פורום זאבת, לופוס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פלקוניל בהריון
    יפה
    10/01/2010

    האם קיים חשש לחירשות העובר עקב נטילת פלקוניל בזמן ההריון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פלקוניל בהריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    12/01/2010

    המידע הקיים בנוגע לבטיחות השימוש בפלקווניל בזמן הריון אינו רב. התרפוה שייכת לרמת סיכון C בנוגע לשימוש בזמן הריון, דירוג שמשמעותו הוא שלא קיים מידע מספקי ולכן עדיף להמנע מהתרופה אם לקיחתה אינה חיונית. למרבה הצער יש מצבים בהם לקיחת התרופה אכן חיונית, למשל בחולות לופוס, אשר מחלתן עלולה להתלקח בצורה קשה ומסוכנת במקרה של הפסקת פלקווניל. יש דיווחים בספרות הרפואית לגבי פגיעה בשמיעה ובשיווי המשקל לאחר שימוש בתרופות הדומות לפלקווניל בזמון הריון. עם זאת יש חולות לא מעטות אשר נוטלות פלקווניל בזמן הריון ללא סיבוכים. ניתן גם להתייעץ עם המרכז הטרטולוגי במשרד הבריאות בכל הנוגע לשימוש בתרופות בזמן הריון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ממצע ברגל כמו שושנה
    ברנרד
    10/01/2010

    שלום
    יש לי ברגל ממצע כמו שושנה
    רופאת משפחה נתנה לי אנטיביוטיקה וטענה כי זו שושנה
    אחרי שבועיים חזרתי והרופאה המחליפה שלחה אותי לרופא עור
    רופא עור הפנה אותי לראמטולוג

    האם יש מחלה שניראית כמו שושנה ומקורה במחלות שמטפל ראומטולוג


    תודה ברנרד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם ממצע ברגל כמו שושנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    12/01/2010

    ברנרד שלום
    יש מחלות ראומטולוגיות שונות אשר עלולות לגרום לפריחות. פריחה הדומה לשושנה מופיעה באופן קלאסי במחלת ה - FMF (קדחת ים תיכונית) אך מחלות אחרות כמו סוגים של ווסקוליטיס (דלקת כלי דם), לופוס ועוד עלולים לגרום גם כן לפריחות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • cardiolipin lgG
    נטע
    10/01/2010

    הי.

    יש לי קרוב לודאי ITP .

    נעשו מספר בדיקות:

    בבדיקות שעשו לי LAC נמצא תקין.

    בAPLA, נמצא:



    cardiolipin lgG - 23.9

    2.8- cardiolipin lgm ab

    beta-glycoprotein- 3.2



    האם יש קשר התוצאה הגבוהה ב- cardiolipin lgG - 23.9 למחלת פרקים כלשהי ?

    תודה.

    רויטל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    cardiolipin lgG

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי , דילגתם עלי..

    נטע
    12/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאת שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    24/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאת שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    12/01/2010

    נוגדנים לקרדיוליפין נמצאים ברמה גבוהה בתסמונת נוגדי פוספוליפידים. המחלה מתאפיינת באירועים חוזרים של קרישי דם או בוריד או בעורק יתכן יחד עם הפלות חוזרות. תסמונת זו שכיחה גם בחולי זאבת. יתכן גם תרובוציטופניה בזבת ובתסמונת.
    יתכן התפתחות של יותר ממחלה אוטואימונית באותו חולה.
    בעדר תסמינים ולאחר בדיקה ע"י ראומטולוג, יש צורך במעקב בשלב זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • cardiolipin lgG - 23.9

    נטע
    13/01/2010

    הי..ממש תודה על התשובה.
    לחדד הבנתי-
    העובדה שיש לי נוגדנים מראה שיש לי את המחלה? היא נקראת APLA?
    האם צריך לבדוק שאין לי זאבת?

    כתבת שיתכן התפחות של יותר ממחלה אוטואימונית, למה כוונתך? שזה יכול להתפתח ? לאיזה מחלה זה יכול להתפתח?

    אז בגלל תוצאה זו כדאי לי ללכת להבדק אצל רמטולוג? יכול להיות קשר לבעיית פרקים?
    מודה ראש על התשובה!
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאת שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    13/01/2010

    מחלה לא נקבעת ע"פ בדיקות דם. צריך גם לבדוק אם יש תסמינים מתאימים- כן כדאי שתהיה בדיקת ראומטולוג. הראומטולוג יבדוק לגבי תסמונת נוגדי פוספוליפידים בלבד (APS) או יחד עם זאבת-לופוס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרדיוליפין

    נטע
    18/01/2010

    תודה רבה על תשובתך..

    - כיצד בודקים אם יש זאבת? האם זאת בדיקת APLA שכוללת את 6 הסוגים?
    אני חושבת שכשגילו לי את בעיית ה ITP בדקו לי לופוס והיה תקין יש מה לבדוק שוב?
    (אם זה APLA אז בדקו לי רק 2 סוגים..)

    - מה זה APS?

    - אילו סוג של תסמינים יש למחלות אלה?

    - האם מחלות אלה קשורות לכאבי פרקים וכדומה?

    אודה מאוד על תשובתך!!!!!
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאת שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    24/01/2010

    בדיקות דם ראשוניות לזאבת-לופוס כוללות שקיעת דם, רמת משלים, נוגדנים כנגד הגרעין (ANA) ובמידה וחיובי נוגדנים לדנ"א (DNA) ואחרות.
    יש מקום לבדוק אם יש חשד קלימי למחלה- זאת אומרת תסמינים מתאימים כמו דלקת בפרקים, פריחה בעור, כאבים בחזה ועוד.
    APS- תסמונת נוגדי פוספוליפידים, פעם קראו לזה APLA. המאפיינים הם קרישי דם בעורקים או וורידים, אירועים חזורים, או הפלות חזורות.
    נא לפנות לראומטולוג לבדיקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרדיוליפין

    נטע
    21/01/2010

    בהמשך לתוצאות שכתבתי..

    ראיתי עכשיו שבדיקות PT, INR, PTT ,תקינות .

    Circulating anticoagulant sum - לא נמצא.

    מה זה אומר? anticoagulant sum -שלילי, זה לא אומר שאין לי לופוס? כי כתבת לי שצריכה שרמוטולוז יבדוק לי זאבת-לופוס.

    האם לופוס זה זאבת?

    אודה מאוד על תשובתך!
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאת שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    24/01/2010

    לופוס= זאבת=SLE= systemic lupus erythematosus

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • anticoagulant sum

    נטע
    25/01/2010

    תודה רבה על התשובות..
    שאלה אחרונה מקווה..
    אז מה זה הבדשיקה הזאת?anticoagulant sum -שלילי??
    תודה רבה!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאת שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    26/01/2010

    לא מכירה בדיקה כזאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Circulating anticoagulant sum

    נטע
    31/01/2010

    השם המלא של הבדיקה-
    Circulating anticoagulant sum - תשובת הבדיקה "לא נמצא".
    הרופאת משפחה אמרה לי שזה "לופוס" ובמעבדה אמרו לי LAC
    יצאתי מבולבלת..
    יש לך מושג מה זה?
    תודה רבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאת שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    31/01/2010

    LAC=LUPUS ANTICOAGULANT.
    בדיקה לקרישיות יתר הקשורה לתסמונת נוגדי פוספוליפידים אשר מופיעה ב 40% מחולי זאבת-לופוס.
    בכל מקרה שלילי אצלך- אז אין מקום לדאגה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לופוס

    נטע
    31/01/2010

    אם את זוכרת בתחילת התכתובת איתך כתבתי לך את התוצאות הנ"ל:

    cardiolipin lgG - 23.9 (בבדיקות קודמות יצא תמיד תקין)

    2.8- cardiolipin lgm ab

    beta-glycoprotein- 3.2

    ובגלל שאחד מהם יצא גבוה המלצת לי להבדק אצל רמוטולוג (לגבי מחלת הזאבת -לופוס)
    האם התוצאה Circulating anticoagulant sum – לא נמצא, יכולה להרגיע אותי ??
    אני בלחץ!
    מודה לך מאוד!!
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאת שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    31/01/2010

    לא ניתן לקבוע או לשלול מחלה על פי בדיקה בודדת לרוב.
    אין שינוי בעמדה לאחר תוספת מידע לגבי LAC.
    עדיין רצוי להיות במעקב ראומטולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנקלוזינג ספונדיליטיס
    אפי
    10/01/2010

    כמה שאלות לי בבקשה בנוגע למחלה זו:
    1.האם יש קשר בין המחלה לנסיבות נפשיות (או בין התקף/הדלקות למצב נפשי) - האם זה נחקר?
    2. האם הגיוני שפעילות גופנית אינה מיטיבה עמי? ואסביר, אני יכולה ללכת / לרקוד כל דבר אבל לאחר מעשה אכאב, בעיקר במנוחה ובלילה. כאילו שעלי "לשלם" את מחיר הפעילות שעשיתי (לא שום דבר מוגזם, יוצא דופן וכו כמובן).
    3. האם נכון שלאחר שמתחילים טיפול ביולוגי אי אפשר "ללכת אחורה" כלומרלהפסיק את הטיפול ומחויבים לו לכל החיים או עד שתסתיים המחלה (סביבות גיל 55)?
    4. האם להיעדר שינה מספקת יש השפעה על המחלה/התקף/הדלקה? האם יש הנחיות מיוחדות לשינה במצב של חולה במחלה זו (למשל כמה שעות, על איזה מזרן וכדומה).

    תודה וסליחה על כל מבול השאלות. אגרתי כמה יחד לא לפנות בכל פעם ולהטריד לחוד.
    שבועטוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנקלוזינג ספונדיליטיס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות

    ד''ר יעקב אבלין
    12/01/2010

    דיתה שלום,
    מעניין שמצטבות כל כך הרבה שאלות בנוגע למחלה זו. נראה שקיים צורך אמיתי בהסברה בנושא זה.
    לשאלותיך:
    1. בעיקרון, Ankylosing Spondylitis (או בקיצור - AS) היא מחלה בעלת רקע גנטי. הסיבות להתפרצות המחלה בגיל מסויים אינן ברורות באופן חד משמעי. יתכן שמתח נפשי עשוי להשפיע אך הנושא אינו מוכח.
    2. פעילות גופנית סבירה לרוב מיטיבה את תחושתם של חולי AS. זהו אחד המאפיינים הטיפוסיים של כאב "דלקתי" כלומר כאב הקשור לדלקת מפרקים, בניגוד לכאב "מכני" - כאב הקשור לבעיות כמו דיסקים, שחיקת סחוס ושאר בעיות "אורטופדיות" \. העובדה שתלונותיך מחמירות לאחר פעילות מעלה את האפשרות שחלק מהכאב אינו על רקע דלקתי אלא כתוצאה משינויים מבניים של עמוד השדרה (אולי משנית לנזק קודם) וצריך הדמייה מתאימה של עמוד השדרה לבירור שאלה זו.
    3. אין מניעה עקרונית להפסיק טיפול ביולוגי. עם זאת, בדרך כלל אם ההשפעה הקלינית של הטיפול טובה ואין תופעות לוואי מיוחדות, לרוב יבחרו החולה והרופא להמשיך בטיפול. יש לזכור שאין בנמצא תרופות נוגדות דלקת שהן מאד יעילות לטיפול במעורבות הגבית - מותנית של AS מלבד התרופות הביולוגיות. הפסקת הטיפול לאחר השגת תוצאה טובה עלולה להוביל להתלקחות המחלה.
    הפרעות שינה או חוסר שינה עלול להוביל להגברה של כאבים כרוניים ולפגוע ביכולת הטבעית של מערכת העצבים לסנן כאב. זאת, בלי קשר ישיר לרמת הדלקת. לכן מומלץ לישון מספר שעות שינה מספיק, במיטה נוחה, עם תמיכה טובה לצוואר.
    לבריאות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מודה לך ד"ר. אך אם אין לי רקע גנטי?

    אפי
    15/01/2010

    אמנם הורי סביי וסבותיי זל נרצחו בשואה
    אבל לא להוריי ולא לסביי וסבותיי היו בעיות פרקים
    ואני איני נושאת את הגן של B27 (או משהו כזה)
    אם כך האם אין לי א.ס וזו טעות באבחון.??
    (אבחון על פי בדיקות הדמייה מסוג אמ אר איי וכן תלונות וניקורי מפרק)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    17/01/2010

    דיתה שלום,
    הממצא של HLA-B27 שלילי אינו שולל לגמרי את האבחנה של Sacroileitis. אם הממצאים בבדיקת ה - MRI חד משמעיים והקליניקה מתאימה, לא נראה שמדובר בטעות באבחון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנקילוזינג ספונדילטיס
    יצחק
    09/01/2010

    אני ידוע כמי שחולה בבכטרב מזה כשלושים שנה, ואף עברתי ניתוח בארה"ב לתיקון הלומבר ויישור הגב לפני כעשרים שנה. יחסית לחולי בכטרב אני מרגיש טוב, אין לי כאבים כלל כבר מאז הניתוח, אולם לאחרונה (בערך שנתיים) התחלתי להרגיש ירידה בתחושה של רגל ימין הרגשה שהלכה והחמירה עד כדי כך שלפעמים נדמה לי שקיבלתי זריקת הרדמה לרגל, (מזכיר לחיים רדומות אחרי טיפול שינים), פניתי לנוירולוג שהפנה אותי למספר בדיקות וביניהם סי טי גב תחתון, בבדיקה זו נצפים שינויים אנקילוזיים לכל אורך הגב התחתון, לשאלתי האם זה דבר חדש, שכן כאבים אין לי כלל והאיזור כולו כבר היה מוקשח לפני עשרים שנה ויותר, ענה לי שאין לו אפשרות ודרך להשוות למה שהיה פעם והוא מציע לי לפנות לאורטופד.
    שאלותי,
    1. האם ייתכן שהמחלה תתעורר לחיים לאחר כ"כ הרבה שנים
    2. האם הסימפטומים הנ"ל אופיינים לאנקילוזינג ספונדיליטיס בכלל, ולאחר שנות דור רדומות בפרט?
    3. האם יש דרך לטפל בבעיה.
    4. אילו בדיקות יכולות לאושש ולאמת את האבחון הנ"ל לאחר שכאמור כל האיזור היה כבר מוקשח לפני עשרים וחמש שנים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנקילוזינג ספונדילטיס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    12/01/2010

    יצחק שלום,
    התופעה שאתה מתאר נשמעת כבעייה עצבית. נראה שקיימת פגיעה באחד העצבים או באחד משורשי העצב המזינים את הרגל. פגיעה כזו עשויה להיות עקב לץ על שורש העצב ברמת עמוד השדרה או כתוצאה מנזק לסיב העצב עצמו כתוצאה ממחלות שונות. ספק אם מדובר בהתלקחות של דלקת המפרקים. בכל אופן כדאי להתייעץ עם נוירולוג ולבצע בדיקת EMG - בדיקה של ההולכה החשמלית בעצבי הגפיים התחתונות. בדיקה זו תסייע למקם ולאפיין את הפגיעה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת מפרקים.
    גליה
    07/01/2010

    לדר אבלין שלום,
    אני לוקחת פלקווניל כבר שלושה חודשים, 200מג פעמיים ביום ואכן קימת הטבה.
    סבלתי מכאב חד בעיקר בברך ימין, שישנה שם שחיקת סחוס כבר שנים. האם זה אומר שהרופא המטפל ימליץ על הפסקת הטיפול התרופתי, או להפחית את המינון. אני סובלת מיובש בעיניים, שדי מפריע לי,ואני מבינה שזה אחד מתופעת הלואי של הפלקווניל.והייתי יותר משמחה אם הייתי מתפטרת מהתרופה או מחליפה אותה באחרת
    ,יצא לי קצת לקרא על תרופת הערבה, שיעילה במיוחד לדלקת מפרקים.
    האם תוכל להרחיב בעניין, גם לגבי תופעות הלואי.
    האם אני יכולה לבקש מהרופא המטפל לרשום לי את התרופה?

    לגבי תוצאות בדיקת דם אחרונה:
    ESR - 36 לעומת 87 לפני שלושה חודשים.
    ראומטויד פקטור 14.1 לעומת 50.7 לפני שלושה חודשים.
    האם זה בסדר?

    מודה לך מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת מפרקים.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    08/01/2010

    ריקי שלום,
    בהנחה שמדובר בדלקת מפרקים שגרונתית (Rheumatoid arthritis) לא מומלץ להפסיק את הטיפול גם אם חלה הטבה במצב. הפסקת הטיפול עלולה להוביל להתלקחות של התהליך הדלקתי ואם הטיפול אינו גורם לתופעות לוואי משמעותיות כדאי להמשיך בו. אגב, יובש עיני אינו בהכרח תופעת לוואי של תרופות ועשוי להיות ביטוי של המחלה עצמה, אשר בחלק מהמקרים מלווה בסימנים של יובש בריריות הפה ובעיניים.
    לגבי ARAVA: מדובר בתרופה אנטי דלקתית יעילה אשר משפיעה לאורך זמן. תרופה זו די דומה ביעילותה לתרופה המקובלת מטוטרקסאט אך נמצאת בשימוש הרבה פחות נפוץ. גם תופעות הלוואי די דומות לאלו של מטוטרקסאט ובראשן הסכנה של פגיעה בכבד (היו בעבר אף מקרים בודדים של תמותה עקב סיבוכים כאלו). התרופה אושרה זה עתה (באיחור ניכר) בסל התרופות האחרון כטיפול בדלקת מפרקים שגרונתית. יש לציין שכיום במקרים בהם לא מסתדרים עם תרופות כמו מטוטרקסאט יש נטייה לעבור לתרופות הביולוגיות שהן יעילות מאד בדלקת מפרקים שגרונתית, אבל האופציה של טיפול ב - ARAVA היא בהחלט חלופה סבירה במצב זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד שאלה קטנה.

    גליה
    08/01/2010

    תודה לך על תשובתך המפורטת,
    רק רציתי לדעת באופן חד משמעי, האם כל חיי אצטרך לחיות עם תרופות לדלקת מפרקים שגרונתית?(אכן זו האבחנה אצלי)
    יצא לי לשאול מספר רופאים לגבי משך הזמן בו אצטרך לקחת את התרופה, וקבלתי תשובות די מתחמקות ולא ברורות. האם זה אכן המצב?

    ושוב תודה מראש.ושבת שלום.

    ריקי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    08/01/2010

    ריקי שלום,
    בדרך כלל הטיפול בדלקת מפרקים שגרונתית צריך להמשיך באופן קבוע, ממש כמו הטיפול במחלות כרוניות אחרות כמו סוכרת ולחץ דם גבוה. לצערנו התרופות הקיימות כיום אינן מרפאות את המחלה, אלא רק מדכאות את תהליכי הדלקת ועל ידי כך מונעות עיוותים, מפחיתות כאב ומאפשרות אורח חיים תקין. חשוב לדעת שהטיפול התרופתי אף יכול להאריך חיים, או במילים אחרות למנוע את הקיצור בתוחלת החיים אשר קיים אצל חולי דלקת מפרקים, כתוצאה מסיבוכים שונים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחיות עם תרופות

    שרית
    09/01/2010

    יש תחליפים לתרופות האלה, אך זה לא המקום לדון בהן.
    המקום הנכון הוא בפורום צמחי מרפא, נטורופתיה וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי של כדור פלקווניל
    רונן
    06/01/2010

    ד"ר שלום!
    אובחנתי כחולה ב-palindromic rheumatoid לפני כשנתיים.בן 42.
    מינון קולכיצין החל בכדור אחד ביום שגרם להקלה זמנית וכעת שלושה ביום.
    לאחרונה החלה החמרה נוספת בתדירות ההתקפים ובעוצמתם.אצבעות הידיים בעיקר
    ובכף הרגל. הומלץ מעבר לפלקווניל 200מ"ג, חודש ראשון 2 כדורים ביום ולאחר מכן כדור אחד ביום.
    רופאת המשפחה קצת נרתעת מתופעות הלוואי של כדור זה.
    מבין שכרוך בבדיקות עיניים וחשש לפגיעה בשדה הראייה.
    האם יש טיפולים אחרים מומלצים בשלב זה.

    בברכה

    רונן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    08/01/2010

    רונן שלום,
    פלקווניל היא אחת התרופות המקובלות כטיפול בדלקת מפרקים פלינדרומית. תופעות הלוואי של תרופה זו אינן קשות באופן יחסי לתרופות אחרות, אם כי אכן יש צורך בבדיקת רופא עיניים לפני התחלת הטיפול ובמעקב אחת לחצי שנה עקב מקרים (נדירים למדי) של פגיעה ברשתית. יש לציין שתרופות אנטי דלקתיות חזקות אחרות שמקובלות לטיפול בדלקות מפרקים עלולות לגרום לתופעות לוואי חמורות לא פחות מפלקווניל. אם אכן מדובר בדלקת מפרקים פלינדרומית, צריך לשקול את חומרת המצב ואת תדירות ההתקפים ולהחליט אם כדאי להתחיל בטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי פיברו
    חיה
    06/01/2010

    שלום רב


    האם הינך חלק ממומחי קופת חולים שאפשר להתיעץ איתם דרך קופת חולים כללית במחיר מוזל ?

    אודה לך אם תכוון אותי לראומטולוג באזור ראשון לציון מומחה של קופת חולים כללית
    בברכה וכל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי פיברו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    08/01/2010

    חיה שלום,
    אינני עובד במישרין עם קופת חולים כללית ואיני בקי ברשימת הרופאים של הקופה. כדאי לעיין באתר של הקופה. אם את לא מוצאת מומחה מתאים ניתן גם לבקש הפנייה לאחד מבתי החולים הגדולים באזור אשר יש בהם מרפאות ראומטולוגיות (איכילוב, תל השומר, אסף הרופא).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפולים חדשים ל-לופוס
    דוד
    05/01/2010

    ד"ר גודארד שלום,

    האם יש טיפולים חדשים לטיפול ב-לופוס ?

    תודה

    דוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפולים חדשים ל-לופוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דוד שלום- טיפולים חדשים בלופוס

    ד''ר ג'יזל גודארד
    08/01/2010


    חברת 'Merck Serono S.A מג'נבה מפתחת תרופה הנקראת אטאקיספט (Atacicept ) ומגייסת חולים הסובלים מזאבת אדמנתית (SLE ) למחקר קליני בינלאומי שלב II/III.
    5 מרכזים רפואיים משתתפים במחקר בארץ:
    הדסה עין כרם- ירושלים
    וולפסון - חולון
    רבין (בילינסון) פתח תקווה
    רמבם- חיפה
    שיבא-תל השומר
    מטרת מחקר זה להעריך את היעילות של אטאקיספט בהשוואה לפלסבו (אינבו) במניעת התלקחויות חדשות.
    אם את/ה מעוניינת/מעוניין להשתתף במחקר אנא שוחחי/שוחח עם לריאומטולוג שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סחוס, ארטריל
    גיל
    04/01/2010

    שלום
    אני בחור בן 42 בדרך כלל בריא.
    משקל 70 גובה 1.78.
    כל בדיקות הדם תקינות פרט לסוכר 101 מעט גבולי.

    מזה כשנתיים כאבים בפרקי הירכיים. בצילומים שחיקת סחוסים.
    2 רופאים אמרו לי שיש לי אוסטאורטריטיס של פרקי הירכיים כנראה שחיקה.
    יש חשד גם לפגיעה בלברום של מפרק הירך עקב מבנה קצת עקום של ראש הירך..
    המליצו לי לקחת ארטריל.
    ברצוני לשאול האם תרופה זאת יכולה לסייע לכאבים ולסחוס בפרקי הירכיים?
    האם אין בה סיכון מסוים שתגרום למשל להופעת סוכרת או מחלות אחרות?
    מה דעתך?
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סחוס, ארטריל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    04/01/2010

    גיל שלום,
    התרופה הזו מאד בטוחה והסיכון לטיפול ארוך טווח נמוך ביותר. אין סיכון להופעת סוכרת - אולם התרופה מכילה כמות קטנה של סוכר מה שעלול להיות מעט בעייתי אצל חולים שכבר סובלים מסוכרת.
    טיפול כזה עשוי להאט את קצב שחיקת הסחוס בטווח הארוך אם כי ההשפעה אטית מאד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 2 שאלות חשובות לד"ר אבלין
    ליאור
    04/01/2010

    שלום רב
    אני בת 30 . יש לי פיברומיאלגיה, אובחנתי על ידך לפני כחמש וחצי שנים. מצבי משתפר כל הזמן אך עדיין סובלת מהסימפטומים הידועים של פיברו כמו כן אובחנתי באותה תקופה כצליאקית.
    בדיקות דם תקופתיות הראו כמה נתונים שאיני יודעת משמעותם ומוטרדת מהם מאוד, אשמח אם תוכל להסביר במה מדובר ומה עליי לעשות.
    anti cardiolipin igm 26.90(הנורמה היא 0-12)
    anti cardiolipin igg 33.8 (הנורמה 0-12)
    albumin(by ep) 54(הנורמה 55.8-66.1)
    urea 10 (הנורמה 17-43)
    כל השאר יחסית תקין.

    בנוסף, מכל הדעות הסותרות המושמעות לגבי חיסון נגד שפעת החזירים , אני חוששת מתגובה פיזית קשה לחיסון, עם זאת לא ברור לי האם חולות בפיברו נמצאות בקבוצת סיכון.
    מה המלצתך לגבי חיסון עבור חולות בפיברומיאלגיה?

    רב תודות
    על תשובותיך ועל עשייתך הברוכה כל כך למען חולות(וחולי) פיברומיאלגיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    2 שאלות חשובות לד"ר אבלין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    04/01/2010

    יעל שלום
    הממצא בבדיקות מראה על נוכחות של נוגדנים מסוג אנטי קרדיוליפין. מדובר בנוגדן עצמי שמערכת החיסון מייצרת "בטעות". נוגדן זה עלול לגרום לבעיות בקרישת הדם (כלומר לקרישיות יתר) וכמו כן לבעיות בזמן הריןן, לרבות הפלות, רעלת הריון וכו'. לנוגדנים אלה אין קשר לפיברומיאלגיה. כמו כן צריך לציין שנוגדנים מסוג זה קיימים אצל חלק מהסבולים מחלת הזאבת. מצד שני, ההתייחסות לנוגדנים אלו תלייה בביטוי הקליני שלהם. אם מוצאים נוגדן כזה אצל אדם שסבל מאירוע של קרישת דם (בורידי הרגליים, בריאות וכו') - הדבר מחייב מתן תרופות נוגדות קרישה באופן קבוע. אולם אם מוצאים נוגדן כזה אצל אדם שלא סבל מכל ארוע קרישתי - הדבר אינו מחייב טיפול אלא מעקב בלבד.
    לגבי החיסון - ההמלצה היא לקבל אותו וזה נכון לכל האוכלוסיה. חולי פיברומיאלגיה אינם בקבוצת סיכון מיוחדת אבל בכל מקרה עדיף להתחסן מאשר להיחשף למחלה ולסיבוכיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    ליאור
    04/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברומיאלגיה וירידה קוגניטיבית
    יערה
    03/01/2010

    ד"ר אבלין שלום,

    אני מתנצלת שאני מנדנדת לך שוב.
    אני פשוט הרוסה לחלוטין מאז שקראתי על הפיברומיאלגיה (לא אכפת לי מהכאבים... אבל הירידה הקוגניטיבית מכאיבה לי ברמות שקשה לתאר....הלימודים הם הדבר החשוב לי ביותר בחיים).

    כרגע יש לי ליריקה, ועדיין לא לקחתי. לא ברור לי איזה מינון אני צריכה לקחת. על המרשם כתוב שני כדורים ביום, אבל אמא שלי טוענת שאתה אמרת לקחת רק כדור אחד.

    אני רוצה תרופה שתעזור לי לריכוז, ואם הליריקה תעזור רק לכאבים, אז אין לי כל כך טעם לקחת אותה. הכאבים שלי עוברים לבד אחרי כמה שבועות ללא תרופות. הם התפרצו במקור בגלל הריטלין... בשנים שעברו כמעט ולא היו לי כאבים של הפיברו' רק את חוסר הקשב.

    אפשר אולי יהיה לרשום לי סימבלטה, או משהו אחר שיעזור לי לצלוח את תקופת הבחינות?

    אני צריכה לצפות עכשיו להתדרדרות קוגניטיבית?
    אין לזה שום טיפול? משהו ניסיוני שאפשר לעשות?

    אני מיואשת לחלוטין.

    המון המון תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/01/2010

    נעמה שלום,
    כדאי להתחיל את הטיפול בליריקה עפ קפסולה אחת של 75 מ"ג בשעות הערב. לאחר כשבועיים בהם מתרגלים לטיפול זה אפשר להעריך את התגובה לטיפול. אם אין שיפור מספיק ברמת הכאב (אבל גם אין תופעות לוואי) רצוי לעלות במינון לשתי קפסולות ביום (סכ"ה 150 מ"ג ליממה). טיפול זה עשוי לשפר את רמת הכאב אך גם את איכות השינה. עקב כך יתכן שיפור גם בעייפות, בהפרעות הריכוז וכו. בהמשך, אם אין תגובה מספקת, ניתן בהחלט לשלב את הליריקה יחד עם סימבלטה.
    אין שום מהלך פרוגרסיבי של התדרדרות קוגניטיבית בפיברומיאלגיה ואת ממש לא צריכה לצפות להתדרדרות כזו. עשויות להיות תקופות טובות יותר או פחות אבל המהלך על פני שנים אינו מצביע על התדרדרות.
    אני מציע לא להתייאש, להתחיל את הטיפול ולחזור לביקורת. בכנות, חולות רבות מגיעות לתוצאה של שיפור ממשי במצבן עם השילוב של פעילות גופנית וטיפול תרופתי והמוטיבציה הגבוהה של ך להצליח ולהתקדם, בלימודים ובכלל, מהווה סימן לפרוגנוזה טובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה רבה רבה

    יערה
    04/01/2010

    קודם כל, זה מאד מאד מעודד.
    תודה!
    אבל קראתי שאנשים מאבדים חלקים משמעותיים מהזכרון, ויכולת החשיבה נעשית קשה יותר ("פיברו-פוג") וזה הלחיץ אותי נורא (=גרם לי לבכות יומיים). היכולת הקוגניטיבית היא הדבר היחיד שעוד נותר לי.

    יש אפשרות לקבוע אלייך תור מהיר יותר מהנוכחי? כי לזה חיכיתי משהו כמו ארבעה חודשים.
    בכל מקרה, אבקש מאמא שלי שתקבע כבר מחר.

    עוד דבר, אפשר בבקשה לקבל מודפיניל לחודש הקרוב?
    אני לקראת תקופת בחינות, הכאבים לא מפריעים לי כל כך, אבל אני פשוט לא מסוגלת להתרכז.
    אחר כך יהיה לי סמסטר שלם לנסיונות.

    אני ישנה 7-9 שעות בלילה.... אני לא חושבת שהשינה היא המקור לבעיות הקוגניטיביות או לעייפות. (לפעמים בצהרים אני ישנה עוד שעתיים אם אני לא מצליחה לעצור את עצמי, והשינה בהחלט מרעננת...).

    המון תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשש לדלקת פרקים
    גילה
    01/01/2010

    גיל 56.

    חליתי בסרטן השד לפני כ4 שנים ולאחר סיום הכימותרפיה וההקרנות לקחתי במשך שנתיים וחצי את התרופה טמוקסיפן.

    מינואר 2009 התחלתי ליטול ארומזין ואחרי כארבעה חודשים עקב כאבים בפרקים עברתי לארימידקס. אחרי 4 חודשים על ארימידקס התחלתי לסבול שוב מכאבי פרקים ועברתי לפמרה. כעבור 3 שבועות (באמצע נובמבר האחרון) הפסקתי כי הכאבים התגברו. חשוב לציין, כי כאבי פרקים הם תופעת לוואי מוכרת של תרופות אלו.

    כמו כן, עקב אוסטאופורוזיס, מזה 14 שנה, מטופלת בפוסאלאן ובקלציום.

    מדצמבר האחרון חזרתי ליטול טמוקסיפן, בהוראת הרופא האונקולוג.
    על אף הפסקת הטיפול בתרופות שגרמו לכאבי פרקים כבר לפני כחודש וחצי אני עדיין סובלת מכאבים חזקים. בבוקר אני אף סובלת ממוגבלות בתנועה.
    לאחר 10 דקות של עמידה, איני מסוגלת יותר להמשיך לעמוד עקב כאבים במותניים ורק לאחר התרגעות של מספר דקות וחימום המקום אני יכולה לחזור לעמוד.

    כאבי הפרקים מתרכזים בברכיים, בכתפיים, באחד המרפקים ובאיזור הקרסוליים.

    לאחרונה עברתי בדיקות דם לצורך אבחנה האם מדובר בדלקת פרקים. הערכים שהתקבלו כרגע הם:

    RHEUMATOID FACTOR - 458.00
    כשערכי הנורמה הם 0-15.

    C-REACTIVE PROTEIN - 0.20
    כשערכי הנורמה הם 0.00-0.50.

    antinuclear ab - NEGATIVE.

    תוצאות הערכים האחרות שהתקבלו עד כה הן בגדר הנורמה אולם יש מספר ערכים שעדיין לא התקבלו תוצאות לגביהם:
    DNA (ds) Ab
    SSA (Ro) SINGLE
    SSB (La) SINGLE
    Sm (anti Smith Ab)
    RNP
    SCL-70
    JO-1

    שאלותי הן:

    1. האם יש חשש שהממצאים מראים סימנים בכיוון של דלקת פרקים?

    2. התור שלי לרופא הראומטולוג הוא לעוד שבועיים. האם ההמתנה עלולה להחמיר את המצב ולגרום לנזקים בלתי-הפיכים?

    3. האם מיפוי עצמות יכול לסייע בבירור מצבי?

    תודה רבה על העזרה,

    גילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשש לדלקת פרקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/01/2010

    גילה שלום,
    הממצא הבולט בבדיקות הוא של RF חיובי ברמה גבוהה. נוגדן זה מופיע בדלקת מפרקים שגרונתית אך לעתים גם במחלות ראומטולוגיות ודלקתיות אחרות. עם זאת רמת ה - CRP התקינה אינה אופיינית לדלקת מפרקים פעילה. בכל אופן את אכן צריכה להבידק על ידי ראומטולוג אשר יוכל בבדיקה גופנית להעריך אם קיימת פעילות דלקתית במפרקים. ההמתנה של שבועיים אינה אמורה לגרום לנזק בלתי הפיך (נזק כזה מצטבר על פני חודשים ושנים).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות המשך לאחר בדיקת ראומטולוג

    גילה
    06/01/2010

    לאחר השלמת בדיקות הדם ומפגש עם ראומוטולוג נמצא כי אינני סובלת מדלקת מפרקים.
    הסממנים CRP, ו-ANA שליליים. לעומתם, RA factor חיובי ברמה גבוהה - 458.
    להבנתי, ללא תמיכת הממצאים הנוספים שציינתי הוא אינו מעיד על דלקת מפרקים. עם זאת, אני עדיין סובלת מהכאבים שהזכרתי בהודעה הראשונה (ברכיים, מרפקים, גב תחתון) והשערת הרופא כי ככל הנראה קיים מרכיב אוסטיאוארטריטיס.

    לכן, שאלותיי הן:

    1.איזו משמעות יכולה להיות לכך שרק ערכו של הRA חריג ברמה
    גבוהה בדם?

    2.מלבד פיזיותרפיה ופעילות גופנית להקלת אוסטיאוארטריטיס, האם
    קיים טיפול תרופתי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    08/01/2010

    גילה שלום,
    יש מקרים בהם ה - RF גבוה ולא מוצאים סימנים של דלקת מפרקים פעילה. לעיתים העלייה ב - RF היא משנית למחלה דלקתית אחרת (אבל גם אז מצפים לעלייה ברמת ה - CRP ושקיעת הדם). במקרים אחרים לא מוצאים כל סיבה לעלייה ב - RF וצריך להמשיך ולעקוב. מבחינת האוסטאוארטריטיס, הטיפול התרופתי אינו מביא לשינוי דרמטי במצב. ART-50 היא תרופה אשר עשוייה להאט את קצב שחיקת הסחום בשימוש ארוך טווח ותרופות הגלוקוזאמין השונות (מגא-גלופלקס, קרטילגו וכו') עשויות להשיג תוצאה דומה, אם כי העדויות לכך אינן חד משמעיות. ניתן כמובן להיעזר על פי הצורך בתרופת משככות כאב. פעילות גופנית, ירידה במשקל ופיזיותרפיה הן עזרים חשובים לטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה חמורה???
    צליל
    31/12/2009

    אני בחורה בת 34 ולפני 3 שנים הייתי אצל ראומטולוג בגלל כאבים בכל הגוף. עשיתי בדיקות דם ומיפוי עצמות שיצאו אז תקינות ונאמר לי שיש לי פיברומיאלגיה.
    בחודש האחרון אני מרגישה כאבים חזקים מהכתפיים ועד לידיים במיוחד בזמן שכיבה בלילה ומנוחה וכאבי שכמות וגב עליון. לפני שבוע היה לי מקרה של קפיצות לא רצוניות (הזזת האצבע לכיוון למטה) של האצבע המורה בצד ימין שלא ניפסקו במהלך 3 ימים. לאחר מכן היו לי כאבים חזקים באותה היד וחולשה.
    אני מרגישה מעט ירידה במהירות שבה אני מבצעת פעולות באותו היד (יכול להיות שזה גם נובע מהכאבים) וייתכן שיש רעד קליל ביותר.
    בדיקת ויטמין די יצאה 15 ומאז שאני לוקחת 10 טיפות ויטמין - הכאבים נחלשו אולם עדיין קיימים, וגם החולשה עדיין קיימת.
    אני מאוד מפחדת ממחלות ניוון שרירים ופרקים והייתי רוצה לדעת אם בדיקות הדם המקיפות שעשיתי לפני 3 שנים שוללות מחלות אלו לכל החיים או רק לאותו הזמן בו ביצעתי אותם?
    האם הקפיצות הללו יכולות לקרות עקב מצב נפשי? האם זה קשור למערכת העצבים,הפרקים או השרירים? אילו בדיקות עליי לעשות כדי לשלול מחלות מסוכנות ?
    אודה על התייחסותך ותשובתך כי אני מאוד מודאגת !!!!!!!!!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה חמורה???

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/01/2010

    צליל שלום,
    הקליניקה של כאבים מפושטים בנוכחות בדיקות תקינות אכן מתאים לפיברומיאלגיה. עם זאת פיברומילאגיה אינה גורמת בד"כ לתנועות בלתי רצוניות או לחולשת שרירים (אלא לכאבים) ויתכן שכדאי להתייעץ עם נוירולוג לגבי תלונות אלו. מצב של חרדה עשוי להסביר חלק מהתלונות אבל בכל אופן כדאי להיבדק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברומיאלגיה בבחור בן 35
    גיל
    31/12/2009

    שלום
    אני בחור בן 35
    לפני כ 10 שנים התחלתי לסבול מכאבי צוואר וראש כרוניים. משנה לשנה הצוואר נהיה נוקשה
    והיום יכול לכופפו לכל היותר כ 10 מעלות למטה. לצדדים קצת יותר טוב.
    בשנים האחרונות שרירי הגב נהיו גם נוקשים ומגיע עם הידיים עד הברכיים.
    סובל מכאבי צוואר וגב רבים
    ומכאבי ראש כמעט יומיומיים מרובים שמתחילים בעורף ומקרינים לפנים.
    לוקח 3 אקמול ביום כבר שנים וזה מסייע רק חלקית.

    עברתי בירור מעמיק - MRI גב תחתון וצוואר, מיפוי עצמות, צילומים מקיפים וכו'. כולם תקינים פרט להעדר לורדוזיס צווארי.
    בדיקות דם במשך שנים שקיעה, CRP, RF כימיה הכל תקין. גם בדיקות למחלת בכטרב
    HLA B27 יצאו תקינות.
    עברתי בירור מעמיק של אורטופדים, 2 ראומטולוגים ונוירולוגים. כולם הגיעו למסקנה שמדובר
    בהפרעת כאב כרוני מסוג פיברומיאלגיה. יש גם הסטוריה של IBS.
    היה נסיון טיפולי של נויורולוג בציפרלקס 10 מג חצי שנה לא הועיל ולא השפיע במאומה. אציין כי אינני סובל מדכאון.

    לפיכך, הומלץ טיפול להעלאת רף הכאב.
    עשיתי גם ביופידבק וטיפול פסיכולוגי התנהגותי להקל על ההתמודדות אבל זה לא פותר את הבעיה. הרמת שקיות של 1-2 קג בכל יד לדקה מהסופר מרקט גורמת לי לכאבי טרפזים צוואר וראש.
    פיזיותרפיה ונסיונות לעשות מתיחות רק החמירו את הספזם הצווארי.
    ברצוני לשאול:

    1. האם אלטרולט 10 מג יכול לשפר את המצב באופן דומה נניח לטיפול מלא בליריקה או בסימבלטה?
    או שבהכרח התרופות החדשות יותר יהיו בעלות השפעה טובה וחזקה יותר?
    2. מה דעתך על המצב?
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיברומיאלגיה בבחור בן 35

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/01/2010

    אייל שלום,
    הרושם הוא שעד כה לא קיבלת טיפול ספציפי המכוון לפיברומיאלגיה. הן אלטרול והן ליריקה וסימבלטה הן תרופות יעילות לטיפול בפיברומיאלגיה ואין מניעה לנסות את האלטרול "הישן והטוב" לפני התרופות החדשות יותר. יש בהחלט מקרים של שיפור משמעותי תחת טיפול זה. בכל אופן נראה שעם טיפול מתאים יש סיכוי טוב להקל על חומרת התסמינים ולשפר את רמת התפקוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך ושאלה

    גיל
    03/01/2010

    תודה ד"ר אבלין על תשובתך!
    אנסה להתקדם עם הטיפול...
    אציין כי ניסיתי בעבר 4 חודשים ציפרלקס 10 מג לפיברומיאלגיה, בהמלצת נוירולוג,
    ולא היתה לזה שום השפעה על התפיסות בשרירים וכאבי הראש.

    אשמח עוד לעזרתך..
    1. אני מעדיף את האלטרולט על ליריקה/סימבלטה בגלל המינון הקטן יותר באופן יחסי.
    האם יש סיכוי של 10 מג אלטרולט יש השפעה דומה על הכאב כמו ללירקה / סימבלטה במינון מלא למרות שהן חדשות יותר?
    2. האם צפויות באלטרולט 10 מג פחות/יותר תופעות לוואי?
    3. והאם יכול להיות שכדור כמו אלטרולט/ליריקה ישחרר ספזם ונוקשות של שנים בשרירי הצוואר והגב ויאפשר הגדלת טווחי תנועה?
    תודה רבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/01/2010

    אייל שלום,
    התגובה לטיפול היא די אינדיבידואלית ובהחלט יש חולים וחולות שמגיבים לאלטרולט לא פחות טוב מאשר לתרופות החדשות, אם כי כי בסך הכל אחוזי ההצלחה גבוהים יותר עם התרופות החדשות. המינון של 10 מ"ג אלטרולט הוא אכן נמוך ותופעות הלוואי שלו אינן קשות אם כי עלולים לסבול מיובש בפה, ישנוניות ואף עלייה במשקל. גם נושא תופעות הלוואי הוא אינדיבידואלי. כאשר תרופות אלו מועילות, הן עשויות להקל על כאבים ועל ידי כך גם להביא להפחתה במתח השרירי, למרות שהן אינן פועלות במישרין כמרפות שרירים (פעולה שקיימת עם תרופות אחרות, כמו וליום למשל).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום