מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מה זה האבחנה הזו בבקשהיאלי27/09/2017
שלום
מה זה cardiomyopathy scondary uns* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחנה
ד``ר רוברט הפנר27/09/2017מחלת לב משנית לבעיה אחרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם איזה שייכות בעיה בלב?דן25/09/2017
שלום
בן 70 פנסיונר 20 שנה . כל הזמן יושב בבית-בעיות אורטופדיות , גב, רגל .
יש לי יציאה יום כן יום לא . בדרך כלל.
בשנים האחרונות אולי 10 שנים , יותר , או פחות .
לאחר היציאה מרגיש חלש נושם בכבדות , בטן נפוחה (שוקל 50 ק"ג)
,"מתנשם ומתנשף,"כל פעולה הקטנה ביותר זה מאמץ גדול
אפילו דיבור בטלפון דוחה. עד לאחר כמה שעות שמתאושש .
למחרת כאילו לא היה כלום . עושה פיסיוטרפיה קלילה ,ועבודות קלות בבית .
רופא משפחה וגסטרו לאחר קולונוסקופיה מרימים כתפיים .
לחץ דם בגיל 30 = 120 -80
מאז גיל 50 נמוך =60-90 היה פחות .עכשיו טיפה יותר
בד דם קולסטרול בסדר . אקו -לפני 10 שנים תקין
1)האם איזהשהו קשר ללב
יום למחרת ,אמנם כמו נכה אבל מתפקד סביר .??
2)האם שזה קורה אחרי יציאה מיד לעשות א.ק.ג.
ייתן איזה פתרון או רמז???למשהו
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשר
ד``ר רוברט הפנר25/09/2017לא רואה קשר בין בעיית היציאות ב 20 השנים האחרונות ללב אלא אם כן יש בעיה חדשה שלא הבנתי משאלתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב של קרטיה 100 עם טריטייסמיכל25/09/2017
שלום, אני בת 60 לוקחת כבר הרבה זמן את השילוב הנ"ל.
לאחרונה הבנתי שהשילוב הזה לא רצוי. רציתי לברר אם יש איזה שהיא הוראה שלא לשלב את הכדורים הנ"ל, מה הסיבה ומה הן האלטרנטיבות, שכן את הקרטיה אני חייבת לקחת בשל קרישיות יתר בדם .
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב
ד``ר רוברט הפנר25/09/2017אין בעיה בשילוב אספירין וטריטייס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת מאמץ מינואר האחרוןאבי24/09/2017
עשיתי בדיקת אקו לב לפני כשנה והכל היה תקין ובינואר השנה עשיתי אקו לב במאמץ שגם היה תקין.
הסיבה שעשיתי זה בגלל שהרגשתי כמו דופק בגרון מדי פעם ,התעייפות יחסית מהירה תלונות של לפעמים קוצר נשימה.
עשיתי גם בדיקת ריאות והכל תקין.
אני בן 40 בריא בדכ.
יכול להיות שיש עוד בדיקה שניתן לעשות לגלות מה הסיבות להרגשות הללו?
ואם הבדיקה הייתה בינואר יש צורך חעשות שוב בדיקה?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט24/09/2017תחושת דופק בגרון עלולה להגרם בשל פעימות מוקדמות או הפרעה בקצב הלב לכן ממליץ לבצע הולטר קצב לב או בדיקת ניתור דומה לפי שיקול הקרדיולוג שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת מאמץ מינואר האחרון
אבי24/09/2017לא ציינתי שנעשתה לי בדיקת הולטר דופק 24 שעות שגם יצאה תקינה ...
יכול להיות מלחץ? חרדה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר רוט היקר תודה על תשובותיךאלינה24/09/2017
ראשית תודה רבה על התשובות וההתייחסות האישית.
אני ממש מנסה לעזור לאבא שלי ולא יודעת איך.
האם חולה באי ספיקת לב שכנראה בהחמרה בחודש האחרון
לאור האשפוזים החוזרים והחולשה שהתווספה למצב.
בשל בצקות, קוצר נשימה ותחושת מחנק ניתן לו פוסיד וזרוקסילין
שאלה קצת מוזרה אבל כיצד יכול אדם לנוח /לישון
מה שאמור לתרום קצת למצב בריאותי ובמקביל לקום עשרות פעמים לנוחיות:(
האם ייתכן מצב שיינתן לו שילוב תרופתי אחר ואז לא יצטרך את המשתנים ???
הוא מקבל רמיפריל,קלופידוגרל הידרוגן,פרדקסה,מטמורפין, ביזפורלול, אטורוסטטין.
לבצקות - פוסיד 40 מ"ג יחד עם זרוקסולין 2.5 מג
ונתנו לו מרשם פוסיד זריקה פעם בשבוע - האם לא מוגזם.??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט24/09/2017אני ממליץ שאביך יגיע למעקב רפואי במרפאת אי ספיקת לב במסגרת קופת החולים או בית החולים הקרוב למגוריו. טיפול באי ספיקת לב מחייב מעקב קרוב והתאמת תרופות ולכן לא יכל להעשות דרך פורום מעין זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחנות פענוח אקג ואקו לבאבי24/09/2017
האם יש בעיה?
א ק ג
אבחנות פענוח :
קצב ציר - RYTHM
* NORMAL SINUS RHYTHM
QRS - POOR R WAVE PROGRESSION
* POOR R WAVE PROGRESSION IN RIGHT PRECORDIAL LEADS, POSITIONAL
* POOR R WAVE PROGRESSION IN RIGHT PRECORDIAL LEADS, TALL R WAVE IN V4 – POSSIBLY DUE TO HYPERTENSION
אקו לב
Mild LVH.
Normal aortic root and ascending aorta.
Normal mitral valve. Normal aortic valve.
Normal LV. Mildly dilated LA and RA sizes.
Normal RV size and systolic function.
Normal LV systolic function-global and regional.
Mild mitral regurgitation.Minimal tricuspid regurgitation.
Can not assess pulmonary artery pressure.
No evidence of aortic regurgitation.
No pericardial effusion.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט24/09/2017האקג מראה קצב לב תקין ומחשיד לקיום לחץ דם גבוה
האקו מראה תפקוד לב תקין עם עיבוי של שריר הלב - גם כן ממצא המחשיד ללחץ דם גבוה. יש לחזור עם תוצאות הבדיקות לרופא המפנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לגבי תוצאה של אקו לבאילנית23/09/2017
לפרופ' רוט שלום רב.
אני בת 80 בריאה, לחץ הדם שלי מאוזן עם אוסמואדלט ונורמיטן .
פעם בשנה אני עושה אקו לב, לפני שנה התוצאה היתה -
אאורטה עולה 30 מ"מ,
לחץ ריאתי עד 31 מ"מ כספית
מסתם ראתי
אי ספיקה אאורטלית קלה
אח ספיקה מיטרלית בינונית
תפקוד תקין של חדרי הלב (גם שמאל וגם ימין)
גל A מוגבר
אטראל ספטל אנאוריזם. (לא הבנתי מה זה אומר)
שאלתי :- האם פרט לביקורת שנתית נוספת יש סיבה לדאגה?
מודה לך מראש על תשובתך .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט24/09/2017האקו מראה בעיה מסתמית קלה שמצריכה מעקב אקו בעוד כשנה.
אנאווריזמה בספטום בין הפרוזודרים לא מצריכה טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי של תרופותעמנואל22/09/2017
שלום רב ושנה טובה,
אני גבר בן 70 לפני 17 שנה עברתי ניתוח מעקפים בעקבות התקף לב.
אחרי 7 שנים התחילה לי בעיה של דופק לא סדיר –"פרפור חדרים" –נעשה לי פעמיים תהליך של היפוך חשמלי (ההפרש בין הראשון לשני 5 שנים).
ב ב5 שנים אלה לקחתי תרופה בשם "מולטאק".
אחרי כ-5 שנים שוב סבלתי מדופק לא סדיר.
נעשה לי פעם שנייה היפוך חשמלי-ההיפוך נעשה בדרך הבאה קבלתי 24 לפני ההיפוך דרך הוריד כמות של 2500 מ"ג " אמיודקור ..."אחרי ההיפוך קבלתי שבוע ימים 6 כדורים היום " אמיודקור " –בשבוע השני 4 כדורים בשבוע השלישי 2 כדורים ושבוע אחרי עברתי לכדור אחד של " אמיודקור "-עד היום (חודש וחצי אני לוקח כדור 1).
התרופות שאני לוקח כיום הן: ,DUPLEX 10/160 MG
ATORVASTATIN 20 MG
EZETROL 10 MG
XARELTO 20 MG
יש לציין שעניין הדופק הסתדר.
שאלתי היא-אני סובל מתופעות לוואי מאוד קשות מאז השימוש בתרופה החדשה ( לצערי תופעות בלתי נסבלות מבחינתי-חיי הפכו לסבל למשל: בצקת באזור הקרסוליים , אדמומיות בפנים, רעידות בידיים וברגליים בזמן מאמץ ועוד...שאת חלקן אני מתבייש לכתוב בפורום .... ).
אימי ז"ל סבלה מפרקינסון האם יכול להיות שפרצה אצלי מחלת הפרקינסון?
האם רעידות אלו הן תופעות לוואי מוכרת?
מה עלי לעשות? חיי הפכן לסבל-במשך 17 שנה כל התרופות שלקחתי לא גרמו לי לסבל הנוכחי.
האם ישנם תרופות אחרות שיכולות לעשות את העבודה ללא תופעות לוואי קשות כאלה –במקום אמיודקור -ממשפחה אחרת?.
בברכת תודה מראש על כל התייחסות , שנת בריאות עמנואל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי
ד``ר רוברט הפנר22/09/2017לא הבנתי
הפרוקור היא התרופה החדשה וכמה זמן אתה מטופל בה?
בדופלקס 160/10, האמלודיפין 10 מג׳ יכול לגרום לבצקות בשכיחות גבוהה גם אם אתה מטופל בתרופה שנים.
לא מוכרת לי תופעת לוואי של פרקינסון עם התרופות שאתה נוטל
לתופאות הלוואי שאתה מתאר למשל לגבי האודם בפנים תתיעץ עם רופא עור. רעד, עם נוירולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובתי
עמנואל22/09/2017ראשית תודה!
בפרוקור אני משתמש חודש וחצי ומאז תופעות לוואי בלתי נסבלות.
האם ישנם תחליפים? שיעשו את העבודה ?
האם המצב של הבצקות תקין?
להמשיך להשתמש בתרופות שגורמות לכך??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתופעות לוואי
ד``ר רוברט הפנר23/09/2017ישנן תרופות נוספות מלבד פרוקור הבחירה תלויה גם בתפקוד הלב.
לגבי הבצקות, אם חדשות זה אינו תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכום מיפוי לב תחת תליוםמנחם22/09/2017
אחרי צינתור ו-2 סטנדים, לאחר חסימות של 80% לפני 40 יום, בוצע מיפוי לב עם תליום.
בסיכום שלי נשמע לי "סינית" כתוב כדלכמן:
היואיל הרופא הנכבד לפרש לי את הנתונים מעבר לאמירה כללית מובנת שאין עדות לאיסכמיה ולאמר האם יש צורך לעשות משהו נוסף?. התור לקרדיו' רחוק...
אין עדות לאיסכמיה מיוקרדיאלית שארית הפיכה לאחר ה- PCI ל- LAD וה- D1. הפחתה בפרפוזיה עד פגם מילוי אינפרופוסטריורי, אינפרוספטלי ופוסטרובזלי בהתאמה לפיזור ה- RCA, ללא שיפור ברהדסטריבוציה מוקדמת, בעקבות מאמץ ארגומטרי בינוני ובדופק מטרה 89% ללא תעוקה ושינויים באק"ג לא פסקניים אמנם יש רושם שקיימת הצללה סרעפתית הממצא נראה אמיתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי
ד``ר רוברט הפנר22/09/2017הסטנטים הושתלו כנראה ב LAD וב Dg המיפוי אומר שזרימת הדם דרך העורקים הללו טובה.
החלק השני של המיפוי מתיחס לעורק אחר העורק הימני שככל הנראה חסום ובאותו איזור מתי שהוא בעבר היה אוטם.
אינך מציין מה נמצא בעורק הימני (ה RCA ) בצנתור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתייחסות לתשובת הרופא
מנחם22/09/20171. תודה
2. העתקתי בדיוק את סיכום הבדיקה. אין התייחסות ל- RCA
3. כתוב עוד: שינויים בא.ק.ג צניחות ST עד 1.5 מ"מ ב- AVF,
L2-3,
V4-V6 עולות . קליטה ריאתית תקינה הרחבה זמנית של חדר שמאל: לא נצפתה.
פגמי מילוי הפיכים: לא נצפו. הפיכים חלקית: לא נצפו. קבועים: אינפריורי, פוסטרולטרלי, פוסטרובזלי, אינפרוספטלי.
כל זה במיפוי אחרי הצנתור.
-------------------------------------------------------------------
בצנתור קבע המצנתר: עורק כלילי שמאלי ראשי: תקין. עורק שמאלי קדמי יורד מסויד הצרות של 80% בחלקו הפרוקסימלי, עם גמנט ארוך חולה הנמשך לחלקו האמצעי. הצרות של 70% במוצא D1/ הצרות של 80% בחלקו הפרוקסימלי עם סגמנט ארוך חולה. הצרות של 70% בחלקו הדיסטלי של ה- LAD.
עורק עוקף: אי סדירות קלה. עורק כלילי ימני מסויד. אי סדירות קלה. תוכנן PCI שבו תורחב ההצרות ב- PROX D1. ללא הרחבה של D1. במידה ולא יקופח משמעותית, ולאחר מכן הרחבת ה- LAD , לא כולל חלקו הדיסטלי..
SUCCESSFUL PCI AND DESX2 TO PROX AND MID LAD' PROX D1
מה עלי לעשות? צריך עוד צנתור טיפולי, או שאפשר להמשיך כך ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיפוי
ד``ר רוברט הפנר22/09/2017פגמי מילוי קבועים הכוונה לאיזורים שעברו אוטם. לפי המיפוי העורק האחראי לאוטם כנראה ה Cx
אין פגמי מילוי הפיכים דהיינו איסכמיה / סבל של הלב מאמץ.
תעשה אקו לב - האקו בודק התכווצות הלב.
לפי הנתונים שרשמת, אתה לא זקוק לצתנור נוסף ואם אתה מרגיש טוב נדרש רק טיפול תרופתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על פוסיד ובצקותאלינה19/09/2017
שלום
במידה ולחולה יש בצקות ברגליים וניתן לו פוסיד בכדורים
העלו מינון ועדיין חוזר לביה"ח עם תלונות של קוצר נשימה
במיון בפעם האחרונה קיבל פוסיד לוריד ואכן השתפר מצבו
( רקע - אי ספיקת לב, ביצע החלפת מסתם בחודש האחרון )
האם למעשה זה הטיפול הרצוי ??
הבצקת עולה ויורדת ואני רוצה לשאול מה התדירות של הזריקות ....איך עוזרים במצב של בצקת רגליים שמעידה כפי הנראה על מים שמצטברים בריאות
החשש הוא מהתקפי קוצר נשימה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט19/09/2017פוסיד עוזר כאשר יש עודף נוזלים בגוף (שיכל לגרום לבצקות וקוצר נשימה) אבל רצוי לאבחן את הסיבה לעודף הנוזלים אם למשל הסיבה היא אי ספיקת לב יש עוד תרופות מלבד פוסיד שיכולות לעזור. לשם כך יש לפנות לקרדיולוג למעקב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך ד"ר רוט ותודה
אלינה19/09/2017אכן מדובר באי ספיקת לב
אני מאמינה שיש תרופות נוספות שנלקחות אבל האם עצם הבצקות החוזרות אומר שהן לא יעילות ???
האם יש "בעיה" במתן פוסיד להקטנת עודף הנוזלים ?
אלקטרוצין ניתן כתוספת
משום מה רוקח טען שאינו מכיר ולא נתן התרופה הזו מס' שנים
האם ייתכן ??
ניתן לו 2.5 מג כאשר הכדור מגיע כ 5 מג וקשה לחתוך לחצי......* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט21/09/2017אי ספיקת לב היא בעיה כרונית התרופות לא מרפאות את הבעיה אלא מאזנות את המצב לכן אם מפסיקים טיפול תרופתי הבצקות עלולות לחזור.
אני לא מכיר תרופה בשל אלקטרוצין . יש תרופה בשל אלטרוקסין אך היא משמשת לטיפול בתת פעילות של בלוטת התריס.
יש תרופה בשם זרוקסילין שבאה במינונים של 2.5 או 5 מג וניתנת בשילוב עם פוסיד כאשר צריך להשיג שיתון מסיבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טכיקרדיה תנוחתית pots עם מספר התעלפויותיעל17/09/2017
שלום,
אני בת 36 עם טכיקרדיה תנוחתית pots עם מספר התעלפויות בעבר. לא לוקחת טיפול תרופתי,אבל הוספתי ביום כפית מלח שולחן עם הרבה מים.
כרגע אין ממש שיפור... ואחרי קריאה ברשת הבנתי שבגלל שאני מבצעת כל יום שעה ריצה על הליכון(אומנם במזגן) צריכת המלח שלי צריכה להיות גבוהה יותר.
האם ניתן להגיד ל 2 כפיות ביום? מה כמות המלח המקסימלית שמותר לי להוסיף?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט19/09/2017אין לי מידע לגבי צריכת מלח
ממליץ לפנות למעקב אצל רופא מומחה בנושא POST למשל פרופ׳ יונתן שרעבי משיבא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דפיקות לב מואצות בלילהדנה17/09/2017
אני בת 58 . פעמים רבות אני מתעוררת בלילה בגלל דפיקות לב מואצות, ההרגשה כאילו הלב "רועד".
תופעה זו לא חדשה בשבילי לדעתי קיימת הרבה שנים.
אני מתעלמת מזה. לא יודעת למה לשייך?
לפעמים מתרחשת קצת לפני שאני נרדמת ממש. כלומר בשלב שאני כמעט ישנה ולפעמים אני מתעוררת מהתופעה.
האם יש הסבר לכך? האם מומלץ שאעשה בדיקה כלשהי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דפיקות לב בלילה
ד``ר רוברט הפנר17/09/2017אם זה מפריע לך כדאי לפנות לרופא המשפחה לצורך בירור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לב לאחר פרפור פרוזדוריםשוקי17/09/2017
שלום
אני בן 44 בריא לא מעשן
ביצעתי אקו לב עקב פרפור פרוזדורים התקפי 3 התקפים בשבע שנים האחרון לפני חודש
הרופא אמר בדיקה תקינה אבל בפענוח כתוב פרוזדור שמאלי מוגדל במידה קלה (פרוזדור שמאלי M MOODE 35)שטח פרוזדור שמאלי 19 סמר
שאלתי האם זה הגורם לפרפור ואם יש מה לעשות
תודה רבה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור
ד``ר רוברט הפנר17/09/2017כשעליה שמאלית מוגדלת יש שכיחות יותר גבוהה של פרפור פרוזדורים
אין מה לעשות עם הממצא הנ״ל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצב הלב המעבר מישיבה לעמידהאייל15/09/2017
שלום
אני בן 49.
ידוע על אנקילוזינג ספונדיליטיס.
מקפיד על פיזיותרפיה וכו'.
לא לוקח כדורים לזה בגלל שגרמו לתופעות לוואי.
לוקח רק אקמול פעמיים שלוש בשבוע.
לאורך השנים היה גם הרבה רגישות בבטן ותמיד הייתי רזה כ 62 ק"ג.
בשנתיים האחרונות יש החמרה בכאבי בטן וירדתי במשקל משמעותית ל 54 קילו גובה 1.82
ומרגיש חולשה.
בירור גסטרו טרם מצא את הסיבה.
בדיקות דם תקינות.
אקו לב לפני 8 חודשים תקין. אקג עדכני תקין.
באחרונה לחץ הדם נמוך יש שעות של
90-95 העליון ו 50-55 התחתון.
הדופק גם נמוך כ 55-60 בערב.
אני לא בכושר גופני טוב.
רציתי לשאול
בזמן האחרון כשאני עובר מישיבה לעמידה
הדופק טס. מדופק 60 בישיבה
יש לי דופק 90-95 בעמידה אחרי כדקה.
לחץ הדם לא יורד אלא עולה כשנעמד בכ 5-10.
קראתי שעליית דופק במעבר מישיבה לעמידה
ביותר מ 20-25 יכולה להעיד על בעיה בלב.
האם זה סימן שיש לי בעיה בלב ואולי הוא נפגע מהאנקילוזינג ספונדיליטיס או מהתת משקל המשמעותי שאני נמצא בו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט15/09/2017עליה מוגזמת בדופק כאשר משנים תנוחה מישיבה לעמידה יכולה לנבוע מסיבות כמו אנמיה או התייבשות. אם אקו לב הראה תפקוד לב תקין לא סביר שבעית לב גורמת לכך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור פרוזדורים וחזרה לשגרהאלינה13/09/2017
שלום.מעלה הרקע שוב ושאלותיי בסיום
בן 80 בקירוב עבר החלפת מסתם לפני שבועיים השל היצרות קשה. סימפטום שהביא למצב טיפולי היה הופעת קוצר נשימה חריף.לפני כן תפקוד באופו עצמאי כולל המשך עבודה של מס שעות שאינו מבוטל.
ברקע היצרות עורקים..עבר ניתוח לב פתוח לפני 22 שנה
סכרת מאוזנת ותפקוד חדר שמאל 35 אחוז.
לאחר יומיים מיום ההשתלה חור בעורק ,קוצר נשימה שהופיע באופן פתאומי והיה חריף (לא ידוע האם מזיהום (הופיע חום/ או אלרגיה לחומר הסיטי למרות שקיבל אותו בעבר.
הורדם והונשם. פתאום העלו בעיה של פרפור פרוזדורים שכנראה החלה באותו התקף קוצר נשימה אחרון לאחר ההשתלה.
דופק החל להיות מהיר 100 במנוחה.נתנו תרופות
ואז העלו רעיון של היפוך קצב - לבסוף נדחתה האפשרות הזו
1. אם ידוע שלחולה יש בעיית פרפור פרוזדורים לא היה צורך בהשתלת קוצב - דבר שלא פותה הבעיה אבל עוזר לסדירות קצב הלב
2.האם הפרעת קצב מסוג זה שחולה חי איתה "בשלום" עלולה להחמיר רקק בגלל החלפת המסתם ואולי זה שיקול שיש לקחת טרם החלפת המסתם . אולי למעשה לא כדאי להרע המצב הקיים כביכול
אני מנסה להבין מאחר ומצד אחד נראה שפותרים בעיה אחת ויוצרים בעיה אחרת - כיצד ניתן לעזור במצב כזה לחזור לחיי שגרה סבירים ( שוב לפני כל המהלך הצליח לעבוד שעות רבות ורק בשל קוצר הנשימה עלה הצורך בפרוצדורה זו...לאחר שעלו על כך באקו)
אשמח להכוונתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור
ד``ר רוברט הפנר13/09/2017השאלות שלך לא לעינין כי אתה לא מבין ואל תנסה להבין כי זה לא התחום שלך.
מי שיכול לענות לך זה מי שמכיר את המטופל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



