פורום קרדיולוגיה - רפואת לב - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כדורגל שאין כושר לאיזה נזקים חשוף
    עדי
    02/04/2018

    שלום רב
    אני לא ממש בכושר אני בן 37 אין לי בעיה לבבית ידועה חוץ מאי ספיקה טרעקוספידלית מינימלית באקו לב
    שיחקתי כדורגל במשך שעתיים עם ספרינטים וכאלה אבל מנש התעייפתי כי אני לא בכושר בכלל אבל התאמצתי מאוד אחרי ספרינטים שבקושי נשמתי.. רציתי לשאול לאיזה נזקים לבבים אני חשוף? מי שמעמיס פתאום במכה כמו כדורגל שהוא לא בכושר עלול לגרום מאותו יום לבעיות לבביות כאלה ואחרות? שאדע להמנע בעתיד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    04/04/2018

    פעילות גופנית חשובה מאד לשמור על הבריאות אך כושר גופני יש לבנות בהדרגה. לא בריא לבצע פעילות גופנית קשה כאשר הגוף אינו מאומן ולא מורגל בפעילות כזו.
    מומלץ לבצע פעילות מתונה (הליכה, ריצה מתונה) 3-5 פעמים בשבוע ובהדרגה ניתן להעלות את דרגת הקושי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבל האם אדם בריא חשוף לנזק לבבי אם התאמץ בכדורגל במכה אחת

    עדי
    04/04/2018

    אני מרגיש מאז שלחץ הדם עלה מעט וגם דפיקות הלב גברו מאז יש אי נוחות כזו אבל ללא כאבים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת א.ק.ג לא תקינה נמצא CRBBB
    אט
    02/04/2018

    מועדים לשמחה,בני בן 22 עשה AKG ונמצא בבדיקה CRBBB מה המשמעות של זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך פנייה CRBBB

    אט
    03/04/2018

    בהמשך לפנייתי הקודמת ברצוני לציין שבני עדיין חייל (עתודאי) ולפני כ-10 חודשים היה לו התלקחות נוספת של פריקרדיטיס.מאז תודה לאל למעט מידי פעם כאבים קלים בחזה במצבים מסויימים הוא מרגיש טוב. הממצא של CRBBB בא.ק.ג. הוא חדש ולמיטב ידיעתי לא נצפה בעבר. הוא נשלח לאקו לב במאמץ. יבצע אותו שבוע הבא (בע"ה) האם לדעתך יש לבצע בנוסף בדיקות נוספות .בנוסף לא יודעת אם זה קשור אך לפני כחודשיים הוא ביצע פעילות גופנית וה- CPKהגיע לערכים של כמעט 5000 בבדיקה נוספת לאחר מנוחה ה- CPK חזר לערכים נורמלים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי מתן תשובה CRBBB בבדיקת א.ק.ג.- משמעות

    אט
    04/04/2018

    לא קיבלתי תשובה לגבי המשמעות של CRBBB בא.ק.ג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    04/04/2018

    RBBB הוא ממצא די שכיח. ברוב המקרים במידה ותפקוד הלב תקין אין זה ממצא מדאיג. יש לפנות לרופא שיעריך את המצב ויפנה לאקו לב או לבדיקות נוספות לפי הצורך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עקירת שתל וזריקות קסרלטו
    קסרלטו
    31/03/2018

    תודה על התייחסותך.
    חלה טעות משקלה 93 קג ולא 83.
    אכן לוקחת התרופה בגלל פרפור.
    רופאת המשפחה אמרה שיש צורך במתן 2 זריקות קלקסן במינון 40
    פעמיים ביום...
    לא יודעים מה נכון לעשות???
    בנוסף כיצד והיכן ניתן לבדוק כיצד משפיעה התרופה והאם המינון מתאים??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עקירת שתל וזריקות קסרלטו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    31/03/2018

    מירה שלום,
    אני לא רוצה ״לבטל״ על סמך נתונים חלקיים את המלצת רופאת המשפחה שלך. מהנסיון שלי עם מטופלים הסובלים מפרפור פרוזדורים והספרות המקצועית העניפה בנושא ה״גישור״ של נוגדי קרישה (מתן קלקסן לתקופת ביניים סביב פרוצדורות רפואיות), ברוב המקרים אין צורך במתן הקלקסן שרק מעלה סיכון לדימומים ולא באמת תורם דבר וחצי דבר למניעת ארועים מוחיים בתקופה הקצרה הזאת... ממליץ לכם להיבדק ע״י מומחה בתחום שיעבור על כל הנתונים וייתן לכם המלצה יותר מבוססת. לגבי התאמת מינון קסרלטו, הוא מתבצע על סמך תפקודי הכליות של המטופל הספציפי. במיוחד עם המטופל לא עם משקל נמוך חשוב לתת את המינון הנכון מבחינה כלייתית.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • א.ק.ג. במנוחה: סינוס ברדיקרדיה - זו בעיה?
    דון
    30/03/2018

    שלום, מה משמעות "א.ק.ג. במנוחה: סינוס ברדיקרדיה" במיפוי הלב שלי:
    בן 71, בריא וללא תרופות,הופניתי בעקבות רקע משפחתי. תוצאות:
    משך המאמץ: 9:35 דקות. מאמץ הופסק: שלב 4 עקב דופק מטרה. כאבים בחזה: לא.תגובה המודינמית: דופק במנוחה 55, בשיא מאמץ 150. לחץ דם במנוחה 110/80, בשיא מאמץ 145/80. 101.1% מהדופק המירבי. Mets: 8.0. א.ק.ג. במנוחה: סינוס ברדיקרדיה. א.ק.ג. במאמץ: ללא צניחות ST. פרפורזיה מיוקרדיאלית: הודגמה פרפורזיה מיוקרדיאלית תקינה בכל הדפנות באנליזה ויזואלית וכמותית. תפקוד חדר שמאל תקין. דפנות חדר שמאל: חדר שמאל תקין בגודלו לאחר מאמץ. התכווצותו הגלובלית והאזורית תקינה לאחר מאמץ.תגובה קלינית למאמץ: לא איסכמית. תגובה אלקטרוקרדיוגרפית למאמץ: לא איסכמית. המיפוי: תקין. ממצאי המיפוי: אין עדות לאיסכמה. אין עדות לאוטם ישן. התכווצותו של החדר השמאלי תקינה. הסבירות למחלה כלילית חסימתית נמוכה.
    תודה ד"ר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    31/03/2018

    סינוס ברדיקרדיה זה קצב לב של פחות מ 60 בדקה. קצב הלב שלך במנוחה היה 55 בדקה זה קצב תקין .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח אקו לב אחרי צנתור
    דני
    30/03/2018

    שלום,אני בן 67 עברתי צינתור לפני כ3 שנים.
    בבדיקת האקו האחרונה שעברתי נכתב:
    generalized mild thickening of the coronary cusps. there is trace aortic regurgitation. the aortic valve is trileaflet with no stenosis
    הבנתי שמדובר בבעיה כלשהי במסתם, אשמח להסבר.
    למעט דקירות קטנות מידי פעם באזור החזה אני מרגיש בריא ואף מקפיד לרוץ כ 2-3 פעמים בשבוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פענוח אקו לב אחרי צנתור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    30/03/2018

    לפי המידע שסיפקת בנוגע למסתם האורטלי אין מדובר בבעיה משמעותית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח אקו לב

    דני
    30/03/2018

    מה בעצם הבעיה באבחנה והאם הבעיה יכולה לחלוף בעתיד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קסרלטו 15 ועקירת שתל
    מירה
    29/03/2018

    אמי בת 80 משקל 83 קג. מטופלת כחודשיים בקסרלטו 15 מג. צריכה לעקור שתל. מה המדיניות לגבי התרופה? האם יש להפסיק? לקחת במקום זריקות קלקסן? אודה לתשובתכם..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קסרלטו 15 ועקירת שתל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    31/03/2018

    שלום מירה,
    השאלה החשובה ביותר היא מה הסיבה לכך שאמא מטופלת בקסרלטו. אם כמו שאני מנחש היא נוטלת את התרופה בגלל פרפור פרוזדורים, אין מניעה מהפסקת הטיפול, ללא צורך ב״גישור״ ע״י קלקסן״ סביב העקירה. בדרך כלל מפסיקים יומיים לפני הפעולה, ואז מחדשים לפי המלצת הרופא שיניים (בדרך כלל יום או יומיים אחרי). השאלה החשובה האחרת שעולה ממה שכתב היא למה אמא על מינון מופחת של קסרלטו (15 מ״ג ולא מינון מלא של 20 מ״ג). יש נטיה לא פעם להפחית מינון רק בגלל שהמטופל מבוגר ו״מפחדים״ שידמם ומחקרים מראים שהדבר מעלה סיכון לארוע מוחי במטופלים אלו. הייתי ממליץ לבדוק את העניין.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לב, תת משקל ותזונה
    גלעד
    29/03/2018

    שלום
    גיל 48. ידוע על קרוהן.
    כמו כן היה זיהום משמעותי בבטן לפני 3 שנים.
    אני אחרי 3 שנים בהן ירדתי מ 60 קילו ל 48 קילו על גובה 1.80 וב 3 שנים האלה אוכל בעיקר אורז לבן לחם רגיל וקצת ביצים.
    לא אוכל פירות וירקות.
    באחרונה מאוד מאוד חלש ומתעייף מהר.
    ספירת הדם סבירה המוגלובין 12.8
    אלבומין תקין 4.5
    כימיה בסדר רק כולסטרול נמוך 120 לעומת 150 שהיה רוב השנים. כולסטרול רע נמוך כ 80 כולסטרול טוב נמוך ותמיד היה נמוך כ 35.
    טריגליצרידים היו רוב החיים כ 250 אבל ירדו לכ 120.

    הכושר שלי גרוע מאוד הולך ברגל כל יום כרבע שעה לאט כמעט קילומטר.
    אקו לב לפני שנה תקין.
    ארגומטריה לפני 4 שנים תקינה.
    אק"ג לפני שבועיים תקין ללא שינויים והרופאה אמרה ששמחה שאין לי "QT מוארך".
    לחץ הדם קצת נמוך 95-55, הדופק בערב קצת נמוך כ 55.

    רציתי לדעת עד כמה במצב כזה יש סיכון מוגבר יותר ל
    1. התקף לב
    2. דום לב מהפרעת קצב
    3. פיתוח אי ספיקת לב

    אני מתחיל לאט לאט לאכול יותר ומקווה לעלות במשקל
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לב, תת משקל ותזונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    31/03/2018

    גלעד שלום,
    ישנם מחקרים הקושרים תת משקל לסיכון מוגבר למחלת לב איסכמית לעומת אנשים עם משקל בריא. כמוכן יש לא מעט עבודות שמראות את מה שנקרא ״פרדוקס ההשמנה״, שאם כבר חוטפים התקף לב, האנשים עם משקל נמוך עוברים אותו פחות טוב ועם יותר סיכוי לסיבוכים שונים. בלי קשר ישירות למשקל, יש נתונים שקושרים את מחלת הקרוהן עם סיכון מוגבר לבעיות לב.
    אצל אנשים עם תת תזונה קשה וגם כאלה עם בעיות ספיגה ושלשולים יש גם הפרעות קשות לעיתים במלחים בדם שיכולים לבד, גם עם לב ״תקין״ לגרום להפרעות קצב לב מסוכנות ואף למוות.
    אז ההמלצה היא כמובן לאכול מאוזנן, עם הרבה ירקות ופירות, ולעשות פעילות גופנית מסודרת כדי להפחית סיכון למחלות לב.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד לאוושה בלב בהריון
    שיר
    29/03/2018

    שבוע 24 חשד לאוושה בלב, מה זה אומר ואיך זה משפיע על העובר?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשד לאוושה בלב בהריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    29/03/2018

    במהלך הריון נפח הדם עולה וזה יכל לגרום לאוושה גם במידה ואין כל בעיה לבבית. כדי לודא האם יש בעיה כדאי לעבור בדיקת אקו לב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בנוזלים לאחר ניתוח לב פתוח
    מוטי בן דויד
    25/03/2018

    אני שוכב בגרמניה בבון,לאחר ניתוח לב פתוח בו הוחלף מסתם,וגם חתיכת אורטה שמובילה לראש באורך 4 סמ.שלומי טוב,חוץ מצטברות נוזלים בין הריאות לבית החזה,שמפריעה בנשימה. בינתיים ניסו לנקז אותם החוצה,טיפול שגרם לי להתעלף מכאבי תופת,וניקז רק 200 מילימטר, מתוך שמונה מאות נוספים.התחלנו בטיפול תרופתי למתן שתן מוגבר שאולי יקל על העיניין,השאלה שלי היא,האם אפשר לוותר על ניקוז פולשני לגמרי? ואם לא,למה אי אפשר בהרדמה מלאה?? מחכה בכיליון עיניים לתשובה...לעזרה...תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    26/03/2018

    הופעת נוזל פלאורלי לאחר ניתוח לב הוא תופעה שכיחה הטיפול כולל תרופות נוגדות דלקת ואם כמות הנוזל רבה גם ניקוז.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוזל סביב הלב-מדוע זה קורה
    אורית
    25/03/2018

    שלום
    בבדיקת us התגלה נוזל סביב הלב.מה זה אומר? האם מסוכן? וכיצד מטפלים בזה?
    האם מותר להמשיך פעילות גופנית אירובית עצימה?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    26/03/2018

    נוזל פרקרדאלי יכל להצטבר עקב דלקת קרום הלב, או מספר מחלות נוספות הגורמות לכך. לעיתים נוזל מופיע ללא סיבה ברורה. כדי לטפל בכך יש לדעת את האבחנה שגרמה להופעת הנוזל. עלייך לפנות לקרדיולוג שיעריך את המצב ויכל ליעץ לך בקשר לטיפול וגם בקשר לפעילות גופנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוזל סביב הלב-כיצד מטפלים
    אורית
    25/03/2018

    שלום,בבדיקת אולטרסאונד התגלה נוזל סביב הלב.
    מה גורם לזה? האם זה מסוכן ואיך מטפלים בזה.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוזל סביב הלב-כיצד מטפלים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    28/03/2018

    אורית שלום,
    נוזל מסביב ללך יכול להיות קשור למצבים רפואיים שונים. השכיח ביותר הוא דלקת (בדרך כלל ויראלית) של כרום הלב שמייצר את הנוזל הזה. במיוחד בעונת הוירוסים שלא פשוטה שעברנו, לא נדיר לראות מקרים של דלקת מסוג זה שבדרך כלל חולפת לבד. מקרים נוספים יכולים להיות קשורים למחלות אוטואימוניות, בעיה בתפקוד הכליות, ממאירות (לא עלינו) ועוד ועוד. כדאי להתייעץ עם מומחה שיתרשם ממך ומהרקע הרפואי כדי לקבל החלטות לגבי בירור וטיפול במידת הצורך.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויניה וקסרלטו (מדלל דם)
    אליעזר שרון
    25/03/2018

    ישנם פרסומים על הסופר פוד בשם ויניה -אני משתמש קבוע בקסרלטו (מדלל דם)-האם יש בעיה מיוחדת לויניה וקסרלטו ביחד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ויניה וקסרלטו (מדלל דם)

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    28/03/2018

    אליעזר שלום,
    לא חושב שיש מישהו שיוכל לענות לך על שאלה זו. מחיפוש קצר באינטרנט לא מצאתי כל מאמר שמדבר בעד או נגד הדבר. לציין כי באופן כללי Xarelto והתרופות האחרות החדשות שהחליפו את הקומדין טובות בין היתר מעובדה כי יש להן הרבה פחות אינטרקציות עם מזונות ותרופות אחרות.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולשה כללית בגלל דופק נמוך
    דן
    25/03/2018

    שלום
    בן 44. ללא בעיות לב ידועות. בחודשים האחרונים התחלתי ליטול בזריקה פעם בחודש תרופה הורמונלית בשם סומאטולין שאחת מתופעות הלוואי שלה הן שהיא מאטה את הדופק.
    בעקבות חולשה כללית בתקופה האחרונה עשיתי בדיקות במכשיר לחץ דם ביתי וראיתי שהדופק אכן נמוך ויורד עד ל- 45 באמצע היום. עשיתי גם הולטר לב ויצא הדבר הבא:

    קצב בסיסי - סינוס
    קצב מינימלי- 45, מכסימלי- 137
    PVC- לא
    PAC- 12
    אין הפרעות הולכה ואין שינויי ST

    האם דופק נמוך או הבדל כזה בקצב הלב לפי ההולטר יכול להיות לגרום לחולשה בגוף? יש מקום לבירור קרדיולוגי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    25/03/2018

    אם לפני התחלת נטילת ההורמון הדופק היה מהיר יותר סביר שהפסקת הטיפול תחזיר את המצב לקדמותו.
    דופק 45 במנוחה לא סביר שגורם לעייפות - במידה ועם תחילת פעילות הדופק עולה באופן תקין. ניתן לבחון זאת בבדיקת ארגומטריה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק חזק מורגש ומשתנה
    יוסי
    24/03/2018

    שלום , בחור צעיר בן 28 סובל בערך 4 שנים מדופק שמורגש פעימות חזקות מורגשות בכל הגוף רוב היום , לא מהירות, עברתי בערך כל בדייקה אפשרית מעל 10-13 הולטרים 3 פעמים אקו במרווח של שנה אקו במאמץ מבחני מאמץבדיקות דם לחץ ובלוטת התריס כל הבדיקות תקינות לחלוטין מעט פעימות מוקדמות ב2 הולטרים כמות של בין 5 ל9 לא יותר, לופ רקורד הראה פעימות מוקדמות גם לא בתדירות גבוה של כל יום אך לפעמים בזוגות מה אפשר לעשות חייב עצה ? חוסמי בטא ? כדור הרגעה שיוציא אותי מהעניין הדופק והלב? הרופאים מנסים להגיד שזה פסיכולוגי לפי דעתי זה לא אובד עצות כבר נא עזרתכם

    נ.ב האם כשדופק משתנה גין נשימה לנשימה זה תקין ? או שהדופק צריך להיות קבוע לאורך זמן מסויים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דופק חזק מורגש ומשתנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה אין תשובה

    יוסי
    26/03/2018

    למה אין תשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    28/03/2018

    יוסי שלום,
    על פניו נראה שאם כל הבדיקות שעשית תקינות, ואם בזמן ההולטרים היו לך התלונות של דופק חזק וההולטר לא הראה הפרעות קצב, ולחץ הדם תקין, אפשר לשמח שלא מדובר במשהו מסוכן. פעימות מוקדמות בודדות הן ממצא שיש לכל אדם בריא שיעשו לו הולטר. גם השינוי בדופק בזמן שאיפה ונשיפה הוא תקין לחלוטין ודווקא אם השינוי הזה לא קיים, הדבר מעיד על בעיה. אגב, רוב האנשים לא שמים לך לשינוי בדופק בזמן נשימה (זה פעמים רבות שינוי קטן), מה שאומר שמשום מה אתה מאוד רגיש לדפיקות הלב שלך. אם הלחץ דם בסדר וכאמור אין הפרעות קצב לב, אין שום סיבה לקחת כדורים ממשפחת חוסמי בטא. הייתי משלים בדיקת אקו לראות שהלב תקין מבחינה מבנית. אם הכל בסדר, בהחלט ייתכן שקיים מרכיב פסיכולוגי של חרדה בתלונות שלך. ניתן לשקול עם הרופא המטפל שלך נסיון טיפול ב״כדור הרגעה״ לבחון את השפעתו.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות בקצב פעימות מוקדמות
    דני
    24/03/2018

    שלום
    אני בן 50. רזה מאוד. יש קרוהן. לא בכושר טוב
    מאז פציעה ברגל שלא מאפשרת לעלות מדרגות אלא רק ללכת במישור כ 1 קילומטר ביום.

    ידוע 25 שנה על PVCS VPBS
    מסתדר עם זה.
    היו תקופות עם הולטר שהראה אלפים ביום והיו תקופות עם הולטר שהראה בודדים ביום.
    אקו לב לפני שנה תקין.
    ארגומטריה לפני 6 שנים תקינה.

    כל השנים לא היו לי כמעט פעימות מוקדמות בזמן מאמץ.
    בשבועות האחרונים בזמן הליכה של רבע שעה יש כמה בודדות
    אבל בזמן פעילות מינית אפילו כזאת ללא כל מאמץ פיזי
    יש ריבוי פעימות מוקדמות במיוחד לקראת גמירה ותוך כדי.
    לפעמים אחת כן אחת לא ועשרות בדקה.
    ביתר היום כמעט ואין פעימות מוקדמות.
    אק"ג במנוחה תקין
    מה המשמעות של ריבוי פעימות מוקדמות דווקא בזמן פעילות מינית ??
    האם כשזה מופיע צריך להפסיק את הפעילות כי זה מסוכן או לנסות להתעלם מזה פסיכולוגית?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    24/03/2018

    שלום רב,
    ראשית אדגיש כי פעימות מוקדמות הן בדרך כלל אינן מסוכנות, אלא אם הן באות בצרורות (טכיקרדיה חדרית) או בכמות גדולה מאוד. אז בלי קשר למתי הן מופיעות לא חייבים להפסיק פעילות גופנית/מינית... ההתרגשות של הפעילות המינית יכולה בהחלט לעורר פעימות מוקדמות. צריך להיבדק על ידי מומחה בהפרעות קצב לב שיתרשם מהתבנית של הפעימות המוקדמות, המעידה על מקורן. בגדול ישנן אופציות טיפוליות בטווח בין לא לעשות כלום, לתת טיפול תרופתי או לשקול ביצוע ״צריבה״ של מוקד הפעימות. הרופא יבחן את הדברים וימליץ על הגישה שהכי מתאימה לך.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת קצב

    דני
    25/03/2018

    תודה רבה
    אשמח עוד שאלה קטנה.
    אני מכיר את התחושה של פעימות מוקדמות וזה לא דבר כואב.
    אתמול בערב הייתי מול הטלווזיה ופתאום היה לי תחושה של אגרוף בחזה, כואב לכ 2 שניות והרגשתי דיזינס ותחושה שעלול להתעלף ואחרי כמה שניות זה הסתדר.
    הלכתי בבוקר לקופח עשו לי אק"ג שיצא תקין ללא שינוי.

    1. האם יש הפרעת קצב שיכולה לגרום כאב בחזה לכמה שניות?
    2. מה זה יכול להיות מה שהרגשתי?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    28/03/2018

    דני שלום,
    כפי שכתבתי למעלה, הפעימות הבודדות אינן מסוכנות אך אם ישנם ״צרורות״ של פעימות כאלה אחת אחרי השניה, הדבר יכול להיות יותר מטריד.
    הפרעת קצב לב מהירה בהחלט יכולה לגרום לכאבים בחזה והרגשת טרום עלפון. ממליץ להיבדק ולאור הארוע היותר מטריד שתיארת, להימנע ממאמצים עד להשלמת הבירור.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום