מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה על פעימות מוקדמותשלי14/04/2018
שלום רב ותודה על המענה מראש אני סובלת מגיל 20 לערך מפעימות מוקדמות על רקע נפשי כך אומר הקרדיולוג עשיתי את כל הבדיקות מאמץ אקו והולטר בהם נצפה שיש פעימות וקדמות לא קריטיות לדבריו של הקרדיולוג עקב קשיי נשימה חזרתי על אקו לב (אסמטית ברקע) ויש דלף מינימלי במסתם האורטלי אמר שאין לכך משמעות היום יועצי תחושה מפחידה מאוד של הפרעת קצב עם סחרחורת של כמה שניות האם זה ייתכן האם זו תגובה נורמלית יש לציין שהרופא קרדיולוג אומר שהכל תקין עם הלב יש מידי פעם כאבים בצד שמאל מצב בדיקהת אקו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
שלי14/04/2018
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
ד״ר גיא רוזן14/04/2018שלי שלום,
באופן כללי, פעימות מוקדמות הינן ממצא שכיח מאוד וחסר משמעות למעשה ברובם המוחלט של המטופלים בעלי מבנה לב תקין. אין לי מידע מלא לגבי המקרה שלך אך במידה והפעימות המוקדמות הינן תדירות מאוד וגורמות לתסמינים משמעותיים, אזי ניתן לנסות וטפל בהן תרופתית או אם הן ממקור מסויים בודד בשריר הלב ניתן אפילו ״לצרוב״ אותו בפעולת אבלציה (סוג של צנתור). יש לבחון את המקרה לגופו עם כל המידע שיש. ממליץ שתתיעצי עם קרדיולוג שמתמחה בהפרעות קצב לב ועושה פעולות מסוג זה.
בברכה,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי תרופות וגורמי סיכוןעומר12/04/2018
שלום,
אני בן 42 ונמצא בשליחות באנגליה, ללא הסטוריה משפחתית, לא מעשן, לחץ דם 120/75, משקל תקין, לא מבצע פעילות גופנית מסודרת, כולסטרול 5.6. לאחר לחץ בחזה בוצע לי צינתור ובמהלכו הושתל סטנט לטיפול בחסימה של 90 אחוז (לי זה היה נראה פחות, אבל נניח..). והשאלות-
עד כמה ללחץ בסביבת העבודה, חוסר שינה (תאומים בני שנתיים) וכדומה יכולים לתרום להחמרה של המצב, האם יש המלצות להתמודדות עם לחץ?
אני חושש מאוד מנושא התרופות וכניסה למעגל של תרופות ותרופות לתופעות הלוואי וכדומה. האם יש דרך לצמצם את התרופות?
מדוע צריך תרופה להורדת לחץ דם (Ramipril) או חוסמי בטא (BisOPROlol) או משהו להגנה על הקיבה (Lansorazole) או נגד כולסטרול (Atorvastin) כאשר ניתן לעקוב ולטפל בעזרת תזונה, או שתי תרופות לדילול הדם (Aspirin and Ticagrelor) שלקיחה שלהן גורמת לתופעות לוואי והפסקה מגדילה סיכון להתקף. האם ניתן לשלב משהו מעקב והוספה של תרופה רק במקרה הצורך ולא להתחיל עם כל הקוקטייל הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט13/04/2018לאחר צנתור והרחבת עורק עם תומכן צריך שילוב של אספירין וטקגרלור כדי למנוע קרישת דם בתומכן דבר שגורם להתקף לב מיידי.
הצורך בצנתור ובתומכן נבע מטרשת עורקים שגרמה לחסימה של 90% כדי למנוע המשך התפתחות טרשת וחסימות נוספות של עורקים צריך להפחית את ה LDL אל מתחת 70 מג לדציליטר. ניתן להגיע לכך עם שינוי תזונתי אך הסיכוי לכך נמוך מאד. לכן אין מנוס מטיפול בסטטין. מאותה סיבה יש לטפל בכל גורמי הסיכון האחרים כמו לחץ דם סוכרת אם יש וכמובן לא לעשן.
מתח נפשי אינו רצוי אך משקלו קטן בהרבה משל כולסטרול לחץ דם עישון וסוכרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויים באקו לב פעימות מוקדמותאייל12/04/2018
שלום
אני בן 48.
מזה 25 שנה ידוע על ריבוי פעימות מוקדמות.
לכן כל 3 שנים עובר בדיקות אקו לב שגרתיות למעקב.
עד כה הלב בריא ולא מקבל תרופות.
בבדיקת אקו לב שביצעתי אתמול
המקטע פליטה מחושב 60 אחוז
והסיכום שהאקו לב תקין.
עם זאת כתוב ש: "חדר שמאל 46/31 מ"מ".
אבל הסתכלתי אחורה על כל הבדיקות אקו שעשיתי לאורך 20 שנה ובכולם המידות אחרות לגמרי
רוחב חדר שמאל בזמן סיסטלה - 21 ממ
רוחב חדר שמאל בזמן דיאסטולה - 40 ממ
בכל הבדיקות שראיתי הרוחב בזמן סיסטולה נע בין 20 עד גג 22 ובבדיקה אתמול המידה היא 31 ( כתוב 46/31 ).
זה עליה של 50 אחוז בגודל!
גם הערך בזמן דיאסטולה עלה מאיזור 40 וכעת 46.
האם יש משמעות לכך שרוחב החדר בסיסטולה גדל ב 50 אחוז!!! מכ 21 ל 31 ????
( יש לי 7 בדיקות מהעבר להשוות )
זה מעיד על משהו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד״ר גיא רוזן12/04/2018שלום רב,
ראשית אשאל האם הבדיקות בוצעו באותו המקום לאורך השנים? יכולים להיות הבדלים די משמעותיים בין בדיקות של רופאים/טכנאים שונים בבדיקת האקו שכן בדיקות US הינן בין היותר תלויות מבצע שיש.
במידה ואכן יש שינוי במימדי החדר לאורך השנים זה יכול תיאורתית להיות משני לפעימות מוקדמות מרובות אך גם לסיבות אחרות כגון הפרעות מסתמיות, מחלות שריר הלב ועוד. חשוב להדגיש כי עדיין מדובר בערכים תקינים אבל בהקשר זה, בהחלט הייתי בוחן מחדש את ״מצב הפעימות המוקדמות״, תדירותן, מקורן, מידת השליטה בהם ע״י הטיפול שאתה מקבל ואלטרנטיבות טיפוליות. כדאי להתיעץ עם מומחה בתחום עם כל הנתונים על הרקע והבדיקות שיש. אתה מוזמן לפנות אלי או לכל מומחה אחר בהפרעות קצב לב כדי לבצע הערכה מלאה של המצב והאופציות שעומדות לרשותך.
בברכה,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם ריאתי 30 ממ"כגלעד11/04/2018
שלום
ידוע על אסמה קלה יחסית. פעם בשנה לוקח סימביקורט כשבועיים. כעת בסדר.
לא מטופל בתרופות. רוב השנה בלי משאפים.
גיל 51.
באקו לב שבוצע השבוע למעקב שגרתי ,
לחץ ריאתי מחושב כ 30 ממ"כ.
ראיתי שבעבר הלחץ הריאתי היה כ 20 ב 3 בדיקות
שבוצעו לאורך השנים.
1.האם עליית הלחץ הריאתי לכ 30 היא סימן לבעיה?
זה גבוה?
2. מה יכול להסביר זאת?
3. האם נדרש מעקב או בירור?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד״ר גיא רוזן11/04/2018גלעד שלום,
שתי הבדיקות, הישנה והחדשה הינן בטווח הנורמה. הלחץ הריאתי תלוי בגורמים רבים ויכול לעלות מסיבות שונות. אך לפני שקופצים למסקנה כי אכן לחץ הדם הריאתי אכן עלה צריך להבין כי כי בדיקות האקו הינה תלויית מבצע ומבתצע מסויים יכל לטעות מעט בזמן הפיענוח. כאמור הבדיקה תקינה לחלוטין, לא נדרש בירור או מעקב מיוחדים.
בברכה,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליפיטור הפסקת טיפול בגיל מבוגרשרית11/04/2018
אבי בן 81 עם מחלת לב כלילית נוטל זמן רב ליפיטור 40 . הכולסטרול הכללי 144 והרע 75. רופא המשפחה הציע להפסיק ליפיטור כי לטענתו יכול לפגוע בקוגניציה. מקסימום הכולסטרול יעלה ל180 ובגיל כזה זה לא נורא. מה דעתכם ?אני חוששת לכך שהפסקה כללית תגרום לחסימות נוספות ובעיות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד״ר גיא רוזן11/04/2018שרית שלום,
הקשר של סטטינים עם התפתחות דמנציה (ירידה קוגניטיבית) נחקר במס׳ עבודות. ישנם דיווחים מעטים בספרות המקצועית בנוגע לחשש לירידה קוגניטיבית משנית לטיפול בסטטינים. מאידך היו עבודות ששהראו לכאורה שהסטטינים דווקא מונעים ירידה קוגניטיבית. לא מזמן פורסם מאמר גדול שהראה שבעצם אין קשר בין הסטטינים לשיפור בתפקוד המח. בלי קשר, לאבא שלך קיימת אינדיקציה ברורה לטיפול בסטטינים למניעת ארועים קרדיווסקולריים.
בברכה,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא הבזקים בראיה של נקודות שחורותתמר10/04/2018
אני רוצה לשאול בקשר לחברתי בת 70 אשר אתמול היו לה הבזקים של נקודות שחורות בראיה, מה משמעות הדבר ? האם זה משמעותי?
תודה תמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד״ר גיא רוזן14/04/2018תמר שלום,
זאת נשמעת לי כמו שאלה לפורום של רופאי עיניים.
בברכה,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצא של תפליט רחב בלב, ומעגל הסתבכות של 3 חודשיםליאת10/04/2018
שלום. אימי בת 81, צלולה, ספורטאית. לפני כ3 חודשים נכנסה למעגל של שפעת-דלקת ריאות-הפרעות בקצב הלב-השתלת קוצב, כל זה תוך 3 אשלוזים. ברקע מחלת לב שהיתה בשליטה, ותפקוד נהדר. עכשיו נמצאת ביום 8 של אשפוז עם מדדי זיהום (לא גבוהים), תפליט ריאתי, ואגירת נוזלים שלא משתפרת למרות מינון גבוההשלמפוסיד. זה כבר האשפוז השני לאחר דלקת ריאות שבה הרופאים מעלים את אי ספיקת לב כמהות הבעיה. בct ובאקו לבבאתמול נצפו מים (בקנ מידה רחב) בלב, שמקורם לא ידוע. כרגע מדברים על אופציה של ניקור לצורך הקלה ואבחנה (זיהום). מה ההשלכות של פעולה כזו, וכיצד ניתן לצאת מהסחרחורת הזו שנכנסה אליה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד״ר גיא רוזן12/04/2018ליאט שלום,
הסיבות לתפליט סביב הלב יכולות להיות מגוונות אך במקרה של אמך נראה שההתלבטות תהיה בין דלקת בכרום הלב משנית לזיהום שהיה או אולי כסיבוך של השתלת הקוצב. חשוב מאוד לבצע את הניקור גם כדי להוריד את הלחץ על הלב אך גם כדי שיעזור באבחנת הסיבה לבעיה. הפעולה בסה״כ מאוד בטוחה כאשר יש כמות נוזל גדולה סביב הלב. הסיכון הוא כמובן פגיעה באיברים פנימיים בשל הדיקור אך הידיים מיומנות הסיכון לכך קטן.
בברכה,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני מבקש לדעת מה זה ספאזם?haim09/04/2018
שלום .
אני בן 61 מושתל כליה למעלה מ 10 שנים .
אני סובל שנים מכאבים בחזה דוקא ובעיקר בזמן מנוחה. מנוחה טוטאלית כמו ישיבה או שכיבה.
היות ולא היתה ברורה סיבת הכאב (כי אמרו לי שזה גם יכול להיות מהקיבה) אז נתנו לי (אז) כדור קורדיל מתחת ללשון בזמן הכאב , וזה עזר ( הנפרולוג אמר לי שעצם העובדה שהכדור עזר זה לא סימן טוב - כי אולי יש בעיה בלב )
נשלחתי לבדיקות רבות ומצאו פגמים מינוריים , היו לי גם הפרעותל קצב משך מס שנים ועכשו פחות , ואמרו לי שהבעיה שלי היא ספאזם בכלי הדם. מאז אני לוקח ספריי איזוקט ותחליפים כבר שנים וזה עזר.
לאחרונה התגברו הכאבים וגם קצב הכאב מופיע לעיתים יותר תכופות .
אני מבקש לדעת מה זה והאם יש טיפול שימנע את הופעת הכאבים שיוצרים תחושה מאד מאד לא נוחה וגם מפחידה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט11/04/2018ספאזם הגורם לכאבי חזה הוא כווץ זמני של עורק כלילי או ענף שלו שגורמים לירידה זמנית בזרימת הדם לשריר הלב ולכן נגרם כאב בחזה. תרופות כמו איזוקט יכולים להרחיב כלי דם ולכן לטפל בספאזם. ניתן גם לקחת תרופה כמו דילטאם בכדור שעשויה למנוע ספאזם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה , ועוד שאלה קצרה ,
haim11/04/2018האם החמרת ספאזם מעלה אחוזי נכות בבטוח לאומי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט13/04/2018בהנחיות הביטוח הלאומי אין התיחסות ספציפית לספאזם. אפשר לנסות לטעון להחמרה בתעוקה עקב ספאזם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח הולטר לב ואקו לבמלאני08/04/2018
שלום רב,
בבקשה עזרה בפענוח תוצאות הולטר לב. בדיקה שנעשתה בעקבות לחץ דם גבוה של בעלי
הקצב הבסיס: מהירות מינימאלית 48 לדקה
מהירות מקסימאלית 128 לדקה
מהירות ממוצעת 66 לדקה
הפרעות קצב חדריות APC'S: לא נצפו
הפרעות קצב על חדריות APC'S: נצפו סה"כ 6 APC'S במשך הבדיקה.
נצפו 1 קטעי ATRIAL RHYTHM לדומה שעה: 2.00
הפרעות הלכה: לא נצפו
שינויים משמעותיים בקטע ST:
נצפו גלי T הפוכים ערוץ 1
האם הבדיקה תקינה או מחייבת המשך בירור וטיפול אצל קרדיולוג?
בהמשך להולטר לב באקו לב הממצאים היו תקינים חוץ מ 2 ממצאים שאיני יודעת אם מדאיגים:
שורש האאורטה: שורש האאורטה מורחב במידה קלה
האאורטה העולה: האורטה העולה מורחבת במידה קלה
אודה לכם מאוד על תשובה גם בנושא הולטר לב וגם לממצא באקו לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט09/04/2018ממצאי ההולטר קרוב לודאי אינם משמעותיים. ההרחבה הקלה של האורטה מצריכה מעקב. לכן ממליץ לפנות לקרדיולוג עם תוצאות שתי הבדיקות ולהתחיל במעקב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות של בדיקת הולטרשני06/04/2018
שלום מזה מספר חודשים אני מרגישה מעין דפיקות לב מהירות. שמו לי הולטר לבדיקה במשך 22 שעות.
תוצאות ההולטר הראו:
קצב בסיסי : קצב סינוס. מהירות מינימלית 54 ממוצע לדקה. מהירות מקסימלית: 126 ממוצעת לדקה
מהירות ממוצעת : 77 לדקה.
הפרעות קצב חדריות vpc"s : נצפו סה"כ 23vpc"s
במשך הבדיקה נצפה קטע nonsustained short v.t בני 3 פעימות במהירות עד 114 פעימות לדקה
הפרעות קצב על חדריות : לא נצפו.
הפרעות הולכה: לא נצפו.
שינויים משמעותיים בקטע st : לא נצפו
עלי לציין שעשיתי בדיקת ארגומטריה שיצאה תקינה וכן תפקוד בלוטת התריס הינו תקין.
אשמח לקבל הסבר לגבי הבדיקה לאור העובדה שאני רואה שיש הפרעות קצב חדריות. מה הטיפול הנהוג במצב זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט09/04/2018הפרעת הקצב החדרית שנצפתה אינה מסוכנת בהנחה שתפקוד הלב תקין לכן כדאי לבצע אקו לב לודא שתפקוד הלב תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר בדיקת אקו לב מודאגת מאודשיראל06/04/2018
שלום רב ותודה על המענה מראש עקב קשיי נשימה נשלחתי לאקו לב הכל היה תקין מלבד אי ספיקה ריאטלית מינימלית מה משמעות הדבר האם זה הדורשים לקשיי נשימה בעת מאמץ יש לציין שאני בחורה צעירה בת שלושים ביצעתי כל הבדיקות תפקודי ריאות תקין בדיקת מאמץ סיטע חזה תקין בדיקת תגר יש רושם לאסתמה אני באמת מודאגת מהתשובה של האקו לב מידי פעם בעת מאמץ סיטואציה יורדת ל96 האם זה אומר בעתיד שעלי לעשות ניתוח וזה יחמיר סליחה על ריבוי השאלות מאוד חוששת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/04/2018אי ספיקה מינימלית של מסתם היא ממצא שכיח וחסר משמעות שאינו גורם לסמפטומים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בעקבות אקו לבאיילה06/04/2018
שלום
אני בת 40
רזה מאוד מאוד כך תמיד הייתי.
כמו כן אין לי מאסת שריר משמעותית.
עקב חולשה באחרונה ביצעו לי לפני שבועיים אקו לב.
יצא תקין.
במהלך האקו כששכבתי על הגב הטכנאי לחץ מאוד חזק באיזור הבטן העליונה ממש מתחת למפתח הלב. זה מתמר שפיצי ( לא כמו של US בטן ) ובמשך כמה דקות הוא לחץ שם בעוצמה וזה כאב.
מאז עברו 3 שבועות יש לי רק בזמן הליכה או מאמץ גופני שהדופק עולה, כאבים די חזקים בבטן עליונה קצת ימינה מהמרכז.
שאלתי בטלפון את הרופאת משפחה אמרה שאנסה לוסק, לקחתי שבועיים לוסק זה לא עזר.
היות ואני מאוד רזה וללא מאסת שריר משמעותית,
יכול להיות שכמה דקות לחיצה עם המתמר גרמה לנזק באיבר פנימי? אולי זה יצר בקע כלשהוא?
כאמור הכאב בעיקר בהליכה אם הדופק עולה. מזכיר קצת את הכאב הפנימי כשיש בריצה מהירה וכואב קצת מתחת לבית החזה.
מה יכול להיות ההסבר והאם כדאי לעשות בירור כל שהוא?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/04/2018בדיקת אקו לרוב אינה גורמת לנזק אולם כדאי לפנות לרופא להבדק כדי להסיר ספק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוואו... אני בדיוק באותו מצב. אשמח עזרתך אם השכלת מאז
צחי19/04/2018* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוכלי לעדכן אותי?
צחי20/04/2018תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעקבות אקו לב
איילה21/04/2018אצלי עברו כמה שבועת מהאקו לב
ועדיין כאבים באיזור שמתחת למפתח הלב איפה שהקיבה,
אחרי האוכל מרגישה קצת קוצר נשימה ויש רפלוקס.
חוששת שנוצר בקע סרעפתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח א.ק.ג. בקבצים המצורפים?קרן06/04/2018
שלום לרופא...
אני אישה בריאה בדרך כלל בת 43 העוסקת בפעילות ספורטיבית.
קיבלתי תוצאות א.ק.ג. וצרפתיי אותן להודעה.
אשמח לתגובה מה אומר הסיכום?? ומה שסימנתי בכחול??
תודה רבה
קרן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח א.ק.ג. בקבצים המצורפים- קובץ נוסף
קרן06/04/2018המשך עוד קובץ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט06/04/2018תרשים האקג בגדר הנורמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה... רק עוד שאלה?
קרן09/04/2018מה אומר הסיכום counterclockwish rotation??
האם יש לזה השלכות מסויימות על תפקוד הלב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט09/04/2018מדובר במנח הלב בבית החזה ואין לזה השפעה על תפקוד הלב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי לב עם דיפירידמוולאייל03/04/2018
שלום
גיל 50
באחרונה מעת לעת קצת תחושה בחזה שמאל עליון.
אק"ג תקין
אקו לב תקין.
אקו לב במאמץ תקין לפני 10! שנים בגיל 40.
עקב התחושות בחזה מדי פעם הומלץ ארגומטריה אבל לא יכול לבצעה בגלל שיש לי פציעה בירך ולא יכול ללכת מהר או בשיפוע על הליכון.
לפיכך הומלץ מיפוי לב עם דיפירידמוול.
1. האם יש לכך תופעות לוואי? מה הסיכון מביצוע בדיקה זאת?
2. מה הסבירות שאדם עם אקו לב במאמץ תקין לפני 10 שנים, אקו לב תקין כעת, פרופיל שומנים תקין, רזה, סוכר 80, לחץ דם 110-70 , אבל כושר לא טוב בגלל פציעה,
יפתח ב 10 שנים שינויים עם סיכון בכלי הדם של הלב ושדורשיים לעשות מיפוי לב? האם אכן הסבירות נמוכה מאוד שמשהו השתנהץ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט04/04/2018מיפוי לב עם דיפירדמול נחשב לבדיקה בטוחה. הדיפירידמול עלול לגרום תחושה לא טובה אך השפעתו חולפת מספר דקות לאחר סיום הבדיקה.
אקו לב במאמץ מלפני 10 שנים לא רלונטי במיוחד כאשר יש סמפטומים חדשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלה כלילית לא חסימתיתדני02/04/2018
שלום,
אני בן 46 ומס' חודשים, גובה 176 משקל 82, פעיל ברכיבת אופניים מזה 4 שנים מהם בחצי שנה האחרונה באופן אינטנסיבי יותר - סה"כ כ-5 שעות בשבוע, מורכב מ 2-3 איטרציות (מאמץ ונפח).
מזה כשנה להערכתי מרגיש קושי בנשימה בעלייה במדרגות קומה אחת (תמיד עולה מהר ובדר"כ עם משקל) מגיע למעלה מתנשף, באופניים מעלה דופק מהר מאוד ל-160 ובעליות גם מגיע ל-175+. לאחר בירורים אצל קרדיולוג ובדיקות שונות שנעשו, בניטור ל"ד 24 שעות לא עברתי את 140/80 ובבדיקת מאמץ משולבת לב ריאה ברמב"ם נמצא כי הכל תקין למעט ל"ד שהגיע בבדיקה ל-220/80, מכאן "לחץ דם גבוה במאמץ". (מניח שברכבה מגיע גם מעבר לרמות אלו)
המשכנו עם בדיקת תפקוד ריאות ברמבם - תקין , וצנטור וירטואלי לפני כשבוע והתוצאות היום כפי שרשמתי מעלה - מחלה כלילית לא חסימתית.
מתוך הבדיקה-
Mixed 1-24% Mid LAD
Mixed 1-24% 1st Diagonal
ממצאים ריאות - המדיאסטינום תקין.
מערכת דומיננטית - ימין.
נתוני כולסטרול מאוג' 17:
כולסטרול כללי - 213
טריגליצידים - 236
HDL - 39
NON HDL - 174
LDL - 127.1
בעבר עישנתי מעט (קופסא בשבוע) והפסקתי לפני כ 8-9 שנים.
כללית לא שומר יותר מידי על תזונה אבל גם לא מתפרע, מנסה לגוון, ולא אוכל הרבה בשר אדום, בערך פעם בשבוע, מבושל. מעט מאוד "על האש".
אשמח לתגובה / הסבר מעמיק בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט04/04/2018הצנתור הוירטואלי מראה טרשת התחלתית בעורקים הכליליים. מצב זה עלול להתפתח ולהוביל לחסימות בעורקים בעתיד. כדי למנוע זאת יש לטפל בכל גורמי הסיכון למשל להפחית את ה LDL אל מתחת 70 לאזן לחץ דם וכמובן לא לעשן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
דני04/04/2018קודם כל תודה על התשובה.
אני מבין שמצבי כעת אינו חמור או מדאיג אבל דורש שמירה על עצמי.
הדבר שהכי מפריע לי כיום זה במהלך הרכיבה אני לא יכול לנצל את מירב כוחי על מנת לרכב לשמש בעליות קשה לי והדופק עולה במהירות וכללית במהלך הרכיבה אני עם דופק יחסית גבוה בהשוואה לאחרים (בני 60 עם דופק 20-25 פחות ממני באותו מאמץ).
מה ניתן, אם בכלל לעשות על מנת לשנות מצב זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט04/04/2018צריך לשפר את הכושר הגופני - ככל שהכושר גבוה יותר הדופק עולה לאט יותר במאמץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



