מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דפיקות לב מואצות במנוחהנעמי15/10/2017
שלום לפני חצי שנה התחילו לי דפיקות לב מואצות ואז הלכתי לרופא המשפחה , מדד לי לחץ דם והיה לי לחץ דם קצת גבוה הוא נתן לי קרדיולוג 5 מ"ג . הדפיקות לב הפסיקו אבל הרגשתי כמו קוצר נשימה הלכתי אליו שוב והוא החליף לי את כדור לחץ הדם לטריטייס 2.5 מ"ג . 3 חודשים הכל היה בסדר ופתאום שבוע שעבר מיום ראשון חזרו לי הדפיקות לב המואצות הרוב זה בזמן מנוחה . רציתי לציין שאני בת 51 ועדיין נוטלת ב10 שנים רצופות גלולות נגד הריון בשם יסמין בפעם האחרונה בדיוק ביום ראשון שהתחילו לי הדפיקות לב הייתי צריכה לקבל מחזור , המחזור היה דליל מאוד הפעם עדיין לוקחת גלולות האם זה מזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט16/10/2017אם את נוטלת גלולות כבר 10 שנים ודפיקות הלב החלו רק בשנה אחרונה לא סביר שהגלולות גורמות לכך. יש חזור לרופא כדי שיפנה לברור הסיבה לדפיקות הלב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעוררות משינה בגלל דופקמודאגת14/10/2017
ערב טוב
בת 41 . כבר תקופה שמדי פעם מתעוררת משינה ומתיישבת מדופק מהיר ותחושה כמו חנק, כאילו הלב פסק לדפוק.
זה לוקח בדיוק שניה ונרדמת.
יודעת בוודאות שזה לא חרדה!
כמו כן, לא בעלת עודף משקל ולא נוחרת.
מדאיג.
מה יכול להיות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט15/10/2017כדי לברר אם מדובר בהפרעת קצב לב יש לתעד קצב לב בזמן סמפטומים למשל על ידי הולטר לשם כך יש לפנות לרופא שיעריך את המצב ויפנה לברור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתעוררות משינה בגלל דופק
שוב אני15/10/2017תודה על המענה המהיר. האם תיתכן הפרעת קצב רק בזמן שינה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט16/10/2017הפרעות קצב לרוב לא קורות רק בזמן שינה אך לא ניתן לשלול אפשרות זו וכמו שציינתי קודם יש לתעד קצב לב בזמן סמפטומים כדי לאבחן האם מדובר בהפרעת קצב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת לאחר אבלציה וניתוח כלי דם בירךעמוס צינר13/10/2017
אישתי עברה ניתוח כלי דם בירך לאחר אבלציה שהסתבכה.
בבדיקת המעבדה ראיתי בדיקה CRP (Inflammatory)=256.4כאשר הטווח הוא <0.20 - 5.00 .
מה המשמעות ומה צריך לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט13/10/2017CRP גבוה הוא סמן לתהליך דלקתי בגוף. יתכן בהחלט שאצל אשתך הוא נובע מדלקת במקום הניתוח. דלקת היא תהליך טבעי לאחר ניתוח אבל כדאי לפנות לרופא לבחון האם מדובר בתהליך דלקתי רגיל לאחר ניתוח או שיש זיהום באזור הניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם השינויים באקג יכולים להיות נורמליים?יאלי10/10/2017
שלום
האם השינויים באקג יכולים להיות נורמליים גם במצב שהכול תקין או שזה בעיה שצריך לחפש ??
הענין שאני לא ביצעתי שום בדיקה שהפנו אותי מאחר ואין לי תלונות השאלה עד כמה מסוכן המצב ??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
ד``ר רוברט הפנר11/10/2017תעשי אקו לב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בחזה שלא עובריםיונתן09/10/2017
שלום,
אני בן 27 בריא. (סובל מצרבות)
לפני כ3 חודשים התחילו לי כאבים בחזה כמו התקפים שבאים ונעלמים
זה יכול להיות כל עשר דק, פעם ביום, פעם בכמה ימים משתנה...
שלחו אותי לעשות גסטרו התוצאות היו בקע סרעפתי וגסטריטיס
הביאו לי כדורים לתקופה ואני לא מרגיש שום שינוי.
לאחר מכן שלחו אותי לאולטרסאונד והתוצאה תקינה.
כרגע הכאבים לא עוברים לי ואני לא יודע לאיזה רופא לפנות או איזה בדיקות ניתן לעשות?
זה מציק לי בחיי היום יום ההתקפים הללו.
אשמח לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בחזה
ד``ר רוברט הפנר10/10/2017בגילך הסבירות שבעיה קרדיאלית גורמת לכאבים נמוכה מה גם שנמצאה לך דלקת בקיבה.
מציע שתפנה לקרדיולוג והוא יחליט על הצורך בבירור קרדיאלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אקג- משמעות תשובות לאור כאביםענת09/10/2017
שלום,
בבדיקת אקג נרשם:
קצב ציר - AXIS/ HEART POSITION
* COUNTER CLOCKWISE ROTATION
היפרטרופיה ודילטציה - QRS COMPLEXES VOLTAGE
* LOW VOLTAGE QRS COMPLEXES IN EXTREMITY LEADS
מה משמעות התשובה לאור העובדה שיש כאבים מציקים בצידו השמאלי של החזה המקרינים ליד ולגב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקג
ד``ר רוברט הפנר09/10/2017ממצאי האקג אינם מסבירים את הכאבים כן מומלץ להשלמת בירור לעשות אקו לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת קרום הלב ומגבלות טיסהkamy08/10/2017
ב25.5 גילו אצלי דלקת בקרום הלב אני מטופלת באספירין וקטלכיצין. הייתי רוצה לדעת האם יש מגבלה רפואית בטיסה לחו"ל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט08/10/2017לא ניתן לענות על שאלה זו במסגרת פורם אנטרנטי. עליך לשאול את הקרדיולוג שאת אצלו במעקב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה רכיבה ארוכה פעם בשבועסמי08/10/2017
שלום,
בן 65.נוטל טריטייס 2.5 מג פעם ביום וגלוקומין פעם ביום.אני נוהג לרכוב על אפניים פעם בשבוע 40 קמ ובמהלך השבוע מדי פעם (לא תמיד )עושה הליכות קצרות,לפעמים גם לא עושה כלום כל השבוע.שמתי לב שביום שבו אני רוכב לחץ הדם גבוה 144/86 והדופק 91. במהלך השבוע לחץ הדם מאוזן אך הדופק בממוצע 82.עשיתי לפני כמה שנים אקו לב במאמץ שיצא תקין.האם זה תקין שבמשך היום גם בלילה בו אני עושה את הרכיבה (הרכיבה מתבצעת מוקדם בבוקר)לחץ הדם והדופק גבוהים יותר?האם מומלץ לעשות רכיבה כזאת פעם בשבוע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט08/10/2017בזמן פעילות גופנית טבעי שלחץ דם ודופק עולים
פעילות גופנית מומלץ לעשות מספר פעמם בשבוע (אידאלית 5 פעמים בשבוע) ולא לרכז את כל הפעילות לפעם בשבוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה מאוד ודופק גבוהלי08/10/2017
שלום ד"ר,
בת 28 סובלת מסינוס טכיקרדיה ללא טיפול.
שלשום הגעתי למיון בשל חולשה כללית וכאב ראש חזק.לחץ הדם בכניסה למיון היה 189/96 והדופק 127.הרופא שהאזין ללב מצא אוושה סיסטולית 2/6 וקולות לב סדירים מהירים.נאמר לי שאם אקו לב שעשיתי בעבר תקין(והוא תקין)אז האוושה לא מסוכנת.לאחר שניתן לי עירוי נוזלים ואקמול עשו לי א.ק.ג שהיה תקין עם דופק 96.השאלה שלי אם לחץ הדם הגבוה כל כך(באופן חד פעמי)והדופק הגבוה לא גרם נזק ללב או לעורקים? יש לציין שאני מודדת לחץ דם בבית ובדכ הערכים תקינים הדופק תמיד בין 80-95* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט08/10/2017לחץ דם גבוה חד פעמי לא גורם נזק. לחץ דם גבוה לעיתים קרובות- כן גורם נזק ללב ולעורקים. דופק גבוה גם כן לא גורם נזק אם הוא אינו כרוני כלומר מתמיד ימים ושבועות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקג אחרי סיטי בטן חזה ואגןסמדר06/10/2017
שלום פרופ' רוט וד"ר הפנר
אימי עברה בשלישי סיטי בטן חזה ואגן והרגישה רע מאוד תוך כדי ואחרי. בתוך מכונת הסיטי היו לה זרמים חשמליים חזקים ומכאיבים בכל הגוף (קיבלה חומר ניגוד בשתיה והזרקה, ולקחה טיפול מקדים בסטרואידים בשל אסתמה) כף היד שלה הכחילה והתנפחה מאוד אחרי ההזרקה, והיא הגיעה אלי עם כאבי חזה וראש. במיון נערכו לה בדיקות. הטרופונין היה תקין וה CPK קרוב ל500, פי כמעט שלוש מהגבול העליון.
היום, שישי, יש לה עדיין כאבי חזה לפרקים.
מצורף האקג. הרופא אמר שהוא תקין ושאין להתייחס להערות המכונה בעניין אי תקינות. מבקשת את דעתך.
הרבה תודה
סמדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקג וסיטי
ד``ר רוברט הפנר06/10/2017ה CPK הגבוה בנוכחות טרופונין תקין כנראה בגלל נפיחות כף היד.
מה שהרגישה במהלך הבדיקה בגלל היוד
אם הכאבים בחזה נמשכים ואינם מוכרים מהעבר צריכה לחזור למיון לאקג וטרופונין נוספים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה דר הפנר. תוכל בבקשה
סמדר06/10/2017להתייחס לתרשים האקג' האם תקין? אימי בת 81, חולה ותשושה
ולא רוצה ללכת למיון אלא אם יש הכרח בזה. שוב הרבה תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקג
ד``ר רוברט הפנר06/10/2017האקג תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר הפנר
סמדר07/10/2017:)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושת עייפות קיצונית וסחרחורתשואלת03/10/2017
שלום,
בת 28,מזה שנים סובלת מדופק מהיר אך הולטר לב ,אקו לב ,אקו לב במאמץ ומבחן ארגומטריה הראו שהכל בסדר. (מבחן ארגומטריה הופסק בשל תשישות אך לא נמצא משהו חריג).לפני 6 ימים עברתי עקירת שן בינה ימנית עליונה ולא אמרתי לרופא שאני סובלת מדופק מהיר כי לא הייתה קטגוריה כזאת . מיום לאחר העקירה ועד היום אני מרגישה עייפות קיצונית וסחרחורות נוראיות. לחץ הדם בבדיקת מכשיר ביתי הוא 135/86 117/80 152/85 והדופק נע בין 85-97.
כשדיברתי עם הרופא שיניים יום לאחר העקירה כשהתחילו הסחרחורות הוא אמר שזה בגלל האדרנלין שבחומר הרדמה (הרדמה מקומית). האם יכול להיות שנגרם לי נזק ללב כתוצאה מחומרי ההרדמה והעייפות הקיצונית והסחרחורת שאני מרגישה היא תוצאה של העקירה? האם זה יכול להיות התקף לב?דום לב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט03/10/2017לא סביר שחומרי ההרדמה גרמו לנזק ללב. דום לב זה מות קליני ולכן ברור שלא מדובר בדם לב. אדרנלין השפעתו קצרה לכן אם עברת עקירה לפני 6 ימים האדרנלין מזמן סיים את השפעתו.
עליך לפנות לרופא המשפחה עוד היום לבדיקה וברור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולי שיניים לאחר ציתנור עם התערבותחוה01/10/2017
שלום,
לפני שלוש שנים עברתי צינתור עם התערבות ( סטנט מצופה) לאחר אירוע לבבי שלטענת הרופאים לא היה התקף לב אך קרוב מאוד.
כיום אני מעוניינת לעבור טיפולי שיניים הכוללים עקירות כירורגיות בין היתר. אני נוטלת אספירין . האם יש הגבלות מסוימות לטיפולים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים
ד``ר רוברט הפנר01/10/2017אין מגבלה. לא להפסיק אספירין בזמן הטיפולים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולשה וכבדות אחרי יציאותדן29/09/2017
שלום
בן 70 פנסיונר 20 שנה . כל הזמן יושב בבית-בעיות אורטופדיות , גב, רגל .
יש לי יציאה יום כן יום לא . בדרך כלל.
בשנים האחרונות אולי 10 שנים , יותר , או פחות .
לאחר היציאה מרגיש חלש נושם בכבדות , בטן נפוחה (שוקל 50 ק"ג)
,"מתנשם ומתנשף,"כל פעולה הקטנה ביותר זה מאמץ גדול
אפילו דיבור בטלפון דוחה. עד לאחר כמה שעות שמתאושש .
למחרת כאילו לא היה כלום . עושה פיסיוטרפיה קלילה ,ועבודות קלות בבית .
רופא משפחה וגסטרו לאחר קולונוסקופיה מרימים כתפיים .
לחץ דם בגיל 30 = 120 -80
מאז גיל 50 נמוך =60-90 היה פחות .עכשיו טיפה יותר
בד דם קולסטרול בסדר . אקו -לפני 10 שנים תקין
1)האם איזהשהו קשר ללב
יום למחרת ,אמנם כמו נכה אבל מתפקד סביר .??
2)האם שזה קורה אחרי יציאה מיד לעשות א.ק.ג.
ייתן איזה פתרון או רמז???למשהו
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט29/09/2017כדי לבחון אם יש קשר ללב כדאי לבצע אקו לב ולהגיע לקרדיולוג עם התוצאה, שיעריך את המצב ויחליט אם יש מקום לברור נוסף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת טיפול במעכבי קרישהליאור28/09/2017
שלום,
אבי בן 66, מקבל מינון מניעתי מיקרופירין 75 מ"ג 3 פעמים בשבוע.
האם ניתן לנסות להחליף טיפול זה ע"י טיפול בויטמין E מתוצרת איכותית (בצמוד למעקב תפקודי קרישה)? האם יש הגיון במחשבה זו?
תודה רבה
ליאור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחליף
ד``ר רוברט הפנר28/09/2017אין הגיון
אגב, להריח שושנה כל בוקר אותה יעילות מניעתית כמו אספירין 75 מג שלוש פעמים בשבוע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לתשובתך - האם יש טיפול למחלה?יאלי27/09/2017
שלום
האם יש למחלה הזו טיפול ?ומהו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלה
ד``ר רוברט הפנר28/09/2017כאמור הבעיה בלב משנית לבעיה אחרת שלא מצויין מה היא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



