מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח מעקפים וסיכויי תורשהמתעניין23/03/2018
השאלה שלי היא כללית. הדיפלומט האמריקאי הנרי קיסינג"ר עבר ניתוח מעקפים בגיל 58. הוא לא עישן, אך לפי התמונות נראה, שתמיד היה עם משקל עודף. שני הוריו חיו עד בערך 95. היום הוא עצמו מתקרב לגיל זה. מצד אחד מובן, שיש לו תורשה טובה, שני הוריו האריכו חיים. מצד שני, לא ברור לי, למה בגיל מוקדם כזה נזקק לניתוח כה רציני, ואיך הוא מצליח לחיות ולתפקד עד היום, כשרב האנשים לא מתקרבים לגילאים האלה, גם ללא מחלות לב.
יכול להיות, שבניתוח שמו לו עורקים " מיותרים", והם מגנים עליו עד היום? אני רואה מצב פרדוקסלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט23/03/2018טרשת עורקים אינה מחלה תורשתית. היא מחלה המתפתחת עקב גורמי סיכון שרובם קשורים לאורח חיים ותזונה. כמובן שיש גם גורמים תורשתיים התורמים למחלה אך משקלם קטן ממשקל הגורמים הסביבתיים.
ראה במאמר ״כיצד להוריד את הסיכון להתקף לב״ באתר ״קרדיולוגיה מהלב״* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח מעקפים ותורשה
מתעניין24/03/2018אתה בטח מכיר רופא בשם רפי קרסו. כששואלים אותו לגבי כולסטרול, הוא תמיד מדגיש, שרובו נוצר בגוף, ובגדול אין מה לעשות עם זה, אלא רק לקחת תרופות. לאנשים קל עם זה - אין צורך לעשות שום מאמץ, כי "זהו הגורל".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט24/03/2018כולסטרול ברובו מיוצר בכבד אך הכבד מייצר אותו משומן רווי שמקורו במזון. לכן ניתן להפחית את הכולסטרול בגוף על ידי תזונה דלת שומן רווי. למעשה ניתן להפחית את ה כולסטרול בדם ב 40% על ידי תזונה כזו הבעיה היא שמדובר בתזונה שקשה לשמור עליה לאורך זמן ולכן יותר קל לקחת תרופה להורדת כולסטרול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזו בדיקה לעשות לטרשת עורקיםשירז?23/03/2018
איך בודקים אם יש טרשת עורקים בלב? כי כאשר אני במתח או כועסת יש לי לחץ בדם שמאל. אז איזו בדיקה מתאימה לנושא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד״ר גיא רוזן23/03/2018שירז שלום,
ישנן מספר בדיקות שונות לבחון את העניין כגון מבחן מאמץ ״רגיל״, אקו לב במאמץ, מיפוי לב במאמץ, צנתור ״וירטואלי״ או הצנתור ה״רגיל״. מומלץ לפנות לקרדיולוג שיקבל את האינפורמציה המלאה ויתאים לך את הבדיקה הטובה ביותר בשבילך לפי חומרת התלונות, גורמי הסיכון וכו׳.
בברכה,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצב מקבל כרדיולוג 250 פעם ביוםשלמה23/03/2018
אני סובל מהפרעת קצב ורציתי לדעת אם מותר לי לטו לאירופה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט23/03/2018כדי להעריך את מצבך צריך לדעת את כל פהראים הרפואיים כולל סוג הפרעת הקצב תפקוד לב ועוד לכן לא ניתן לענות על כך במסגרת פרום מעין זה. יש לפנות לרופא המשפחה לשם קבלת תשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי לב + בדיקת סידןרמי22/03/2018
בן 72, בריא, ללא תרופות, כל בדיקות הדם תקינות, פעיל פיזית ומנטלית. הופניתי בעקבות כאבי חזה לא תעוקתיים בשמאל, והיסטוריה משפחתית (אב נפטר בגיל 56, אח צונטר בגיל 65). ביצעתי מיפוי לב במאמץ שממצאיו אם הבנתי נכון תקינים, וסקירת סידן בעורקים הכליליים שממצאיו מדאיגים אותי:
* סיכום מיפוי הלב:
תגובה קלינית למאמץ: לא איסכמית. תגובה אלקטרוקרדיוגרפיה למאמץ: לא איסכמית. איכות ההדמיה: מצוינת. המיפוי: תקין. ממצאי המיפוי: אין עדות לאיסכמה. אין עדות לאוטם ישן. התכווצותו של החדר השמאלי תקינה. הסבירות למחלה כלילית חסימתית נמוכה. בהשוואה למיפוי ב- 2012 אין שינוי. ארטפקט: אין.
* סקירת סידן בעורקים הכליליים:
קצה הלב בזמן ההדמיה: 60. איכות ההדמיה: טובה מאוד. הודגמו משקעי סידן בדופן של - סה"כ 89 (11-100 = טרשת קלה). RCA (15)LCX(20) LAD (54)
* סיכום המיפוי + סקירת הסידן:
הממצאים מצביאים על טרשת כלילית לא חסימתית קלה, ופרפוזיה מיוקרדיאלית תקינה.
** שואל: מה מצבי? מה נכון עוד לבדוק? לטפל? צינטור?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט23/03/2018המיפוי תקין כלומר אין טרשת חוסמת שמצריכה צנתור אך שקיעת הסידן מראה שיש טרשת לא חוסמת לכן כדי לעצור את התקדמותה יש יטפל בכל גורמי הסיכון למשל כולסטרול LDL להפחית אל מתחת 70 מג לדציליטר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה פרופ', שואל..
רמי23/03/2018תודה פרופ',
שואל במה עוד, מלבד כולסטרול, ניתן לטפל? מהם גורמי הסיכון האחרים? ובמצבי כמה זמן עד היצרות שתצריך צינטור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט23/03/2018לגבי גורמי סיכון כראה מאמר בשם ״גורמי סיכון למחלת לב כלילית״ באתר ״קרדיולוגיה מהלב״
אם מאזנים את כל גורמי הסיכון ניתן לעצור את התפתחות טרשת העורקים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי חזה בצד שמאל בעת התרגשותבוריס22/03/2018
הי ,
יש לי כאבי חזה בצד שמאל בעת התרגשות , עשיתי את כל הבדיקות ,אקג, מיפוי עצמות , אקו במאמץ , סיטי חזה , סיטי עורקים כליליים , מיפוי לב יצא :
המיפוי: לא תקין.
ממצאי המיפוי: אין עדות לאיסכמיה .
אין עדות לאוטם ישן.
חדר שמאל בגודל תקין, תפקודו ירוד במידה קלה עקב היפוקינזיה ספטלית
המשתפרת לאחר מאמץ.
סה"כ כל הבדיקות יצאו תקינות , מה יכולה להיות הסיבה ?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט23/03/2018אם CT של העורקים הכלילים מראה עורקים כלילים תקינים, ובדיקת אקו במאמץ תקינה מאד לא סביר שמקור הכאבים בחזה הוא בלב ויש לחפש סיבה אחרת לכך.
המיפוי גם הוא מראה שאין עדות לאסכמיה כלומר אין חסימות בעורקים כלילים (כמו ה CT והאקו מאמץ) אך מראה תפקוד לב מפחת במידה קלה.
יש לפנות לקרדיולוג אם תוצאות כל הבדיקות להערכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בחזה יותר קרוב לימיןיוסי22/03/2018
שלום בן 35 מעשן, לאחרונה הפסקתי, לפעמים בזמן הליכה רגילה, לא מאומצת , מגיע כאב בחזה בצד ימין של החזה, כאב שחולף לאחר מנוחה, הכאב חולף אחרי כ 30 דק פלוס מינוס,,, השאלה שלי היא האם כל כאב בחזה בזמן מאמץ מחייב בעיה לבבית? ( יכול להיות משהו שקשור לקיבה? סרעפת? ריאות? ) תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד״ר גיא רוזן23/03/2018שלום רב,
כאבים בחזה יכולים לנבוע מהרבה גורמים (לב, ריאות, מערכת העיכול, מצבים נפשיים וכו׳). בכאב שקשור למאמץ וחולף במנוחה חשוב מאוד לשלול שאינו קשור ללב, הגם שבהחלט ייתכן שלא יימצא. ממליץ להיבדק ע״י קרדיולוג שיפנה אותך למס׳ בדיקות.
בברכה,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרטים על סטנט בשם רדיוסרחזי22/03/2018
שלום.
רציתי פרטים לגבי סטנט שנקרא רדיוסר
תודה
יום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט22/03/2018סטנט בשם רדיוסר פותח על ידי פרופ׳ שמואל בנאי מאיכילוב ומטרתו להפחית את זרימת הדם הורידית בלב (בקורונרי סינוס) ועל ידי כך להעלות את הלחץ בעורקים הכליליים ולשפר ספטומים אצל חולים עם מחלה כללית שלא ניתן לפתוח להם חסימות בעורקים הכלילים בצנתור או לבצע ניתוח מעקפים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי ספיקת לב ונטילת לוסרדקסבוריס20/03/2018
הי ,
קבלתי תרופת לוסרדקס נגד לחץ דם שהיא גם נגד אי ספיקת לב , אך שמתי לב שגם הכאבים בצד שמאל נעלמים כאשר אני לוקח את התרופה ,
במידה ולא לקחתי את התרופה הכאבים חוזרים , מיפוי ואקו לב יצאו תקינים אך שניהם נעשו בעת נטילת תרופה זו ,
האם יש אפשרות שבגלל נטילת תרופה לא ראו את האי ספיקה והיא קיימת ?
בברכה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט20/03/2018לוסרדקס לא מפריע לאבחון שמתקבל מבדיקות אקו ומיפוי לב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרמת ST בבדיקת אק"גאביחי20/03/2018
מה המשמעות של הרמת ST בבדיקת אק"ג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט20/03/2018הרמת ST בבדיקת אקג יכולה לנבוע משני מצבים:
1. אסכמיה משמעותית כלומר הפרעה באספקת דם ללב
2. אם מדובר באדם שכבר לקה בהתקף לב לפני זמן, ובתרשים האקג במנוחה יש עליות ST קלות הן יכולות להחמיר במאמץ ובמצב כזה הן לא מעידות על אסכמיה חדשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים באים והולכים בחזהסמדר17/03/2018
שלום פרופ' רוט וד"ר רוזן
האקג נעשה במיון לפני תשעה ימים. כאבים באים והולכים בחזה. נאמר לי שם לא להתייחס להערה הממוחשבת. באחד הפורומים נאמר לי שהאקג לא תקין ושעלי לפנות למיון. לא יודעת מה לעשות כי נפנפו אותי מבית החולים. אשמח לדעתכם. הרבה תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד״ר גיא רוזן17/03/2018שלום רב,
בהקשר של הכאבים בחזה הדבר העיקרי שמחפשים אלו סימנים של התקף לב ישן ו/או סימנים חריפים של התקף לב שקורה באותם הרגעים. אין עדות לכך בתרשים האק״ג. הערת המחשב נובעת בשל תבנית האק״ג שנגזרת מאופן החיבור שלו (חיבורים ימניים ואחוריים) והיא לא נכונה. אני אנחש שלא סתם שיחררו מהמיון אלא גם לקחו בדיקות דם לפני... באם הכאבים ממשיכים חשוב להשלים בירור נאות לעניין גם אם אין משהו חשוד באק״ג, שכן גם אק״ג תקין לא אומר שלא יכולה להיות סתימה באחד מכלי הדם.
בברכה,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר רוזן על תגובתך המפורטת. נרגעתי :)
סמדר18/03/2018* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לפרופ דוד רוט לגבי איקקלומיןחזי17/03/2018
שלום קחבלתי איקקלומין על מנת לעלות טסטוסטרון בגוף שלי אני גבר בן 35 עם ירעדה בטסטוסטרון התלבטתי בין גל טסטוסטרון לבין איקקלומין והעדפתי את השני מחשש לפגחעה גופנית פריון ערמונית ולב ...רציתי לשאול אם איקקלומין בטוח לשימוש מבחינה לבבית על מבנה הלב קצבו ותפקודו..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט17/03/2018קלומיפן וטסטוסטרון שניהם בעלי תופעות לואי קרדיו-וסקוליות דומות כך שלא נראה אחד בטוח מהשני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז מדוע לא כצוב זאת בעלון התרופה?
עינן17/03/2018* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיקום לב לאחר ירידה דרסטית במשקלאיילת17/03/2018
שלום, אני בת 21, מאובחנת עם אנורקסיה מזה 6 שנים. לאחרונה ירדתי בצורה דרסטית במשקל ואני מרגישה חלשה מאוד והדופק שלי לא תקין. בנוסף יש לי BAV ואני נמצאת במעקב מגיל צעיר, הפעם האחרונה שעברתי אקו לב הייתה לפני שנתיים ורופא המשפחה טוען שאין צורך כל שנה למרות שקיבלתי מקרדיולוג תשובה שונה. לכן אני לא יודעת בוודאות מה מצב הלב אבל משערת שיש נזק. השאלה שלי היא אם במידה ואעלה במשקל הלב ישקם את עצמו? או שהוא יישאר ניזוק ופשוט תהיה עלייה במשקל מרקמת שומן? אשמח מאוד לעזרה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט17/03/2018ירידה דרסטית במשקל בהחלט יכולה לגרום לחולשה ללא קשר לפגיעה בלב. מסתם דו עלעלי אורטלי הוא מולד ולא קשור לירידה במשקל.
אנורקסיה היא מצב מסוכן וחשוב לחזור למשקל תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיקום לב לאחר ירידה דרסטית במשקל
איילת17/03/2018אני יודעת שזה מולד, הייתי במעקב מאז שאני ילדה וכשהייתי במשקל דומה לעכשיו אז נגרם נזק ללב, זו הסיבה שביקשתי בדיקה ורופא המשפחה זלזל בבקשה שלי. השאלה שלי היא אם העלייה במשקל תשקם את הלב בין היתר או תהיה בעיקרה רקמת שומן והנזק ללב יישאר..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אודה להסברכם - למה בזמן כעס כואב יותרנעמה14/03/2018
שלום
אני בת 48
למה כאשר אני כועסת פתאום אני מרגישה כאב באזור שמאל כלומר באזור הלב
אודה להסברך
זה מטריד אותי מאוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט15/03/2018מצבי מתח נפשי כולל כעס משפיעים על הגוף בצורות שונות אחת מהן היא תחושת מועקה בחזה. לעיתים מדובר בתעוקה אמיתית שנובעת מטרשת עורקים שגורמת להפרעה בזרימת דם ללב בזמן כעס כמו בזמן מאמץ
לכן כדאי לפנות לרופא לברור ואבחון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת מאמץ כאבים בחזהאנונימי11/03/2018
היי מבחן מאמץ! מה זה אומר? מדי פעם יש כאבים בצד שמאל של החזה, ולפעמים כאב במרכז החזה נוטה לימין בזמן הליכה, מהירה, והכאב חולף אחרי עצירה ומנוחה של 10 דק ולפעמים גם חולף ללא מנוחה אבל זה קורה לא תמיד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד״ר גיא רוזן14/03/2018שלום רב,
מבחן מאמץ נועד לתת אינדיקציה לסבל של שריר הלב בזמן מאמץ שיכול להחשיד להיצרות של אחד או יותר מהעורקים המספקים את הדם ללב. כאבים בחזה שאתה מתאר בהחלט יכולים להיות חשודים קקשורים להיצרויות בעורקי הלב הכליליים. צריך שהבדיקה במלואה תיבדק ע״י הקרדילוג שלך (הדף האחד הזה לא מספק), שיודע יותר מידע לגביך כולל גיל, גורמי סיכון למחלת לב, רקע לבבי קודם, התלונות שהיו, אם היו, בזמן הבדיקה וכו׳. כדאי לפנות לקרדיולוג שהפנה אותך לבדיקה שיחליט על צורך בהמשך בירור וטיפול.
בברכה,
ד״ גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצב ביגימניה טריגימניהשמעון11/03/2018
לפי הולטר 12 אירועי ביגינמיה 74 טריגימניחה
מה זה אומר
6% PVC';S* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד״ר גיא רוזן11/03/2018שלום רב,
מדובר בפעימות חשמליות מוקדמות המגיעות ממדורי הלב התחתונים במקום מהאיזור ה״רגיל״ המצוי במדור הימני העליון בלב (פרוזדור ימין), ממנו יוצאות הפעימות החשמליות המפעילות את הלב באופן רגיל. אצלך מדובר בכמות לא מועטה של פעימות מוקדמות, חלקן בתבנית של ביגמיניה (פעימה מוקדמת כל פעימה שניה) או טריגמיניה (פעימה מוקדמת כל פעימה שלישית). מומלץ לברר את הנושא בהקדם.
בברכה,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)



