פורום קרדיולוגיה - רפואת לב - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה על פעימות מוקדמות
    שלי
    14/04/2018

    שלום רב ותודה על המענה מראש אני סובלת מגיל 20 לערך מפעימות מוקדמות על רקע נפשי כך אומר הקרדיולוג עשיתי את כל הבדיקות מאמץ אקו והולטר בהם נצפה שיש פעימות וקדמות לא קריטיות לדבריו של הקרדיולוג עקב קשיי נשימה חזרתי על אקו לב (אסמטית ברקע) ויש דלף מינימלי במסתם האורטלי אמר שאין לכך משמעות היום יועצי תחושה מפחידה מאוד של הפרעת קצב עם סחרחורת של כמה שניות האם זה ייתכן האם זו תגובה נורמלית יש לציין שהרופא קרדיולוג אומר שהכל תקין עם הלב יש מידי פעם כאבים בצד שמאל מצב בדיקהת אקו


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה על פעימות מוקדמות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    שלי
    14/04/2018


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    14/04/2018

    שלי שלום,
    באופן כללי, פעימות מוקדמות הינן ממצא שכיח מאוד וחסר משמעות למעשה ברובם המוחלט של המטופלים בעלי מבנה לב תקין. אין לי מידע מלא לגבי המקרה שלך אך במידה והפעימות המוקדמות הינן תדירות מאוד וגורמות לתסמינים משמעותיים, אזי ניתן לנסות וטפל בהן תרופתית או אם הן ממקור מסויים בודד בשריר הלב ניתן אפילו ״לצרוב״ אותו בפעולת אבלציה (סוג של צנתור). יש לבחון את המקרה לגופו עם כל המידע שיש. ממליץ שתתיעצי עם קרדיולוג שמתמחה בהפרעות קצב לב ועושה פעולות מסוג זה.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי תרופות וגורמי סיכון
    עומר
    12/04/2018

    שלום,
    אני בן 42 ונמצא בשליחות באנגליה, ללא הסטוריה משפחתית, לא מעשן, לחץ דם 120/75, משקל תקין, לא מבצע פעילות גופנית מסודרת, כולסטרול 5.6. לאחר לחץ בחזה בוצע לי צינתור ובמהלכו הושתל סטנט לטיפול בחסימה של 90 אחוז (לי זה היה נראה פחות, אבל נניח..). והשאלות-
    עד כמה ללחץ בסביבת העבודה, חוסר שינה (תאומים בני שנתיים) וכדומה יכולים לתרום להחמרה של המצב, האם יש המלצות להתמודדות עם לחץ?
    אני חושש מאוד מנושא התרופות וכניסה למעגל של תרופות ותרופות לתופעות הלוואי וכדומה. האם יש דרך לצמצם את התרופות?
    מדוע צריך תרופה להורדת לחץ דם (Ramipril) או חוסמי בטא (BisOPROlol) או משהו להגנה על הקיבה (Lansorazole) או נגד כולסטרול (Atorvastin) כאשר ניתן לעקוב ולטפל בעזרת תזונה, או שתי תרופות לדילול הדם (Aspirin and Ticagrelor) שלקיחה שלהן גורמת לתופעות לוואי והפסקה מגדילה סיכון להתקף. האם ניתן לשלב משהו מעקב והוספה של תרופה רק במקרה הצורך ולא להתחיל עם כל הקוקטייל הזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    13/04/2018

    לאחר צנתור והרחבת עורק עם תומכן צריך שילוב של אספירין וטקגרלור כדי למנוע קרישת דם בתומכן דבר שגורם להתקף לב מיידי.
    הצורך בצנתור ובתומכן נבע מטרשת עורקים שגרמה לחסימה של 90% כדי למנוע המשך התפתחות טרשת וחסימות נוספות של עורקים צריך להפחית את ה LDL אל מתחת 70 מג לדציליטר. ניתן להגיע לכך עם שינוי תזונתי אך הסיכוי לכך נמוך מאד. לכן אין מנוס מטיפול בסטטין. מאותה סיבה יש לטפל בכל גורמי הסיכון האחרים כמו לחץ דם סוכרת אם יש וכמובן לא לעשן.
    מתח נפשי אינו רצוי אך משקלו קטן בהרבה משל כולסטרול לחץ דם עישון וסוכרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינויים באקו לב פעימות מוקדמות
    אייל
    12/04/2018

    שלום
    אני בן 48.
    מזה 25 שנה ידוע על ריבוי פעימות מוקדמות.
    לכן כל 3 שנים עובר בדיקות אקו לב שגרתיות למעקב.
    עד כה הלב בריא ולא מקבל תרופות.

    בבדיקת אקו לב שביצעתי אתמול
    המקטע פליטה מחושב 60 אחוז
    והסיכום שהאקו לב תקין.

    עם זאת כתוב ש: "חדר שמאל 46/31 מ"מ".
    אבל הסתכלתי אחורה על כל הבדיקות אקו שעשיתי לאורך 20 שנה ובכולם המידות אחרות לגמרי
    רוחב חדר שמאל בזמן סיסטלה - 21 ממ
    רוחב חדר שמאל בזמן דיאסטולה - 40 ממ

    בכל הבדיקות שראיתי הרוחב בזמן סיסטולה נע בין 20 עד גג 22 ובבדיקה אתמול המידה היא 31 ( כתוב 46/31 ).
    זה עליה של 50 אחוז בגודל!
    גם הערך בזמן דיאסטולה עלה מאיזור 40 וכעת 46.

    האם יש משמעות לכך שרוחב החדר בסיסטולה גדל ב 50 אחוז!!! מכ 21 ל 31 ????
    ( יש לי 7 בדיקות מהעבר להשוות )

    זה מעיד על משהו?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    12/04/2018

    שלום רב,
    ראשית אשאל האם הבדיקות בוצעו באותו המקום לאורך השנים? יכולים להיות הבדלים די משמעותיים בין בדיקות של רופאים/טכנאים שונים בבדיקת האקו שכן בדיקות US הינן בין היותר תלויות מבצע שיש.
    במידה ואכן יש שינוי במימדי החדר לאורך השנים זה יכול תיאורתית להיות משני לפעימות מוקדמות מרובות אך גם לסיבות אחרות כגון הפרעות מסתמיות, מחלות שריר הלב ועוד. חשוב להדגיש כי עדיין מדובר בערכים תקינים אבל בהקשר זה, בהחלט הייתי בוחן מחדש את ״מצב הפעימות המוקדמות״, תדירותן, מקורן, מידת השליטה בהם ע״י הטיפול שאתה מקבל ואלטרנטיבות טיפוליות. כדאי להתיעץ עם מומחה בתחום עם כל הנתונים על הרקע והבדיקות שיש. אתה מוזמן לפנות אלי או לכל מומחה אחר בהפרעות קצב לב כדי לבצע הערכה מלאה של המצב והאופציות שעומדות לרשותך.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם ריאתי 30 ממ"כ
    גלעד
    11/04/2018

    שלום
    ידוע על אסמה קלה יחסית. פעם בשנה לוקח סימביקורט כשבועיים. כעת בסדר.
    לא מטופל בתרופות. רוב השנה בלי משאפים.

    גיל 51.
    באקו לב שבוצע השבוע למעקב שגרתי ,
    לחץ ריאתי מחושב כ 30 ממ"כ.
    ראיתי שבעבר הלחץ הריאתי היה כ 20 ב 3 בדיקות
    שבוצעו לאורך השנים.

    1.האם עליית הלחץ הריאתי לכ 30 היא סימן לבעיה?
    זה גבוה?
    2. מה יכול להסביר זאת?
    3. האם נדרש מעקב או בירור?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחץ דם ריאתי 30 ממ"כ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    11/04/2018

    גלעד שלום,
    שתי הבדיקות, הישנה והחדשה הינן בטווח הנורמה. הלחץ הריאתי תלוי בגורמים רבים ויכול לעלות מסיבות שונות. אך לפני שקופצים למסקנה כי אכן לחץ הדם הריאתי אכן עלה צריך להבין כי כי בדיקות האקו הינה תלויית מבצע ומבתצע מסויים יכל לטעות מעט בזמן הפיענוח. כאמור הבדיקה תקינה לחלוטין, לא נדרש בירור או מעקב מיוחדים.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליפיטור הפסקת טיפול בגיל מבוגר
    שרית
    11/04/2018

    אבי בן 81 עם מחלת לב כלילית נוטל זמן רב ליפיטור 40 . הכולסטרול הכללי 144 והרע 75. רופא המשפחה הציע להפסיק ליפיטור כי לטענתו יכול לפגוע בקוגניציה. מקסימום הכולסטרול יעלה ל180 ובגיל כזה זה לא נורא. מה דעתכם ?אני חוששת לכך שהפסקה כללית תגרום לחסימות נוספות ובעיות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    11/04/2018

    שרית שלום,
    הקשר של סטטינים עם התפתחות דמנציה (ירידה קוגניטיבית) נחקר במס׳ עבודות. ישנם דיווחים מעטים בספרות המקצועית בנוגע לחשש לירידה קוגניטיבית משנית לטיפול בסטטינים. מאידך היו עבודות ששהראו לכאורה שהסטטינים דווקא מונעים ירידה קוגניטיבית. לא מזמן פורסם מאמר גדול שהראה שבעצם אין קשר בין הסטטינים לשיפור בתפקוד המח. בלי קשר, לאבא שלך קיימת אינדיקציה ברורה לטיפול בסטטינים למניעת ארועים קרדיווסקולריים.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנושא הבזקים בראיה של נקודות שחורות
    תמר
    10/04/2018

    אני רוצה לשאול בקשר לחברתי בת 70 אשר אתמול היו לה הבזקים של נקודות שחורות בראיה, מה משמעות הדבר ? האם זה משמעותי?
    תודה תמר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    14/04/2018

    תמר שלום,
    זאת נשמעת לי כמו שאלה לפורום של רופאי עיניים.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממצא של תפליט רחב בלב, ומעגל הסתבכות של 3 חודשים
    ליאת
    10/04/2018

    שלום. אימי בת 81, צלולה, ספורטאית. לפני כ3 חודשים נכנסה למעגל של שפעת-דלקת ריאות-הפרעות בקצב הלב-השתלת קוצב, כל זה תוך 3 אשלוזים. ברקע מחלת לב שהיתה בשליטה, ותפקוד נהדר. עכשיו נמצאת ביום 8 של אשפוז עם מדדי זיהום (לא גבוהים), תפליט ריאתי, ואגירת נוזלים שלא משתפרת למרות מינון גבוההשלמפוסיד. זה כבר האשפוז השני לאחר דלקת ריאות שבה הרופאים מעלים את אי ספיקת לב כמהות הבעיה. בct ובאקו לבבאתמול נצפו מים (בקנ מידה רחב) בלב, שמקורם לא ידוע. כרגע מדברים על אופציה של ניקור לצורך הקלה ואבחנה (זיהום). מה ההשלכות של פעולה כזו, וכיצד ניתן לצאת מהסחרחורת הזו שנכנסה אליה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    12/04/2018

    ליאט שלום,
    הסיבות לתפליט סביב הלב יכולות להיות מגוונות אך במקרה של אמך נראה שההתלבטות תהיה בין דלקת בכרום הלב משנית לזיהום שהיה או אולי כסיבוך של השתלת הקוצב. חשוב מאוד לבצע את הניקור גם כדי להוריד את הלחץ על הלב אך גם כדי שיעזור באבחנת הסיבה לבעיה. הפעולה בסה״כ מאוד בטוחה כאשר יש כמות נוזל גדולה סביב הלב. הסיכון הוא כמובן פגיעה באיברים פנימיים בשל הדיקור אך הידיים מיומנות הסיכון לכך קטן.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מבקש לדעת מה זה ספאזם?
    haim
    09/04/2018

    שלום .
    אני בן 61 מושתל כליה למעלה מ 10 שנים .
    אני סובל שנים מכאבים בחזה דוקא ובעיקר בזמן מנוחה. מנוחה טוטאלית כמו ישיבה או שכיבה.
    היות ולא היתה ברורה סיבת הכאב (כי אמרו לי שזה גם יכול להיות מהקיבה) אז נתנו לי (אז) כדור קורדיל מתחת ללשון בזמן הכאב , וזה עזר ( הנפרולוג אמר לי שעצם העובדה שהכדור עזר זה לא סימן טוב - כי אולי יש בעיה בלב )
    נשלחתי לבדיקות רבות ומצאו פגמים מינוריים , היו לי גם הפרעותל קצב משך מס שנים ועכשו פחות , ואמרו לי שהבעיה שלי היא ספאזם בכלי הדם. מאז אני לוקח ספריי איזוקט ותחליפים כבר שנים וזה עזר.
    לאחרונה התגברו הכאבים וגם קצב הכאב מופיע לעיתים יותר תכופות .
    אני מבקש לדעת מה זה והאם יש טיפול שימנע את הופעת הכאבים שיוצרים תחושה מאד מאד לא נוחה וגם מפחידה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אני מבקש לדעת מה זה ספאזם?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    11/04/2018

    ספאזם הגורם לכאבי חזה הוא כווץ זמני של עורק כלילי או ענף שלו שגורמים לירידה זמנית בזרימת הדם לשריר הלב ולכן נגרם כאב בחזה. תרופות כמו איזוקט יכולים להרחיב כלי דם ולכן לטפל בספאזם. ניתן גם לקחת תרופה כמו דילטאם בכדור שעשויה למנוע ספאזם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה , ועוד שאלה קצרה ,

    haim
    11/04/2018

    האם החמרת ספאזם מעלה אחוזי נכות בבטוח לאומי ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    13/04/2018

    בהנחיות הביטוח הלאומי אין התיחסות ספציפית לספאזם. אפשר לנסות לטעון להחמרה בתעוקה עקב ספאזם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח הולטר לב ואקו לב
    מלאני
    08/04/2018

    שלום רב,

    בבקשה עזרה בפענוח תוצאות הולטר לב. בדיקה שנעשתה בעקבות לחץ דם גבוה של בעלי

    הקצב הבסיס: מהירות מינימאלית 48 לדקה
    מהירות מקסימאלית 128 לדקה
    מהירות ממוצעת 66 לדקה

    הפרעות קצב חדריות APC'S: לא נצפו

    הפרעות קצב על חדריות APC'S: נצפו סה"כ 6 APC'S במשך הבדיקה.
    נצפו 1 קטעי ATRIAL RHYTHM לדומה שעה: 2.00

    הפרעות הלכה: לא נצפו

    שינויים משמעותיים בקטע ST:
    נצפו גלי T הפוכים ערוץ 1

    האם הבדיקה תקינה או מחייבת המשך בירור וטיפול אצל קרדיולוג?

    בהמשך להולטר לב באקו לב הממצאים היו תקינים חוץ מ 2 ממצאים שאיני יודעת אם מדאיגים:
    שורש האאורטה: שורש האאורטה מורחב במידה קלה
    האאורטה העולה: האורטה העולה מורחבת במידה קלה

    אודה לכם מאוד על תשובה גם בנושא הולטר לב וגם לממצא באקו לב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פענוח הולטר לב ואקו לב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    09/04/2018

    ממצאי ההולטר קרוב לודאי אינם משמעותיים. ההרחבה הקלה של האורטה מצריכה מעקב. לכן ממליץ לפנות לקרדיולוג עם תוצאות שתי הבדיקות ולהתחיל במעקב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות של בדיקת הולטר
    שני
    06/04/2018

    שלום מזה מספר חודשים אני מרגישה מעין דפיקות לב מהירות. שמו לי הולטר לבדיקה במשך 22 שעות.
    תוצאות ההולטר הראו:
    קצב בסיסי : קצב סינוס. מהירות מינימלית 54 ממוצע לדקה. מהירות מקסימלית: 126 ממוצעת לדקה
    מהירות ממוצעת : 77 לדקה.
    הפרעות קצב חדריות vpc"s : נצפו סה"כ 23vpc"s
    במשך הבדיקה נצפה קטע nonsustained short v.t בני 3 פעימות במהירות עד 114 פעימות לדקה
    הפרעות קצב על חדריות : לא נצפו.
    הפרעות הולכה: לא נצפו.
    שינויים משמעותיים בקטע st : לא נצפו
    עלי לציין שעשיתי בדיקת ארגומטריה שיצאה תקינה וכן תפקוד בלוטת התריס הינו תקין.
    אשמח לקבל הסבר לגבי הבדיקה לאור העובדה שאני רואה שיש הפרעות קצב חדריות. מה הטיפול הנהוג במצב זה?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות של בדיקת הולטר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    09/04/2018

    הפרעת הקצב החדרית שנצפתה אינה מסוכנת בהנחה שתפקוד הלב תקין לכן כדאי לבצע אקו לב לודא שתפקוד הלב תקין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאחר בדיקת אקו לב מודאגת מאוד
    שיראל
    06/04/2018

    שלום רב ותודה על המענה מראש עקב קשיי נשימה נשלחתי לאקו לב הכל היה תקין מלבד אי ספיקה ריאטלית מינימלית מה משמעות הדבר האם זה הדורשים לקשיי נשימה בעת מאמץ יש לציין שאני בחורה צעירה בת שלושים ביצעתי כל הבדיקות תפקודי ריאות תקין בדיקת מאמץ סיטע חזה תקין בדיקת תגר יש רושם לאסתמה אני באמת מודאגת מהתשובה של האקו לב מידי פעם בעת מאמץ סיטואציה יורדת ל96 האם זה אומר בעתיד שעלי לעשות ניתוח וזה יחמיר סליחה על ריבוי השאלות מאוד חוששת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    06/04/2018

    אי ספיקה מינימלית של מסתם היא ממצא שכיח וחסר משמעות שאינו גורם לסמפטומים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בעקבות אקו לב
    איילה
    06/04/2018

    שלום
    אני בת 40
    רזה מאוד מאוד כך תמיד הייתי.
    כמו כן אין לי מאסת שריר משמעותית.

    עקב חולשה באחרונה ביצעו לי לפני שבועיים אקו לב.
    יצא תקין.
    במהלך האקו כששכבתי על הגב הטכנאי לחץ מאוד חזק באיזור הבטן העליונה ממש מתחת למפתח הלב. זה מתמר שפיצי ( לא כמו של US בטן ) ובמשך כמה דקות הוא לחץ שם בעוצמה וזה כאב.
    מאז עברו 3 שבועות יש לי רק בזמן הליכה או מאמץ גופני שהדופק עולה, כאבים די חזקים בבטן עליונה קצת ימינה מהמרכז.
    שאלתי בטלפון את הרופאת משפחה אמרה שאנסה לוסק, לקחתי שבועיים לוסק זה לא עזר.
    היות ואני מאוד רזה וללא מאסת שריר משמעותית,
    יכול להיות שכמה דקות לחיצה עם המתמר גרמה לנזק באיבר פנימי? אולי זה יצר בקע כלשהוא?
    כאמור הכאב בעיקר בהליכה אם הדופק עולה. מזכיר קצת את הכאב הפנימי כשיש בריצה מהירה וכואב קצת מתחת לבית החזה.

    מה יכול להיות ההסבר והאם כדאי לעשות בירור כל שהוא?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בעקבות אקו לב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    06/04/2018

    בדיקת אקו לרוב אינה גורמת לנזק אולם כדאי לפנות לרופא להבדק כדי להסיר ספק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וואו... אני בדיוק באותו מצב. אשמח עזרתך אם השכלת מאז

    צחי
    19/04/2018

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוכלי לעדכן אותי?

    צחי
    20/04/2018

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעקבות אקו לב

    איילה
    21/04/2018

    אצלי עברו כמה שבועת מהאקו לב
    ועדיין כאבים באיזור שמתחת למפתח הלב איפה שהקיבה,
    אחרי האוכל מרגישה קצת קוצר נשימה ויש רפלוקס.

    חוששת שנוצר בקע סרעפתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח א.ק.ג. בקבצים המצורפים?
    קרן
    06/04/2018

    שלום לרופא...
    אני אישה בריאה בדרך כלל בת 43 העוסקת בפעילות ספורטיבית.
    קיבלתי תוצאות א.ק.ג. וצרפתיי אותן להודעה.
    אשמח לתגובה מה אומר הסיכום?? ומה שסימנתי בכחול??

    תודה רבה
    קרן


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח א.ק.ג. בקבצים המצורפים- קובץ נוסף

    קרן
    06/04/2018

    המשך עוד קובץ...


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    06/04/2018

    תרשים האקג בגדר הנורמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה... רק עוד שאלה?

    קרן
    09/04/2018

    מה אומר הסיכום counterclockwish rotation??
    האם יש לזה השלכות מסויימות על תפקוד הלב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    09/04/2018

    מדובר במנח הלב בבית החזה ואין לזה השפעה על תפקוד הלב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיפוי לב עם דיפירידמוול
    אייל
    03/04/2018

    שלום
    גיל 50
    באחרונה מעת לעת קצת תחושה בחזה שמאל עליון.
    אק"ג תקין
    אקו לב תקין.

    אקו לב במאמץ תקין לפני 10! שנים בגיל 40.

    עקב התחושות בחזה מדי פעם הומלץ ארגומטריה אבל לא יכול לבצעה בגלל שיש לי פציעה בירך ולא יכול ללכת מהר או בשיפוע על הליכון.
    לפיכך הומלץ מיפוי לב עם דיפירידמוול.
    1. האם יש לכך תופעות לוואי? מה הסיכון מביצוע בדיקה זאת?
    2. מה הסבירות שאדם עם אקו לב במאמץ תקין לפני 10 שנים, אקו לב תקין כעת, פרופיל שומנים תקין, רזה, סוכר 80, לחץ דם 110-70 , אבל כושר לא טוב בגלל פציעה,
    יפתח ב 10 שנים שינויים עם סיכון בכלי הדם של הלב ושדורשיים לעשות מיפוי לב? האם אכן הסבירות נמוכה מאוד שמשהו השתנהץ?


    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מיפוי לב עם דיפירידמוול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    04/04/2018

    מיפוי לב עם דיפירדמול נחשב לבדיקה בטוחה. הדיפירידמול עלול לגרום תחושה לא טובה אך השפעתו חולפת מספר דקות לאחר סיום הבדיקה.
    אקו לב במאמץ מלפני 10 שנים לא רלונטי במיוחד כאשר יש סמפטומים חדשים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלה כלילית לא חסימתית
    דני
    02/04/2018

    שלום,
    אני בן 46 ומס' חודשים, גובה 176 משקל 82, פעיל ברכיבת אופניים מזה 4 שנים מהם בחצי שנה האחרונה באופן אינטנסיבי יותר - סה"כ כ-5 שעות בשבוע, מורכב מ 2-3 איטרציות (מאמץ ונפח).
    מזה כשנה להערכתי מרגיש קושי בנשימה בעלייה במדרגות קומה אחת (תמיד עולה מהר ובדר"כ עם משקל) מגיע למעלה מתנשף, באופניים מעלה דופק מהר מאוד ל-160 ובעליות גם מגיע ל-175+. לאחר בירורים אצל קרדיולוג ובדיקות שונות שנעשו, בניטור ל"ד 24 שעות לא עברתי את 140/80 ובבדיקת מאמץ משולבת לב ריאה ברמב"ם נמצא כי הכל תקין למעט ל"ד שהגיע בבדיקה ל-220/80, מכאן "לחץ דם גבוה במאמץ". (מניח שברכבה מגיע גם מעבר לרמות אלו)
    המשכנו עם בדיקת תפקוד ריאות ברמבם - תקין , וצנטור וירטואלי לפני כשבוע והתוצאות היום כפי שרשמתי מעלה - מחלה כלילית לא חסימתית.
    מתוך הבדיקה-
    Mixed 1-24% Mid LAD
    Mixed 1-24% 1st Diagonal
    ממצאים ריאות - המדיאסטינום תקין.
    מערכת דומיננטית - ימין.
    נתוני כולסטרול מאוג' 17:
    כולסטרול כללי - 213
    טריגליצידים - 236
    HDL - 39
    NON HDL - 174
    LDL - 127.1
    בעבר עישנתי מעט (קופסא בשבוע) והפסקתי לפני כ 8-9 שנים.
    כללית לא שומר יותר מידי על תזונה אבל גם לא מתפרע, מנסה לגוון, ולא אוכל הרבה בשר אדום, בערך פעם בשבוע, מבושל. מעט מאוד "על האש".
    אשמח לתגובה / הסבר מעמיק בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחלה כלילית לא חסימתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    04/04/2018

    הצנתור הוירטואלי מראה טרשת התחלתית בעורקים הכליליים. מצב זה עלול להתפתח ולהוביל לחסימות בעורקים בעתיד. כדי למנוע זאת יש לטפל בכל גורמי הסיכון למשל להפחית את ה LDL אל מתחת 70 לאזן לחץ דם וכמובן לא לעשן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך

    דני
    04/04/2018

    קודם כל תודה על התשובה.
    אני מבין שמצבי כעת אינו חמור או מדאיג אבל דורש שמירה על עצמי.
    הדבר שהכי מפריע לי כיום זה במהלך הרכיבה אני לא יכול לנצל את מירב כוחי על מנת לרכב לשמש בעליות קשה לי והדופק עולה במהירות וכללית במהלך הרכיבה אני עם דופק יחסית גבוה בהשוואה לאחרים (בני 60 עם דופק 20-25 פחות ממני באותו מאמץ).
    מה ניתן, אם בכלל לעשות על מנת לשנות מצב זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    04/04/2018

    צריך לשפר את הכושר הגופני - ככל שהכושר גבוה יותר הדופק עולה לאט יותר במאמץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום