פורום זאבת, לופוס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה לגבי סימבלטה
    אירית
    26/11/2009



    שלום ד"ר אבלין

    אני מטופלת כחצי שנה בתרופת סימבלטה מינון - 60 ( 30 בבוקר ו- 30 בערב)

    בכל אופן התרופה גרמה לי להשמנה של שישה קילו (קילו בחודש), גם ככה אני בחורה

    מלאה , בכל אופן הפרופסור אצלו אני מטופלת אמר שאם אני מרגישה
    טוב להוריד המינון ל- 30 , גם לפני כחודשים שהורדתי המינון המשכתי להשמין.

    לפני הטיפול התרופתי משקל גופי תמיד היה מאוזן .

    לא יודעת מה לעשות היות ועם התרופה מרגישה טוב ומפחדת להפסיק , מצד שני
    גם עליה של קילו בחודש זה הרבה,

    האם מרכיבי התרופה הם אלה שגורמים להשמנה? כיון שגם עם דיאטה איני מצליחה לרדת במשקל
    לאיזו תרופה אחרת אני יכולה לעבור, אני קוראת שרוב התרופות נוגדות הדיכאון גורמות
    להשמנה. וגם הלירקה שהיא מקבוצה אחרת של תרופות גורמת להשמנה מרובה אצל אנשים.
    אני ממש בדילמה לא יכולה להרשות לעצמי לעלות אפילו עוד קילו

    אנא עזרתך תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי סימבלטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    26/11/2009

    אירית שלום,
    ניתן לשקול החלפה של הסימבלטה ומעבר ל - IXEL - תרופה אנטי דכאונית אשר אושרה לאחרונה בארה"ב כטיפול ספציפי לפיברומיאלגיה ואשר עשוייה לא לגרום לעלייה במשקל. אגב, תופעות הלוואי הן מאד אינדיבידואליות. יש אפילו חולות שיורדות במשקל כתוצאה מטיפול בסימבלטה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי סימבלטה

    אירית
    29/11/2009

    קודם כל תודה רבה על תגובתך המהירה,
    בפנייתי לפרופסור אצלו אני מטופלת לגבי החלפת התרופה לIXEL תשובת הרופא הייתה כי אין תרופה נוגדת דיכאון שאינה משמינה ולכן עליי להחליט האם עליי לסבול מכאבים או להיות שמנה ולא לסבול מכאבים.
    ד"ר האם רופא המשפחה שלי יכול לתת לי את תרופת הIXEL ומהו המינון המומלץ(לקחתי סימבלטה 30 מ"ג ביום) והפסקתי, וכרגע אני מרגישה גרוע ביותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    29/11/2009

    אירית שלום,
    המינון המומלץ של IXEL בפיברומיאלגיה הוא 50 מ"ג פעמיים ביום. מומלץ להתחיל במינון נמוך, כמו 12.5 מ"ג ליום ולעלות משך מספר ימים עד למינון של 50 מ"ג פעמיים ביום. במיקרים מסויימים עולים אף יותר, עד 100 מ"ג פעמיים ביום.
    בעיקרון כל רופא יכול לרשום את התרופה כטיפול בדיכאון, אך תאלצי לשלם עליה מחיר מלא. כאמור התרופה אינה רשומה בארץ כטיפול לפיברומיאלגיה ולכן הטיפול באינדיקציה זו בארץ ייחשב לטיפול נסיוני ומחייב אישור של משרד הבריאות (טופס 29ג).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי איקסל

    אירית
    10/02/2010

    ד"ר אבלין שלום

    התחלתי לקחת את האיקסל בהמלצתך ( הפסקתי את הסימבלטה שמאד עזרה לי
    אך גרמה לי להשמנה).

    התחלתי עם מינון נמוך 25 מ"ג ( לא קיים בקופת חולים 12.5. מ"ג) , כבר ארבעה ימים
    אני לוקחת את התרופה. יש לי כאבים נוראיים לא ישנה בלילה בכלל , לקחתי שני
    כדורי וליום (5 מ"ג) גם לא עזרו להרדמות. כמה זמן יעבור עד אשר ארגיש שיפור.
    האם האיקסל עוזרת גם לבעיות שינה? והאם אחרי ארבעה ימים אפשר להגדיל המינון
    ל- 50 מ"ג ?

    אני ממש מיואשת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    10/02/2010

    אירית שלום,
    האיקסל אינה תרופה ספציפית לשינה ויתכן שבאמת יהיה צורך בתרופה אחרת כדי לעזור בתחום זה. אחרי מספר ימים של טיפול אכן אפשר לעלות במינון ל - 50 מ"ג פעמיים ביום. צריך להמשתין מספר שבועות (לפחות שבועיים שלושה9 דכי להעריך את יעילות הטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי איקסל

    אירית
    10/02/2010

    תודה ד"ר אבלין

    איזה תרופה יש לקחת בינתיים יחד עם האיקסל כדי שאוכל להירדם , פשוט הכאב
    אינו מרפה ולא מאפשר לי לישון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    11/02/2010

    אירית שלום,
    בטווח הקצר אפשר להיעזר בתרופות שינה כמו בונדורמין, אבל צריך לקחת בחשבון ששימוש ממושך בתרופות כאלו מוביל להתרגלות אליהן ואז הרבה יותר קשה להסתדר בלעדיהן. מלתונין היא תרופה טבעי אשר יכולה לעזור ב"סידור שעות השינה". ואינה גורמת להתמכרות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ארטריטיס והורדת שיער בלייזר
    יעלה
    25/11/2009

    שלום רב,
    אני חולה בראומטואיד ארטריטיס. מטופלת מזה שנתיים במטוטרקסט בשילוב רמיקייד (אחת לשבעה שבועות). ברצוני לשאול, האם ניתן להוריד שיעור לצמיתות ב"אמריקן לייזר" ? האם חלילה יכולים להיות סיבוכים כלשהם ?
    לתשובתכם אודה,
    יעלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    25/11/2009

    יעלה שלום
    איני רואה בעייה בנושא הורדת שיער במחלה זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת בגיד TPT וקרע חלקי בכף רגלימין
    ירון מוסקוביץ
    25/11/2009

    שלום אני סובל מזה 5 שנים מדלקת בשתי כפות הרגליים באזור גיד TPT אני לוקח את מיטב התרופות היום שקימות וכלום לא עוזר לי .יש לי קשיים בהליכה ועמידה לזמן ממושך אני מטופל אצל מיטב הרופאים לאחרונה התגלה לי קרע חלקי ברגל ימין בגיד TPT ושמעתי שיש זריקה שנקראת PRP שאלתי היא האם הזריקה יכולה לעזור לי לאכות את הגיד ולהעלים את הדלקת בשתי הרגליים . ברצוני להוסיף שעברתי בעבר הזרקות של סטרואידים וזה לא עזר לי .מה אתם מציעים לעשות האם יש טיפול שאתם מכירים.
    רשימת רופאים שביקרתי
    פרופסור מאיר ניסקה אורטופד
    ד"ר אייל מלמד אורטופד
    ד"ר עילם אורון ראומטולוג
    ד"ר הווארד עמיטל ראומטולוג
    ד"ר יבגני קוץ רנטגן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    25/11/2009

    ירון שלום,
    PRP הוא תרכיז של טסיות דם Platlet Rich Plasme המופק מדמו של החולה. ההנחה היא שתרכיז זה עשיר בפקטורים של גדילה ועשוי להועיל לתהליכים כמו ריפוי פצעים, איחוי גידים וכו. בין היתר יש מחקרים בהם נעשה שימוש בזריקה של חומר מוסג זה לטיפול בדלקות של גידים עם תוצאות יפות. בכל אופן הטיפול נחשב נסיוני ואינו בשימוש רוטיני בשלב זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקטמרה
    בעז
    24/11/2009

    מישהו יודע מתי האקטמרה נכנסת לסל התרופות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אקטמרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    24/11/2009

    עדיין לא. בשלב זה היא ניתנת על בסיס נסיוני או על בסיס של compassionat use כלומר מטעם החברה, למיקרים קשים בלבד, אשר כשלו על כל הטיפולים האחרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנקילוזיס ספונדליטיס מזה שנתיים
    אלי
    24/11/2009

    שלום אני בן 19 סובל מזה כשנתיים מ אנקילוזיס ספונדליטיס לפני תקופה התגייסתי לצה"ל עם פרורפיל זמני חשוב לציין שאנקילוזיס ספונדליטיס זו היא אבחנה של הרופא אפילו ששום הדמיה לא הראתה זאת הייתי על פרופיל זמני לפני הצבא ושנכנסתי לצבא גם שאני תקופה בצבא הכאבים התחזקו מאוד והוחלט לשלוח אותי לראומטולוג בבית החולים שרון רציתי לדעת מה הוא יגיד לי אני לא רואה את עצמי ממשיך את השירות ככה הכאבים חזקים אני גורר את הרגל מכאבים ויש לי כאבים בכף רגל שמאל רציתי לדעת מה לעשות ואיך הוא יוכל לאמת תמחלה ולגבי המשך השירות הצבאי תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    24/11/2009

    אלי שלום,
    האבחנה הוודאית של מחלה זו בדרך כלל אכן דורשת הדמייה. צילום, CT או MRI של עצמות האגן יכול להדגים דלקת במפרקי האגן האחוריים - סאקרו-אילאיטיס - ואין ספק שכדאי לבצע הדמייה. גם בדיקת הדם הגנטית HLA-B27 יכולה לתמוך באבחנה (אם היא חיובית) למרות שאינה מדוייקת ב - 100%.
    חשוב לבצע את הבירור המלא כיוון שיש היום טיפולים יעילים ל - Ankylosing spondylits ובעיקר התרופות הביולוגיות אשר יכולות להקל מאד על הכאב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עברתי בדיקות אלו

    אלי
    24/11/2009

    CT MRI וצילומים היו כל מיני שרידים לפני שנהפרופסור רוזנר מאוד תמך באבחנה למחלה
    כרגע הכאבים התחזקו מאוד לאחר אתופן 600 שוב ציינתי כי אני בשירות הצבאי והייתי מוכן לדעת מה אפשר לעשות לגבי זה הפרורפיל אומנם נמוך אבל אני לא רואה את עצמי מסיים את השירות+ טירונות שעוד לא התחלתי בגלל שאני ממתין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    24/11/2009

    אלי שלום
    כפי שציינתי, אם אמנם האבחנה מבוססת ויש כאבים חזקים למרות טיפול בתרופות כמו אתופן, יש לשקול את הטיפול בתרופות ביולוגיות (רמיקייד, הומירה או אנברל). כדאי להתייעץ בנושא זה עם ראומטולוג מטעם הצבא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוים באצבעות של הידים
    חנה
    22/11/2009

    הנני מעונית לדעת העם לקיחת כדורים ART 50 + טבליות גלקוזאמין+ כונדרואיטין עוזרות לעצירת שינוים באצבעות הידים והרגעת כאבים בתודה מראש - חנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינוים באצבעות של הידים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    22/11/2009

    חנה שלום
    לצערנו אין הוכחה לכך שתרופות אלו עוזרות לפגיעות של אוסטאוארטריטיס באצבעות הידיים, אלא בעיקר לפגיעה במפרקים גדולים כמו ירכיים וברכיים. יחד עם זאת יש לפעמים הקלה בכאבים וגם זה משהו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברו וכאבים
    יעקב
    22/11/2009

    אני בן 44 סובל כבר כ4 שנים מכאבים כרוניים באזור הצוואר הגב העליון ובית החזה בדגש על הסטרנום. בסריקת מערכות לא התגלה כלום ואורטופד הפנה אותי לראומטולוג עם שאלה האם יכול להיות שזה פיברומיאלגיה. האם להתעקש על בדיקות MRI ? כמו כן הכאבים מתגברים עם שתית אלכוהול האם זה מעיד על משהו? טיפול בארקוקסיה ואתופן מצליח לשכך את הכאבים.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיברו וכאבים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    22/11/2009

    יעקב שלום
    ישנם סוגים של דלקות אשר עשויים להתגלות בבדיקת MRI ואינם מתגלים בנקל בבדיקות אחרות. הראומטולוג שיבדוק אותך יוכל להתרשם האם קיים חשד קליני לדלקת מסוג זה או שהתמונה הקלינית מוסברת כולה על ידי פיברומיאלגיה. יש לזכור שאבחנה של פיברומיאלגיה אינה שוללת קיומה של בעיה דלקתית אחרת ויש לשלול אפשרות זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בגוף
    נועה
    22/11/2009

    שלום,
    שמי נועה ואני בת 33. בתקופה האחרונה כל הגוף כואב- רגליים (מהירך עד הקרסול) ידיים במפרקים באצבעות. האגודל כ"כ כואבת שאני לא יכולה להחזיק דברים מסויימים לאחר 2 בדיקות אצל אורטופד טופלתי בארקוקסיה 90 ובטראומיל עבור הברך והאגודל ללא הצלחה. בבדיקת דם :
    crp 2.58
    rf -גדול מ 9.380000
    esr-48
    wbc
    מה יכול להיות ההסבר לזה? הכאבים ברגליים הם מופשטים ומשתלטים על כל הרגל, לפעמים נרדמות לי הרגליים והידיים גם בשינה. גם לארוך הזרועות מהכתף למפרק כף היד יש כאבים מופשטים. האם זו פיברומיאלגיה או דלקת פרקים?

    תודה מראש על התשובה
    נועה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בגוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    22/11/2009

    נועה שלום,
    הבדיקות שציינת דווקא מרמזות על קיומה של בעיה דלקתית ואינן אופייניות לפיברומיאלגיה. עם זאת כמובן שצריך לבדוק אותך כדי לקבוע אם באמת יש סימנים של דלקת מפרקים או שהתמונה הקלינית בכל זאת מתאימה יותר לפיברומיאלגיה למרות בדיקות המעבדה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך נבדקים
    רחל
    22/11/2009

    בתי חיילת בת 20 כתוצאה ממאמץ גופני במהלך קורס בצבא קבלה כאבי גב חזקים (חלק עליון משני צידי ע"ש) שטופלו בדרכים הרגילות זריקות וולטרן כדורים למינהם וללא שיפור ניכר.
    בעקבות פיזיוטרפיה פרטית חל שיפור יחסי אבל עדין סובלת מאוד מכאבי גב למרות שכל הבדיקות כולל MRI תקינות. בעקבות הנפילה מהקורס נכנסה לדיכאון סובלת מעייפות כל הזמן גם לאחר 10-12 שעות שינה.יש לה סימנים נוספים שמתאימים לתסמונת הפיברו' כמו שילשולים וכאבי בטן קשיי הרדמות סיוטים חרדות שינה לא רציפה חוסר ריכוז. אף רופא לא הפנה אותנו לכיוון הפיבר', האם יכול להיות שזאת הבעיה שלה? איך אפשר להבדק (אפילו באופן פרטי כיון שהיא עדין בצבא)?
    אשמח לקבל את המלצתך בענין.
    שבוע טוב
    אמא מודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך נבדקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    22/11/2009

    רחל שלום
    הסימפטומים שאת מתארת אכן מחשידים לפיברומיאלגיה. עקרונית צריך לבקש מרופא היחידה הפנייה לראומטולוג במסגרת הצבא. ניתן כמובן לפנות גם באופן פרטי לראומטולוג אזרחי - אמנם חוות דעתו לא תחייב את הצבא אך יש להניח שאם רופא היחידה יקבל חוות דעת מנומקת ממוחה לראומטולוגיה הוא לא יתעלם ממנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים מטרידים
    אורן
    21/11/2009

    שלום רב,
    בת 36, חצי שנה לאחר לידה, סובלת כ-4 חוד' מכאבים בעצמות ומפרקי הגפים (בעיקר מהחלק הקדמי של הברך עד קצות האצבעות). נשלחתי לבדיקת דם בה נמצא GGT-88 ו- FERITIN-7 ולכן הוחלט לתת לי ברזל לוריד (ונופר). לאחר 40 דק מרגע הזרקת הונופר לוריד קיבלתי התקף רעד וחולשה. הוחלט על מתן אינפוזיה+קורטיזון+סטרואידים. כעבור שעתים התייצב מצב הגוף והוחלט על כדורי ברזל (פולקס). לאחר חודש עלה הפריטין ל-35 אך הכאב בעצמות גבר. בנוסף, התגלה הליקובקטר פלורי בקיבה ולמרות שלא היו תסמינים טופלתי במוקסיפן, קארין, ואמפורדקס. ראומטולוג בדק מחלות אוטואומניות ונמצא:
    ANTI DNA-25
    ANTINUCLEAR AB-BORD
    Eosinophils-10.3
    ESR-38
    מה משמעות תוצאות אלו (התור לראומטולוג הוא לעוד חודשים ואני מוטרדת).
    בנוסף לפני חודשים נמצא כתם אפור חום בגודל 4 ס"מ על בטני. הכתם אובחן כפטריה, טופלתי ללא הצלחה בשתי משחות ולכן הופניתי לביופסיה בעור. האם יש קשר לכאב בעצמות?
    תודה מראש יפעת.
    האם יש קשר בין הכתם בעור לכאבים בעצמות ובמפרקי הגפיים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים מטרידים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    21/11/2009

    יפעת שלום,
    קשה לדעת אם יש קשר בין התופעות השונות. נראה שאת סובלת מחוסר ברזל, דבר שדי שכיח לאחר לידה, אך לא ברור אם זה קשור לכאב בעצמות. כמו כן יש כמה דברים לא תקינים בבדיקות וביחוד יש לבדוק את הסיבה לרמה הגבוהה של האאוזינופילים. נראה גם שכדאי לחזור על הבדיקות בהפרש של כ - 6-8 שבועות ולראות אם החריגות חוזרות על עצמן או נעלמות. ספק אם יש קשר לפריחה שנראית כפטריה בעור הבטן. לצערי קשה לי לתת עוד התייחסות ספציפית למקרה שלך בלי שבדקתי אותך וכנראה כדאי להשתדל להמשיך את הבירור מול ראומטולוג בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב בכל הגוף
    הילי
    20/11/2009

    בת 58. מאובחנת פיברומיאלגיה. כל הגוף כואב לי כל הזמן. גם בשינה. תחושת זיקנה ומוגבלות תנועתית בעיקר כשקמה ממצב מנוחה. עד שהגוף מתרגל לפעילויות היומיום . אבל הכאבים בלתי פוסקים. איך לגשת לתהליך הטיפול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאב בכל הגוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    21/11/2009

    רונה שלום
    מדובר בתסמינים הקלסיים של פיברומיאלגיה. בהחלט ניתן לשפר את המצב, כאשר המפתח הראשון לפתרון הוא התחלה מתונה של פעילות גופנית סדירה. הליכה ברגל היא סוג מצוין של פעילות אך גם שחייה, רכיבה על אופניים, ריקודי עם וכו' יכולים להתאים. רחצה במים חמים, לרבות חמי מרפא עוזרת גם היא.
    התרופות הקיימות עבור פיברומיאלגיה, כולל ליריקה וסימבלטה עוזרות מאד בחלק מהמקרים. לעתים טיפול נפשי משלים, בשיטת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי, יכול להקל על ההתמודדות. כמו כן כדאי מאד להיות במעקב סדיר אצל ראומטולוג או רופא אחר הבקי בתחום זה.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופה לטיפול ב- psoriatic arthritis
    נאורה
    20/11/2009

    אמי בת 78, מטופלת בתרופות הבאות:
    קרטיה, פלוויקס, אנלפריל, סימבקור, ציפרלקס, למיקטל ונאוטיגזון (במעקב צמוד כמובן).
    אמי סובלת מפסוריאזיס בכל גופה אשר מתחיל להעלם בהדרגה בגלל הנאוטיגזון, בנוסף יש לה דלקת פרקים שפעילה בעיקר בברך וגורמת לה לכאבים חזקים מאוד שגורמים לה לצלוע ואפילו לצעוק מרוב כאבים.
    כפי שאתה מתאר לעצמך אימי אינה יכולה לקבל nsaids בגלל הסכנה לכיבים שכבר ארעו בעבר עקב השילוב עם הקרטיה והפלוויקס וכל התרופות בכלל, כמו כן אינה יכולה לקבל סטרואידים או תרופות המדכאות את המערכת החיסונית עקב מצבה הרפואי העדין, עברה מספר אירועים מוחיים, לחץ דם גבוה, כולסטרול וכו'.
    שמעתי על תרופה שנחשבת דיי מיושנת ונשכחת אבל קראתי שהיא עוזרת מאוד גם לדלקת פרקים וגם לפסוריאזיס - בייחוד עם שילוב עם רטינואידים ( ניאוטיגזון ), לתרופה קוראים רידאורה- אאורנופין.
    מה לדעת הסיכוי שהתרופה תתאים לה? לפי מה שהבנתי התרופה גם דורשת מעקב בדיקות דם מה שיכול להיות נוח כי היא כבר בניטור צמוד בגלל הנאוטיגזון, מה דעתך?
    *סליחה על השאלה הארוכה אך זה נושא שחשוב ללבי וחשוב לי לעזור מאוד..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    20/11/2009

    נאורה שלום,
    הטיפול בחולי דלקת מפרקים בגיל המבוגר אכן אינו פשוט ומובן שיש להתחשב במחלות הרקע ובתרופות האחרות. במקרה של אימך, המשימה הראשונה היא לקבוע אם באמת מדובר בדלקת מפרקים הקשורה לפסוריאזיס או בפגיעה ממוקמת (בברך למשל) על רקע של אוסטאוארטריטיס - שחיקת סחוסים - שאינה דורשת טיפול אנטי דלקתי ארוך טווח. המעורבות של מפרקים אחרים בידיים, ברגליים ובעמוד השדרה יכולה להועיל באבחנה זו, כמו גם בדיקות המעבדה.
    אם מדובר בדלקת מפרקים, הטיפול ברידאורה אינו מומלץ. מדובר בתרופה על בסיס של זהב (המתכת) אשר היתה מקובלת כטיפול לדלקת מפרקים שגרונתית בעבר. התרופה כמעט אינה נמצאת בשימוש עקב תופעות הלוואי המשמעותיות.
    אז מה עושים? מצד אחד אפשר לשקול טיפול בתרופות ביולוגיות (אנטי TNF) כמו אנברל, רמיקייד והומירה. אולם אם חוששים מאד מדיכוי מערכת החיסון יתכן שאפשר להסתפק בטיפול מקומי על ידי הזרקות של סטרואידים לתוך המפרק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נפיחות בעצם הבריח
    אורנית זהבי
    19/11/2009

    אני בת 41. מזה מס' חודשים קיימת נפיחות שמופיעה ונעלמת לפרקים בעצם הבריח הימנית. אני חשה כאב, חוסר נוחות, גירוי. בשנים אחרונות מטופלת בהורמונים בטיפולי IVF.
    אני מודאגת מהתופעה ורציתי לשאול אם היא יכולה להיות קשורה למחלות פרקים והאם יש קשר להורמונים. אגב, אני במקביל סובלת מרעידות בידיים רעידות בלתי נשלטות באצבעות הידיים.
    האם יכול להיות קשר בין הדברים ואילו בדיקות מומלץ לעבור.

    בתודה

    אורנית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נפיחות בעצם הבריח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    20/11/2009

    אורנית שלום
    אם הנפיחות היא באיזור המפרק שבין עצם הבריח לבין עצם החזה (איזור המפרק הסטרנו-קלאביקולארי) היא יכולה להיות ביטוי של דלקת מפרקים. איני רואה קשר לטיפול ההורמונאלי או לרעידות בידיים. נראה שכדאי לבצע הדמייה של המקום על ידי צילום (ועל פי הצורך בהמשך גם CT) ובמקביל ביצוע בדיקות דם להערכת מדדי דלקת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פריחונדריטיס ואנקלוזינג ספונדיליטיס
    אפי
    19/11/2009

    שלום רב
    אובחנתי כחולת א.ס למרות שאין לי רקע תורשתי או משפחתי (אבחנה על סמך תלונות ובדיקות MRI).
    כעת לאחר אשפוז של כמה ימים בעקבות פריכונדריטיס וכן other acute otitis externa
    מעולם לא היו לי בעבר ענייני אזניים. אני לא שוחה ולא הייתי בבריכה או בים.
    תהיתי אם יכול להיות קשר למחלה, מה ידוע ומה עושים.
    אני במהלך טיפול אנטיביוטי בציפרוקסין (500 כפול 2) וטיפול מקומי בדקאוטיק. במקביל בגלל ירידה קלה בשמיעה הוחלט על 60(!) פרדניזון ליום ל8 ימים ואחכ לרדת ב10 מג בכל יומיים.
    אני חוששת מאד מעניין הסטרואידים ותוהה אם אפשר לוותר (האם נטילת פרדניזון לא מגבירה סיכון לשפעת החזירים?).
    יש לציין כי גילי הוא 34. כמו כן CRP גבוה בביהח29.59 (הטווח 0-5).
    אודה לכל תובנה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    19/11/2009

    אפרת שלום,
    שאלה מעניינת... להערכתי יתכן מאד שיש קשר בין הדברים. דלקת סחוסים כמו שאת מתארת עשוייה להיות ביטוי של המחלה הנדירה יחסית Relapsing Polychondritis, מחלה דלקתית אשר פוגעת בסחוסים באזניים ובדרכי הנשימה העליונות. מעניין לציין שגם במחלה זו, כמו ב - Ankylosing spondylits, עלולה להיות פגיעה במפרקי ה - Sacro iliac. כלומר, יתכן שמדובר ב- Relapsing polychondritis ולא ב - Ankylosing spondylitis מלכתחילה. מבחינת הטיפול בסטרואידים,
    מובן שלסטרואידים יש תופעות לוואי רבות, כולל הגברת הסיכון לזיהומים (בין היתר כנראה גם שפעת החזירים) אבל זה תלוי במשך הטיפול ובמינון. במקרה שלך מדובר בקורס קצר יחסית של סטרואידים ונראה שהסיכון אינו רב. בכל מקרה מומלץ גם להתחסן נגד שפעת החזירים וכך להפחית מאד את הסיכון להדבק במחלה זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה. האם למחלה זו יש שם בעברית

    אפי
    19/11/2009

    ?
    אשמח לנסות למצוא מידע אודותיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    19/11/2009

    אפרת שלום
    לא ידוע לי על שם בעברית...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד לזאבת בהריון
    אתי
    19/11/2009

    בוקר טוב,

    אתמול הייתי אצל הרופא נשים שלי, יש לי מזה כחודש פריחה בצורת פרפר על האף והלחיים, הוא חושש שמדובר במחלת זאבת אדמונית.

    הוא הפנה אותי לרופאת משפחה אצלה הייתי בבוקר שהפנתה אותי לרופא עור, רופא עור לא היה מוכן לקבל אותי ללא תור והפקידה תיאמה לי תור ליום שני (ניסיתי לבקש להכנס דחוף לרופא, היא התייעצה איתו והוא אמר להמתין).

    רופא הנשים שלי אתמול אמר שבמידה ואכן מדובר בזאבת, אצטרך להכנס למעקב הריון בסיכון מוגדר, אני קצת חוששת להמתין עד ליום שני..

    האם ממליצים לפנות לרופא פרטי או שאין חשש להמתין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשד לזאבת בהריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אתי שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    19/11/2009

    תפרחת בצורת פרפר בפנים מהווה ביטוי לזאבת.
    אשה עם זאבת בהריון זקוקה למעקב במרפאה לסיכון גבוה.
    האבחנה של המחלה מתבססת על ביטויים קלינים, ממצאים בבדיקה גופנית, המצאות נוגדנים לגרעין, DNA, או קרדיוליפין.
    במידה ויש חשד לזאהת החשוב בהריון :
    נוגדנים ל-RO
    נוגדנים ל-CARDIOLIPIN
    LUPUS ANTICOAGULANT
    תפקוד כלייתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום