פורום זאבת, לופוס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מין ופיברומיאלגיה
    עומר
    03/11/2009

    כתבתי כאן בעבר על בעיה שיש לי (אני בן 20, חולה בפיברומיאלגיה ובקרוהן): כל פעם אחרי שפיכה חלה החמרה משמעותית בכאבים שיש לי. ההחמרה הזו נמשכת הרבה פעמים גם ביום ולפעמים גם ביומיים שאח"כ.

    בדקתי קצת באינטרנט וראיתי שיש מעורבות של נוראפינפרין בשפיכה. והרי בחלק מהתרופות מנסים להעלות אצל חולי פיברומיאלגיה את הנוראפינפרין.
    שאלתי היא:
    1) האם ייתכן שהשפיכה גורמת לשינוי ברמת הנוראפינפרין אשר גורם להחרפת הכאבים?
    2) האם ישנם הורמונים, נוירוטרנסמיטורים וכדומה אחרים שמעורבים בתהליך של יחסי מין אשר יכולים לגרום לבעיה? למשל, אולי קורטיזול?

    האמת היא שאני קצת נואש בנושא. נראה לי שאף אחד לא ממש מכיר את הבעיה, וזה גם כך נושא שלא נעים לדבר עליו, אבל אצלי זה דבר מאוד מאוד ברור - יש החרפה ברורה בכאב.

    תודה מראש!
    עומר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מין ופיברומיאלגיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/11/2009

    עומר שלום,
    אתה אמנם צודק: נוירוטרנסמיטורים שונים, לרבות נוראפינפרין וסרוטונין, מעורבים בתהליך הגרוי המיני ובשפיכה. כידוע חומרים אלו חשובים גם בתחום של הולכת כאב במערכת העצבים המרכזית. כמו כן תרופות המשפיעות על רמתם של חומרים אלו כמו סימבלטה משפיעם על התפקוד המיני (לרוב גורמים להשהייה של השפיכה או אף לקושי להגיע לשפיכה). עם זאת ההקשר הספציפי שאתה מציין הוא יוצא דופן. יתכן שכדאי לשקול טיפול בתרופות בעלות יעלות מוכחת בפיברומיאלגיה כמו סימבלטה ומילנאציפראן (איקסל) כטיפול בפיברומיאלגיה - ולקוות שתהיה השפעה מיטיבה גם בתחום המיני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת מיפוי עצמות ובכרטב
    אפי
    03/11/2009

    שלום דר נכבד. רציתי לדעת מה אפשר לראות בבדיקת מיפוי עצמות. יש לי כנראה בכטרב.
    האם בדיקת מיפוי עצמות מכוונת למקום מסוים או שרואים בה את כל הגוף ואפשר למצוא למשל חלילה ניוונים גם ביד וגם ברגל?
    תוך כמה זמן מקבלים תוצאות לפי מה שאתה יודע. האם הבדיקה הזאת יכולה לאשר לי את המחלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת מיפוי עצמות ובכרטב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/11/2009

    מאיר שלום
    השאלה היא שאלה חשובה. מפוי עצמות היא בדיקת סקירה אשר מדגימה את השלד כולו. כל איזור בשלד אשר בו קיימים שינויים, בין אם כתוצאה מדלקת, חבלה, שינויים ניווניים או אף גידול, יכול לגרום לקליטה מוגברת במפוי העצמות. בין היתר ניתן לראות במפוי קליטה מוגברת באיזור מפרקי ה - SACROILIAC (המפרקים האחרויים של האגן) אשר אופיינית למחלת ה - ANkylosing spondylitis - אותה מחלה אשר נקראה בעבר מחלת בכטרב.
    יחד עם זאת, בדיקת המיפוי איננה בדיקה ספציפית או אף רגישה במיוחד לאבחון של בעייה זו ולמעשה הבדיקה איננה מומלצת כיום לאבחון - אף כי לא פעם עושים בה שימוש. צילום רנטגן פשוט יכול לסייע באבחנה במיקרים בהם הדלקת קיימת כבר מספר שנים. הבדיקה הרגישה ביותר לנושא זה היא בדיקת MRI המכוונת למפרקי ה - SACROILIAC וזוהי למעשה הבדיקה המומלצת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ומוסיף שאלונת

    אפי
    03/11/2009

    כל מי שהMRI של המפרק הסקרואיליאקי שלו מדגים מה שאמרת יש לו בהכרח בכטרב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/11/2009

    לא בדיוק. סקרואילאיטיס מופיעה גם במחלות מפרקים אחרות כמו בדלקת מפרקים המלווה פסוריאיזיס ובדלקת מפרקים המלווה מחלת מעי דלקתית. אבל בהיעדר מחלות רקע כאלו, קיים סיכוי גבוה שאכן מדובר ב - Ankylosing spondylits (בכטרב).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינויים בתרופות
    מירב
    02/11/2009

    שלום,
    אני מטופלת ברמיקייד ובמטוטרקסאט לA/S ולאחר שלושה טיפולים כבר ירדה הרמה של הדלקת
    בבדיקות CRP ,ESR והרופא הוריד לי את המטוטרקסאט אבל אני עדיין סובלת מאוד מכאבים חזקים ביותר בכל עצמותיי ולא רק באזור האגן.שלד כפות הידיים וכפות הרגליים,עצמות הכתפיים ואפילו עצם החזה והברכיים כואבים לי.
    יש לי כאב מזנב הגב לאגן שמקרין לרגל ימין ולמפשעה ולפי הטבעת זה התחזק לאחרונה.מה זה?
    יש לי אפילו הרגשה שיש לי כאבים חזקים יותר מהעבר לפני הטיפול האם זה נישמע הגיוני?
    מה קורה בהמשך במידה וממדי הדלקת לא עולים?האם מפסיקים את הרימיקייד?
    למרות שממה שאני מבינה תוצאות הבדיקות נובעות מיעילותה של התרופה?!
    לכמה זמן באם ממשיכים יש לקבל את הרמיקייד?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינויים בתרופות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/11/2009

    מירב שלום
    יתכן שכדאי לתת לרמיקייד "הזדמנות" להגיע ליעילותה המירבית לאחר מספר עירויים. באופן כללי הטיפול ברמיקייד בדרך כלל מאפשר ירידה במינון המטוטרקסאט אם כי מומלץ להמשיך במינון נמוך של מטוטרקסאט אם זה ניתן. אם הטיפול עוזר ניתן להמשיך בטיפול ברמיקייד לאורך שנים.
    לא ברורה הסיבה להחמרה בכאבים ונראה שאת צריכה להבדק פיזית על ידי הרופא שלך ולנסות לברר את העיניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליריקה ותופעות לוואי
    יונתן
    01/11/2009

    שלום רב לך ד"ר,
    בן 29, פיברומיאלגיה. לפני מספר ימים העלתי את מינון התרופה, בהוראת הרופא, ל- 225 מ"ג. (אחרי חודש של 150)
    בשלושה ימים האחרונים אני מרגיש חולשה נוראית. האם יכול להיות קשר בין השניים?

    נ.ב: הרבה פעמים בחילופי המזג אוויר אני נחלש מאד , אבל בכל זאת אולי מדובר במינון הכדור?

    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ליריקה ותופעות לוואי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/11/2009

    יונתן שלום
    אין לשלול את האפשרות שמדובר בתופעת לוואי של הליריקה. אם התופעה אינה משתפרת תוך כמה ימים נין לרדת חזרה במינון ל - 150 מ"ג כדי לראות אם זה מביא לשיפור. כדאי לעשות שינויים תוך יצירת קשר עם הרופא המטפל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Ankylosing spondylitis
    קרני יניב
    01/11/2009

    שלום רב ,

    אחי הינו תושב ארה"ב בן 33 וסובל למעלה משנתיים וחצי מכאבים .
    הכאבים התחילו בגב לפני כשנתיים וחצי והפסיקו ומאז עברו לכריות הרגליים כאבים שהפכו בלתי נסבלים וממש יוצרים בעיה בהליכה . בנוסף בתקופה האחרונה נוספו כאבים אלו לכתף .
    לאחר פגישות עם עשרות מומחים ( בעיקר בגלל הכאבים בכריות הרגליים ) הובחנה Ankylosing spondylitis וזאת עקב בדיקת דם שערכי ה- HLA B7 וויטמין D היו נמוכים וה- CRP היה גבוה מה שלטענת הרופא מעיד על זיהום .

    חשוב לציין : אין לנו במשפחה ולא היה בעיה דומה מכיוון שהבנתי שמדובר במחלה גינתית .
    הכאבים ברובם כאשר אחי הולך לישון ובבוקר בקימה - הכאבים בגב פסקו כבר למעלה משנתיים .
    לטענת הרופא הטיפול הטיפול בבעיה הינה תרופה שיכולה לגרום לסרטן .

    שאלותיי הינם :

    האם ע"פ ממצאים אלו ניתן בוודאות לקבוע כי אחי סובל מ- Ankylosing spondylitis ??
    האם ישנו רופא מומחה בארץ לתחום שאתה ממליץ לו לפגוש בשהייה הקצרה שהוא יהיה בארץ ??

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    Ankylosing spondylitis

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/11/2009

    יניב שלום,
    הממצאים שאתה מתאר חשודים ל - Ankylosing spondylitis אבל אינם מספיקים לאבחנה. בדרך כלל הפרט שמסייע באבחון הסופי של מחלה זו הוא בדיקת הדמייה, בין אם זה צילום רגיל, CT או MRI, אשר מראה מעורבות של מפרקים מסויימים על ידי הדלקת. המפרק הקלאסי בהקשר זה הוא מפרק ה- Sacro - iliac joint - המפרק האחורי של האגן. (יתכן מאד שאחיך עבר הדמיה של איזור זה בארה"ב ושהאבחנה נקבעה גם על סמך ממצא זה.)
    אגב, בדיקת ה - CRP המוגברת אינה מעידה דווקא על זיהום אלא על דלקת כלשהיא שעשוייה להיות זיהומית או לא זיהומית. במקרה של Ankylosing spondylitis מדובר בדלקת מפרקים שאינה זיהומית.
    הטיפול שהוצע הוא בתרופת מקבוצת האנטי TNF כמו רמיקייד, הומירה ואנברל. תרופות אלו יעילות מאד בטיפול במחלה זו ומאפשרות אורח חיים נורמאלי. הסיכון להתפתחות גידולים בטווח הארוך של טיפול זה אינו חד משמעי אם כי יתכן שקיימת שכיחות מעט מוגברת של לימפומות מסויימות. בכל אופן מדובר בסיבוך נדיר.
    הטיפול במחלה זו הוא בסמכותו של ראומטולוג ובהחלט ניתן להתייעץ עם ראומטולוג מומחה במהלך שהותו בארץ (אם כי הטיפול במחלה דומה בארץ ובארה"ב).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • XMRV - היכן ניתן להיבדק בארץ?
    אהוד
    31/10/2009

    שלום רב,
    אני מאובחן מזה שנים כחולה ב-CFS ולצערי סובל מכל הסימפטומים האופייניים. לאחרונה שמעתי על המחקר, שמעלה קשר אפשרי בין הרטרו-ווירוס XMRV לבין ה-CFS.

    רציתי לשאול, האם ניתן לבצע בדיקה לגילוי הווירוס בארץ ואם כן - היכן?

    ןעןד שאלה, מהולה בתקווה זהירה: אם ימצאו בדמי את ה-XMRV - האם יש טיפול מוכח למיגורו?

    בתודה מראש, אהוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/11/2009

    אהוד שלום
    נגיף ה - XMRV אמנם נמצא במחקר אחד בשכיחות גבוהה אצל חולים שאובחנו עם CFS אך עדיין לא הוכח שהנגיף אכן גורם לתסמונת זו. יש לזכרו שבעבר נקשרה התסמונת לנגיפים שונים ובסופו של דבר לא הוכח הקשר הסיבתי ביניהם. לדעתי צריך לחכות ולראות אם באמת יצטבר מידע נוסף לגבי תפקידו של הנגיף ובעיקר לגבי השאלה אם טיפול בנגיף זה עוזר לחולי CFS. בכל אופן איני יודע על אפשרות לבדוק את קיומו של הנגיף בארץ בשלב זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלה ללא אבחנה
    יוסי
    31/10/2009

    שלום רב
    אני בן 57. מאז חודש מאי סובל מכאבי פרקים חזקים בכל אזורי גופי כאשר עדיין לא הצליחו לאתר את הסיבה.
    צוואר, כתפיים, זרועות, מרפקים, שורש כף היד, אצבעות הידיים, שני צידי האגן, ברכיים, כפות רגליים וגב תחתון. הכאבים מוגברים לאחר שינה. ביקרתי אצל ריאומטולוג, אורטופד, ומומחה לכבד.
    בצעתי צילומי עמוד שידרה, כתפיים וצואר, מיפוי עצמות, u.s לאברים פנימיים וכתפיים, CT לאברים פנימיים, קולונוסקופיה ובדיקות מעבדה כולל וירולוגיה (נשיקה, CMV, פרוו ).
    ועדיין לא נמצאה הסיבה לכאבים.
    הריאומטולוג נתן לי זריקת DEPOMEDROL 80 מ"ג. לאחר הזריקה היתה לי הקלה משמעותית למשך מספר שבועות ואז הכל חזר בגדול.
    בשלושת השבועות האחרונים אני סובל גם מכאבי גרון, שיעול טורדני וחום שעולה מהצהריים ויורד מידי בוקר. החום מגיע בערב עד 38. צילום ריאות תקין, משטח גרון שלילי ואנטיביוטיקה שלא עזרה.
    אודה לך מאוד אם תכוון אותי לבדיקות שנראות לך רלונטיות או לטיפול שעשוי לעזור לי או לקצה חוט של אבחנה כיוון שאיכות חיי נפגעת מאוד ואני סובל סבל פיסי ונפשי רב בין היתר גם מחוסר הידיעה.
    להלן עוד כמה תוצאות מעבדה שאולי יהיו רלונטיות.

    C.R.P mg/dL| 2.04
    DNA ds Ab שלילי
    Antinuclear Ab Adults 2.71
    ALKP ALKALINE PHOSPHATASE - 121
    ALT(GPT - 42
    AST - 48.7
    GGT - 67.8
    LYMPHOCYTES% - 13.6
    ESR 1 HOUR - 18
    Hepatitis B Surface Ag | | שלילי
    Hepatitis C Ab(EIA) | | שלילי
    Parvo virus B19 IgG | | NEGATIVE |
    Parvo virus B19 IgM | | NEGATIVE
    |

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחלה ללא אבחנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/11/2009

    יוסי שלום,
    אתה מתאר מחלה רב מערכתית עם חום הנמשך חודשים. מצב זה יכול להיות תוצאה של מחלות רבות ושונות הכוללות בין היתר זיהומים כרוניים (לדוגמא: אנדוקרדיטיס - זיהום על מסתמי הלב, שחפת). כמו כן תהליכים דלקתיים שאינם זיהומיים כמו דלקת כלי דם יכולים לבוא בחשבון. התגובה לזריקת סטרואידים אינה ספציפית ויכולה להופיע במחלות רבות. האמת היא שלאחר מהלך כל כך ממושך הייתי מציע לשקול אשפוז במחלקה פנימית טובה על מנת לנסות לרכז את הבירור ולהגיע לאבחנה במגוון האפשרויות שהזכרתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב
    ירון
    31/10/2009

    שלום,

    אני בן 37 עם CFS ו IBS.
    מטופל בסימבלתה 60.

    נמצא חיידק EBV בעבר.

    בנוסף יש כאבי רגליים (באזור מאחורי המפרקים בעיקר ובחיבור בין ירך לאגן) שמופיעים לאחר הליכה קלה או כל מאמץ קל אחר.
    ישנם גם כאבים באזורים אחרים כמו גב וכתפיים בתדירות יותר נמוכה.

    בבדיקת אורטופד כולל מיפוי עצמות לא נמצאה בעיה .
    בעבר הייתי יכול ללכת מרחקים ללא בעיה.

    ממה יכולה לנבוע הבעיה ?
    האם יתכן שזה נובע מכעיה נפשית ?
    מה הטיפול האפשרי ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    03/11/2009

    ירון שלום
    צירוף התלונות הללו מעלה חשד לפיברומיאלגיה, תסמונת המלווה לעיתים קרובות מצבים כמו IBS ו - CFS ומתבטאת בכאב מפושט. סימבלטה היא תרופה יעילה עבור פיברומיאלגיה אך על פי הצורך ניתן לשלב אותה גם עם תרופות נוספות ובעיקר עם טיפולים בלתי תרופתיים כמו פעילות גופנית וטיפול נפשי מתאים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקת תרופות
    עינת
    31/10/2009

    שלום ד"ר נכבד.

    מזה 9 חודשים אני מקבלת תרופות.כגון נקסין/סאלאזופירין שלא צלחו.ולאחר פלקווניל פרדניזון ומטותרקסאט (4 כדורים).
    הכאבים חוזרים שוב ושוב. החל ממפרקי הידיים. ובבקרים 2 כפות הרגליים כמו אבנים כבדות. בימים האחרונים כאבים עזים בברך שלא יכולה ליישר את הרגל ולדרוך עליה.
    עייפתי מתרופות ובשבוע האחרון לקחתי פרדניזון ופלקווניל רק כדור אחד ליום במקום שניים עד שניגמרו ומאז כשבוע שאינני שותה שום תרופה מלבד המטותרקסאט.
    אני במו"מ מול בריאות כללית בנוגע להומירה - הגשתי עירעור 2 ואין לי כוונה לוותר להם.

    האם ההדרגתיות של הפסקת התרופה היתה מספיקה? ומה הסיכון בלהפסיק את התרופות בצורה זו?
    אודה לתשובתך
    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפסקת תרופות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    31/10/2009

    עינת שלום
    הפסקה מהירה של טיפול בסטרואידים (פרדניזון) בהחלט עלולה להוביל להתלקחות של המחלה. מכיוון שעד כה טופלת במטוטרקסאט ופלקווניל, ונזקקת לטיפול במקביל בפרדניזון, ומכיוון שטרם התחלת טיפול בתרופה אחרת כמו HUMIRA, לא מומלץ להפסיק את הסטרואידים ובוודאי לא בצורה פתאומית. אני הייתי ממליץ לחכות עד להתחלת תרופה אחרת, בין אם זה HUMIRA או תרופה ביולוגית אחרת (כמו אנברל או רמיקייד) ורק אז להפסיק בהדרגה את הסטרואידים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אטופן
    תמר
    31/10/2009

    שלום
    התחלתי לקחת אטופן 600 XL לדלקת בגיד יד ימין (אני מתכנתת) . המרשם נקבע ל-10 ימים כדור כל יום. חלה הטבה במצב היד, שאלות:
    1. האם יש צורך לקחת את התרופה לכל ה-10 ימים או אפשר להפסיק אחרי 3-4 ימים ?
    2. האם זה נכון שחמום המקום ע"י סאונה ביתית, חמי געש , כריות חימום וכו' עדיפות על לקיחת אטופן ?
    תודה וסופ"ש רגוע
    תמר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אטופן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    31/10/2009

    תמר שלום
    אם חל שיפור במצב אין זה הכרחי להמשיך לקחת את התרופה (לא מדובר באנטיביוטיקה).
    חימום המקום בהחלט עשוי להקל - בשילוב עם האתופן או גם לאחר הפסקתו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחפש רופא מומחה - סארקיודוזיס
    שלום
    31/10/2009

    שלום.

    לאחרונה גילו אצלי סארקיודוזיס בריאות במספר חוליות ובאגן .
    אין לי שום תסמינים כרגע. הדבר נתגלה בבדיקת סקר רגילה בצילום ריאות.
    שלאחריה עברתי CT + בדיקות דם + ביופסיה מהריאות ולשד .
    הייתי מבקש לדעת האם מישהו מכיר רופא שיש לו נסיון עם סארקיודוזיס בעצמות ??

    תודה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    31/10/2009

    שלום רב,
    סרקואידוזיס היא מחלה רב מערכתית אשר פוגעת בראש ובראשונה בריאות אך גם במפרקים, עיניים, עצמות ועוד. לרוב רופאי הריאות הם המתמחים בטיפול במחלה זו אבל בהחלט כדאי לבצע את המעקב והבירור במסגרת של בית חולים גדול אשר מצוייד גם במכון ריאות וגם במכון ראומטולוגי מבוססים וגם בשירותים האחרים הנדרשים לניהול של מיקרים מורכבים מסוג זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מטטרוקסט - שאלה?
    רוני
    30/10/2009

    1.כמה זמן התרופה כבר קיימת בשוק ומה עשו לפני שהמציאו אותה? 2. ידוע שמטטרוקסט מוריד את הרמה של המערכת החיסונית אז השאלה באם מותר למי שנוטל בקביעות את התרופה גם לקחת מחזקים למערכת החיסון כמו שום ודברים אחרים והאם זה לא נוגד את התרופה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מטטרוקסט - שאלה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    30/10/2009

    רוני שלום
    מטוטרקסאט היא תרופה וותיקה שנמצאת בשוק כבר עשרות שנים. לפני שהחלו להשתמש בה כטיפול בדלקות מפרקים נעשה שימוש בתרופות אנטי דלקתיות אחרות כמו מלחי זהב אשר ככלל היו יעילות אך גרמו לתופעות לוואי קשות ושכיחות יותר. כמו כן נעשה שימוש רב בסטרואידים שגם להן כידוע תופעות לוואי רבות.
    אין מניעה להשתמש בשום או בתוספים טבעיים אחרים בזמן הטיפול במטוטרקסאט. חשוב ליטול את הויטמין חומצה פולית בזמן הטיפול, אך מומלץ לא לקחת תוסף זה באותו יום יחד עם המטוטרקסאט כדי למנוע פגיעה ביעילות הטיפול.  

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי פרקים וקשיון בוקר
    דנה
    30/10/2009

    שלום,
    אני סובלת כבר כ- 7-8 שנים מקשיון בוקר המתבטא בכאבים בכפות הידיים (בעיקר באצבעות - מתקשה לכופף אותן בבוקר) בדגש על האצבע המורה באחת הידיים אשר כואבת גם במהלך היום, ובכפות הרגליים (הליכה מפיגה מעט את הכאב), כאשר בחודשים האחרונים התחלתי לסבול מכאבים בגב התחתון וברגליים בכל פעם שאני שוכבת או יושבת זמן ממושך. לפיכך אינני מסוגלת לישון לילה שלם מבלי להתעורר בכדי "להתכדרר" ללכת או לשבת כדי להפיג את הכאב ברגליים ובגב התחתון. יחד עם זאת, אין לי נפיחות או רגישות במישוש במפרקים. להיפך, עיסוי המפרקים עוזר לי להפיג את הכאב.
    חשוב לי לציין שלפני כעשור בזמן שירותי הצבאי (כיום אני בת 30) אבחנו אצלי קוליטיס במעי הגס, אך המחלה רדומה מאז ואינני מטופלת בדבר. פעם נאמר לי שיתכן קשר בין השניים ולכן ציינתי זאת כאן.
    בנוסף, לפני מספר שנים רופא המשפחה שלי שלח אותי לבדיקת נוגדנים אנטי-DNA בעקבות פריחות חוזרות על כל הגוף, והתוצאה היתה שלילית.
    ביקרתי אצל אורטופד שאמר שזוהי אינה בעיה אורטופדית, והוא המליץ להגיע לראומטולוג (אך פגישה פרונטלית תתאפשר לי רק בעוד כחודשיים) ובדף סיכום הביקור הוא כתב arthralgia ואמר שזו ככל הנראה מחלה אוטו-אימונית.
    אודה אם תוכלו "להאיר את עיניי" לגורמים אפשריים.
    תודה מראש, דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי פרקים וקשיון בוקר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    30/10/2009

    דנה שלום,
    חלק מהחולים הסובלים ממחלת מעי דלקתית כרונית (בין אם מדובר במחלת כרון או בדלקת מסוג Ulcerative colitis) מפתחים בנוסף דלקת מפרקים אופיינית. דלקת זו מערכת לרוב את מפרקי האגן ואת עמוד השדרה אך לעיתים גם מפרקים היקפיים (כלומר מפרקים בידיים וברגליים). למרות שמחלת המעי איננה פעילה, אם היא אכן אובחנה באופן וודאי יתכן שמדובר גם במקרה זה על דלקת מפרקים הקשורה למחלת מעי דלקתית.
    לקראת הבירור הראומטולוגי מומלץ לבצע בדיקות דם הכוללות תפקודי כבד וכליה, ספירת דם, שקיעת דם, CRP וכן נוגדנים מסוג RF ו - ANA. יתכן שהראומטולוג ירצה לבצע גם בדיקות נוספות כולל בדיקת p-ANCA ונוגדנים מסוג ASCA - כל אלו הם נוגדנים אשר עשויים להופיע במחלות מעי דלקתיות. בנוסף סביר להניח שיהיה צורך בצילומים של כפות הידיים, מפרקי האגן האחוריים (מפרקי ה - Sacro-Iliac) ואולי גם בדיקות הדמייה נוספות. החדשות הטובות הן שאם אמנם מדובר בדלקת מפרקים המלווה מחלת מעי דלקתית קיימות כיום תרופות יעילות לטיפול בבעייה זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים
    זאב
    29/10/2009

    יש לי דורבן בשתי הרגליים, לאחרונה כואבות לי הכריות של כפות הרגליים, חוץ מזה כואבות לי כפות הידיים כשאני לוחץ ידייםת יש לי הרגשה שכפות הידיים שלי רזו וחסר לי מגן (יש לציין שהיה לי כוח רב בכפות הידיים).

    מה עלולה להיות התופעה והאם יש פתרון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    30/10/2009

    תופעות כאלו בכפות הידיים עלולות להיגרם עקב לחץ על עצבים בכפות הידיים - תסמונת המנהרה הקרפאלית, שגורמת בד"כ גם הרגשה של נימול בידיים. מצב זה ניתן לאבחון על ידי בדיקת הולכה חשמלית בעצבים - בדיקת EMG.
    מעבר לזה צריך לשלול גם מחלות מפרקים דלקתיות על ידי ביצוע בדיקות דם מתאימות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי פרקים בזמן מנוחה בעיקר
    שרה זהבי
    29/10/2009

    אני סובלת מכאבים בפרקים לעיתים מאז שקבלתי חזרת בגיל 21, היום אני בת 67 , והתחדדו לי כאבים חזקים בזמן מנוחה בעיקר, ובעיקר ברגל שמאל ובשוק, ישנה גם לפיחות קלה מתחת לברך.

    בנוסף בדיקות הדם מראות על דלקת, שעיקה גבוהה ועוד משהוא בדם המורה על דלקת, הרופא לא מתרגש ואפילו צוחק.

    נותן לי אטופן שלא עזר, ושולח אותי לפזיוטרפיה שבעבר לא עזרה לי, פניתי אף לרופא אורטופד שאמר לי, "כן יש לך שינויים במקום שכואב לך" ושוב לא עשה דבר משמעותי.

    האם עלי לסבול , מה עושים?.

    בתודה מראש
    שרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    30/10/2009

    שרה שלום,
    במקרה שאת מתארת יש צורך לקבוע אם אכן מדובר במחלת מפרקים דלקתית או בכאבים שאינם על רקע דלקתי. אופי הכאב, אשר גובר במנוחה (ומוקל בזמן פעילות) מתאים דווקא לכאב על רקע דלקתי, וגם העלייה בשקיעת הדם ובמדדי דלקת אחרים עשוייה להתאים לכך. יחד עם זאת בדיקות כאלו אינן ספציפיות לדלקת מפרקים ועלולות להיות מוגברות גם במצבים דלקתיים אחרים.
    הממצאים בבדיקה הגופנית חשובים מאד לאבחנה. אם יש בבדיקה סימנים של נפיחות, הצטברות נוזל בתוך המפרק, רגישות בהנעת המפרק וכו' - הסיכוי לדלקת עולה. אם יש נוזל בכמות משמעותית ניתן גם לנקר את המפרק ולקחת נוזל לבדיקה במעבדה. תוצאות בדיקה כזו חשובות גם הן לאבחון מהות הבעייה.
    אם המסקנה הסופית היא שלא מדובר בתהליך דלקתי, יתכן שהכאבים הם תוצאה של אוסטאוארטריטיס - מצב בו קיימת שחיקת סחוסים המלווה ביצירת זיזי עצם בסמוך למפרק, עם כאבים, חריקות והגבלה בתנועה. אין טיפול תרופתי ספציפי למצב זה. ירידה במשקל מומלצת עבור הסובלים מעודף משקל, כדי להפחית את העומס על המפרק. פיזיותרפיה לחיזוק השרירים הסמוכים יכולה לעזור. תוספי מזון כמו גלוקוזאמין וכנדרואיטין סולפאט עוזרים במידה מסויימת וגם התרופה ART-50 עשוייה להאט את קצב השחיקה לטווח הרחוק. במצבים מתקדמים יש לשקול גם התערבות כירורגית (החלפת מפרקים).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום