מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גלולות ובדיקות דםדן30/03/2010
שלום.הראמטולוג נתן לי לעשות בדיקות דם בפעם הראשונה.הבנתי שכמה דברים יצאו לא טוב והוא שלח אותי לבדיקות נוספות.האם יתכן שזה קשור לגלולות שאני לוקחת(מכילות אסטרוגן).תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין01/04/2010מירית שלום,
גלולות עם אסטרוגן עלולות להשפיע בצורה שלילית על מחלות מסוימות כמו לופוס, אך אינן גורמות להיווצרות דלקות מפרקים אצל מי שאינם סובלים מהם. נראה שצריך להגיע לאבחנה ואז לראות אם קיימת בעיה עם המשך הטיפול בגלולות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעבור דר אבלין - דלקת פרקים פסוריאט
חסון אסתר22/11/2010שלום דר אבלין
שאלתי אותך שתי שאלות לגבי דלקת פרקים פסוריאטית,השבת לי,אין לי אבחון מדוייק של בדיקה הרופא הכללי שלי אומר שכן אך בכל זאת אין מה לעשות אין שום תרופה טובה שעוזרת,הראומטולוגית שלי שלחה אותי ל אמ אר אי כיוון שבדיקות הדם שליליות פרופ' מכובד מת"א אמר שאין לי על פי בדיקות דם ואני עם כאבים בפרקים ידיים ירכיים גב ועוד....
אין דרך לאבחן ללא אמ אר אי ואם זו באמת דלקת פרקים פסוריאטית באמת יש אפשרות לעבור איתה חיים רגילים?אם זה לא זה מה זה יכול להיות אני יותר משנה כך ללא אבחון מדוייק אך מרגישה בהחלט דלקת פרקים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד24/11/2010נא להפנות את השאלה שלך לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת פרקים כתוצאה מפסוריאסיסאתי30/03/2010
שלום רב
האם יש טיפול טבעי לדלקת פרקים שנוצרה עכב פסוריאסיס,לפני מס' ימים קיבלתי בפעם הראשונה תרופה נגד דלקת פרקים בשם סלזופירין,יש לה תופעות לוואי לא נעימות בכלל,ותרופות אלה הורסות את הכבד,יש אלטרנטיבה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין01/04/2010אתי שלום,
יש כיום מספר תרופות יעילות מאד לטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית אבל לצערי הן אינן טבעיות. סלזופירין ומטוטרקסאט הן שתי תרופות יעילות, ובמקרים בהם טיפול זה אינו מספיק ניתן לעשות שימוש בתרופות הביולוגיות כמו רמיקייד אנברל. ברוב המקרים ניתן להשיג שליטה טובה במחלה זו בעזרת טיפול כזה, למנוע עיוותים ולהפחית מאד את הכאב והסבל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתי לגבי דלקת פקרקים פסורי
חסון אסתר02/04/2010שלום ד"ר יעקוב אבלין
שאלתי אותך בפעם הקודמת שאלה לגבי דלקת פרקים פסוריאטית,לפני 10 ימים התחלתי טיפול בסילוזיפרין אך לצערי הוא לא התאים תופעות הלוואי היו רבות כרגע אני ללא טיפול בבדיקת דם שנערכה לא נמצא ממצא אך הרופאה שלי אומרת שלא תמיד רואים דלקת מסוג זה בבדיקת דם לכן הפנתה אותי ל סיטי ואחרי הבדיקה נדבר שוב על תרופות ממה שנאמר לי תרופות ביולוגיות יותר מסוכנות ופוגעות יותר בכבד ובאברים אחרים אין ישועה אחרת??????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר יעקב אבלין03/04/2010אסתר שלום,
הטיפול בתרופות ביולוגיות אינו מסוכן עד כדי כך כפי שאת מתארת. בניגוד למטוטרקסאט, שעלול לפגוע בכבד בשכיחות גבוהה יחסית, תרופות אלו אינן גורמות לפגיעה כזו לעיתים קרובות. תרופות אלו עלולות לגרום תופעות אלגיות (כמו כל תרופה אחרת) ובמידה מסויימת מחלישות את מערכת החיסון, מה שמהווה בעייה אצל אנשים שסבלו או סובלים בהווה ממחלות זיהומיות כרוניות, כמו שחפת. בסך הכל חולים רבים ברחבי העולם מקבלים טיפול בתרופות הביולוגיות בעשור האחרון בהצלחה גדולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נלטרקסון במינון נמוךעומר27/03/2010
שלום,
לאחרונה אני נתקל יותר ויותר על דיבור על תרופה הנקראת "נטלרקסון", כאשר נלקחת במינון הנמוך בערך פי 10 מאשר המינון לייעודה המקורי (גמילה מאופיאטים, אני חושב) - וכך משפרת משמעותית את מצבם של חולים בהמון סוגים שונים של מחלות - ובהם גם חולים בפיברומיאלגיה ובתסמונת התשישות הכרונית.
לצערי, מדובר בתרופה שכנראה פגה תקופת הפטנט שלה, ולכן היא לא שווה המון כסף לחברות המייצרות אותה. על כן, אין הרבה מוטיבציה לביצוע מחקרים קליניים של שימוש בה. עם זאת, כנראה שבמוקדם או במאוחר מה שעוזר כן נבדק, והתרופה בכל זאת נבדקה במחקרים שונים, למשל לגבי יעילותה בטיפול במחת קרוהן (ובמחקרים המדוברים נמצאה כיעילה).
אני מצרף מספר קישורים: אתן מספר דוגמאות מכותבים: "This drug is amazing.... to have had thousands of pounds worth of drugs thrown at me for years that never helped to finally have (after only 2 weeks) probably 50% of me back again is fantastic and I am trying to spread the word to everyone!!!"
"talk to your doctor to see if LDN is right for you. For me it has made a drastic difference, even after success with the Lyrica. Lyrica only did so much and did nothing to help with my fatigue. LDN changed everything".
"I am thankful for the day my sister told me about LDN!!"
כמו שכתבתי, הפטנט על התרופה הזו פקע ולכן אני בספק אם יש לחברות תרופות אינטרס גדול לעשות לה קידום, כך שנראה לי שהדברים שנכתבו באתר הם אותנטיים.
ד"ר אבלין, אני מניח שגם אתה יודע, שלמרות כל השיפורים, הטיפול כיום בפיברומיאלגיה, ובוודאי בתסמונת התשישות הכרונית, הוא מוגבל ביותר. הנה, יש כאן תרופה שלא מרפאה, אבל שעושה נפלאות עבור המון אנשים. למה שהמכון שבהנהלתך לא ייקח על עצמו לבצע ניסוי קליני בתרופה, שהיא הרי תרופה שכבר מאושרת לשימוש בהתוויה אחרת ולכן קל יותר לעשות בה מחקר? זה פחות משנה איך היא משפיעה, כל עוד היא משפיעה... אשמח לקבל ממך תשובה בנושא.
תודה מראש!
עומר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין30/03/2010עומר שלום,
יעילותה של תרופת הנלטקסון בפיברומיאלגיה אכן הודגמה במחקר אחד. מחקר זה היה קטן מאד בהיקפו (10 משתתפים בסך הכל) ואין ספק שדרושים מחקרים נוספים וגדולים יותר על מנת להוכיח שהתרופה אכן יעילה ובטוחה.
בארה"ב מתקיים מחקר כזה באוניברסיטת סטנפורד ומחקר זה אמור להסתיים בחודש יוני השנה (ראה קישור). אגב, ההסבר ליעילות הנלטרקסון באמת אינו ברור (אם הוא אכן יוכח כיעיל( כייון שלא נראה שקיימת הפרעה במאזן האופיאטים במערכת העצבים בפיברומיאלגיה.
כמו לגבי כל טיפול נסיוני אחר, צריך להתייחס לאפשרות זו בזהירות הראוייה. התלהבותם של גולשים המתארים את הצלחת הטיפול היא מובנת, אבל חייבים באמת לקבל עדויות מדעיות מוצקות ליעילות הטיפול לפני שניתן יהיה להמליץ עליו.
לגבי האפשרות לבצע נסוי נוסף כזה אצלנו, נראה שכדאי לחכות ולראות את תוצאות הנסוי המתקיים כעת והעומד לפני סיומו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר
עומר31/03/2010קודם כל, תודה!
אני מאוד מקווה שזה לא יהיה עוד כיוון שיתמסמס מבלי שנבדק ונמצא כלא יעיל.
יש על זה עדויות מדהימות - וסביר שעל לא מעט תרופות יש עדויות כאלה - גם תרופות שמאושרות לשימוש בפיברומיאלגיה. ובכל זאת, כן יש לי אישית תחושה שיש כאן תרופה טובה לטיפול בפיברומיאלגיה מעבר לפינה.
בוידאו הבא מדבר ד"ר (לרפואה, אגב, כי כבר ראיתי כאלה שמדברים שכותבים על עצמם שהם "ד"ר" באתר של תוסף מזון שהם מוכרים, ובסוף מסתבר שהם ד"ר לכלכלה...) כריס סטיל על LDN ובתחילת הסרטון הוא אומר שהתרופה הזאת מגדילה את כמות האנדורפינים. יכול להיות, למשל, שזו הסיבה שהדבר מקל על חולי פיברומיאלגיה (שידוע שיש להם חסרים באנדורפינים מסויימים). אגב, הוא אומר שהאנדורפינים משקמים את מערכת החיסון ו"מערכת התיקון", כך שאם פיברומיאלגיה נגרמת כתוצאה מזיהום - יכול להיות שגם בצורה זאת התרופה עוזרת (לאחרונה בוצע המחקר שמעיד על הרטרווירוס XMRV בחולי ME/CFS, וגם ב-12 מתוך 20 חולי פיברומיאלגיה שנבדקו. LDN, לפי הנטען, עוזרת גם לחולים באיידס - כך שמי יודע, אולי היא עוזרת בצורה כזו או אחרת להלחם ברטרווירוסים, וכך גם עוזרת לחולים בפיברומיאלגיה ובתסמונת התשישות הכרונית - אם אכן הבעיה במחלות אלו נובעת מרטרווירוסים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהLDN ופיברומיאלגיה
ספיר31/01/2011ד"ר אבלין,
גם אני סובלת מהפיברומיאלגיה. אתמול נפגשתי עם ג'וסף ווק שכתב ספר "GOOGLE LDN" וסיפר לי על הכדור ויכולותיו. אני לא יודעת אם אתה מכיר את הסיפור שלו (זהו הבן של הרמן ווק). אני כרגע קוראת את הספר ואשמח להפיץ אותו הלאה.
המחקר בסטנפורד הסתיים והוכח שהוא עוזר לחולי הפיברו.
האם אתה ממליץ עליו?
אשמח לשמוע עוד...
ספיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות ברגלייםגרישה26/03/2010
שלום רב
אבא שלי בן 54 החלו אצלו בחודש ינואר נפיחויות קשות של רגליים עקב הצטברות נוזלים שם
הוא סובל כבר 3 חודשים והנפיחות לא יורדת , הוא נוטל תרופות להוצאת נוזלים וזה לא כל כך עוזר לו , מה אפשר לעשות בנדון האם זה ניתן לריפוי ???
תודה מראש גרישה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין28/03/2010גרישה שלום,
על פי מה שאתה מתאר לא נראה שמדובר בבעיה של מפרקים. הצטברות נוזלים (בצקת) יכולה להיות תוצאה של גורמים שונים, כמו אי ספיקת לב, ירידה ברמת החלבון בדם (עקב בעיות בכבד, בכליות, או במערכת העיכול) כתוצאה מחסמה של זרימת הדם או הלימפה בגפיים ועוד. דלקת מפרקים גם כן גורמת לנפיחות, אבל זו מוגבלת למפרק המעורב ומלווה כאבים ורגישות. גם תרופות שונות יכולות לגרום לנפיחות בגפיים. הטיפול תלוי מאד באבחנה המדויקת של המצב, אשר צריכה להתבצע על ידי רופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוסטאוארטריטיסרעות25/03/2010
אני בת 57 וסובלת מאוסטאוארטריטיס וכתוצאה מכך משחיקת סחוסים חמורה במפרקים שונים במיוחד בקרסוליים ובכאבים חזקים. קראתי לאחרונה כי תרופות ביולוגיות חדשות משמשות לטיפול בדלקת פרקים. האם גם במצב שלי הן יכולות לעזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין26/03/2010רעות שלום,
למרבה הצער התשובה היא שלילית. התרופות הביולוגיות משמשות טיפול בדלקות מפרקים כמו דלקת מפרקים שגרונתית ודלקת מפרקים פסוריאטית, אך לא באוסטאוארטריטיס. עדיין אין בנמצא תרופות ביולוגיות למחלה נפוצה זו - אם כי מתבקש לפתח תרופות כאלו בעתיד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ANAנטע25/03/2010
שלום דר'
האם יכול היות חשש ללופוס אם ANA שלילי?
מה השם המלא של ANA באנגלית?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מור שלום
ד''ר ג'יזל גודארד25/03/2010אין זאבת-לופוס עם ANA -ANTINUCLEAR ANTIBODIES שלילי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהANA
נטע06/04/2010תודה..
-אם עשיתי בדיקת ana ב-2008 ויצא שלילי, יש מה לבדוק שוב?
זה משהו שיכול להשתנות?
-אם יש "חשד" ללופוס ו ana יוצא שלילי יש טעם לעשות בדיקות נוספות ? או ששלילת המחלה ודאית?
תודה,!!
מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמור שלום
ד''ר ג'יזל גודארד07/04/2010אם יש תלונות-ממצאים חדשים המחשידים לזאבת-לופוס אז כדאי לבדוק ANA שוב.
אם אין שינוי במצב- אין טעם לבדיקת ANA.
בנוכחות ANA שלילי- אפשר לשלול זאבת-לופוס .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהana
נטע07/04/2010תודה על התשובות!
רק רציתי לוודא שמה שמופיע לי בבדיקת דם זה אכן ANA
בבדיקות הדם רשום - "antinuclear ab ", זה ANA?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמור שלום
ד''ר ג'יזל גודארד07/04/2010ANA= ANTINUCLEAR ANTIBODIES או נודנים כנגד הגרעין.
בדיקה ראשונה שמבצעים בחשד למחלה אוטואימונית כמו זאבת-לופוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ידיים - כאב יד שמאלאלין24/03/2010
שלום רב,
בשבועיים האחרונים יש לי כאבים עזים ביד שמאל , כמו כן במהלך השבועיים הללו נוצ אצלי מעיין שקע בסוף האצבע המורה, מה עלי לעשות?
תודה רבה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין26/03/2010אלין שלום,
קשה לדעת בלי לבדוק אותך. כללית, כאבים ביד יכולים להיגרם מסיבות שונות, לרבות דלקות מפרקים, שחיקת סחוסים, פגיעה בעצבים וכו'. כדאי לגשת להיבדק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוס ??? מודאגתליאת22/03/2010
.Lupus Anticoagulant
Homocystein 9.18 µMole/L 4,44 - 13,5 .(....*.....).
תעצובמ 27.4.09 ךיראתמ לחה
בל םיש .השדח הטישב הקידבה
.המרונה יכרעב יונישל
Fibrinogen (Hypercoag.) 304 mg/dl 200,00 - 400, .(....*.....).
Factor VIII 129.7 % 65 - 165 .(.....*....).
Lupus Anticoag. DRVVT 0.96 0,90 - 1,30 .(.*........).
:המרונה ןידמוק ילפוטמל
1.47-ל הווש וא ןטק
Lupus Anticoag.APTT assay 1.52 1,39 - 1,88 .(..*.......).
לחה סוחייה יכרע יונישל בל םיש
.2009 טסוגוא שדוחמ
Cardiolipin IgG Ab NEGATIVE 0,00 - 10,0
Cardiolipin IgM Ab NEGATIVE 0,0 - 7,0
Beta 2 Glycoprotein 1 IgG 2.20 U/ml
Beta 2 Glycoprotein 1 IgG
תעצובמ הקידבה 17.9.06-מ לחה
יונישל בל םיש .השדח הטישב
.סוחייה יכרעב
:סוחיי יכרע
Negative: 5 U/ml - מ ןטק
Borderline: 5 - 8 U/ml
Positive: 8 U/ml - מ לודג
Beta 2 Glycoprotein 1 IgM 3.2 U/ml
Beta 2 Glycoprotein 1 IgM
:סוחיי יכרע
Negative: 5 U/ml - מ ןטק
Borderline: 5 - 8 U/ml
Positive: 8 U/ml - מ לודג
==================
האם בדיקות קרישה מעידות שאני חולה בלופוס?
אשמח לתשובה , אני מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בר שלום
ד''ר ג'יזל גודארד24/03/2010לא הכל ברור.
אבחנה של מחלה מתבססת על קליניקה- תסמינים, תלונות המטופל, ממצאים בבדיקה גופנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר אירנה ויגלרמיכל22/03/2010
שלום,
הופניתי לאבחון אצל ד"ר אירנה ויגלר.
האם מישהו מכיר ויכול לתת לי לחוות דעת עליה?
תודה מראש,
מיכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיכל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד24/03/2010האתר הזה מיועד לענות על שאלות רפואיות.
ד"ר ויגלר היא מומחית בראומטולוגית ורופאה מצויינת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין D ומחלות אוטואימוניותנטע22/03/2010
שלום,
רציתי לדעת מה הקשר בין ויטמין D ומחלות אוטואימוניות?
האם חוסר בויטמין זה יכול לגרום למחלה אוטו' או להפך?
אם יש קשר מה משמעותו לגבי חולים במחלות אוטו' ? כמו אי טי פי?
תודה!
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין24/03/2010מיטל שלום,
ויטמין D הוא נושא חם ופופולארי בזמן האחרון. בשנים האחרונות מתפרסמים מחקרים הולכים ורבים בקשר לקשר בין חוסר ויטמין D לבין מחלות שונות, לרבות מחלות אוטואימוניות. אבל ההמלצה הפשוטה ביורת כדי לא ללכת לאיבוד בנושא הזה היא לבצע בדיקה של רמת הויטמין D. אם הרמה נמוכה - אין ספק שכדאי לטפל ( על ידי נטילת ויטמין D). אם הרמה תקינה - לא מומלץ לטפל בכל מקרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה - בעית מפרקים כלליתניר21/03/2010
שלום,
אני בן 21 סובל כרגע במשך שנה וחצי מבעיות פרקים חמורות.
זה התחיל שהייתי בצבא וקרה לי תוך כדי אימונים שיום אחד כתף ימין שלי התפרקה בעצמה מהמקום תוך כדי תנועה סיבובית לאחור.לאחר חודשיים קרה אותו דבר עם ירך שמאל העצם פשוט יצאה מהמקום בכול צעד שני,דבר שהגביל את יכולת ההליכה שלי לגמרי.
אובחנתי ע"י רמאטולוג(ד"ר אמיר טנאי) כסובל מגמישות יתר ונאמר לי פשוט להימנע מתנועות אשר גורמות לפריקה(ומבקביל עשיתי פיזוטרפיה למפרקים הנ"ל כבר חודשיים).
לאחר חודשיים מהבדיקה החלו גם שני הברכים שלי לעשות בעיות כאבים ממוקדים במקום וגם התנתקות וחזרה למקום תוך כדי הליכה ולאחר חודשיים נוספים גם הגב התחיל לעשות בעיות כמו ברק ביום בהיר נהיו לי כאבים חזקים בגב עם הרגשה של החוליות זזות לגמרי מהמקום ובלי יכולת להרים אפילו תיק הקל שביותר מבלי לסבול מכאבים.
אני עברתי פיזוטרפיה גם לגב ולברכים ואני כיום ממשיך 3 פעים בשבוע+שחיה 3 פעמיים טרם זאת הבעיה שלי רק החמירה והחמירה אני לא מוסגל לרוץ,לרכוב על אופניים לעלות מדרגות ואפילו ללכת כואב לי.
הכאב הוא תוך כדי עמידה ישיבה שכיבה והוא אף פעם לא עובר לרגע אחד כבר שנה וחצי.
כרגע אני ממתין לתור שיש לי לרמאטולוג (שאמר לי שהבעיה שלי במקור שיש לי בעיה אורטופידית ולא רמאטולוגית). אם אוכל לקבל עצה או הכוון ממה הבעיה שלי נגרמת או אפשריות לטיפול...
תודה רבה וחג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין21/03/2010ניר שלום,
גמשיות יתר היא בעייה שיש לה השלכות אורטופדיות וראומטולוגיות. המצב הוא מולד וגורם לפריקות חוזרות ולשחיקת סחוסים מוגברת. כמו כן קיימת במצב זה שכיחות מוגברת של תסמונת הפיברומיאלגיה.
פיזיותרפיה היא אכן הדבר החשוב ביותר אך אם מתפתחת פיברומיאלגיה אפשר להיעזר גם בטיפולים שעוזרים למצב זה, לרבות טיפול תרופתי מכוון. כמובן שלצורך אבחון המצב צריך להיבדק על ידי ראומטולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גאוטמשה21/03/2010
שלום רב לכם
אתמול הובחנתי לאחר בדיקות דם שביצעתי כסובל ממחלת גאוט
אני אמור ליטול באופן קבוע תרופה בשם אלוריל
הבוהן שלי כואבת מאוד
ברצוני לקבל יותר הסבר על המחלה והאם ישנו טיפול אחר שיכול לעזור חוץ מטיפול תרופתי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין21/03/2010משה שלום,
גאוט היא מחלה הנובעת משקיעה של גבישים של חומר הנקרא חומצה אורית בתוך מפרקים, מה שמעורר תגובה דלקתית. לרוב הבעייה מופיעה אצל אנשים הסובלים מרמה גבוהה של חומצה אורית ואלוריל היא תרופה שמורידה את רמת החומצה האורית. ניתן להוריד חלקית את רמת החומצה גם על ידי דיאטה שמפחיתה את כמות החומצה האורית באוכל. הדבר כרוך בהפחתת כמות הבשר האדום ומאכלים נוספים כמו יין אדום. בנוסף יש צורך בתרופות אנטי דלקתיות שונות כדי לסיים את ההתקף הנוכחי (למשל: ארקוקוסיה, כולכיצין ועוד).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהירידה במשקל
גבי22/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובחנתי בפיברומיאלגיהתמי21/03/2010
אאומטולוג אבחן אותי כלוקה בתסמונת. נתן לי כדורי אלטרול, בהתחלה 10מג אחכ אמר להוסיף ל-25 מג ואלי להוסיף ל-50. יש עוד תרופות מקבוצת SSRI שסרבתי לקחת , כי לקחתי בעבר קלונקס וכל מיני כדורים לדכאון שעשו לי רע ולא המשכתי איתם. לא רוצה שזה יעבוד נגד דכאון.
האם כדור זה טוב? אני גם מקבלת ויטמין די, ששפר לי באופן ניכר את המצב רוח. אני סובלת שנים ממצב רוח ירוד,בגלל ארועים בחיים ואולי גם בגלל התסמונת הזאת. אני לא נחשבת לדכאונית, אך יכולה לפתח בשעת משבר דכאון של כמה שבועות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין21/03/2010תמי שלום
אלטרול היא תרופה שעשויה לשפר את איכות השינה וגם להפחית כאב בפיברומיאלגיה ללא קשר לדיכאון. בנוסף תרופות כמו סימבלטה פועלות גם הן על כאבים אך במקביל יש להן אפקט נגד דיכאון. תרופות אלו יעילות אצל חולי פיברומיאלגיה בנוכחות דיכאון אך גם בהעדרו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרדיוליפיןנטע21/03/2010
שלום דר'.
בת37, יש לי ITP , רוצה להכנס להריון, ההמוטולוג עשה בדיקות נוספות /חוזרות:
בדיקות PT,PTT,INR ,RVVT RATIO - תקין - בדיקה זו תקינה גם בבדיקות ישנות יותר.
Circulating anticoagulant sum – לא נמצא - בדיקה זו תקינה גם בבדיקות ישנות יותר.
beta2-glycoproteiln gG בתאריך 1/2010 - 3.2
תוצאות בדיקות קרדיוליפין שעשיתי בזמנים שונים:
cardiolipin lgm (הטווח 0-7) ( 2/2007 - 5.7 , 10/2009 - 5.6 , 1/2010 - 2.8 , 3/2010 - 8.9 )
cardiolipin lgG (הטווח 0-10) (2/2007 - 6.5 , 10/2009 - 3.7 , 1/2010 - 23.9 , 3/2010 - 5.5 )
בינואר 2010 - lgG יצא גבוה מאוד (23.9) ובאמצע מרץ יצא 5.5. מה המשמעות של זה?
בינואר 2010 - lgm יצא בנורמה (2.8) ועכשיו מעל הנורמה 8.9 מה המשמעות של זה?
האם ערכים של 23.9 ו 8.9 נחשב גבוה משמעותית?
האם העובדה שזה לעיתים מעל הנורמה מראה שיש לי נוכחות של נוגדנים הנ"ל וצריך למצוא את הסיבה?
האם יש לי לחשוש מלופוס/אפלא?
אם הייתי מקוררת או עם וירוס כלשהו קצת לפני הבדיקה יכול להשפיע על התוצאה?
אודה על תשובתך!!
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליאת שלום
ד''ר ג'יזל גודארד21/03/2010נוכחות רמה מוגברת של קרדיוליפין ביותר מפעם אחת מחשידה לאפשרות לפתח תסמונת נוגדי פוספוליפידים המתבטא בהפלות חוזרות ואירועים של קרישיות יתר. תסמונת זה יכולה להתלוות לזאבת-לופוס.
מכיוון שמדובר ברצון להרות דרוש בדיקה קפדנית ע"י ראומטולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרדיוליפין
נטע22/03/2010תודה על תשובתך. שאלות חשובות נוספות:
- 8.9 כשהמקסימום 7 גם נחשב רמה מוגברת?? למרות שדי גבולי?
- האם חולי(הצטננות וכו'..) יכולה להשפיע על תוצאות הבדיקה?
- מה זה אומר כשאת כותבת ל"התלוות ללופוס". רמה גבוהה של נוגדנים יכולה לגרום ללופוס , או שנוכחות המחלה מביאה לעלייה בנוגדנים?
- מרוב פחד ממחלת הלופוס אני לא מסוגלת ללכת לרמוטולוג. למה הביקור אצלו חיוני?
תודה!
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרדיוליפן
נטע25/03/2010מחכה לתשובה..תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמור שלום
ד''ר ג'יזל גודארד25/03/2010ככל שהרמה גבוהה יותר של נוגדנים- יתכן קשר עם חומרת המחלה.
הצטננות לא גורמת לעליה ברמת נוגדנים.
תסמונת נוגדי פוספוליפידים (APS) מופיעה ב 40% מחולי זאבת-לופוסץ
עדיף לאבחן מחלה מוקדם מאשר מאוחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בכתף ימיןשרה20/03/2010
עשיתי צילום ואוטראסאונד לפני שלוש שנים לערך ונאמר לי שיש לי דלקת , לא לקחתי כלום ועכשיו הכאב חזר הלכתי לרופא ונתן לי כדורים אחרי כדור אחד הכדור עשה לי שילשולים וכאבי טופת בבטן ולכן הפסקתי את הכדורים, הכאב נוראי .
האם אורתופד יעזור לי או סטרואידים ? מה עליי לעשות ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין21/03/2010שרה שלום,
אם מדובר בדלקת מקומית בגידי הכתף ניתן להתייעץ עם אורטופד והטיפול יכול להיות עם כדורים נגד דלקת אך גם עם הזרקה מקומית חד פעמית של סטרואידים. פיזיותרפיה עשוייה גם כן להועיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

