמצופה מילדה בגילה ועוד. מהתמונה שציירת עולים קווים של קושי בויסות חושי וחיפוש אחר גרייה ואת יכולה לתאר להורים כיצד זה בא לידי ביטוי בתפקוד של ביתם לאורך היום ולמה זה מפריע לה לתפקד במשך היום גם מבלי לנקוב בשפה מקצועית שאולי לא תהיה ברורה להם. בסוף השיחה את יכולה להציע להם שאת תכתבי מכתב קצר לרופא הילדים המתאר את סיבת ההפניה. ייתכן שלאחר השיחה ההורים יפנו לקבלת עזרה מקצועית וייתכן שיהיה צורך בעוד שיחה. לעיתים השיחה הראשונה מהווה בסיס להתחלת תהליך המודעות וקבלת הבעיה והפניה לעזרה מקצועית מגיעה בשלב מאוחר יותר. 2. אם הגן שייך לרשות מקומית / עירונית את יכולה להתייעץ עם פסיכולוגית של הרשות לגבי הדרך להעביר את המסר להורים. לעיתים אף ניתן לזמן את ההורים לשיחה משותפת עם הפסיכולוגית המלווה את הגן. יש רשויות המספקות לצוות החינוכי גם תמיכה של אנשי מקצוע נוספים כגון יועצות חינוכיות ומרפאות בעיסוק שיכולות לתת לך הכוונה כיצד לנהל את הקשר עם ההורים בצורה מיטבית עבור הילדה מחד, ומאידך מה ניתן לעשות בגן בכדי לאפשר לילדה להשתלב יותר בקלות. 3. עד שכל הנ"ל יתבצע, אנא חשבי האם הגן, במתכונתו הנוכחית, בטיחותי עבור הילדה. הכנסת קטניות לא מבושלות לפה בילדים מתחת לגיל חמש יוצרת סכנת חנק וחשוב ליידע את כל הנוגעים בדבר. ישר כוח אפרת גפן ילוז מרפאה בעיסוק לילדים הנחיית הורים וצוות חינוכי לגיל הרך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן שלוש לעיתים מדבר אל עצמוהילה22/11/2008בני בן השלוש נוטה לעיתים לדבר אל עצמו כך שהוא חוזר על משפטים שנאמרו לו וכד' ("אתה רוצה לשחק עם נועם. כן, אתה רוצה. היה כיף בגן...לשחק עם משאית."), ממש כאילו עושה לעצמו רפלקציה. האם זה נורמטיבי? בנוסף, לפעמים כשהוא נבוך, בעיקר באינטרקציות עם אנשים חדשים אשר פונים אליו (מה שלומך? איך קוראים לך?) הוא עונה תשובות חסרות "הקשר" כך שהוא יכול פתאום לומר שם של ילד מהגן או של צעצוע שהוא אוהב, אפילו לא בתוך משפט. עם זאת,איתנו (עם הוריו ומשפחה...)הוא מפגין במקביל תקשורת מתאימה יותר. האם זוהי התנהגות נורמטיבית לגילו?יש לו מעט קשיים שפתיים והוא החל טיפול אצל קלינאית תקשורת, אך האם הקשיים שתארתי דורשים בירור נוסף, או שמא הוא צעיר מידי? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרדיבור עצמי
23/11/2008הילה שלום,
הדיבור העצמי, כולל חזרה על משפטים שנאמרים לילד, הוא שלב התפתחותי נורמטיבי בגיל צעיר (בדרך כלל - בגיל שנתיים), שנועד לעזור לילד "לתרגל" את הדיבור.
מאחר שילדך כנראה מאחר מעט ברכישת השפה, או יש לו קשיים, הוא משתמש בדרך הזו בגיל קצת יותר מאוחר מהרגיל.
אני בטוחה שבעוד זמן-מה, כשהשפה שלו תשתפר, התופעה תיעלם. המשיכו בטיפול, וכדאי גם לתרגל איתו בבית מידי יום את מה שנעשה בטיפולים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתהפכות מהבטן לגבליהי22/11/2008בני בן 8 חודשים. זוחל על שש ומתיישב תוך השענות על יד אחת. בגיל 4 חודשים החל להתהפך מהגב לבטן ולעלות על 6. הוא לא מתהפך מהבטן לגב (עשה זאת עד גיל 3 חודשים והפסיק). בלילות זה נראה לי מפריע לו ואני הרבה פעמים צריכה להפוך אותו. במכון להפתחות הילד אמרו לי שילד שזוחל על 6 יודע להתהפך אבל פשוט הוא לא עושה את זה כי הוא לא רוצה או מוצא את זה שימושי. לי זה נראה שהוא לא יכול. האם זה תקין? מה ניתן לעשות? יש לציין שניסיתי את התרגילים לעידוד ההתהפכות אך זה לא עזר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהתהפכות
23/11/2008ליהי שלום,
גם לי נראה שהילד שלך בסדר. קורה לפעמים שילד "מדלג" על שלב מסויים, ולא עושה פעולה מסויימת. הרי איננו רובוטים ! והעובדה שהוא רוכש פעולות אחרות, מעידה שהוא בריא ותקין.
גם ההתעוררות בלילה, אולי איננה כתוצאה מכך שאיננו יודע להתהפך, אלא מסיבה אחרת.
אין לי עצה לתת לך, אלא לנסות עוד את תרגילי ההתהפכות שנתנו לך. ייתכן שיתחיל להתהפך לאחר שיתיישב.
כל טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכישרון לשפותרועי21/11/2008שלום רב, ברצוני להתעניין בנוגע לכישרון לשפות. האם ילד הנחשף במהלך השנה הקריטית לרכישת שפה (שלב זיהוי הפונמות המיטבי), למגוון שפות יפגין בבגרותו יכולות טובות של כישרון לשפות. כלומר , האם בהיסטוריה התקיים ניסוי כלשהו שהראה קשר כזה (מעבר לקושי הראשוני של של ילדים דו לשוניים). תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרכשרון לשפות
21/11/2008רועי שלום,
יש מחקרים רבים בנושא, שנעשו כבר החל משנות ה-60, אולי מוקדם עוד יותר. (אחד החוקרים הראשונים הידועים הוא סוציו-בלשן בשם אוסגוד) .הממצאים הם, שילדים תקינים, בהחלט מרוויחים מחשיפה למגוון שפות, וההבנה שלהם לגבי מושגים היא רחבה יותר (כיוון שהם לומדים את המושג, על השווה והשונה, בשפות שונות). גם העושר הלשוני שלהם גדול יותר. שלא לדבר על יכולתם בהמשך לקרוא ביותר שפות, להכיר יותר תרבויות, וכו'.
מאידך, ילדים שמתקשים בלמידת שפות מלידה (כנראה כיוון שאיזור השפה במוח שלהם אינו מורכב דיו), יוצאים ניזוקים, כי קשה להם, והם מתעכבים ברכישת שפה ראשונה, ומפתחים תסכול, ולכך עלולות להיות השלכות שליליות בהמשך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלהחני18/11/2008בני בן 11.5 חודשים. הוא זוחל מהר, עומד והולך בתמיכה לשולחן ולעיתים אף עוזב יד אחת. הוא מאוד ורבלי ומדבר בלי הפסקה. אתמול היינו בטיפת חלב והסתבר שהוא כבר צריך היה לעשות שלום עם היד, לדעת היכן אברי הפנים שלנו ולהביא חפצים אם התבקש. לילדנו יש מטפלת אשר ככל הנראה הושיבה אותו המון מול הטלביזיה ולא לימדה אותו כלום. בטיפת חלב אמרו לנו שאין מה לדאוג וצריך רק ללמד אותו. אני מנסה ללמדו אבל נתקלת בהתנגדות שלו ובכעס. ראשית האם עלי לדאוג מבחינת התפתחותית? ושנית-איך ללמדו בסבלנות ונכון לעשות את כל הפעולות האלה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרגיל שנה
18/11/2008חני שלום,
ראשית, אין מה לדאוג. נראה שהתפתחותו של הילד טובה. גם אם אינו יודע, עדיין "מותר" לו, ולא מדובר באיחור יחסית לגילו.
ה"חוכמה" היא ללמד אותו תוך משחק. למשל : לומר לו את שמות האיברים כאשר רוחצים אותו באמבטיה. להצביע על האיברים שלו ולקרוא בשמם, ואח"כ לבקש שיצביע על האיברים שלך ולבקש שיקרא בשמם (הנה אף שלי, והנה אף שלך, וכד'), לעשות את זה מול מראה, בישיבה על הרצפה, לעשות את זה עם תמונות בספר, תוך חיבוק, במצב של אינטימיות, רוגע, חיוך.
אני בטוחה שילמד.
תהנו !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוויה עם הילד לשיר שירי ילדיםדורין15/11/2008אני ממליצה על חוויה מחברת בין הילד להורה, הילדים כידוע אוהבים מחשב ואינטרנט
יש אתר שמאפשר צפייה בקריוקי ואז אפשר לבחור שיר אהוב ולשיר אותו יחד עם הילד...
האתר נקרא "לאזה קריוקי"* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלשיר עם הילד
15/11/2008דורין שלום,
תודה על המידע, ועל העלאת הנושא בכלל.
אכן, ילדים אוהבים מאד מוזיקה ושירה, ואפשר לשיר איתם ובשבילם בכל דרך ! עם רדיו, קלטת, דיסק, או סתם כמו שהסבתות שרו פעם !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערוץ הבריאות
בחן את עצמך:
האם אתם טיפוסים רגישים?מאמרים אחרונים
היועצים שלנו
מומחה לגסטרו-ילדים מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד. ... קרא עודפסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן ל... קרא עוד
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)





.jpg)
(1).jpg)