מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיה בחצוצרותדינה18/10/2009
אני בת 33 + 2 ילדים לפני שנתיים עברתי דלקת חריפה באגן התברר באולטרסאונד שהחצוצרות מלאות בנוזל שלחו אותי לצילום רחם שם התברר שהחצוצרות פתוחות, יש מעבר של החומר בשני הצדדים אבל שנה וחצי אני מנסה להכנס להריון עשיתי גם 2 הזרעות וזריקות ללא הצלחה הרופא ממליץ על לפרוסקופיה וטוען שאולי יש הידבקויות באגן או חסימה חלקית של חצוצרות 5503אני מפחדת , יש לדעתך דרך אחרת לברר אם יש בעיה בחצוצרות בלי ניתוח ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצוצרות פתוחות
פרופ' ראול אורביטו18/10/2009בצילום החצוצרות פתוחות
נוכחות הידבקויות סביב חצוצרה- במידה ולא זוהו בצילום- אכן יזוהו בלפרוסקופיה
האופציות העומדות בפניך הינן לבצע לפרוסקופיה- ובמידה וקיימות הידבקויות או חצוצרות עם נוזלים (הידרוסלפינגס) לטפל בהתאם
או לעבור להפריה חוץ-גופית ואם לא תהרי אחרי 2-3 מחזורים- לא יהיה מנוס מלפרוסקופיה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום לך
רונית20/10/2009אני רוצה רק לומר לך שאני עברתי לפרסקופיה לפני חודש והשד לא נורא כל כך...
אם תרצי לשאול-אני כאן...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות
דינה20/10/2009רציתי לשאול כמה זמן החלמה ?היו כאבים חזקים אחרי הלפרוסקופיה יש סימנים בבטן?
פתחו לך את החצוצרות או הוצאו אותם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סתימה בחצוצרהסוניה18/10/2009
היכנס להיריון מעל שנה...לא מזמן אחרי כל הבדיקות שעשית כולל צילום רחם גילו אצלי סתימה בחצוצרה ימנית.התחלתי טיפול עם גונאל(זריקות)סה"כ רק התחלתי את הטיפול (רק חודשיים)
השאלה שלי היא אם סתימה בחצוצרה זה משהו שחייב הפריה או שאפשר לפתור את הבעיה בעזרת הזריקות שאני מקבלת היום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתימה
פרופ' ראול אורביטו18/10/2009אם החסימה קריבנית- הטיפול יתכן ע"י ניסיון פתיחה בצינטור
אחרת- ממשיכים בטיפולי פוריות- זריקות ואח"כ הפריה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם בהרדמהחגית16/10/2009
ד"ר טוגנדרייך, שלום
באפריל עברתי אצלך צילום רחם בו הודגם "רחם במבנה תקין, מילוי הומוגני של חלל הרחם, מעבר ופיזור משני הצדדים. הדגמת המעבר והפיזור משמאל הצריכה הזרקה סלקטיבית לפתח החצוצרה. מימין קיימת הרחבה אמפולרית קלה עם מעבר ופיזור בהמשך."
חודש אחרי ביצוע הבדיקה ובנסיון הראשון עם טיפול הורמונאלי נכנסתי להריון תאומים אשר הפסיק להתפתח בשבוע השישי. עברתי גרידה. אחריה הסתבר כי נותרה שארית הריון (בהיסטרוסקופיה אבחנתית) ונאלצתי לעבור היסטרוסקופיה ניתוחית להוצאת השארית. לאור הגרידה והשארית, המליץ הרופא המטפל על ביצוע צילום רחם חוזר כעת.
לפני הצילום לקחתי שני כדורים לשיכוך כאבים שלא עזרו לי. אני יודעת שלא כולם חשות כך, אך לי הצילום כאב מאוד. זו אולי הבדיקה הכואבת ביותר שעברתי אי פעם. בעיקר תחושת הלחץ הגובר והולך עם החדרת חומר הניגוד.
ברורה לי התרומה המשמעותית של הצילום לעובדה שאכן הושג הריון וברורה לי חשיבות החזרה על הבדיקה כעת. האם יש דרך לחזור על הבדיקה בלי לחוות שוב את הכאב הבלתי נסבל והיכן ניתן לעשות זאת? האם יש אופציה של הרדמה חלקית?
תודה מראש,
חגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אילחוש
ד``ר דניאל טוגנדרייך16/10/2009ניתן לבצע בהרדמה מקומית - עלייך להודיע לי על כך יום לפני הבדיקה.
במקרים חריגים ביותר ניתן לבצע בהרדמה אזורית (אפידורלית) בבית חולים אסותא ת"א
עלייך לבדוק עם הקופה המבטחת שיתנו כיסוי כספי לפעולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאילחוש
חגית16/10/2009תודה רבה על המענה המהיר.
חגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צנתור חצוצרותקארין16/10/2009
רציתי לדעת על תהליך הצנתור.
מה משך הפרוצדורה?
האם מתבצע בכל ביהח?
יש אישפוז?
האם למטופלת עם "עבר" נקי כלומר ללא ניתוחים דלקות וכו' ביוץ סדיר ,למעט חצוצרה סתומה ,יש סיכוי להריון טבעי,בעקבות הצנתור?
מה אחוזי הסיכוי, האם הסיכויים הם כמו של מטופלת "רגילה"?
אני מטופלת IVF בעקבות חצוצרה סתומה, ושוקלת אולי לעשות צנתור,מאחר ואני מיואשת מכל הפרוצדורה ההורמונים וכו' גילי 38 .
לתשובה אודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צינטור
פרופ' ראול אורביטו16/10/2009לגבי הפרוצדורה- ראי במדור שאלות נפוצות בפורום
צינטור לא מתבצע בכל בי"ח- למיטב ידיעתי מתבצע בבי"ח השרון, מרכז רפואי ברזילי ואסותא תל- אביב
ספציפית לגביך- אם כבר נמצאת בטיפולי IVF- מטרת הצינטור לאבחן האם קיימת חסימה רחיקנית- שיכולה להפריע לקליטה גם ב- IVF.
סיכויי ההריון ב- IVF אמורים להיות גבוהים יותר מסיכוי להריון טבעי גם לאחר צינטור מוצלח
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמצנתר עלי להוסיף ולסייג
ד``ר דניאל טוגנדרייך16/10/2009נכון IVF טיפול עם תוצאות מצויינות ובמיוחד כשמדובר בעקרות על רקע חסימת חצוצרות.
יחד עם זאת פתיחת חסימה קרובה לרחם ולו בצד אחד משפרת מאד הסיכוי להתעברות.
קיים יתרון ברור למצב בו נסיונות ההתעברות אינם תלויים ביחידת ה IVF ומתבצעים בבית.
(גם אם הסיכוי להריון פר ניסיון קטן יותר מב IVF ).
צנתור מתבצע בבית חולים השרון, ברזילי, הדסה ירושליים, תל השומר ואסותא. יתכן וגם בבתי חולים נוספים - יש לבדוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צינטור חצוצרותקארין15/10/2009
בוצע צילום רחם חצוצרה ימנית סתומה.
אני כרגע בטיפולי הפרייה חוץ גופית. אני תוהה למה לא הוצע לי צינטור?
האם בגלל גילי 38?
תודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרופאים שונים דעות שונות
ד``ר דניאל טוגנדרייך15/10/2009תנאי לצנתור - שסוג החסימה מתאים (חסימה בקצה הרחמי של החצוצרה ולא בקצה השחלתי).
יש מקום לשקול צנתור גם כשרק חצוצרה אחת סתומה.
גילך אינו סיבה להמנע מצנתור.
נכון יהיה אם תתיעצי עם רופא הפריון שלך בסוגיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם לאחר קיום יחסיםתמר14/10/2009
היום ביקרתי אצל הרופאה שעשתה לי אולטסאונד ואמרה לי שעל פי הבדיקה אני אמורה לבייץ עוד 5 ימים ונתנה לי הפניה לבצע צילום רחם כמה שיותר מהר. קבעתי תור למחר בבוקר ואמרו לי שאסור לקיים יחסים מאז המחזור. אני קיימתי יחסים לפני יומיים. האם אני לא יכולה לבצע את הבדיקה על אף שהרופאה לא אמרה לי על כך דבר ולפי הבדיקה אני לא בהריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון
ד``ר דניאל טוגנדרייך14/10/2009תנאי מוקדם להריון הוא ביוץ.
בדיקת האולטראסאונד אינה מספיק אמינה בשביל לקבוע בוודאות שלא היה ביוץ.
כדאי לבצע בדיקת דם לפרוגסטרון. אם הפרוגסטרון נמוך ניתן לקבוע בוודאות שלא
היה ביוץ .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהובנוסף
פרופ' ראול אורביטו15/10/2009לאור העובדה שכבר קיימת יחסים- אזי אין מקום\אסור לבצע צילום במחזור נוכחי,
אלא, רק לאחר הוסת הבאה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסי מין לפני צילום רחםד``ר דניאל טוגנדרייך14/10/2009
היום ביקרתי אצל הרופאה שעשתה לי אולטסאונד ואמרה לי שעל פי הבדיקה אני אמורה לבייץ עוד 5 ימים ונתנה לי הפניה לבצע צילום רחם כמה שיותר מהר. קבעתי תור למחר בבוקר ואמרו לי שאסור לקיים יחסים מאז המחזור. אני קיימתי יחסים לפני יומיים. האם אני לא יכולה לבצע את הבדיקה על אף שהרופאה לא אמרה לי על כך דבר ולפי הבדיקה אני לא בהריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיזמון
פרופ' ראול אורביטו15/10/2009כאמור, לאור העובדה שכבר קיימת יחסים- אין מקום\אסור לבצע צילום במחזור נוכחי,
אלא, רק לאחר הוסת הבאה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תור לד"ר טוגנדרייךיעל14/10/2009
שלום.
קיבלתי הפניה מרופאת נשים לצילום רחם וחצוצרות וכן היסטרוסלפינגוגרפיה. הייתי מעוניינת לדעת האם לדר´ טוגנדרייך קיים הסדר עם קופ"ח כללית וכיצד ניתן לקבוע אצלו תור לצילום דרך קופ" ח כללית.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו14/10/2009ראי פירוט בשאלות נפוצות בפורום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתור
ד``ר דניאל טוגנדרייך14/10/2009ימי ג 0800 עד 0900 הרצל 34 רמת גן
ניתן לקבוע ב *7300* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתור לד"ר טוגנדרייך
יעל23/10/2009שלום.
נקבע לי תור לצילום רחם בהרצל 34 רמת גן, ליום ג' בשעה 9:30 ורציתי לוודא האם הצילום יתבצע ע"י ד"ר טוגנדרייך או שהוא מקבל רק עד השעה 9:00 ולאחר מכן לא ניתן בוודאות לדעת מי הרופא המבצע את הצילום. חשוב לי לדעת היות שאני מגיעה במיוחד לר"ג בכדי להבדק ע"י רופא זה.
אודה על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהימי ג הרצל 34 ר"ג בין 800 ל 900
ד``ר דניאל טוגנדרייך23/10/2009
אני מבצע HSG (צילום רחם וחצוצרות) במכון רנטגן של קופ"ח כללית הרצל 34 ר"ג ימי ג 0800 עד 0930 . ניתן להגיע עם הפנייה וסבלנות אחרי ווסת ובטרם יחסי מין. חובה להביא הפנייה מרופא.
ניתן לקבוע מסודר ב *2700* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח בלפרוסקופיהשיר11/10/2009
שלום רב,
בעוד כחודש אני אמורה לעבור ניתוח לפרוסקופיה לכריתת החצוצרה עקב הדרוסלפניקס שנוצר בעקבות שני הריונות חוץ רחמיים.
החצוצרה השניה תקינה.
בנוסף יש לי כאבים לסירוגין כמו דקירות והרגשה שמשהו שורף מבפנים וכאבי גב לפני מחזור.
האם הניתוח יכול לשפר את קליטתי להריון טבעי?
האם ניתוח זה פוגע ברזרבה השחלתית בעתיד?
אחרי הניתוח מתי אוכל להקלט להריון?
אשמח לכל דעה מקצועית.
בברכה,
שירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח
פרופ' ראול אורביטו11/10/2009הניתוח אמור לשפר את סיכוייך להרות- גם טיבעי במידה והחצוצרה השניה תקינה
פגיעה ברזרבה השחלתית הינה אחד מסיבוכי הניתוח
הקליטה- תיאורטית בביוץ העוקב לניתוח
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתי...
רוני11/10/2009ד,ר רוברטו תודה על תשובתך המהירה.
לא הבנתי את תשובתך האם הניתוח אמור לפגוע ברזרבה השחלתית או משפר את הסיכוי להרות טבעי? מה הכוונה אחד מסיבוכי הניתוח האם הניתוח פוגע ברזרבה השחלתית ובכל זאת אפשר להרות טבעי?
שוב תודה והמשך יום נפלא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההריון
פרופ' ראול אורביטו11/10/2009באופן כללי ניתוח אמור לשפר את הסיכוי להרות באופן טיבעי ולאחר טיפולי פוריות
לגבי הרזרבה, בחלק קטן מהמיקרים- קיימת פגיעה באספקת הדם לשחלה- ובעקבות כך פגיעה ברזרבה השחלתית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחיצהויקי10/10/2009
שלום, הריון 1 הופסק לאחר CMV חיובי.
הריון 2 הופסק לאחר בדיקה בשבוע 9 שהעובר תואם שבוע 6 ללא דופק.
בבדיקה של רופא במיון הוא ראה רחם עם מחיצה (יש לציין שבוצעה בדיקת אולטרסאונד רגילה לא תלת מימד).
ברצוני לברר האם יש צורך בבירור נוסף, צילום רחם אולי? או שאפשר לנסות להרות שוב?
אני במכבי, האם הרופא מחויב לתת לי הפניה לצילום רחם או שזה לשיקול דעתו?
כי כשדיברתי עם הרופא לגבי הסרה של המחיצה הוא לא התלהב מהאופציה של לבדוק ואמר שגם עם מחיצות אפשר ללדת.
האם אתה מקבל גם כרופא גניקולוגי רגיל כמו שעבדת בזמנו באשדוד או שעכשיו זוהי רק מרפאה בצורה פרטית?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחיצה
פרופ' ראול אורביטו10/10/2009בחשד למחיצה- ראוי בירור ע"י סונר תלת מימד או היסטרוסקופיה
ועפ"י המימצאים לשקול המשך בירור
דר' טוגנדריך מקבל בגבעתיים מטופלות מכבי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםטל08/10/2009
הופניתי לביצוע צילום רחם, כיוון שילדתי כחודש וחצי טרם הזמן עקב ירידת מים מוקדמת.
בנוסף, העובר היה במצב עכוז ולכן עברתי קיסרי חירום.
כעת, לפני הריון שני אני חוששת שהתסריט של לידה טרם הזמן יחזור על עצמו, ולאחר התייעצות הומלץ על הצילום. ממה שקראתי כאן הבנתי שהצילום נעשה כשמנסים לגלות סיבות לאי פריון, ובמקרה שלי נכנסתי להריון מייד... האם באמת במקרה שלי בדיקה כזו יכולה לתרום במשהו ואם יתגלה ממצא של מום ברחם מה עושים?
ושאלה נוספת, האם ניתן לברר עם המנתח שביצע את הקיסרי אם יש בעייה במבנה הרחם על מנת להימנע מצילום?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו08/10/2009צילום רחם יכול לגלות בעיה אנטומית ברחם- אם כי גם אולטרסאונד ובעיקר תלת מימד עושה זאת באופן לא פולשני ולא פחות טוב
לגבי בירור עם המנתח- ניתן לפנות לבי"ח ולבקש צילום של דו"ח ניתוח- שאמור לתאר את המימצאים בניתוח
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהודבר נוסף
ד``ר דניאל טוגנדרייך09/10/2009לעיתים ירידת מים מוקדמת ללא צירים המקדימים אותה נובעת מ "אי ספיקת צוואר הרחם" מצב שניתן לחשוד בו בממצאי צילום רחם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוח תוצאת צילום רחם בבקשהליהי08/10/2009
להלן התוצאה:
רחם במבנה תקין,
פגם מיליו קטן כהדבקות בקרן ימין:- מה זה אומר?
מעבר ופיזור משני הצדדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגם מילוי
ד``ר דניאל טוגנדרייך09/10/2009פגם מילוי =אזור שאינו מתמלא בחומר הניגוד.
לעיתים משקף הדבקות של דופן קידמי לאחורי (של הרחם)
אם קטן חסר משמעות
לעיתים משקף "ארטיפקט" ממצא הקיים בצילום ולא במציאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח לפרוסקופיהרוני07/10/2009
שלום רב,
אני מיועדת לעבור לפרוסקופיה להסרת החצוצרה עקב הדרוסלפינקס מתמשך וכאבים נלווים עם דקירות והרגשה שמשהו שורף שם מבפנים שמופיעים לסירוגין בחצוצרה השמאלית.
עברתי שני הריונות חוץ רחמיים אקטופים בחצוצרה השמאלית וכנראה הריונות אלו פגעו בחצוצרה וגרמו להדרוסלפניקס.
בצילום רחם מבנהה רחם תקין חצוצרה ימנית תקינה ומעבר תקין והחצוצרה השמאלית חסומה עקב הדרוסלפניקס.
האם ניתוח זה אמור לשפר את הקליטה להריון טבעי במידה והחצוצרה השניה תקינה?
האם ניתוח זה יפגע ברזרבה השחלתית?
אשמח לכל דעה מקצועית.
תודה רבה. ומועדים לשמחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כריתת חצוצרה
ד``ר דניאל טוגנדרייך07/10/2009הידרוסלפינגס עלול להפריע להתעברות גם אם חצוצרה נגדית תקינה.
נוכחות הידרוסלפינגס קשורה בשיעור מוגבר של הפלות מוקדמות
הידרוסלפינגס פוגע בסיכויי ההצלחה של IVF
ניתוח לכריתת חצוצרה עלול לפגוע בהספקת הדם לשחלה ולגרום לירידת תפקוד השחלה.
ביצוע הניתוח ע"י כירוג מיומן מקטינה הסיכון לתופעה לעיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום אחרי צילום רחםאיילת07/10/2009
אתמול עברתי צילום רחם אצל ד"ר טוגנדרייך אשר עבר בשלום , ללא כאבים מיוחדים, ותוצאה טובה.
במהלך הערב הבטן הייתה נפוחה וטיפה כואבת. אבל לא משהו יוצא דופן.
היום בבוקר (יום לאחר הצילום) קמתי עם דימום קל שמתחיל להתחזק.
שאלתי - האם זו תופעה נורמלית שיום אחרי פתאום מתחיל דימום?
מתי הדימום מתחיל להיחשב כבעייתי ויש לפנות לרופא?
תודה
איילת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדיין מדממת
איילת08/10/2009בהמשך להודעה הקודמת עדיין שואלת האם זה בסדר "טבעי" לדממם ? אני עדיין מדממת.
מתי להתחיל להילחץ? (או ללכת לרופא) ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדיין מדממת
איילת08/10/2009בהמשך להודעה הקודמת עדיין שואלת האם זה בסדר "טבעי" לדממם ? אני עדיין מדממת.
מתי להתחיל להילחץ? (או ללכת לרופא) ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדמם
פרופ' ראול אורביטו08/10/2009יתכן דמם לאחר צילום- אמור לפחות ולהפוך חום עם הזמן
במידה ונמשך\ צבעו נשאר אדום, מלווה בכאבים או בחום- עליך לפנות לבדיקה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה כמה זמן
איילת08/10/2009תודה על תשובתך ,
כאמור יום שלישי היתה הבדיקה, וביום רביעי התחיל הדימום ועד עכשיו אני עדיין מדדמת (אדום)
אין לי כאבים (מלבד התקפה קטנה אתמול) ואין לי חום.
שאלתי, מתי אמור להיפסק הדימום או להיחלש?
כמה ימים נחשב נורמאלי?
תודה
איילת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדמם
פרופ' ראול אורביטו08/10/2009אם כך עליך לפנות לבדיקה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיום יחסים לפני צילום רחםקמרון05/10/2009
שלום לרופאים.
לקראת סוף החודש אני אמורה לעבור צילום רחם.
על פי ההנחיות שקיבלתי, עד לצילום אסור לקיים יחסי מין. האם אסור לקיים יחסים בכלל או מותר לקיים יחסים מוגנים (עם קונדום)?
הבנתי כי החשש הוא מהריון בזמן הצילום, אך אני לא יודעת אם יש סיבה נוספת לאיסור...
תודה מראש !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ואם אפשר - מספר שאלות נוספות
קמרון06/10/2009קבעתי לי תור "ליתר ביטחון" להיסטרוסקופיה כמה ימים לאחר צילום הרחם, כדי שאם אזקק להיסטרו', ומכיוון שהתורים בקופ"ח מכבי די ארוכים, לא אצטרך להמתין חודש בין הצילום להיסטרו' (אם לא אזקק להיסטרו' אני פשוט אבטלאת התור).
שאלותי הן:
1) האם ניתן לבצע היסטרו' מס' ימים לאחר צילום ?
2) אם כן - האם ניתן לבצע את ההיסטרו' כשעדיין יש דימום / הפרשות מהצילום ?
3) בהנחה שאעבור היסטרו' + צילום, האם ניתן יהיה לנסות להיכנס להריון באותו חודש / בחודש שאחרי, או שאצטרך להמתין מס' חודשים ?
ושוב, תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיסטרוסקופיה
פרופ' ראול אורביטו08/10/20091) תיאורטית כן
2) תיאורטית כן
3) באותו חודש- לא הייתי ממליץ, אח"כ בהתאם למימצאים בבדיקות ההדמיה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות נוספות
ד``ר דניאל טוגנדרייך08/10/2009אין מניעה לבצע היסטרוסקופיה מייד לאחר צילום רחם.
דימום רחמי אמנם מפריע להיסטרוסקופיה אבל צילום רחם לא
גורם לדימום רחמי אלא לדימום מצוואר הרחם וגם זה רק לפעמים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיחסים
פרופ' ראול אורביטו08/10/2009אין לקיים יחסים מהווסת עד הצילום- מחשש להריון!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיחסי מין
ד``ר דניאל טוגנדרייך08/10/2009
היחסים חייבים להיות מוגנים בהחלט (לקונדום שיעור כשלונות גבוה יחסית במניעת הריון).
אם יש ספק ולו קל - עדיף לא לבצע הבדיקה מאשר לבצע כשאת מעוברת.
אין סיבה נוספת לאיסור על יחסים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



