מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- וסקוליטיס ורנוגולי22/12/2009
אני בת 34 גרוזינית מזה 12 שנים אני סובלת מכאבי רגליים מחרידים המלווים בהרגשה של שריפה ברגליים מדי פעם הופעת כיבים בשוקיים .
תפרחת עורית המאפיינת וסקוליטיס על כל הגוף וכמו כן תופעת רנו בכפות 4 הגפיים.המאופיינת באצבעות בכפות הידיים בעלות גוון כחול וקפואות למגע. כפות רגליים קפואות תמידית.
מזה 3.5 שנים תופעת ל"ד גבוה תמידי שבעקבותו אני מטופלת קבוע בכדורים.טריטס,דיאותאזיד
בשנתיים האחרונות אשפוז לסירוגין כל 6 חודשים לצורך עירוי סולומודרול ואילומדין.
נוטלת תרופות קבוע { אימוראן,פרדינזון,לוסק} - מזה 3 חודשים HB 9.8 .
עייפות תמידות תחושה של קרח פתאומית קיפאון ברגליים ממפרק הירך ומטה.
כאבים בזרועות הידיים
מזה 6 חודשים תופעה של כפות רגליים נפוחות + נפיחות בורידים בכפות הרגליים המלווה בכאבים.
אשפוז אחרון 06/12/09 במסגרתו קיבלתי עירוי אילומדין + סולומודרול.
סובלת בנוסף מכאבי ראש עם החמרה מדיי פעם מזה 9 חודשים כאבים שבאים והולכים בעקבותם עברתי בירור של MRI
חשוב לציין שתמיד יש לי הרגשה של חום גם כשקפוא בחוץ ידיים ורגליים קפואות אבל אני לא יכולה לנשום.
אודה על עצתך בנוגע למקרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין23/12/2009גולי שלום,
כיוון שאת מקבלת טיפול אנטי דלקתי "מכובד" אני משער שערכו לך בירורים מקיפים. יחד עם זאת לצורך קבלת אבחנה מדוייקת צריך לאסוף מספר סוגים של מידע. יש לדעת מה היתה התשובה המדוייקת של הביופסיה אשר הדגימה ווסקוליטיס. האם היתה עדות קלינית למעורבות של איברים נוספים על ידי ווסקולויטיס כמו למשל פגיעה כלייתית. יש לבצע בדיקות דם לרבות רמת משלים (C3, C4) c-ANCA p-ANCA לבדוק סרולוגיה להפטיטיס B ו - C, לבדוק רמת קריאוגלובולינים , RF, שקיעת דם, CRP . עקב תופעת רינו יש לבדוק גם ANA, anti centromer, anti Scl - 70, anti RNP וכמו כן נוגדנים מסוג anti cardiolipin ו - Lupus anticoagulant.
חשוב באמת לראות את בדיקת ה - MRI וזהות סימנים של פגיעה ברקמת מערכת העצבים אם קיימת פגיעה כזו.
אין ספק שמצבך מחייב מעקב ראומטולוגי רציף והדוק, רצוי במסגרת של מכון ראומטולוגי גדול בבית חולים מרכזי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון צליאקמיכל21/12/2009
בת 19, נמצא IGA =49 , כאשר הנורמה היא 50-450. האם בדיקת הנוגדנים לצליאק
anti-ttg , anti-endomysial נחשבת אמינה כשהנוגדנים ברמה כזו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין23/12/2009שרית שלום,
אם הבדיקות תהיינה חיוביות הן בכל זאת משמעותיות אבל אם הן שליליות הן לא תוכלנה לשלול את מחלת צליאק. במקרה כזה יש להתייעץ עם הגסטרואנטרולוג לגבי העפשרות של ביצוע אנדוסקופיה וביופסיה מהמעי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מלת עור ואנקילוזיס ספונדליטיסאלי21/12/2009
שלום רב כבר כתבתי פה בעבר לגבי המחלה עכשיו רציתי לדעת משהו לפני כשנתיים איבחנו אצלי תמחלה התגייסתי לצבא משם התחלתי כמה ימים טירונות והיה לי קשה העבירו אותי להמתנה לפני כשבוע פרץ אצלי פריחה ברגל ובידיים לקחו ביופסיה והרופאה אמרה שיש איזה קשר בין המחלה לבין המחלת עור שנמצאה לא נמצא פסוריאזיס אלא סוג אחר של מחלת עור רציתי לדעת מזה אומר לגבי המחלה האם היא בהחמרה אני מטופל באתופן אשר לא מביא להטבה כלל רציתי לדעת מה ניתן לעשות בגילוי של מחלת העור ושוב באמת מזה אומר לגבי המחלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין23/12/2009אלי שלום,
אכן, מעורבות דלקתית האופיינית ל - Ankylosing Spondylitis יכולה להתלוות למחלות עור מסויימות כשהקלאסית שבהן היא פסוריאזיס. גם המחלה המכונה דלקת מפרקים ראקטיבית (Reactive arthritis) יכולה לגרום לתופעות עוריות בכפות הידיים והרגליים. חשוב לקבל אבחון מדוייק מרופא עור לגבי אופי הפריחה, מה שיעזור גם לאבחון של מחלת המפרקים. כך או כך, צריך לטפל בדלקת המפרקים וטיפול בתרופות ביולוגיות הוא אופציה שצריך לבחון אותה. טיפו לזה עשוי להועיל מאד גם למעורבות העורית של פסוריאזיס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראומטולוג
עינב23/12/2009תודה על תשובתך.
כל הזמן חששתי מהמחלה הנוראית הזו ואתמול גיליתי שכנאה יש לי אותה...
אז אני מבינה שאני אצטרך לסבול כל החיים.
קראתי שיש ניתוח בשוייץ ע"י פרופ' באואר שיכול להקל מאוד.
האם אכן כך הדבר?
רציתי לדעת אם אתה מכיר ראומטולוג טוב?
האם ניתן להגיע אליך?
אני בקופת חולים לאומית.
קראתי שיש מס' טיפולים לסימפתומים שמלווים אותי.
לגב:
טיפול בשורש עצבי ע"י שדה חשמלי שמופעל בסמוך לשורש.
השתלת אלקטרודה תת עורית
מדבקות תדר
טרהקו- מכשיר לייזר ביתי לשיכוך כאב
לראש:
כל התרופות לשיכוך כאבים, נוגדי דכאון ואנטידלקתיות
בינתיים ניסיתי רק אלטרולט שממש לא עזר ורק גרם לי לעייפות שהגבירה לי את הכאב, דיקור וכירופרקטיקה שאולי עזר מעט.
רציתי לדעת מהו הטיפול הקונבנציונאלי והלא קונבנציונאלי המומלץ.
יש מישהו שהבריא מהמחלה?
מה ההבדל בין כאב ראש לוחץ)tenssion headache) לפיברו'? יכול להיות שיש לי כאב ראש לוחץ ומאחר שכל השרירים שבאיזור הראש "כרסו" הדבר גרר "כריסה" של שאר השרירים (צוואר ואח"כ גב)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסאודוארתרוזיס לעומת אוסטאוארתריטיסיעל20/12/2009
שלום,
אשמח אם תוכלו להסביר לי בקצרה מה ההבדל בין פסאודוארתרוזיס לאוסטאוארתריטיס
(גילוי נאות - אני סטודנטית לרפואה, אבל לא מצאתי לזה תשובה טובה בספרים (פסאודוארתוריזס בכלל לא מופיע בהריסון), אני שואלת כי ראיתי בתיק של חולה, שמנהל המחלקה רשם שיש פסאודוארתרוזיס, למרות שלי זה היה נראה יותר כמו אוסטאוארתריטיס - התמונה הקלאסית עם מפרקי DIP בולטים. עיוותים נוספים היו גם בברכיים ובמרפקים)
באמת שאשמח לתשובה,
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין20/12/2009יעל שלום,
פסאודוארתרוזיס הוא מונח המציין היווצרות של מפרק מדומה. לרוב מדובר במצב בו עצם נשברה והתאחתה באופן בלתי תקין, עם היווצרות של רקמת חיבור בין חלקי העצם השבורה, כך שנוצר מבנה דמוי מפרק, עם יכולת תנועה מסויימת, במקום בו לא אמור להיות מפרק. המונח אינו מתאר מחלה סיסטמית, אלא תופעה ממוקמת בשלד. כמובן, אדם הסובל מאוסטאוארטריטיס עלול לסבול במקביל, וללא קשר לכך, מהיווצרות של פסאודוארתרוזיס, כתוצאה משבר.
בהצלחה בהמשך הלימודים!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - ורק כדי להיות בטוחה -
יעל20/12/2009אז במקרה של החולה שלנו אני יכולה לומר שיש אוסטאוארתריטיס (ולא פסאודוארתרוזיס כמו שנרשם בתיק החולה), מ-3 נימוקים:
1. שינויים מפרקיים ב-DIP כמעט בכל אצבעות הידיים (כלומר זה שינוי במקום של מפרק קיים ולא יצירת מפרק חדש)
2. יש שינויים גם בברכיים ובמרפקים (משהו סיסטמי)
3. לא סביר שאדם שבר את כל אצבעות הידיים בדיוק באותו מיקום
נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר יעקב אבלין20/12/2009יעל שלום
הממצאים שאת מתארת אכן מתאימים לאבחנה של אוסטאוארטריטיס. אם יש אין פסאודוארתרוזיס במיקום כלשהוא - אינני יודע. שוב, לא מדובר בשתי אבחנות מבדלות העומדות זו כנגד זו. מדובר מחד גיסא במחלה סיסטמית רב מערכתית ומאידך גיסא בממצא מקומי יוצא דופן שלרוב קשור לחבלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, עזרת לי :)
יעל20/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת פרקים..מירי20/12/2009
שלום,שמי מירי ואני סובלת מדלקת פרקים אני כבר כמעט 3 שנים מטופלת בזה ע"י מטרוקסט פרנדיזון וחמצה פולית..לאח פגישה אצל הראומטולוג ביקש ממני לעלות את המינון של המטרוקסט ולקחת עוד ויטמינים ולבדוק על תופעות הלוואי של : אנברל,הומירה,רמיקד...אין לי מושג מה תוצאות הלוואי ואני אשמח לקבל קצת פרטים על זה ו..אם אי פעם אני יפסיק את הטיפול בכדורים ומה הסיכוי לעיוותים בידיים בגיל 21,תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין20/12/2009מירי שלום,
התרופות שהזכרת הן תרופות ביולוגיות אשר תוכננו כדי לנטרל את החלבון הדלקתי TNF, שהינו מרכיב מרכזי בתהליכי דלקת (לא רק דלקת מפרקים). תרופות אלו יעילות מאד לטיפול בדלקות מפרקים שונות, גם במקרים שאינם מגיבים לטיפול במטוטרקסאט. מבחינת תופעות לוואי, עקב החלשה של מערכת החיסון היו מיקרים בעבר של התפרצות שחפת חבוייה, בעקבות הטיפול בתרופות אלו. בעייה זו נפתרה על ידי ביצוע סקירה נגד שחפת חבוייה (צילום חזה ותבחין עור) לפני התחלת הטיפול. במקרה שמוצאים סימנים של שחפת חבויה, יש לתת טיפול אנטיביוטי מונע נגד שחפת לפני התחלת הטיפול בתרופה הביולוגית.
במקרים אחרים, תרופות אלו עלולות לגרום לתגובות אלרגיות, אשר לרוב אינן קשות. כמו כן עלולה להיות החרפה בכל מחלה זיהומית פעילה כמו דלקת ריאות.
עיוותים מתפתחים בהדרגה משך שנים אצל חולים הסובלים מדלקת מפרקים שגרונתית ועשויים להתפתח גם בגיל 21 אם המחלה כבר קיימת מספר שנים. אחת ממטרות הטיפול היא למנוע היווצרות עיוותים ובטיפול נכון זה בהחלט אפשרי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לתשובה שלך
מירי21/12/2009דוקטור שלום,
תודה על התשובה שלך אבל יש לי שאלה, הראומטולוג שלי נתן לי כמה תרופות לבחון לראות מה התופעות לואי שלהם שהם: אנברל,הומירהורמיקד מה שכב רשמתי בהודעה הקודמת,חשוב לי לדת איזה תרופה כדאי לי לקחת וה התופעות של כל אחת מהם,אני לוקחת פנדיזון שהרופא אמר לי שיש תופעת לוואי של השמנה ומטוטרקסאט שיכול להיות לי בעיה בהריון ובמיה ואני רוצה להיכנס להריון אני חייבת להויע לו , אני מתמודדת כל יו עם כדורים שעלי לקחת,אני צולעת ברגל וקשה לי מאוד להחזיק דברים כבדים,זה משפיע עלי ביום יום ואיני יכול לעבוד,איזה תרוה אתה ממליץ לי לקחת? ויש אפשרות לפנות עם זה לביטוח לאומי? הם מתייחסים לזה כאל אחוזי נכות?? ואני אשמח לדעת אם יש אפשרות לבוא ליעוץ אצלך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר יעקב אבלין23/12/2009מירי שלום,
שלושת התרופות הביולוגיות, הומירה אנברל ורמיקייד הן בעלות יעילות די דומה. יש הבדלים באופן המתן ובתדירות - בעורי תוך ורידי (רמיקייד) או תת עורית על ידי החולה עצמו (הומירה ואנברל). יש סכוי טוב לשיפור רב בעקבות הטיפול באחת מתרופות אלו וכדאי לחשוב על זה ברצינות.
ביטוח לאומי מכיר בנכות של חולי דלקת מפרקים, אם יש כזו. צריך להצטייד בחוות דעת רפואית מקיפה ולקחת אויר, כי התהליך לוקח זמן.
ניתן להגיע אלי לבדיקה דרך קופת חולים מכבי, במרפאה הראומטולוגית באיכילוב, או באופן פרטי. הטלפונים מופעים בראש העמוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמניסיון - מטופל באנברל
נתי21/12/2009אני מטופל באנברל כבר שנה+ לטיפול בדלקת פרקים.
זה התחיל בשילוב עם MTX.
בשבוע שבועיים הראשונים היה לי קצת נזלת והצטננות קלה, זה עבר והמשיך להיות בסדר,
לאחר כ3-4 חודשים התחיל לי שיעול טורדני, נאמר לי שזה יכול להיות דווקא מה-MTX. הפסקתי MTX ומאז אני מטופל באנברל בלבד ונהנה מכל רגע בחיים.
התרופה הזאת שינתה את חיי, ואני פשוט שכחתי מהמחלה. לא כאבים ולא כלום.
נכון לעכשיו שום תופעות לוואי. פשוט כלום.
לעיתים אני שוכח לקחת את התרופה כי אני פשוט שוכח שאני חולה...
אני במעקב ראומטולוגי אחת ל-3 חודשים מבצע בדיקות דם לניתור הדלקת כל 3 חודשים והסימנים הינם שהדלקת נמצאת בתרדמת עמוקה.
הרופא הגדיר אותי כהצלחה מבחינת התרופה הזאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום מירי
אהוד16/07/2011נכון להיום האם את לוקחת זריקות או רק כדורים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנתי שלום
מירי21/12/2009נתי שלום
תודה על התגובה שלך לשאלה שלי,רציתי לדעת כמה זמן אתה סובל מדלקת פרקים ואיך אתה מתמודד ביום יום..לי יש המון בעיות,קושי בללכת אני צולעת רוב היום וקשה לי להחזיק דברים כבדים אני לוקחת תרופות: פרנדיזון,מטוטרקסאט וחומצה פולית, אתמול הייתי אצל הרופא והוא העלה לי את המינון וביקש ממני לברר על התרופות : אנברל, הומירה ורמיקד..אני חוששת מתופעות הלואי וחשוב לי לשמוע איך אתה מתמודד עם התרופה,אשמח אם תענה לי ותודה רבה ע התגובה
מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמירי - עניתי
נתי24/12/2009התרופה פועלת אצלי מצוין,
אין כאבים, אין תופעות לוואי. היא כמובן לא מתקנת נזקים שכבר נעשו אם יש כאלה.
אני סובל מדלקת פרקים מעל 10 שנים ורק לפני שנה התחלתי עם האנברל.
היא התחילה לפעול ממש ימים ספורים לאחר ההזרקה הראשונה.
את הסטרואידים הפסקתי ממש לאחר התחלת הטיפול עם זה.
ואת ה-MTX ארבעה חודשים אחרי.
נכון לעת עתה , מושלם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכשאני אומר מושלם
נתי24/12/2009אני מתכוון לחיים של אדם בריא לכל דבר ועניין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנתי-שוב אני
מירי24/12/2009מה זאת אומרת הזרקה? זה לא כדורים?? ובן כמה אתה??אייזה סיבוגכים אתה מדבר ואיזה כדורים לקחת לפני ובאיזה מינון..אם אפשר לדעת תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת טיפול ברמיקיידנועה20/12/2009
שלום,
אני סובלת בRH שאובחנה לפני כ-5 שנים, כאשר הייתי בת 21. אני מטופלת ברמיקייד בשילוב עם מטרוטקסט כבר יותר מ-3 שנים. (כעת במינון נמוך ובמרווח של 7-8 שבועות בין העירויים).
הרמיקייד שיפר את מצבי משמעותית. היום אני לא סובלת מתסמיני המחלה כמעט בכלל ומרגישה טוב.
אני רוצה להפסיק לקחת את התרופות בשלב מסוים ורציתי לדעת מתי ואיך ניתן (וכדאי) לעשות זאת .
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין20/12/2009נועה שלום,
השאלה טובה מאד אך התשובה אינה כה ברורה. RA נחשבת לרוב למחלה כרונית אשר חייבים להמשיך ולטפל בה לאורך השנים על מנת למנוע ממנה להתלקח. לכן לא ברור מתי אם בכלל כדאי להפסיק טיפול מהסוג שאת מקבלת. אמנם יש דיווחים בספרות על מקירם בהם הוחל הטיפול בשלב מאד מוקדם וגרם לכאורה לריפוי מלא שאפשר הפסקה של הטיפול בהמשך. ההחלטה לגבי שינויים אלו צריכה להתקבל יחד עם הראומטולוג המכיר היטב את המקרה וצריך בכל מקרה לקחת בחשבון שקיימת אפשרות של התלקחות המחלה לאחר הפסקת הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסקת טיפול ברמיקייד (המשך)
נועה21/12/2009תודה רבה על התשובה,
האם ידוע דבר על יעילות השפעת התרופה במידה ומפסיקים שימוש והתסמינים חוזרים? (אני שואלת משום שנאמר לי באחת ההתייעצויות שרמיקייד ידועה כתרופה שאינה פועלת באותה יעילות לאחר הפסקה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר יעקב אבלין23/12/2009אם התרופה הופסקה, בלי שהיתה ירידה ביעילותה, אין סיבה שלא תשוב לפעול לאחר חידושה, אם כי לעיתים ההתלקחות היא חריפה וקשה יותר להשתלט עליה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסוריאטיק ארטריטיסטל לוי18/12/2009
שלום שמי טל, בן 35 , חולה פסוריאזיס (קל) , כאשר לפני כחצי שנה התפרצה אצלי דלקת פרקים חריפה המלווה בנפיחות בברכיים בעיקר שהביאה לאשפוז בבית חולים רוטשילד ובטיפול סטרואידי כבד לכמה ימים שהקל משמעותית והוריד את הנפיחות.
הטיפול בבית עם MTX והירידה בפרדניזון הביאו להחרפת המצב אפילו לגרוע יותר מהזמן בו אושפזתי,
מפרקים נוספים החלו לכאוב כמו מפרקי כפות הידיים וכפות הרגליים.
לאחרונה הוסיפה לי הראומטולוגית אץ הסלזופרין , אני לוקח אותו כחודש יחד עם ה MTX ולטעמי אין שינוי, הבעייה היא שעושה רושם שהמצב רק מחמיר עם הזמן , אותו זמן שאמור לפעול לטובתי בטיפול בתרופות מסוג זה.
שאלתי היא מדוע לא מטפלים בתרופות הביולוגיות מיד עם ההחמרה , למה למשוך זמן והאם השהייה הזו לא יכולה לגרום לי נזק בלתי הפיך.
התייעצתי עם מומחה בעל שם בתחום מבי"ח רוטשילד שטען שהטיפול שלי הוא טוב וצריך זמן.
כרגע אני עושה את בדיקת תסמין השחפת , אשמח אם תביעו את דעתכם בעניין.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין19/12/2009טל שלום,
הטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית מתחיל עם תרופות אנטי דלקתיות בעלות טווח פעולה ארוך כמו סלזופירין ומטוטרקסאט. בחלק גדול מהמקרים ניתן להשתלט על הדלקת עם טיפול זה ולמנוע נזקים. נכון שהטיפול בתרופות אלו לוקח זמן וצריך לחכות כ - 6 שבועות (לפעמים אף מעט יותר) עד להערכה לגבי יעילותן של התרופות. יחד עם זאת כיום עומדות לרשותנו התרופות הביולוגיות אשר יעילות מאד גם במקרים שאינם מגיבים כהלכה לטיפול בתרופות אלו. אם רופאיך הפנו אותך לעשות בדיקות לשחפת, אני מניח שהאפשרות של טיפול ביולוגי כבר עומדת על הפרק, כיוון שבדיקות אלו מתבצעות כהכנה לקראת הטיפול הביולוגי. הסיבה לכך היא שהטיפול הביולוגי מדכא חלקית את מערכת החיסון ואנשים אשר סבלו בעבר משחפת עלולים לסבול מהתפרצות מחודשת של המחלה כתוצאה מהטיפול הביולוגי.
למרות שהמטרה בדלקות מפרקים כאלו היא לדכא את המחלה בהקדם האפשרי, דחיית הטיפול הביולוגי במספר שבועות אינה אמורה לגרום נזק בלתי הפיך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבקש דעתך ד"ר בנוגע לתסמינים שלימיכאל17/12/2009
שלום רב,
שמי מיכאל אני חייל בן 21.
הפנו אותי לפורום זה מפורום אחר כאשר ציינו כי יש לך ידע נרחב בתחום תסמונת התשישות הכרונית.
לפני כ-12 חודשים החלו להופיע אצלי תסמינים רבים המתמשכים עד היום ואף נהיים חזקים יותר ומתמשכים יותר.
כאבי ראש תקופים.
כאבי פרקים בעיקר באיזורי הגפיים ועמוד השדרה.
כאבי בעצמות הגפיים.
תקופות ממושכות של חום (ארבעה ימים לערך)/ שבוע של חום אך החום הוא רק בלילות.
הזעות לילה לסרוגין.
כאבי אוזניים.
ירידה במשקל ובתאבון.
כאבי גרון/שקדים נפוחים/שיעול רב.
עייפות! ללא כל אפשרות לפעילות פיזית מתמשכת.
בלוטות לימפה מוגדלות באיזורים שונים בגוף.
ANA חיובי/שלילי משתנה מדי חודש.
עברתי את הבדיקות הבאות:
6 אישפוזים ב 2 בתי חולים שונים (ההבחנה היתה שאין לי סרטן. יפה מאוד)
פעמיים MRI מח.
פעמיים CT כל הגוף.
קולונסקופיה.
גאסטרוסקופיה.
ביופסיית - צקום, תרסריוו, עור.
אני משער שכל דאגנוזיה מקובלת לדם.
בקיצור כל הבדיקות שציינתי יצאו כתקינות ולא חריגות (למעט בלוטות לימפה בשערי הריאה ובאיזורי המעיים ב CT).
כבר כמה זמן שאני חושד כי יש לי תסמונת תשישות כרונית איך אני מקבל סירוב להתייחסות מאין זו מצד הרופאים הצבאים המטפלים בי ומהמטולוגים אשר ראו אותי במהלך האישפוזים שלי.
האם אתם אנשים, אשר חולים במחלה זו חושבים כי לפי המידע שהצגתי פה חולה במחלה? במידה וכן לאיפה אוכל לפנות בכדי שהתייחסו אלי ברצינות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין19/12/2009מיכאל שלום, חלק מהסיפטומים שאתה מתאר עשויים להתאים לתסמונת התשישות הכרונית, לרבות העייופת עצמה, כאבי המפרקים וכו. יחד עם זאת, אינני יכול לקבוע אם הגדלת בלוטות הלימפה שאתה מתאר היא בגדר התקין או שהיא עלולה להעיד על מחלה אחרת, כולל מחלות המטולוגיות אשר גורמות להגדלת בלוטות לימפה. עקרונית, המטולוג הוא זה שצריך להתייעץ איתו לגבי הגדלת בלוטות לימפה ולגבי הצורך בביצוע ביופסייה של בלוטה כזו. במקרים מסויימים ההמטולוגים נעזרים בבדיקות מפוי משוכללות כמו בדיקת PET-CT על מנת לאפיין את הבלוטות.
אם אכן נשללו בצורה מלאה האבחנות ה"המטולוגיות" כדאי לבקש בדיקה של ראומטולוג בשאלה של תשישות כרונית/פיברומיאלגיה ולנסות לטפל בכיוון זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ידיים קרותלי17/12/2009
שלום רב
אני סובלת מידיים קרות כל הזמן בקיץ ובחורף
שאלה
האם זה קשור למחזור דם לא תקין ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין19/12/2009לי שלום
אם הקור בידיים מלווה שינויים פתאומיים בצבע האצבעות (סגול, לבן אדום) או אם מופעים כיבים בקצות האצבעות, יש לחשוד בתסמונת רינו, בה יש כיווץ חריף של כלי דם בידיים. תסמונת זו עשויה להתלוות למחלות אוטואימוניות מסוימות - אך במקרים רבים אינה מהווה חלק ממחלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום דרגבי15/12/2009
היום הייתי אצל ראומוטולוג והוא שלל שיש לי גאוט שיגדון .למי אני צריך להאמין? מצפה לתשובתך {ד"א זה אני ששאלתי אותך שאלה לפניי כמה ימים} תודה גבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין19/12/2009גבי שלום,
האבחנה החד משמעית של GOUT מתבססת על מציאת גבישים של חומצה אורית בנוזל שנלקח מהפרק המודלק בזמן התקף חריף. את הגבישים יש לזהות בבדיקה במיקרוסקופ אור מקוטב - בדיקה המתבצעת במספר בתי חולים (אך לרוב לא בקופת חולים). אם האבחנה מבוססת על ממצאי ניקור המפרק - היא וודאית אולם אם לא בוצע ניקור - האבחנה היא "נסיבתית" ומתבססת על נוכחות של רמה גבוהה של חומצה אורית בדם ועל פגיעה במפרקים אופייניים. גם ממצאים בצילום עשויים לעזור. לפיכך, השאלה היא על סמך מה אובחנת כסובלת מ - GOUT. אם האבחנה התבססה רק על נוכחות של חומצה אורית גבוהה בדם - יתכן שקיימת אבחנה אחרת סבירה יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- C4 ו- CRP מוגבריםמיכל15/12/2009
עקב כאבים ברגליים ובגב נתקבלו
C3 135 נורמה 80-180
C4 43 נורמה 10-40
CRP 9.2 נורמה 0-5
ESR 10 נורמה 0-20
מה יכול להסביר את ה- C4 וה-CRP המוגברים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין19/12/2009שיר שלום,
CRP גבוה מעיד בעיקרון על נוכחות של דלקת כלשהיא, לאו דווקא דלקת מפרקים. רמה גבוהה של C4 גם היא מצביעה על דלקת כלשהיא ואיננה ספציפית. אגב, הסיבה שבודקים C4 היא דווקא כדי לאבחן מקרים של רמה מופחתת - מה שאופייני לסוגים מסוימים של מחלות אוטואימוניות.
נוכחות של CRP ו - C4 גבוהים עשוי להצביע על דלקת כלשהי, למרות ששקיעת הדם, סמן נוסף של דלקת, תקינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בידייםעינבל15/12/2009
שלום רב
שמי עינבל ואני בת 28 בערך מגיל 22 אני סובלת בעיקר בחורף מהכחלה של כפות הידיים כאשר קר או כאשר הן נוגעות בדברים קרים . ההכחלה מלווה בכאבים מאוד חזקים שמתחילים מקצות האצבעות עד למרפק הידים ממש משתתקות לי מכאבים זה כאבים חזקים ממש מורגשים בעצמות
עשיתי בדיקת EMG שיצאה תקינה ועכשיו הפנו אותי לראומוטולוג השאלה שלי היא במידה ומוצאים מה הבעייה שלי האם הפתרון היחיד הוא לקחת כדורים כל החיים (האם יכולים לפגוע בפוריות) או שיש אפשרות לבצע ניתוח שאמור לפתור את הבעייה
אודה לעזרתך
עינבל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין19/12/2009ענבל שלום,
הסימפטום שאת מתארת נשמע מתאים לתופעת רינו. מדובר בכיווץ פתאומי של כלי דם קטנים באצבעות, אשר עשוי להופיע לכשעצמו, או כחלק ממחלה ראומטולוגית (אוטואימונית) כללית. הטיפול מאד תלוי באבחון המדויק ולצורך זה כדאי באמת להיבדק על ידי ראומטולוג ולבצע בדיקות דם ספציפיות למחלות אלו. הטיפול הבסיסי הוא כמובן לחמם את הידיים (להימנע ממים קרים, ללבוש כפפות).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגיה- לא מוצאיונתן14/12/2009
שלום ד"ר אבלין,
בן 30, סובל מפיברומיאלגיה כבר 8 שנים.
לפני שנה וחצי נכנס בי רכב בחוזקה מאחור מה שהחמיר לי את המצב, נהיו לי כאבי גב וצוואר חזקים מאד וגם בפרקים.
מלבד "צליפת שוט", נשללה בעיה אורטופדית. בימים האחרונים הכאבים בגב העליו פשוט בלתי נסבלים, אני כבר לא יודע מה לעשות.
כרגע אני על 30 מ"ג סימבלטה ו150 מ"ג ליריקה- מינונים גבוהים יותר הופחתו בגלל תופעות לוואי. טרמדקס לא עוזר.
ד"ר, אשמח מאד, למרות שאתה לא מכיר אותי להמלצה כלשהי לכאבים החזקים. אולי ארקוקסיה? משהו אחר? (כמובן שזה יהיה בתיאום עם הרופא)
תודה מראש וחג שמח.
נ.ב: הידרו' לא עזר במיוחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברשותך שאלה נוספת
יונתן15/12/2009האם כירופרקטיקה יכולה לעזור?
רק להזכיר שמעורב פה גם הוויפלש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר יעקב אבלין19/12/2009יונתן שלום
ארקוקסיה ותרופות אנטי דלקתיות דומות יכולות לעזור כאשר באמת קיים מרכיב "אורטופדי" כמו שאתה מציין, קרי נזק כלשהוא לחוליות, גידים ורצועות או מרכיב מקומי של דלקת. אפשר לנסות. יעילותן של תרופות אלו לטיפול בכאב שנובע "רק" מפיברומיאלגיה פחות גבוהה, אך לעיתים קרובות סך הכאב מורכב ממרכיבים של כאב מרכזי (פיברומיאלגיה) ושל כאב היקפי (דלקות, פגיעה בגידים וכו).
לגבי כירופרקטיקה, לדעתי כדאי להזהר בטיפול כזה כאשר מדובר בחבלה ישירה לעמוד השדרה הצווארי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים במפרקים וחיסון ל-MMRלו14/12/2009
שלום רב,
אני בת 28 בריאה בד"כ.
בתאריך 13.9.09 ביצעתי חיסון MMR שכן אני עובדת בבי"ח ונמצאתי כלא מחוסנת לחצבת. בתאריך 25.10 חוסנתי בפעם שניה (יש לציין כי לפני סדרת החיסונים הנ"ל כן הייתי מחוסנת לאדמת וחזרת). מספר ימים לפני החיסון השני (דחף) התחילו לי כאבי במרפקים שייחסתי להרמת בתי הפעוטה. 3 ימים אחרי הדחף התחלתי להרגיש את כל המפרקים בגופי - רגישות שנודדת בין מפרקים ידיים, שורשי כפות הידיים, כתפיים וירכיים ואפילו כפות הרגליים. מאז עברו 6 שבועות ואני עדיין מרגישה כאבים לא חזקים במיוחד בכפות הידיים ומרפקים אולם יותר חלשים מאשר בתקופה הראשונה. לעתים מספר ימים לא כואב ואז שוב חוזר.
כאשר החלו הכאבים ישר חשבתי על החיסון ואכן קראתי שיכולים להיות כאבי מפרקים כתופעת לוואי, אבל האם הגיוני שכל כך הרבה זמן (כבר 6 שבועות)?
מתי כדאי להתחיל בירור בנושא אם בכלל?
יש לציין כי אין נפיחות במפרקים ואין לי שום תופעות חריגות אחרות (טפו טפו).
בברכה,
לו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין19/12/2009לו שלום
חיסונים נגד וירוסים שונים עלולים לגרום לתופעות לוואי כמו כאבי מפרקים אבל את צודקת בהנחה שתופעות אלו אמורות לחלוף תוך זמן קצר, לרוב מספר ימים. 6 שבועות הן פרק זמן די ארוך מבחינה זו. בכל אופן אם המצב הולך ומשתפר לא צריך להתרגש אבל אם אין שיפור יתכן שכדאי להיבדק אצל רופא ולבצע בדיקות דם בסיסיות בכיוון של מחלות מפרקים, כמו שקיעת דם, CRP, ANA ו - RF.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטטרוקסטשרון13/12/2009
דר' שלום אני מקבלת מזה שנה מטטרוקסט וישנה הטבה במצבי, רציתי לדעת האם אפשר לקבל טיפול קוסמטי בבוטוקס עם מטטרוקסט. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין19/12/2009שרון שלום
למיטב ידיעתי לא צריכה להיות בעיה עם זה. באופן תאורטי מטוטרקסאט עלול לעכב ריפוי של פצעים וצריך לקחת את זה בחשבון בביצוע ניתוחים אלקטיביים כולל ניתוחים קוסמטיים, אבל טיפול בבוטוקס אינו אמור להשאיר צלקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

