פורום זאבת, לופוס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חולת זאבת עם תוצאות cea וca 125
    מודאגת
    18/01/2010

    שלום אני בת 49+ מאובחנת בזאבת כבר שנה נוטלת פלקווניל 200 מ"ל כבר שנה
    שאלתי לא קשורה למחלה ,עשיתי בדיקת דם cea ca125
    3 פעמים התוצאה הייתה גבוהה ב 3 בדיקות
    תוצאה אחרונה ca125
    46.2
    תוצאהcea
    0.98
    אשמח אם תעזרו לי בפיענוח התוצאה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מודאגת שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    19/01/2010

    לפי דבריך יש לך זאבת-לופוס קל כי את מטופלת בפלקווניל בלבד. אין קשר בין נטילת פלקווניל ותופעות לווי של גידולים.
    אני לא יודעת למה לקחו לך בדיקות לתהליך ממאיר.
    לא ידוע על שכיחות יתר של גידולים ממאירים בחולי זאבת אלא אם קבלו טיפול תרופתי המדכא את מערכת החיסון כמו ציקלופוספמיד ואחרים.
    במידה ובדיקת CA-125 מוגבר עליך לבדוק היטב אם יש גידול בשחלות. נא לפנות לגינקולוג להמשך בירור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גלולות לעומת התקן עם פיברומיאלגיה
    שי
    18/01/2010

    שלום
    האם יש איזשהן המלצות בעד/נגד שימוש בהתקן תוך רחמי (מירנה) לעומת שימוש בגלולות כאשר סובלים מפיברומיאלגיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    19/01/2010

    שי שלום,
    לא ידוע על השפעה מיוחדת של שיטת אמצעי המניעה על מהלך המחלה בפיברומיאלגיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרומת דם/מח עצם/איברים
    נתי
    18/01/2010

    שלום,
    יש לי RA ומטופל באנברל.
    רציתי לדעת בבקשה האם ניתן לתרום דם?
    מח עצם?
    חס וחלילה איברים.

    השאלה נשאלת בעיקר מההיבט של האם המחלה יכולה לעבור לנתרם דרך הדם/מח עצם/איבר הנתרם?
    ככלל מה דעתכם בנושא?
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרומת דם/מח עצם/איברים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    19/01/2010

    נתי שלום,
    ככלל, ההעדפה היא לא לקחת תרומות מחולים הסובלים ממחלות כרוניות ומטופלים באופן קבוע בתרופות. יחד עם זאת אם הנושא קריטי כל מקרה עשוי להבחן לגופו. כדאי להתייעץ גם עם בנק הדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכצ'ט??המשך
    שיר
    18/01/2010


    האם עדיין קיימת סבירות גבוהה לבכצ'ט גם ללא תופעות עיניים ועור ? מה הקריטריונים ההכרחיים לאבחנה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בכצ'ט??המשך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    19/01/2010

    שיר שלום,
    מכיוון שאין בדיקת דם או בדיקת הדמייה ספציפית ואבחנתית למחלת בכצ'ט, נקבעו מספר קריטריונים לאבחנה. היו כמה גרסאות לקריטריונים אלו אך הקריטריונים המקובלים כיום הם:
    1. נוכחות של כיבים חוזרים בפה, לפחות 3 פעמים בשנה. זהו תנאי בסיסי. בנוסף צריכים להתקיים לפחות 2 מהקריטריונים הבאים:
    - כיבים חוזרים באיזור איבר המין
    - פגיעות עיניות, לרבות אובאיטיס קדמית או אחרית או ווסקוליטיס (דלקת כלי דם) ברשתית העין
    -פגיעות עוריות, ממספר סוגים, לרבות פריחה בשוקיים הנקראת אריתמה נודוזום, פריחה דמויית אקנה ועוד.
    - בדיקת פתרגי (PATHERGY ) - בדיקה שאינה נמצאת בשימוש רחב - אשר בה לאחר הזרקה של נוזל סטרילי (סליין) מתחת לעור מופיעה תוך 48 שעות תגובה מקומית בצורת שלפותית או אודם מורם מעל העור.

    כאמור, הנוכחות של כיבים חוזרים בפה ו - 2 מתוך 4 הקריטריונם הנוספים מספיקה לאבחנה ולא כל חולה צריך "לעמוד" בכל הקריטריונים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פלקוניל עם שתיית אלכוהול
    מיכל
    17/01/2010

    שלום רב.

    התחלתי לקחת פלקוניל פעמיים ביום,
    ורציתי לדעת אם מותר לשתות אלכוהול באופן כללי כשנוטלים את התרופה?
    תודה רבה, מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פלקוניל עם שתיית אלכוהול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    17/01/2010

    מיכל שלום,
    פלקווניל היא תרופה אשר עלולה, לעיתים רחוקות, לגרום לנזק רציני בכבד. לאור זאת מומלץ להימנע משימוש בו זמנית עם תרופות או חומרים אחרים אשר עלולים לפגוע בכבד ובוודאי שאלכוהול שייכת לקטגוריה הזו. יחד אם זאת הכל תלוי במינון ושתייה של כמויות קטנות של אלכוהול מידי פעם אינה אסורה באופן מוחלט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פלקוניל עם אלכוהול

    מיכל
    23/01/2010

    תודה רבה על תשובתך המהירה

    אמרו לי שאם אני רוצה לשתות איזה יום אז לא לקחת את הפלקוניל באותו יום

    האם זה נכון? יש לי אירוע של חברה טובה ורציתי לדעת אם אני אוכל לשתות?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    25/01/2010

    מיכל שלום,
    ספק אם התזמון המדוייק של נטילת הפלקווניל מעלה או מורידה בהקשר זה. אני הייתי ממליץ לא להמנע מנטילת התרופה, אלא להקפיד על נטילה מסודרת ולהשתדל להמנע משתייה מופרזת בכל מקרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד לזאבת
    גודי
    17/01/2010

    שלום, אני בשבוע 14 להריון, בת 27.
    הריון 1 הסתיים בהפלה טבעית בשבוע 7.
    הריון שני הסתיים עם רעלת בלידת בת בריאה בשבוע 39
    בשל כך נערכו בדיקות דם - והגיעו בדיקות דם מחשידות לזאבת - ANA חיובי, Anti Dna גבולי, anti Chromatin חיובי ו-Cardiolip חיובי.
    אני מרגישה בריאה לחלוטין ביום-יום, עובדת קשה, לומדת וכו' ופרט לרגישות בפנים לאור השמש - אין לי אף אחד מהסימפטומים שרשומים באינטרנט כמזוהים עם המחלה. למרות זאת הרופא רשם לי 30 יום נטילת 200 מ"ג פלנקוויל. מדוע התרופה נרשמה לי אם עוד לא אבחנו את המחלה בוודאות? האם אין זה מסוכן ליטול תרופה מסוג זה לפני שיודעים על בטוח שיש לי את המחלה, ועוד בהריון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשד לזאבת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גודי שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    17/01/2010

    האבחנה המשוערת שלך היא UNDIFFERENTIATED CONNECTIVE TISSUE DISEASE-UCTD או מחלת דמוית לופוס. הכוונה שיש לך חלק אבל לא כל התסמינים של זאבת. הסיכויים לפתח תסמינים נוספים גבוה. כמו כן יתכן ומדובר גם בתסמונת נוגדי פוספוליפידים- המופיע ב-40% מחולי זאבת-לופוס ומתאפיין ע"י הפלות חוזרות, אירועים של קרישיות יתר בורידים או עורקים, ונוגדנים כנגד קרדיוליפין.
    רוב הרופאים, כשיש חשד למחלת לופוס-זאבת או מחלת דמוי לופוס, כמו במקרה שלך, נותנים טיפול בפלקווניל. תרופה זאת יעילה ובטוחה, אין מניעה מהריון או הנקה באלו שנוטלות פלקווניל.
    דרוש בדיקת עיניים פעם בשנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבצס בכף הרגל
    בת 26
    15/01/2010

    צוהריים טובים ,

    מה הן הסיבות להופעת אבצס בכף הרגל ? ואיך מטפלים בזה ?



    הסיפור הוא כך , לפני שנה נכנסה בכף רגלי זכוכית , במיון תפרו לי את החתך , אבל אחרי 10 ימים התברר שנשארה חתיכת זכוכית בפנים , ולכן נאלתי לעבור ניתוח להוצאתה ... ומאז אני סובלת רוב הזמן מניפיחות וכאבים בכף הרגל ואבצסים שונים שבגללם עברתי 6 ניתוחים (פתיחת האבצסים והטרייה ) ... הניתוח האחרון היה לפני 3 שבועות (הטרייה ואחרי כשבוע עשו לי השתלת עור במקום ) ...

    הבעיה היא עכשיו שהתחיל להופיע לי אבצס חדש 3:2ס"מ (לא רחוק מהשתל ) וכאבים במגע ...

    מה , האם אשאר כל חיי ב"ח ואעבור ניתוח אחרי השני ..?!!! מה הסיבה לך ? והאם יש טיפול כלשהו לך שלא יחזרו פעם נוספת ?!!!

    תודה והמשך יום נפלא ,

    בת 26

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבצס בכף הרגל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    17/01/2010

    כאשר מדובר בהיווצרות של אבצסים חוזרים בעקבות חבלה וחדירת גוף זר, קיימת אפשרות של זיהום כרוני ברקמות עמוקות, כמו אוסטאומיאליטיס (זיהום המערב את העצמות). זיהום כזה קשה לטיפול ודורש גם טיפול אנטיביוטי ממושך מאד וגם התערבויות כירורוגיות. בכל אופן צריך לאבחן את הבעייה באופן מדוייק על ידי הדמייה יסודית כמו בדיקת MRI.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת פרקים
    שני
    14/01/2010

    לדר' שלום

    יש לי אחות תיסמונת דאון בת 15. יש לה דלקת פרקים שהגיע למצב של נפיחות וטיפול לסטרואידים.
    היא מאד מפחדת מזריקות וממש בכוח צריך לקחת אותה לטיפול.
    יש לך העיון לטיפול אלטרנטיבי בשבילה?
    תודה רבה
    שני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת פרקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    17/01/2010

    שני שלום,
    אם אכן מדובר בדלקת מפרקים, אין סיבה להתבסס לאורך זמן על טיפול בסטרואידים ואין גם סיבה שהטיפול ינתן דווקא בזריקות. המטרה של הטיפול במצב כזה היא לעשות שימוש בתרופות בעלות השפעה ארוכת טווח על מנת להפחית את הדלקת ולאפשר המנעות מסטרואידים. בהתאם לאופי המדוייק של דלקת המפרקים, תרופות כמו מטוטרקסאט ופלקווניל עשויות לבוא בחשבון. כדאי מאד להתייעץ עם ראומטולוג (רצוי ראומטולוג ילדים) בנושא זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לופוס ורישיו נהיגה
    ג'ניה
    14/01/2010

    שלום,
    אני חולת לופוס מזה 10 שנים.
    עכשיו המחלה ברגרסיה מסויימת. אני מטופלץ ב10 מ''ג פלקווניל ו7 מ''ג פרדניזון. המחלה מתבטאת בעיקר בכאבי פרקים ועייפות. ביום-יום אני מתפקדת בצורה נורמלית (מבחינת מטלות , עיסוקים וכו').
    השאלה היא: האם לחולי לופוס יש מגבלה כלשהי בהוצאת רישיון?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לופוס ורישיו נהיגה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ג'יניה

    ד''ר ג'יזל גודארד
    14/01/2010

    לפי התיאור שלך, שאת מתפקדת באופן עצמאית, אין דלקת במיפרקים קשה, אין עיוותים בידיים, טין פגיעה במערכת חיונית כמו המוח, אין הגבלה בהוצאת רשיון נהיגה.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מטופלת בריימיקד כחצי שנה לפחות
    רעיה גולן
    13/01/2010

    אני חולה בדלקת פרקים מסוג spa המערבת מפרקי אגן וכן בפיברומיאלגיה מטופלת בריימיקד לפחות כחצי שנה וכן המלצה לטיפול בליריקה כמה שאני משתדלת לקחת את הליריקה לא מצליחה עקב כך שנתקפת בסחרחורות מה דעתך האם יש תרופה אחרת יעילה מדד השקיעה עדין גבוהים כלומר אני מודלקת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    13/01/2010

    רעיה שלום,
    סחרחורת היא אחת מתופעות הלוואי השכיחות של ליריקה. יתכן שניתן לרדת במינון כדי להמנע מתופעה זו. יש חולים הנזקקים למינונים נמוכים במיוחד (25-50 מ"ג למשל). אם זה לא עוזר, צריך לשקול תרופה חלופית בעלת יעילות בפיברומיאלגיה, כמו סימבלטה. כמובן במקביל רצוי להשתלט באופן מיטבי על התהליך הדלקתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רמיקיד

    רעיה גולן
    14/01/2010

    האם יתכן שרימיקיד במשך לפחות חצי שנה לא הוריד את המדד הדלקתי וכן אין שיפור משמעותי בכאבים .אם יש שיפור בכאבים זה אולי 20 אחוז תודה וכן תודה על תשובתך לשאלתי הראשונה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    17/01/2010

    רעיה שלום,
    למרות שמדובר בתרופה יעילה מאד, רמיקייד אינה תרופת פלא ולצערנו יש מקרים שאינם מגיבים לטיפול זה, או שמגיבים באופן חלקי. יש גם מקרים שמגיבים בתחילה אך יעילות הטיפול פוחתת בהמשך. במקרים כאלו ניתן לשקול לנסות לעבור לתרופה ביולוגית אחרת (וכיום יש כמה תרופות כאלו).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איזה תרופות

    רעיה גולן
    19/01/2010

    תודה על תשובתך אם אפשר לפרט לי איזה תרופות יכולות להתאים לי קשה לי לראות את עצמי מזריקה לבד את האמברל האם יש אחרות וכמו כן איזה היא התרופה שמקבלים אחת לשנה ולמי היא ניתנת ומה תופעות ולואי שלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    19/01/2010

    רעיה שלום
    בנוסף לאנברל קיימת ה- HUMIRA, תרפה אותה יש להזרקה תת עורית אחת לשבועיים. רמיקייד, אנברל והומירה שייכות לקבוצות האנטי TNF, כלומר פועלות על ידי ניטרול פעילותו הדלקתית של חלבון ה - TNF. מבטרה היא תרופה ממשפחה אחרת, המנטרלת סוג של כדוריות דם לבנות המכונות תאי B. תרופה חזקה זו ניתנת בערוי תוך ורידי אשר משפיע לפרק זמן של חצי שנה או יותר.
    ממש לאחרונה נוספה לשוק תרופת ה - ACTEMRA, תרופה ביולוגית בעלת מנגנון חדש - ניטרול החלבון IL-6. בקיצור, האפשרויות הולכות ומתרבות, לשמחתנו ויש חלופות לתרופה אחת שפסקה לעזור. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכצ'ט
    שיר
    13/01/2010

    שלום מה הסבירות לבכצ'ט? בת 42 סובלת כבר שנים מאפטות בפה חוזרות כל שבועיים בערך ,מס אפטות בבת אחת בגדלים שונים.פעם 1 משהו שנראה כמו אפטה באזור האנוס (בדיקת פאפס תקינה),כאבי מפרקים-כתף,ברך,סקרואיליאק וגב תחתון ,קישיון בוקר חצי שעה עד שעה, עובר לאחר פעילות ,הכאבים מוחמרים בתחילת הוסת. בCT ו MRI ממצאים שאובחנו ע"י ראומטולוגית כסקרואילייטיס ,בדיקות סרולוגיות תקינות,במערכת העיכול-גסטריטיס כרונית ,בעבר דלקת בתרסריון, הליקובקטר +, קולונוסקופיה תקינה,בגסטרוסקופיה אריתנואידים בצקתיים,פעם אחת שלשול דמי בתרבית נמצא לויקוציטים רבים ,אשפוז לברור IBD -תקין,(פאס'ג , ANCA ASCA תקינים) מה הסבירות לבכצ'ט? בדיקת HLA B27-שלילי HLA B5- נמצא אנטיגן. תודה על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בכצ'ט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    13/01/2010

    שיר שלום,
    הצירוף של הסימפטומים והממצאים שאת מתארת אכן נשמע חשוד למדי למחלת בכצ'ט. לא ציינת אם קיימת פגיעה עינית אופיינית (אובאיטיס) או פריחות אופייניות (דמויות אקנה או אחרות). יתכן שכדאי לחשוב על נסיון טיפול בכולכיצין, תרופה שיעילה כטיפול במחלה זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכצ'ט אובאיטיס

    שיר
    13/01/2010

    נבדקתי אצל רופא עיניים ואין לי אובאיטיס .האם וסת יכולה להחריף את הכאב ? האם כולכיצין מטפל רק באפטות או שיש סיבה נוספת ? אני לוקחת סלאזופירין (כבר שבועיים וחצי ועוד לא מרגישה שיפור ),בהמלצת הראומטולוגית והיא רוצה להוסיף לי כולכיצין . תודה על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכצ'ט אובאיטיס תגובה עורית המשך

    שיר
    13/01/2010

    שלום שוב בקשר לתופעה עורית ,יש לי מעין כתמים חומים ,כמו אוסף של נקודות חומות על השוקיים מלפנים (לא בולטות )רופא כלי דם אמר בעבר שמדובר בטיפטוף של כלי דם קטנים. האם יש קשר ?תודה על תשובותך .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    13/01/2010

    שיר שלום,
    מחלת בכצ'ט עלולה לגרום סוגים שונים של פריחות לרבות אקנה, כיבים בעור ועוד. במקרה של ספק כדאי להתייעץ עם רופא עור מומחה ולקבוע אם מדובר בפריחה אותה ניתן לייחס למחלה זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכצ'ט ??

    שיר
    18/01/2010

    האם עדיין קיימת סבירות גבוהה לבכצ'ט גם ללא תופעות עיניים ועור ? מה הקריטריונים ההכרחיים לאבחנה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    13/01/2010

    שיר שלום,
    כולכיצין עשוי להועיל לא רק לאפטות אלא גם לכאבי מפרקים ותופעות נוספות. לדעתי התחלת הטיפול בכולכיצין היא צעד הגיוני. סלזופירין עשוי להועיל גם כן לכאבי המפרקים והשפעתו לוקחת יותר משבועיים וחצי (סדר גודל של 6 שבועות). גם תרופה זו עלולה לא להועיל למעורבות של האגן, אשר עשויה להצריך טיפול אחר, כמו טיפול ביולוגי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכצ'ט וכאבי מחזור

    שיר
    14/01/2010

    שלום שוב . האם יתכן שמחזור הוסת יגביר כאב בסקרואיליאק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    17/01/2010

    אין על כך מידע "מדעי"
    כמובן, המחזור עלול להיות מלווה בכאבים שונים ובין היתר יתכן שגם כאב באגן יורגש ביתר שאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסמונת רנו
    אלי
    13/01/2010

    שלום.אני סובל כמה שנים מידיים שקרות רוב הזמן(בעיקר בחורף) וגם קצת מחליפות צבעים(סגול,כחול,אדם,לבן).עשיתי כמה וכמה בדיקות דם וצילום חזה ואקו לב וקפילורוסקפיה ועוד כהנה וכהנה בדיקות שלאחריהן הראומטולוג קבע שזו רק תסמונת רנו.יש לי כמה שאלות:

    1)הוא הזכיר שאסור אסור אסור לי לעשן.אני עצמי לא מעשן אבל אולי עישון פאסיבי כן.רציתי לדעת האם זה מסוכן יותר מהרגיל בשבילי ולמה?

    2)כמו כן הוא אמר שעלי להימנע מחשיפה (או חשיפה מרובה) לשמש.שוב זו הוראה שתקפה לגבי כל האנשים בעצם אז רציתי לדעת האם זה מסוכן יותר מהרגיל בשבילי ולמה?

    3)האם תופעת הרנו יכולה להתפתח למחלות ראומטיות אחרות עם הזמן(יש לי ANA חיובי משום מה אבל כל השאר בסדר).

    4)בבדיקת הקפילרוסקופיה כתוב ככה "יש drops באופן כללי.ביד ימין אצבע 2:שטח מרכזי עם 2 מגה-קפירלות,ללא פלקסוס" מה זה אומר?

    תודה רבה ויום טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תסמונת רנו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    13/01/2010

    אלי שלום,
    רינו הוא מצב הנובע מהתכווצות קיצונית של כלי דם קטנים באצבעות. מצב זה יכול הלופיע לכשעצמו, ללא כל מחלה נילווית, אך בחלק מהמקרים מהווה סימפטום של מחלה אוטואימונית אשר פוגעת בכלי הדם הקטנים. כך או כך, כדאי מאד להמנע מעשן סיגריות, זאת מכיוון עישון גורם גם הוא לכיווץ כלי דם ועלי די כך עלול להחמיר את המצב עד כדי התפתחות של כיבים בעור האצבעות. מובן שעישון פסיבי פחות חמור מעישון פעיל אבל במידת האפשר רצוי לצמצם גם את החשיפה הזו.
    הנושא של חשיפה לשמש אינו מתקשר ישירות לרינו אלא למחלת הזאבת (לופוס) אשר עלולה להיות מוחמרת על ידי חשיפה לשמש או לקרינה אולטראסגולה. לופוס היא אחת המחלות האוטואימוניות אשר עלולה לגרום לתופעת רינו.
    תופעת רינו עלולה להיות סימפטום מוקדם של מחלה אוטואימונית אשר הולכת ומתפתחת בהמשך. אמנם, בקרים רבים התופעה נותרת בעינה ללא התקדמות. מצד שני הנוכחות של נוגדן עצמי מסוג ANA מצביעה גם כן על נטייה אוטואימונית. גם התיאור של הממצאים בקפילרוסקופיה "חשוד": מתוארים איזורים במיטת הציפורן בהם יש מיעוט של כלי דם ובמקביל כלי דם מורחבים (מגה - קפילרות). תמונה זו גם כן מעלה חשד להתפתחות של מחלה אוטואימונית בהמשך.
    בשורה התחתונה, נראה שיש צורך להמשיך להיות במעקב ראומטולוגי מסודר על מנת לזהות בהקדם תסמינים חדשים של מחלות אוטואימוניות, אם אלו יופיעו. יחד עם זאת, העובדה שתופעת הרינו קיימת כבר מספר שנים ועדיין לא התפתחה מחלה מוגדרת כלשהיא, מעודדת לכשעצמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    אלי
    15/01/2010

    עזרת לי מאוד.

    שיהיה סופשבוע מקסים!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסמונת רנו מיזה 6 שנים ...

    חווה אלקיים
    15/10/2010

    שלום שמי חווה אלקיים אני בת 53 סובלת מהמחלה ב6 שנים האחרונות מיזה שנתיים מקבלת טיפול בהדסה עין כרם אילופרוסט אחד לשבוע .

    ברצוני לשאול כמה שאלות שקשורות למחלתי :

    1. האם התגובות של התיסמונת בחורף שהידיים נעשות כחולות וכואבות לי מאוד האם זה
    זה קשור ששני אצבעותיי הימניות ושני אצבעותיי השמאליות אין בהם אף תחושה ?

    2. בקיץ האצבעות מתנפחות וכואבות מאוד האם זה שייך לתסמונת מאחר בחורף
    האצבעות כחולות וקרות מאוד ובקיץ הפעולה הפוכה , אין באפשרותי להרים עם
    הידיים דברים אפילו קלים כי הידיים מאוד חלשות וכואבות מאוד ?

    3. מיזה שלושה שבועות אני חשה את רגל שמאל חלשה מאוד יש לי חולשה שמתבטאת
    לכל אורך רגל שמאל שזה מגיע עד מתחת לחזה , אני נוגעת ברגלי ולא חשה אותה
    ולפעמים תחושה שהרגל קפואה מבפנים שזה גורם לי חולשה נוראית וכאבים , האם
    זה שייך לתסמונת רנו ?

    4. התרופות שאני נוטלת הם : אספירין פעם ביום , סמבסטין 20 מ"ג כדור 1 בלילה
    מיזה שבוע הפסקתי לקחת סימבסטין מאחר ואני חושבת שהחולשת שרירים שיש לי
    ברגל שמאל נובע מהסימבסטין . סיפרתי לרופא את הבעייה שלי הוא ביקש שאני יפסיק
    את הסמבסטין והוא נתן לי ליטול תרופה חדשה ליפיטור האם הליפיטור יותר טובה
    מהסמבסטין , האם תוכלי לשלוח לי חומר על המחלה ?
    כתובתי היא : רחוב ברל - לוקר 25/28 ירושלים 93282 .

    4.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חווה שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    17/10/2010

    נא לפנות לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת פרקים
    אורית
    12/01/2010

    מזה כשנה אני מאובחנת כחולת לופוס/ APLA , ודלקת פרקים , מטופלת בפלקווניל 400 mg
    לאחרונה חלה החמרה רצינית בכאבי הפרקים כולל הגבלת טווח תנועה בכתפיים
    הראומטולוג הפנה אותי למיפוי עצמות כללי ולהלן התוצאות :
    נראתה הדגשה של ה - ACJ , דו- צדדית, ברכיים MID FOOT ושוקיים
    נראתה הדגמה ניכרת בולטת של רקמות רכות ב - OBESITY
    שאר השלד תקין
    הממצאים בברכיים, שוקיים וכפות רגליים הם עקב נשיאת משקל רב של
    הגפיים התחתונות
    הממצאים בכתפיים- שינויים ארטריטים.
    אין עדות לארטריטיס פעילה בשורש כף היד ובמפרקי האצבעות משמאל
    ובמפרקי האצבעות מימין. לא ניתן להעיר על שורש כף היד מימין- אזור
    ההזרקה.

    אשמח לקבל "תרגום בעברית"

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת פרקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורית שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    13/01/2010

    לא ציינת את גילך.
    התוצאות אינן מתאימות לזאבת-לופוס או APS אלה לשינויים כרונים ניווניים ויכולים להיות משניים גם למשקל עודף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פולימיאלגיה ראומטית או OA?
    שלומית
    12/01/2010

    הרופא הקודם איבחן לאמי פולימיאלגיה ראומטית והיא טופלה בקורטיזון למשך יותר משנה. הרופאה הנוכחית חושבת שזה OA (מה זה?) . ראומטואיד פקטור 10.6 קריאטיב פרוטאין 0.46. ESR - 42
    ו-ANTINUCLEAR AB NEGATIVE/ סובלת מכאבים נוראיים במיוחד באיזור השכמות והצוואר
    והטיפול שניתן לה הוא מגה גלופלקס בלבד. האם לא קיים טיפול מתאים יותר ובמיוחד נגד כאבים.
    האישה בת 81.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פולימיאלגיה ראומטית או OA?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    13/01/2010

    שלומית שלום,
    Polymyalgia Rheumatica, או בקיצור PMR, היא מחלה דלקתית אשר מופיעה בדרך כלל אצל אנשים מבוגרים. המחלה מתאפיינת בכאבים חזקים בחגורת הכתפיים ובאגן אשר מלווים הרגשה של נוקשות ממושכת בשעות הבוקר. הממצא המעבדתי האופייני הוא עלייה משמעותית בשקיעת הדם (לרוב לערכים גבוהים, מעל 80).
    מחלה זו מגיבה בצורה יצאת מהכלל לטיפול בסטרואידים. לרוב השיפור הוא דרמטי ומופיע כבר לאחר יום- יומיים של טיפול.
    OA הוא קיצור של Osteoarthritis. מדובר במחלה אשר ידועה בציבור בתור "שחיקת סחוסים". מחלה זו איננה דלקתית (אם כי גם כאן יש מרכיבים מקומיים של דלקת ויש מקרים בהם בכ"ז קיים מרכיב דלקתי יותר בולט). המחלה מופיעה גם כן לרוב אצל אנשים מבוגרים ופוגעת במפרקים גדולים (ירכיים, ברכיים וכו') אך גם בקטנים (אצבעות).
    במקרה של אימך, נראה שהרופאים המטפלים נחלקו בשאלה האם מדובר במחלה דלקתית או לא. אמנם קיימת עלייה מסויימת בשקיעת הדם, אך העלייה איננה דרמטית ואינה חד משמעית מבחינת האבחנה. אחד הפרמטרים לאבחון הוא מידת התגובה של החולה לטיפול הקודם בסטרואידים. אם לא היתה שום הטבה תחת טיפול זה, יתכן שבאמת לא מדובר במחלה דלקתית אלא ב - OA.
    בכל מקרה נראה שניתן להעזר גם בטיפול שאינו תרפותי כמו פיזיותרפיה, פעילות גופנית מודרגת, הידרותרפיה (טיפולים במים), דיקור, עסויים ומשככי כאב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלרגיה לליריקה
    יערה
    11/01/2010

    ד"ר אבלין שלום,

    אני מתנצלת מראש על השאלות המרובות...

    התחלתי לקחת את הליריקה כמו שכתבת. אחרי יומיים התחלתי להתגרד נורא והופיעו לי כל מיני נקודות אדומות משונות על העור.
    בחיים לא פיתחת תגובה אלרגית לשום תרופה או מאכל.

    יכול להיות שאני אלרגית לליריקה?
    בינתיים הפסקתי לקחת אותה, היא גם גורמת לי להיות עייפה מאד. (והגירוד עדיין לא עבר!)

    מה לעשות עכשיו?
    בעוד כמה ימים יש לי תור לנוירולוג, מה אני יכולה לבקש ממנו שירשום לי על מנת שיעזור לריכוז? (כי בינתיים אני לא יכולה ללמוד בכלל... ).
    יש סיכוי שמודפיניל יעזור? או שהנזק מהתרופה רב מהתועלת? לנסות אולי סימבלטה?
    או שעדיף פשוט לא לקחת כלום?

    תודה רבה,
    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אלרגיה לליריקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    12/01/2010

    נעמה שלום,
    אלרגיה לליריקה אינה שכיחה אבל היא אפשרית. אם כך המצב יש לנסות טיפול חלופי, כמו למשל סימבלטה. תרופה זו עשוייה גם לעזור לריכוז בפיברומיאלגיה. מודאפיניל (פרוביג'יל) היא תרופה מעוררת אשר לא הוכחה כיעילה באופן ספציפי בפיברומאילגיה אך יש חולים אשר מדווחים על שיפור עם תרופה זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה +שאלת מינון

    יערה
    12/01/2010

    מה המינון המומלץ לסימבלטה?

    אולי זה יעזור לי גם נגד הדכאון, כי במצב העכשווי, אני כל היום יושבת ובוכה כי אני לא מצליחה ללמוד.

    תודה רבה רבה,
    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    12/01/2010

    המינון הרגיל של סימבלטה הוא 60 מ"ג ליממה. בדרך כלל כדאי להתחיל במינון של 30 מ"ג ולקחת אותו בשעות הערב עם אוכל. כעבור כשבועיים ניתן לעלות למינון המלא, אם אין תופעות לוואי מיוחדות. אכן, סימלטה עשוייה להועיל גם מבחינת כאבים וגם מבחינת דיכאון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום