מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בן שנתיים וחצי בגןחן804/09/2008
בני בן השנתיים וחצי בגן, הוא נמצא בגן זה מגיל 4 חודשים. השנה הועבר לקבוצת הבוגרים. היום הלכתי באמצע יום הלימודים לגן וראיתי אותו יושב לבד בצד בחצר, עצוב וכל שאר הילדים משחקים ושמחים. בבית הוא ילד מאוד עליז ושמח. אני מודאגת מכך, מה ניתן לעשות? חשוב לי לציין שבני הבכור בן חמש וחצי וגם לו קשה להתחבר לילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד עצ וב בגן
ד"ר בן-נון06/09/2008חן שלום, בתחילת שנת הלימודים, אפשר תמיד לצפות לתגובת מצוקה כל שהיא מצד הילד. הפרידה מההורים ומהבית היא לא קלה.להיפך - כל עוד היה תינוק, אולי לא הבין כל-כך את משמעות הפרידה. עכשיו, בגיל שנתיים וחצי, התבונה מפותחת יותר, ויש יותר געגוע, והבנה של הרצון להיות עם המשפחה. ייתכן שיש גננת חדשה, או ילדים חדשים בקבוצה, ויש חששות את גם אומרת, ששני ילדים נרתעים מחברה, וייתכן שיש להם תכונה מסויימת באישיות, והם זקוקים לזמן כדי להתרגל להיות בקבוצה. וגם זה נורמלי. לומדים. לדעתי, אין סיבה לדאגה, אבל כדאי לשוחח עם הגננת, ולבקש ממנה לעזור. לתת לילד קצת יותר תשומת-לב, לקרב אותו אליה, ובעיקר : לחבר אותו לילדים אחרים במשחק משותף. שנה טובה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות ילדחני03/09/2008
שלום, לפי מיטב הבנתנו בני בן ה4 יש לו בעיה שמעתית לדוגמא: קשה לו לזכור מספרים ואותיות אבל הוא ידע מבחינה תצורתית איך הם נראות (עלינו על זה לאחר עבודה אין סופית איתו) מה אפשר לעשות כדי לעזור לו ? ולמי אפשר לפנות לעזרה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפיסה שמיעתית וחזותית
ד"ר בן-נון04/09/2008חני שלום, אכן יש ילדים, וגם אנשים, שזוכרים טוב יותר בערוץ השמיעה, ויש כאלה שזוכרים טוב יותר בערוץ הראייה. אפשר לשחק עם הילד במשחקי זכרון שמיעתי, כמו : להגיד לו 2-3 מלים שהוא צריך לחזור עליהן. אפשר להמציא משחקי חריזה, שהילד צריך להיזכר (למשל : מלים שמתחרזות עם ארון.....) הקפידו על משחקים אלה 3-4 פעמים בשבוע. נקווה שישתפר. אם לא - ממליצה לכם ללכת לפסיכולוגית התפתחותית שתאבחן אותו, ותבדוק מה רמת הקושי, ומה צריך לעשות. בהצלחה ושנה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התאמה למסגרת לימודית.רונית גאון03/09/2008
שלום רב , יש לי אחיין שאובחן ע"י הגננת שלו בגן וע"י מפקחת מטעם משרד החינוך ובשיתוף של אמו הוחלט כי הילד יצורף לגן קטן עם צרכים מיוחדים , כאשר הלכנו בתחילת השנה לפני יוממים לגן פגשנו ילדים שהיו מאד שונים ממנו , הילה הינו ילד פעיל מאד , סקרן מאד נוגע בכל דבר , מפרק , מרכיב , שואל שאלות רבות , ילד חם חברותי ומתקשר עם ילדים בגילו ועם אנשים מבוגרים , ילד עם דמיון מפותח מאד , מהשהות שלי איתו ואני נמצאת איתו לפחות שעה ביום לעיתים אך יותר , הקשיים שאני נתקלת בהם הינם שניים עקריים , הוא שואל את אותה שאלה יותר מפעם אחת לעיתים זה מטריד האם זה תקין , למרות שאני כל כולי איתו ואני עונה , ודבר שני זה שהוא אינו מגיב למרות שלי , "עושה ככל העולה על רוחו" למרות שאני היחדיה מכל בני המשפחה שמצליחה להציב לו גבולות , ולרוב זה מצליח , אני פונה כי יש לי חשש שהוא לא אובחן כראוי , ולאחר המפגש עם הגן המיוחד , מבהלה הוא הוחזר לגן רגיל , החל שם יומיים לאחר תחילת שנת הלימודים , התחושה שלי לרוב היא שהוא משועמם לא פעם כיוון שההיצע שאמו מספקת לו לא מספק , הילד חכם מאד ואינטליגנטי ברמה יוצאת דופן , רגיש לסביבה . אני מבקשת לדעת איך ניתן לכוון אותו לסביבה שבאמת מתאימה לו , איזה גירויים לספק לו ,איך לאשפר לו לצמוח ולהוציא מעצמו יותר , כן יש לו את היכולות . הור ילד מיוחד ובאמת שהשתדלתי להיות אובייקטיבית , אני יכולה להשוות אותו לילדים אחרים בסביבתי בגילו. אולי התפזרתי מעט , אך אשמח להכוונה . תודה רונית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התאמה למסגרת לימודית
ד"ר בן-נון04/09/2008רונית שלום, יש שלושה צדדים בהתאמת ילד למסגרת חינוכית : ישנם אנשי המקצוע המאבחנים את הילד וקובעים את הרמה שלו, ועליהם מקובל להסתמך. ישנה המערכת החינוכית, שמשתדלת להתאים לכל ילד את המסגרת הטובה ביותר, אבל לעולם אי אפשר למצוא גן, שיתאים לכל ילד בדיוק. ישנם ההורים, שהרבה פעמים רואים את הילד בצורה חיובית יותר, קשה להם להתמודד עם החריגות, ויש להם ביקורת לגבי הגן שמציעים להם. כמו הרבה דברים בחיים, ההתאמה היא לא אידיאלית, אבל בדרך כלל טובה : כלומר, הילד מסתגל לגן שמציעים לו, ובהשפעת הטיפולים שהוא מקבל - מתקדם יפה. כל שנה נערכת בדיקה מחודשת, ואם חל שיפור ניכר, מקד'מים אותו. אני מאד מקווה שכך יקרה גם עם הילד הזה. בהצלחה, ושנה טובה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשבר בכתה א
רותי עזרא15/09/2008שלום רב שמי רותי, בני שגיא בן 6 וחודשיים עלה הזנה לכתה א, ביום הראשון היה בסדר, ביום השני החלו הבעיות, הגענו לבית הספר והוא לא הסכים להישאר, כמובן שבעזרת המורה והמנהלת התעקשנו איתו , הוא בכה והחזיק אותי בכול הכוח שלו, זה נמשך כבר 10 ימים, אני לא מראה לו שקשה לי מאוד אלא חוזרת לעבודה, מה עליי לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשבר בכתה א'
ד"ר בן-נון16/09/2008תמונה של תגובה כפי שאת מתארת היא באמת נדירה. רוב הילדים שמחים ללכת לבי"ס, ובתוך מספר ימים מסתגלים. כנראה, שהילד לא היה בשל להתחיל בי"ס מבחינה רגשית, או שהוא ילד רגיש וחרד בדרך-כלל, ולכן מגיב בעוצמה. אני מציעה, שתנסו לברר איתו, מה לא טוב לא בביה"ס : האם זה הילדים, או המורה שנראית לו נוקשה מדי ? נסו לגייס את המורה כדי שתנסה להיות יותר חביבה אליו, ולספר לכם, מה קורה במהלך היום בביה"ס - גם בזמן השיעורים, וגם בהפסקות (אם הוא משחק עם הילדים האחרים או נשאר בודד וכד'). אם הילד לא יירגע בעוד כשבוע, אני מציעה שתפנו לעזרה מקצועית. כמה פגישות עם פסיכולוגית ילדים יכולות בהחלט לעזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק (עוד מעט) בן 5 חודשיםלימור03/09/2008
בני מתהפך מהבטן לגב, כל הזמן. (ואוהב את זה מאוד). אבל הוא לא מצליח להתהפך מהבטן חזרה לגב, מה עלי לעשות כדי לעזור לו ? כמו כן הוא שוקל 7 ק"ג, ערני, תזזיתי, תופס ונותן,מקשקש ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטן - גב
ד"ר בן-נון06/09/2008אמא יקרה שלום, אין צורך לעשות שום דבר.בנך ילמד לבד , להתהפך, ואח"כ להתיישב ולעמוד, וכו'. אין צורך לדאוג לשווא. התייעצי עם אחות טיפת-חלב, או עם הרופא שלו אם נדמה לך שהוא מאחר. קרוב לוודאי שהכל בסדר, והוא יתקדם בקצב שלו. כל טוב,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משחק ונפנוף ידיים ואצבעותשחר03/09/2008
שלום רב, הבת שלנו בת חמש ילדה חכמה וחברותית. שמנו לב כשהיא לפעמים מאוד שמחה ומתלהבת או שרוצה לספר לנו משהו משמח היא מחככת/מנופפת באצבעות ידיה. במקרה קראנו שתופעות כאלו יכולות להצביע על ספקטרום אוטיסטי. האם יש לנו סיבה לחשוש? או שזו התנהגות נורמטיבית? עלינו גם לציין שהיה קצת עיכוב בשפה אבל התגברנו על כך לחלוטין והיא מדברת ותקשורתית להפליא עכשיו. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
שחר03/09/2008העיכוב בשפה היה בגיל שנתיים והוא נכחד אגב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה רק לי לא עונים כבר כמה ימים???
שחר04/09/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנפנוף ידיים
ד"ר בן-נון06/09/2008שחר שלום, ראשית, אני מתנצלת על האיחור בתשובה. הייתה לי אתמול בעייה במחשב. כהרגלי, אני נכנסת לפורום מידי יום, ומקפידה לענות להורים בתוך 24 שעות, יודעת שהשאלה באה תמיד בליווי חרדה. כמו בכל מצב מחלה, לא עלינו, יש כמה תסמינים מאפיינים.. תסמין אחד בלבד אינו מגדיר מחלה. ולעניין בתך : נפנוף ידיים אופייני למצב התרגשות אצל ילדים קטנים, והוא נורמטיבי לחלוטין. לאוטיזם יש סימנים בולטים יותר כמו : חוסר תגובתיות, חוסר קשר-עין וכד', שאינם קיימים אצל בתך. אז אין לך סיבה לדאגה, וגם אל תעירו לה אל ההרגל לנפנף ידיים. הוא יחלוף ממילא. שנה טובה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוקת בת 5 חודשים
שימרית01/03/2014שלום, יש לי תינוקת בת חמישה חודשים ולאחרונה שמתי לבד לכמה תסמינים שמאוד מאוד מדאיגים אותי. אני מניקה עדיין והבת שלי מסרבת לעבור לבקבוק, לרוב, היא גם מיד בוכה כשמסיימת לאכול . בשבועות האחרונים, לא ישנה הרבה, לא ביום ובייחוד לא בלילה, היא קמה אחרי שעה וחצי במקרה הרע ובמקרה הטוב, אחרי שלוש וחצי שעות. לעיתים גם מתעוררת בלילה ומחליטה שכבר לא רוצה לישון. בנוסף,היא בוכה לא מעט במהלך היום.למראית העין, אין סיבה מיוחדת לבכי-היא אכלה, ישנה, חיתלתי אותה וכו..היא לא תמיד מפנה את ראשה כשקוראים לה,גם אם אני/אבא שלה לידה/מולה.לסיום, היא מנפנפת בידיים ורגליים. זו בתי הראשונה, היחידה, כך שמיותר לומר שאני מתפרקת ובוכה כבר שבוע. אשמח להכוונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוקת בת 5 חודשים - תגובה
01/03/2014שימרית שלום,
נראה שמשהו מציק לילדה, ואין זה בהכרח משהו מסוכן או נורא חלילה. אולי יש לה גזים, אולי זה רפלוקס ? מכל מקום, כדאי שתפני לרופא הילדים ותתייעצי איתו. הוא הכתובת לשאלות אלה, לאחר שיבדוק את הילדה ויתרשם ממצבה.
כל טוב, והרבה בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחמישה חודשים
שימרית01/03/2014ראשית תודה רבה על התגובה. קבעתי כבר תור לרופא שלה, רציתי פשוט "עזרה ראשונה"..ובכל זאת, העדר קשר עין לזמן מה וחוסר שינה, ניפנוף ידיים, איך קשור לגזים/ריפלוקס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה5 חודשים
שימרית01/03/2014שלום, יש לי תינוקת בת חמישה חודשים ולאחרונה שמתי לבד לכמה תסמינים שמאוד מאוד מדאיגים אותי. אני מניקה עדיין והבת שלי מסרבת לעבור לבקבוק, לרוב, היא גם מיד בוכה כשמסיימת לאכול . בשבועות האחרונים, לא ישנה הרבה, לא ביום ובייחוד לא בלילה, היא קמה אחרי שעה וחצי במקרה הרע ובמקרה הטוב, אחרי שלוש וחצי שעות. לעיתים גם מתעוררת בלילה ומחליטה שכבר לא רוצה לישון. בנוסף,היא בוכה לא מעט במהלך היום.למראית העין, אין סיבה מיוחדת לבכי-היא אכלה, ישנה, חיתלתי אותה וכו..היא לא תמיד מפנה את ראשה כשקוראים לה,גם אם אני/אבא שלה לידה/מולה.לסיום, היא מנפנפת בידיים ורגליים. זו בתי הראשונה, היחידה, כך שמיותר לומר שאני מתפרקת ובוכה כבר שבוע. אשמח להכוונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה רבה!!!!
שחר06/09/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכיבה על הגבאמא02/09/2008שלום, בני בן 3 חודשים..עד עכשיו סירב לשכב על הבטן אפילו לכמה דקות.. אני לא יודעת מה לעשות..הוא פשוט מתחיל לבכות.למה זה יכול להוביל?? עליי לציין שהוא מרים את עצמו לבד. האם זה שהוא מסרב לשכב על הבטן יכול לגרום לבעיה מסויימת בהתפתחותו? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלמה לא עונים לי?!
אמא03/09/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכיבה על הבטן
ד"ר בן-נון03/09/2008מאז שמשרד הבריאות פרסם את ההנחיות לשינה של תינוקות על הגב, אנחנו מרגילים את הילדים שלנו, מרגע הלידה, לשכב בעיקר על הגב, ולכן התנוחה על הבטן זרה להם. הרבה תינוקות מגיבים בבכי, ו"מבקשים" להתהפך על הגב. חשוב גם לאפשר לתינוק לשכב על הבטן, כיוון שכך הוא יכול לתרגל את הרמת הראש, ואחר-כך - את הרמת חצי הגוף העליון ע"י הישענות על הידיים. בהמשך, זה מוביל לזחילה. כדאי לעשות זאת בהדרגה : בהתחלה, לזמן קצר מאד, ולאט-לאט להאריך את הזמן. יעזור אם האמא תהייה בזמן זה ליד התינוק, ותמקד את תשומת-הלב שלו בצעצועים שונים. אם הוא בוכה מאד, אפשר להפוך אותו, או לקחת אותו קצת על הידיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוק בן 11 חודשים שטרם זוחל /יושבאולגה01/09/2008התינוק שלי בן 11 חודשים ,עדיין לא זוחל ויושב.אנחנו מאוד מודאגים.היינו אצל רופא התפתחות שהפנה אותנו למכון להתפתחות הילד.יש לנו תור לעוד 3 שבועות.מה ניתן לעשות בנתיים?האם יש סיבה לדאגה??שמעתי על שיטת ורדי,האם יכולה לסייע או שיטות אחרות מומלצות? אציין שנולד לאחר שבועיים של זירוזים,בלידת ואקום ובסופה קיסרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרבן 11 חודש שעדיין לא זוחל או יושב
ד"ר בן-נון02/09/2008שלום, נכון שלפי הספר, הילד מאחר מעט בהתפתחות המוטורית שלו, ובצדק, הרופא הפנה אתכם למכון להתפתחות הילד. במכון פועל צוות רב-מקצועי : רופא, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק ועוד, והם אמורים לבדוק את הקשיים של הילד, להגדיר מה הבעייה, ולהציע טיפול. יש הרבה סיבות אפשריות לאיחור, אך ייתכן שהבעייה היא מזערית, כמו רפיון-שרירים, ובמהלך תקופה של טיפולי פיזיותרפיה היא תשתפר ואף תיעלם כליל. תהיו אופטימיים. כל טוב והרבה בריאות !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצחוק ודגדוגרונית01/09/2008שלום, בני בן 5 חדשים (נולד בשבוע 37), הצלחתי להצחיקו מספר פעמים ע"י קולות (נשמע יותר כמו גיחוך) אך כשאני מדגדגת אותו הוא מחייך לעיתים, עוצם עיניים אך אינו צוחק האם תקין? מודאגת... (קיימת היפוטוניה קלה אך לדברי רופא התפתחותי בטווח הנורמה) תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרצחוק ודגדוג
ד"ר בן-נון01/09/2008הדגדוג הוא חווייה תחושתית אינדיוידואלית, ולא את כולם הוא מצחיק ! יש ילדים, ואף מבוגרים, שהדגדוג אפילו אינו נעים להם !זה תלוי בחלק הגוף שמנסים לדגדג, ובעוצמה, ובשעת היום (אם הילד עייף, ייתכן דהדגדוג יהיה לו פחות נעים, מאשר כשהוא רגוע וערני). אין סיבה לדאגה. זו הדרך ללמוד את הילד, לגלות מה הוא אוהב, ומה לא, ולכבד את אישיותו המיוחדת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה,שאלה נוספת בהקשר לצחוק
רונית02/09/2008כמו שציינתי ,בפעמים שהצלחתי להצחיקו, צחוקו נשמע כמו גיחוך בקול רם, לא היה ממש צחוק מתגלגל כמו שאני מבינה שצפוי כבר בגיל זה, מה גם ש"עמלתי" די קשה להביא לזה, האם תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצחוק
ד"ר בן-נון03/09/2008רונית שוב שלום, צחוק הוא תגובה אינדיוידואלית, של הפקת קול במצב הנאה. לכל אחד צחוק אינדיוידואלי, והכל תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזחילהנילי31/08/2008שלום! יש לי ילדה בת 6.5 חודשים. נולדה בזמן (שבוע 39) בלידה רגילה במשקל 2.935 ג"ר. עד כה מתפתחת תקין (מתהפכת מהבטן לגב, לא מתהפכת הפוך), בשכיבה על הגב מסתובבת סביב צירה וכ"ד. הבעיה היא שיהלדה מסרבת לשכב על הבטן - אם אני מונעת ממנה להתפך- היא פורצת בבכי מר, אם אני נותנת לה לעשות כרצונה - מתהפכת תוך שניה. ניסיתי לעניין אותה בכל מיני צעצועים, רעשנים וכ"ד - לא עובד לאורך זמן. הבעיה היא שעד עכשיו היא לא מגלה שום עניין בזחילה - אפילו לא מנסה לדחוף עם הרגלים (היא דווקא כן זוחלת לפעמים על הגב) ולא מנסה להגיע לצעצוע גם אם הוא מונח סנטימטר מעבר לאצבעות שלה. מה עושים והאם העדר זחילה בגיל זה נחשב לאיחור התפתחותי? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשכיבה על הבטן
ד''ר יורם זנדהאוז31/08/2008שלום וברכה,
חשיבות גדולה לשכיבה על הבטן אפשר לשכב מתחתיה אם אינה רוצה לשכב על השטיח
זחילה חשובה לצורך התפתחות הקואורדינציה
בהצלחה
דר זנדהאוז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזחילה
ד"ר בן-נון01/09/2008נילי שלום, נראה, שילדתך מתפתחת בסך הכל באופן תקין. לכן, תני לה את הזמן להגיע לזחילה בקצב שלה. היא איננה נחשבת מאחרת, גם אם תתחיל לזחול בגיל 8 או אף 9 ח'. טוב שאת מנסה להפעיל אותה ע"י צעצועים או משחקים, אבל אין צורך ואין טעם ללחוץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרהעזרה30/08/2008שלום! אני בן 15 וחצי ויש לי שאלה אני מטר 86 ואני מפותח לגילי אני מתאמן שנתיים בחדר כושר ויש לי גוף שרירי כמו שאני רוצה מעוצב מאוד כל החלק העליון והתחתון ... אבל יש לי בעיה אחת המאמן שלי אמר לי לפני שנה שאם אני רוצה לפתח מסה אני חייב "להשמין" אז זה הבעיה שלי יש לי קצת שומנים בבטן וזה מפריע לי אז אני רוצה ללכת לתזונאית שתיתן לי תפריט להורדת שומן (אין יל הרבה אבל עדיין) ואז שתיתן לי תפריט לעליית במסת השריר ... הבעיה שאני אומר לאמא שלי שאני רוצה ללכת לתזונאית והיא כל הזמן אומרת לי "נוו באמת בשביל מה אתה אוכל בריא כל הזמן ואתה מתאמן טוב ואתה בסדר גמור" יש לי תשומן המסריח הזה (שוב אין הרבה) מגיל 11 וזה מעצבן אותי ועכשיו שאני רוצה ללכת לתזונאית היא כל המזן מגיבה בשלילי וזה מעצבן השאלה היא מה אני אמור לאמר לה או לעשות כדי ללכת לתזונאית זה לא אמור להיות תורה מסיני כולה ללכת לבנות תפריט וזהו!מה לעשותתתתת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהתייעצות עם תזונאית
31/08/2008שלום,
אמנם ייתכן שאתה מגזים קצת, ואין לך באמת שומן, אבל אין שום סיבה שלא תלך לייעוץ אצל תזונאית, ותשמע ממנה מה אתה יכול לעשות כדי לשפר עוד.
אתה יכול לקבל הפנייה דרך רופא המשפחה שלכם, וללכת לבד, בלי אמא. אחר היעוץ, תוכל לספר לה מה אמרה התזונאית, ומה היא המליצה מבחינת האוכל שטוב לך.
שיהיה לך בהצלחה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיית גמגוםעדי29/08/2008שלום רב, מקווה מאד שזה הפורום הנכון להעלות בו את השאלה. בני בן שנתיים ו7 חודשים. מדבר יפה מאד. מסביר את עצמו ללא שום בעיה. ביומיים האחרונים החלה תופעה של מעין גמגום, הילד מנסה לדבר ובמקרים רבים לא מצליח להתחיל אפילו את המשפט, חוזר על ההברה הראשונה הרבה פעמים ואז מתעצבן ואומר (ללא שום גמגום) "זה לא מצליח לי". עושה רושם שהוא ממהר לדבר ולכן נתקע. יש מקרים אחרים שהוא מדבר בלי בעיה. אבל ביומיים האחרונים הוא פשוט נתקע הרבה פעמים וממש מתעצבן מזה. תופעה מוכרת? אנחנו מרגיעים אותו. אומרים לו לחשוב על מה שרוצה לאמר ולנסות לאט לאמר את המשפט. זה לא תמיד עוזר. האם יש משהו לעשות או לתת לזה כמה ימים וזה יסתדר? תודה מראש, עדי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרגמגום בגיל שנתיים וחצי
30/08/2008עדי שלום,
התופעה מוכרת לנו היטב, והיא מתרחשת אצל כ-30 אחוז מהילדים, בין גילאי שנתיים וחצי ל-4.
היא אינה מוגדרת אפילו כגמגום, אלא כ"אי-שטף".
ההסבר שניתן לה הוא בקיום פער בין החשיבה של הילד, שהיא כבר מפותחת, והוא מסוגל לגבש רעיונות ומשפטים שלמים, לבין היכולת הטכנית שלו (של המוח) "לתרגם" את המחשבות שפה מדוברת.
בדרך כלל, האי-שטף נמשך כמה חדשים, ונעלם מאליו.
חשוב לא לשדר לילד לחץ או דאגה. והעיקר : לנסות להשלים את דבריו, ולא לגרום לו תחושת תסכול מכך שאינו מובן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמודאגת מאוד- תינוק בן שנהקרניאלה26/08/2008שלום רב, בני בן שנה, ואני חשה שהוא אינו עומד בקצב...הוא לא מוחא כפיים, לא מצביע על חפצים, לא יודע לשתות לבד מבקבוק, לא אומר שלום, לא אומר אף מילה או חיקוי של מילה (הוא כן ממלמל- טה טה טה, בה בה לפעמים). העיסוק החביב עליו הוא דפדוף בספרים ועיתונים, ולעתים הוא עושה את זה מעט באובססיביות. רק לאחרונה למד לחקות אותי כשאני מקישה שתי קוביות אחת בשנייה, והוא עושה זאת גם בצורה לא טובה במיוחד. באופן כללי- הוא לא מנסה לחקות התנהגויות של אחרים. קשר העין שלו מצוין, הוא מגיב אלי ואל בעלי, מחייך וצוחק ואוהב לשחק איתנו. אך התחושה שהוא לא מראה שום סימנים של התפתחות קוגניטיבית. מבחינה מוטורית הוא גם מאוד איטי- למד לזחול בפעם הראשונה בגיל 10 חודשים. כיום רק נעמד ולעתים מתהלך בין חפצים אך לא תמיד. מה עלי לעשות? עירבתי את רופא המשפחה, אך עד היום הוא לא נתן לי שום עצה ממשית, וטען שיש להמתין, כי ייתכן ומדובר במזג המאוד נוח שלו- הוא ילד מאוד מאוד רגוע ושליו, שלא נוטה להתעצבן או לבכות או לכעוס. האם באמת ייתכן ויש קשר למזג שלו? תודה רבה מראש על תשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראמא מודאגת לבן שנה
ד"ר בן-נון27/08/2008שלום, מהתיאור שלך נראה, שבאמת יש עיכוב בהתפתחות ילדך, ומכאן ברורה הדאגה שלך. אל תצפי לעצה מרופא הילדים. בקשי ממנו להפנות אותך למרכז להתפתחות הילד. שם יפגוש אתכם צוות רב-מקצועי, יתרשם מהילד, ויוכל לתת לך את חוות הדעת המקצועית ביותר. במידת הצורך - ניתן גם לטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן שנה וחצי יודע לקרואמישמיש25/08/2008בחודשים האחרונים גיליתי שבני בן השנה וחצי יודע לקרוא- הוא מזהה אותיות ומילים- הוא צופה יחד עם אחיו בן החמש וחצי ב"בלי סודות" ואומר בקול את המילים הכתובות על המסך וגם מזהה אותם במקומות אחרים למשל בשלטים וכו'- אני לא זוכרת שאחיו (הנבון לא פחות) היה כזה אבל מצד שני אולי הגירויים שקיבל היו פחותים מעצם היותו בכור- אני מתלבטת האם עליי לחשוף את בני הקטן לעוד גירויים וממש ללמד אותו לקרוא אם הוא רוצה בכך?(שניהם גם דוברי שתי שפות ובני הקטן מזהה גם מילים באנגלית)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלמידת קריאה בגיל שנה וחצי
ד"ר בן-נון27/08/2008שלום, נראה שיש לך ילד מפותח מאד, המפיק למידה ומידע מכל חומר שהוא נחשף אליו, בוודאי בהשפעת אחיו הגדול. אין סיבה שלא לאפשר לילד ללמוד ככל שהוא יכול ומגיע. תני לו להוביל : אם הוא שואל ומבקש - למדי אותו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחות פגיולי24/08/2008שלום לדר בני בן שנה ושבועיים כרונולוגי ו11 חודש מתוקן . נולד במשק 2 ק"ג וגובה 44 ס"מ כרגע שוקל כבר 10 ק"ג וגובה 75 ס"ם - נמצא בממוצע ביחס לגילו הכרונולוגי. אני דואגת לגבי התפתחותו. הוא זוחל גחון, יושב יציב, נעמד עם חפצים וגם עושה כמה צעדים לאורך המעקה של מיטה\ספה . הוא עושה ביי ביי וגם יודע איפה אור, עשה כפיים כמה זמן אבל משום מה הפסיק לפני כמה ימים. מוטוריקה עדינה בסדר- מכניס צורות לתוך דלי, מאכיל את עצמו עם אוכל אצבעות אבל.... מסרב לזחול על 6 למרות שכן מצליח לטפס על מדרגות וגם לא מתיישב לבד. אנחנו הולכיפ לפיזיו אבל לא ממש הולך ואני חוששת שהוא ידלג על זחילת 6. האם זה נכון שיש קשר בין אי זחילה על 6 ובעיות קשב וריכוז, היפרקטיביות וליקויי למידה? שמעתי שיש קשר - מה דעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרפגות והפרעת קשב ורכוז
ד''ר יורם זנדהאוז24/08/2008שלום יולי,
ידוע על קשר בין פגות ואפשרות להתפתחות הפרעת קשב ורכוז בגיל בית הספר.
פגים צריכים,באופן עקרוני, להיות במעקב התפתחותי.
בברכה,
ד"ר יורם זנדהאוז.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנת את השאלה
יולי25/08/2008השאלה היא על הקשר שבין אי זחילה על 6 ובעיות קשב ללא קשר לפגות. כמובן שאנחנו במעקב למרות שנחשבים לפג לייט (שבוע 34+4)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזחילה והפרעות קשב
ד"ר זנדהאוז25/08/2008שלום יולי, לא ברור אם יש קשר ישיר בין זחילה והפרעות קשב. ישנם ילדים רבים עם הפרעות קשב והיפראקטיביות שהחלו להלך מוקדם, לפני גיל שנה. קשר נוסף להתפתחות המוטורית לא נבדק, למיטב ידיעתי. בברכה, ד"ר זנדהאוז.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחות תינוק בן 5 חודשיםעדי20/08/2008שלום רב, בני בן 5 חודשים. מבחינת התפתחות מוטורית הוא מאוד מתקדם הוא ממש כבר זוחל אחורה.פעלתן מאוד. משחק המון תופס חפצים ועוד. מחייך המון, צוחק ובוחן כל דבר. מה שמטריד אותי קצת זה שהוא די שקט - הוא אומר הרבה פעמים "בו ווווו" ולפעמים גם ממלמל דברים אחרים אבל הוא עוד לא צווח משמחה ובכלל שמתי לב שילדים אחרים בגילו הרבה יותר פטפטנים.... לתשובתכם אודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרווקאליות
ד''ר יורם זנדהאוז20/08/2008שלום וברכה,
להלן דברים לבדיקה - כדאי לבדוק את מצב השמיעה. יש גם אלמנטים התנהגותים-גנטים. איך התפתחה השפה אצל ההורים? יש קשר עיין? בסך הכל נראה די תואם גיל. למה להשוות לאחרים? אם הכל תקין,יש להתייעץ בהמשך עם רופא/ת הילדים.
בהצלחה,
ד"ר זנדהאוז.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
