מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אחרי ניתוח TURPחיים13/07/2010
בהמשך לשאלתי מיום 9.7.10 .יש לי עוד שאלה בבקשה.
שאלה לא שיגרתית.הניתוח בוצע לפני 20 יום.הייתי רוכב על אופניים כ30 דקות ביום,לפני הניתוח.
האם מותר לי היום לרכוב על אופניים.(אני חושש שאולי יופעל לחץ על הערמונית)
מחכה לתשובה .
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין13/07/2010אין תשובה חד משמעית לשאלתך. מאמץ גופני יכול לגרום לדימום בשתן מאזור הניתוח. תקופה של ריפוי פצע באזור הניתוח נמשכת בין 3 ל-6 שבועות וזאת התקופה שרצוי להמנע מפעילות פיזית.
היתי ממליץ לחקות עד חודש לאחר הניתוח ואז לחזור לרכיבה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ציסטוסקופיה משולבת עם בדיקתpvשרה11/07/2010
בת 55 פלוס 3 ילדים.לפני 30 שנה עברתי RT PYELOLITHOTOMY .כעת בבדיקת us כליות תקינות.חשד להרחבה קלה של מערכת מאספת של כליה ימנית עם ציסםה קטנה בקוטב עליון-או הרחבה של גביע עליון. kub-ב.מ.פ. במיפוי כליה תקין,כליה ימנית תורמת 41%,שמאלית-59%. ב בדיקת רופא נשים עלה חשד לשארית שתן. בבדיקת rest-330 , vv-385 , uroflow - qmax-24.8 להשלמת בירור עליי לעשות בדיקת ציסטוסקופיה משולבת עם בדיקת PV .שאלתי היא-האם יש בדיקה חילופית שתתן מענה למציאת מקור הבעיה במקום ה-ציסטוסקופיה,ואם תוכל לומר לי כרופא אורולוג מומחה מה הפשר לשארית השתן. אודה לך מאוד אם תתיחס לשאלותיי בהקדם, בתודה מראש -שרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין13/07/2010רצוי לשאול את השאלות הללו את האורולוג שמנהל את את הבירור כי לגבי סיבות לשארית שתן לאישה כבות פרק שלם בספר וגם אותו דבר לגבי הבירור. אני מניח שאורולוג שמטפל בך הוא גם מומחה וגם יוכל לענות על כל שאלתך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשרה שלום,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן13/07/2010בדיקת PV ( נרתיקית) הינה חלק בלתי נפרד מהבדיקה הגופנית במקרה כשלך.
קיימות מספר סיבות לחוסר התרוקנות השלפוחית כולל אנטומיות ( צניחת איברי האגן) , תרופתיות , נוירולוגיות ועוד.
הברור המתאים רצוי שיעשה בידי אורולוג מומחה לתחום ( אורו-גניקולוגיה\ אורו-דינאמיקה).
מן הסתם תזדקקי לביצוע של בדיקה אורו-דינאמית לאבחנה מלאה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בפין בזמן קיום מגע מיניאייל11/07/2010
שלום ד"ר.
בזמן קיום מגע מיני, קיבלתי מכה בפין עקב התנגשות באגן של האישה ומאז אני מרגיש כאב בפין.
אין סימן לנפיחות, דימום, או להתעקמות של הפין, אך ישנו כאב מסוים.
האם יש צורך לגשת לרופא לבדיקה?
אודה לתשובתך.
תודה, אייל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין13/07/2010לא נראה לי שמדובר בטראומה שדורשת התיחסות אך במידה ומשהו ישתנה כן תפנה לבדיקה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בשתןחני11/07/2010
ליפני שבועיים היתה לי דלקת חזקה בליוי של דם קיבלתי טיפול של אנטיביוטיקה וסידורל.עשיתי בדיקת שתן ויש עדיין דלקת .השתן כבר לא שורף .רציתי לדעת אם זה קשור לכליות.אם אפשר לקבל תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר דמיטרי גולדין13/07/2010רצוי לבצע תרבית שתן ולוודא חוסר זיהום וגם לחזור לבדיקת שתן רגילה בעוד כשבועיים ובמידה של המשך נוכחות סימני דם מיקרוסקופיים בשתן תצתרכי לגשת לאורולוג לצורך בירור מלא.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחנה שלום
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן13/07/2010דלקת בדרכי השתן עלולה גם לערב את הכליות.
במקרים כאלו שכיח לראות מחלה חריפה המתבטאת בחום גבוה, לעיתים עם צמרמורות וחולשה כללית,כאבים במותן\מותניים ועוד. ועלולים לחייב אישפוז וטיפול באנטיביוטיקה בוריד.
אנא פני לאורולוג בקופ"ח להשלמת ברור והמלצות לטיפול.
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ווריקוצלהרוני10/07/2010
שלום לכם!
לפני כ10 שנים נותחתי בעקבות ווריקוצלה דרגה 3. היום אני בן 26 ואני חושש שאני מתחיל לחוש כאבים דומים, אם כי בצד ימין דוקא.
בעקובת זאת עלו לי שתי שאלות:
1. האם יתכן שאחרי שביצעו לי בניתוח בזמנו קשירת ורידים הבעיה תחזור?
2. האם אוננות יכולה לגרום לזה? אני מדבר על אוננות שונה מהרגיל (אני חושב), כאשר היא מתבצעת בלבוש מלא תוך חיכוך האיבר בתחתונים וביד דרך המכנסיים, קצת כמו אוננות של אישה...
ובכלל האם זה יכול לפגוע במשהו באיכות הזרע או משהו בסגנון?
מצטער על התיאורים הלא סימפטיים אבל הדבר מטריד אותי מאוד.
בתודה
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רוני
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום12/07/2010ראה תשובה קודמת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה....אלמונית.10/07/2010
שלום לכם,
בשבוע האחרון בן זוגי גילה נפיחות באבר המין שלו, מעין וריד מוגדל. הדבר גורם לו לכאבים (לעיתים) בעת קיום יחסי מין, וגם כאבים בבטן התחתונה(כאב שבא והולך). בעת השפיכה הוא גם מרגיש בכאב.
הוא קבע תור לאורולוג (אך התור נקבע רק לעוד מספר ימים), אני ממש מודאגת. מה זה יכול להיות? האם יש מספר השערות שתוכלו לתת לי כאן באשר לסיבת הכאב והנפיחות? (הוא לא חש צריבה, רק כאב פנימי.
תודה לכם מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום לך
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום12/07/2010ישנן מספר סיבות אפשריות לתלונות אילו.
האפשרות הראשונה היא דלקת במערכת השתן והערמונית הגורמת לאי נוחות וכאב בעת פליטה.
אפשרות נוספת היא של פקקת בוריד הפין הנוצרת בעקבות קיום יחסי מין וגירמת לכאב מקומי.
ממליץ לפנות לאורולוג בהקדם כדי לאבחן הבעיה ולהתאים טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח בשיטת TURPחיים09/07/2010
שלום דר מץ.
נותחתי אצלך לפני 17 יום .עקב ערמונית מוגדלת בשיטת TURP .אחרי 24 שעות מהשיחרור חזרתי למיון עקב אצירה במתן שתן וכאבים חריפים ודם.שמו לי קטטר ל4 ימים נוספים.והחליף לי כדורים מ-ZINNAT 500MG.ל-TARIVID 200MG והחזיר אותי ל-OMNIC . למשך 5 ימים.אני עדיין סובל מתכיפות במתן שתן .בערך כל 60 דקות גם ביום וגם בלילה ובסוף יש טיפטופים.ויש לי כאבים חריפים בראש הפין בסוף כל מתן שתן.אני לוקח כדורים OPTALGIN וגם SEDURAL.לפי הוראת רופא אורולוג.וגם ממשיך ב-OMNIC .
השאלה שלי עד מתי המצב הזה ימשיך.ולמה יש לי דווקא במיוחד כאבים בראש הפין בסוף כל מתן שתן.עם טיפטופים לקראת הסוף.
בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום חיים
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום12/07/2010תקופת ההחלמה לאחר ניתוח TURP אורכת מספר שבועות ועד 3 חודשים.
בתקופה זו ישנן תופעות של דחיפות ותכיפות במתן שתן, צריבה במתן שתן כאבים ואפילו דם בשתן.
במידה וישנה גם דלקת בדרכי השתן תופעות אילו עוד מתעצמות.
ממליץ להתאזר בסבלנות למשך 10-14 יום נוספים ובאם לא מופיעה מגמה של שיפור בתלונות לפנות לבדיקה חוזרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה מחקו את השאלה שלי על הוריקוצלה?רוני09/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
שלום רוני
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום12/07/2010ראה התשובה בשאלתך הקודמת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ערמוניתנחום09/07/2010
בן 62.
תוצאות ביופסיה מתאריך 10/09 PSA 3.8
left side
adenocarcinoma gleason score 6(3+3) present in one core (76055/09 2.1) involving less than 5% of core.
תוצאות ביופסיה שניה מתאריך 4/10
PSA 5.16
left side
adenocarcinoma gleason score 6(3+3) present in 2 core involving approximately 5-10% of each core supported by negetive ck -903 immunostain.
בדיקות מלפני יומיים 7/2010
PSA 3.22
יש לציין שהחלטתי לבצע ניתוח לאחר תוצאות הביופסיה השניה, אך כעת לאחר תוצאות ה PSA האחרונה הנני מתלבט.
שאלתי היא האם ישהו סיכון במידה ואני ממתין עם ביצוע הניתוח וממשיך רק במעקב של PSA וזאת לאור הירידה ב PSA שירד לרמת נורמלית ומהי הסיבה לירידה? האם ניתן להמשיך להסתמך על כך?
לתשובתך והתייחסותך אודה.
תודה,
נחום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום נחום
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום12/07/2010גברים צעירים הבוחים במעקב אקטיבי אחר סרטן הערמונית מודעים כי המעקב מטרתו לזהות מקרים בהם המחלה מתקדמת ואז יש להציע טיפול למחלה.
המדדיפ להתקדמות הם עליה ב - PSA או שינויים בביופסיה החוזרת.
במקרה שלך ארכי ה - PSA לא עלו ואולם היה שינוי קטן בביופסיה.
גם לאחר השינו מדובר בשני גלילים עם מעורבות מינורית ולכן ניתן לשקול במקרה זה המשך מעקב.
המעקב יכלול בנוסף למעקב אחר ערכי ה - PSA גם ביופסיה חוזרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אורודינמיקהמשה09/07/2010
שלום. אני סובל מזה כמה שנים מתכיפות גבוהה למדי בצורך להשתנה ומדליפה קלה ולא סדירה (לעיתים לא מורגשת) של שתן. הבעיה לא חמורה, אבל בהחלט מטרידה אותי. לאחר מספר נסיונות לטיפול תרופתי להפחתת כמות השתן שלא הועילו הרבה, האורולוג הציע לי לעבור בדיקת אורודינמיקה לבירור המצב. אני קצת מתלבט לגבי זה, כיוון שהבעיה אינה חמורה, ואני חושש שהבדיקה עלולה לגרום יותר אי-נעימות ופגיעה מהמצב שבגללו היא הוצעה.
האם הבדיקה (במיוחד החדרת קטטר) כואבת? האם עלולה להיגרם בעקבותיה בעיה לטווח ארוך? בפרט, האם יש חשש שתפגע בתפקודי המיני? אציין כי אני צעיר יחסית למטופלים אורולוגיים (בן 41), בריא בהחלט כללית ופעיל מאוד מינית. האם יש יסוד לחששות שלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום יורם
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום12/07/2010אתה מתאר מצב אותו אתה מציין כמטריד ולא נעים בעיקר נושא בריחת השתן.
בבדיקה אורודינמית נבדקת ההתנהגות של כיס השתן ותפקודו. תוצאות הבדיקה אמורות לסייע לאורולוג בהתאמת הטיפול ההולם לבעיה.
הבדיקה כרוכה באי נעימות קלה של החדרת קטטר מאוד עדין לשלפוחית השתן דרכו ממלאים את כיס השתן בנוזל ומודדים את הלחצים בו.
סיבוך נדיר יחסית אפשרי הוא דלקת בדרכי השתן בה ניתן לטפל בקלות באנטיביוטיקה.
הבדיקה אינה גורמת לפגיעה בתפקוד המיני בכל צורה שהיא.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלפחוית עצבניתדני08/07/2010
בן 66 , סובל מזה 10 שנים מדחיפות במתו שתן . איכות החיים נפגעת מכך, לא ישך בלילות וביום כל הזמן מרגיש צורך במתן שתן . ניסתי כבר מגוון של תרופות .
צילומי אולטראסונד שנעשוים פעם בשנה מראים על ערמונית מוגדלת אך לא בצורה המצדיקה ניתוך . ואין שינוי בגודל הערמונית . כמות שתן מזערית לאחר התרוקנות , ואין עצירת שתן . הזרימה חלשה אך רצופה .
נשקל נושא הסרת ערמונית בניתוח סגור . .
אבקש חוות דעת לסיכוי השיפור לאחר ניתוח . או לאיונות אחרים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דני
ד''ר גאזי פארס08/07/2010גודל הערמונית איננו מדד שלפיו מחליטים אם לנתח או לא.
ההחלטה לנתח מסתמכת על הרגשתך והסבל שלך ועל הממצאים בבדיקות.
ניתוח של ערמונית קטנה בדרך כלל מתבצע בניתוח סגור דרך השופכה.
אם זרם השתן חלש ואתה מרגיש דחיפות ותכיפות בהטלת השתן ומתעורר מספר פעמים בלילה להשתין ואין לך מחלה נוירולוגית כל שהיא אז הניתוח יעזור לך וישפר את איכות חייך.
במקרה של ספק תעשה בדיקת אורודינמיקה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת U.S כליות וכיס שתןלולה08/07/2010
שלום
אני בן 55 ובבדיקת ה-U.S נמצא ש-: יש אבן זעירה בקוטב אמצעי של הכליה הימנית. ציסטה פשוטה בגודל 54 ממ בקוטב העליון של הכליה השמאלית. הכליות בגודל ומנח תקינים ואין עדות להידרונפרוזיס.כיס השתן בצורה וגודל סדירים . הערמונית מוגדלת - גודל 51 גר.שארית של 16 גר' לאחר התרוקנות.
נשלחתי לבדיקה מאחר ונמצא חיידק בשתן וטופלתי במיקרודנטין.
אין לי כאבים/בעיות בהתרוקנות ובכלל.
מה משמעות ממצאים אלו ומידת הדחיפות להמשך ?
תודה
לויט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערב טוב לויט
ד''ר גאזי פארס08/07/2010ב-US דרכי שתן שתארת נמצאים הדברים הבאים:
1- אבן זעירה בקוטב אמצעי בכליה ימנית- למעקב , אבן כזו קרוב לודאי שתפלט אם תשתה הרבה. בכל אופן ,אבן בכליה מתחת ל-5 מ"מ לא מצריכה טיפול. חשוב להיות במעקב אורולוגי .
2- ציסטה פשוטה בכליה השמאלית אין לה שום משמעות ולא מצריכה מעקב וטיפול.
3-אין עידות להידרונפרוזיס - הפירוש : אין הרחבה של המערכת , הניקוז טוב- כך צריך להיות.
4- ערמונית 51 סמ"ק : הערמונית מעט גדולה יחסית לגילך אך אם אתה לא סובל מזרם שתן חלש ולא מתעורר בלילה לתת שתן אין לזה משמעות.
5- שארית של 16 סמ"ק : ממצא תקין.מתיחסים רק לשארית מעל 50 סמ"ק .
לסיכום:
הממצאים ב-US לא מצריכים טיפול בשלב זה. חשוב לשתות הרבה ולהיות במעקב אורולוגי פעם בשנה.
בתודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התיחסותך
לולה08/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנסת קטטר והוצאתוחיים07/07/2010
שלום.
1)האם כשמכניסים קטטר לתוך הפין צריך הרדמה מקומית.
2)למה נועדה הזריקה לתוך הפין לפני שמכניסים קטטר.
3)למה נועדה הזריקה לתוך הקטטר לפני שמוציאים אותו.
תודה מראש ויישר כח על האתר שלכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום חיים
ד''ר יואל מץ07/07/2010לא תמיד יש צורך בהרדמה מקומית להכנסת קטטר לתוך השלפוחית.לרוב מספיק שימון טוב של הקטטר בחומר מיוחד. לעתים, במיוחד שצפויים קשיים בהחדרת הקטטר, במיוחד אצל גברים,נהוג להחדיר לתוך השופכה חומר המשמש גם להרדמה מקומית וגם לשימון טוב של השופכה.החומר הנה"ל עשוי להקל על הפעולה ולהקטין את הכאב . אני מניח ששטיפת הקטטר שלפני הוצאתו בוצעה במטרה לשטוף את השלפוחית או להחדיר לתוכה תמיסה אנטיביוטית .
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ווריקוצלהרוני06/07/2010
שלום ד"ר
אני בן 26. בערך בגיל 15 עברתי ניתוח ווריקוצלה אחרי שאובחנה אצלי כזו בדרגה 3.
לזכרוני אחרי הניתוח הובהר לי שהניתוח התבצע בהצלחה.
לפני מספר חודשים ביקרתי אצל אורולוג להתיעצות בנושא מסוים ועל הדרך הוא אמר שהוא מזהה ווריקוצלה בדרגה מסוימת אבל שלא מצריכה טיפול.
לאחרונה אני מתחיל לחוש קצת כאבים באיזור ואני חושש שאולי זה חזר.
יש לי כמה שאלות בנושא:
ראשית, האם זה יכול לחזור, והאם במידה שכן הטיפול הוא שוב, רק ניתוח?
שנית, האם אוננות יכולה לגרום להיווצרות בעיה זו? אוננות בצורה שגורמת יותר לחץ על האיזור כי היא נעשית בצורה שונה מהרגיל (אני חושב), היא נעשית כשהמאונן לבוש לגמרי וע"י חיכוך האיבר בתחתונים וביד הנמצאת מחוץ למכנס...
אני מתנצל על התיאור הלא סימפטי אבל דבר זה מאוד מטריד אותי ואשמח לתשובה בנושא.
בתודה מראש
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רוני
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום12/07/2010לאחר ניתוח תיקון ואריקוצל הורידים המורחבים נותרים ואולם הזרימה בהם פוסקת.
כדי לקבוע האם הואריקוצל חזר ( וישנה אפשרות של הישנות הואריקוצל לאחר הניתוח ) יש לבצע בדיקת סונר דופלר של האשכים.
אין קשר בין אוננות בכל צורה שהיא לבין היווצרות הואריקוצל.
עם תשובות הסונר פנה לאורולוג להבנת התשובות ובירור נוסף באם מתבקש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה... וגם...
רוני12/07/2010איך מבצעים את הסונר הזה? אפשר בלי הפניה מאורולוג? (פשוט קבעתי תור והוא עודנו רחוק...)
בנוסף, עיקר הכאבים שלי הם בצד ימין (בשונה מואריקוצלה בד"כ, לא?) כאבים די חזקים לפעמים, ויתכן שהאיזור שם מעט מוגדל (אני לא בטוח), יכולות להיות לכך סיבות מסוכנות יותר מואריקוצל? כמובן שאפנה לאורולוג אבל עד שהתור יגיע הדבר מטריד אותי מאוד ואני שוקל לפנות לבי"ח או משהו בסגנון... אשמח לתשובתך המהירה.
בתדה רבה
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום
ד''ר דמיטרי גולדין13/07/2010רוב כאבים באזור שק האשכים נגרמים לא מאשכים עצמם אלה מאברים מסביב. ווריקוצלה היא לא ביעה דחופה ולא כל כך מסוכנת בגילך. לכן ההמלצה לפנות לרופא משפחה לבדיקה ראשונית והוא יכוון את הטיפולך בצורה מוסכלת.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהיולי05/07/2010
לאחרונה, שמתי לב שהשתן שלי אינו צלול ומכיל מעין חוטים לבנים דמויי "צמר גפן"
האם זה יכול להיות על רקע ווגינאלי?
עשיתי בדיקת שתן ויצא מעט חלבון בשתן . לדברי הרופאה כל המדדים תקינים.
אני מאוד מודאגת מהתופעה. אציין כי סבלתי לפני כשבועיים מכאבים חזקים בבטן תחתונה.
למי אני יכולה לפנות עם בעייה כזאת ועל מה זה יכול להעיד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום יולי
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום12/07/2010בנוכחות הפרשות נרתיקיות אכן יכול להיות מצב בו ההפרשות נראות בשתן.
נוכחות חומר זר בשתן יכילה להיגרם מתאי דלקת או מגבישים בשתן.
באם התופעה נמשכת יש לחזור על בדיקת שתן כללית ותרבית ולבצע סונר דרכי שתן.
עם התשובה לפנות לאורולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום יולי
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום12/07/2010בנוכחות הפרשות נרתיקיות אכן יכול להיות מצב בו ההפרשות נראות בשתן.
נוכחות חומר זר בשתן יכילה להיגרם מתאי דלקת או מגבישים בשתן.
באם התופעה נמשכת יש לחזור על בדיקת שתן כללית ותרבית ולבצע סונר דרכי שתן.
עם התשובה לפנות לאורולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום יולי
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום12/07/2010בנוכחות הפרשות נרתיקיות אכן יכול להיות מצב בו ההפרשות נראות בשתן.
נוכחות חומר זר בשתן יכילה להיגרם מתאי דלקת או מגבישים בשתן.
באם התופעה נמשכת יש לחזור על בדיקת שתן כללית ותרבית ולבצע סונר דרכי שתן.
עם התשובה לפנות לאורולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

