פורום זאבת, לופוס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תוצאות בדיקות דם - האם לופוס?
    ד.
    11/03/2010

    שלום.עקב כאבים בידיים ורגליים שלחו אותי לבדיקות דם.התוצאות הן:
    ם הבדיקה תוצאה תוצאה לעומת טווח הנורמה מידע נוסף
    ANTINUCLEAR Ab_(ANA) POSITIVE POSITIVE

    ANA TITER 1:160 1:160 הערות והסבר

    ENA NEGATIVE NEGATIVE
    DNA (ds) Ab 2.8 IU/ml

    0.0
    סמן - ערך תקין
    2.8
    30.0

    ANTI HISTONE NEGATIVE NEGATIVE
    ANTI HISTONE

    ANTICENTROMERE Ab NEGATIVE U/ml NEGATIVE הערות והסבר
    גרף

    ANA PATTERN NEGATIVE NEGATIVE


    RHEUMATOID FACTOR <10.40 IU/ml <10.40

    C-REACTIVE PROTEIN <0.08 mg/dl <0.08
    גרף
    הערות לבדיקה - C-REACTIVE PROTEIN (CRP)

    שקיעת דם 22.


    האם זה נראה כמו לופוס? אני יודעת שאי-אפשר לאבחן דרך האתר אבל התור שלי לראומוטולוג הוא רק בעוד חודשיים ומפלס המתח עולה.ושאלה נוספת- האם ANA חיובי מהווה אינדיקציה רק ללופוס או גם למחלות ריאומטיות אחרות

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים חזקים בפרקים של יד ימין וברגל

    אמנון
    09/02/2016

    לראומטולוג שלום,

    אני סובל מכאבי פרקים ביד ימין לכל אורך היד במיוחד בפרקים, וברגל ימין במיוחד בשעות הערב. בבדיקות דם היה לי
    RHUMATOID FACTOR <10.40 E

    האם זה מעיד על משהו כמו דלקת?

    בעבר סבלת מדלקת פרקים ,

    אני בין 72.

    אשמח לקבל התייחסות. במידה ונדרשים פרטים נוספים אוסיף.

    אמנון בר צור
































    הערות והסבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זו אינדקציה ללופוס או דלקת מיפרקים

    רחל כ.
    13/02/2016

    כחולת לופוס המכירה את רזי המחלה על גופי אני מרשה לעצמי לכתוב לך
    הערכת מצב אוליי אפחית לך במעט את מפלס המתח.
    ANA חיובי מעיד על זיקה אוטואימונית ללופוס או דלקת מפרקים .
    גם אני עם בעיה בפרקים ( לופוס מיפרקי ) .

    תקראי את השרשור של רווית ( גם שלי ) על התרופה הצמחית מצילת החיים מלופוס
    זה נמצא כמה שורות למטה בעמוד זה.
    אל תתייאשי גם אם זה לופוס ולפני שאת תתחלי לקבל תרופות קונבציונליות
    שוב ממליצה לך לקרא את מה שכתבנו מנסיוננו עם התרופה הצמחית ששינתה לנו את החיים.

    מאחלת לך בריאות ורפואה שלימה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זו אידקציה ללפוס או דלקת מפרקים

    רחל כ.
    13/02/2016

    כחולת לופוס המכירה את רזי המחלה על גופי אני מרשה לעצמי לכתוב לך
    הערכת מצב אוליי אפחית לך במעט את מפלס המתח.
    ANA חיובי מעיד על זיקה אוטואימונית ללופוס או דלקת מפרקים .
    גם אני עם בעיה בפרקים ( לופוס מיפרקי ) .

    תקראי את השרשור של רווית ( גם שלי ) על התרופה הצמחית מצילת החיים מלופוס
    זה נמצא כמה שורות למטה בעמוד זה.
    אל תתייאשי גם אם זה לופוס ולפני שאת תתחלי לקבל תרופות קונבציונליות
    שוב ממליצה לך לקרא את מה שכתבנו מנסיוננו עם התרופה הצמחית ששינתה לנו את החיים.

    מאחלת לך בריאות ורפואה שלימה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד. שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    12/03/2010

    מחלת זאבת-לופוס מורכבת בעלת תסמינים רבים. על מנת לאבחן זאבת-לופוס צריך 4 מתוך 11 ממצאים ביניהם דלקת במיפרקים ו-ANA חיוב.
    רמת ANA מעל 1:80 נחשב חיובי ודורש בירור של ראומטולוג.
    באישה צעירה - חושדים במקום ראשון בזאבת-לופוס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימוש בצמחי מרפא בלופוס???
    קטקטית
    10/03/2010

    האם ניתן ליטול כמוסות טבעיות לחיזוק המערכת החיסונית כגון: מירנגה?
    כמובן שללא הפסקת הפלקוניל. האם ידוע לכם על מחקר קליני שנעשה אודות השפעת הצמח?
    האם הוא בטוח לשימוש בלופוס של העור ללא מעורבות /פגיעה/דלקת באיברים פנימיים?
    האם ידועות לכם הצלחות/שיפור בשימוש בצמח?
    שאלה נוספת, האם ניתן לבצע טיפולי פוריות כאשר חולים בלופוס?שהרי גם בזמן הריון טבעי יש בגוף כמות גדולה של הורמונים ולמשך תקופה ארוכה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שימוש בצמחי מרפא בלופוס???

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קטקטית שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    11/03/2010

    איני מומחית בהומיאופתיה אלא ברפואה ראומטולוגית.
    ככלל החולת זאבת-לופוס אנו לא רוצים להגביר את פעילות של מערכת החיסון. ההיפך הוא, לדכא את מערכת החיסון.
    לכן כל תכשיר הומיאופתי או ויטמין או תוספת מזון שאמור להמריץ את מערכת החיסון אינו מומלץ.
    טיפולי פוריות בחולי זאבת-לופוס מורכבים יותר. אנו ממליצים על טיפולים עם מינונים נמוכים יותר של הורמונים או בשיטות חדשות יותר.
    בדרך כלל ההמלצה משולבת לאחר דיון בין ראומטולוגים ומומחים בפוריות בחולות בסיכון גבוה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך

    קטקטית
    11/03/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמוש בצמחי מרפא בלופוס

    יובל
    12/03/2010

    שלום קטקטית
    אנא התקשרי לטלפון 0522535547
    בברכה
    יובל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יובל שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    14/03/2010

    נא לידע אותי אם יש עדות רפואית לתועלת של שמוש בצמחי מרפא בזאבת-לופוס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת פרקים
    נטע
    10/03/2010

    שלום..
    אחרי כאבים במפרקי הידיים שלחו אותי לצילומים ומיפוי עצם ויצא תקין.
    האם מיפוי עצמות יכול לצאת תקין אם יש דלקת פרקים?
    מיטל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת פרקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    10/03/2010

    מיטל שלום,
    מפוי עצמות היא בדיקה די רגישה ואם היא תקינה לגמרי זה מפחית את הסיכוי שמדובר בדלקת מפרקים פעילה. יחד עם זאת יש יוצאים מן הכלל והאבחנה מתבססת על הסימנים הקליניים בבדיקה הגופנית, על בדיקות המעבדה ועד. מפוי העצמות אינה הקריטריון העיקרי לאבחנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אילומדין והריון
    ג'
    10/03/2010

    שלום,

    אני מאובחנת עם מחלת רינו ולאחרונה קיבלתי הפנייה מרופא שלי לעירוי אילומדין למשך 5 ימים. אני ובעלי מנסים להיכנס להריון ורציתי לדעת מה השפעות האילומדין שכן האשפוז נקבע לשבוע שלפני הביוץ, האם זה יכול להשפיע על סיכויינו להיכנס להריון החודש? (אני יודעת שלנשים בהריון הטיפול לא מומלץ אך מה קורה למי שרוצה להיכנס להריון בחודש של הטיפול ולאחריו)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אילומדין והריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    10/03/2010

    ג' שלום,
    איומדין היא תרופה בעלת זמן מחצית חיים קצר (כלומר התרופה מתפרקת במהירות בגוף) ולכן לא סביר שתגרום בעיות לאחר שבוע. יחד עם זאת בכל הנוגע לתרופות והריון כדאי להתייעץ עם המרכז הטרטולוגי של משרד הבריאות. (ראי קישור).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איחור של מחזור
    אנונימי
    09/03/2010

    אני בת 24 מזה חצי שנה הובחנתי כחולת לופוס-זאבת, לפני גילוי המחלה נטלתי גולולות והמחזור היה תמיד סדיר, ומרגע הפסקתן הפסיק גם המחזור הייתי אצל רופא נשים שנתן לי לקחת במשך חמישה ימים כדור שנקרא "פרוורה" וציין כי שבוע לאחר סיום לקיחת הכדורים אני צירכה לקבל שוב, עבר שבוע מאז סיימתי את הכדורים ועדיין אני לא מקבלת מחזור מה שגרם גם לנפיחות בבטן שלא יורדת.
    אני מטופלת בפלקווניל 200 מ"ג ובפרנטיזון15/20 מ"ג.
    אודה להתייחסותכם בעניין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איחור של מחזור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנונימית שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    10/03/2010

    לא רצוי ליטול גלולות נגד הריון המכילות אסטרוגן כי קיים קשר בין נטילת אסטרוגן והתפתחות או התלקחות של זאבת-לופוס.
    לעומת זאת ניתן ליטול תרופות המכילות פרוגסטרון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיחלון ונפיחות באצבעות ביד וברגל
    איריס
    06/03/2010

    שלום,
    אני נוטלת טופמקס 25 לטיפול במגרנה כבר שנתיים ופחות או יותר משהתחלתי להשתמש בתרופה התחילו לי תופעות של כיחלון בידיים וברגליים בעיקר בחורף.
    בחודשיים האחרונים התחילו לי גם נפיחות ברגליים או בידיים.
    הנוירולוג טען שיש סיכוי שיש לי תופעת רינו,וזה מסביר את הכיחלון אבל הנפיחות לא מוסברת.
    האם יש קשר ישיר בין הכדורים לבין התופעות הנ"ל? והאם זה הפיך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    07/03/2010

    איריס שלום,
    תופעת רינו אינה תופעת לוואי שכיחה של טופמקס. תופעת רינו עצמה כן מלווה לעיתים קרובות נפיחות וכאב באצבעות. נראה שצריך לברר את הסיבה לתופעת רינו (אם אכן זו האבחנה) בנפרד מהטיפול התרופתי הנ"ל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי שרירים
    נור
    06/03/2010

    אני בת 42 מדי פעם אני סובלת מכאבי שרירים בכל הגוף בנוסף חום הגוף שלי עולה ל-37.5 לציין שחום גופי הנורמלי הינו 36.5 .אני לוקחת לוריוון פעמיים ביום בגלל חרדה.האם זה יכול להיות בגלל התרופה אוו שיש איזשהיא דלקת איך אפשר לדעת תודה מראש על תשובתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי שרירים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    08/03/2010

    נור שלום,
    חום וכאבי שרירים אופייניים למחלות ויראליות כמו שפעת. יש מחלות ויראליות שעלולות להתמשך מספר שבועות (למשל מחלת הנשיקה). אם הבעייה נמשכת יותר מזה צריך לחפש סיבות אחרות לחום ולוריבן אינה תרופה אשר באופן אופייני גורמת לתופעה כזו. צריך לבצע בירור רפואי כולל בדיקות דם (ספירת דם, שקיעת דם, CRP, תפקודי כבד וכיליה ועוד בדיקות על י הצורך ועל פי הממצאים) וכן לשקול בדיקות הדמייה רלבנטיות (למשל צילום חזה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ANA חיובי
    אהרון
    05/03/2010

    שלום,
    הלכתי לרופא עור בשל ידיים אדומות ויבשות והוא נתן לי בדיקות דם. הכל חזר תקין חוץ מ: ANA חיובי 1:80

    יש גם לציין שב 6 השבועות האחרונות אני סובל מרעב בלתי נשלט המלווה בתחושת עילפון. וגם יש לי כאבים קלים בשרירים כשאני נוגע בהם.

    האם תכלו בבקשה לומר לי מה משמעות התשובה החיובית של ה ANA?
    והאם יש קשר בין הרעב שאני חווה לבין תוצאה זו?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ANA חיובי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אהרון שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    06/03/2010

    ANA- נוגדנים כגנד הגרעין.
    זו בדיקה כללית לשאלה של מחלה אוטואימונית ביניהן לופוס-זאבת.
    זאבת מתאפיינת ע"י תפרחת בעור, דלקת במיפרקים ועוד.
    כייל של ANA 1:80 נחשב חיובי חלש.
    ככל שהכייל גבוה יותר- יותר סיכוי, וכמובן בנוכחות תסמינים קלינים, למחלה.
    בגיל המבוגר עד 5% מהאוכלוסיה הבריאה תהיה חיובי חלש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך....

    אהרון
    07/03/2010

    אפילו שאין לי לופוס, האם לדעתך זה עדיין כדאי לעשות בירור בקשר ל ANA החיובי?

    ונגיד אני עושה בירור ל ANA חיובי, שלא בגלל חשד ללופוס, האם ראומטולוג הוא הרופא המתאים לבירור זה?

    תודה שוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אודה על תשובה לשאלתי למעלה, תודה!

    אהרון
    08/03/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אהרון שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    10/03/2010

    ANA יכול להיות חיובי במגוון מחלות ראומטולוגיות לא רק זאבת-לופוס.
    כדאי להמשיך בירור אצל ראומטולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם
    אפרת
    04/03/2010

    שלום , בשל כאבים במקומות שונים בגוף במפרקים , עשיתי בדיקות דם C-REACTIVE PROTEIN 1.36 RHEUMATOID FACTOR < 9.810000 > מה זה אומר? תודה ויום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    04/03/2010

    אפרת שלום,
    עד כמה שאני מבין מדובר בתוצאות תקינות של בדיקות אלו. CRP הוא מדד כללי של פעילות דלקתית בגוף ועולה בכל מצב של דלקת (החל מדלקת חניכיים וכלה בדלקת מפרקים). RHEUMATOID FACTOR הוא נוגדן אשר קיים אצל רוב החולים הסובלים מדלקת מפרקים מסוג RHEUMATOID ARTHRITIS. אם שתי הבדיקות הללו תקינות הדבר מפחית את הסיכוי לכך שמדובר בדלקת מפרקים אם כי כמובן יש להתחשב גם בקליניקה (כלומר על הסימפטומים ועל הממצאים בבדיקה הגופנית).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סקלרדורמה
    שושי אברהם
    03/03/2010

    אמי בת 77
    אובחנה לאחרונה כחולה במחלת הרינו וסקלרדרומה
    היא סובלת מכאבים עזיםבכל שעות היום
    מקבלת טרמדקס להרגעה שלא עוזר
    מקבלת אימולדין
    שמעתי כי יש אופציה לנתח את העצביים בכף היד
    איפה ניתן לעשות זאת
    מלמבד זאת נוצרו לה בשתי אצבעות שונות נמק שחור
    אני רוצה ומבקשת לדעת איך ניתן לעזור לה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סקלרדורמה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/03/2010

    שושי שלום,
    הניתוח עליו את מדברת הוא ניתוח סימפטקטומיה - חיתוך העצבים הסימפטטיים בזרועות. עצבים אלו גורמים לכיווץ כלי דם ולכן הריסתם גורמת להרחבה. יש לציין שאין הצלחות מאד גדולות עם הניתוח הזה במחלת הסקלרודרמה ואיני בטוח שהוא יועיל.
    תרופה חדשה אשר ניתן לנסות במקרה כזה היא תרופת ה - Tracleer, תרופה הניתנת בכדורים ואשר במנגנון פעולה ייחודי יכולה לסייע במחלת רינו קשה (כחלק מסקלרודרמה) ובריפוי כיבים. כדאי להתייעץ עם כך עם הרופא המטפל. גם לערויי האיומדין יש השפעה טובה במצב קשה זה וכדאי לתת סדרה רציפה של טיפולים על בסיס יומיומי, עד להשגת שיפור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ana חיובי
    ד.
    02/03/2010

    שלום רב.מזה כמה שבועות אני סובלת מכאבים "נודדים" ברגליים ולפעמים בכפות ידיים ובשוקיים בצורה סימטרית,אבל רוב הכאב מתרכז בכפות רגליים ובשוקיים ולא בפרקים אלא ברקמות ולרוב בשעת המנוחה או בלילה בזמן השינה.כשאני קמה ומתחילה ללכת הכאב פוחת.כמו כן יש לי צמרמורות ללא חום,כאב גרון,כאב לא חזק באוזניים והרגשת חולי.אבל הכל מאוד-מאוד מינורי ויש ימים טובים יותר כך שאני מתחילה לחשוב שהבראתי ואז הכל חוזר שוב.עשיתי בדיקות דם שיצאו תקינות,ויטמין D קצת מתחת לנורמה ושקיעת דם 22 אבל ANA יצאה חיובית.האם זה סימן ללופוס או שזה יכול להיות ויראלי?
    ועוד שאלה:האם העובדה שאין לי פיקה וסכוס בברך עקב תאונת דרכים יכולה לגרום לANA חיובי.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ana חיובי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד. שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    06/03/2010

    מחלת זאבת-לופוס מתאפיינת בדלקת במפרקים, תפרחת בעור, כאבים בחזה שמתגברים בנשימה, ועוד בנוכחות רמה מוגברת של ANA (נוגדנים כגנד הגרעין). על מנת לחשוד בזאבת-לופוס ע"פ ANA חיובי בלדבד כדאי למצוא רמה של 1:160 או יותר.
    כמובן שמחלה לא נקבעת ע"פ בדיקת דם אלא שילוב של תסמינים קלינים, ממצאים בבדיקה גופנית, ובדיקות דם יחד.
    במידה וקיים חשד לזאבת-לופוס, ורמת ANA חיובי חזק, אז שולחים בדיקת דם לנוגדנים כנגד דנ"א.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי שרירים
    אסמתי
    02/03/2010

    מקוה שזה הכתובות
    עקב קושי נשימתי לאחר 8-10 שע' לאחר שאיפת הסימבורטק 160 (חוסר יכולת לקחת אויר לראות).
    הרופא (רופאת המשפחה)אמרה להגדיל את המינון ל-2 שאיפות פעמים ביום (כלומר 320) למשך שבוע שבועים, כמו כן אני לוקח כבר 4 ימים רצוף כל בוקר 25 טיפות הרגעה בשם "איזי דיי".
    כאמור אני כבר 4 ימים ברצף גם עם סימבורטק 320 וגם עם הטיפות- ההבדל לא הכי משמעותי וכך אני מגיע שוב לשעה 1500-1600 עם הרגשת חוסר היכולת להכניס אויר לראות (זר לא יבין זאת אבל זה "חרא של הרגשה"- חוסר שקט/עצבנות/חוסר סבלנות/פזיזות) - מקוה שטיפות ההרגעה יעזרו , השאלה העיקרית זה כאביים ממש פיזיים בצלעות בעצם הבריח (שרירי "פרפר" ובחזה באופן קבוע כבר 3 שבועות רצוף (כל יום אני אומר מחר מחרתיים יעבור)
    ההרגשה כמו כאבי שרירים בתקופת צינון אבל באופן קבוע.
    לא עשיתי סי טי ולא צילום חזה/ראות , כלום ! רק בדיקות נשיפה.
    האם לא הגיע הזמן לעשות או אולי לדרוש זאת מהרופא,
    מה בדבר ברונכסקופיה ? זה מתאים לי. אני פשוט מרגיש את הגוף כל הזמן (זה מתיש)
    בן 43

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי שרירים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/03/2010

    יובל שלום,
    על פי התיאור נראה שהבעיה העיקרית ממנה אתה סובל היא מחלת ריאות חסימתית (כלומר אסטמה או ברונכיטיס כרונית) וכאבי השרירים הם ככל הנראה תוצאה של המאמץ השרירי המוגבר הכרוך בנשימה (אולי גם תוצאה של שיעול). במקרה כזה עליך להתייעץ עם רופא ריאות בכל הנוגע לצורך בבדיקות נוספות כמו בדיקות הדמייה או ברונכוסקופיה.
    אם קיימים כאבים באיזורים נוספים מלבד שרירי הנשימה ו/או כאבי מפרקים, אז כדאי גם לבצע בירור ראומטולגי כולל בדיקות דם בכיוון הזה. אבל שוב, על פי התיאור, יתכן מאד שהכאבים אינם מבטעים בעייה ראומטולוגית, אלא הם משניים לבעיית הריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי צוואר
    מאיה
    27/02/2010

    שלום ד"ר
    לאחר סדרת בדיקות מקיפות שיצאו תקינות בשל הירדמות ידיים וכאבי צוואר בלתי נסבלים! , ולאחרונה שינוי צבע האצבעות לסגול בחורף[כשקר] הופנתי לרוימטולוג שאיבחן אצלי:
    FIBROMALGIA
    ,RAYNAUD'S SYNDROME
    ,HYPERMOBILY

    והפנה אותי למ'ס בדיקות מעבדה:
    ANTICENTROMERE Ab
    SSA (Ro) SIGLE
    SSB (La) SIGLE
    SCL- 70

    הרוימטולוג אמר לי שיש לי בעייה ששמה ראומטיזים.
    האם תוכל בבקשה להסביר לי מה פשר האבחנות, בדיקות הדם ומה עושים הלאה כדי לפתור את בעית הכאבים?

    תודה רבה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי צוואר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    28/02/2010

    טליה שלום,
    פיברומיאלגיה היא מצב בו מערכת העצבים המרכזית גורמת הגברה של הולכת כאב ועיבודו. לא מדובר במחלה דלקתית או אוטואימונית. התוצאה היא כאב מפושט במערכת השרירים והשלד המלווה הפרעות שינה ועייפות.
    תופעת רינו היא התכווצות קיצונית של כלי דם קטנים באצבעות הידיים והרגליים הגורמת לשינויי צבע ולכיבים. תופעה זו יכולה להופיע לכשעצמה או כחלק ממחלה אוטואימונית.
    היפרמוביליות היא גמישות יתר, מצב מולד. מצב זה עלול להיות גורם סיכון להתפתחות של בעיות שונות לרבות פיברומיאלגיה.
    ראומטיזם אינה אבחנה אלא תיאור כללי של בעיות במערכת השרירים והשלד.
    נראה כי הראומטולוג מנסה לקבוע אם מדובר "רק" בפיברומיאלגיה או שמסתתרת מאחורי זה מחלה אוטואימונית (מחלה בה מערכת החיסון תוקפת את הגוף עצמו).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיפוי עצמות
    בת 27
    25/02/2010

    ערב טוב ,
    בגלל כאבים עזים בכף רגל שמאל ואבצסים חוזרים עשיתי היום מיפוי עצמות והנה התשובה .
    בבקשה אם אפשר הסבר במלים פשוטות את הממצאים והאם הם מצדקים תלונותי ?
    תודה וחג שמח ,

    סיכום ומסקנות :
    מיפוי עצמות - כל גופי .
    חומר TC-MDP

    בשלב הדינמי הודגמה פרפוזיה מוגברת לכף הרגל משמאל , בעיקר לאיזור הטרזלי המדיאלי ולאיזור המלאולוס הלטרלי .
    במיפוי הסטטי המיידי (שלב ה- BLOOD POOL ) הודגמו קליטות מוגברות באיזור העצמות הקוניפורמית המיאלית , בבסיס המטטרזוס 1 ובמלאולוס הלטרלי של הפיבולה משמאל .
    המימצאים מתאימים לתהליך דלקתי גרמי פעיל .
    פרט לך לא הודגמו מימצאים פתולוגיים משמעותיים נוספים בשאר עצמות השלד שנסקרו .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מיפוי עצמות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    28/02/2010

    אריג שלום,
    הממצאים במיפוי עצמות אינם מאד ספציפיים. סוגים שונים של תהליכים שמערבים את העצמות גורמים לקליטה מוגברת בבדיקה המיפוי. במקרה זה קיימת קליטה מוגברת במספר עצמות באזור כף הרגל מה שככל הנראה מעיד על קיומו של תהליך דלקתי. אם אכן סבלת מאבצס באזור זה, הדבר בהחלט מסביר את הקליטה המוגברת. השאלה היא אם התהליך הדלקתי עדיין פעיל או שנמצא בשלבי החלמה. לזה קשה לקבל תשובה על סמך המיפוי. המיפוי משמש אם כן רק אחד הפרמטרים להערכת התגובה לטיפול ובין היתר צריך להתייחס למראה הקליני, לרמת הכאבים, לתוצאות הבדיקות ולעתים גם לבדיקות הדמייה נוספות כמו MRI.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    בת 26
    01/03/2010

    בימים האחרונים קשה לי מאוד לדרוך על הרגל , אפילו לשורתיים קמה עם כאבים נוראים ולפעמים עד בכי ...
    אני מקבלת לכאבים 7ס"מק אוקסיקוד בשילוב 0.5ס"מק תרמדקס... שלפעמיים לא עוזרים !!!
    עשיתי אתמול בדיקות דם ... האם בתוצאות יש חשד לדלקת או זיהום ?
    האם יש משהו משמעותי חוץ מאנימה ?
    תודה והמשך יום טוב,

    הערה ערכי נורמה יחידות תוצאה שם בדיקה
    10.8- 4.8 K/ul 6.2 WBC

    5.40- 4.20 M/ul 3.65 RBC

    1 16.0- 12.0 g/dl 7.4 HB

    47.0- 37.0 % 25.3 HCT

    31.0- 26.0 pg 20.3 MCH

    36.7- 33.0 g/dl 29.2 MCHC

    16.0- 11.0 % 17.5 RDW

    97.0- 80.0 fL 69.3 MCV

    450- 150 K/ul 465 PLT

    13.0- 4.0 fL 10.5 MPV

    - ++ MICROCYTOSIS-DIF

    - ++ ANISOCYTOSIS-DIF

    37- 2 mm/h 112 ESR

    70.0- 40.0 % 54.0 NEUTROPHILS%-DIF

    7.0- 0.0 % 2.0 EOSINOPHILS%-DIF

    2.0- 0.0 % 1.0 BASOPHILS%-DIF

    40.0- 20.0 % 34.0 LYMPHOCYTES %-DIF

    8.0- 2.0 % 9.0 MONOCYTES%-DIF

    8.0- 1.9 3.3 NEUTROPHILS abs-DIF

    0.6- 0.0 0.1 EOSINOPHILS abs-DIF

    0.1- 0.0 0.1 BASOPHILS abs-DIF

    4.5- 0.9 2.1 LYMPHOCYTES abs-DIF

    1.0- 0.2 0.6 MONOCYTES abs-DIF

    ------------------------------------------------------------------
    8.3- 6.6 g/dl 7.3 PROTEIN-TOTAL

    43- 17 mg/dl 22 UREA

    0.95- 0.51 mg/dl 0.44 CREATININE

    6.0- 2.6 mg/dl 3.8 URIC ACID

    145.0- 135.0 mEq/L 141.8 SODIUM

    5.10- 3.50 mEq/L 4.80 POTASSIUM

    1 10.50- 8.50 mg/dl 8.21 CALCIUM

    1.2- 0.3 mg/dl 0.3 BILIRUBIN-TOTAL

    0.29- 0.1 mg/dl 0.1 BILIRUBIN-DIRECT

    31- 0 U/L 17 GOT (AST)

    34- 0 U/L 11 GPT (ALT)

    38- 0 U/L 15 GGT

    105- 35 U/L 138 ALK. PHOSPHATASE

    480- 230 U/L 326 LDH

    180- 20 U/L 45 CK- CREATINE KINASE
    --------------------------------------------------------------------
    291.0- 10.0 ng/ml 6.0 FERRITIN
    ----------------------------------------------------------------------
    0.50- 0.00 mg/dl 3.77 C-REACTIVE PROTEIN

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    01/03/2010

    אריג שלום,
    הממצאים בבדיקות מצביעים על תהליך דלקתי מאד פעיל (שקיעת דם מאד גבוהה) יחד עם אנמיה קשה מאד שעשוייה להיות תוצאה של דלקת מתמשכת או מסיבות אחרות. בהקשר הדברים נראה שיש חשד לזיהום פעיל בעצמות הרגל, מצב שהוא מסוכן ודחוף. אני מציע לפנות בדחיפות לטיפול רפואי - יתכן שכדאי אפילו להתאשפז דרך חדר מיון על מנת להתחיל טיפול באופן מיידי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנטי DNA
    יעל
    24/02/2010

    שלום.רציתי לשאול האים יש לזה משמעות כשמקבלים תשובת ANTI DNA בערכים שונים כמו 0 או2 או 17 או 6 כאשר התחום הוא בין 0-20 ? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנטי DNA

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רות שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    28/02/2010

    ערכים אלו תקינים ואין להם משמעות.
    אם יש בדיקת אנטי DNA שהולך וגובר אז זה יכול לבשר על התלקחות במחלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום