פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 13 גיל הבגרות
    פילי
    20/01/2010

    שלום,

    יש לי ילד בן 13 שנמצא בגיל הבגרות ומאוד רגיש מכל דבר.
    הוא נמצא בשלב של הלימודים שמצריך יותר השקעה ממנו בלימודים.
    הוא נמצא כרגע בשלב של מבחנים ונורא חשוב לי שהוא יקבל ציון טוב. וציון טוב מבחינתי שזה יעבור את הגבול.וכרגע הוא נמצא על הגבול.
    אם הוא לא יעבור את המבחנים בציונים טובים הוא יכשל וירד רמה.
    היום ניסיתי יחד איתו לשבת על החומר או יותר נכון לשאול אותו שאלות על מה שיהיה במבחן אבל הוא לא ממש שיתף פעולה.ואמר לי שהוא כבר יודע. אך כבר קרה לנו מצב כזה ואז הציון שלו היה נמוך מהמצופה. או יותר נכון להגיד על הגבול. אני חוששת שמחמת חוסר העניין שלו להשקיע הוא ירד רמה. מה עליי לעשות?
    הוא אומר לי שאני מפעילה עליו לחץ כי אני אומרת לו כל הזמן ללמוד. הסברתי לו כמה שזה חשוב שהוא ילמד ואני רוצה אך ורק לטובתו. מה עליי לעשות.אני רוצה לציין שכשאני אומרת לבני ללכת וללמוד זה כשהוא בא מבית ספר אני שואלת אותו אם יש לו שיעורים ומבחנים ובמידה וכן הוא צריך ללמוד.
    הנקודה היא שכרגע הראש שלו עסוק בחברים, ובפייסבוק שמוציא אותו מפוקוס. היום היתה לי שיחה עם בעלי והוא אמר לי שבננו שאל אותו לגבי עישון..איך זה וכו...
    כל זה מפחיד אותי. אני פוחדת שתהיה לו השפעה מחברים. זאת פעם שניה שהוא מדבר על עישון...

    מבקשת את עצה בדחיפות.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 13 גיל הבגרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 13

    סמדר ריינר
    20/01/2010

    שלום פילי,
    נשמע לי שהגעתם למצב שככל שאת לוחצת ככה הילד מתנגד. נראה לי שהסברת לו כבר הרבה פעמים למה לימודים זה חשוב. כלומר אם הילד שלך נבון בצורה סבירה, מה שאני מניחה שכן, אז הוא כבר הבין. זה לא עניין של הבנה. אז אין טעם לחזור ולהסביר, או לחזור וללחוץ כי זה פשוט לא עוזר. מה שקורה עכשיו זה שהילד לא מסוגל הלתחבר לכך שהלימודים זה משהו שחשוב בשבילו, כי את נורא הדגשת כמה זה חשוב, ומבחינתו זה אומר שזה חשוב בשבילך, ולכן אם הוא יתחיל ללמוד - מבחנתו זו כניעה לשליטה שלך ולא משהו שהוא עושה למען עתידו.
    לכן הייתי מציעה לך לרדת מהנושא לתקופה, ולנסות להתעניין בו בדברים אחרים. הוא נכנס לגיל ההתבגרות, הוא רוצה להראות עצמאות. חשוב לבחור על מה לריב איתו ועל מה לא, אחרת המרדנות שלו רק תגבר וכל היום יהיו רק מריבות בבית. הנושאים החשובים למריבה הם בטיחות ובריאות - סמים, נהיגה, שכרות וכו', ולאו דווקא לימודים. לימודים תמיד אפשר להשלים. הוא כן צריך ללכת לבית הספר ולהיות במסגרת. נסו להגיע איתו להסכמים ולפשרות ולאו דווקא לכפות וללחוץ עליו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה רבה

    פילי
    20/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה:-)

    סמדר ריינר
    20/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה ו- 8 עם חרדת נטישה?
    קרן
    19/01/2010

    שלום רב, שמי קרן ובני בן השנה ושמונה חודשים מאור החל לפני כשבועיים לשנות את התנהגותו בגן. לפני כן אתן מעט רקע: עד עכשיו (מלבד תקופת ההסתגלות לגן) היה ילד שובב ומצחיק, עצמאי בגן, אות מופת בארוחות, היה נכנס לגן בשמחה אבל עדיין ממתין בקוצר רוח בסוף היום שאבוא לקחת אותו, תמיד הגננות היו מספרות לי על מעשי הקונדס שהוא עושה בגן כמו לחבק את הילדים וליפול איתם ואז לצחוק, או להרוס מגדלי קוביות של ילדים אחרים ולברוח כשהוא גועה בצחוק. אני כרגע בחודש השמיני להריוני השני (מאור הוא הבכור), ואני לא יודעת אם יש קשר אבל בזמן האחרון ללא הסבר כביכול הוא התחיל להיות ממש אומלל בגן, מילל כל היום ונדבק לרגלי המטפלות, עוקב אחריהן לכל מקום כאילו מפחד לעזוב אותן, לא אוכל כמעט כלום, מתעורר משנת הצהריים מוקדם בשעה ובקיצור - לא אותו הילד. בבית הוא מתנהג אותו הדבר כמו תמיד, אולי קצת יותר צמוד אלי אך הוא גם היה מעט חולה בזמן האחרון (שיעולים, קצת חום, הקאות).
    אינני יודעת ממה יכולה לנבוע התנהגות זאת (אולי מהלידה הקרבה?) וחשוב מכך - מה עושים כדי להקל על הילד? עוד פרט - לפני כשלושה חודשים נסענו אני ובעלי לחו"ל ל- 5 ימים. כשנעדרנו הוא נשאר אצל הורי והיה מדהים לדבריהם. שיחק שר ורקד ולעיתים רחוקות הראה סימני עצב. האם אפשרי שעכשיו יש ביטוי לנסיעה שלנו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנה ו- 8 עם חרדת נטישה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לקבל מענה לשאלתי

    קרן
    21/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תת הכרה
    שלומי
    19/01/2010

    שלום
    יש לי שאלה
    היה נראה לי הכי מתאים לשאול את זה כאן

    הייתי רוצה לדעת משהו לגבי התת הכרה,נגיד שלמישהו יש בעיה כל שהיא ,שהיא בטבע שלו
    שהבן אדם פועל כך מתוך אינסטינקט ,לדוגמא מישהו שהוא פחדן
    או שיש אדם שהוא בטבע שלו אמיץ,באינסטינקט התת הכרה שלו משדר כוח ,אומץ
    ויש מישהו שהאינסטינקט הטבעי שלו ,זה לפחד,להתקפל פנימה ,וכל הדברים הנלווים לזה

    האם ישנה דרך ,או האם קיים טיפול כל שהוא שעובד על התת הכרה ומשנה אותו

    אני מתכוון לחלק שנמצא באישיות שאותו אנחנו רוצים (מי שרוצה כמובן)לשנות
    לדוגמא מישהו שעבר משהו בחיים ,וזה השפיע על החיים שלו,והוא קיבל את זה איך שהוא
    ואז נוצר "קלקול" באישיות ,שנפגע איזה שהוא מנגנון פנימי שאותו רוצים לתקן ולהשיב כמו שהיה
    האם אפשר לבצע" קלקול "מבוקר נוסף על מנת להגיע למטרה כל שהיא
    משהו כמו לטפל בתת הכרה במודע אבל לא בתכנים שהוא יצטרך לאמת אותם ולאשר אותם וכו'
    דברים שיכנסו בדיוק באותה הצורה שנכסנו הדברים שאנחנו רוצים להוציא או לשמר משהו קיים

    השאלה קצת כוללת יותר מדי,כי דיברתי עם שתי דברים
    1 שמישהו פחדן בטבע
    2 פחדן מאיזה שהוא מקרה

    אני אשמח לקבל תשובה אם אפשר להתחייס רק לסעיף 1 או ל2 או בשילוב של שתיהם זה מאוד יעזור לי
    ,תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תת הכרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תת הכרה

    סמדר ריינר
    20/01/2010

    שלום שלומי,
    אם הבנתי נכון את השאלה שלך, אתה בעצם שואל אם אפשר לטפל בפחד שנוצר בטראומה בלי להיזכר בטראומה, אלא שהיא תישאר בלא מודע (שאלה 2), ובשאלה הראשונה האם אפשר לטפל בפחד שלא נוצר מטראומה באותה דרך.
    בעצם אם הבנתי נכון, אתה שואל האם אפשר לטפל בפחד במין ניתוח פסיכולוגי כזה בהרדמה - בלי להרגיש את הפחד בתוך הטיפול.
    למיטב ידיעתי זה לא הטיפול בדרך כלל. אלא בטיפול, אחרי שעובר זמן ואנחנו סומכים על המטפל שלנו, אנחנו אמורים להגיע למצב שאנחנו מאפשרים לעצמנו להעלות את התכנים המפחידים בנוכחותו ואז לפחד מהם פחות, או להתחיל להתמודד איתם אחרת.
    מקווה שהבנתי אותך נכון, ומצטערת אם התשובה מאכזבת אותך:-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משהו קטן ברשותך

    שלומי
    20/01/2010

    מודה לך על התשובה :)
    חח העלת לי חיוך על הפנים עם השורה האחרונה בתגובה שלך :)
    דרך אגב אני שמח לדעת שיש אנשים כמוך שעוזרים ככה ומסבירים ומפרטים
    בדרך כלל פורמים ששאלתי שאלות בכל סוג שהוא ,קיבלתי תשובה ממש קצרה
    פה באמת שמתי לב שיש יחס טוב ולכן אני אנסה לחדד את השאלה שלי טוב

    כנראה שלא בדיוק הצלחת להבין על מה אני מדבר
    כי קצת עירבבתי שתי שאלות
    בעצם הדבר הוא כזה
    אני שוב רק שואל כמו מקודם בגוף שלישי

    אם מישהו היה בן אדם רגיל,וכתוצאה ממקרה מסוים גילה שהוא פחדן
    לצורך העיניין אני אחלק את האדם לשתים
    1 מודע
    2 לא מודע

    הלא מודע פועל תמיד ומגיב באינסטינקטים
    והמודע מנסה לרסן את התת הכרה ולשלוט בו
    התת הכרה מכיל תכנים באינסטינקט ,תכנים של פחד
    המודע לא מתגבר על הפחדים
    ולכן שאלתי אם יש דרך לשנות את התת הכרה
    שבמקום שהאינסטינקט יהיה פחד ,לשנות אותו
    אבל לא בדרך המודע כי דרך המודע יש התנגדות ,שם צריך לאשר את התכנים בצורה מודעת
    ובצורה מודעת לא ניתן לפי דעתי לשנות משהו ולכן חשבתי לשאול אם יש סוג של טיפול או גישה כל שהיא לשנות את התת הכרה מבלי שההכרה תצטרך לאשר את הדברים

    עוד דוגמא לצורך השאלה
    שהבן אדם לא ידע שהוא פחדן במצבים מסוימיים,ורק לאחר מקרה כל שהוא הדבר השתחרר
    שאם לא היה קורה מקרה כל שהוא ,לעולם לא היה יודע שהוא פחדן עד כדי כך בנושא מסויים
    נראה שלפעמים אנחנו לא מכירים את עצמו עד שלא מגיעים לסיטואציה מסוימת

    אני מקווה שעכשיו השאלה יותר ברורה,ואני מבקש את סליחתך על ההודעה הקודמת שלא היה כל כך ברורה,ושוב תודה ויום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד

    סמדר ריינר
    20/01/2010

    שלום שלומי,
    תוןדה על המחמאות:-)
    אני מקווה שעכשיו הבנתי יותר טוב.
    פחד הוא לא בדיוק אינטסטינקט במובן של דחף רגיל מהלא מודע. פחד הוא אבן בניין בסיסית של הגוף והנפש ביחד שמטרתו לעזור לנו לשרוד טוב יותר מול סכנות.
    לפעמים בטיפול באומנות אולי מתייחסים לחומר ששעולה מבלי לפרש אותו תמיד, כומר לא עוסקים שם בהעלאה למודע, חלק מהזמן לפחות. אולי גם בהיפנוזה עושים את מה שאתה מתכוון, אני לא יודעת כי אני לא מורשית להיפנוזה.
    נראה לי שזה הכי קרוב למה ששאלת. טכניקה ספציפית שמטפלת בפחדים בעודם בלא מודע - אני לא מכירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עדיף?
    אורה
    19/01/2010

    שלום!
    אני אם לשתי בנות בגילאי 6 ו-9. גרושה מזה שלוש שנים שבהן בנותיי ישנות בימי שני ורביעי
    אצל אביהן וכן כל שבת שנייה עד ליום ראשון. הן מאוד אוהבות לבלות בחברתו וגם לישון אצלו.
    שאלתי היא האם זה נכון ובריא לילדות לישון כל יום בבית אחר (הקטנה לפעמים שואלת איפה היאע ישנה היום) או שעדיף שיבלו אצלו עד הערב ואז יחזרו לישון בבית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה עדיף?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עדיף

    סמדר ריינר
    20/01/2010

    שלום אורה,
    אכן זה יכול היות קצת מבלבל עבור עבור ילדה קטנה לישון כל יום בבית אחר. אם כי לא הייתי מגזימה ואומרת שזה לא בריא. כן צריך לעזור לעזור לה לאסוף את עצמה, ולהגיד לה מראש כל יום, עוד לפני שהיא שואלת מה צפוי לה בהמשך היום מבחינת התכנית, כולל העניין של השינה. זה עושה סדר ונותן תחושה של החזקה. אם השינה אצל האבא היא חוויה טובה ומשמעותית עבורן ועבורו לא הייתי מפסיקה את זה, אלא עוזרת לה כמיטב יכולתי להתבלבל פחות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבא נעלם.
    מיכל
    19/01/2010

    היי ,חד הורית ל2 ילדים בת-3 ובן 5.5 מיזה כחודשים הגרוש שלי ניתק מגע עם ילדי כל קשר גם טלפוני בעקבות קשיים כלכלים . לפני שבוע וחצי בתי חגגה יומהולדת היתקשרתי אליו וביקשתי שישוחח עימם טלפונית שיואמר שהור נימצא רחוק בחו"ל ואוהב ושולח להם מתנות שאני קניתי לכבוד היומהולדת המטרה שלא יחשבו שניזנחו הם מאד מאד אוהבים אותו וקשורים אליו. לפני השיחת טלפון לעיתים רחוקות שאלו מתי יחזור ואמרתי שיסיים את עבודתו בחו"ל.לאחר השיחה טלפון בני כל יום שואל ובוכה שרוצה שאבא יחזור, חל שינוי בהיתנהגותו, בוכה מכל דבר,ומדבר על אביו ללא הפסקה ואפילו מדווח שחולם עליו. לבי ניקרע..מה עלי לעשות????? אשמח לעזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבא נעלם.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבא נעלם

    סמדר ריינר
    19/01/2010

    שלום מיכל,
    אכן סיפור כאוב מאוד. אין כאן הרבה מה לעשות מלבד להמליץ לך שפשוט תהיי שם עם הכאב של הילדים. תנסי להקיף את עצמכם בבני משפחה וחברים שיתמכו בך ובהם. חשוב שתדגישי בפניהם כמו שאת אכן עושה שאבא מאוד אוהב אותם והעזיבה שלו לא קשורה אליהם ולאהבתו אליהם.
    תשקלי אם כדאי לך לפנות לייעוץ גם כדי לקבל בעצמך תמיכה שתחזק אותך וגם כדי שתוכלי להתייעץ עם השאלות שיצוצו בהמשך סביב התפקוד שנדרש ממך כאם וכאב בו זמנית בנוסף לגעגוע ולכאב סביב העלמו של הגרוש שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתגובתך

    מיכל
    20/01/2010

    סמדר תודה על תגובתך המהירה.
    בהחלט אשקול לפנות ליעוץ, השאלה האם עליי לקחת את בני לפסיכולוג? ואם כן על מי היית ממליצה אני מתגוררת בראשל"צ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    20/01/2010

    שלום מיכל,
    עדיין לא הייתי ממליצה לקחת את בנך לפסיכולוג. קודם הייתי מתחילה מייעוץ עבורך, ואחר כך נראה. אם התפקוד של הילד לא נפגע, לא הייתי מטרידה אותו עכשיו. יותר הוא צריך אותך חזקה ומכילה, ולזה את צריכה עזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי להסתגל לגבולות ואולי הפרעת קשב
    קרן
    19/01/2010

    יש לנו ילד מקסים בן 4.5 שנים, כרגע נמצא בגן תורני המשלב גן עם גננת וסייעת עם העשרה נוספת של לימוד אותיות, סיפורי פרשת שבוע וכ"ו ע"י רב שמגיע מידי יום.

    .בתחילת השנה הייתה לילד בעיית הסתגלות לגן החדש, בעייה שהתבטאה בהתמרדות לכללים, חציית גבולות, אך העניין ב"ה נפתר, עד לפני מספר ימים ששוב התגלתה תופעה קשה של חציית גבולות, חוצפה, ניסיונות להפריע בעיקר בריכוז, אלימות כנגד ילדים אחרים ועוד כהנה.

    אנו מצדנו, דוגלים בחינוך בדרך טובה עם מתן תמריץ חיובי - עשינו לילד לוח נקודות על התנהגות טובה בגן על מנת לתמרץ, אך מסתבר שזה לא כל כך עוזר בשלב זה.

    אנחנו מתלבטים האם התנהגות כזו יכולה יכול ומקורה במצב של הפרעת ריכוז או קשב - המליצו לנו על אומגה 3 האם זה יכול להזיק? האם ישנן אפשרויות טבעיות נוספות שיכולות לבוא בחשבון

    ובכלל מה דעתכם?

    מודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת קשב

    סמדר ריינר
    19/01/2010

    שלום קרן,
    לא כדאי לנחש, רצוי לאבחן בצורה מקצועית. אם תדעו שאכן קיימת הפרעת קשב וריכוז, תוכלו לבחור את הטיפול המועדף עליכם, טבעי או אחר. אבל אין טעם לנחש כל עוד לא ברור שזו הבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 7 ואין בה פחד מסמכות
    קרן
    19/01/2010

    סליחה על המכתב הארוך. בדיוק עכשיו סיימתי סאגה חינוכית מאוד מתישה.
    ערב טוב, ביתי בת 7 והיא שמה עליי "קצוץ". אני לא מצליחה להבין מהיכן יש לה את ה"אומץ לא לפחד" ממרותי. אני לא חושבת שאני מחנכת רכה (אם להסתמך על אימי אזי, אני מאוד רעה). אני מבקשת ממנה דברים לעשות ואין בה שום חשש להמרות את פי. זה לא שאני לא מענישה, אלא שכנראה העונשים לא משפיעים עליה. סתם דוגמא הערב: חזרה מהחוג ב-19:00, ביקשתי שתתקלח, היא ביקשה לאכול קודם, הסכמתי והכנתי לה לאכול. ישנו כלל בבית שאחרי האוכל הולכים מיד לשטוף פנים וידיים ולא נוגעים בכלום. היא בשובבות שאותי מאוד הכעיסה ניגבה עליי את הידיים שלה - כעסתי מאוד והטחתי בה שהיא חצופה. כאקט "חינוכי" ביקשתי ממנה שתנגב ממני את הליכלוך ובכעס שלחתי אותה "עופי למקלחת". והיא, למרות הכעס שלי, בתעוזה רבה "עפה" לחדר שלי ו"נמרחה" על המיטה שלי בפנים וידיים שעדיין לא נשטפו מהארוחה! שלחתי אותה לחדרה ללבוש פיג'מה ולישון לאלתר! (כ-15 דקות לפני שעת ההשכבה הקבועה).
    היא כעסה מאוד והחלה לצעוק, להשתולל, לסרב ולרטון. בשלב הזה אני כבר שמרתי על קור רוח (כמו שלמדתי מעיצות של פסיכולוגים) והסברתי לה שאם תמשיך להמרות את פי ולא תיכנס למיטה מיד תענש שוב. מיותר לציין שזה לא הרתיע אותה ובסאגה ארוכה של 10 דקות בהם היא צורחת ומשתוללת וממש בועטת בדלת ומשליכה דברים ואני אחת לכמה דקות מוסיפה לה עוד עונש עד אשר הגעתי למצב שבו הודעתי לה שלחודש הקרוב נשללו ממנה זכויות מחשב וטלויזיה ולמעשה היא תגיע מביה"ס לחדר - שיעורים - חוגים - מקלחת - וחדר.
    ו ז ה ל א ה ט ר י ד א ו ת ה !!!!! היא המשיכה להשתולל ולצרוח.
    קמתי אל חדרה ואמרתי בקול שקט שאם לא תרגע מיד - מחר אקח אותה לסבתא שלה למהלך סופ"ש בו אנחנו אמורים לבלות באילת. - אז נכנסה למיטה ונגמר הסיפור (לא לפני שהביעה את כעסה באופן פיזי כלפי - לא הרביצה אבל החזיקה את ידי בחוזקה מתאמצת להכאיב).
    מהיכן יש לה את האומץ להמרות את פי? אני לא רכה במיוחד מדוע היא לא מכירה בסמכותי?
    אני פועלת כעצת יועצים למיניהם להחזיר את הסמכות ההורית - אבל זה לא עובד! נורא מתסכל להעביר ימים כאלה כוחניים אני לא אוהבת את האוירה שזה משרה בבית וזו לא מערכת היחסים שהייתי רוצה עם ביתי......

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 7 ואין בה פחד מסמכות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 7 שלא מפחדת מסמכות

    סמדר ריינר
    19/01/2010

    שלום קרן,
    יכול להיות שהבעיה היא שאת יותר מדי סמכותית? יותר מדי מכל דבר זה ל אטוב. אצל הילדה הצטברו המון כעסים, והעונשים לא משפיעים עליה אוי כי להרגשתה כבר אין לה מה להפסיד , גם ככה רע לה.
    קודם כל כדאי לבחור מספר מצומצם של חוקים ולהקפיד רק עליהם, מה שחשוב בלבד. נדמה לי שיש המון חוקים אצלכם בבית וזה לא כל כך מתאים לילד, זה לא מאפשר לו פשוט לחיות, להיות ספונטני ולהתפתח וזה גורם לכך שכל הקשר עם הילד הוא דרך אכיפת החוקים, וזה מעייף ולא נעים לשני הצדדים. יש עוד כמה דברים בחיים שאפשר הנות מהם ביחד וחבל שאתן מפסידות זו את זו.
    דבר שני, עונשים שכוללים דחיה של הילד ובידוד שלו הם עונשים הרסניים שעושים יותר נזק מתועלת. לאיים על הילדה שיסעו בלעדיה לאילת זה איום בנטישה מאוד קשה, בודאי שהיא כועסת אחר כך. כועסת ופגועה מאוד.
    תנסי אם את יכולה להרפות מהצורך להוכיח לה שאת יותר חזקה ממנה. את מזהה נכון שנכנסתן למאבק כוח מיותר.
    קחי אותה לשיחה, ותדברי איתה על כך שאת מבינה שהיה לה נורא קשה עד עכשיו, ושאת לא התכוונת וגם היא לא התכוונה אבל היחסים ביניכן לא נעימים. מעכשיו, תחליטו על מספר מסויים של חוקים ובשאר הדברים יתאפשר יותר חופש.
    תבחרי איזה התנהגויות את רוצה לעודד ולא איזה התנהגויות את רוצה להכחיד ותתני עליהם חיזוקים חיוביים במקום חיזוקים שליליים מתי שלא מבצעת.
    אם את מרגישה שאת לא מצליחה, את יכולה וכדאי לך לפנות להדרכת הורים לפני שהמצב יחמיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד
    אוקסנה
    19/01/2010

    שלום. זה נכון שפחד של אמא עובר לילד? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות נרכשת

    נעמה סבג שמש
    19/01/2010

    שלום אוקסנה,

    פחד יכול להיות דבר נלמד, דבר נרכש.
    לכן, פחד של האם יכול בהחלט לעבור לבנה כמו כל דוגמא אישית אחרת.

    בברכה,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה מאד חשובה
    שרון
    19/01/2010

    שלום,
    יש לי אחיין בן 6 אשר נוטה להתנהגויות "קופצניות". כשהיה במסגרת גן ביקשו הגננות לקחת אותו לאבחון כדי לאתר האם יש אצלו בעיית קשב וריכוז. אחותי לקחה אותו לאבחון ולא נמצא בעיה שקשורה בכך. יש לציין כי שתי גננות שונות ביקשו לבצע את האבחון ובשתי הפעמים שהאבחון בוצע לא עלתה בעיה.
    כיום, הוא תלמיד בכיתה א ושוב עולות הבעיות. הוא ילד שמוסח בקלות, אך עד כה הגיע להשגים גבוהים בבית הספר. המחנכת שלו מבקשת לשלוח אותו שוב לאבחון ויש לציין כי אחותי ביקשה ממנה להכין טבלת התנהגות שתאפשר לה לחזק התנהגויות חיוביות ולנטרל שליליות, אך המחנכת אינה מקפידה על כך וכאשר רושמת, כותבת רק הערות שליליות.
    היום נערך מבחן בן שעתיים בכיתה והילד היה עסוק בפתיחת וסגירת הקלמר ולכן לא הספיק לפתור את המבחן.
    אחותי חוששת מלקחת אותו לאבחון מחשש שימליצו על ריטלין, היא טוענת שזה סמים וזה מסוכן וזה לא בריא לילד.
    רציתי לשאול האם יש איזשהו סוג של פתרון אחר שאפשר לעשות. והאם הגיוני לבקש מתלמיד בכיתה א לעמוד במבחן בן שעתיים.
    אודה לכם על העזרה.
    שרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה מאד חשובה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה מאוד חשובה.

    סמדר ריינר
    19/01/2010

    שלום שרון,
    אם לא נמצאה שום בעיה במבחן של קשב וריכוז - אז גם לא ימליצו לו על ריטלין, כך שלא הבנתי מה הבעיה. לגבי מבחן של שעתיים זה באמת הרבה, אבל הטענה לא הייתה שהוא לא מצליח להתרכז שעתיים אלא שהוא לא הספיק בכלל בגלל שדעתו הוסחה.
    אני מציעה שתבקשי פגישה עם היועצת, פסיכולוגית בית הספר והמחנכת, תביאי איתך את שני האבחונים שנעשו לו, ותחשבו ביחד מה כדאי לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על המענה המהיר

    שרון
    20/01/2010

    קודם כל תודה על המענה המהיר.

    הבעיה היא שהאבחונים נעשו לפני שנה והם טוענים שהם כבר לא בתוקף ולכן צריך לעשות אבחון חדש.
    אין דרך אחרת לפתור את הבעיות?זה לא משגע את הילד שלוקחים אותו לאינספור אבחונים?זה לא פוגע בתחושת המסוגלות העצמית שלו?

    תודה על העזרה,
    שרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    20/01/2010

    שלום שרון,
    זה אכן פוגע בילד בצורה מסויימת כשלוקחים אותו להרבה אבחונים. אתם צריכים לעשות את השיקול שלכם - מה פוגע בו יותר, אבחון נוסף או רציפות של חוסר הצלחה במערכת החינוך, גננת או מורה לא מרוצה ופיגור אחר הילדים האחרים, קשיים חברתיים וכו'. (אני לא אומרת שכל זה קורה אצלכם בהכרח, זו רק דוגמה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המצות למשפחתונים בגבעתיים
    רותי
    19/01/2010

    צריכה המלצות למשפחתונים בגבעתיים לילד בן 7 חודשים,תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גן פפה בתוצרת הארץ בת"א- מדהים!

    Freedom
    19/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להעביר למעון או להשאיר אצל מטפלת?
    אמא תוהה
    19/01/2010

    שלום,
    בתי בת שנה וחודשיים, נמצאת כארבעה חודשים במסגרת של מטפלת עם עוד ילד אחד (בחודש האחרון עוד שני ילדים). בתי מאוד מפותחת וחכמה (כבר הולכת, מדברת מספר מילים ומבינה הוראות). היא הסתגלה בקלות למטפלת וליציאה מהבית, ומאוד מאוד אוהבת חברה של ילדים אחרים. התהייה שלי היא האם להשאירה אצל המטפלת עד תחילת שנה הבאה (אז תהיה כבר בת שנה ושמונה חודשים) או להעבירה למעון אחרי חופשת הפסח (תהיה בת שנה וארבעה חודשים).
    בקבוצה אליה היא תעבור במעון יהיו חמישה ילדים נוספים עם מטפלת אחת, כולם ילידי אותה שנה אך גדולים ממנה בחודש-חצי שנה. (היא ילידת דצמבר כך שבכל מקרה תהיה בין הקטנים בד"כ).
    השיקולים (מעבר לעלות הגבוהה של המטפלת ביחס למעון) הם:
    היא מאוד חברותית ולהערכתי להיות במחיצת ילד אחד- שניים שקטנים ממנה (בני 11 חודשים ו-5 חודשים) אצל המטפלת לא מספקים לה מספיק גירויים.
    בנוסף אמרו לי שלהעביר באמצע השנה יכול להיות לה טוב יותר מאחר והיא מגיעה לקבוצת ילדים שכבר רגילים למקום ולמסגרת ואין סביבה משברים של תחילת שנה שאז ההסתגלות קשה לכולם ביחד כולל למטפלת. (כלומר תהיה יותר תשומת לב להסתגלות שלה בלבד).

    מה דעתכם?

    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברה למעון

    סמדר ריינר
    19/01/2010

    שלום אמא תוהה,
    בשאלה הזו את מפרטת כמה ילדתך מפותחת וחברותית, ואני מאמינה לך. בשאלתך השניה, את מתארת כמה היא קשורה לשמיכה שלה. נראה לי שאת זה את לא רוצה כל כך לקבל וגם לא להבין מה זה אומר. ההיקשרות של ביתך לשמיכה באופן כזה מצביעה על כך שלמרות שהיא מאוד מפותחת, מאוד מאוד חסר לה קשר אישי וצמוד והיא מחליפה אותו בשמיכה. לאור זאת, הייתי מאפשר לה כמה שיותר זמן אצל המטפלת ולא מעבירה עדיין למעון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה, אבל...

    אמא תוהה
    19/01/2010

    שלום סמדר,
    תודה רבה על התשובה. אני מבינה שעל פי גישתך חפץ מעבר מסמל דברים מסוימים, אולם אני חייבת לחלוק עלייך במקרה ספציפי זה. (באמת שאינני מדברת מתוך התגוננות או פגיעה אלא מתוך ראיה של המצב האינדיבידואלי של
    משפחתנו..). מאחר ואין לי שמץ של ספק כי לבתי לא חסרה טיפת חום ואהבה, במשך כל שעות שהותה בבית (15:30 עד 8:30) היא מוקפת המון אהבה,
    תשומת לב חום ומגע שלי ושל אביה.
    היא בת בכורה ויחידה (עד כה) לי ולאביה ונכדה בכורה להוריי ודודיה שגרים בסמיכות אלינו.
    מאז יציאתה למסגרת של המטפלת ויציאתי לעבודה היא מאוד חסרה לי ולכן כל דקה שהיא בבית מנוצלת היטב לחיבוקים, נשיקות, כירבולים, קריאת ספרים ומשחקים. מוקפת בתשומת לב שלנו ושל המשפחה המורחבת.
    גם אצל המטלת אני בטוחה כי היא זוכה ליחס חם ואוהב, המטפלת אוהבת אותה מאוד ואף מרעיפה עליה חום ואהבה פיזיים, ובבוקר כשאני מביאה אותה היא עוברת לידיה בשמחה ובחיוך.
    עליי לציין שדרישתה ל'שמיכי' מתרחשת גם בעת חיבוק איתי או התכרבלות בעת קריאת ספר, לכן אינני בטוחה שאכן במקרה זה השמיכה היא תחליף לחום ואהבה בעת תחושה של בדידות.
    האם ייתכן כי מקרה זה שונה מהמקובל לגורמים להיקשרות לחפץ?
    בהנחה ולא הייתי מזכירה את עניין חפץ המעבר האם הייתה דעתך שונה לגבי המעון?
    אינך חושבת כי הסתגלות מוקדמת תהיה לה קלה יותר על פני הסתגלות לאחר תקופה כה ארוכה בה התרגלה למטפלת?

    בהנחה ודעתך נותרה זהה, האם ישנה אפשרות לקבל חוות דעת נוספת מאחד המומחים האחרים בפורום?

    תודה וסליחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    19/01/2010

    שלום אמא תוהה,
    לא התכוונתי לרמוז שאינכם אוהבים את הילדה שלכם חס וחלילה. אני גם לא מספיק מכירה אתכם כדי לדעת בדיוק מה קורה. אלה חלק מהמהגבלות של האינטרנט. כל מה שנאמר פה הוא השערה בלבד על סמך נתונים מאוד מתומצתים. אני כן חושבת שאני מבינה שההתמכרות לחפץ המעבר מעידה על צורך כלשהו, ולקיחת החפץ ממנה היא פגיעה בצורך הזה.
    תפקידו ההתפתחותי של חפץ מעבר הוא לסייע לילד לעמוד בפרידות הזמניות מהדמויות המטפלות ולעמוד ברשות עצמו, כאשר יש משהו אחר שמנחם אותו.
    מדובר בתינוקת מאוד קטנה, והיא מצאה לעצמה, כך אני מניחה את הפיתרון הזה כי משהו קשה לה סביב העניין שלשמו הומצא חפץ המעבר - כלומר הסתגלות לכך שהמבוגרים לא יכולים להיות עסוקים בה כל הזמן. שזה כמובן מצב טבעי, אף אחד גם לא דורש מכם. עם זאת רמת החרדה שלה כנראה גבוהה והשמיכה היא מה שמרגיע אותה. אני חושבת שיכול להיות בעייתי לקחת ממנה את מה שמרגיע אותה בלי לספק פיתרון חלופי, כי אז להרגשתה היא תישאר בלי כלום.
    אני גם חושבת שמאחר שמדובר כאן בתינוקת מאוד קטנה, דרושה כאן סבלנות לצרכיה התלותיים שהם מאוד טבעיים לגיל הזה.
    אתם כמובן יכולים לקבל את דעתי או לא ולפנות לאן שאתם רוצים כדי לקבל חוות דעת אחרת.
    אין צורך לבקש על כך סליחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מהתמכרות לשמיכה...
    אמא תוהה
    19/01/2010

    שלום,
    בתי בת שנה וחודש, ילדה מקסימה מתוקה וחכמה.
    לפני כשלושה חודשים החלה במסגרת של מטפלת (יחד עם עוד ילד אחד), ההסתגלות שלה הייתה קלה ומדהימה. לא בכתה כמעט וממש אוהבת את המטפלת ושמחה לבוא אליה בבוקר. אבל מאז תחילת השלב הזה היא נקשרה מאוד לשמיכה דקה ששלחנו איתה למטפלת והתלות בשמיכה מחמירה וכבר גלשה מהזמן שהיא אצל המטפלת גם לבית ולכל מקום אליו יוצאים. אני יודעת שההיקשרות לחפץ היא שלב פסיכולוגי טבעי של מעבר מן הבית לחוץ, אבל השאלה היא עד איזו רמה טבעי שתהיה תלות (לאורך כל שעות היממה ובכל מקום כולל הבית) ועד איזה גיל זה סביר שתימשך? (הכי מטריד אותי שהיא גוררת את השמיכה על הרצפה לכל מקום ואף מועדת עליה בהליכה, דורשת אותה גם בזמן האוכל וכו'.) בנוסף אני מעוניינת להעביר אותה למסגרת של מעון בעוד כשלושה חודשים ומודאגת ששם היא לא תעזוב את השמיכה כל היום (כולל בחול בחצר וכו..).
    האם כדאי להתחיל לגמול אותה מההרגל הזה? אם כן מתי ואיך לעשות זאת? (להערכתי היה הכי הגיוני להרגיל אותה שה'שמיכי' זה רק כשהולכים לישון, אבל היא עוד לא מדברת וקשה לי לדעת עד כמה היא תבין צעד שכזה בגילה. כמו כן השמיכה היא הכרח בשעת בכי / כאב וניחומים כך שיהיה קשה לעמוד בהבטחה של "רק במיטה"...).

    אודה לעצתכם...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מהתמכרות לשמיכה...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מהתמכרות לשמיכה

    סמדר ריינר
    19/01/2010

    שלום לאמא התוהה,
    אכן חפץ מעבר זה דבר מאוד חשוב. רצוי לא לגעת לילדה בזה, במידת האפשר. זה יכול להימשך גם עד גיל 5, וזה בסדר, גם אם זה כל היום.
    בעיה היא לא בהתמכרות לשמיכה, אלא בכך שהילדה כנראה מרגישה בודדה ולכן זקוקה לשמיכה, הפיתרון הוא לא בלקיחת השמיכה ממנה, אלא בבדיקה איך אפשר לתת לה את החום והמגע הגופני האימהי והאבהי שהיא צריכה באופן יותר מספק, כי את זה ההתמכרות לשמיכה באה להחליף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחפשת עזרה לילד מחונן
    אמא מהרצליה
    19/01/2010

    שלום,אני מחפשת ייעוץ פסיכולוגי זוגי ופרטני על התמודדות בגידול ילד מחונן.האם מכירים מישהו/י מומלצים?
    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחפשת עזרה לילד מחונן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לעזור

    מחנה משותף
    19/01/2010

    שלום,
    שמי מור ואני עוסקת בחינוך למחוננים כבר שנים רבות.
    אשמח לנסות ולעזור לך ככל שאוכל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בגן שמציקה לבתי בת ארבע וחצי
    מיקה
    19/01/2010

    שלום לכם,
    בתי בת ארבע וחצי, מספרת לי מדי פעם שילדה מסויימת, אומרת לה שהיא מתלבשת כמו בן (בתי לובשת טרניניגים של בנות כמו ילדים בגילה) או לא משתפת אותה במשחק עם החברות, נותנת לה להרגיש מחוץ לחבורה.

    בתחילה חשבתי שהיא תוכל להתמודד לבד עם המצב, אבל ראיתי שהסיפורים חוזרים על עצמם.
    אני חייבת לציין שאותה ילדה היתה בביתנו מספר פעמים כיוון שביקשה להתארח. ובכל פעם מחדש נדהמתי מרמת החוצפה שלה כלפי מבוגרים. מעבר לכך ההתייחסות שלה לדברים היא שלילית, משתמשת בביטויים כמו..."איזה מכוערת..." לגבי דמות של אישה אתיופית שראתה בטלווזיה. דברים שחשבתי שעדיין לא נמצאים בלקסיקון של ילדים בגיל זה.
    אמרתי לבתי לשחק עם ילדים אחרים, אבל זה לא לגמרי עוזר.

    מה אני צריכה לעשות? האם לערב את הגננת? איזה כלים לתת לבתי כדי שתוכל להתמודד איתה ולא להרגיש בצד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין

    גל
    22/01/2010

    לילדה יש בעיית עודף משקל והיא מעט מעט מסורבלת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שמציקה

    סמדר ריינר
    22/01/2010

    שלום מיקה,
    לא ברור למה ההכוונה שלך לשחק עם ילדים אחרת לא עוזרת? אולי כדאי שתפרטי יותר למה זה לא עובד. האם בתך נמשכת לשחק רק איתה? האם ילדים אחרים לא רוצים לשחק איתה? לא הבנתי.
    אני מתרשמת שילדה המציקה נמצאת גם במצוקה גדולה מסיבה כלשהי ומנסה להוציא את זה ע מי שנתפס בעיניה כחלש ממנה.
    לערב את הגננת יכול להיות רעיון טוב, לא ברור לי מה התלבטות, נשמע שיש לך מחשבות למה לא כדאי לערב את הגננת שאותן לא פירטת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גן - גמולה בפעם השניה
    הגר
    19/01/2010

    שלום רב,

    בתי בת שנתיים וארבעה חודשים. גמולה בפעם השנייה מחיתולים מזה 5 שבועות. (בפעם הראשונה נגמלה בגיל שנה ו- 10 חודשים, למשך 3 חודשים, וחזרה לחיתולים בעקבות משבר כניסה לגן חדש וקשיי התאקלמות). בשתי הפעמים, תהליך הגמילה היה קצר ויש לציין כי שתפה פעולה לאורך כל הדרך.כיום נהנית ללכת לגן.
    בבית- אינה מפספסת כלל - מבקשת ומוחאת כפיים לעצמה כשמסיימת ומקבלת עידוד מאיתנו. בלילה ישנה עם חיתול ופעמים רבות קמה יבשה / מעירה אותי ומבקשת לעשות פיפי.
    בגן - אינה מבקשת מהגננות פיפי /קקי. הגננת מקפידה לשאול אותה אם יש לה, היא עונה בחיוב ועושה פיפי ללא כל בעיה באסלה. הגננות מעידות כי עשתה קקי בתחתונים מזה 3 פעמים ולא אמרה דבר אלא המשיכה לשחק כרגיל.
    לדברי הגננות אינה מרגישה בנוח לפנות אליהן ולכן מציעות לי להלביש לה חיתולי גמילה ( בפעם הקודמת זה מה שעשינו, ולצערי הדבר החזיר אותה אחורה - לחיתולים.) (מבחינת הילדה זה בדיוק כמו חיתול ונותן לה לגיטימציה).
    הבעיה של הגננות היא - שאינה מבקשת! למרות שעושה פיפי באסלה.


    אודה לעצתך הטובה כיצד לנהוג מול הגננות בגן ולקבל החלטה מושכלת ונכונה עבור בתי.
    בעיניי חשובה ההתמדה והנחישות בתהליך.

    מזה כחודשיים היא צופה ב-DVD של "האסלה הקסומה" ובנוסף בDVD "בלי חיתולים".

    תודה מראש,

    הגר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גן - גמולה בפעם השניה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אודה לקבלת תשובה בנושא הכ"כ חשוב לי

    הגר
    20/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ישנה סיבה לאי התגובה שלכן?

    הגר
    24/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גן גמולה בפעם השניה

    סמדר ריינר
    25/01/2010

    שלום הגר,
    זהו פורום שעוזר בייעוץ לגבי ילדים לא לגבי גננות:-)
    אני מניחה שלגננות לא נוח לעסוק בזה ואולי מבחינת העומס שלהם אין להן זמן, ואני לא בטוחה שאפשר להכריח אותן. אני מניחה שהילדה שלכן היא לא היחידה, תנסו להתעניין איך נגמלים ילדים אחרים בגן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום