מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מה ההבדל בין אקו במאמץ למיפוי לב במאמץ?דני08/03/2018
שלום!בן 34 מעשן! בהמשך לשיחתינו, אחרי ארגומטריה לאישור לחדר כושר עם ממצא צניחות מקטע ST עד 1.8 מ"מ ואקו לב תקין (במנוחה) הקרדיולוג שלי שלח אותי לעשות מיפוי לב במאמץ בשביל לשלול מחלות לב, ניגשתי עם הטפסים לקופה שלי, והם שלחו את הטפסים לאישור אצל יועץ,, למרות שאני לא מבין למה אני משלם ביטוח זהב,,, היועץ שולח מכתב לא על מיפוי במאמץ , אלא אקו לב במאמץ!!! השאלה שלי למה? מה ההבדל בין שתי הבדיקות? מי יותר אמינה, ומדוייקת? יכול להיות שזה נעשה משיקולים כלכליים של הקופה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט09/03/2018מיפוי לב ואקו מאמץ שתיהן בדיקות המשמשות לאבחון אסכמיה (הפרעה באספקת דם) לשריר הלב. לכל בדיקה יתרונות וחסרונות. המיפוי מעט מדוייק יותר מאקו מאמץ אך מצריך מתן חומר רדיואקטיבי לוריד. האקו נותן גם אנפורמציה לגבי תפקוד מסתמי הלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמרפאה שולחת אותי לאקו מאמץ עם תרופה
דני11/03/2018שלום לך! רציתי לשאול אם יש לך רעיון, למה הקופה שלי שולחת אותי לא למיפוי לב , אלא לאקו במאמץ עם תרופה! למה? יש לך אולי מושג? היועץ אליו נשלחו המסמכים רשם " אקו מאמץ סטרס" משהו כזה, אז הרופאת המשפחה אומרת שאני צריך לעשות אקו עם תרופה , כששאלתי אותה למה, לא קיבלתי ממנה תשובה מספקת או משכנעת, היא ענתה לי " כנראה לא רוצים לקחת סיכון במאמץ" אבל אני לא איזה שמן עם בעיות רציניות, בן 34מעשן גובה 180 שוקל 80, בבדיקת ארגומטריה לחדר כושר, ללא כאבים, במהלך בדיקה, נצפו צניחות במקטע ST 1.8 מ"מ בסיום המאמץ, אקו במנוחה תקין, אקג במנוחה תקין , אין סימנים לאי ספיקת לב, הקרדיולוג שלח למיפוי במאמץ בשביל לבדוק האם יש אסכמיה או לא,,, ועוד שאלה יש סיכוי שאין לי שום אסכמיה למרות צניחות כאלה גדולות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוסיד , כדורים להגברת ההשתנהיעקב פרידמן07/03/2018
שלום. אני חולה באי ספיקת לב דיאסטולית.
מקבל פוסיד להגברת ההשתנה.
שאלתי: מדוע אני זקוק לקחת כדורים כדי להגביר ההשתנה,
לעומת אדם רגיל?
תודה על תשומת הלב
בברכה יעקב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד״ר גיא רוזן07/03/2018יעקב שלום,
ה״אדם הרגיל״ כפי שאתה מתיחס אליו שומר על מאזן הנוזלים המיטבי ע״י מערכות הגוף הרלוונטיות שאמורות למנוע עודף נוזלים מחד והתייבשות מאידך. אם לפשט את ההסבר ובלי להיכנס לכל התהליכים שקורים בגוף במצב של ״אי ספיקת לב״, במישהו כמוך אנחנו רוצים להשיג מצב שתפריש יותר מים החוצה מה״רגיל״ כדי לשמור עליך קצת מיובש. הדבר מאפשר להקל במעט את העומס על הלב ועוזר למנוע את התלונות שאופיניות למטופלים עם אי ספיקת לב.
בברכה,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשה לפענוח תרשים בדיקת אקגאא07/03/2018
שלום ד"ר,
אני בן 32, בעקבות לחצים בחזה נערכה לי בדיקת אק"ג.
מצ"ב תרשים הבדיקה. אודה על חוות דעתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד״ר גיא רוזן07/03/2018אא שלום,
חשוב לבחון את הדברים בהקשר של הרקע הרפואי שלך וכן להשוות את האק״ג הזה לתרשים ישן אם קיים. גם איכות הסריקה ללא קווי האורך והרוחב לא מאפשרת קריאה מדוייקת שלו. הייתי ממליץ לגשת לרופא המשפחה שלך שיקרא את האק״ג המקורי בהקשר הקליני הנכון.
בברכה,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק לב מהיר צעיר בן 20shalom07/03/2018
שלום ד"ר רציתי לשאול אני לאחרונה סובל תקופה ארוכה מכאבי ראש אשר מכניסות אותי לחרדות יש לי גם דופק מהיר לפעמים בלילה אשר לא נותן לי להירדם או הרגשה של חוסר דופק האם זה תוצאה מחרדות? ואם כן מה ניתן לעשות (בדיקת א.ק.ג יצאה תקינה אך לא נעשתה בזמן שהרגשתי דופק שונה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט07/03/2018כדי לבחון אם מדובר בבעית לב יש לתעד קצב לב בזמן סמפטומים. למשל על ידי הולטר קצב לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בחזה עם הקרנה לזרוע שמאליתדב שורץ06/03/2018
יש לי כאבים בחזה בצד שמאל עם הקרנת הכאב לזרוע השמאלית.
עשיתי בדיקת אקו-דופלר , מיפוי SPEC ע"פ הקרדיולוג הבדיקות תקינות . בנוסף יש לי קשיי נשימה בהליכה כאשר יש עליה ואני נאלץ לעצור מדי פעם.
ב.נ.
יש לי לחץ ראיתי , כמו כן אני מקבל תרופות ליתר לחץ דם ועבור פעימה מוקדמת .
מה עושים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט07/03/2018יש סיבות רבות לכאבים בחזה ולקוצר נשימה. אם אקו לב ומיפוי לב תקינים הסבירות שסיבה לבבית גורמת לסמפטומים נמוכה. אם זה מה שחושב הקרדיולוג שלך יש להחפש הסבר אחר לסמפטומים למשל בדיקת תפקודי ריאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזל פרידיקאלי וצניחה חופשיתמעיין05/03/2018
היי, לפני כחצי שנה אובחנה אצלי בעיה בקצב הלב
לפני כחודשיים עשיתי בדיקת אקו לב ונמצא כי יש לי נוזל פרידיקאלי בכמות בינונית שאמור להיות במעקב..
רציתי לדעת האם יש קשר בין הנוזל הפרידיקאלי ואם אוכל לעשות צניחה חופשית מבלי לסכן את עצמי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/03/2018בעיה בקצב הלב יכולה להיות קלה ולא משמעותית או חמורה ומסכנת חיים לכן יש לאבחן את סוג הבעיה כדי לתת המלצה מושכלת. תפליט פריקרדאלי בינוני מחייב ברור מקורו ומחייב מעקב. לפיכך אני לא ממליץ על ספורט אקסטרים כולל צניחה חופשית או ספורט תחרותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלות מסתם לבת 92חיים05/03/2018
שלום- אישה בת 92. בדיקות דם טובות מאוד, אין מחלות רקע מיוחדות. לאחרונה קצת עייפות, מעט קוצר נשימה וקשי ללכת קצת יותר מהרגיל. לאחר בדיקת אקו לב וכל הבדיקות הרלבנטיות, המליץ קרדיולוג לערוך לה צינתור לפני צנתור נוסף להתקנת מסתם ואם לא תיתכן התקנת המסתם בצינתור הנוסף, להתקינו בניתוח.לדבריו יש היצרות העורק ויש מקום לכל הפעולות הפולשניות הללו.
השאלה אם בגיל 92 יש אכן מקום החלטי לבצע את הפעולות הללו הכרוכות בלא ידוע וגם בפעולות מורכבות ופולשניות מצד שני, אין לה תלונות קשות או בלתי נסבלות. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/03/2018כדאיות החלפת מסתם נבחנת לפי הסמפטומים של המטופל ולפי בעית המסתם (הצרות או דליפה) בכל אופן המלצה ניתן לקבל רק מקרדיולוג שראה את המטופלת ולא דרך פורום אנטרנטי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת כדור הרגעה לפני בדיקות לבביותיצחק ג04/03/2018
האם נטילת כדור הרגעה אלפראליד 0.25 או 0.50
(Alprazolam)
לפני ביצוע בדיקת א.ק.ג או אקו לב או ארגומטריה עלולה לפגוע במהימנות ותוצאות הבדיקות שהזכרתי! תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט05/03/2018אלפראזולם לא ישפיע על אקג או אקו לב במנוחה אך כיון שהוא מרדים לא מומלץ לקחת אותו לפני בדיקת מאמץ כיון שהסיכון לנפילה במהלך הבדיקה יעלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחות מקטע st משמעותיות ( עד 1.8 מ"מ ב- V4-V6)דני04/03/2018
שלום! בן 34 מעשן גובה 181 ס"מ משקל 80 ק"ג! בבדיקת מאמץ שיגרתית לחדר כושר ללא כאבים בחזה בסוף שלב 3 היו צניחות במקטע ST עד 1.8 מ"מ ב V4-V6 הוריזונטליות( הכוונה לאופקיות? ), הבדיקה ארכה כ 12 דקות כולל התאוששות של 4 דק
אקו לב במנוחה תפקוד סיסטולי תקין של חדרי הלב גדל חללי הלב תקין דופלר תקין,ממצאי אקג במנוחה NSR תקין, ללא סימני אי ספיקת לב הופנתי על ידי קרדיולוג למיפוי לב, הקרדיולוג טען שזה יכול להיות ללא משמעות ויכול להיות איזה שהיא מחלה לבבית,,, שאלתי היא מהניסיון שלך מה הסיכוי שזה באמת חסר משמעות, ושסיכוי לצנתור ? אסכמיה נגרמת מעישון? אלכוהול למשל פחית בירה ביום יכולה לגרום לזה? אני מבין ששאלתי היא בעייתית, אבל אני רוצה להישאר אופטימי ולקוות לטוב, יש סיכוי שזה משהו לא נורא? תודה וסליחה על שאלות מטומ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט05/03/2018הקרדיולוג שלך צודק צניחות ST ללא כאבי חזה יכולים להיות ממצא לא משמעותי או להצביע על הצרות בעורק כלילי לכן הפנה אותך למיפוי לב - בדיקה מדוייקת יותר. עישון כמובן עלול לגרום לחסימות בעורקים כליליים. אלכוהול לא גורם לכך אך גורם לבעיות רפואיות אחרות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם נמוך לאחר התקף לב וצינתורריקי04/03/2018
שלום רב,
אבי לאחר התקף לב וצינתור, מזה 4 חודשים,מטופל בברילינטה, אספירין, קרדילוק וטריטייס.
לחץ הדם היה תקין לפני הטיםול התרופתי.
האם מומלץ להפסיק או להפחית את המינון ?
האם בחולים עם לחץ דם נמוך הכרחי טיפול תרופתי בטריטייס ובקרדילוק ?
תודה מראש - ריקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט04/03/2018טריטייס וקרדילוק ניתנים לא רק לשם טיפול בלחץ דם אלא גם כאשר תפקוד הלב מופחת בשל התקף לב למשל. לכן לא כדאי להפסיק טיפול אלא בהנחית הרופא אצלו אביך במעקב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקטע QT ארוך בא.ק.געמית03/03/2018
שלום רב
הבן שלי, בן 3, חולה במחלת לב גנטית. לאחרונה עבר תיקון של ASD בצינתור.
תבניות הא.ק.ג המופיעות אצלו לאחרונה בעלות תבנית של QT ארוך מהרגיל.
אני בעצמי מושתל קוצב לב עקב SSS ואף הופיע אצלי בעבר תבנית ברוגדה סוג 2 בא.ק.ג בודד.
האם הQT המוארך נובע מנוסחת Bazett או שזה עלול להיות מעבר לכך ולגרום אף לTdp?
תודה מראש
עמית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עמוד 2 לא.ק.ג
עמית03/03/2018
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
ד״ר גיא רוזן04/03/2018עמית שלום,
ראשית לא הייתי קופץ למסקנות מהאק״ג ששמת פה. האם קרדיולוג ילדים בחן את התרשים הזה מול תרשימים ישנים והתרשם כי אכן ה-QT התארך? לפעמים, כמו בתרשים כאן נראה כי ה-QT ארוך יותר ממה שהוא באמת בגלל שהגל T מתמזג עם הגל P שבא אחריו. בכל מקרה אתם צריכים להיות במעקב של קרדיולוג ילדים, ולהתייעץ איתו גם לגבי העניין הזה.
תרגישו טוב,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיבה אפשרית לפער ל"ד בין הזרועותאלון03/03/2018
שלום,
אני בן 31. אחרי כ-12 שנים של הזנחה (אכילה מרובה, חוסר פעילות גופנית והרבה סטרס בגלל מסגרת לימודים מלחיצה בשילוב עם אישיות מעט חרדתית) הגעתי למשקל שיא של 134 ק"ג (BMI=42). במשקל השיא, אחרי ארוחות כבדות במיוחד, היו לי כאבים בזרוע ימין. לפני 4 חודשים החלטתי לעשות מהפכה בריאותית. עשיתי בדיקות ושיניתי את אורח החיים. כעת אני שוקל 122 ק"ג, אוכל בריא ומבצע פעילות גופנית. בבדיקות - ערכים מאד גבוליים לאבחון סכרת סוג 2, יל"ד של 150/90 בממוצע וחלבון בשתן (מיקרופרוטאינוריה). בעצת רופאת המשפחה התחלתי לקחת אנלדקס 10 מ"ג וגלוקומין 850 מ"ג (בתקווה גדולה לזרוק את התרופות כשארד במשקל). הכאבים בזרוע ימין נעלמו לחלוטין. קניתי מכשיר ל"ד ביתי ושמתי לב שהלחץ גבוה יותר בצד ימין באופן עקבי. בעקבות נטילת אנלדקס - ל"ד בצד שמאל בממוצע 125/80 ובצד ימין 145/90. כשמודדים לי ל"ד במרפאה אני תמיד לחוץ והלחץ עולה לערכים של 160-180 בסיסטולי ב-2 הזרועות. ביצעתי בדיקת אקו לב (במנוחה) ובדיקת דופלר של ורידים ועורקים של הגפיים שיצאו תקינים (אם כי בזמן הבדיקות לחץ הדם שלי היה סביב 160/100 ב-2 הגפיים).
אוסיף כי בעת מאמץ גופני אין שום סימפטומים מיוחדים.
אני מאד מוטרד מהפער בלחצי הדם בין הזרועות ואני אשמח לקבל ייעוץ לגבי אבחנה אפשרית/בדיקות נוספות מומלצות?
תודה רבה לכם והרבה בריאות לכולנו!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט03/03/2018הבדל של לחץ דם בין הזרועות יכל לנבוע מהפרעה לזרימת דם לאחת הזרועות אבל כדאי שאחות או רופא ימדדו את לחץ הדם כדי לודא שאכן יש הבדל משמעותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
ד״ר גיא רוזן03/03/2018אלון שלום,
הבדל מסויים במדידת ל״ד בין שתי הידיים הוא תקין. אם יש הבדל משמעותי שחוזר על עצמו בבדיקות שונות (אצלך לא ברור לי שאכן זה המצב) הדבר יכול להחשיד להיצרות בכלי הדם שמוביל דם ליד עם הל״ד הנמוך יותר. במקרה זה הייתי ממליץ לבצע US דופלר לבחון את זרימת הדם בעורקי הגפיים העליונות ולפנות לבדיקת רופא מומחה לעניין.
בברכה,
ד״ר רוזן גיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
אלון03/03/2018תודה רבה על התשובות.
כפי שכתבתי - בלתי אפשרי למדוד לי ל"ד במרפאה כי אני לא מצליח להיות רגוע. ל"ד במרפאה תמיד סביב 160/100 ושווה ב-2 הזרועות.
הפער נמדד אך ורק על ידי במכשיר ביתי.
בנוסף - ביצעתי דופלר של ורידי ועורקי הגפיים העליונות שיצא תקין. גם בזמן בדיקות אלה לחץ הדם שלי היה 160/100 דו"צ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהושאלת המשך
אלון03/03/2018במקרה של הפרעה בזרימה לאחת הזרועות - האם צפוי שגם בעת עליית ל"ד בגלל חרדה הפער יישמר?
ושאלה נוספת - לאיזה מומחה כדאי לפנות? קרדיולוג? מומחה בכירורגיית כלי דם?
שוב תודה וחג שמח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
ד״ר גיא רוזן04/03/2018אלון שלום,
פרופ׳ רוט כנראה הגיב לך בדיוק כאשר כתבתי את תגובתי... בכל מקרה, אם הבדיקת US דופלר תקינה ובבדיקות ל״ד במרפאה המספרים דומים (יכולים להיות שונים עד 15 ממ״כ וזה תקין!) אין שום סיבה לדאגה או צורך בבירור נוסף. כן הייתי ממליץ לעקב ולאזן את הל״ד שלך בצורה מיטבית כדי למנוע את הבעיות בטווח הארוך הקשורות לל״ד לא מאוזן.
בברכה,
ד״ר גיא רוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עשיתי בדיקת מאמץ ואקו כפי שהמלצתהדניאל02/03/2018
התכתבתי איתך ב25 לפברואר, וכך עשיתי , הגעתי היום בבוקר לבדיקת מאמץ ואקו, בדיקת מאמץ יצא חיובית ואקו תקין, הקרדיולוג שלח אותי לעשות מיפוי לב, ובנתיים אסר אליי לעסוק בספורט, ( רציתי להרשם לחדר כושר ביום ראשון הקרוב ) אני מצרף את הסיכום והתוצאות של מאמץ,,,האמת ממש נכנסתי לדיכאון, אין לי חשק לכלום, האם אני יכול להישאר אופטימי? אתה מכיר מקרים כאלה בחברה יחסית צעירים, בן 34 , יכול להיות שזאת איזה שהיא טעות? וממה זה קורה? סיגריות תזונה וכו ? והאם ניתן לשפר את הבעיה, ואם כן אז על מה אני צריך לעבוד? תודה לך, אני ממש הרוס כי כל חיי בפרקי זמן מסויימים הייתי עושה איזה שהיא פעילות גופנית ועכשיו אני מרגיש כאילו אסור לי לזוז וחס וחלילה ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עשיתי בדיקת מאמץ ואקו כפי שהמלצתה
דניאל02/03/2018חבל שאני לא יכול להעלות ישר את כל התמונות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעשיתי בדיקת מאמץ ואקו כפי שהמלצתה
דניאל02/03/2018
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעשיתי בדיקת מאמץ ואקו כפי שהמלצתה
דניאל02/03/2018
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעשיתי בדיקת מאמץ ואקו כפי שהמלצתה
דניאל02/03/2018
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעשיתי בדיקת מאמץ ואקו כפי שהמלצתה
דניאל02/03/2018
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעשיתי בדיקת מאמץ ואקו כפי שהמלצתה
דניאל02/03/2018
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעשיתי בדיקת מאמץ ואקו כפי שהמלצתה
דניאל02/03/2018
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעשיתי בדיקת מאמץ ואקו כפי שהמלצתה
דניאל02/03/2018
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי חזה ותחושת כובד בחזה כבר שנהבן 3701/03/2018
שלום,
בן 37 בקרוב, לא מעשן ללא היסטוריה.
כבר שנה כאבים בחזה "מציקים", תחושת כובד על החזה, עם שינויים רבים במהלך השנה הזו, עייפות כרונית, לעיתים סחרחורות, הכאבים לא נעלמים. הרגשה שלי שלאחר פעילות גופנית קלה אפילו הכאבים מתחזקים ואז במנוחה ארוכה נרגעים מעט.
בדיקות קרדיולוגיות תקינות (אקו לב, הולטר, בדיקת מאמץ).
בדיקות דם תקינות.
CT חזה תקין.
בגסטרוסקופיה ומצלמה אנדוסקופית - דלקת פוקלית בקיבה וקרוהן עם דלקת במרכז המעי - לא נראה לי בכלל קשור לכאב בחזה ולתחושת כובד.
מה לעשות ?
אני אובד עצות...
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט01/03/2018אם בשל כאבי החזה עברת בדיקת אקו ובדיקת מאמץ שהיו תקינות לא סביר שסיבת הכאבים קשורה ללב. יש לברר סיבות אחרות לכאבים לשם כך יש לפנות לרופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצר נשימה לעיתים עם כאבים בחזהצחי01/03/2018
בן 54. סובל מפוליצטמיה ורה. מטופל באספירין והקזות דם מדי כחודשיים .
לאחרונה מרגיש קוצר נשימה במאמץ כמו טיפוס במדרגות
ולא רק במאמץ..מדי פעם כאבי חזה צוואר שמאל
וגב .
כשזה קרה לי מספר פעמים בדקתי את הסטורציה ואת לחץ הדם במכשירים של אמי (אסמטית ) .
בכל המקרים הסטורציה הייתה תקינה 97 או 98
ולחץ הדם תקין בערכים של כ 120 על 80 ואף פחות.
ברקע יש הפרעות חרדה וטיפול מדי פעם , לא כל יום ורק לפי הצורך באלפראליד 0.5.
האם זה באמת רק חרדה או כדאי לבדוק כיוונים נוספים?
אודה על עזרתכם .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט01/03/2018כדאי לפנות לרופא המשפחה שיתרשם ויקבע אם צריך ברור נוסף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה פרופ' רוט רק עוד שאלה
תודה01/03/2018האם בתחום הקרדיולוגי יכול להיות הסבר ללחץ דם תקין וסטורציה תקינה
ועדיין קוצר נשימה במאמץ אפילו קל ?
תקן אותי אם אני טועה אבל במקרה כזה לא היית מצפה ללחצי דם גבוהים יותר ולסטורציה נמוכה?
תודה שוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט01/03/2018ניתן לחוש קוצר נשימה גם אם הסטורציה תקינה ולחץ הדם תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)


.jpg)











.jpg)



