פורום קרדיולוגיה - רפואת לב - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תוצאות הולטר - האם מדאיגות?
    עידן
    25/04/2018

    שלום רב, גבר בן 32
    לפני 6 שנים עברתי אבלציה לא מוצלחת מאז אני לוקח כדור קרדילוק ו 2 כדורים טמבוקור ביום. בדיקת הולטר 24 שעות נמצא: 2 הפרעות קצב vpc's
    134 apc's
    קטעים רבים של: retrograde reentry tachycardia שנמשכו עד 2 דק במהירות 97-125 פעימות לדקה. ביציאה מהקטעים נצפו פעימות nodal escape beat
    הפרעות הולכה: נצפה av block דרגה ראשונה
    נצפה גם קטעים של av block grade 2 wenkebach
    לא נצפו שינויים משמעותיים בקטע st.
    הקצב הבסיסי נצפה קצב סינוס מהירות ממוצעת 93.
    השאלה שלי האם זה נורמלי לחיות עם זה או שזה צריך בירור יותר מעמיק של קרדיאולוג ואולי לשנות את התרופות והאם זה מצב מסוכן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    05/05/2018

    שלום רב,
    בגדול אני כמומחה בהפרעות קצב לב מאמין שבחור צעיר כמוך, אין שום סיבה שיהיה על טיפול תרופתי קבוע כאשר ניתן לפתור את הבעיה בעזרת פעולת הצריבה (אבלציה). הייתי ממליץ לך להתייעץ איתי או עם מומחה אחר לאבלציות שיתרשם ממה בדיוק ראו ועשו באבלציה המקורית שעברת. בגדול הפרעות קצב מהסוג שתואר בהולטר ניתנות לצריבה וגם אם היא לא הצליחה בפעם הראשונה, רובם המוחלט של הסיכויים שניתן יהיה להיפתר מהבעיה בצריבה חוזרת.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק מואץ ופלפיטציות בהריון
    עדי
    24/04/2018

    שלום,
    אני בשבוע 28 בהריון , בת 38.5. חווה תופעות של דופק מואץ ופלפיטציות משבוע 20 וזה רק הולך ומתגבר.אקג ואקו לב תקינים. דופק במנוחה 100.בכל מאמץ קל הדופק מיד עולה. קשה לי מאד לישון בלילה ולהירגע עם כל הבומים האלה .אני יודעת שזו תופעה שכיחה בהריון אבל האם תתכן פגיעה בלב בשל ההריון? האם יש עוד בדיקה שלא עשיתי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    28/04/2018

    עדי שלום,
    ראשית כפי שציינת מדובר בתופעה שכיחה מאוד. למעשה דפיקות לב מואצות זאת התלונה ה״לבבית״ הכי שכיחה בהריון. בדרך כלל אין מדובר במשהו מסוכן או בעייתי, ואין צורך בטיפול כלשהו לעניין. פגיעה בשריר הלב שקשורה להריון נדירה ביותר ומתרחשת אחרי הלידה בד״כ כך שלא הייתי מודאג מכך. נשמע שמדובר במשהו לא מטריד אך כדאי כמובן להיבדק שהרופא יתרשם מתרשימי אק״ג, יעשה בדיקה גופנית וכו׳.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחנה לבדיקת אקו לב
    פלור
    23/04/2018

    שלום רב. אני בת 69 ובעברי עברתי צריבה וצינתור בשל אירוע לבבי והפרעות קצב. לפני כחודש פוניתי לבי״ח ע״י שח״ל בגלל לחץ בחזה ולח״ד גבוה.
    בבי״ח הושארתי להשגחה במחלקה לכאבים בחזה ובשחרור הומלץ לי לבצע אקו לב.
    בתוצאות האקו לב נכתב:
    חדר שמאלי אינו מוגדל; תפקודו הגלובאלי והאזורי תקינים. מקטע הפליטה המוערך כ- % 65. עליה שמאלית אינה מוגדלת. חללים ימניים בגודל ובתפקוד תקינים. המסתם הוותיני מעובה, אך פתיחתו ומהירויות הזרימה על פניו - תקינות. הודגמה אי ספיקה טריקטספידלית מזערית עם מפל לחצים בן 24 ממ"כ על פני המסתם ממצא המתאם ללחץ ריאתי מוערך של כ- 45 ממ"כ. הפריקארד אינו מעובה. ללא תפליט פריקרדיאלי. שורש הוותין והוותין העולה ברוחב תקין. לסכום: Age related findings

    אשמח לדעת מה אומרות התוצאות הנ״ל.
    בתודה מראש,
    פלורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבחנה לבדיקת אקו לב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    05/05/2018

    פלור שלום,
    בסה״כ בדיקת האקו תקינה למעט מה שנראה יתר לחץ דם ריאתי קל לפי החישוב של מבצעי הבדיקה. אני לא יודע איזה צריבה ולאיזו הפרעת קצב לב עברת בעברך אך כעקרון, באופן נדיר ביותר בימינו, יכולות להתפתח היצרויות בורידי הריאה בעקבות צריבה לטיפול בפרפור פרוזדורים שיכולות לגרום לעלייה בלחץ הדם הריאתי. זה מאוד נדיר בימינו בשל האופן שבו מתבצעות האבלציות בשנים האחרונות. בכל מקרה מדובר ביתר לחץ דם ריאתי קל, שלא אמור לבוא לידי ביטוי בתסמינים.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עודף משקל ועלייה בכולסטרול
    ברכה
    23/04/2018

    שלום וברכה
    אני בת 41 בדרך כלל בריאה אך סובלת מעודף משקל...יש לציין משאני קטנה סבלתי מהשמנה וחייתי על דיאטות.
    בחודשים האחרונים אני מרגישה כאבים בחזה ושאני הולכת הליכה רגילה יש כאבים חששתי פניתי לרופא משפחה והוא נתן לי לעשות בדיקות דם ונתן לי הפנייה לבדיקת מאמץ. עשיתי את הבדיקות דם ויש עליה בכולסטרול(220) והרופא אמר שאם לא אעשה דיאטה ואשמור תזונה נכונה זה יחמיר ונתן לי הפניה לדיאטנית. כעת מחכה לתורות שזה חודש הבא ב"ה.
    הכאבים בחזה זה בגלל העלייה בכולסטול? מה זה אומר בכלל הכאבים והעלייה בכולסטרול?
    יש לציין שאני נוטלת רסיטל שזה לחרדות ולחצים . משקלי הוא: 110
    גובה 1.60
    אשמח למענה תודה רבה ושבוע טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    05/05/2018

    הכאבים לא קשורים ישירות לכולסטרול הגבוה אך רמות כולסטרול גבוהות יכולות לגרום להתפתחות סתימות בכלי הדם בלב שיכולות לגרום לכאבים בחזה במאמצים. כדאי להשלים את הבירור המתוכנן של מבחן מאמץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דליפה קשה במסתם והריון
    שרונה גואטה
    22/04/2018

    שלום רב,
    לפני שנה וחצי לאחר הלידה גילו שיש לי דליפה במסתם,
    לאחר מעקב ביחידת מסתמים בבילנסון אצל דר' שפירא הומלץ לי לא להיכנס להיריון .
    במשך כל הזמן הזה היינו אם אמצעי מניעה, היום גיליתי בבדיקה בייתית שאני בהריון.
    האם ישנו סיכון שאשמור את ההריון ?
    אודה לתשובה .
    אוכל לציין אבחנה של הקרדיולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דליפה קשה במסתם והריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    05/05/2018

    שרונה שלום,
    אין לי את כל הפרטים המדוייקים אך ככה״נ אם המליצו לך להימנע מהריון אזי מדובר בבעיה מסתמית משמעותית. על כן זה בהחלט ייחשב להריון בסיכון גבוה. במקרים אלו הבעיה הרפואית היא לא כזאת שתגרום ל״איבוד הריון״ אלא פשוט תשים אותך ואת העובר בסיכון גבוה לבעיות שבדרך כלל מחמירות ככל שההריון מתקדם. כדאי להתייעץ בהקדם עם הגינקולוג והקרדיולוג המטפלים לגבי ההמשך.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החברה הפסיקה לייצר את התרופה
    ליזה
    21/04/2018

    בשנת 2002 עברתי אירוע לבבי ובעקבותיו צנתור. הדיאגנוזה היתה אי ספיקה קלה. מאז אני לוקחת קרדוכסין פורטה 75 מ"ג פעמיים ביום. בפעם האחרונה שקניתי את התרופות שלי אמרה לי הרוקחת כי החברה הפסיקה לייצר את הקרדוכסין וכי עלי לבקש מהרופא חלופה לקרדוכסין. הרופא אמר לי שחברה המפסיקה לייצר תרופה מיידעת מהו הכדור החלופי. האם ידוע מה החלופה לקרדוכסין? איזו תרופה תוכל להחליף את הקרדוכסין? אני בת 70. אני צריכה בימים אלה לקנות שוב את התרופות שלי ואיני יודעת איזה כדור יתנו לי.האם תוכלו לעזור לי?
    תודה מראש
    ליזה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    05/05/2018

    ליזה שלום,
    בגדול זאת תרופה די ישנה, היום מטופלים אחרי התקפי לב מקבלים אספירין + מדלל נוסף לדילול הדם לתקופה הראשונה (סביב שנה). בהמשך מטופלים באספירין בלבד. אם לא היו לך התקף לב / צנתור וכו׳ בשנה האחרונה אפשר לעבור לאספירין.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • CT של הלב לבדיקת טרשת
    שגיא
    21/04/2018

    שלום
    בן 50.
    ברצוני לעבור CT של הלב לראות שאין בעיה בכלי הדם המובילים ללב , טרשת עורקים וכו' ( אקו לב תקין ).
    1. האם אפשר לעשות CT של הלב בלי שום זריקת חומר ניגוד ( הגבתי לפני הרבה שנים לא טוב לזריקה בבדיקה )
    2 אם אבצע CT של הלב בלי החומר ניגוד, האם הבדיקה מהימה כמו ארגומטריה או נניח אקו לב במאמץ? זה יוכל לתת רושם האם יש משהו שמגדיל סיכון לחלילה התקף לב?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    CT של הלב לבדיקת טרשת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    05/05/2018

    שגיא שלום,
    CT בלי חומר ניגוד לא מראה את חלל כלי הדם ועל כן לא ניתן לבחון סתימות באופן ישיר בלי ח״נ. עם זאת, הבדיקה יכולה להראות הסתיידויות בכלי הדם של הלב שקיומן מעלה את הסיכון למחלת לב איסכמית והתפתחות סתימות בכלי הדם של הלב.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב בחזה מתגבר בזמן נשימה עמוקה
    דני
    20/04/2018

    שלום
    האם המצבים הבאים של כאב בחזה
    1. מתגבר בזמן נשימה עמוקה
    2. כואב כשנוגע בחזה
    זה סימן למשהו שיותר מתאים לשרירים ופחות ללב?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    08/05/2018

    אכן כן כאב שמתגבר בנשימה ומופק במגע בחזה יותר סביר שנובע משרירים של בית החזה. אבל בכל זאת כדאי לפנות לרופא להבדק כדי לודא שאכן זה המצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת אק"ג בזמן תחושה בחזה
    אברהם
    20/04/2018

    שלום
    אני בן 50 לא ידוע על בעיות בלב.
    ארגומטריה לפני 6 שנים תקינה
    אקו לב לפני חצי שנה תקין.
    לא מעשן. בדיקות דם בסדר.

    בחודשים האחרונים מדי פעם יש קצת תחושת כאב עמום בחזה לא במקום נקודתי מאוד אלא ברחבי החזה השמאלי וזה מגיע לכמה שעות.
    לפעמים אני לא יודע מה הסיבה
    ולפעמים אולי זה הופיע קצת יותר אחרי מאמץ או בזמן מתח נפשי חריג.
    אק"ג בקופח תקין אבל לא בזמן הכאב הזה.

    לקחתי הביתה מכשיר אק"ג שאפשר לשדר בטלפון.

    רציתי לשאול.
    אחת לכשבוע מופיע לי לכשעה שעתיים הכאב הזה.
    במידה ואשדר אק"ג בדיוק בשעה שיש את הכאב הזה ( נניח אחרי כעס או מאמץ או סתם ) האם במידה והגורם לכאב הוא הלב יראו זאת באק"ג?
    אם אק"ג בזמן הכאב הזה יוצא תקין האם רוב הסיכוי שזה שולל משהו לבבי? כאב אמור לייצר שינוי באק"ג?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    23/04/2018

    אברהם שלום,
    אין ספק שזה יכול מאוד לעזור אם יש תיעוד של האק״ג בזמן כאבים ולעיתים אכן נוכל לראות שינויים שיכוונו למשל לכיוון היצרות בעורקי הלב. מאידך אק״ג אינה בדיקה רגישה במאת האחוזים ותיאורתית יכולים להיות כאבים בחזה בגלל בעיה לבבית עם אק״ג תקין אפילו בזמן התלונות. משמח שאקו הלב שלך תקין מלפני מס׳ חודשים בודדים. הייתי ממליץ על בדיקת קרדיולוג ושקילת ביצוע מבחן מאמץ חוזר. בכל מקרה, חשוב לזכור שכאבים מסוג זה בהחלט יכולים להיות גם לא קשורים ללב אלא למערכת העיכול כדוגמא. כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל שישאל את השאלות הרלוונטיות ויכוון אותך לבדיקות הרלוונטיות.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב חזה(הרגשת מעוקה\לחץ) + בטן עליונה צד שמאל + צלעות
    אלי
    20/04/2018


    CT עם חומר ניגוד בזריקה.
    מחכה עדין לתוצאות,
    האם ניתן להבחין במשהו יוצא דופן בתמונה?
    אשמח להתייחסות,תודה.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    23/04/2018

    אלי שלום,
    לא ניתן לבחון את בדיקת ה-CT באופן כזה (וזה גם לא תחום מומחיותנו), כדאי להמתין לתוצאת הבדיקה. לעיתים התסמינים שאתה מתאר יכולים להיות קשורים ללב (בדיקת ה-CT בטן במקרה כזה תהיה תקינה), ועל כן חשוב לעשות בירור בסיסי גם לכייון זה. כדאי שתפנה לרופא המטפל או קרדיולוג לברר את העניין בהקדם.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך,בבקשה להתייחס

    אלי
    23/04/2018

    האם זה יכול להיות מהלב גם אחרי בדיקת אקו לב ומבחן מאמץ יצאו תקינים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת אי נוחות בחזה
    גלעד
    18/04/2018

    שלום
    גיל 45.
    משקל תקין אפילו רזה.
    כולסטרול נמוך , טריגליצרידים מעט מוגברים 220.
    לא לוקח תרופות. לחץ דם תקין 110-70 . סוכר תקין.
    אקו לב תקין לפני חודש
    ארגומטריה תקינה לפני 8 שנים , לא יכול לעשות ארגומטריה עדכנית בגלל שנפצעתי לפני חצי שנה ברגל.
    בכושר לא טוב בגלל הפציעה.

    בחצי שנה האחרונה שמתי לב שאם אני מתעצבן , נניח אחרי ריב עם אשתי או הילדים, יש לי אחר כך נניח כחצי שעה שעה לפעמים אף שעתיים, תחושה של אי נוחות עמומה וקצת כאב באיזור הצד השמאלי של החזה בערך מהמרכז שמאלה עד איזור הפטמה ומעליה.

    אציין כשאני עושה הליכה ברגל אין לי את התחושה והכאב האלה, אבל הולך בקצב לא מהיר בגלל הפציעה כך שהדופק גג כ 100 לדקה.

    רציתי לשאול האם תחושה עמומה של קצת כאב בחזה אחרי ריב עלולה להיות קשורה ללב או כלי דם שמובילים ללב?
    איך יכול להיות הרי הדופק לא גבוה לאורך זמן אחרי ריב.
    או שאין קשר בין ריב ללב ואם כבר זה יותר מתאים לשריר?

    מה דעתך?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תחושת אי נוחות בחזה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    19/04/2018

    גלעד שלום,
    התלונות שאתה מתאר יכולות להיות תיאורתית קשורות ללב וכלי הדם שמזינים אותו למרות שהסיכון לכך הוא לא גבוה. הייתי ממליץ על ביצוע על אקו לב או מיפוי לב עם תרופה ש״מחליפה״ מאמץ (דובוטמין במקרה של אקו ודיפירידמול למיפוי), שיוכלו לענות על השאלה. אם האקו לב היה תקין לגמרי לפני חודש, פחות סביר שמדובר בבעיה בשריר הלב עצמו.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצת כאב ואי נוחות בחזה

    גלעד
    19/04/2018

    תודה רבה ד"ר רוזן על תשובתך.

    אבקש להבין.
    אם התחושת של קצת כאב עמום ואי נוחות בחזה
    מופיעה אחרי ריב , איך זה יכול להיות קשור ללב?
    הרי זה לא ריצה או הליכה מהירה שמעלה את הדופק לדופק גבוה, אז מה המנגנון שמקשר את תחושת הכעס לתחושת כאב בחזה ואשר קשור בלב?
    ( אציין שוב שבזמן הליכה אין לי את הכאב הזה אבל הולך בדופק של כ 100 פעימות לדקה בגלל פציעה ברגל )
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מציאת תרופה לקרדיומיופתיה היפרטרופית
    טליה
    17/04/2018

    שלום רב
    אמי אובחנה כסובלת מקרדיומיאופתיה היפרטרופית בגיל 60. אני בת 44 ועברתי אקו לב לפני כשלוש שנים מכיוון שמדובר במחלה תורשתית. כל כמה שנים מומלץ שאעבור אקו לב? אמי מטופלת בכדור למניעת סימפטומים כי אין תרופה אפקטיבית למחלה. האם ידוע על תהליכים למציאת תרופה וטיפול למחלה זו?
    תודה וחג עצמאות שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    19/04/2018

    טליה שלום,
    לשאלתך, מומלץ לעבור אקו לב כל 12-18 חודשים בקרובים דרגה ראשונה של מטופל עם קרדיומיופטיה היפרטרופית. כפי שאולי קראת, מדובר במחלה תורשתית גנטית שגורמת לשינוי מבני בשריר הלב ולא במשהו שניתן לפתח לו תרופה שיכולה ״לרפא״ את העניין. זאת לפחות עד שאנחנו לא ניכנס לעידן של רפואה הכוללת התערבויות גנטיות.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    טליה
    22/04/2018

    תודה רבה על המענה
    האם כל קרדיומיאופתיה היפרטרופית היא גנטית? ומה המשמעות של בדיקות קבועות אם אין תרופה לבעיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    23/04/2018

    טליה שלום,
    בהחלט, קרדיומיופטיה היפרטרופית פר הגדרה היא מחלה תורשתית. יש למטופלים מסויימים היפרטרופיה כללית של שריר הלב שזה לא צריך להיות תורשתי, אך היפרטרופיה אסימטרית משמעותית עם מאפיינים מסויימים היא אכן תורשתית. יש הרבה משמעות למעקב קבוע בגלל ששריר הלב יכול להמשיך ולהתעבות ולגרום להיצרות במוצא המדור התחתון השמאלי של הלב לכיוון אבי העורקים. במצבים מסוג זה נדרש טיפול תרופתי שיכול לטפל בעניין (לא מרפא את הבעיה אך מפחית את ההיצרות). יש אפילו מצבים בהם מחליטים שהטיפול הנכון הוא ניתוח או צנתור מיוחד כדי לפתור את העיבוי המקומי של שריר הלב שגורם לבעיות.
    בברכה,
    ד״ר רוזן גיא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בחזה כמו תעוקה שיושבת וגם בכתף אבל רק במנוחה
    אורי
    15/04/2018

    שלום
    אבא שלי חווה התקף לב בסביבות גילאי ה 60 עקב קריש דם בעורק ראשי וזאת למרות שלא היה לו שומנים בדם מעולם ולא עישן
    אני סביבות גיל 40 רציתי לדעת איזה בדיקות עליי לעשות כדי לדעת מה מצב העורקים שלי וכמה הם סתומים?
    יש לציין שאני שבוע וחצי עם כאבים בחזה והלכתי למיון א.ק.ג תקין וניסיתי לרוץ שלשום הצלחתי ואפילו בריצה נעלמים הכאבים יחסית אבל במנוחה הם נמצאים יותר.מה עליי לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    17/04/2018

    כאבי חזה במנוחה שנעלמים במאמץ לא אופיניים למחלת לב. בכל אופן כדאי לפנות לרופא המשפחה שיעריך את המצב ישקול ברור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפחדת ממש כאבי חזה
    מיכאלה
    15/04/2018

    שאלה קצת מוזרה אבל מאוד בלחץ אודה לעזרתכם.
    לפני כשנה סבלתי מכאבי חזה נשלחתי לבצע אקג,אקו לב וארגומטריה-הכל תקין פרט לכושר גופני נמוך(אני אכן לא פעילה בכלל....).
    קרדיולוג שייך את הכאב לדלקת בקיבה שיש לי.

    בחודשיים האחרונים שוב כאבים בבית החזה ורום הבטן די קבועים ואם אני עולה מהר במדרגות רבות אני יכולה להתנשף דקה או שתיים(עדיין לא פעילה).כואבליגם כשאני לוחצת פיזית על בית החזה.

    האם זה יכול להיותהלב?באחדמהתקפי הכאב הלכתי למיון-אקג וטריפונין תקינים-,זאנטק בוריד(שלא עזר) ונשלחתי הביתה.
    אני ממש חרדה.כאב בחזה שבועות!


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מפחדת ממש כאבי חזה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    15/04/2018

    כאבי חזה המתגברים בלחיצה על בית החזה אינם אופיניים לבעית לב. אבל כדאי לפנות לרופא המשפחה שיעריך את המצב ויחליט אם יש צורך בבדיקות נוספות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעה של פעימות מוקדמות
    סיגל
    14/04/2018

    שלום רב לדוקטורים. אני סובלת כ8 חודשים מתופעת הפעימות המוקדמות שיוצרות אצלי חרדה עצומה. ביצעתי את כל הבדיקות מספר פעמים והכל תקין. נמצאו בהולטר 13 פעימותpvcs לאחרונה הרגשה של פעימות במשך היום שמלחיצות אותי נורא. בערך 20 פעימות ביום. יש תקופות שהן נעלמות לחודשיים וחוזרות. אני בת 47 בריאה ללא מחלות , מחזור לא סדיר. חרדה מאוד מהמצב. לא נוטלת טיפול תרופתי . מאחר והרופאים לא המליצו. מיואשת ומבוהלת נורא. ממתינה לתשובתך המון תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תופעה של פעימות מוקדמות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    14/04/2018

    שלום רב,
    כפי שעניתי לשאלה הקודמת, פעימות מוקדמות באופן כלל הינן שכיחות מאוד באוכלוסיה הכללית וחסרות כל משמעות רפואית מהותית באנשים עם ״לב תקין״. עם זאת גם פעימות בודדות יכולות לעיתים להיות ״מעצבנות״ ולעורר בחלק מהמטופלים חרדה ואי נחת (בעוד רוב המטופלים כלל לא חשים בהם). אין צורך בשום טיפול לעניין זולת ההפנמה האמיתית כי לא מדובר בבעיה רפואית משמעותית שאמורה להרגיע את המטופל שבתקווה יוכל להתעלם מההפרעות הרגעיות הבודדות הללו.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום