מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבים בחזה בת 40רויטל26/05/2018
כבר זמן מה שאני חשה דקירות בצד שמאל... מתעוררת משינה עמטקה עם גקירות וכן גם כאבים בשכמות.
אני בת 40 כבר שנתיים סובלת מהתקפי חרדה...לכל מטפל שהלכתי אמרו שזה מנטלי... האם לבצע בירור נוסף? יש אולטרבאונד ללב? אני לחוצה וחרדה.
כל כאב ביד או בכתף אני משייכת להתקף לב.
מה עושים???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט29/05/2018דקירות בחזה שמעירות משינה אינן אופייניות לבעית לב. אם היו לך הרבה ארועים כאלה ונבדקת על ידי מספר רופאים בשל כך ולא נמצאה עדות להתקף לב הרי שלא סביר שארועים אלה סיבתם התקף לב.
אם לא נבדקת על ידי קרדיולוג כדאי לפנות לקרדיולוג שיעריך את המצב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת סטטינים וכאבי שריריםסטודנט26/05/2018
שלום,
אימי לוקחת סטטינים(אטורבסטטין 20מ"ג) יותר מ 10 שנים, ובשבועות האחרונים התחילו אצלה כאבי שרירים באיזור סקפולה, באמצע הגב. היא טוענת שזה בגלל הסטטינים, והחליטה לעשות הפסקה עם התרופה. איך ניתן לדעת שזהו אכן המצב? כמה זמן יש לחכות?
הבנתי שניתן לבצע בדיקת CPK ולראות, אם יש אכן בעיה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט26/05/2018אם במשך יותר מ 10 שנים נטלה אטורבסטטין ולא היו כאבי שרירים לא סביר שהכאב כעת נובע מהתרופה. כאב שרירים הנובע למשל ממתיחת שריר חולף מעצמו במשך הזמן לכן גם אם הכאב יחלוף לאחר מספר ימים ללא סטטין אין זו הוכחה שהסטטין גרם לכאב.
כדאי לחדש את הטיפול לאחר שהכאב יחלוף ולבחון אם יחזור שוב.
CPK עולה רק במקצת המקרים של כאבי שרירים עקב סטטין לכן גם אם לא עולה זה לא שולל שהגורם לכאב הוא סטטין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסטטינים וכאבי שרירים
מתעניין26/05/2018תודה על התשובה המפורטת(ועוד בשבת:) ). רב הסיכויים, כך מתברר, שאכן מדובר בבעית גב ישנה, מגיל צעיר, ולא הסטטינים.
אגב, לפני שנה היא עשתה CT עורקים, שלא הראה בעיה. ה LDL שלה בערך 110, HDL 50, והתחלה של קדם סכרת. האם כדאי להוריד את הLDL אל מתחת ל 100 בכל זאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט26/05/2018כדאי לפנות לקרדיולוג שיעריך את הצורך בסטטין במקרה זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקשר בין הפסקת אספירין לדופק חזק שתוקף אותי במשך היוםפעימה25/05/2018
עקב בעיה שהיתה לי בקיבה לפני חודש החלטתי להפסיק על דעת עצמי את התרופות שנטלתי:לפיטור נקסיום ואספירין. הבעיה בקיבה חלפה ומאז אני נוטלת לפיטור בלבד. את האספרין שנטלתי בגלל הסטוריה משפחתית הפסקתי לקחת אולם מזה שבועיים סובלת מהתקפי דופק מטרידים שמתישים אותי.השאלה שלי האם יתכן שהסיבה לכך הפסקת האספירין? אני אשה בריאה בדרך כלל נוטלת יוטירקס ובלוטת התריס מאוזנת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט25/05/2018אספירין אינו משפיע על קצב הלב. לכן הפסקתו לא קשורה לתחושת דפיקות לב.
באופן כללי מומלץ להתייעץ עם רופא לפני ביצוע שינויים בטיפול התרופתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה המשמעות של ציור לב המופיע על הצג של מד לחץ דםעמוס725/05/2018
לפי עצת קרדיולוגים אני מודד לחץ דם ודופק פעמיים ביום. משך 10 שנים לפחות לא הופיע ציור של לב על הצג המראה תוצאות. בחודש האחרון מופיע ציור של לב כמעט בכל בדיקה. האם זאת אינדיקציה לפרפור? אני לקראת דיון עם קרדיולוג על תוצאות הולטר ומיפוי לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד״ר גיא רוזן25/05/2018עמוס שלום,
זאת בהחלט יכולה להיות אינדיקציה לפרפור פרוזדורים. זה מראה שיש אי סדירות משמעותית בדופק שמאפיינת פרפור פרוזדורים, למרות שגם במקרה של ריבוי פעימות מוקדמות המכשיר יכול לתת אינדיקציה דומה.
בברכה,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרדילוק+טמבוקור במקום ריתמקסעמוס725/05/2018
אני בן 84. ב-20 השנים האחרונות היו לי 5 אירועים של פרפור פרוזדורים. בשנים האחרונות הגיע איתי הקרדיולוג למצב טוב ויציב, עם שילוב של לוסרדקס, אמלו וריתמקס (600 מג ליום). הקרדיולוג עזב עברתי לאחר. בגלל אירוע חדש החליט הקרדיולג להפסיק ריתמקס, לעשות הולטר ולדון מחדש (תהליך של חודש לפחות). קרדיולוג אחר (חוות דעת שניה) החליט להפסיק ריתמקס ולהחליפו בקרדילוק+טמבוקור. המשך דיון יהיה אחרי הולטר ומיפוי לב.
לא ברור לי מדוע הפסיקו ריתמקס ועברו לקרדילוק + טמבוקור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד״ר גיא רוזן25/05/2018עמוס שלום,
במקרה פרפור הפרוזדורים הוא תחום המומחיות שלי ואנסה לענות לך ולעשות סדר בדברים. נשמע שאתה סובל ממה שאנחנו קוראים ״פרפור פרוזדורים התקפי״ והוא היה בשליטה עד לאחרונה תחת הטיפול שקיבלת בריטמקס. נשמע שהריטמקס נכשל בסופו של דבר במניעת הפרפור וכאת זה נראה שהפרפור שלך הופף יותר ״עיקש״.
ראשית, ולפני שבכלל מדברים על הטיפול בפרפור פרוזדורים עצמו, חשוב להדגיש כי הסיכון העיקרי והמשמעותי ביותר של הפרפור הוא התפתחות קרישי דם בפרוזדורי הלב וארוע מוחי. אני לא מכיר את הרקע הרפואי שלך אבל כבר לפי גילך והעובדה שאתה נוטל אמלו ולוסרדקס אני מניח שיש לך לפחות שני גורמי סיכון משמעותיים לארועים מוחיים (גיל > 75 ויתר לחץ דם) מה שמחייב נטילת תרופה נוגדת קרישה לדילול הדם ומניעת ארועים מוחיים. מדאיג אותי שלא ציינת בתרופות שאתה נוטל כל תרופה לדילול הדם, זה הדבר הכי חשוב לוודא אצלך!
לגבי הטיפול בפרפור עצמו, מהנסיון שלי ונתונים בספרות המקצועית, אם ״נכשלת״ בשמירת קצב הלב עם אחת התרופות (ריטמקס במקרה שלך), הסיכוי לשמור על קצב סינוס עם טמבוקור הוא נמוך מאוד שכן היעילות שלהן די דומה. התרופה היחידה שהינה יעילה יותר מהתרופות האחרות ותהווה ״שדרוג״ מהריטמקס היא פרוקור שאינני יודע אם ניסית בעבר. הבעיה עם הפרוקור היא שבשימוש לטווח ארוך יש סיכוי לא קטן להתפתחות תופעות לוואי וזה מצריך מעקב. יש הרבה דברים להבין לפני שמחליטים על המשך הטיפול בך כמו לשמש עד כמה אתה תסמיני כאשר הפרפור מגיע. אם אתה לא ממש תסמיני, אפשר אפילו לזנוח את ההתעקשות לשמירת הלב שלך בקצב סינוס. בכל מקרה אני ממליץ לך בחום להתיעץ עם מומחה להפרעות קצב לב שתבחר כדי לבחון את הדברים לעומק ולקבל המלצות טיפוליות תפורות למקרה שלך.
בברכה,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לד"ר רוזן , תשובה ושאלה נוספת
עמוס728/05/2018לד"ר רוזן שלום רב ותודה על התשובה המפורטת,
אני נוטל קסרלטו 20 מ"ג כבר מספר שנים, תוך מעקב אחר תפקודי הכליות (אני נעזר במרכז למידע תרופתי לבני 70+ בהדסה).
בחלק מאירועי הפרפור בעבר שחררו אותי בבית החולים ע"י פרוקור.
כרגע אני בבדיקות בפיקוחו של מומחה להפרעות קצב מצוות של בית חולים.
שאלת המפתח היא האם האינדיקציה שיש לי על "פרפור" היא נכונה. אינני מרגיש את ה"פרפור" ברוב המקרים. מה שאני רואה בבדיקות יום יום של לחץ דם ודופק (לפי המלצת קרדיולוג) הוא סמל של לב עם גרף שבור המופיע על הצג משמאל לנתון של הדופק. עד לפני חודש הסמל הזה הופיע לעיתים רחוקות מאד. בחודש האחרון הוא מופיע יום יום. רופא המשפחה טוען שאין לזה משמעות. השבוע אהיה אצל הקרדיולוג ואשאל אותו, אך אשמח לשמוע את דעתך. השאלה אם האינדיקציה הזאת אמינה?
ר"פ תמונה.
בתודה ובברכה, עמוס7
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב לב חוזר אחרי 4 חודשיםדן23/05/2018
שלום רב. אני בריא ובן 33. אין רקע של מחלות לב.
בינואר האחרון היה לי דלקת קרום ושריר הלב.
הייתי כ3 ימים במחלקה קרדיולוגית ושוחררתי.
אני לוקח קרדילוק וקולחיצין למשך חצי שנה. (ובימים הראשונים לקחתי איבופן)
לאחרונה הקרדיולוג המליץ לי לחזור בהדרגה לפעילות ספורט וכך עשיתי, מאז אני מרגיש כאב קל בחזה בעיקר בערב, ו/או אחרי מאמץ.
הפסקתי את הפעילות הספורטיבית, התקשרתי מיד לקרדיולוג, הוא עשה לי א.ק.ג אקו לב ובדיקת דם וטען שהכל בסדר, ועליי להמשיך בשגרה, ובספורט מתון.
הכאב ממשיך. מה עליי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט24/05/2018כדאי לחזור לבדיקת הקרדיולוג. במידה ויאשר שמקור הכאב אינו בלב יחליט אם צריך ברור בכוון אחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה מה שעשיתי. חזרתי אליו והוא טוען שאין בעיה
דן24/05/2018וממליץ להיפגש לביקורת בעוד חודשיים.
הוא אמר שאם יש כאבים חזקים, לקחת איבופן (וציין שזה רק טיפול סימפוטמטי כמו אקמול)
השאלה אם אני צריך להיות אקטיבי ולנסות בדיקה אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט25/05/2018אם כך או שתנהג כפי שהמליץ ותחזור אליו עוד שבועיים או שבתפנה לחוות דעת שניה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעבר! ושוב חזר!
דן01/06/2018לקח לזה כמה ימים לעבור לגמרי.
היום עשיתי פעילות ספורטיבית לכמה דקות ושוב אני מרגיש את זה!
יכול להיות שזו תופעת לוואי של קרדילוק או קולחיצין? לא מצאתי את זה בתופעות הלוואי בעלונים של התרופות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט02/06/2018לא סביר שהתרופות הללו גורמות למחושים בחזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה. לגביי חזרה לבריכה אחרי ניתוח לבמזרחי מאיר23/05/2018
יש לי בריכה פרטית בבית. עברתי לפני חודש ניתוח להחלפת מסתמים ןמעקפף. האים מותר לי ליכנס לבריכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט24/05/2018ניתן להכנס לבריכה רק במידה וחתך הניתוח החלים לחלוטין. אם יש ספק עדיף להמתין עוד מספר שבועות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק הלב מעל 100-110שגיא23/05/2018
שלום
גיל 48
עקב פציעה כבר 8 שנים לא הגעתי בפעילות גופנית לדופק מעל 100-110 כי עושה רק הליכה לא מהירה ברגל.
האם העובדה שהלב לא הגיע לדפקים גבוהים יותר של נניח 150 לא מסכנת אותו כי אם אהיה בדופק כזה חלילה הלב פחות יידע להתמודד איתו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט24/05/2018ראה תשובתי לדניאל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחליף לסטטינים האם בטוח לשימוש?אליהו קנר21/05/2018
פורסם בעבר שפיתחו תחליף לסטטינים, זריקה כמדומני, האם התרופה הנ"ל בשימוש ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט22/05/2018לא מדובר בתחליף לסטטינים אלא בסוג תרופות נוסף לפחתת כולסטרול. מדובר בתרופות הניתנות בזריקה אחת לשבועיים. הן נכללות בסל הבריאות עם כולסטרול גבוה בשל בעיה גנטית (FH) ומאושרות על ידי הקופות גם למטופלים עם מחלה כלילית שלא מסוגלים להגיע לערכי מטרה עם סטטינים.
עלות תרופות אלה למי שלא עומד בתנאי הסל או הקופה כ 3000 שח לחודש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ וחרדה בעקבות אשפוזיעלה20/05/2018
שלום.
לפני כחודש אושפזתי עקב כאב שורף בבטן עליונה וחזה ועליית טרופונין. ללא חום ללא קוצר נשימה ללא בצקת, לחץ דם מעט גבוה בעת האשפוז עקב בהלה וחרדה. הבדיקות המקיפות. סיטי חזה. אקו לב. אקג שללו אירוע לב והחשד היה שמדובר בפריקרדיטיס והתערבות קלה של מיוקרדיטיס.
קראתי כל מידע אפשרי ויצאתי יותר מבולבלת וחרדתית.
מה זה? מה אסור מה מותר מתים מזה? זו מחלה לכל החיים? זה מגביל במשהו בעתיד? (ספורט. בריכות חמות טיסות וכיוצ) אני מורה לספורט בכלל איפה זה שם אותי, מה זה היפוך גלי טי v4.5.6 . אני לפני mri. כל יתר הבדיקות יצאו תקינות. אין תסחיף. צל. הובטח לי שאין נזק ללב אך אני מרגישה שיש לי נזק לנפש. אולי זה נורמאלי בפרק זמן כזה קצר לאחר שחרור. מטופלת בקולכיצין ונקסין.
כבר קרה שמצאתי את עצמי בטרם לאור החרדה שמא מתפתח משהו. בדיקות באת קבלה אקג וטרופונין בדם יצאו תקינות.
אני סובלת יותר מהחרדה וחוסר הוודאות מאשר הארוע עצמו, אימי נפטרה צעירה עקב מום מולד בלב.
זה דבר שמחלים? חוזר? מתפתח לאוטם? מוות?
לתשובתכם אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט22/05/2018מיוקרדיטיס ופריקרדיטיס הן מחלות הנגרמות ברוב המקרים על ידי וירוסים. לאחר החלמה במידה ואין נזק לתפקוד הלב - אין למחלה השפעה בריאותית עתידית.
ההמלצה היא לא לבצע פעילות גופנית בעצימות גבוהה בחצי שנה שלאחר ארוע מיוקרדיטיס. לאחר מכן (בהנחה שתפקוד הלב תקין) ניתן לחזור בהדרגה לפעילות ספורטיבית כמו לפני הארוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקה של הולטר לבשני20/05/2018
שלום, בת 29, נשלחתי לבדיקת הולטר לאחר התעוררות בלילה עם דופק מואץ, חולשה קיצונית. בין היתר כדי לבדוק לי פעימות מוקדמות/החסרת פעימה שיש לי כבר שנים רבות כל פעם לתקופה מסוימת. נשללה בעיה בבלוטת התריס. אציין כי יש לי עודף משקל רב שמטופל עם תזונה וספורט, שחלות פולציסטיות, חריגה בהומוציסטאין. בהפניה נרשם שנשלחתי בעקבות פליפטציות, PRESYNCOPE.
אודה לעזרה בפענוח הבדיקה עד שיהיה לי תור לרופא היות ואני מודאגת.
קצב בסיסי: ------
מהירות מינימאלית: 59
מהירות מקסימאלית: 145
מהירות ממוצעת: 81
הפרעות קצב חדריות VPCS:נצפו 75 VPCS
הפרעות קצב על חדריות APCS: נצפה APC בודד.
הפרעות הולכה: לא נצפו
פעילות קוצב: -------
שינויים משמעותיים בקטע ST: לא נצפו
תלונות הנבדק: לא נצפו
ממצאים בהתאם לתלונות: -------
סיכום: קצב סינוס 59 פעימות לדקה, מהירות מקסימלית עד 145 פעימות לדקה. מהירות ממוצעת 81 פעימות לדקה. APCS ו-VPBS בודדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט22/05/2018ההולטר מראה קצב תקין עם מעט פעימות חדריות מוקדמות שהן תופעה שכיחה ולא מסוכנת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זמן נטילה של קרטיהדורית18/05/2018
שלום,
אני נוטלת קרטיה 100- אחד כדור בכל יום, בנוסף נוטלת גם טריטייס וטריקרדיה.
בעניין הקרטיה: באיזה שעה משעות היום רצוי לקחת את הקרטיה, כי אחד הרוקחים אמר לי שעדיף לקחת את הקרטיה לפני השינה (אני לוקחת את הכדור בשעות הבוקר).
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט19/05/2018אכן הזמן האופטמלי לנטילת קרטיה (אספירין 100 מג) הוא בשעות הערב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוסטרל ופעימות חדריות מוקדמותסיגל שי18/05/2018
סובלת כמעט שנה לסירוגין מפעימה חדרית מוקדמת תקופות שבא ונעלם. סובלת נורא מחרדות
קיבלתי כדור בשם לוסטרל כשלקחתי פעם ראשונה חצי כדור הרגשתי החמרה בפעימות המוקדמות האם ייתכן????? חרדה מאוד ממתינה לתדובה. המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד״ר גיא רוזן23/05/2018היי סיגל,
עניתי לשאלתך בפורום הפרעות קצב לב.
בברכה,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצב הלב עקב חוסר פעילות בטווח האירובידניאל18/05/2018
שלום
אני בן 48.
רזה. משקל 60 גובה 1.80
לחץ דם יחסית בסדר 110-60
בדיקות דם תקינות.
כולסטרול כללי 150
LDL כ 85
HDL כ 35 נמוך
טריגלצירידים מגיל 20 עד 35 כ 250-350
ולאחר שינוי תזונתי והפסקת קולה ירד ל כ 150.
CRP תקין 0.1
אקו לב תקין לפני 3 חודשים.
אק"ג תקין
לפני 8 שנים נפצעתי ולכן לא עולה במדרגות בכלל
והולך יחסית לאט.
מקפיד ללכת מדי יום ברחוב רצוף כ 10 דקות כ 500 מטר.
הולך במצטבר ביום כ 6,000 צעדים אבל לאט.
לפיכך במשך 8 שנים לא הגעתי לדופק מעל 110 כתוצאה מפעילות גופנית.
גם פלג הגוף העליון מנוון מאוד והשרירים דלים.
רציתי לשאול עד כמה העובדה שלא עשיתי פעילות בטווח האירובי כבר 8 שנים ולא עליתי במדרגות
מגדילה את הסיכון להתקף לב ושבץ??
זה מטריד אותי...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט18/05/2018גורמי סיכון שמעלים סיכון להתקף לב ושבץ הם סוכרת עישון לחץ דם גבוה כולסטרול חוסר פעילות גופנית והשמנה. פרט לחוסר פעילות גופנית אין לך לפי המידע שמסרת גורמי סיכון אחרים לכן מצבך לא רע: תתחיל לעשות פעילות גופנית ומצבך אפילו ישתפר. פעילות גופנית יכולה להיות הליכה, אופניים שחיה כלומר ניתן להתאים את הפעילות לכל אחד כמעט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצב הלב
דניאל18/05/2018תודה רבה על התשובה!
מעודד.
אם אפשר לשאול.
האם עצם העובדה שכבר 8 שנים לא הגעתי בפעילות לדופק מעל 100-110 בגלל הפציעה לא מסכנת את הלב?
הוא כביכול לא יודע להיות בדפקים גבוהים של 150-160?
ואז אם חלילה אהיה בדופק כזה הלב יידע להתמודד איתם?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט24/05/2018זה לא מסכן את הלב בטווח מידי. כמובן שעדיף לבצע פעילות גופנית ובהדרגה לשפר את הכושר הגופני ומוטב מאוחר מאשר לעולם לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצב לב דפיברילטור ומערכת יחסיםשיר17/05/2018
שלום רב
בתי עברה בגיל 12 התקף לב במהלך פעילות גופנית בבית הספר ועברה ניתוח להשתלת קוצב לב דפיברילטור
אין רקע במשפחה למחלות לב.
נכון להיום בתי בת 24 ונמצאת במערכת יחסים אשר רוצה להשתקע בה ולהתקדם בחיים.
היא חוששת להגיע לאקט מיני כתוצאה מחרדה אשר זה יביא אותה לכשל בלב.
האם לאחר 10 שנים מהשתלה ובידיעה שלוקחת תרופת באופן קבוע יכולה להגיע לאקט מיני ללא שום פחד מבחינה רפואית. הלב יעמוד בזה?
במידה וכן היריון תוכל לבצע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט18/05/2018ברוב המקרים אנשים עם מחלת לב קשה אך מאוזנת (תרופתית או אחרת) מסוגלים לקיים יחסי מין ללא החמרה במצבם.
במסגרת פורום אנטרנטי לא ניתן לבצע הערכה אנדיבידואלית לכן כדי לתת המלצה אידיבידואלית לביתך עליה לפנות לקרדיולוג שיבחן את מצבה ויתן ההערכה מבוססת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



