פורום זאבת, לופוס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קשר בין נטילת רמיקייד ודלקות
    נועם
    07/04/2010

    שלום,

    האם קיים קשר בין נטילת רמיקייד ומטוטרקסט לדלקות בדרכי השתן או דלקות בנרתיק?

    בנוסף, אשמח להבין מה תפקיד ה"הידרו" שלעיתים יש לקבל לפני טיפול ברמיקייד.

    תודה מראש,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    08/04/2010

    נעם שלום,
    עקב ההשפעה על מערכת החיסון, הטיפול ברמיקייד עלול לגרום לכך שמחלות זיהומיות תהיינה קשות יותר וממושכות יותר. לכן, אם תוך כדי טיפול ברמיקייד מתפתחת מחלה זיהומית חריפה (דלקת ריאות, דלקת בדרכי השתן וכו') מומלץ להפסיק את הטיפול עד להחלמה מהמחלה הזיהומית.
    לגבי ההידרו - הכוונה כנראה להידרוקורטיזון. תרופה זו יא סוג של סטרואידים, הניתנת לעיתים כאשר יש תופעות לוואי אלרגיות בסמוך לערוי של הרמיקייד. מטרתה למנוע את תופעות הלוואי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לופוס?
    שאלה
    07/04/2010

    בת 27, סובלת מצליאק (נוגדנים בטווח הנורמה בבדיקה האחרונה). בעקבות תלונות על רדימויות/נימולים/כאבי שריר/עצם בגפיים בצד אחד הופניתי לבדיקות דם שהעלו הממצאים הבאים:
    antinuclear ab ANA - pos 1:80
    anticardiolipin Igm - 10.80
    Ena - Negative
    anticardiolipin IGg- 5.22
    SSA Ro single - Ena neg
    SSB La single - Ena neg
    anticardiolipin Iga- 0.00
    A.B2 Glycoprotein IGg - 12.80
    A.B2 glycoprotein IGm - 11.30
    WP1M weed panel 1 - 0.10 Neg
    C-reactive protein - 0.081600
    Rheumatoid factor - 9.810000
    complement c3 - 80
    complement c4 - 19
    B2 microglobulin - 1643
    Iga - 233.00
    celiac screen - 11.00

    אגב ביום ביצוע בדיקות הדם הייתי חולה והצינון סירב לחלוף אלא כעבור שבוע - האם תתכן השפעה על התוצאות?
    מעבר לבדיקות, סובלת מיובש שלא היה קיים עד לאשתקד בעיניים ובפה, פצע מוזר בפה שצץ וחלף כעבור יום/יים, סימנים כחולים למכביר, עייפות כבדה, הרגשה כללית רעה ומצב רוח רע מאד.
    השאלה היא האם הבדיקות הולכות לכיווןשל לופוס.
    תודה וסליחה על המלל הארוך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לופוס?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב

    ד''ר ג'יזל גודארד
    07/04/2010

    לעיתים מופיעות מחלות אוטואימוניות יחד באותו אדם.
    ANA חיובי היא בדיקת סקירה למחלות אוטואימוניות. ככל שהכייל גבוה יותר- יותר סיכוי שמדובר במחלה אוטואימונית כגון זאבת-לופוס.
    רדימות בגפיים מצביעה על נוירופתיה היקפית- לא שכיח בזאבת.
    על מנת לאבחן זאבת-לופוס צריך משלב תלונות וממצאים בנוכחות ANA חיובי ורמה גבוהה של נוגדים אחרים כגון DNA.
    על פי התוצאות ששלחת אין מקום לאבחן זאבת-לופוס כעת.
    רצוי בדיקה של ראומטולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בדרמטומיוזיטיס
    שולמית
    07/04/2010

    עוד שאלה
    האם השמש בים המלח יכולה לעזור ולרפא את הפריחה בעור או/ו המים ,בריכות הגופרית שם?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול בדרמטומיוזיטיס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    07/04/2010

    שולמית שלום,
    הפריחה של דרמטומיוזיטיס היא מסוג הפריחות אשר דווקא מוחמרות באור ובשמש ולכן התשובה היא שלילית: רצוי להhמנע מחשיפה לאור השמש ככל האפשר במחלה זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול לדרמטומיוזיטיס
    שולמית
    07/04/2010

    בעלי חולה במחלה זו למעלה מ8 שנים טופל בפרדניזון,אימוראן,מטוטראקסט,פלקוניל,ivig,ציקלוספורין במשך שנים אלו היתה הפוגה של כ-4 שנים שלא לקח שום תרופה ולא היה במעקב רפואי והרגיש יחסית טוב וללא פריחה אדומה בפנים ובית החזה,ואז החליט בעלי שהוא כנראה בריא והחל לעשות פעילות גופנית די נימרצת ולצערי שוב פרצה המחלה וכל התרופות הנ"ל לא כל כך עזרו לו וכן הזיקו לו מבחינת כאבי בטן,חניכיים,פצעים בקצה האצבעות .
    רצינו לדעת אם יש במקרה תרופה חדשה המטפלת במחלה ולא רק מרגיעה והאם תרופות אלו ניתנות דרך הקופה
    שאלה נוספת מה דעתכם לגבי טיפול של רפלקסולוג במחלה זו?

    תודה ונשמח לתשובה מהירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול לדרמטומיוזיטיס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    07/04/2010

    שולמית שלום,
    דרמטומיוזיטיס היא מחלה אוטואימונית הפוגעת בשרירים ובעור ולעיתים גם באיברים נוספים (למשל בריאות). במקרה שאת מתארת נראה שנוסו חלק גדול מהתרופות המשמשות בדרך כלל לטיפול במחלה זו. תרופות אלו פועלות כולן במידה זו או אחרת על ידי דיכוי של מערכת החיסון כדי להפחית את התגובה הדלקתית.
    במקרה הזה, יש לוודא קודם כל שאכן מדובר בהתפרצות של המחלה הדלקתית ולא למשל בסיבוך של הטיפול. התפרצות המחלה מתבטאת בעלייה ברמות ה - CPK (אנזים שמקורו בשרירים), עלייה במדדי הדלקת (שקיעת דם ו - CRP) וכן החמרה בחולשת השרירים ובפריחות. יש לציין שחולשת שרירים למשל עלולה להגרם גם עקב הטיפול בפרדניזון, אך במקרה זה לא צפוייה עלייה משמעותית ב - CPK און בשקיעת הדם.
    תרופה אחת אשר נוסתה כטיפול בדרמטומיוזיטיס היא ה - Rituximab (מבטרה). תרופה זו משמשת בין היתר לטיפול בדלקת מפרקים שגרונתית ובמקור היא תרופה המכוונת כנגד גידולים של מערכת הלימפה (לימפומות). התרופה נוסתה במספר לא גדול של חולים אך עדיין עשוייה להוות אלטרנטיבה לאור כשלונות הטיפולים האחרים.
    מדובר בתרופה יקרה אשר אינה רשומה בסל כטיפול למחלה זו והשימוש בה דורש אישור מיוחד של הקופה. נראה שכדאי להתייעץ עם הראומטולוג המפל בנוגע לאפשרות הזו.
    טיפול ברפלקסולוגיה עשוי להביא הקלה מסויימת אך אינו צפוי להשפיע באופן משמעותי על מהלך המחלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה באבחון דלקת מפרקים
    אסף
    06/04/2010

    שלום רב
    אני בן 35. לפני שמונה חודשים בערך הופיעו כאבי גב בעיקר עם הקימה בבוקר ולאחר ישיבה ממושכת כמו כן כאבים בצוואר עם הגבלת תנועה לצדדים. כמו כן גם כאבי שרירים בגב, מורגש בעיקר בזמן שיעול או עיטוש.
    כמה חודשים אח"כ הופיעה דלקת בגיד אכילס בקרסול ימין. חודש לאחר מכן הופיעו כאבים עזים ונפיחות בברך ימין. כחודש לאחר מכן הופיע כאב בלסת בצד שמאל בזמן לעיסה. בבדיקות דם: CRP 50, המוגלובין נמוך, ESR 39 אין נוכחות של RF . במיפוי עצמות אין עדות לפתולוגיה בגב. לפני 3 חודשים התחלתי טיפול בסלזופירין EN 2 גרם ליום (500 * 4) לאחר חודשיים ללא תגובה התווסף טיפול במתותרקסט פעם בשבוע + חומצה פולית. יש שיפור אך לא בקרסול שעדיין נפוח, חם וכואב. הברך פחות כואבת אך עדיין חמה וקיימת הגבלה בתנועה. בבדיקות דם אחרונות: CRP 22, ESR 12
    הראומטולוג חשד בתחילה באנקילוזינג ספונדיליטיס. אח"כ ציין במכתבים רפואיים: סרו נגטיב. מה זה אומר? לא הצלחתי לקבל ממנו תשובה ברורה ממה אני סובל. איזו דלקת בדיוק יש לי? האם כדאי להתחיל טיפול בתרופות ביולוגיות? האם יש סיכוי שאוכל לחזור לעשות ספורט כמו רכיבה על אופניים למשל?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה באבחון דלקת מפרקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    06/04/2010

    אסף שלום,
    Ankylosing Spondylitis היא אחת מתוך קבוצה של דלקות מפרקים הידועות בתואר הכללי "Sero-negative spondyloarthritis"
    מחלות אלו כוללות בנוסף את דלקת המפרקים הקשורה לפסוריאזיס, דלקת המפרקים הקשורה למחלת מעי דלקתית ועוד. נראה שהראומטולוג שלך סבור שאתה סובל מאחת ממחלות אלו (ואכן התיאור של המחלה עשוי להתאים לאבחנה זו). יש לציין שהתרופות הביולוגיות יעילות כטיפול בכל המחלות הסרונגטיביות, ואם אין תגובה מספקת לתרופות אחרות (כמו מטוטרקסאט וסלזופירין) בהחלט כדאי לשקול טיפול מסוג זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ניתן לקוות לחזור לתפקוד רגיל?

    אסף
    07/04/2010

    האם אפשר "לדכא" את הדלקת לגמרי? האם חולים באנקילוזינג ספונדיליטיס יכולים לבצע פעילויות ספורטיביות?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    07/04/2010

    אסף שלום,
    בחלק גדול מהמקרים אכן ניתן לדכא את הדלקת לגמרי - אם כי חייבים להמשיך בטיפול על בסיס קבוע כדי למנוע התלקחות (כלומר אין מצב של ריפוי מוחלט של המחלה, אשר היה מאפשר להפסיק את הטיפול). במיקרם אלו בהחלט אפשר ורצוי לבצע פעילות ספורטיבית, בדגש על שימור טווחי תנועה, גמישות וכו. יחד עם זאת, במקרים מתקדמים של המחלות הללו, כאשר קיימים נזקים ואיחוי של חלקים שונים של השלד (בעיקר חוליות עמוד השדרה), יש להזהר מביצוע פעילות ספורטיבית נמרצת מידי, אשר עלולה לגרום לשברים. כאמור, עם טיפול מתאים, אין סיבה שתגיע אי פעם למצב כזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני צריכה שיעזרו לי..
    ליגל
    06/04/2010

    שלום וברכה ,אני צריכה עזרה
    אני בת 17 וחצי..וסובלת כבר שמונה שנים מכאבים בכל מיני מקומות בגוף שאף אחד מהרופאים לא מצא שום דבר.
    עשיתי צילומי רנטגן ולא ראו כלום.
    יום אחד כשהייתי בערך בת 12 שלחו אותי לראומטולוגית בבית חולים שניידר
    שאמרה שהיא לא מוצאת כלום ושהיא חושבת שזה פסיכולוגי.
    לפני כ- 3 שנים אימי לקחה אותי לראומטולוגית אחרת..בנתניה
    והחליטה לשלוח אותי לבדיקת MRI
    בבדיקה עצמה נתגלה שיש לי ספונדליטיס סקורליאטיס אינקוליזינג
    ונתנה לי לשתות כדורים ,סלזופירין
    רק לפני 3 חודשים בערך התחלתי לשתות אותם כי אני לא שותה כדורים.
    כשהייתי בצו ראשון איכשהו לא קיבלו את האבחנה וביקשו שאעשה את הבדיקה של הגן.
    עשיתי את הבדיקה ויצא שלילי.
    ועכשיו אני לא יודעת מה לעשות..
    להפסיק את הכדורים או שלא

    אודה לכם מאוד אם תעזרו לי..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אני צריכה שיעזרו לי..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    06/04/2010

    ליגל היקרה!
    לא כדאי להתייאש! למרות חוסר הבהירות של המצב, סביר להניח שניתן להגיע לפיתרון שיקל עליך מאד.
    אם אמנם אובחנת על סמך בדיקות MRI של האגן כסובלת מסקרואילאיטיס, כלומר מדלקת המערבת את מפרקי האגן האחוריים, שהיא במקרים רבים (אם כי לא תמיד) חלק ממחלת המפרקים המכונה Ankylosing Spondylitis, הרי שסביר להניח שהאבחנה נכונה. יחד עם זאת יתכן שכדאי לעבור שוב על תוצאות ה - MRI, אם הוא עדיין זמין, ולוודא שהאבחנה חד משמעית. לצורך זה ניתן להתייעץ עם ראומטולוג או עם מומחה לרנטגן. יש לציין שהאבחנה הזו תיתכן למרות העדר נוכחות של הגן HLA_B27 .
    אם האבחנה נכונה, סלזופירין אינה תרופת הבחירה למצב זה כיום. סלזופירין אכן עוזר במחלת ה - Ankylosing spondylitis, אך בעיקר כשמדובר במעורבות של מפרקים היקפיים, כמו כתפיים וירכיים והרבה פחות כשמדובר בסקרואילאיטיס. במקרים אלה כדאי מאד לשקול טיפול בתרופות הביולוגיות החדישות יותר, כמו רמיקייד, שהן יעילות מאד במצב זה. לגבי האופציה הזו גם כן כדאי להתייעץ בהקדם עם ראומטולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בירכיים באזור האגן
    אבנר
    04/04/2010

    מזה חודש כאבים רצופים בירכיים וממוקדים באזור האגן משני הצדדים במידה שווה ומציקה מאד. הכאבים מתגברים במצב פעילות ממושכת - בעמידה, בישיבה ובהליכה, צילום אגן ופרקי ירכיים הראה "הסתיידות במפרק ליד הטרוכנטר הגדול מימין". לפי האורטופד מדובר על שינויים ניוונים אך לא במצב חריף מאד. הוא מתפלא מאד שכדור אתופן 600 (לשבועיים) לא עזר לי כמעט וכן אבטיות חמות כולל מרחצאות לא משפיעות כלל ובעיקר שהכאבים רצופים מאד. הפסקת סטטינים לשבועיים לא עזרה.
    עוסק כעשרים שנה בשחיה (1-2 בשבוע) ובהליכה מהירה 7 ק"מ (2 בשבוע). בעקבות הנ"ל איני מסוגל והפסקתי לבצע הליכה מהירה או ממושכת.
    האם יכול להיות שיש כאן בעיה שאינה אורטופדית- בעיה ריאמטלוגית? האם חומרים מאלו שנמצאים במגה גלופלקס יכולים לעזור?
    בתודה, אבנר בן 66, משקל תקין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    06/04/2010

    אבנר שלום,
    יתכן שמדובר בבורסיטיס - דלקת מקומית של רקמת החיבור הסמוכה לראש הירך. דלקת כזו עשוייה להשתפר לאחר הזרקה מקומית של סטרואידים - פעולה המתבצעת על ידי ראומטולוג או אורטופד. מחלה ראומטולוגית סיסטמית פחות סבירה על פי אופי הכאב שאתה מתאר (מוחמר במאמץ).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פריחה והכחלת אצבעות
    אלברט
    04/04/2010

    בבדיקות דם מצאו אצלי רמה גבוהה של קיראוגלובולין, כמו אובחנתי כחולה ואסקוליטיס.יש לי רגישות גבוהה לקור. בימים האחרונים הכחילה אצלי אצבע ביד כמעט עד יצירת נמק. מחוסר אונים הכנסתי את היד למים חמים - נראה שעזר מעט (לא בטוח שזה הנכון לעשות). שאלתי היא - מה הטיפול הנכון במצבים אלו? מה עוד ניתן לעשות מעבר לכל מה שציינתי?. מקבל אספירין ופרדניזון בחודש האחרון.הכאבים כה חזקים ואיני מצליח לישון בלילות. אודה לכם על תגובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פריחה והכחלת אצבעות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    06/04/2010

    אלברט שלום,
    קריאוגלובולינים הם חלבונים השוקעים בקור וחלבונים אלו עלולים להופעי במחלות שונות כמו הפטיטיס וסוגים של דלקות כלי דם. הטיפול הוא אכן על ידי תרופות נוגדות דלקת כמו סטרואידים אבל חשוב להגיע לאבחון מדוייק של המחלה ושל מחלות הרקע. גם המינונים עשויים להשתנות. בקיצור, אין ברירה אלא להבדק בהקדם על ידי ראומטולוג וכוון את הטיפול בהתאם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקיעת דם גבוהה 60 - מה עושים?
    בטי
    04/04/2010

    שקיעת דם גבוהה 60 מלווה בבחילות כאבי ראש חזקים ובעיקר כאבים בברכים
    ברגל ימין הכאב בצד שמאול בצורת c ברגל שמאול כאבים בצד ימין באותו אופן
    כאבים באזור צורת c לאחרונה גם הכאות , מחכה הרבה זמן לבדיקה אצל אורולוג
    אין מקום, האם מצבי קשה ודחוף. אני בת 64 תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    06/04/2010

    בטי שלום,
    שקיעת דם מוחשת היא ממצא מעבדתי בלתי ספציפי שיכול להופיע בסוגים רבים של דלקות, מסיבות זיהומיות ושאינן זיהומיות. הצירוף של שקיעה מוחשת וכאבי ראש (חדשים?) מעלה את החשד למחלה ראומטולוגית הנקראת Temporal Arteritis - מחלה אשר עלולה להיות מסוכנת ולפגוע בכלי דם שונים (בין היתר עלולה מחלה ו לגרום לעיוורון פתאומי). מצד שני גם דלקות מפרקים ומחלות אחרות עלולות להיות אחראיות לשקיעת הדם. כדאי לפנות לרופא המשפחה בהקדם וכמו כן לבקש הפנייה לראומטולוג. לא הבנתי למה הופנית לאורולוג - האם קיימת בעייה בדרכי השתן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לד"ר יעקב אבלין על התשובה

    בטי
    11/04/2010

    אכן הופנתי לרופא ראומטולוג ולא כפי שכתבתי נראה שטעיתי
    אם זאות יהיה לי תור רק ב-20 למאי לד"ר קימחי וזה הרבה זמן
    לחכות, לגבי השתן אני כל חצי שעה שעה נותנת שתן כל שתיה
    גוררת לי לשתן, מה שמדאיג אותי זה הבחילות המלוות ביחד עם
    כאבי ראש וחזה תודה לך על התשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חבלה בעצמות המסרק ובמפרקי היד
    מוטרד
    03/04/2010

    שלום רב,

    אני בן 24, בריא בדרך כלל, לפני כ-3.5 שנים (באוגוסט 2006)קיבלתי מכה על היד (על כף היד) הימינית (ליתר דיוק הפגיעה הייתה בעצמות המסרק של האצבעות מס' 4 ו-5 ובקצה העליון/ המרוחק ביותר על העצמות, כלומר במפרק, באותו נקודה שמתחילות האצבעות). כתוצאה מכך התנפחה היד והייתה הגבלה בתנועת היד והאצבעות,לפעמים הייתי יכול לעשות את התנועות שאני רוצה אבל זה היה מלווה בכאבים. כל זה נמשך כ- 14-20 ימים. כמובן שביקרתי אצל רופא משפחה ואמר לי שזה יחלוף. הוא לא ראה שום דבר מסוכן לעומת שהבדיקה שלו הייתה מאוד זריזה. לא קיבלתי טיפול תרופתי ולא ביצעתי צילום רנטגן. במשך ה 3.5 שנים לא הרגשתי בשום דבר והכל טוב, אין כאבים, אין הגבלה בתנועות, הכל טבעי ואני שכחתי את מה שקרה. רק שלפני חודש במקרה נזכרתי במה שקרה ורציתי לבדוק את היד אם יש בה משהו לא בסדר ואז מצאתי שיש הבדל, ואז שמתי לב שיש הבדל קטן בין יש ימין ליד שמאל בנוגע לצורת אצבע מס' 4 ולצורת המפרק, יש התעקמות קטנה כלפי צד שמאל של אצבע מס' 4 ביד ימין, בנוסף לכך במפרק עצמו של אצבע מס' 4 (זה המפרק שהוא סוף עצם המסרק ותחילת עצם האצבע) הוא לא בולט ביד כמו ביד שמאלית. הוא כאילו נכנס קצת פנימה/למטה. וגם כשהפעלתי קצת לחץ על הצד הפנימי (הצד השני של כף היד) של המפרק היו כאבים והכאבים נמכשו כשבועיים, והם נעלמו לאחר שהתמשתי ב- Diclofanic sodium 4% (טיפול חיצוני) הכאבים הם חלשים בדרך כלל, בנוסף אני מרגיש תחושת חולשה באצבע מס' 4, זו תחושה שקיימת כבר חודש. רציתי לדעת מה יכול להיות שקרה לכף היד? או לעצמות המסרק של אצבע מס' 4?
    האם מדובר בפגיעה קשה בעצמות או בכף היד ולנזק בלתי הפיך?
    האם כדאי לבצע צילום רנטגן?
    האם מדובר בטיפול הכולל ניתוח?

    אשמח לקבל את עזרתכם
    אני מאוד מאוד מודאג וברצוני לטפל בבעיה אם אפשר.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    06/04/2010

    שלום רב,
    הבעייה שאתה מתאר, בעקבות חבלה לשורש כף היד, אינה קשורה ככל הנראה בבעייה ראומטולוגית אלא בתוצאות מאוחרות של החבלה (תחום הנחשב אורטופדי). שורש כף היד הוא איזור רגיש ולעיתם חבלות עלולות לגרום לבעיות שונות כמו פגיעה באספקת הדם לעצמות מסויימות המובילות לפגיעה מתמשכת - מצב הנקרא AVN. אם הכאב נמשך כדאי להתעייץ עם אורטופד - כף יד ולשקול הדמייה נוספת של האיזור על ידי בדיקת CT או באמצעי אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת פרקים פסוריאטית
    חסון אסתר
    02/04/2010

    שלום ד"ר יעקוב
    שלחתי לפני מס' ימים שאלה בקשר לדלקת פרקים פסוריארטית הראומטולוגית שלי נתנה לי סלאזופירין פעמיים ביום התרופה גרמה לי לתופעות לוואי שלא יכולתי איתן,בינתיים הטיפול הופסק,בבדיקת הדם לא נמצאה דלקת,אך הבנתי שלא תמיד דלקת זו ניראית בבדיקה,הופנתי ל סיטי אולי שם יראו,בכל אופן נותרתי עם כאבים ועייפות ומצב רוח ירוד בגלל זה אין ישועה מתרופה טטיבעית או בשילוב רק לא תרופות כאלה "חזקות" שגורמות נזק לכבד יש בהן קורטיזון רשמת לי זרעים מגנטים תוכל להיות ספציפי זו הומופאתיה או נטורופטיה למי עלי לפנות?

    אשמח לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת פרקים פסוריאטית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/04/2010

    אסתר שלום,
    לא ברור לי למה הכוונה בזרעים מגנטיים. בכל אופן איני ממליץ על הומאופתיה או נטורופטיה כטיפול בדלקות מפרקים, אשר מחייבות טיפול תרופתי יעיל עם התרופות המקובלות כפי שציינתי, לרבות מטוטרקסאט ותרופות ביולוגיות. סטרואידים (קורטיזון) אינם מומלצים כטיפול לדלקת מפרקים פסוריאטית ובוודאי לא כטיפול לטווח ארוך. כך או כך, חייבים לוודא שהאבחנה אכן נכונה לפני שמקבלים החלטה לגבי הטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לופוס וכדוריות דם
    ע.מ.
    01/04/2010

    חג שמח,
    אני בת 44, חולת לופוס מאז 2004, יחסית קל. הייתה פריחת דיסקואיד, עם זאת גם ערכים C3 ו-C4 מצביעים על SLE. להוציא עייפות וחולשה אין ממש חזרה של סימפטומים (טפו, טפו, טפו). מטופלת ב- 2 כדורי פלקוויניל ביום. כמו כן - 150מ"ג אלטרוקסין (היפותירואידיזם- מאז הילדות), וכן 20 מ"ג טמוקסיפן + זריקת לוקרין כל 3 חודשים (טיפול אונקולוגי זה החל לפני שנה ורבע לערך לאחר הקרנות וללא (!) כימותרפיה).
    שאלתי היא: האם ערכים נמוכים של כדוריות דם לבנות ו/או אדומות קשורים באיזשהו אופן ללופוס? האם זה משהו שיכול לאפיין אותי כחולת לופוס? אתייעץ כמובן גם עם המטולוג, אבל אשמח לקבל גם את תגובתכם.
    תודה מראש,
    ע.מ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לופוס וכדוריות דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ע.ג. שלום וחג שמח

    ד''ר ג'יזל גודארד
    02/04/2010

    למחלת זאבת-לופוס יוכלה לפגוע במערכת רבות בגוף. ביניהם גם במערכת הדם. זאבת-לופוס פוגעת בכל השורות- כדוריות דם אדומות, לבנות, ותרומבוציטים.
    כעקרון האופייני ביותר לאנמיה כתוצאה מזאבת-לופוב הוא אנמיה המוליטית על רקע הרס של כדורויות אדומות. יכול להיות גם לאוקופניה- מספר נמוך של כדורויות דם לבנות. כמו כן תרומבוציטופניה- מספר נמוך של תרומבוציטים. בדרך כלל יש עדות לפעילות המחלה ואולי מעורבות של מערכות אחרות. פעילות זאבת-לופוס נמדדת ע"י שקיעת דם מוחשת, רמת משלים נמוכה, רמה גבוהה של נוגדנים כמו DNA.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    ע.מ.
    02/04/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי מפרקים באצבעות
    רונן
    31/03/2010

    שלום,

    אני בן 41. סובל כחודש וחצי מכאבי מפרקים באצבעות הידיים והרגליים, כאבים שבאים והולכים. בבדיקות דם לא נמצאה עדות לדלקת מפרקים.
    בבדיקות רנטגן של כפות הידיים: "מבנה ומרקם גרמי שמורים. ללא עדות לשינויים שאופייניים לארטריטיס".

    מה יכול להיות הכיוון?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי מפרקים באצבעות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    01/04/2010

    רונן שלום,
    קיימת אפשרות של כאבים שאינם על רקע דלקתי, למשל כאב שקשור לבעייה עצבית כזו או אחרת (לדוגמה" תסמונת המנהרה הקרפאלית). בנוסף קיימת אפשרות של דלקת מפרקים התקפית שבאה וחולפת לסירוגין (דלקת פלינדרומית). לעיתים גם אוסטאוארטריטיס ("שחיקת סחוסים") עלולה להתחיל בגיל מוקדם ולגרום לכאבים. כדאי להתייעץ עם ראומטולוג בנוגע לאבחנה ולטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת מפרקים בחולת פסוריאזיס
    תלמה ל.
    31/03/2010

    שלום, אני סובלת מפסוריאזיס במשך 20 שנה. לפני חצי שנה החלו כאבים במפרקים של אצבעות הידיים. הכאבים מגבילים אותי בתפקוד. ראומטולוג התרשם שלא מדובר בדלקת כיוון שלא היו ממצאים של אודם ונפיחות במפרקים. בנוסף טיפול במטוטרקסט שקיבלתי לבעית העור, לא עזר לכאבי המפרקים.
    במשך מספר חודשים אני מטופלת הוולטרן שבהחלט מקל על הכאב, אך לא פותר את הבעיה.
    איך עוד ניתן לטפל? והאם קיימת אפשרות שמדובר בדלקת מפרקים אסימפטומטית על רקע פסוריאזיס?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    01/04/2010

    תלמה שלום,
    כידוע, חלק מחולי הפסוריאזיס מפתחים דלקת מפרקים אופיינית. האבחנה אם אמנם מדובר בדלקת מפרקים כזו במקרה שלך תלויה הן בבדיקה הגופנית (נוכחות סימני דלקת בבדיקת המפרקים) והן בבדיקות המעבדה (שקיעות דם, CRP וכו) ובבדיקות ההדמיה (עדות לפגיעות בעצמות בצילומים). יש תרופות יעילות לדלקת מפרקים פסוריאטית, גם כזו שלא הגיבה לטיפול במטוטרקסאט, אבל חייבים להיות בטוחים באבחנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלת הלופוס
    חנקהש
    31/03/2010

    שלום יקרים וחג שמח אחותי הייתה חולה בלופוס. בנה חלה גם הוא. בתה סובלת ממחלת פיגמנטציה (לא זוכרת את שמה, אבל כל עורה מכוסה בכתמים לבנים) ביתי לקתה בתסמונת סי אוגרן. שאלתי היא : 1 האם מחלות אלה תורשתיות והאם יש קשר בינהן? 2. האם יש גורם חיצוני שגורם לפריצת מחלות? 3. והאם מגלים אותן יותר מוקדם ניתן להאט את קצב התקדמותן? 4. כיצד אני בודקת ומה סימני האזהרה לגלות אצל הילדים האחרים במשפחה? מודה לכם מראש על תשובתכם אוהבת בני אדם חנקה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחלת הלופוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חנקה שלוום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    31/03/2010

    זאבת-לופוס ותסמונת סיוגרן הן מחלות אוטואימוניות. ידוע שבמשפחות ניתן למצוא מחלות אוטואימוניות שונות. בזאבת-לופוס קיים קשר גנטי אך לא חזק. החוקרים חושבים שצריך גם חשיפה לגורם סביבתי (קרני שמש, הורמונים, תרופות וכ"ו) יחד עם מרקם גנטי מסוים על מנת לפתח את המחלה.
    לופוס הילוד מתיחס למחלה נפרדת שמופיע לפעמים אצל נשים עם רמות גבוהות של נוגדנים ל-RO.
    אין היום דרך לנבא מי יפתח את מחלת זאבת-לופוס ולא מקובל לבדוק בני משפחה כאשר אין תסמינים למחלה.
    יחד עם זאת, גילוי מוקדם ומעקב קפדני יכול למנוע נזק בלתי הפיך למערכות שונות בגוף.
    במידה ויש כאבים במיפרקים, תפרחת בפנים, או עדות לחולי ממושך יש לפנות לראומטולוג ילדים/מבוגרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום