פורום קרדיולוגיה - רפואת לב - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כאבים בחזה בת 40
    רויטל
    26/05/2018

    כבר זמן מה שאני חשה דקירות בצד שמאל... מתעוררת משינה עמטקה עם גקירות וכן גם כאבים בשכמות.
    אני בת 40 כבר שנתיים סובלת מהתקפי חרדה...לכל מטפל שהלכתי אמרו שזה מנטלי... האם לבצע בירור נוסף? יש אולטרבאונד ללב? אני לחוצה וחרדה.
    כל כאב ביד או בכתף אני משייכת להתקף לב.
    מה עושים???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בחזה בת 40

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    29/05/2018

    דקירות בחזה שמעירות משינה אינן אופייניות לבעית לב. אם היו לך הרבה ארועים כאלה ונבדקת על ידי מספר רופאים בשל כך ולא נמצאה עדות להתקף לב הרי שלא סביר שארועים אלה סיבתם התקף לב.
    אם לא נבדקת על ידי קרדיולוג כדאי לפנות לקרדיולוג שיעריך את המצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטילת סטטינים וכאבי שרירים
    סטודנט
    26/05/2018

    שלום,
    אימי לוקחת סטטינים(אטורבסטטין 20מ"ג) יותר מ 10 שנים, ובשבועות האחרונים התחילו אצלה כאבי שרירים באיזור סקפולה, באמצע הגב. היא טוענת שזה בגלל הסטטינים, והחליטה לעשות הפסקה עם התרופה. איך ניתן לדעת שזהו אכן המצב? כמה זמן יש לחכות?
    הבנתי שניתן לבצע בדיקת CPK ולראות, אם יש אכן בעיה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    26/05/2018

    אם במשך יותר מ 10 שנים נטלה אטורבסטטין ולא היו כאבי שרירים לא סביר שהכאב כעת נובע מהתרופה. כאב שרירים הנובע למשל ממתיחת שריר חולף מעצמו במשך הזמן לכן גם אם הכאב יחלוף לאחר מספר ימים ללא סטטין אין זו הוכחה שהסטטין גרם לכאב.
    כדאי לחדש את הטיפול לאחר שהכאב יחלוף ולבחון אם יחזור שוב.
    CPK עולה רק במקצת המקרים של כאבי שרירים עקב סטטין לכן גם אם לא עולה זה לא שולל שהגורם לכאב הוא סטטין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטטינים וכאבי שרירים

    מתעניין
    26/05/2018

    תודה על התשובה המפורטת(ועוד בשבת:) ). רב הסיכויים, כך מתברר, שאכן מדובר בבעית גב ישנה, מגיל צעיר, ולא הסטטינים.
    אגב, לפני שנה היא עשתה CT עורקים, שלא הראה בעיה. ה LDL שלה בערך 110, HDL 50, והתחלה של קדם סכרת. האם כדאי להוריד את הLDL אל מתחת ל 100 בכל זאת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    26/05/2018

    כדאי לפנות לקרדיולוג שיעריך את הצורך בסטטין במקרה זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקשר בין הפסקת אספירין לדופק חזק שתוקף אותי במשך היום
    פעימה
    25/05/2018

    עקב בעיה שהיתה לי בקיבה לפני חודש החלטתי להפסיק על דעת עצמי את התרופות שנטלתי:לפיטור נקסיום ואספירין. הבעיה בקיבה חלפה ומאז אני נוטלת לפיטור בלבד. את האספרין שנטלתי בגלל הסטוריה משפחתית הפסקתי לקחת אולם מזה שבועיים סובלת מהתקפי דופק מטרידים שמתישים אותי.השאלה שלי האם יתכן שהסיבה לכך הפסקת האספירין? אני אשה בריאה בדרך כלל נוטלת יוטירקס ובלוטת התריס מאוזנת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    25/05/2018

    אספירין אינו משפיע על קצב הלב. לכן הפסקתו לא קשורה לתחושת דפיקות לב.
    באופן כללי מומלץ להתייעץ עם רופא לפני ביצוע שינויים בטיפול התרופתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה המשמעות של ציור לב המופיע על הצג של מד לחץ דם
    עמוס7
    25/05/2018

    לפי עצת קרדיולוגים אני מודד לחץ דם ודופק פעמיים ביום. משך 10 שנים לפחות לא הופיע ציור של לב על הצג המראה תוצאות. בחודש האחרון מופיע ציור של לב כמעט בכל בדיקה. האם זאת אינדיקציה לפרפור? אני לקראת דיון עם קרדיולוג על תוצאות הולטר ומיפוי לב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    25/05/2018

    עמוס שלום,
    זאת בהחלט יכולה להיות אינדיקציה לפרפור פרוזדורים. זה מראה שיש אי סדירות משמעותית בדופק שמאפיינת פרפור פרוזדורים, למרות שגם במקרה של ריבוי פעימות מוקדמות המכשיר יכול לתת אינדיקציה דומה.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרדילוק+טמבוקור במקום ריתמקס
    עמוס7
    25/05/2018

    אני בן 84. ב-20 השנים האחרונות היו לי 5 אירועים של פרפור פרוזדורים. בשנים האחרונות הגיע איתי הקרדיולוג למצב טוב ויציב, עם שילוב של לוסרדקס, אמלו וריתמקס (600 מג ליום). הקרדיולוג עזב עברתי לאחר. בגלל אירוע חדש החליט הקרדיולג להפסיק ריתמקס, לעשות הולטר ולדון מחדש (תהליך של חודש לפחות). קרדיולוג אחר (חוות דעת שניה) החליט להפסיק ריתמקס ולהחליפו בקרדילוק+טמבוקור. המשך דיון יהיה אחרי הולטר ומיפוי לב.
    לא ברור לי מדוע הפסיקו ריתמקס ועברו לקרדילוק + טמבוקור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    25/05/2018

    עמוס שלום,
    במקרה פרפור הפרוזדורים הוא תחום המומחיות שלי ואנסה לענות לך ולעשות סדר בדברים. נשמע שאתה סובל ממה שאנחנו קוראים ״פרפור פרוזדורים התקפי״ והוא היה בשליטה עד לאחרונה תחת הטיפול שקיבלת בריטמקס. נשמע שהריטמקס נכשל בסופו של דבר במניעת הפרפור וכאת זה נראה שהפרפור שלך הופף יותר ״עיקש״.
    ראשית, ולפני שבכלל מדברים על הטיפול בפרפור פרוזדורים עצמו, חשוב להדגיש כי הסיכון העיקרי והמשמעותי ביותר של הפרפור הוא התפתחות קרישי דם בפרוזדורי הלב וארוע מוחי. אני לא מכיר את הרקע הרפואי שלך אבל כבר לפי גילך והעובדה שאתה נוטל אמלו ולוסרדקס אני מניח שיש לך לפחות שני גורמי סיכון משמעותיים לארועים מוחיים (גיל > 75 ויתר לחץ דם) מה שמחייב נטילת תרופה נוגדת קרישה לדילול הדם ומניעת ארועים מוחיים. מדאיג אותי שלא ציינת בתרופות שאתה נוטל כל תרופה לדילול הדם, זה הדבר הכי חשוב לוודא אצלך!
    לגבי הטיפול בפרפור עצמו, מהנסיון שלי ונתונים בספרות המקצועית, אם ״נכשלת״ בשמירת קצב הלב עם אחת התרופות (ריטמקס במקרה שלך), הסיכוי לשמור על קצב סינוס עם טמבוקור הוא נמוך מאוד שכן היעילות שלהן די דומה. התרופה היחידה שהינה יעילה יותר מהתרופות האחרות ותהווה ״שדרוג״ מהריטמקס היא פרוקור שאינני יודע אם ניסית בעבר. הבעיה עם הפרוקור היא שבשימוש לטווח ארוך יש סיכוי לא קטן להתפתחות תופעות לוואי וזה מצריך מעקב. יש הרבה דברים להבין לפני שמחליטים על המשך הטיפול בך כמו לשמש עד כמה אתה תסמיני כאשר הפרפור מגיע. אם אתה לא ממש תסמיני, אפשר אפילו לזנוח את ההתעקשות לשמירת הלב שלך בקצב סינוס. בכל מקרה אני ממליץ לך בחום להתיעץ עם מומחה להפרעות קצב לב שתבחר כדי לבחון את הדברים לעומק ולקבל המלצות טיפוליות תפורות למקרה שלך.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לד"ר רוזן , תשובה ושאלה נוספת

    עמוס7
    28/05/2018

    לד"ר רוזן שלום רב ותודה על התשובה המפורטת,
    אני נוטל קסרלטו 20 מ"ג כבר מספר שנים, תוך מעקב אחר תפקודי הכליות (אני נעזר במרכז למידע תרופתי לבני 70+ בהדסה).
    בחלק מאירועי הפרפור בעבר שחררו אותי בבית החולים ע"י פרוקור.
    כרגע אני בבדיקות בפיקוחו של מומחה להפרעות קצב מצוות של בית חולים.
    שאלת המפתח היא האם האינדיקציה שיש לי על "פרפור" היא נכונה. אינני מרגיש את ה"פרפור" ברוב המקרים. מה שאני רואה בבדיקות יום יום של לחץ דם ודופק (לפי המלצת קרדיולוג) הוא סמל של לב עם גרף שבור המופיע על הצג משמאל לנתון של הדופק. עד לפני חודש הסמל הזה הופיע לעיתים רחוקות מאד. בחודש האחרון הוא מופיע יום יום. רופא המשפחה טוען שאין לזה משמעות. השבוע אהיה אצל הקרדיולוג ואשאל אותו, אך אשמח לשמוע את דעתך. השאלה אם האינדיקציה הזאת אמינה?
    ר"פ תמונה.
    בתודה ובברכה, עמוס7


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב לב חוזר אחרי 4 חודשים
    דן
    23/05/2018

    שלום רב. אני בריא ובן 33. אין רקע של מחלות לב.
    בינואר האחרון היה לי דלקת קרום ושריר הלב.
    הייתי כ3 ימים במחלקה קרדיולוגית ושוחררתי.
    אני לוקח קרדילוק וקולחיצין למשך חצי שנה. (ובימים הראשונים לקחתי איבופן)
    לאחרונה הקרדיולוג המליץ לי לחזור בהדרגה לפעילות ספורט וכך עשיתי, מאז אני מרגיש כאב קל בחזה בעיקר בערב, ו/או אחרי מאמץ.
    הפסקתי את הפעילות הספורטיבית, התקשרתי מיד לקרדיולוג, הוא עשה לי א.ק.ג אקו לב ובדיקת דם וטען שהכל בסדר, ועליי להמשיך בשגרה, ובספורט מתון.
    הכאב ממשיך. מה עליי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאב לב חוזר אחרי 4 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    24/05/2018

    כדאי לחזור לבדיקת הקרדיולוג. במידה ויאשר שמקור הכאב אינו בלב יחליט אם צריך ברור בכוון אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זה מה שעשיתי. חזרתי אליו והוא טוען שאין בעיה

    דן
    24/05/2018

    וממליץ להיפגש לביקורת בעוד חודשיים.
    הוא אמר שאם יש כאבים חזקים, לקחת איבופן (וציין שזה רק טיפול סימפוטמטי כמו אקמול)
    השאלה אם אני צריך להיות אקטיבי ולנסות בדיקה אחרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    25/05/2018

    אם כך או שתנהג כפי שהמליץ ותחזור אליו עוד שבועיים או שבתפנה לחוות דעת שניה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עבר! ושוב חזר!

    דן
    01/06/2018

    לקח לזה כמה ימים לעבור לגמרי.
    היום עשיתי פעילות ספורטיבית לכמה דקות ושוב אני מרגיש את זה!
    יכול להיות שזו תופעת לוואי של קרדילוק או קולחיצין? לא מצאתי את זה בתופעות הלוואי בעלונים של התרופות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    02/06/2018

    לא סביר שהתרופות הללו גורמות למחושים בחזה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה. לגביי חזרה לבריכה אחרי ניתוח לב
    מזרחי מאיר
    23/05/2018

    יש לי בריכה פרטית בבית. עברתי לפני חודש ניתוח להחלפת מסתמים ןמעקפף. האים מותר לי ליכנס לבריכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    24/05/2018

    ניתן להכנס לבריכה רק במידה וחתך הניתוח החלים לחלוטין. אם יש ספק עדיף להמתין עוד מספר שבועות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק הלב מעל 100-110
    שגיא
    23/05/2018

    שלום
    גיל 48
    עקב פציעה כבר 8 שנים לא הגעתי בפעילות גופנית לדופק מעל 100-110 כי עושה רק הליכה לא מהירה ברגל.

    האם העובדה שהלב לא הגיע לדפקים גבוהים יותר של נניח 150 לא מסכנת אותו כי אם אהיה בדופק כזה חלילה הלב פחות יידע להתמודד איתו?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דופק הלב מעל 100-110

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    24/05/2018

    ראה תשובתי לדניאל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחליף לסטטינים האם בטוח לשימוש?
    אליהו קנר
    21/05/2018

    פורסם בעבר שפיתחו תחליף לסטטינים, זריקה כמדומני, האם התרופה הנ"ל בשימוש ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    22/05/2018

    לא מדובר בתחליף לסטטינים אלא בסוג תרופות נוסף לפחתת כולסטרול. מדובר בתרופות הניתנות בזריקה אחת לשבועיים. הן נכללות בסל הבריאות עם כולסטרול גבוה בשל בעיה גנטית (FH) ומאושרות על ידי הקופות גם למטופלים עם מחלה כלילית שלא מסוגלים להגיע לערכי מטרה עם סטטינים.
    עלות תרופות אלה למי שלא עומד בתנאי הסל או הקופה כ 3000 שח לחודש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ וחרדה בעקבות אשפוז
    יעלה
    20/05/2018

    שלום.
    לפני כחודש אושפזתי עקב כאב שורף בבטן עליונה וחזה ועליית טרופונין. ללא חום ללא קוצר נשימה ללא בצקת, לחץ דם מעט גבוה בעת האשפוז עקב בהלה וחרדה. הבדיקות המקיפות. סיטי חזה. אקו לב. אקג שללו אירוע לב והחשד היה שמדובר בפריקרדיטיס והתערבות קלה של מיוקרדיטיס.
    קראתי כל מידע אפשרי ויצאתי יותר מבולבלת וחרדתית.
    מה זה? מה אסור מה מותר מתים מזה? זו מחלה לכל החיים? זה מגביל במשהו בעתיד? (ספורט. בריכות חמות טיסות וכיוצ) אני מורה לספורט בכלל איפה זה שם אותי, מה זה היפוך גלי טי v4.5.6 . אני לפני mri. כל יתר הבדיקות יצאו תקינות. אין תסחיף. צל. הובטח לי שאין נזק ללב אך אני מרגישה שיש לי נזק לנפש. אולי זה נורמאלי בפרק זמן כזה קצר לאחר שחרור. מטופלת בקולכיצין ונקסין.
    כבר קרה שמצאתי את עצמי בטרם לאור החרדה שמא מתפתח משהו. בדיקות באת קבלה אקג וטרופונין בדם יצאו תקינות.
    אני סובלת יותר מהחרדה וחוסר הוודאות מאשר הארוע עצמו, אימי נפטרה צעירה עקב מום מולד בלב.
    זה דבר שמחלים? חוזר? מתפתח לאוטם? מוות?
    לתשובתכם אודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחץ וחרדה בעקבות אשפוז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    22/05/2018

    מיוקרדיטיס ופריקרדיטיס הן מחלות הנגרמות ברוב המקרים על ידי וירוסים. לאחר החלמה במידה ואין נזק לתפקוד הלב - אין למחלה השפעה בריאותית עתידית.
    ההמלצה היא לא לבצע פעילות גופנית בעצימות גבוהה בחצי שנה שלאחר ארוע מיוקרדיטיס. לאחר מכן (בהנחה שתפקוד הלב תקין) ניתן לחזור בהדרגה לפעילות ספורטיבית כמו לפני הארוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקה של הולטר לב
    שני
    20/05/2018

    שלום, בת 29, נשלחתי לבדיקת הולטר לאחר התעוררות בלילה עם דופק מואץ, חולשה קיצונית. בין היתר כדי לבדוק לי פעימות מוקדמות/החסרת פעימה שיש לי כבר שנים רבות כל פעם לתקופה מסוימת. נשללה בעיה בבלוטת התריס. אציין כי יש לי עודף משקל רב שמטופל עם תזונה וספורט, שחלות פולציסטיות, חריגה בהומוציסטאין. בהפניה נרשם שנשלחתי בעקבות פליפטציות, PRESYNCOPE.

    אודה לעזרה בפענוח הבדיקה עד שיהיה לי תור לרופא היות ואני מודאגת.
    קצב בסיסי: ------
    מהירות מינימאלית: 59
    מהירות מקסימאלית: 145
    מהירות ממוצעת: 81
    הפרעות קצב חדריות VPCS:נצפו 75 VPCS
    הפרעות קצב על חדריות APCS: נצפה APC בודד.
    הפרעות הולכה: לא נצפו
    פעילות קוצב: -------
    שינויים משמעותיים בקטע ST: לא נצפו
    תלונות הנבדק: לא נצפו
    ממצאים בהתאם לתלונות: -------
    סיכום: קצב סינוס 59 פעימות לדקה, מהירות מקסימלית עד 145 פעימות לדקה. מהירות ממוצעת 81 פעימות לדקה. APCS ו-VPBS בודדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקה של הולטר לב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    22/05/2018

    ההולטר מראה קצב תקין עם מעט פעימות חדריות מוקדמות שהן תופעה שכיחה ולא מסוכנת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זמן נטילה של קרטיה
    דורית
    18/05/2018

    שלום,
    אני נוטלת קרטיה 100- אחד כדור בכל יום, בנוסף נוטלת גם טריטייס וטריקרדיה.
    בעניין הקרטיה: באיזה שעה משעות היום רצוי לקחת את הקרטיה, כי אחד הרוקחים אמר לי שעדיף לקחת את הקרטיה לפני השינה (אני לוקחת את הכדור בשעות הבוקר).
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זמן נטילה של קרטיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    19/05/2018

    אכן הזמן האופטמלי לנטילת קרטיה (אספירין 100 מג) הוא בשעות הערב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לוסטרל ופעימות חדריות מוקדמות
    סיגל שי
    18/05/2018

    סובלת כמעט שנה לסירוגין מפעימה חדרית מוקדמת תקופות שבא ונעלם. סובלת נורא מחרדות
    קיבלתי כדור בשם לוסטרל כשלקחתי פעם ראשונה חצי כדור הרגשתי החמרה בפעימות המוקדמות האם ייתכן????? חרדה מאוד ממתינה לתדובה. המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    23/05/2018

    היי סיגל,
    עניתי לשאלתך בפורום הפרעות קצב לב.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצב הלב עקב חוסר פעילות בטווח האירובי
    דניאל
    18/05/2018

    שלום
    אני בן 48.
    רזה. משקל 60 גובה 1.80
    לחץ דם יחסית בסדר 110-60
    בדיקות דם תקינות.
    כולסטרול כללי 150
    LDL כ 85
    HDL כ 35 נמוך
    טריגלצירידים מגיל 20 עד 35 כ 250-350
    ולאחר שינוי תזונתי והפסקת קולה ירד ל כ 150.
    CRP תקין 0.1

    אקו לב תקין לפני 3 חודשים.
    אק"ג תקין

    לפני 8 שנים נפצעתי ולכן לא עולה במדרגות בכלל
    והולך יחסית לאט.
    מקפיד ללכת מדי יום ברחוב רצוף כ 10 דקות כ 500 מטר.
    הולך במצטבר ביום כ 6,000 צעדים אבל לאט.

    לפיכך במשך 8 שנים לא הגעתי לדופק מעל 110 כתוצאה מפעילות גופנית.
    גם פלג הגוף העליון מנוון מאוד והשרירים דלים.

    רציתי לשאול עד כמה העובדה שלא עשיתי פעילות בטווח האירובי כבר 8 שנים ולא עליתי במדרגות
    מגדילה את הסיכון להתקף לב ושבץ??
    זה מטריד אותי...
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    18/05/2018

    גורמי סיכון שמעלים סיכון להתקף לב ושבץ הם סוכרת עישון לחץ דם גבוה כולסטרול חוסר פעילות גופנית והשמנה. פרט לחוסר פעילות גופנית אין לך לפי המידע שמסרת גורמי סיכון אחרים לכן מצבך לא רע: תתחיל לעשות פעילות גופנית ומצבך אפילו ישתפר. פעילות גופנית יכולה להיות הליכה, אופניים שחיה כלומר ניתן להתאים את הפעילות לכל אחד כמעט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצב הלב

    דניאל
    18/05/2018

    תודה רבה על התשובה!
    מעודד.
    אם אפשר לשאול.
    האם עצם העובדה שכבר 8 שנים לא הגעתי בפעילות לדופק מעל 100-110 בגלל הפציעה לא מסכנת את הלב?
    הוא כביכול לא יודע להיות בדפקים גבוהים של 150-160?
    ואז אם חלילה אהיה בדופק כזה הלב יידע להתמודד איתם?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    24/05/2018

    זה לא מסכן את הלב בטווח מידי. כמובן שעדיף לבצע פעילות גופנית ובהדרגה לשפר את הכושר הגופני ומוטב מאוחר מאשר לעולם לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוצב לב דפיברילטור ומערכת יחסים
    שיר
    17/05/2018

    שלום רב
    בתי עברה בגיל 12 התקף לב במהלך פעילות גופנית בבית הספר ועברה ניתוח להשתלת קוצב לב דפיברילטור
    אין רקע במשפחה למחלות לב.
    נכון להיום בתי בת 24 ונמצאת במערכת יחסים אשר רוצה להשתקע בה ולהתקדם בחיים.
    היא חוששת להגיע לאקט מיני כתוצאה מחרדה אשר זה יביא אותה לכשל בלב.
    האם לאחר 10 שנים מהשתלה ובידיעה שלוקחת תרופת באופן קבוע יכולה להגיע לאקט מיני ללא שום פחד מבחינה רפואית. הלב יעמוד בזה?
    במידה וכן היריון תוכל לבצע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    18/05/2018

    ברוב המקרים אנשים עם מחלת לב קשה אך מאוזנת (תרופתית או אחרת) מסוגלים לקיים יחסי מין ללא החמרה במצבם.
    במסגרת פורום אנטרנטי לא ניתן לבצע הערכה אנדיבידואלית לכן כדי לתת המלצה אידיבידואלית לביתך עליה לפנות לקרדיולוג שיבחן את מצבה ויתן ההערכה מבוססת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום