מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לא עושה קקי מספר ימיםחני06/04/2010
שלום
בני בן 3 וחודשיים מתאפק מספר ימים רצופים בלי לעשות קקי . לא בסיר , לא במכנסיים , לא בשירותים רק לאחר שאני נותנת לא סירופ לשלשול ובמקרים מסוימים שמתי לו גליצרין רק אז הוא עושה קקי .
מה עושים ? אני ממש מוטרדת ולא רוצה שהוא ייתמכר לחומרים משלשלים
ממתינה לתשובתכם המהירה
חני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדות עם עצירות
אודט בוקאי02/05/2010שלום חני
חסר רקע לגבי איפה אתם נמצאים בהקשר של הגמילה-מתי החלה ,כיצד נעשתה ואיך הגיב בנך אליה.
בכל אופן, השימוש בתכשירים מונעי עצירות הוא בעיני הכרחי בשלב זה-על מנת שלא לייצר בעיה משנית של טחורים, פחד מעשיית צרכים בגלל כאב וכו'.
אשמח לייעץ לך ביתר פירוט עם קבלת מידע נוסף מצידך, הן על גמילה והן על התפתחותו של בנך ומאפייניו בגמילות עד כה (מוצץ?בקבוק?הנקה?). אם יש ילדים נוספים, כיצד הייתה הגמילה עבורם..
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גןמישהי06/04/2010
שלום
בתי עוד מעט בת שנה,
מתי נעשות ההרשמות לגנים/משפחתונים?
והאם אפשר להכניס את הילדה באמצע השנה לגן?
תודה
אני רוצה להכניס אותה לגן לקראת גיל שנתיים..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרשמה לגנים
אודט בוקאי02/05/2010שלום ריבי
הרישום לגנים פרטיים משתנה בהתאם למידת הביקוש של הגן-גנים מבוקשים סוגרים את ההרשמה שלהם כבר בחודשים דצמבר -ינואר! כאשר שאר הגנים פתוחים לרישום גם עד מרץ -אפריל. אותו כנ"ל לגבי כניסה של פעוט לגן באמצע שנה-בגנים המבוקשים לרוב לא יאפשרו זאת, וזאת בראש ובראשונה מתוך אינטגריטי של הגננת, אשר הציגה את הגן להורים הנרשמים כגן עם קיבולת מסוימת של ילדים ולא מעבר.. עם זאת, ישנם גנים בהם כן מאשרים כניסה במהלך השנה, במקרה של נשירה של אחר או לא נעים לומר, מתוך מטרה להרוויח עוד כסף..כשתסיירי בין הגנים תיווכחי שכל גן עם מדיניות משלו. ואולי את שואלת אם נכון יהיה להכניס את בתך באמצע שנה, שלא תכנס קטנה מדי(לפני שנתיים) או "גדולה מדי"(שנתיים וחצי). יש יתרונות לכאן ולכאן-לחסוך את המחלות של החורף, לזכות בהסתגלות יותר אישית..ועם זאת, כניסה באמצע שנה, אחרי שנוצרה דינמיקה חברתית בין הילדים ובין ההורים, גם היא לא פשוטה. בעקרון, אם יש לך מרחב תמרון, עדיף להכניס בגיל שנתיים וחצי ולא בגיל שנה וחצי. שאר השיקולים תלויים באישיות הילד, ביכולת ההורים, בהקשר המשפחתי(תינוק שעומד להוולד) וכו,.
לגבי משפחתונים, לדעתי יש יכולת גדולה יותר לגמישות מבחינת עיתוי הכניסה, לדעתי מדובר במסגרת שמתאימה עד גיל שנתיים-שנתיים וחצי, לכל היותר. בגיל שנתיים הייתי מכניסה מראש לגן, ולא למשפחתון.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיפוק מידי אצל ילדיפית כריסי05/04/2010
האם סיפוק מידי היא תכונה מולדת או נירכשת במהלך הילדות?
בני בן השלוש אינו מסוגל להתאפק כאשר הוא רוצה משהו, כל ניסיונותי לא מצליחים לעזור לו לחכות, בינקותו לא תמיד ניגשתי אליו מידי כאשר הוא בכה, נתתי לו קצת זמן עד שניגשתי, אך לא נראה לי שבכך פתרתי את הבעיה, הוא ממשיך לדרוש מידי דברים ובוכה כאשר לא מקבל. האם אפשר לעזור לו להתגבר על הסיפוק המידי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחיית סיפוקים
מיכל דביר קורן18/04/2010שלום יפית,
בגישה הקלאסית חשבו שתינוקות נולדים עם צורך בלתי נשלט לסיפוק הצרכים שלהם ואילו תפקיד ההורים הוא להפגיש אותם עם עקרון המציאות במטרה שילמדו כי לא ניתן למלא כל צורך, עליהם לדחות סיפוקים ולשאת את התסכול הנלווה לכך. זה חלק מהתבגרות - ההבנה שלא ניתן לקבל תמיד הכל ובכל זמן. החשיבה לגבי התפתחות היום היא יותר מורכבת, ומבוססת על אינטראקציה, אבל בכל מקרה ברור שבלי לחוות תסכולים, חוקים וגבולות לא ניתן ללמוד להתמודד איתם כשהם קורים.
פעוטות בני שלוש צברו במהלך חייהם כבר לא מעט תסכולים וחוויות מאירועים בהם אמרו להם "לא", "אסור" או "אי אפשר" ועדיין חלקם מתקשים יותר להתגבר על הקושי לדחות את הסיפוק מאחרים. בפועל, זהו לא דפוס שנעלם אף פעם : גם למבוגרים יש הרבה פעמים דחף ורצון לסיפוק מיידי, אך התבגרות משמע ההבנה שיש לדחות את זה, לוותר או להתגמש. לא כולם מצליחים ללמוד את זה גם כבוגרים...
חשוב לעשות סדר עדיפויות לגבי הדברים עליהם לא מוותרים בהשוואה לדברים שניתן להתגמש בהם כדי להעניק חוויה של והשפעה, אבל עדיין חשוב להעמיד גבולות וחוקים ברורים. זה נותן הרבה ביטחון ותחושת שליטה שחיוניות מאוד עבור ילדים עם קושי בדחיית סיפוקים.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מוכן לישון במיטה משלואליס03/04/2010
שלום לכולם.בני איתי בן 10 חודשים.יושן מגיל 5 חודשים איתי במיטה.אני ובעלי יושנים בחדרים נפרדים,לכן בהתחלה לא ממש הפריע לי לישון עם הילד במיטה.עכשיו אני מרגישה מותשת מהעניין,בשינה לא משוחררת מספיק כיוון שמפחד לא למעוך ולא לתת לא מכה תוך כדי שינה.כתוצאה עייפות מטורפת ובעיקר תסכול... אני משכיבה את בני היקר לישון בסביבות 10 וזה תמיד מלווה באכילת פורמולה לפני השינה,אחרת אין סיכוי שירדם.בנוסף לכך הוא רגיל לאכול את הבקבוק בשכיבה,לאחר סיומו הוא נרדם,כמובן במיטה שלי. כל הניסיונות להעביר אותו למיטה שלו (שהיא נמצאת באותו חדר ) מסתיימות בבכי מטורף וסירוב מוחלט,כל העייפות נעלמת בשניות....גם הניסיונות להעביר אותו למיטה שלו שהוא כבר נמצא בשינה עמוקה מסתיימות בכישלון,הוא מתעורר אחרי כמה דקות ולא מספיק לצרוח.בבקשה תעזרו לי אני מתוסכלת,עייפה ועצבנית....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגלי שינה
אודט בוקאי02/05/2010שלום אליס
שינה של תינוק במיטה נפרדת ובחדר נפרד משלו, חשובה הן לתינוק והן להוריו. מבחינת התינוק, שינה במיטה שאינה לפי מידותיו ואינה בטיחותית היא בעייתית. בנוסף, סדר היום של התינוק שונה מסדר היום של הוריו. בחדר התינוק אמורה להיות אוירת שינה, אור מעומעם ואין נכנס ויוצא, בעוד הליכתו לישון בחדר הוריו אינה מאפשרת תנאים אלו. כניסתו של תינוק למיטת הוריו, במקום אחד ההורים, מכניסה אותו לתפקיד שאינו מותאם לו, כביכול כשותף של אותו הורה ובכך מבנה המשפחה משתבש-בעוד אתם אמורים להיות יחידת הורים והוא ילד, כרגע אין מבנה ברור ועלולות להיות לכך השלכות על התפתחותו בעתיד. היכולת להרדם לבד ובאופן עצמאי מחזקת את בטחונו של הילד ביכולותיו וזהו שלב משמעותי בדרך לנפרדות ורכישת עצמאות.
את מתארת כי בנך נרדם כרגע במיטתך עם בקבוק, כלומר, בכוחות עצמו ולא כאשר את מאכילה אותו. זוהי כבר התחלה טובה מאחר שהוא אינו תלוי בך. השלב הבא צריך להיות השכבתו במיטתו הוא להרדמות בתחילת הלילה-לא לאחר שנרדם במיטתך. מדובר בתהליך ובתחילה בהכרח הוא ימחא, אך אם תהיי עקבית מתוך ההבנה כי את עושה את מה שנכון עבורו, הוא יסתגל בהדרגה. בהמשך, העבירי את מיטתו מחדרך והשארי לידו (שתפי גם את בעלך בתהליך המייגע אך חשוב זה!!) תוך ליטוף ואוירה נינוחה. עירכו טקס לפני ההשכבה הקשור לחפצים בחדרו-הפרדו מהם אחד אחד באמירת לילה טוב מחר נפגש שוב-הליכה לשינה היא בבסיסה תהליך של פרידה ומכאן מרבית הקושי.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת צמודהשירין צימרמן03/04/2010
שלום,
יש לי תינוקת בת 10 חודשים, חייכנית ורגועה. היא הולכת כבר על 4 ומצליחה לעמוד בעזרת חפץ שהיא נתמכת בו. אני עובדת כל יום בין 7:00-16:45 יוצא שאני לוכת אותה למעון ובעלי מחזיר אותה ונמצא איתה כשעה עד שאני חוזרת. כשאני מגיעה הביתה היא נצמדת אלי , היא מחזיקה את הרגליים שלי מאחור ורוצה שארים אותה, ישנם מעט מאוד מצבים שהיא משחקת לבד.
האם זה נורמטיבי? האם לשתף פעולה איתה? אני לא רוצה שהיא תהיה צמודה אלי כל הזמן
תודה, שירין הודיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת צמודה
מהא04/04/2010שלום שרין,
זה אכן טבעי שהתינוקת שלך צריכה אותך לאחר יום עבודה שבו את לא נמצאת לידה, את יכולה לשתף פעולה איתה תוך כדי כך להיות עירה לכל העניין של תליות יתר של התינוקת אלייך. את יכולה לתת לה תשומת לב בכך שהיא כפי שאת מתארת גם זקוקה לכך במיוחד כי את עובדת מהבוקר. לשבת עם התינוקות שלך ולייצור אינטראקציה כלשהי דרך למשל משחק.... אינו גורם לתינוקת שלך להיות צמודה להפך זה יכול לספק לה את מלוא הרגש והאהבה של אם לבת שלה. נוסף על אך התינוקת שלך נמצאת בשלב שהוא מאוד ייחודי מבחינת התפתחות המוטורית שלה –הולכת על ארבע וכן חשוב מאד להתייחס לעניין הזה ואפילו לייצור איתה אינטראקציה בזמן ישיבה על רצפה( למשל) ועצם כך שהיא מחזיקה ברגליים שלך מעיד לך שהיא מחפשת אותך לידה בשלב זה.
מקווה שעזרתי
מהא- סטודנטית לתואר שני בחינוך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק מאוד קשור לאמאמיכלי01/04/2010
שלום,
יש לי שאלה קצת מורכבת, אני אנסה לתת כמה שיותר פרטים כי הנושא מטריד אותי ואני לא יודעת האם ואיך יש לטפל בו.
אורי בני בן שנה וארבע. תינוק מקסים, מאוד רגוע, מאוד חייכן וחכם. הוא מפותח מאוד מבחינה ורבלית, מבין כמעט כל מה שאומרים לו ואומר כבר המון מילים. מבחינה מוטורית התפתח היטב, וכרגע עדיין לא הולך לבד אבל כבר עושה מספר צעדים לבד והולך בבטחון רב עם תמיכה.
אורי נמצא במשפחתון קטן עם עוד שני ילדים החל מספטמבר, ההתחלה היתה קצת קשה אולם הוא השתלב היטב וכעת הוא אוהב מאוד את המשפחתון והולך אליו בשמחה כל יום.
אני נמצאת איתו כל יום החל משעה 1600 ועד ההשכבה (1930).
בעלי עובד בעבודה חדשה ולרוב מגיע הביתה רק למקלחת שלו. בנוסף, פעם ב-3 שבועות הוא נעדר למשך שבוע לצורך נסיעת עבודה לחו"ל. אציין גם שאני בהריון בחודש שביעי.
הסוגייה שעליה הייתי רוצה להתייעץ היא הקשר של אורי אליי. אורי ואני נהנים מאוד יחד: אנחנו מסתדרים היטב ופבועל מבלים יחד שעות רבות. בחודשיים האחרונים אני מרגישה שהוא הפך לקצת יותר מדי תלותי בי. כאשר אנחנו יחד הוא כמעט ולא מוכן לשחק לבד. הוא משחק כמה דקות ואז רוצה שאשחק איתו. כאשר אני לא משתפת עולה ונחה או קוראת הוא מתרגז ומנסה להסב את תשומת ליבי בכל דרך אפשרית. חשוב לי לציין שיש לו יכולת ריכוז גבוהה ובגן למשל הוא משחק לבד נהדר. בנוסף, כאשר נשאר עם אבא שלו ואני לא בסביבה הוא משחק לבד זמן ארוך (20 דקות עד חצי שעה). בנוסף, בשבועות האחרונים הוא מאוד רוצה שארים אותו בידיים או לפחות אשב לידו קרוב גם כאשר יש אנשים אחרים בסביבה (אבא/סבא/סבתא) הוא משחק איתם יפה ומייד כשאני מופיעה רוצה רק אליי ולא רוצה להמשיך לשחק איתם יותר. התופעות האלו מחריפות מאוד כאשר בעלי בחו"ל.
אני לא "כ יודעת איך להתמודד עם המצב, ובנוסף חוששת שלאחר הלידה המצב רק יהיה גרוע יותר. האם הוא באמת תלותי מדי או שמדובר במשהו טבעי לגילו? כיצד ניתן "ללמד" אותו לא להיות צמוד אליי כאשר אני נמצאת לידו?
אשמח לכל תשובה!
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה.... עדיין רלוונטי
מיכלי24/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה למיכל
אילנה וינר-ריבקה24/04/2010מיכל שלום
אני מבינה שאת כעת מתקרבת לסוף היריון שני.
את תיארת ילד מפותח, נבון וורבאלי אז מאד יכול להיות שהוא מבין וחש את קירבת הלידה... בנוסף, בגילו, הוא נימצא בתקופת " שיא " של חרדת זרים. כאשר את נמצאת הוא רוצה שתהיהי לידו. בסביבות גיל שנה וחצי הוא יתחיל להתרחק ממך ופרקי זמן שונים.
יחד עם זאת, במקרה של בנך, הוא נמצא ב"איום", הוא יאבד את מקומו של ילד יחיד ויצטרך לחלק את הוריו עם אח/ אחות... אז מבחינה זאת, יתכן שיקח לו יותר זמן עד להיפרד ממך לפרקי זמן קצרים ולוותר עליך. מה שהוא עושה כרגע, הוא מגן על הטריטוריה שלו.
כדאי להתכונן ולקבל את התנהגותו באהבה וסבלנות. כדאי לקבל עזרה מבני משפה/ או מטפלת קבועה, ממה שתיארך בנך מסתדר היטב עם סבים וסבתות שאת לא נמצאת, אז לעיתים תני להם להיות קצת יתוף כך תוכלי לנשום, ולהיות כולך איתו כשהוא איתך ודורך את נוכחותך.
אולי כדאי שבמשך חצי שעה ליום תכבי טלפונים, טלוויזיה ותהיהי איתו בלי שהוא יקרה לך, תשחקי איתו, תני לו להוביל את המשחק, תהני ממנו.
לגבי האב, זאת ללא ספק מציאות שמקשה עליו, הוא מתגעגע לאבא ויותר רגיש ואז נדבק אליך. תשקפי לו את רגשותיו, "אתה מתגעגע לאבא", "אתה עצוב כי אבא טס במטוס"...
אך אל תצפי שבנך הקטן יתנהג כאילו הכל רגיל כאשר אבא איננו בבית...
יתכן גם שבתקופות האלו, גם את יולר רגישה, אולי יותר לחוצה מהעומס בבית, אולי גם את מתגעגעת... ואז אולי גם יותר קשה להיענות לצורך של בנך לנוכחותיך כל הזמן.
מאכלת לך כוח בתקופה הקשה, ניראה לי מדבריך כי התנהגות בנך נורמטיבית ומא קשורה למציאותו הנוכחית. אם תרגישי צורך בסיוע מעמיק יותר בהמשך תוכלי לפנות לייעוץ/ הדרכה הורית.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון המון תודה!!!!
מיכלי27/04/2010על התשובה המפורטת. בשבועיים האחרונים שמתי לב לשינויים קטנים שחלו אצלו, אכן נראה שהוא מסתדר טוב יותר בלעדיי לפרקי זמן מסוימים וזה נראה לי מתאים בדיוק למה שתיארת.
ושוב - תודה!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני בבעיה....יפית01/04/2010
שלום רב,
אני מראש מתנצלת שזה ארוך מדיי אבל אני אשמח לעזרה
נולד לי בן ראשון, היום בן שלושה וחצי שבועות אני צריכה עזרה להבין אותו.... הוא בוכה בדרך כלל רוב היום על היידיים אחרי ארוחה, כשהוא מתאמץ לגרעפס, בעגלה הוא בקיצור לא מוצא את עצמו ומאוד מתוסכל מעייפות קשה לו לישון במהלך היום הוא אומנם נרדם עלי עם מוצץ אבל ברגע שהמוצץ נופל או שמניחים אותו על מיטה או העגלה הוא מתעורר אחרי מספר דקות לעיתים הוא מצליח לתפוס חצי שעת שינה נדיר זו בעיה אחת מה עושים איך להרגיע לפעמים גם בידיים הוא לא נרגע... מתסכל מאוד ואני בטוחה שאותו זה מתסכל יותר
בעיה שנייה הוא ניזון מתחליף חלב הוא אוכל מאוד מהר ובולע המון אוויר מה שגורם לגזים כשהוא מסיים את הארוחה הוא נרדם (בלילה) ואז יש לו ריפלוקס האוכל עולה לו אפילו שעה וחצי ויותר לאחר ארוחה למרות שבסיום הארוחה הוא עשה גרעפס גורם לו לפליטות או סתם מעיק עליו ולא נותן לו שינה טובה אז מה שקורה גם בלילה הוא לא ישן טוב ואני מאוד מודאגת אני יודעת שתינוקות צריכים שינה טובה להתפתחות תקינה מה עושים איך אני בתור אמא יכולה לעזור לגוזל שלי..?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס
פרמהבסט08/04/2010שלום,
הריפלוקס אותו תיארת הינו בעיה נפוצה אצל תינוקות כך שבד"כ אין מה לדאוג בגללה, אך לכל שאלה יש לפנות לרופא המטפל והוא יוכל לייעץ לך על טיפול בריפלוקס ולקבוע האם התמ"ל אנפמיל AR ליפיל מתאימה לתינוקך. האנפמיל AR LIPIL (Reflux/Anti- Regurgitation) הינה תמ"ל המעובה/סמיך מראש המיועדת לתינוקות ופעוטות עם ריפלוקס ופליטות מרובות. היא תמ"ל מאוזנת תזונתית ומותאמת לתינוקות מגיל הלידה ואילך (תינוקות שנולדו בזמן). כמובן שחלב אם הינו החלופה הטובה ביותר ושינוי בהזנה לפורמולה הינו רק חלופה אחרונה ובהמלצת הרופא בלבד.
בברכה,
יפעת,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה - האם זה חלק מהתהליךאתי01/04/2010
הבת שלי בת שנתיים ולא הייתה נראת כלל מוכנה לגמילה לפי הסימנים.
בימים האחרונים קוראים כמה דברים חדשים שגורמים לי לחשוב.
היא אומרת שהיא עשתה קקי אני מסתכלת והיא לא עשתה לאחר מספר שניות עד דקה היא מודיע שוב שהיא עשתה והפעם באמת עשתה. האם זה הזיהוי של הצורך לקקי ובמקום לומר יש לי קקי היא אומרת עשיתי קקי?
דבר שני בימים האחרונים היא מבקשת להחליף חיתול גם כאשר הוא מלא בפיפ אבל גם מתעוררת באמצע הלילה ומבקשת להחליף חיתול (כמובן שהוא מפוצץ) וחוזרת לישון. מה הסיבה לכך שהיא מתעוררת באמצע הלילה ומבקשת להחליף חיתול? האם זו התפתחות של מודעות ואי נוכוחות דבר שלא היה לפני כן? האם זה מעיד על התפתחות תהליך?
אני בחודש תשיעי להריון וחשבתי שזה לא הזמן לקדם את נושא הגמילה עכשיו האם עלי להתעלם מסימנים אלו? או לעודד אותם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אתי
אודט בוקאי12/04/2010אכן שאלה טובה. לו לא היית בהריון, הייתי מעודדת אותך להתחיל בתהליך גמילה עם בתך, גם אם היא מראה סימנים חלקיים לבשלות-זו בהחלט התחלה. מאחר שאת עומדת ללדת, וגמילה הוא תהליך שדורש זמינות רבה מצד הההורים-אני ממליצה לך לחכות. מה גם, שלעתים מיד עם הלידה חלה רגרסיה בהישגים שנרכשו זה מכבר.
עם זאת, אני מציעה לך ללכת עם בתך ועם צרכיה וגילויי העניין בגמילה, כלומר, לא להוריד לה חיתול ולדרוש ממנה להתחיל את תהליך האימון בהליכה לשירותים וכו', אלא, הייתי משתפת עמה פעולה וכאשר מבקשת באמצע לילה להחליף חיתול מלא-הייתי מחליפה ומלווה במילים-לא נוח לך כשהחיתול שלך מלא/מלוכלך, נעים לך יותר לישון עם חיתול נקי. המשיכי להגביר לה את המודעות שהיא מתחילה לחוש בה להפרשות גופה. אם בשלב מסוים הצורך להוריד חיתול יגיע ממנה באופן מפורש-ודאי לא הייתי מפריעה לה אלא משתפת איתה פעולה-גם אם זה פחות אידיאלי בשלב שתמצאו בו.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבשת חולצה דרך הראשקרן31/03/2010
היי,
הבן שלי בן חודש ושבוע.
האם ישנה בעיה להלביש לו חולצה דרך הראש ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום קרן
אודט בוקאי12/04/2010אמנם זוהי שאלה שאחות טיפת חלב יכולה לענות היטב עליה או כל פיזיותרפיסטית, אך אנסה לענות-
לא נראה לי שיש בעיה להלביש חולצה לתינוק דרך , מעבר לחוסר הנוחות שהדבר מייצר בתינוק בן יומו שעדיין אינו שולט במנח הראש שלו. אלא אם כן את אם מאוד מיומנת ותינוקך רגוע מספיק על מנת לעמוד ב"תמרונים". נהוג להלביש בגילאים צעירים אלו בחולצות מעטפת, זה עלול להיות מסורבל לעתים(מבחינת כפתורים וקשירות), אך יותר נוח בתפעול גופו של התינוק בעת ההלבשה. יתרון אחד שאני יכולה להצביע עליו מבחינת חולצת המעטפת הוא בכך שפעולת ההלבשה מייצרת סוג של התעמלות עבור התינוק, כאשר פעם גופו מוטה לצד אחד ואח"כ לצד השני-הסימטריה חשובה.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החדרת מזון וחלקיקים קטנים לאףסלי31/03/2010
שלום. בתי בת שנה וחצי נוהגת להחדיר פירורי מזון וחלקיקים קטנים לאף מדי פעם תוך ריכוז רב ובשקט. כשאני מסבירה לה (בתקיפות, לא תוקפנות) שאסור אני שמה לב שהיא ממשיכה בכל זאת ואני נאלצת להפסיק זאת בעצמי. הודעתי והתרעתי במעון ואני שומרת באלף עיניים אבל מאוד חוששת לה ומודאגת מפשר העניין.
בתי הנה בכורה ויחידה. מלאת שמחת חיים בריאה ישנה היטב, פעילה וחברותית, ללא כל שינוי חריג בהתנהגותה או ביחסה לאחרים.
התנהגות זאת מתרחשת בעיקר בארוחות (אולי כי אין לה הזדמנויות אחרות אני דואגת לסביבה בטוחה..) אשמח להסבר. תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום סלי
אודט בוקאי12/04/2010את נוהגת נכון מאד כאשר את מונעת מבתך בתקיפות להכניס חלקיקים לאף שלה אשר עלולים לסכן אותה . הצורך של בתך לעשות זאת יכול לנבוע מסקרנות גרידא לגבי הגוף שלה, סקרנות שלא ניתן לאפשר אבל ניתן לשקף לה-את רוצה להרגיש , את בודקת את הגוף שלך. המקבילה לכך היא ילדים שמחדירים אצבע עמוק לתוך אפם. אפשרות נוספת היא שבתך עסוקה בגרייה עצמית שמתבטאת בין היתר בפעילות סביב האף, אבל יתכן כי היא עסוקה בכך בחלקים אחרים של גופה ובצורך במגע מסוג מסוים, או רגישות יתר למגע מסוג אחר. אפשרות אחרונה היא שבגלל הדאגה שלך והאיסור(בצדק) יש עניין רב סביב התנהגות זו ולכן בתך חוזרת ומעוררת אותו, כחלק מבדיקת גבולות. ככל שתגובתך ותגובת יתר הסובבים אותה תהיה עקבית וחד משמעית-כך היא תחדל בהדרגה מעיסוק בנושא.
עד אז, מומלץ לייצר עניין אחר סביב האוכל-שירים, סיפורים, משחקי אצבעות וכו'..
בהצלחה\אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההחדרת אוכל לאף
מהא14/04/2010שלום סלי,
ההתנהגות של הבת שלך יכולה לנבוע מסקרנות בכך שהיא רוצה לבדוק את הגוף שלה מה שקורה כאשר היא עשה דבר מסויים ובמקרה שלך החדרת מזון או חלקיקים לאף. אני מציעה לך למשל להגיד לבת שלך במצב שאת רואה אותה מתחילה , "לתת לה להאכיל אותה, להגיד לה את רוצה שאני אטעם, איזה אוכל טעים" בכך להעסיק אותה בדברים אחרים תוך כדי הארוחה באותו זמן לנסות להסביר לה שה זה לא טוב ושאוכל רק דרך הפה, ולמצוא איזשהו שיר על איברי הגוף (והתפקיד שלהם ) השיר מלווה בתנועות וכו..
מקווה שעזרתי
מהא סטודנטית לתואר שני בחינוך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2.5 גמילה מטיטולליז אזולאי24/03/2010
שלום ד"ר,
אני מנסה בשבוע האחרון לגמול את ביתי בת שנתיים ו-5.
היא יושבת בסיר או בישבנון אך רק עם מכנסיים או טיטול וקמה לאחר מס' שניות. קניתי לה בובה שעושה פיפי בסיר, אך זה לא עוזר. במהלך היום בגן היא עם טיטול, וכשאנו מגיעים הביתה אני שמה לה תחתון. כמובן שיש פיספוסים והמון פיפי על הרצפה. אני אומרת לה, שבפעם הבאה כשיש פיפי שתשב בסיר. כאשר היא עם טיטול היא אומרת לי כשיש בטיטול פיפי או קקי. איך עלי להמשיך את הגמילה? הגננת בגן מוכנה לעזור לי. היא ביקשה שבחופש פסח אתחיל איתה ואז היא תמשיך איתה בגן.
יש דרכים נוספות לגמילה נכונה?
תודה, ליז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ליז
אודט בוקאי11/04/2010את מוזמנת לקרוא דיונים רבים בנושא גמילה מחיתולים ולמצוא מענה לשאלות ספציפיות עבורך ועבור בתך. לציין שזוהי תקופה מצויינת לגמילה ובתך גם בגיל מתאים.
מספר עקרונות מנחים
בשלב הראשוני של הגמילה, על אחריות ההורה לתזכר את הילד שיש ללכת לשירותים, בעיקר בפיפי.
למידה צריכה להיות מההתחלה נכונה-אל תושיבי את בתך על הסיר עם טיטול או תחתון, אלא עזרי לה להתפשט ולהבין שזו הדרך הנכונה לשבת. אחרת היא לא תבין את הפואנטה שלשמה התכנסתן סביב סיר-שההפרשות יתרוקנו לתוך הסיר ולא למיכל אחר-טיטול או תחתונים.
חשוב לחזק על כל הליכה לסיר וניסיון לעשות פיפי/קקי-גם אם בפועל לא היה.
אם החלטת להוריד חיתול ולהלביש תחתונים-לכי עם זה עד הסוף בלי לייצר מצבי אמצע-גם אם בהתחלה יש הרבה פספוסים. מצבים בהם כן תלבישי טיטול/תחתוני טיטול, הם בשינה או בנסיעה ממושכת.
לא להתייאש מפספוסים-יש להם תפקיד חשוב בהבנת התהליך -היי סבלנית לתהליך ולבתך
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנטי שי-גמול,ומסרב להיגמל בגן.keren23/03/2010
שלום רב,
בני בן ה-3 נגמל ביוזמתו מטיטולים לפני כ 3 חודשים. איתנו הוא גמול 100% .רק כשהוא בגן אינו מוכן להיכנס לשירותים. מתאפק ואף עושה צרכיו במכנסיים.
בהתחלה אמר שהוא מתבייש. אחר"כ "לא רוצה" בעקשנות ועיכביות,לעיתים תירוצים "הילדים מפריעים לי" ....בכל אופן, הוא ממש מודע לעצמו שזה לא פספוסים אלא פשוט חסם/עקשנות/אחר.
פעם אפילו הוריד מכנסיו,עשה ברצפת החדר ,הרים מכנסיו ישב על הקקי (סליחה על ה...)והסתיר עצמו עם משחק גדול. כשהוא עושה פיפי במכנסיים הוא מסתכל לצדדים ועל הגננת במבט שמסביר שעשה משהו........בעצת פסיכולוגית חודשיים נשארנו איתו בבקרים עד שעשה צרכיו.הוא לא מסכים שצוות הגן יכנס.אם נכנסו לרוב עצר עצמו ואמר "אין לי".הפסקנו גם עם זה ,והפסקנו להעלות את הנושא בבית,שמא יש לו רווח מהבעיה.
אנחנו ממש טרודים מהעיניין ,וזקוקים לעצה נבונה שהגמילה תתבצע גם בגן.
**אגב, הוא ממש בוגר בנושא הגמילה, עושה בכל מקום ויכול להתאפק בנסיעות ארוכות.במקומות סגורים ציבוריים ובפארקים אין לו בעיה. רק בגן הסירוב קיים.
תודה מראש!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא עניתן עד כה,וכבר אין צורך.חג שמח
קרן27/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיבור ובכי בשינה אצל ילד בן שנתייםשנינה23/03/2010
ילדי בן שנתיים מזה כבר שבוע שבלילות בוכה ומדבר מתוך שינה, הוא אומר:" לא רוצה..., לא כלב, לא חתול..." אנחנו וכל זה מתוך שינה... לפעמים הוא מתוערר, ולפעמים הוא מתיישב במיטה עם עיניים עצומות.
יש לציין שאני מלטפת ומחבקת ואומרת שהכל בסדר.
לפעמים הוא ממש מתוערר מהחלוםוערני לחלוטין וצריך שוב להרדימו...
ממה זה נובע?
האם הוא עבר איזה טראומה?
יש ממה לדאוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלומות ופחדים בגיל שנתיים
אודט בוקאי11/04/2010שלום שנינה
בנך מבטא פחדים אופייניים לגילו במהלך חלימה-חתולים וכלבים הם החיות השכיחות ביותר בקרבתם של ילדים. מה שהופך אותם למפחידים בעיני בני השנתיים הוא היותם בלתי צפויים ובלתי ניתנים לשליטה. גודלם היחסי -בהשוואה לגודל זאטוט בן שנתיים-מאיים למדי. כלבים צוהלים וסקרניים יכולים להתפרש בעיני הקטנטנים ככלבים תוקפניים. במפגש אקראי עם כלב(בעיקר כלב ולא חתול, מאחר שכלבים מחפשים קירבה על פי טבעם) ברחוב, אין לילד יכולת לשלוט על מידת המרחק שהכלב יתפוס ממנו, מה שהופך את החוויה לעתים למתקיפה ומעורר חוסר אונים ובהלה.
לגבי חלומות-מדובר בפעילות קוגניטיבית חשובה בה הילד משחזר אירועים ומעבד רגשות כגון פחד ,בהלה ומצבים של חוסר אונים. לעתים עוצמת החוויה בחלום כה חזקה עד שהילד מתעורר וזקוק לקרבת הוריו וניחומם, על מנת להבדיל כי לא מדובר באירוע אמיתי אלא חלום. במקרים אחרים, הילד שקוע בתוך חלום ומומלץ לא להעיר אותו, כל עוד הוא לא מתעורר בעצמו. אפשר לדבר על החלום בבוקר, יתכן שהילד ישתף פעולה ויזכר(-ברוב המקרים זה לא יקרה) ואז משפט המפתח ליצור הבחנה בין חלום ומציאות הוא -זה הרגיש כאילו זה היה אמיתי, אבל זה היה רק חלום ודמיון.
דרך נוספת לעבד את הפחדים היא בהקראה של ספרות ילדים בנושא פחדים. התמודדות עם פחד מחיות יכולה להיות דרך ליטוף כלבים רגועים וקטנים-של שכנים, חברים וכו'(כאלה שאתם יודעים מי הם) או דרך פינות ליטוף.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת מכה את עצמהאבי22/03/2010
ערב טוב
בתי בת שנה ושבעה חודשים.
בימים האחרונים כאשר היא מביעה חוסר שביעות רצון או כעס, היא נותנת לעצמה מכות בראש
אנחנו מסבירים לה שלא מרביצים, לא לעצמה ולא בכלל, ומלמדים אותה ללטף במקום,
אך עדיין היא מבטאת את עצמה לעיתים קרובות בימים האחרונים באמצעות אותן מכות על הראש
ככלל היא ילדה חייכנית וצוחקת, והנושא המדובר מטריד אותנו
יש לציין כי בימים האחרונים היא גם מתעוררת יותר בלילה (הן לאכול, פעמיים-שלוש בלילה) ולפעמים תוך כדי בכי שלא קשור לרעב.
האם זו תופעה נפוצה? איך עלינו לנהוג במקרים אלה?
תודה מראש..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכאה עצמית אצל תינוקות
מיכל דביר קורן18/04/2010שלום אבי,
תופעה של הכאה עצמית יחסית שכיחה אצל תינוקות ופעוטות אשר מתקשים לווסת את רגשותיהם ולהרגיע עצמם, או להתנחם בעזרת מבוגר אחר. לעיתים סערת הרגשות כה גדולה והם לא מוצאים מילים עד שהם מפנים את הכעס אל עצמם. העובדה שבתך עדיין מתעוררת לאכול (ואין שום הצדקה לכך בגילה) מרמזת אף היא שיתכן וקיים קושי בויסות הניכר הם בוויסות הרגשי והן בתחומים אחרים כמו מזון, או שימוש במזון לצורך ניחומים.
לא ציינת אודות תחומי ההתפתחות הנוספים של בתך: האם מפותחת מבחינה מוטורית? שפתית? האם מסוגלת כבר לבטא עמה קצת במילים? חשוב לנסות לעזור לה למצוא דרכים אחרות לבטא כעס, שלא כלפי עצמה.אני קצת קשה לשכנע אותה ללטף במקום להכות כשהיא מאוד כועסת כי צריך לתת לה אפשרות להביע את רגשותיה, אבל אולי כדאי להכות חפצים שמותאמים לכך (מיני פופים ושקי איגרוף) עשויים להיות שימושיים להתחלה. חשוב מאוד לנסות להגיד במילים את מה שהיא מרגישה : "את מאוד כועסת עכשיו כי אבא לא הסכים ש..." או "את רצית שאני אתן לך את X אבל אני לא מרשה ואת מאוכזבת".
כדאי ברגעים האלה דווקא להיות איתה ולא להתרחק כמו שלפעמים מקובל לחשוב כדי שלא תחווה את כל העוצמה הרגשית הזאת לבדה.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממש דואגתעינב21/03/2010
אני אמא לילד בן 5 חודשים הילד רק עכשיו בגמילה מהנקה אני ובעלי צריכים לנסוע לתקופה של 3 חודשים מה ניתן לעשות האם יש השפעה פסיכולוגית בעניין?
הוא נשאר באותה מסגרת של בית תינוקות בקיבוץ עד 4 ואחרי זה הוא אצל סבתו וגיסותיי
האם זה הייה בסדר לעזוב לתקופה כזו האם ישנן מחקרים בעניין?
תודה עינב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתגובה
עינב25/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדיין לא קיבלתי תשובה ,זקוקה לייעוץ
עינב27/03/2010הנושא מאוד חשוב לי ובעלי אנחנו לא סתם רותים לצאת לאיזה חופשה מדובר פה בעניין חשוב שיש לנו את בטח מקירה את התוכנית לרדת בגדול אז ייתכן ואנחנו בתןכנית ואמרו לנו שאין אפשרות להביא את התינוק בתוך תוכי אני יודעת שלא למרות שהרצון הוא מאוד חזק .גם אם התשובה היא שלילית לטעמך אשמח לייעוץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
