פורום הורים לתינוקות, הורים לפעוטות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גמילה
    אורנית
    03/02/2010

    שלום,

    בני בן שנתיים וחמישה חודשים אני מרגישה שהוא מוכן לגמילה כי הוא יכול להתאפק קצת ולהודיע כשהוא עושה.
    הבעיה היא שהוא עשה כבר פעמיים קקי בסיר ועל אף ששיבחנו אותו ונתנו לו הפתעה וזרקנו ביחד לשירותים נראה כי הוא מאד סולד מכך ואינו מוכן אפילו לנסות שוב.
    אנחנו לא כאלו אבל הוא מאד פדנט ומסוגל למצוא כל לכלוך על הרצפה ולבקש ממני לנקות אותו, החשש שלי הוא שזה דוחה אותו ולכן הוא לא מוכן לנסות שוב.
    שקלתי לנסות ישר מעבר לשירותים אבל אשמח לקבל עצה איך לעשות זאת בצורה מוצלחת.

    תודה
    עינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימוש בסיר

    מיכל דביר קורן
    18/02/2010

    שלום עינת,
    שימוש בסיר היה רווח יותר בעבר בתהליך הגמילה ונתן מענה לחשש של ילדים לשבת על אסלה גבוהה. סיר מאפשר שלב ביניים בו הילד יכול להתיישב לבדו בקלות, יכול לעבור את התהליך בו הפרידה מהצרכים מוחשית וקונקרטית בהשוואה ל"היעלמות במים" וכדומה. בשנים האחרונות השימוש בסיר (לצערי) פחות רווח וילדים רבים נגמלים דרך שימוש ב'ישבנון', 'מקטיני אסלה' או שימוש ישיר בשירותים. כל אלה לגיטימיים לחלוטין אם הילד מצליח להרגיש בהם נוח. לפי התיאור שלך אני לא יודעת אם הלכלוך הוא שמפריע לו, או אולי הוא נרתע מהחוויה השונה, אבל זה לחלוטין לא אומר שהוא לא יוכל להשתמש באביזרים אחרים לשם כך.
    את מוזמנת להיעזר גם בדיונים קודמים שלנו בפורום בנושא חינוך לניקיון - יש הרבה!
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התאקלמות תינוקת את 7 חודשים בפעוטון
    אלה
    03/02/2010

    הכנסתי את ביתי בת ה7 חודשים לפעוטון זה היום השני.
    עד היום היא היתה איתי כל יום כל היום ולכן היא מאוד קשורה אלי .
    היום הראשון הכנסתי אותה לשעה וחצי, וברובן היא בכתה. היום הכנסתי אותה לשלוש שעות וכשחזרתי מצאתי ילדה כבויה. ממש עצובה. הבת שלי היא ילדה מאוד מאוד אנרגטית. מקשקשת הרבה זוחלת משחקת לא מסוגלת לשבת בשקט. ומצאתי אותה על כסא בוהה בסביבה בפנים עצובות. היא בכתה מייד כשזיהתה אותי ולא הסכימה שאוריד אותה מידיים או אתרחק ממנה למשך שעה עד שחזרה לעצמה. היה מאוד עצוב.

    מה עלי לעשות? האם זו תגובה נורמאלית לתינוק? האם להשאיר אותה לפחות זמן? להשאר איתה יותר ימים בגן ורק אז לעזוב אותה לבד? אני ממש בדילמה.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אלה

    אודט בוקאי
    09/02/2010

    בתך מגיבה באופן מותאם לסיטואציה בה היא נמצאת-סביבה חדשה, דמויות חדשות שאמורות להחליף אותך, את המגע שלך, הדרך בה את נוהגת לעשות איתה דברים, לנחם אותה וכו'..הסתגלות לסביבה חדשה היא תהליך שנדרש לו זמן. במקרה של בתך, אשר נמצאת בגיל בו מתחילה להתפתח חרדת זרים, יתכן שיידרש לה אף יותר זמן. בהנחה שבחרת לה מסגרת מתאימה, בה היא תוכל לקבל טיפול באופן נגיש ורגיש (אמנם לא כמו של אמא אך טוב מספיק), יש כמה דברים שתוכלי לעשות על מנת להקל עליה (ועליך..)את המעבר. ראשית, כן חשוב שבשלב זה תשהי איתה פרק זמן קצר בבוקר, לפני שאת מוסרת אותה לידי מטפלת אחרת. זאת על מנת שתוכל לבחון את המטפלת החדשה, ממקום בטוח, שהוא הידיים שלך. שנית, כדאי לייצר שיחה בינך לבין אותה המטפלת, באווירה נעימה וכשבתך בקרבתך, על מנת שהיא תלמד דרכך, שאת סומכת על אותה מטפלת ומייצרת איתה קשר נעים ומיטיב. מדובר בלמידה חברתית שהתינוק רוכש באמצעות צפייה בתגובת ההורה אל אנשים חדשים בסביבה ודרכה הוא לומד האם ניתן לתת בהם אמון.
    כדאי לייצר סיטואציה משחקית קצרה, בה את בתך והמטפלת יושבות יחד ובאופן הדרגתי תאפשרי את התקרבותה של המטפלת אל בתך ובהמשך תפרדי (חשוב שלא תמנעי מפרידה ) ככל שניתן מבלי להסס, גם אם מופיע בכי. נסי להביא עם בתך לפעוטון חפץ מעבר שבתך קשורה אליו ואשר יזכיר לה אותך ואת הבית בהעדרך (שמיכה/חיתול בד/בובה וכו').
    התגובות של בתך מעידות כי היא מבינה את משמעות הפרידה ממך, ולכן היא נצמדת אליך כאשר את חוזרת. אפשרי לה את קרבתך בשעות שאחרי הגן, היי זמינה אליה וסובלנית להזדקקות הגוברת שלה כעת בך, זהו מצב זמני שיחלוף, ככל שהיא תפנים שאת הולכת אך גם חוזרת, וככל שהיא תרגיש שגם אחרים יכולים להענות לצרכים שלה, לא רק אמה. לכן חשוב שתמשיכי בתהליך כמו שהוא למרות הבכי, ותגדילי בהדרגה את מספר השעות בהן בתך שוהה בפעוטון.
    בהצלחה,אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעון כפתרון לבעיה?
    שני
    03/02/2010

    בני בן שנה וחמישה חודשים. תמיד איתי וקשור אלי מאוד.
    לאחרונה אני מקבלת מהסביבה מסרים שמעון ייטיב עימו מכיוון ששם הוא ייחשף לאנשים נוספים, לילדים, לגירויים שונים.
    האם את סבורה שמעון אכן יכול לשמש כל זה?

    אני מודה שהוא מאוד קשור אליי - וכשהוא רואה אנשים זרים הוא פוחד ובוכה (אם כי לא לגבי כולם), כשאנחנו בבית - לעיתים לא נותן לי לזוז, לא להיכנס לשירותים, לאמבטיה. זה מצב בלתי נסבל. אני לא רוצה שיהיה ילד תלותי וחסר ביטחון.
    העובדת הסוציאלית שלי מהמרכז לגיל הרך טוענת שהוא מנסה לשלוט בצעדיי ובכל מה שאני עושה לכן הוא בוכה כך - זה בכי מניפולטיבי ולכן הוא חייב מסגרת של מעון.
    האם זה נכון לדידך?

    נתונים נוספים שעשויים לעזור לך בתשובתך:
    הוא מעולם לא היה במסגרת חוץ ביתית.
    אני אם חד-הורית.
    הוא ילד נבון ומתפתח כשורה.
    עדיין יונק כשהוא הולך לישון ובשנת הצהריים.

    תודה,\שני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעון כפתרון לבעיה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה...

    שני
    07/02/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מותשת-הצילו
    לילו
    03/02/2010

    שלום רב!
    ראשית,איזה יופי של פורום.חבל שלא גיליתי אותו מוקדם יותר.איזו סבלנות מופלאה ורצינות לתשובות כל כך מלאות ממוקדות ומפורטות.אשמח לקבל חוות דעתכן בעניין הבא:ביתי המתוקה שתחי' בת שנה וחודש,בעלת מזג סוער מגיל מספר שבועות(בשבועות הראשונים הייתה תינוקת מאוד נינוחה)נולדה בשבוע 36 בקיסרי חירום ושהתה שבוע בפגיה.חוותה כבר שני אישפוזים על רקע דלקות בשתן בגיל חודשיים ושמונה חודשים בכל פעם למשך שבוע.קשיים רבים בהירדמות,רק לאחרונה(!)מאמצי מזה כמה חודשים החלו לשאת פרי ונרדמת במיטתה(כשאני לידה)לעיתים עם בכי ולעיתים בלי.קשורה אליי מאוד.כפייתית לגבי מגע בשיער שלי.כשאני מושכת אותו ממנה כועסת מאוד ונעלבת בבכי.לא מוכנה ללכת לאף אחד אחר שלא לדבר על זרים.התפתחה ב"ה מאוד יפה מבחינה מוטורית,אוכלת יפה ואפילו למדה כבר ללכת.אלא מה?כבר חודש שיכולה ללכת לבד ועם זאת הלכה לבד רק פעמיים(!)מוכנה ללכת רק אם אני נותנת לה יד(ורק אני).בצורה זו יכולה ללכת גם 20 דק' מבלי למעוד ולהיות מאוד יציבה שמחה ונמרצת.אם אני עוזבת לה את היד,מיד מתיישבת ופורצת בבכי שאפילו ביחס אליה מוגזם ומבהיל.בשבועיים האחרונים התלוותה לכך תופעה חדשה:מאחר ואיני יכולה לשמש כל היום על תקן הליכון(היא עדיין איתי בבית),אני מסבירה לה שאני מתעסקת בדברים אבל צריכה לשחרר את היד בכח.או אז מתחילה התפרצות זעם מבהילה:צרחות א-י-מ-ים,בטונים משתנים(הווה אומר,היא דואגת שיהיה אפקט לצרחות),כל גופה מתקשח ומאדים,ידיים קפוצות עד כדי שיעול והפסקת נשימה לכמה שניות.אציין כי איני נבהלת מהתופעה אך היא מאוד מעציבה אותי וכואב לי מאוד לראות אותה סובלת כך.קשה לי לנחש בגיל כזה כמה מתוך זה לשם הדרמה אך בודאי שלא טוב לה.לנוכח גילה הצעיר כ"כ(שנה וחודש כאמור)איני יודעת באיזה אופן להגיב על מנת שלא לטפח התנהגות זו מצד אחד ומצד שני שלא לתסכל אותה ייתר על המידה.בימים האחרונים מעתיקה התנהגות זו בכל פעם שלא מוצא חן בעיניה משהו.סה"כ למרות אופייה המאתגר ומזגה הסוער היא תינוקת מקסימה ונבונה.מצליחה כבר לבטא רצונה במילים לרוב,חמה ואוהבת לצחוק ולהשתולל איתי.נראה לי שלי קשה יותר להתאושש מהאפיזודות האלה מאשר לה.מה עושים? אשמח מאוד לעצתכן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מותשת-הצילו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סבלנות?

    דואגת
    05/02/2010

    לא ראיתי שיש כאן סבלנות. עובדה ששאלת את שאלתך וכל כך ארוכה ואף אחת לא ענתה ובמקום זה נענו שאלות אחרות לגמרי של כאלו שכתבו אחרייך.
    אז לא הייתי אומרת שהפורום הזה נורמלי, אולי תפני לתפוז שם לא דוחים אותך כמו שדחו אותי 3 פעמים אותה שאלה עד שהתייאשתי. כל שעה הלכתי למחשב לבדוק וכולן נענו חוץ ממני.
    אז סליחה שאני מתערבת, פשוט כאב לי לראות שגם לך אחרי שאלה כה ארוכה אין התיחסות.

    לזה לא קוראים פורום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לתשובתכן המהירה אודה

    לילו
    08/02/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי נפרדות בעקבות מחלה

    אודט בוקאי
    09/02/2010

    שלום לילו
    נהניתי לקרוא תיאור רגיש כל כך שלך את בתך ואת הקשר ביניכן. החוויות הגופניות המוקדמות של בתך באשפוזיה החוזרים ללא ספק הותירו בנפשה "רישום", בו מגיל צעיר כל כך היא חוותה הפרעות מהסביבה החיצונית ולא הייתה מסוגלת להתגונן בפניהן. בתך למדה כי יש איומים בסביבה מפניהם היא צריכה להתגונן ולכן היא ייצרה דפוס של זהירות יתר-גם אם היא מסוגלת ללכת עצמאית, היא עדיים לא מוכנה להסתכן בנפילות וזקוקה לך צמוד אליה באימון מתמשך על הליכתה עד שתהיה יציבה לחלוטין. אותו דבר לגבי השינה-בתך ייצרה תלות במגע הפיזי בשערותייך, אשר מקנה לה תחושת בטחון במצב בו היא הולכת לישון, מצב שנחווה כסוג של איבוד שליטה.
    אני בהחלט חושבת שהדרמה בבכי של בתך אינה נובעת ממנפולציה אלא מחרדה אמיתית מפרידה, בחלקה מאוד מותאמת לשלב ההתפתחותי בו היא נמצאת, ובחלקה, מועצמת מחוויותיה המוקדמות של חוסר שליטה/חוסר יכולת להגן על גופה מפולשנות של בדיקות שונות/מגע של זרים בעת האשפוז.
    טוב את עושה כאשר את לא נבהלת מבכייה, חשוב שתכירי בעובדה שקשה לה באמת.
    אז מה עושים? ממשיכים בכיוון שהתחלת בו-במעבר לשינה במיטה שלה וכו'. בחשוב לעזור לה לייצר אובייקט מעבר שיהווה תחליף לשיער שלך/למגע שלך-בובה/חיתול בד/בקבוק/שמיכה וכו'..עוד חשוב לחשוף אותה בהדרגה לבילוי עם עוד מטפלים מלבדך (אבא/סבתא/ביביסיטר) על מנת שתלמד על עצמה כי היא יכולה להסתדר גם ללא אמא-כרגע ההנחה הבסיסית שלה היא ש"ללא אימא היא בסכנה".
    אם את (ועוד אנשים קרובים לבתך)מרגישה שאין מגמה של שינוי והקשיים באותה עוצמה ותדירות, אני מאוד ממליצה להקדים ולפנות לייעוץ, בעיקר בשל החוויות המוקדמות של האשפוזים החוזרים.
    אני כן רוצה להדגיש שלא כל ילד שעובר חוויות דומות יפתח בהכרח קשיים, הרבה תלוי ביכולת של הסביבה לעזור לו להתמודד. נשמע שעד כה המודעות שלך כן עזרה לבתך להתפתח יפה כפי שהתפתחה עד כה.
    בהצלחה, אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקימה קבוצת עזרה הדדית לאמהות טריות
    מיכאלינה
    02/02/2010

    אני אמא לתינוק בן ארבעה חודשים, לא עובדת והתחלתי ללמוד אחת לשבוע. הבית? - ברדאק, לא מספיקה כלום! השגרה- משעמם לעתים קרובות ולפעמים אפילו בודד :(. אבל מה שברור לי לגמרי שאני לא לבד, בטוח שיש עוד הרבה כמוני, אז למה שלא נתאחד ונעזור אחת לשנייה? :))) ההצעה שלי כזאת - אם את אמא צעירה לתינוק אחד או יותר בחופשת הריון באזור חדרה - פרדס חנה - בואי נכיר, אולי יהיו עוד אמהות, ואז נקים קבוצה גם לשם עזרה הדדית עם הילדים, גם לשם בילוי משותף וחלוקת ניסיון ובטח עוד מלא דברים שאני לא חשבתי עליהם, אבל את כן תחשבי :) אם בא לך להרים טלפונה, שמי לינה - 0543003324 או שפשוט תגיבי כאן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יופי של יוזמה, בהצלחה!

    אודט בוקאי
    02/02/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה! שאלה :)

    מיכאלינה
    05/02/2010

    אני קצת חדשה בכל הנושא הזה של הפורומים, יש לך אולי הצעה איפה עוד אפשר לפרסם? כי בנתיים לא כל כך קיבלתי תגובות...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסי בטיפת חלב

    אודט בוקאי
    09/02/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסיה בגמילה
    שירשור
    02/02/2010

    ביתי עוד מעט בת שנתיים. לפני כחצי שנה התחלנו בתהליך גמילה שהחל לבקשתה.
    התהליך היה מאוד איטי אבל עם התקדמות יפה.
    כבר היו ימים שלמים שהיא לא היתה מפספסת בכלל והיו ימים שהיתה מפספסת פעם אחת.
    לאחרונה החלה לפספס הרבה ובמיוחד בשבוע האחרון לאחר שסבלה משלשולים שגרמו לה לפריחה.
    אין לי מושג מה עלי לעשות. התהליך נמשך כבר המון זמן וזה מתחיל לייאש.
    מה עלי לעשות? איך אני אמורה להגיב כאשר היא מפספסת?
    האם להתעלם? האם להחזיר טיטול?
    חשוב לציין שלא היה כל שינוי משמעותי בחייה שיכול להיות מקור לבעיה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגרסיה בגמילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום שירשור

    אודט בוקאי
    02/02/2010

    לא הייתי מחזירה לבתך את החיתול מאחר שלדברייך היא התקדמה מאוד יפה בתהליך עד לשליטה כמעט מלאה. ללא ספק השלשולים ערערו את בטחונה ביכולת השליטה שלה על גופה, מאחר שמדובר בהישג שרכשה לא מזמן. רצוי באופן כללי להיעזר בחיתולים בתקופות של שלשולים, על מנת למנוע מהפעוט חוויה לא נעימה של התלכלכות שעשויה לייצר תחושות כשלון.
    עלייך להתייחס כעת אל בתך לא כמקודם-כגמולה שאחראית על התנהלותה, אלא לקחת חזרה חלק מהאחריות בלהזכיר לה ללכת לשירותים-לא מתוך שאלה אלא מתוך אמירה-עכשיו הולכים לשירותים. שימי דגש על הצלחותיה ופחות דגש על הפספוסים, על מנת לבנות לה מחדש את הבטחון. עם זאת, אל תתעלמי מהפספוסים-אמרי שזה בטח לא היה לה נעים ושאת סומכת עליה שמחר תעשה בשירותים, כפי שנהגה לעשות לפני השלשולים.
    אם היא במסגרת גנית-חשוב להדריך בהתאם את הצוות.
    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    שירשור
    02/02/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא רוצה לעשות פאזלים
    שני
    01/02/2010

    היי..
    א) אחי בן השנתיים וחודש לא מוכן לשבת על פאזלים, על צבעים, או על הרכבות למינהן.
    הוא אוהב סיפורים וחולה על טלויזיה..
    עם אני שואלת אותו איזה צבע הגבינה, הוא חוזר אחריי שזה לבן, ואחרי שנייה שאני שואלת אותו שוב, אז הוא עונה צבע אחר.. גם בפאזל הוא לא כל כך מצליח..
    מה עושים במצב כזה?? האם יש לו בעייה של ריכוז??
    ב) בגיל הזה אמורים לפחות להגיד שתי מילים, והוא לא אומר הוא בקושי מדבר, הוא רק חוזר אחריי אחרי מילים לפעמים..
    ג) באיזה גיל אני יכולה לגמול אותו מחיתולים???
    תודה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא רוצה לעשות פאזלים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין

    שני
    01/02/2010

    שכחתי לציין שהשינה שלא לא משהו, הוא ממש לא רגוע בשינה..
    הוא ישן חצי שעה בצהריים וקם בצרחות וכמו כן מתעורר הרבה בלילה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחות חדשה
    קרן
    31/01/2010

    לפני מספר ימים שלחתי שאלה.... אשמח אם תענו לשאלתי... וגם אם לא - אז רק תגיבו באופן כלשהו, שאדע לא להמתין.
    תודה מראש
    קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אחות חדשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראי תשובה מתחת

    אודט בוקאי
    02/02/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת 4 חודשים
    טלי
    30/01/2010

    שלום רב,
    1. התינוקת שלנו בת 4 חודשים, יש לנו בעיות שינה רציניות במהלך היום בעיקר שעובר גם ללילה
    היא לא ישנה כלל במהלך היום ,גם כשאני מכניסה אותה לאווירת שינה, החשכה, מובייל, מיטה -היא בוכה ובוכה בלי סוף למרות עייפות עזה שיש לה, הסקרנות והצורך להיות ערה גובר על העייפות, ולכן אני נכנסעת ובסופו של דבר אחרי 20 דקות של בכי כבר לוקחת אותה חזרה
    בלילה היא ישנה רצוף כ-6 שעות -מה עליי לעשות עם המפורט לעיל?

    2. אני חושפת אותה לגירויים היא מחייכת ונהנית מהם מאוד אך מהר מאוד מאבדת עניין ומעוניינת לעבור לידיים- האם להיכנע כל פעם מחדש?
    3. בכל פעם שאנו מגיעים לארוע או מפגש משפחתי עם אנשים היא לא מתנהגת כרגיל ויש לה התפרצויות של בכי עזות

    אני נמצאת איתה בחופשת לידה , אך אני שוקלת אולי להכניסה למסגרת של משפחתון על מנת שתיחשף לתינוקות נוספים ומסגרת שתכניס לה סדר בשינה
    אשמח לשמוע דעתכן המקצועית
    תודה
    מיטל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת בת 4 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלים של תינוקת בת ארבעה חודשים

    מיכל דביר קורן
    13/02/2010

    שלום טלי,
    בתך היא תינוקת צעירה מאוד ותינוקות רבים עדיין לא רוכשים הרגלים מסודרים של שינה בגיל הזה. העובדה שהיא ישנה שנת לילה רצופה היא ברכה שחשוב להעריך מאוד ולהנות מזה ככול הניתן כעת כי (לצערי) זה עוד עשוי להשתנות.... אני מאמינה בגישה לפיה עבור תינוקות צעירים כל כך אין ליצור מסגרת אליה הם אמורים להסתגל, אלא להיענות לצרכים שלהם עד כמה שניתן. כלומר, אם את מרגישה שהיא מוצפית מידיי מגירויים, סביר שהיא אכן עייפה, ואז כדאי לנסות להרדם אותה בדיוק כמו שאת עושה: החשכה, ליטוף במיטה שלה (דווקא מובייל עשוי לעורר מחדש ומתאים יותר לזמנים בהם היא מתעוררת ולא לקראת שינה).
    חשוב לומר כי העובדה שציינת את היותה רגועה פחות בסיטואציות חברתיות סואנות מרמזת על אפשרות של קשיים בוויסות חושי: ישנן תינוקות שסובלים מהמולה ורעש ואז מגיבים באי שקט. אלו צריכים סביבה רגועה ככול הניתן, סדר יום קבוע בסביבה מוכרת וכדומה. תינוקת כזאת צריכה יותר מכל שיזרמו עם הקצב שלה ופחות ש"יכפו"עליה סדר יום מובנה. במובן הזה, אני לא בטוחה שמסגרת של משפחתון היא המתאימה לה כעת. היא מאוד צעירה, מבחינה התפתחותית כלל אינה זקוקה לנוכחות של ילדים אחרים אלא לטיפול אישי ככול הניתן אשר לוקח בחשבון את הצרכים שלה. ברור לי שישנם עוד שיקולים שבגללם את חושבת לעשות זאת (רצון לחזור לעבודה או לסביבת מבוגרים, עלות של משפחתון בהשוואה למטפלת ועוד), אבל אם יש באפשרותך להישאר איתה עוד, או למצוא עבורה מטפלת אישית (בשכר או קרובת משפחה)" גם אם באופן חלקי, זה עדיף.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצבת גבולות - בת שנה ו 3 חודשים
    איה
    28/01/2010

    שלום

    ביתי בת השנה ו 3 חודשים ילדה מקסימה פעילה ומתפתחת יפה ובהתאם לגילה
    הבעיה שלי היא בנושא הצבת גבולות נושא שאני מאד מאמינה בו אך כנראה לא יודעת כיצד לעשות זאת כמו שצריך.
    סילקתי את רב צפגעי הבטיחות מהבית (כל מה שיכלתי) עמ"נ לא לרדוף אחריה כל היום ולהגיד לא....אבל מה לעשות שיש דברים שאי אפשר להזיז....(הבית שלנו גם מאד קטן)
    לפני כשבועיים התחילה ללכת לרמקול של הטלוויזיה ולשחק בחוטים - אמרתי בצורה תקיפה לא והוזזתי אותה משם. במהלך השבועיים האחרונים ההליכה לרמקול רק הלכה והתגברה ואני הגבתי באותה צורה. לתומי חשבתי שזה יעבוד ואחרי כמה פעמים שאמרתי לא היא תפסיק. הבעיה היא שלא רק שזה לאמפסיק זה מחמיר!!! היא ניגשת לשם בכל הזדמנות וברגע שאני אומרת לא ובאה להזיז אותה היא מתחילה להתגלגל מצחוק וחוזרת על כך - היא יכולה גם 20 פעם לעשות זאת. זה נראה כאילו היא חושבת שהלא שלי הוא משחק עבורה או שהיא פשוט מזהה שאני ממש מתעצבנת מזה ועושה זאת כדי שזה יימשך (יש לציין שאחרי כמה פעמים שאני אומרת לא אני כבר מתחילה להתעצבן ואז הלא מלווה בטון כועס מאד....אני מאד מתוסכלת מזה). כרגע אמא של בעלי שומרצת עליה והיא מספרת לי שכאשר היא ניגשת לארון כלי הניקוי היא פשוט אומרת לה לא אסור והיא לא מתקרבת לשם ואפילו אומרת בעצמה אסור.....בקיצור אצל הסבא והאחיות שלי המצב לא נראה אותו דבר והיא מתנהגת אחרת. אני מבינה שזה משהו בי ושאני עושה משהו לא נכון. אבל אני לא מבינה מה???? זה גורם לי לסתכול וכעס ואני לא יודעת כיצד לצאת מהמצב הזה. מה ששבר אותי הבוקר זה שבאתי לקחת אותה מהמיטה וכשהבאתי לה את הבקבוק של הבוקר היא קראה לי "אמא....אסור" כמעט התחלתי לבכות. מאד קשה לי שזה מה שהיא רואה בי למרות כל הזמן שאני משקיעה בה במשחקים ובהקראת ספרים בחיבוקים ונשיקות ואהבה גדולה שאני מרעיפה עליה...ובסוף היא זוכרת את האסור.
    אני בפירוש עושה משהו לא בסר והייתי שמחה לשמוע את דעתכן וכיצד עלי לנהוג אחרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חקירת העולם ושמירה הורית

    בשמת אהרונסון
    30/01/2010

    איה שלום,

    אינני בטוחה שעד כה עשית "משהו לא בסדר". בסה"כ ובאופן מקביל ביניכן הבת והאם, לשתיכן זוהי התנסות ראשונה: בתך גדלה, לומדת ומגלה את העולם, מתלהבת ולומדת להגיב לאיסורים. ובמקביל, את לומדת לגדל ילדה סקרנית שלעיתים צריך לכוון את התנהגותה ב- מותר/אסור. כדי להמחיש יותר, הציצי בתשובתי לליזי אשר שאלה ב-20/1 שאלה מאוד דומה. כאמור, תפקיד הילד הוא לגלות את העולם, ובמקביל, תפקיד ההורה הוא לסייע לו לעשות זאת בביטחה ובלי סיכונים מיותרים. על כן בגיל כה צעיר לא מדובר על "הצבת גבולות" (מתאים יותר לגיל 3-4), אלא יותר בחקירה טבעית של הקטנה ובניסיון שלך לשמור עליה תןך כדי. טבעי שבתך תחזור מתוך הלמידה על מילות האיסור, שכן כך היא מראה הבנתה את העולם, וכן מחקה אותך. לא הייתי ממהרת לשפוט ולומר שזה רק מה שזוכרת ממך...אך טוב שהיא זוכרת זאת, שכן בפעמים הבאות יקל עליך למנוע ממנה להתקרב למה שאסור. שימי לב שאינך נתפסת יתר על המידה לתחושת עלבון מולה על כך שאינה זוכרת את המצבים הנעימים אותם אתן חולקות, שכן כך מבלי משים מתהפכים ביניכן התפקידים, ואת הופכת ל"קטנה הנעלבת", ואילו היא ה"גדולה וכפויית טובה". מצב זה אינו בריא לקשר ביניכן בעתיד. המצב המציאותי הוא שהיא נוהגת ככל תינוק בגילה. לעומתה, עליך כהורה לשלב שתי גישות- האחת המאפשרת, מזינה ומספקת, והשניה לעיתים מגבילה ומתסכלת בצורה שהקטנה יכולה לשאת. כך בהדרגה היא תלמד לשאת ולקבל איסורים ומגבלות מציאותיות על עצמה.

    שיהיה בהצלחה רבה וכן את מוזמנת לעיין בשאלות דומות שכבר נשאלו,
    בשמת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סקרנות מינית בילדה בת 4
    לימור עמר
    27/01/2010

    שלום רב,

    אני אמא לילדה בת 4 , ילדה מאד חברותית, מבריקה ויפה, מאד בוגרת לגילה, לפני כחודש בשעת המקלחת והפינוקים התחלתי לדבר איתה על נושא פרטיות והגוף שלך הוא ברשותך ופתאום היא סיפרה שיום לפני חבר טוב שלה בגן (וחבר משפחה) נגע לה בפות ושהיא כעסה עליו, אני כמובן הסברתי לה שאסור ושזה איברים פרטיים שלה, משיחה עם הגננת יום למחרת ועם חברתי אמא של אותו ילד, נתחוור לנו שהקטנטנים מצאו להם פינה בחצר והיא הורידה מכנסיים והילד הכניס את ידו לתחתוניה. הגננת שוחחה עם כל ילדי הגן, היה סימפוזיון סביב נושא הגוף שלי ברשותי וכו'..
    אתמול - שוב הילדה סיפרה שרבה עם החבר והראתה לו את הבטן.
    משיחה בגן נסתבר ששוב השנים ישבו בגן והילדה הורידה מכנסים והילד ליטף את ביטנה,
    מה עושים?
    לילדה יש 2 אחרים בוגרים ממנה ומעולם לא נתקלנו בתופעה הנ"ל, הבית מאד חם ואוהב ומלבד אבא מחבק או מנשק את אימא אין גילויי התלטפות והתערטלות לעיני הילדים.
    היא גם לא מתנהגת ככה בבית או באופן מיני כזה או אחר בבית, כיצד לנהוג ? האם להמשיך לשוחח בנושא בבית? מה אמורים לעשות בגן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סקרנות מינית בילדה בת 4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום לימור

    אודט בוקאי
    02/02/2010

    בתך עסוקה בשאלות על גופה ועל גופם של אחרים-הבדלים בין המינים-וזהו אכן הגיל המתאים. אני מכימה עם ההגדרה שלך שמדובר בסקרנות מינית ולא בהתנהגות חריגה שמעידה על מצוקה רגשית, מאחר שבתך משתפת אותך בסקרנות שלה ובדרך עקיפה מנסה דרכך לעשות קצת סדר בכל מה שהיא מבינה וחווה. לכן כן חשוב להמשיך ולדבר איתה על הנושא, גם מתוך לגיטימציה לסקרנות ואף לתחושות הנעימות שנלוות למגע הגופני-אחרת תרגיש רגשות אשם על כך שהיא נהנית ממשהו אסור. עם זאת, חשוב לייצר עבורה את הגבול, בו היא יכולה לעשות לעצמה נעים בגוף, במגע באיבריה האינטימיים(כמובן לא בציבור אלא בפרטיות), אך היא לא יכולה לעשות לאחר נעים, וגם הוא לא יכול לעשות זאת עבורה-לגעת באיבריה הפרטיים.
    הייתי מבקשת מהגננות להגביר את עירנותן בגן ולא לאפשר מקומות בהם ניתן להתבודד-שירותים, מקומות מוסתרים בגן. חשוב שאם כן יתרחשו אירועים כאלה , הילדים לא ייענשו ויינזפו, אלא יקבלו הסבר מדוע התנהגותם אינה מקובלת.
    בברכה, אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחות חדשה במשפחה
    קרן
    26/01/2010

    שלום רב,
    לפני שבועיים וחצי נולדה לנו תינוקת מקסימה, ואחרי סיבוכי לידה אושפזתי שוב למשך מספר ימים בבי"ח.
    התנהגותם של ילדי הגדולים בן 8 ובן 5 השתנתה לחלוטין. במיוחד של הילד בן ה-5. הוא מתרגז מהר, מתפרץ אינו ממושמע, הוא תמיד ילד אנרגטי מאוד, אבל הוא מאוד מאוד !!! ממושמע בדרך כלל.
    לפני כשבוע גם הגננת שלו בגן ילדה, וכעת הגננת המחליפה מעידה על התנהגות דומה גם בגן. החשש שלי הוא מפני סטיגמה שתדבק בו, אעפ"י שהוא באמת ילד מאוד טוב ותמיד מתנהג יפה.
    איך אפשר לעזור לו ? איך אפשר להחזיר את הגבולות הביתה ?
    עשיתי לו טבלה, שבה על כל התנהגות טובה הוא מקבל מדבקה, ובסוף השבוע אם יצבור מספיק מדבקות הוא יקבל הפתעה, אני מרגישה שזה עוזר באופן חלקי, אבל עדיין לא מספיק.
    האמת שציפיתי לשינוי בהתנהגות בעקבות הלידה, אבל לא האמנתי שהוא יהיה קיצוני כל כך.
    מהניסיון שלך - כמה זמן חולף עד שחוזרים לשגרה ?
    האם ההנקה גם מגבירה את תחושת הזעם ? האם כדאי להפסיק להניק בשל כך ? (לעיתים הנקה אורכת שעה ארוכה)
    ובקשר לגן - שוחחתי עם הגננת, אבל היה לי רושם שהיא לא ממש מאמינה שהוא יכול להתנהג אחרת.... מה לעשות איתה ? כיצד כדאי להדריך אותה ?
    מחכה לתשובה
    קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אחות חדשה במשפחה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתגלות לשינוי במבנה המשפחה

    אודט בוקאי
    02/02/2010

    שלום קרן
    כשנולד תינוק חדש במשפחה, הוא משפיע באופן משמעותי על התנהלות כל חברי המשפחה-לרבות ההורים, ונהוג לחשוב שאין שינוי דרמטי מזה בחיי משפחה, גם מבחינה לוגיסטית וגם מבחינה רגשית. לכן, לשאלתך, כמה זמן חולף עד ש"חוזרים לשיגרה"(מה המשמעות עבורך של חזרה לשיגרה?)-אין תשובה מספקת והיא משתנה ממשפחה למשפחה, מילד לילד.
    את שואלת שאלות רבות ומשמעותיות לגבי התנהלותך מול בנך(הפסקת הנקה) ומול הגננת בגן(איך לשכנע אותה שבנך יכול להתנהג גם אחרת) ולטעמי, תשובות קצרות כמו שניתן לספק במסגרת הפורום-לא יהוו מענה מספק.
    בנך מגיב לשינויים הרבים בחייו בתקופה קצרה-הולדת אחות, שינוי גננת בגן וכו'.. ותגובתו לגיטימית בהחלט. האופן בו תתייחס הסביבה אל קשייו הנוכחיים (שהרי לפני כן לא נחווה על ידך כילד מתקשה) והיכולת לתת להם מקום מבלי להבהל/לתייג אותו-תשפיע באופן משמעותי על יכולתו להתמודד עם המציאות החדשה של חייו.
    אני ממליצה לך (ולבעלך כמובן)בחום ללכת לפגישות יעוץ לתקופה זו בה את מתמודדת עם מציאות חדשה בעצמך, ומגדירה מחדש את האמהות שלך-כאם לשלושה ילדים.
    אשמח להמליץ לך על כתובות מתאימות בהתאם למקום מגורייך.
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לקרן

    מילה
    10/05/2010

    שלום קרן,
    קודם כל מזל טוב על הולדת הבת... את מספרת על קושי של בנך לקבל את השינוי במשפחה, ועל התנהגותו שהשתנתה בעקבות כך. ראשית אני רוצה לומר לך שבנך חווה כעת קושי אמיתי, הוא מתמודד עם שינויים בכמה תחומים בחייו, גם בגן, גננת חדשה וגם בבית, עם האחות החדשה ולכן זה נורמאלי לחלוטין ביטויי הכעס שאת מתארת. אני מציעה לך קודם כל לא להלחץ מהתנהגותו ולהבין שכך הוא מבטא את תסכולו ואת הפחד שלו מפני השינוי. בתקופה זו צריך לתת לילד תחושה שהוא אהוב ורצוי, למרות התנהגותו, לדבר איתו, להסביר לו שיש אחות חדשה אבל הוא מיוחד במינו...להקדיש לו זמן לבד, ואם לך בתקופה הקרובה לא יתאפשר אז לבק מבעלך שיקדיש לו זמן איכות, אפילו חצי שעה בשבוע שהיא רק שלו. אפשר גם לנסות לרתום אותו לטיפול בתינוקת החדשה, לתת לו תחושה שהוא עוזר לך, שהוא נחוץ. במקביל צריך לדבר עם הגננת, להסביר לה את המצב, ולבקש ממנה לשתף איתך פעולה, לתת לו זמן ולהיות סבלנית כלפיו, כמובן במסגרת הגבולות המתאימים.אולי לבקש ממנה שבתקופה הקרובה תקדיש לו קצת יותר תשומת לב, אולי להושיב אותו לידה במפגש, לשתף אותו..
    בנושא הגבולות, אין ספק שיחד עם החום והאהבה שבנך צריך לקבל, אין שום סיבה שהחוקים בבית ישתנו, להפך, שמירה על השגרה שהייתה לפני הולדת האחות תעזור לו להתמודד בצורה טובה יותר. הכללים צריכים להיות ברורים, שעת ההשכבה, שעת הארוחה וכו.. וכנ"ל תגובתיכם על התנהגות אלימה, התחצפות וכו..עליכם להכיל את הכעס שלו אך לא לוותר כאשר הוא עובר על הכללים שהגדרתם. אפשר להסביר לו מה אתם מצפים ממנו, ומה תהיה התוצאה להתנהגותו, ולעמוד במה שאמרתם. אני מאמינה שאם תמשכו כך לאורך זמן בנך יראה שלמרות התינוקת, ולמרות התנהגותו השלילית הוא עדיין אהוב, ושמירה על החוקים תגרום לו להרגיש בטחון.
    לגבי שאלתך כמה זמן עד שהשגרה תחזור , אין לזה זמן מדויק , כל ילד הוא שונה בזמן ההסתגלות שהוא צריך, וכאמור, אהבה מצדכם ושמירה על החוקים והשגרה תקצר את זמן ההסתגלות...
    ולבסוף, לגבי ההנקה, דעתי היא שאינך צריכה להפסיק להניק, גם אם זה גורם לתסכול וקנאה מצד הילד. זהו אחד הדברים עימם הוא יצטרך להתמודד, זהו חלק מהמציאות החדשה, אך כמובן במקביל לעשות את כל שאר הדברים שציינתי , לאהוב ולתמוך ולהאמין שזה יעבור..לא להתייאש...
    המון בהצלחה, מאיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנוגע למגינים לסורגי המיטה
    melody
    25/01/2010

    הבן שלי בן עשרה חודשים התחיל להעמד על הברכיים, ולהחזיק במעקה של המיטה, חוץ מזה שהוא נושך אותו (כי יוצאות לו שיניים), הוא מחליק לתוך המיטה וחוטף מכות חזקות במצח ובראש...
    זה ממש מבהיל, וכמובן שמסוכן.
    יש לו גם מובייל שהוא מנסה להגיע אליו ולכפתורים שלו, וזה מחובר בראש המיטה.

    האם יש למישהי כאן תשובה לגבי - מה עושים? איך מונעים את החבטות האלו?
    אם אשים שמיכה על הסורגים הוא לא יוכל לתפוס בהם כלל, ויחליק עוד יותר....

    אני ממש מבוהלת בנוגע למכות האלו, זה עלול להגיע למצב של זעזוע מוח חלילה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ל melody

    מיכל דביר קורן
    13/02/2010

    ההמלצה המפורשת לגבי מובייל היא להסיר אותו מהמיטה ברגע שהתינוק מתחיל להיעמד. זה אכן מסוכן כי זה גירוי אטרקטיבי שבגללו תינוקות מנסים לטפס ולהגיע כדי לאחוז בו. יחד עם זאת, אני מניחה שהמובייל אינו הסיבה שהוא מנסה להיעמד וסורגי המיטה מיועדים בדיוק לזה. בהנחה שהנמכת את קרש המיטה שלו לשלב התחתון ביותר, כך שיש לו עומק במיטה, לא נראה לי שהמיטה עצמה מסוכנת עבורו והוא ילמד בהדרגה שזה כואב ולא כדאי לעשות זאת (למידה מתוך התנסות, וגם כמובן שאת תרחיקי אותו בכל פעם שעושה זאת).
    חשוב לומר כי תינוקות שמטיחים את ראשם במיטה בעוצמה רבה עשויים להיות תינוקות עם קשיים בוויסות תחושתי אשר נהנים ממגע חזק במיוחד. האם תינוקך מטיח את ראשו גם ברצפה או בקיר בהקשרים אחרים? האם הוא נרתע ממרקמים או ממגע מסוים? האם צילילם או אורות מסוימים מפריעים לו? האם הוא תינוק שלרוב נרגע בקלות? תינוקות אלה מראים קשיים בוויסות בעוד תחומים תחושתיים ובמצבים מסויימים חשוב טיפול של מרפאה בעיסוק המיומנת בקשיים תחושתיים.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה את ממציאה לה בעיות...

    שני
    14/02/2010

    האמא הזו בכלל לא ציינה שהוא מטיח את הראש בכוונה. היא כתבה שהוא מקבל מכות וחבטות תוך כדי ניסיון לעמוד מהמיטה שלו לכן היא מודאגת. גב' פסיכולוגית למה להמציא בעיה שבכלל לא קיימת? למה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר למיטת נוער
    אוסנת
    24/01/2010

    ביתי בת שנה ועשרה חודשים . אני אמורה ללדת ב"ה בתחילת חודש אפריל וחשבתי לקנות לה מיטת נוער (עם מעקה כמובן) עוד לפני שהתינוק יוולד על מנת שלא תקנא שלוקחים לה את המיטה.
    בכל מקרה התינוק יהיה בעריסה כשלושה חודשים עד שיעבור למיטת תינוק.
    האם מומלץ להעביר אותה כעת למיטת נוער? אני חושבת שהיא יכלה לישון במיטה עוד מספר חודשים טובים אבל בשל הולדת האח חשבתי כבר עכשיו לעשות את השינוי.
    אודה על תגובתכם,
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעבר למיטת נוער

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר למיטה גדולה

    מיכל דביר קורן
    13/02/2010

    אוסנת שלום,
    יש הרבה היגיון בחשיבה הזאת, ועבור הרבה ילדים מעבר כזה בגיל 1:10 כבר אפשרי. היא אכן תצטרך להתרגל ל ה-מ-ו-ן שינויים סביב הלידה ומוטב להכין אותה במה שניתן כבר קודם. יחד עם זאת חשוב לוודא שמדובר במיטה עם מעקה בטיחותי כי פעוטות צעירים נוטים עוד להתהפך מאוד בלילה. אולי תתאים לך יותר מיטה מוקטנת שקיימת היום בשוק ולא מיטת נוער בגודל של 190 סמ' שהינה גדולה מאוד עבורה. ישנן מיטות שניתן להאריך על פי השלב ההתפתחותי של הילד וזה עשוי להיות פתרון מתאים.
    בהצלחה ובשעה טובה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מקקי בשרותים
    אבי
    24/01/2010

    שלום רב. בתי בת ארבע כבר למעלה משנה נגמלה מטיטול ועושה פיפי בשרותים ללא פספוסים,גם בלילה ישנה ללא טיטול ואנו דואגים לקחתה לשרותים במהלך הלילה, אך מאז עושה קקי רק בטיטול, כשמרגישה צורך מיד מבקשת טיטול, יש לציין שהיו בעבר מספר פעמים קטן שעשתה בשרותים, וכשאנו מדברים איתה היא אומרת שרוצה ללכת לשרותים, אך כשזה מגיע למעשה מבקשת טיטול, מה לעשות?? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מקקי בשרותים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תהליך הגמילה מחיתולים

    מיכל דביר קורן
    13/02/2010

    אבי שלום,
    השלב בו בתך 'נתקעה' בתהליך הגמילה מאפיין ילדים רבים כפתרון ביניים לגמילה שאינה מוצלחת. מסיבותיה שלה, ויתכנו מגוון סיבות, בתך לא מוכנה להשלים את תהליך החינוך לניקיון ולהיות עצמאית. טיטולים חד-פעמיים אכן מאפשרים את המצב הזה אבל המשמעות שלו היא שהיא עדיין אינה גמולה באמת. יש ילדים שמשתמשים קצת בפתרון הזה באופן זמני ואז זה חולף, אבל מדברייך אני מבינה שאתם נמצאים במצב הזה כבר שנה ובעצם לא מתקדמים.... איני יודעת מה גרם לכם ההורים להמתין, אבל בהנחה שבשנה הזו ניסתם מגוון שיטות לשכנע אותה, נשמע לי שאתם בהחלט זקוקים להדרכה מקצועית. אם לאורך שנה בתכם קיבלה מכם את המסר שזה 'אפשרי' או 'בסדר' יהיה קשה מאוד לשכנע אותה כעת שאפשר גם אחרת, אבל הדרכה ממוקדת, הלוקחת בחשבון את ההיכרות אתכם, תוכל בהחלט לעזור.
    אני מזמינה אותך לכתוב לי ואנסה להפנות אתכם לכתובת מתאימה בסמוך לאיזור מגוריכם. ואל תמתינו עוד.... גמילה היא משימה התפתחותית חשובה ומרכזית עבור ילדים, ועבור ילדה בת 4 שעדיין זקוקה לטיטולים עשויות להיות לזה השפעות רגשיות רבות ומורכבות.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום