מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוצאות בדיקות דם - האם לופוס?ד.11/03/2010
שלום.עקב כאבים בידיים ורגליים שלחו אותי לבדיקות דם.התוצאות הן:
ם הבדיקה תוצאה תוצאה לעומת טווח הנורמה מידע נוסף
ANTINUCLEAR Ab_(ANA) POSITIVE POSITIVE
ANA TITER 1:160 1:160 הערות והסבר
ENA NEGATIVE NEGATIVE
DNA (ds) Ab 2.8 IU/ml
0.0
סמן - ערך תקין
2.8
30.0
ANTI HISTONE NEGATIVE NEGATIVE
ANTI HISTONE
ANTICENTROMERE Ab NEGATIVE U/ml NEGATIVE הערות והסבר
גרף
ANA PATTERN NEGATIVE NEGATIVE
RHEUMATOID FACTOR <10.40 IU/ml <10.40
C-REACTIVE PROTEIN <0.08 mg/dl <0.08
גרף
הערות לבדיקה - C-REACTIVE PROTEIN (CRP)
שקיעת דם 22.
האם זה נראה כמו לופוס? אני יודעת שאי-אפשר לאבחן דרך האתר אבל התור שלי לראומוטולוג הוא רק בעוד חודשיים ומפלס המתח עולה.ושאלה נוספת- האם ANA חיובי מהווה אינדיקציה רק ללופוס או גם למחלות ריאומטיות אחרות
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים חזקים בפרקים של יד ימין וברגל
אמנון09/02/2016לראומטולוג שלום,
אני סובל מכאבי פרקים ביד ימין לכל אורך היד במיוחד בפרקים, וברגל ימין במיוחד בשעות הערב. בבדיקות דם היה לי
RHUMATOID FACTOR <10.40 E
האם זה מעיד על משהו כמו דלקת?
בעבר סבלת מדלקת פרקים ,
אני בין 72.
אשמח לקבל התייחסות. במידה ונדרשים פרטים נוספים אוסיף.
אמנון בר צור
הערות והסבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזו אינדקציה ללופוס או דלקת מיפרקים
רחל כ.13/02/2016כחולת לופוס המכירה את רזי המחלה על גופי אני מרשה לעצמי לכתוב לך
הערכת מצב אוליי אפחית לך במעט את מפלס המתח.
ANA חיובי מעיד על זיקה אוטואימונית ללופוס או דלקת מפרקים .
גם אני עם בעיה בפרקים ( לופוס מיפרקי ) .
תקראי את השרשור של רווית ( גם שלי ) על התרופה הצמחית מצילת החיים מלופוס
זה נמצא כמה שורות למטה בעמוד זה.
אל תתייאשי גם אם זה לופוס ולפני שאת תתחלי לקבל תרופות קונבציונליות
שוב ממליצה לך לקרא את מה שכתבנו מנסיוננו עם התרופה הצמחית ששינתה לנו את החיים.
מאחלת לך בריאות ורפואה שלימה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזו אידקציה ללפוס או דלקת מפרקים
רחל כ.13/02/2016כחולת לופוס המכירה את רזי המחלה על גופי אני מרשה לעצמי לכתוב לך
הערכת מצב אוליי אפחית לך במעט את מפלס המתח.
ANA חיובי מעיד על זיקה אוטואימונית ללופוס או דלקת מפרקים .
גם אני עם בעיה בפרקים ( לופוס מיפרקי ) .
תקראי את השרשור של רווית ( גם שלי ) על התרופה הצמחית מצילת החיים מלופוס
זה נמצא כמה שורות למטה בעמוד זה.
אל תתייאשי גם אם זה לופוס ולפני שאת תתחלי לקבל תרופות קונבציונליות
שוב ממליצה לך לקרא את מה שכתבנו מנסיוננו עם התרופה הצמחית ששינתה לנו את החיים.
מאחלת לך בריאות ורפואה שלימה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד. שלום
ד''ר ג'יזל גודארד12/03/2010מחלת זאבת-לופוס מורכבת בעלת תסמינים רבים. על מנת לאבחן זאבת-לופוס צריך 4 מתוך 11 ממצאים ביניהם דלקת במיפרקים ו-ANA חיוב.
רמת ANA מעל 1:80 נחשב חיובי ודורש בירור של ראומטולוג.
באישה צעירה - חושדים במקום ראשון בזאבת-לופוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בצמחי מרפא בלופוס???קטקטית10/03/2010
האם ניתן ליטול כמוסות טבעיות לחיזוק המערכת החיסונית כגון: מירנגה?
כמובן שללא הפסקת הפלקוניל. האם ידוע לכם על מחקר קליני שנעשה אודות השפעת הצמח?
האם הוא בטוח לשימוש בלופוס של העור ללא מעורבות /פגיעה/דלקת באיברים פנימיים?
האם ידועות לכם הצלחות/שיפור בשימוש בצמח?
שאלה נוספת, האם ניתן לבצע טיפולי פוריות כאשר חולים בלופוס?שהרי גם בזמן הריון טבעי יש בגוף כמות גדולה של הורמונים ולמשך תקופה ארוכה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קטקטית שלום
ד''ר ג'יזל גודארד11/03/2010איני מומחית בהומיאופתיה אלא ברפואה ראומטולוגית.
ככלל החולת זאבת-לופוס אנו לא רוצים להגביר את פעילות של מערכת החיסון. ההיפך הוא, לדכא את מערכת החיסון.
לכן כל תכשיר הומיאופתי או ויטמין או תוספת מזון שאמור להמריץ את מערכת החיסון אינו מומלץ.
טיפולי פוריות בחולי זאבת-לופוס מורכבים יותר. אנו ממליצים על טיפולים עם מינונים נמוכים יותר של הורמונים או בשיטות חדשות יותר.
בדרך כלל ההמלצה משולבת לאחר דיון בין ראומטולוגים ומומחים בפוריות בחולות בסיכון גבוה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך
קטקטית11/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמוש בצמחי מרפא בלופוס
יובל12/03/2010שלום קטקטית
אנא התקשרי לטלפון 0522535547
בברכה
יובל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיובל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד14/03/2010נא לידע אותי אם יש עדות רפואית לתועלת של שמוש בצמחי מרפא בזאבת-לופוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת פרקיםנטע10/03/2010
שלום..
אחרי כאבים במפרקי הידיים שלחו אותי לצילומים ומיפוי עצם ויצא תקין.
האם מיפוי עצמות יכול לצאת תקין אם יש דלקת פרקים?
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין10/03/2010מיטל שלום,
מפוי עצמות היא בדיקה די רגישה ואם היא תקינה לגמרי זה מפחית את הסיכוי שמדובר בדלקת מפרקים פעילה. יחד עם זאת יש יוצאים מן הכלל והאבחנה מתבססת על הסימנים הקליניים בבדיקה הגופנית, על בדיקות המעבדה ועד. מפוי העצמות אינה הקריטריון העיקרי לאבחנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אילומדין והריוןג'10/03/2010
שלום,
אני מאובחנת עם מחלת רינו ולאחרונה קיבלתי הפנייה מרופא שלי לעירוי אילומדין למשך 5 ימים. אני ובעלי מנסים להיכנס להריון ורציתי לדעת מה השפעות האילומדין שכן האשפוז נקבע לשבוע שלפני הביוץ, האם זה יכול להשפיע על סיכויינו להיכנס להריון החודש? (אני יודעת שלנשים בהריון הטיפול לא מומלץ אך מה קורה למי שרוצה להיכנס להריון בחודש של הטיפול ולאחריו)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין10/03/2010ג' שלום,
איומדין היא תרופה בעלת זמן מחצית חיים קצר (כלומר התרופה מתפרקת במהירות בגוף) ולכן לא סביר שתגרום בעיות לאחר שבוע. יחד עם זאת בכל הנוגע לתרופות והריון כדאי להתייעץ עם המרכז הטרטולוגי של משרד הבריאות. (ראי קישור).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איחור של מחזוראנונימי09/03/2010
אני בת 24 מזה חצי שנה הובחנתי כחולת לופוס-זאבת, לפני גילוי המחלה נטלתי גולולות והמחזור היה תמיד סדיר, ומרגע הפסקתן הפסיק גם המחזור הייתי אצל רופא נשים שנתן לי לקחת במשך חמישה ימים כדור שנקרא "פרוורה" וציין כי שבוע לאחר סיום לקיחת הכדורים אני צירכה לקבל שוב, עבר שבוע מאז סיימתי את הכדורים ועדיין אני לא מקבלת מחזור מה שגרם גם לנפיחות בבטן שלא יורדת.
אני מטופלת בפלקווניל 200 מ"ג ובפרנטיזון15/20 מ"ג.
אודה להתייחסותכם בעניין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנונימית שלום
ד''ר ג'יזל גודארד10/03/2010לא רצוי ליטול גלולות נגד הריון המכילות אסטרוגן כי קיים קשר בין נטילת אסטרוגן והתפתחות או התלקחות של זאבת-לופוס.
לעומת זאת ניתן ליטול תרופות המכילות פרוגסטרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיחלון ונפיחות באצבעות ביד וברגלאיריס06/03/2010
שלום,
אני נוטלת טופמקס 25 לטיפול במגרנה כבר שנתיים ופחות או יותר משהתחלתי להשתמש בתרופה התחילו לי תופעות של כיחלון בידיים וברגליים בעיקר בחורף.
בחודשיים האחרונים התחילו לי גם נפיחות ברגליים או בידיים.
הנוירולוג טען שיש סיכוי שיש לי תופעת רינו,וזה מסביר את הכיחלון אבל הנפיחות לא מוסברת.
האם יש קשר ישיר בין הכדורים לבין התופעות הנ"ל? והאם זה הפיך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין07/03/2010איריס שלום,
תופעת רינו אינה תופעת לוואי שכיחה של טופמקס. תופעת רינו עצמה כן מלווה לעיתים קרובות נפיחות וכאב באצבעות. נראה שצריך לברר את הסיבה לתופעת רינו (אם אכן זו האבחנה) בנפרד מהטיפול התרופתי הנ"ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי שריריםנור06/03/2010
אני בת 42 מדי פעם אני סובלת מכאבי שרירים בכל הגוף בנוסף חום הגוף שלי עולה ל-37.5 לציין שחום גופי הנורמלי הינו 36.5 .אני לוקחת לוריוון פעמיים ביום בגלל חרדה.האם זה יכול להיות בגלל התרופה אוו שיש איזשהיא דלקת איך אפשר לדעת תודה מראש על תשובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין08/03/2010נור שלום,
חום וכאבי שרירים אופייניים למחלות ויראליות כמו שפעת. יש מחלות ויראליות שעלולות להתמשך מספר שבועות (למשל מחלת הנשיקה). אם הבעייה נמשכת יותר מזה צריך לחפש סיבות אחרות לחום ולוריבן אינה תרופה אשר באופן אופייני גורמת לתופעה כזו. צריך לבצע בירור רפואי כולל בדיקות דם (ספירת דם, שקיעת דם, CRP, תפקודי כבד וכיליה ועוד בדיקות על י הצורך ועל פי הממצאים) וכן לשקול בדיקות הדמייה רלבנטיות (למשל צילום חזה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ANA חיוביאהרון05/03/2010
שלום,
הלכתי לרופא עור בשל ידיים אדומות ויבשות והוא נתן לי בדיקות דם. הכל חזר תקין חוץ מ: ANA חיובי 1:80
יש גם לציין שב 6 השבועות האחרונות אני סובל מרעב בלתי נשלט המלווה בתחושת עילפון. וגם יש לי כאבים קלים בשרירים כשאני נוגע בהם.
האם תכלו בבקשה לומר לי מה משמעות התשובה החיובית של ה ANA?
והאם יש קשר בין הרעב שאני חווה לבין תוצאה זו?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אהרון שלום
ד''ר ג'יזל גודארד06/03/2010ANA- נוגדנים כגנד הגרעין.
זו בדיקה כללית לשאלה של מחלה אוטואימונית ביניהן לופוס-זאבת.
זאבת מתאפיינת ע"י תפרחת בעור, דלקת במיפרקים ועוד.
כייל של ANA 1:80 נחשב חיובי חלש.
ככל שהכייל גבוה יותר- יותר סיכוי, וכמובן בנוכחות תסמינים קלינים, למחלה.
בגיל המבוגר עד 5% מהאוכלוסיה הבריאה תהיה חיובי חלש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך....
אהרון07/03/2010אפילו שאין לי לופוס, האם לדעתך זה עדיין כדאי לעשות בירור בקשר ל ANA החיובי?
ונגיד אני עושה בירור ל ANA חיובי, שלא בגלל חשד ללופוס, האם ראומטולוג הוא הרופא המתאים לבירור זה?
תודה שוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאודה על תשובה לשאלתי למעלה, תודה!
אהרון08/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאהרון שלום
ד''ר ג'יזל גודארד10/03/2010ANA יכול להיות חיובי במגוון מחלות ראומטולוגיות לא רק זאבת-לופוס.
כדאי להמשיך בירור אצל ראומטולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםאפרת04/03/2010
שלום , בשל כאבים במקומות שונים בגוף במפרקים , עשיתי בדיקות דם C-REACTIVE PROTEIN 1.36 RHEUMATOID FACTOR < 9.810000 > מה זה אומר? תודה ויום טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין04/03/2010אפרת שלום,
עד כמה שאני מבין מדובר בתוצאות תקינות של בדיקות אלו. CRP הוא מדד כללי של פעילות דלקתית בגוף ועולה בכל מצב של דלקת (החל מדלקת חניכיים וכלה בדלקת מפרקים). RHEUMATOID FACTOR הוא נוגדן אשר קיים אצל רוב החולים הסובלים מדלקת מפרקים מסוג RHEUMATOID ARTHRITIS. אם שתי הבדיקות הללו תקינות הדבר מפחית את הסיכוי לכך שמדובר בדלקת מפרקים אם כי כמובן יש להתחשב גם בקליניקה (כלומר על הסימפטומים ועל הממצאים בבדיקה הגופנית).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקלרדורמהשושי אברהם03/03/2010
אמי בת 77
אובחנה לאחרונה כחולה במחלת הרינו וסקלרדרומה
היא סובלת מכאבים עזיםבכל שעות היום
מקבלת טרמדקס להרגעה שלא עוזר
מקבלת אימולדין
שמעתי כי יש אופציה לנתח את העצביים בכף היד
איפה ניתן לעשות זאת
מלמבד זאת נוצרו לה בשתי אצבעות שונות נמק שחור
אני רוצה ומבקשת לדעת איך ניתן לעזור לה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין03/03/2010שושי שלום,
הניתוח עליו את מדברת הוא ניתוח סימפטקטומיה - חיתוך העצבים הסימפטטיים בזרועות. עצבים אלו גורמים לכיווץ כלי דם ולכן הריסתם גורמת להרחבה. יש לציין שאין הצלחות מאד גדולות עם הניתוח הזה במחלת הסקלרודרמה ואיני בטוח שהוא יועיל.
תרופה חדשה אשר ניתן לנסות במקרה כזה היא תרופת ה - Tracleer, תרופה הניתנת בכדורים ואשר במנגנון פעולה ייחודי יכולה לסייע במחלת רינו קשה (כחלק מסקלרודרמה) ובריפוי כיבים. כדאי להתייעץ עם כך עם הרופא המטפל. גם לערויי האיומדין יש השפעה טובה במצב קשה זה וכדאי לתת סדרה רציפה של טיפולים על בסיס יומיומי, עד להשגת שיפור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ana חיוביד.02/03/2010
שלום רב.מזה כמה שבועות אני סובלת מכאבים "נודדים" ברגליים ולפעמים בכפות ידיים ובשוקיים בצורה סימטרית,אבל רוב הכאב מתרכז בכפות רגליים ובשוקיים ולא בפרקים אלא ברקמות ולרוב בשעת המנוחה או בלילה בזמן השינה.כשאני קמה ומתחילה ללכת הכאב פוחת.כמו כן יש לי צמרמורות ללא חום,כאב גרון,כאב לא חזק באוזניים והרגשת חולי.אבל הכל מאוד-מאוד מינורי ויש ימים טובים יותר כך שאני מתחילה לחשוב שהבראתי ואז הכל חוזר שוב.עשיתי בדיקות דם שיצאו תקינות,ויטמין D קצת מתחת לנורמה ושקיעת דם 22 אבל ANA יצאה חיובית.האם זה סימן ללופוס או שזה יכול להיות ויראלי?
ועוד שאלה:האם העובדה שאין לי פיקה וסכוס בברך עקב תאונת דרכים יכולה לגרום לANA חיובי.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד. שלום
ד''ר ג'יזל גודארד06/03/2010מחלת זאבת-לופוס מתאפיינת בדלקת במפרקים, תפרחת בעור, כאבים בחזה שמתגברים בנשימה, ועוד בנוכחות רמה מוגברת של ANA (נוגדנים כגנד הגרעין). על מנת לחשוד בזאבת-לופוס ע"פ ANA חיובי בלדבד כדאי למצוא רמה של 1:160 או יותר.
כמובן שמחלה לא נקבעת ע"פ בדיקת דם אלא שילוב של תסמינים קלינים, ממצאים בבדיקה גופנית, ובדיקות דם יחד.
במידה וקיים חשד לזאבת-לופוס, ורמת ANA חיובי חזק, אז שולחים בדיקת דם לנוגדנים כנגד דנ"א.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי שריריםאסמתי02/03/2010
מקוה שזה הכתובות
עקב קושי נשימתי לאחר 8-10 שע' לאחר שאיפת הסימבורטק 160 (חוסר יכולת לקחת אויר לראות).
הרופא (רופאת המשפחה)אמרה להגדיל את המינון ל-2 שאיפות פעמים ביום (כלומר 320) למשך שבוע שבועים, כמו כן אני לוקח כבר 4 ימים רצוף כל בוקר 25 טיפות הרגעה בשם "איזי דיי".
כאמור אני כבר 4 ימים ברצף גם עם סימבורטק 320 וגם עם הטיפות- ההבדל לא הכי משמעותי וכך אני מגיע שוב לשעה 1500-1600 עם הרגשת חוסר היכולת להכניס אויר לראות (זר לא יבין זאת אבל זה "חרא של הרגשה"- חוסר שקט/עצבנות/חוסר סבלנות/פזיזות) - מקוה שטיפות ההרגעה יעזרו , השאלה העיקרית זה כאביים ממש פיזיים בצלעות בעצם הבריח (שרירי "פרפר" ובחזה באופן קבוע כבר 3 שבועות רצוף (כל יום אני אומר מחר מחרתיים יעבור)
ההרגשה כמו כאבי שרירים בתקופת צינון אבל באופן קבוע.
לא עשיתי סי טי ולא צילום חזה/ראות , כלום ! רק בדיקות נשיפה.
האם לא הגיע הזמן לעשות או אולי לדרוש זאת מהרופא,
מה בדבר ברונכסקופיה ? זה מתאים לי. אני פשוט מרגיש את הגוף כל הזמן (זה מתיש)
בן 43* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין03/03/2010יובל שלום,
על פי התיאור נראה שהבעיה העיקרית ממנה אתה סובל היא מחלת ריאות חסימתית (כלומר אסטמה או ברונכיטיס כרונית) וכאבי השרירים הם ככל הנראה תוצאה של המאמץ השרירי המוגבר הכרוך בנשימה (אולי גם תוצאה של שיעול). במקרה כזה עליך להתייעץ עם רופא ריאות בכל הנוגע לצורך בבדיקות נוספות כמו בדיקות הדמייה או ברונכוסקופיה.
אם קיימים כאבים באיזורים נוספים מלבד שרירי הנשימה ו/או כאבי מפרקים, אז כדאי גם לבצע בירור ראומטולגי כולל בדיקות דם בכיוון הזה. אבל שוב, על פי התיאור, יתכן מאד שהכאבים אינם מבטעים בעייה ראומטולוגית, אלא הם משניים לבעיית הריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי צווארמאיה27/02/2010
שלום ד"ר
לאחר סדרת בדיקות מקיפות שיצאו תקינות בשל הירדמות ידיים וכאבי צוואר בלתי נסבלים! , ולאחרונה שינוי צבע האצבעות לסגול בחורף[כשקר] הופנתי לרוימטולוג שאיבחן אצלי:
FIBROMALGIA
,RAYNAUD'S SYNDROME
,HYPERMOBILY
והפנה אותי למ'ס בדיקות מעבדה:
ANTICENTROMERE Ab
SSA (Ro) SIGLE
SSB (La) SIGLE
SCL- 70
הרוימטולוג אמר לי שיש לי בעייה ששמה ראומטיזים.
האם תוכל בבקשה להסביר לי מה פשר האבחנות, בדיקות הדם ומה עושים הלאה כדי לפתור את בעית הכאבים?
תודה רבה :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין28/02/2010טליה שלום,
פיברומיאלגיה היא מצב בו מערכת העצבים המרכזית גורמת הגברה של הולכת כאב ועיבודו. לא מדובר במחלה דלקתית או אוטואימונית. התוצאה היא כאב מפושט במערכת השרירים והשלד המלווה הפרעות שינה ועייפות.
תופעת רינו היא התכווצות קיצונית של כלי דם קטנים באצבעות הידיים והרגליים הגורמת לשינויי צבע ולכיבים. תופעה זו יכולה להופיע לכשעצמה או כחלק ממחלה אוטואימונית.
היפרמוביליות היא גמישות יתר, מצב מולד. מצב זה עלול להיות גורם סיכון להתפתחות של בעיות שונות לרבות פיברומיאלגיה.
ראומטיזם אינה אבחנה אלא תיאור כללי של בעיות במערכת השרירים והשלד.
נראה כי הראומטולוג מנסה לקבוע אם מדובר "רק" בפיברומיאלגיה או שמסתתרת מאחורי זה מחלה אוטואימונית (מחלה בה מערכת החיסון תוקפת את הגוף עצמו).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי עצמותבת 2725/02/2010
ערב טוב ,
בגלל כאבים עזים בכף רגל שמאל ואבצסים חוזרים עשיתי היום מיפוי עצמות והנה התשובה .
בבקשה אם אפשר הסבר במלים פשוטות את הממצאים והאם הם מצדקים תלונותי ?
תודה וחג שמח ,
סיכום ומסקנות :
מיפוי עצמות - כל גופי .
חומר TC-MDP
בשלב הדינמי הודגמה פרפוזיה מוגברת לכף הרגל משמאל , בעיקר לאיזור הטרזלי המדיאלי ולאיזור המלאולוס הלטרלי .
במיפוי הסטטי המיידי (שלב ה- BLOOD POOL ) הודגמו קליטות מוגברות באיזור העצמות הקוניפורמית המיאלית , בבסיס המטטרזוס 1 ובמלאולוס הלטרלי של הפיבולה משמאל .
המימצאים מתאימים לתהליך דלקתי גרמי פעיל .
פרט לך לא הודגמו מימצאים פתולוגיים משמעותיים נוספים בשאר עצמות השלד שנסקרו .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין28/02/2010אריג שלום,
הממצאים במיפוי עצמות אינם מאד ספציפיים. סוגים שונים של תהליכים שמערבים את העצמות גורמים לקליטה מוגברת בבדיקה המיפוי. במקרה זה קיימת קליטה מוגברת במספר עצמות באזור כף הרגל מה שככל הנראה מעיד על קיומו של תהליך דלקתי. אם אכן סבלת מאבצס באזור זה, הדבר בהחלט מסביר את הקליטה המוגברת. השאלה היא אם התהליך הדלקתי עדיין פעיל או שנמצא בשלבי החלמה. לזה קשה לקבל תשובה על סמך המיפוי. המיפוי משמש אם כן רק אחד הפרמטרים להערכת התגובה לטיפול ובין היתר צריך להתייחס למראה הקליני, לרמת הכאבים, לתוצאות הבדיקות ולעתים גם לבדיקות הדמייה נוספות כמו MRI.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
בת 2601/03/2010בימים האחרונים קשה לי מאוד לדרוך על הרגל , אפילו לשורתיים קמה עם כאבים נוראים ולפעמים עד בכי ...
אני מקבלת לכאבים 7ס"מק אוקסיקוד בשילוב 0.5ס"מק תרמדקס... שלפעמיים לא עוזרים !!!
עשיתי אתמול בדיקות דם ... האם בתוצאות יש חשד לדלקת או זיהום ?
האם יש משהו משמעותי חוץ מאנימה ?
תודה והמשך יום טוב,
הערה ערכי נורמה יחידות תוצאה שם בדיקה
10.8- 4.8 K/ul 6.2 WBC
5.40- 4.20 M/ul 3.65 RBC
1 16.0- 12.0 g/dl 7.4 HB
47.0- 37.0 % 25.3 HCT
31.0- 26.0 pg 20.3 MCH
36.7- 33.0 g/dl 29.2 MCHC
16.0- 11.0 % 17.5 RDW
97.0- 80.0 fL 69.3 MCV
450- 150 K/ul 465 PLT
13.0- 4.0 fL 10.5 MPV
- ++ MICROCYTOSIS-DIF
- ++ ANISOCYTOSIS-DIF
37- 2 mm/h 112 ESR
70.0- 40.0 % 54.0 NEUTROPHILS%-DIF
7.0- 0.0 % 2.0 EOSINOPHILS%-DIF
2.0- 0.0 % 1.0 BASOPHILS%-DIF
40.0- 20.0 % 34.0 LYMPHOCYTES %-DIF
8.0- 2.0 % 9.0 MONOCYTES%-DIF
8.0- 1.9 3.3 NEUTROPHILS abs-DIF
0.6- 0.0 0.1 EOSINOPHILS abs-DIF
0.1- 0.0 0.1 BASOPHILS abs-DIF
4.5- 0.9 2.1 LYMPHOCYTES abs-DIF
1.0- 0.2 0.6 MONOCYTES abs-DIF
------------------------------------------------------------------
8.3- 6.6 g/dl 7.3 PROTEIN-TOTAL
43- 17 mg/dl 22 UREA
0.95- 0.51 mg/dl 0.44 CREATININE
6.0- 2.6 mg/dl 3.8 URIC ACID
145.0- 135.0 mEq/L 141.8 SODIUM
5.10- 3.50 mEq/L 4.80 POTASSIUM
1 10.50- 8.50 mg/dl 8.21 CALCIUM
1.2- 0.3 mg/dl 0.3 BILIRUBIN-TOTAL
0.29- 0.1 mg/dl 0.1 BILIRUBIN-DIRECT
31- 0 U/L 17 GOT (AST)
34- 0 U/L 11 GPT (ALT)
38- 0 U/L 15 GGT
105- 35 U/L 138 ALK. PHOSPHATASE
480- 230 U/L 326 LDH
180- 20 U/L 45 CK- CREATINE KINASE
--------------------------------------------------------------------
291.0- 10.0 ng/ml 6.0 FERRITIN
----------------------------------------------------------------------
0.50- 0.00 mg/dl 3.77 C-REACTIVE PROTEIN* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר יעקב אבלין01/03/2010אריג שלום,
הממצאים בבדיקות מצביעים על תהליך דלקתי מאד פעיל (שקיעת דם מאד גבוהה) יחד עם אנמיה קשה מאד שעשוייה להיות תוצאה של דלקת מתמשכת או מסיבות אחרות. בהקשר הדברים נראה שיש חשד לזיהום פעיל בעצמות הרגל, מצב שהוא מסוכן ודחוף. אני מציע לפנות בדחיפות לטיפול רפואי - יתכן שכדאי אפילו להתאשפז דרך חדר מיון על מנת להתחיל טיפול באופן מיידי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנטי DNAיעל24/02/2010
שלום.רציתי לשאול האים יש לזה משמעות כשמקבלים תשובת ANTI DNA בערכים שונים כמו 0 או2 או 17 או 6 כאשר התחום הוא בין 0-20 ? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רות שלום
ד''ר ג'יזל גודארד28/02/2010ערכים אלו תקינים ואין להם משמעות.
אם יש בדיקת אנטי DNA שהולך וגובר אז זה יכול לבשר על התלקחות במחלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

