מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מלטונין...שרון12/12/2008
האם מלטונין יכול למנוע עייפות יומית?הוא הפיתרון היחיד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר12/12/2008מלטונין אינו אמור לטפל בעייפות יומית!
זה אינו תכשיר מעורר.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות מעבדת שינהבתאל11/12/2008
אשמח לקבל חוות דעת אני בת 21 סיבות לפנייה: נחירות,שינה לא סדירה, קושי להירדם. חביון לשינה: 53 דקות משך זמן הבדיקה: 7.1 שעות משך זמן שינה: 3.7 תפקוד השינה: מרקם השינה מאופיין מחביון ארוך להרדמות ומשינה משופעת במעברים לערות ותקופות ערות ממושכות המשבשים את רץ השינה ופוגמים ביעילותה. מיעוט בכל שלבי השינה. נצפו 39 יקיצות ו-16 ערויות המביאים לאינדקס של 14.8 יקיצות וערויות בשעה. יעילות השינה 53% ירודה. תפקוד הנשימה: נצפו 17 אירועים נשימתיים חסימתיים המביאים לRDI של 4.6 אירועים בשעה. ובשנת חלום 10.1 אירועים בשעה. רוויון החמצן בערנות- 98%, בשינה-96%, מינימלי 87%. עם אינדקס דסטורציות של 6.4 אירועים בשעה. ובשנת חלום ל1.7 אירועים בשעה. לסיכום: מדובר בהפרעת שינה הנובעת ממעברים לערות. המלצות: מומלץ על בדיקה חוזרת כאשר הנבדקת נוטלת כדור שינה. מדוע הומלץ על בדיקה עם כדור שינה? האם זה כדי לבדוק איך תהיה ההשפעה של הכדור על השינה שלי או שרוצים לבדוק שינה יותר ארוכה ומלאה ממה שהייתה לי? האם התפקוד נשימה מעיד על כך שאני סובלת מדום נשימה בשינה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר11/12/2008על פי מה שכתבת את סובלת מנדודי שינה = אינסומניה ויש לברר מה הסיבה לכך, והטיפול יהיה בהתאם.
על פי התוצאות שמסרת אינך סובלת מהפרעת נשימה משמעותית בשינה. ייתכן שמדובר רק בנחרות.
על פי מה שכתבת אינני רואה מקום לבצע בדיקת שינה עם כדור שינה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעוררות מהשינהשרית11/12/2008
מיזה 3 חודשים אני התחלתי להתעורר באמצע הלילה ורצה לשרותים לעשות שתן. אני אחת שבקושי רב שותה, במשך היום אני הולכת מכסימום 4 פעמים לעשות שתן. עד ה-3 חודשים הייתי ישנה עד הבוקר. בלי שום קשר לשעה בו אני נרדמת בלילה אני אוטומטית מתעוררת בערך 3 או 4 לפנות בוקר ורצה לעשות שתן ולפעמים גם קצת רעבה. בעיות רקע: מטופלת באלטרוקצין בגלל תת פעילות והשימוטו, אני לא מאוזנת, מנסים לאזן. כמו- כן, לאחרונה התחלתי לסבול מהפרעת קצב בלב (פעימות מוקדמות שראו בהולטר לב). אחרי ההתרוקנות מהשתן אני מתקשה מהר להירדם ומתעוררת מאד עייפה.מה דעתכם על הנ"ל ותודה על העזרה. אגב, הנני בת 54.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת..
שרית11/12/2008אני לא מרגיה צריבה או שריפה במתן שתן או כאבי בטן.כ"כ אני עובדת במשרה מלאה. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר11/12/2008מתן שתן מרובה בזמן השינה עלול להיות קשור לתסמונת הפסקות נשימה בשינה.
האם הוספת במשקל לאחרונה? האם את נוחרת?
וכן - האם עברת בירור אורולוגי?
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתעורר בלילה בגלל יובש בפהגיא10/12/2008
שלום אני (זכר, 37) מתעורר כל לילה 2-3 שלוש פעמים בגלל יובש בפה, הלשון ממש מתייבשת, הבנתי שהסיבה היא שאני נושם דרך הפה ולכן הפה מתייבש... בכל מקרה הדבר פוגם קשות באיכות השינה שלי ומאלץ אותי להרטיב את הפה /לשתות מים כמה פעמים בלילה ואז אני גם צריל לשירותים אשמח לקבל תגובות/מענה/עזרה תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר10/12/2008לעיתים קרובות יובש בפה נלווה לנחרות עם או ללא הפסקות נשימה בשינה.
פנה לרופא אאג ובמידת הצורך תופנה לבדיקת שינה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחשבות אובדניות והפרעות שינהנועה09/12/2008
שלום, אחי בן 19 סובל כבר למעלה מ-4 שנים מבעיות שינה...לא ישן בלילות ומצליח להירדם בבקרים,אובחן אצל פסיכיאטרית כ"אישיות גבולית". הוא מתקשר אליי בד"כ כשהוא בדאון ומדבר על מוות ורצונו להפסיק לחיות. אני פוחדת וחושבת שיש קשר בין זה להפרעות שינה. מה לעשות? למי לפנות????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נדודי שינה
ד''ר מיכל לוסטיג09/12/2008לרוב, הנם חלק מתסמינים נפשיים שיכולים להיות מתח, דכאון, מחשבות טורדניות ואחרים. על פי תאורך את אחיו כדאי ובהקדם להיות בטיפול ובמעקב צמוד פסיכיאטרי ולא רק לשם אבחון.
מחקרים הדגימו קשר בין הפרעה בתזמון שינה לבין הפרעת אישיות גבולית-ובאבחנה מבדלת אכן יתכן ואחיך סובל לא מנדודי שינה ראשוניים אלא מהסתה של השעון הביולוגי.
ולכן
במקביל לטיפול פסיכיאטרי/פסיכולוגי, כדאי שיבדק ראשית על ידי שיחה אצל רופא שינה.
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנוחת שינהיעקב09/12/2008
אני סובל מספר שנים מבעיות שינה,[ועברתי בדיקות וטיפולים שלא עזרו]לאחרונה גיליתי כשאני נרדם בכורסת טלוויזיה בתנוחת חצי שכיבה ,איכות השינה משתפרת ,חשבתי לקנות מיטה מיתכווננת ,האם היית ממליצה על כך ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנוחת השינה
ד''ר מיכל לוסטיג09/12/2008יכולה להיות תולדה של נוחות סובייקטיבית שלכך אין לי כל קשר והמלצה (:
אך מאידך יתכן ותנוחת השינה והתחושה בעקבותיה תתיתכן בשל הפרעת נשימה בשינה שלרוב מוחמרת בעת שינה על הגב וללא הגבהה.
אז במידה ואתה סובל מעודף משקל, נוחר, מתעורר עם כאבי ראש, פה יבש, עייף במשך היום, יתכן מאוד שאתה סובל מההפרעה וכדאי אז להבדק (גם אם בשנית)
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרמיל יותר מ-60 מ"ג ליום ,ניתן?חיים09/12/2008
אני בן 27 דיכאון ,חרדה -חברתית הטבה לאחר חודש וחצי של שימוש במינון הנ"ל, האם ניתן להעלות בעוד כדור או להוסיף תרופה דומה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר את המשך ההנחיות לטיפול התרופתי
ד''ר מיכל לוסטיג09/12/2008תקבל מהפסיכיאטר המטפל בך באופן אישי.
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבי לא הצליח להסתגל לCPAP וביצע התקיריב07/12/2008
התקן דנטלי בב"ח ברזילי (מרפאה שיניים לחולים בסיכון) ועד עכשיו הכל בסיידר (לא נוחר, ולא עייף) הוא יבצע שוב בדיקת שינה בקרוב חבל שלא מכניסים את זה לסל הבריאות, זה פיתרון מעולה לחלק מהאנשים שלא מצליחים להסתגל למסכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני מסכימה אתך
ד''ר מיכל לוסטיג07/12/2008ורק מציעה כי יבצע בדיקת שינה חוזרת עם ההתקן על מנת לוודא שמה שנראה הוא אכן כך;כלומר ההתקן פתר את הבעיה לחלוטין.
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ציפרמיל יכול לגרום לחוסר שינה?חיים07/12/2008
בן 27, דיכאון , חרדה ציפרמיל 20 מ"ג לפי 3 פעמים ביום , סה"כ 60 מ"ג. מטופל בנ"ל בחודש, ללא הטבה עדיין. הבעיה: קושי להירדם , נדודי שינה קשים, האם ידוע ברפואה על קשר בין הכדור לתופעה? אם כן האם ניתן להקדים את המנה של הכדור בערב לשעת הצהריים קרי 40 מ"ג יחד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן,
ד''ר מיכל לוסטיג07/12/2008ראשית נסה לקחתו רק בבוקר. חוסר השינה יכול להיות בשל הבעיה הבסיסית או אכן כתופעת לוואי של התרופה.אם הוא נמשך יש לשקול החלפת הטיפול
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה כוונתך? לקחת בבוקר ביחד את 3 היח
חיים07/12/2008את 3 הכדורים יחד? קרי 60 מ"ג במנה אחת בבוקר? זה תקין מבחינה רפואית לקחת במנה אחת בבוקר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרפואית זה תקין וגם ביוכימית
ד"ר לוסטיג07/12/2008אין סיבה לפזר את המנה של הרסיטל לאורך כל היום בברכה ד"ר מיכל לוסטיג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא כתבתי "רסיטיל"!
חיים07/12/2008אלא ציפרמיל ,שמת לב לזה? אחרת למה כתבת רסיטל שאני לא לקחתי??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרסיטל וציפראמיל זה אותו כדור.....
ליאת12/12/2008גם אני לוקחת את הציפראמיל וגם לי הוא מחמיר את עניין השינה למרות שאני לוקחת אותו בבוקר במינון של 40 מ"ג אך אני עדיין תקווה שעניין השינה ישתפר בהמשך בכל מקרה מציעה לך לקחת אותו בבוקר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפותשגיא06/12/2008
כבר שנים שאני סובל מעייפות ולא ישן טוב , היו תקופות של חודשים שבהם לא ישנתי בכלל בלילה ונמנמתי במשך הבוקר או שלא נמנמתי בכלל מספר ימים , כיום אני מנמנם לפנות בוקר ובבוקר לעיתים ולא ישן לפני כן, אני מאובחן כסובל מסכיזופרניה פרנואידית , אני סובל מעייפות במשך היום ומתחושה שהזמן ממאן "לחלוף" בזמן העבודה השיקומית , אני מרבה ללכת מצד לצד , לזוז (לנענע את כפות הרגליים , הרגליים , הכתפיים) ,כלומר אני מאוד לא שלו , אני אסמתי (למרות שכבר שנים לא סבלתי מהתקף אסתמה) , ואני נושם רק דרך הפה , אעבור סיטי בפנים כדי לבדוק את מצב הסינוסים והמצאותם של פוליפים , כשהייתי נער בדיקה העלתה שיש לי פוליפ באף . אני עייף כאמור כל הזמן , בין אם נמנמתי(איני בטוח כמה ואיך ישנתי) ובין אם לא ישנתי בכלל , כשאני לא ישן בכלל לעיתים אני "הפוך" ממש . השתמשתי בכדורי נוקטורנו ,בונדורמין , ונומבון , והם לא עזרו לי לישון כלל .לא ניתנו לי כדורי שינה נוספים בנימוק שאני סובל מקשיי נשימה . נאמר לי שהעייפות יתכן ונגרמת משום שאני נושם רק דרך הפה . אני לא קושר את העייפות וההימנעות משינה במתח נפשי כלשהו , אני לא חש שישנה השפעה שכזאת או מתח שכזה . אני חש שאני קורא לאט בשנים האחרונות , וזה מפריע לי , מאז בית ספר יסודי אני לא קולט בשיעורים , למרות שבכיתה א ו ב לכל הפחות הקליטה שלי היתה מצויינת , קשה לי להבין דברים שנאמרים בהרצאה או בנאום פרונטלי מול קהל .גם הזכרון שלי לא חזק . התרופות שאני מקבל הן קלופיקסול דפוט בזריקה פעם בחודש במינון שנאמר לי כי הוא נמוך של 200 מיליגרם , ודיקינט כדור פעם ביום בצהריים , שאותו למען האמת איני מקפיד ליטול . בנוסף אני מתקשה להתרכז לאורך זמן . סבלתי מחוסר שינה ועייפות גם בתקופות בהן לא נטלתי תרופות פסיכיאטריות , ובתקופות בהן לא נטלתי את התרופה הנוכחית . למרות שאני בן שלושים ואחד , ובתקופת הצבא ישנתי היטב(בתיכון פחות) ולא סבלתי מעייפות , ובתקופת התיכון וביה"ס היסודי גם לא סבלתי מעייפות . האם ישנה מסגרת שיכולה לטפל בקשיי השינה והעייפות שאני סובל מהם , למשל מרפאת שינה? נאמר לי שמרפאת שינה לא מטפלת בקשיי שינה מהסוג שאני סובל מהם . בברכה, שגיא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר06/12/2008אנחנו עוסקים באבחון וטיפול בכל הפרעות השינה.
כדי לנסות ולעזור לך כדאי שתפנה לייעוץ פרטני.
עשויות להיות סיבות רבות ושונות לעייפות במשך היום, גם ללא קשר לטיפול תרופתי זה או אחר.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחרונה...שרון05/12/2008
אני נתון למצבי רוח קשיםץזה הורס חיי זוגיות ו מפריע בתפקוד יומיומ.המצב פיזי הולך ומדרדר ומתבטא בכך שחוסר יכולת בתפקוד מינימל.כמו כן תפקוד ינטימי ירוד.זה מתסקל אותי מאוד .ובעכבות זה מצבי הנפשי מביא אותי לאכילת יתר,וחוסר בטחון.קץץם מתך ביני לבין בת זוגתי...אנא עירו לי בבקשה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זהו אינו הפורום הנכון אבל
ד''ר מיכל לוסטיג06/12/2008מציעה לך לפנות בהקדם להתייעצות אישית ולא דרך פורום עם פסיכיאטר. ניתן לעזור.
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה פיטרון?שרון05/12/2008
איזה בדיקות או פיטרונות יש לבעיה שלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה מהשמו ש במסכה
ד''ר מיכל לוסטיג05/12/2008היא דבר שכיח המונע הסתגלות למכשיר.
ולכן כדאי, אולי להרגיע את החרדה לפני תחילת השימוש במכשיר. משום כך איזון תרופתי נדרש.
ולאחר בדיקה שלך יתכן ורופא אאג ימליץ גם על אופציה של ניתוח במקום המכשיר.
שבת שלום
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דום נשימה ועוד...שרון05/12/2008
אני בן 28 סובל מדום נשימה בשינה עייפות כרונית ועוד הרבה סימפטומים.CPAP לא עוזר גם לא רסיטל ואדרונקס ויקסל.בבילינסון לא יכולים לטפל בי.אתם יכולים?יש לי טור ב17/12 .תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגיע, נדבר, נבדוק
ד''ר מיכל לוסטיג05/12/2008יתכן ונוכל לעזור.
אל תאבד תקווה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפראמיל 40 מ"גליאת05/12/2008
שלום רב ! אני נוטלת מזה כחודש ושבוע ציפראמיל בעקבות חרדות בתקופה האחרונה, כשבשבועיים האחרונים עליתי למינון של 40 מ"ג בהוראת הפסיכיאטר כשזה בעצם יישאר המינון הסופי. הייתי רוצה לשאול האם זה נחשב למינון גבוה מידי ? הייתי שמחה להבין מה ההבדל בין פעילות הכדור במינון של 20 מ"ג לבין 40 מ"ג, באיזו צורה זה משפיע ?, היות ואני סובלת מאוד מנדודי שינה בלי שום קשר לכדור והכדור עוד יותר מחמיר את העניין, רציתי גם לדעת האם מינון גבוה יותר עלול מבחינת רמת העוררות להשפיע יותר....(מבחינת השינה) אני יודעת שהכי הגיוני היה להתייעץ עם הפסיכיאטר שלי על הנושא, אך צר לי לומר שאני נתקלת בחוסר סובלנות מצד הפסיכיאטרים וחוסר נחמדות..דווקא בשעת מצוקה וכשרוצים באמת תשובות.ולפיכך.... אודה מאוד לתגובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתור פסיכיאטרית ורופאת שינה
ד''ר מיכל לוסטיג05/12/2008מינונים גבוהים יותר של תרופות מהסוג הנל משפיעים בצורה "מסיבית" יותר מבחינת הויסות. לא מבחינת מהירות התגובה, ואכן תופעות הלוואי עלולות לגבור בהשפעת מנון גבוה יותר.משום כך את הרסיטל יש לקחת בבוקר ואם עדיין השינה אינה תקינה יש לשקול החלפת הרסיטל.
הרגישי בטוב
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- "קפיצה חשמלית" במהלך שינהנויה03/12/2008
היי, לא הצלחתי להבין למה התופעה (תתואר בהמשך) מתרחשת. מתי? למה זה בא והולך לפעמים? בעיקרון תוך כדי השינה, נראה לי שבשלבים היחסית ראשוניים פתאום כל הגוף "קופץ" כאילו קיבל מכת חשמל רצינית. אני מניחה שזה נפוץ, בגלל שכשתיארתי את זה לחברים - אמרו שמוכר להם. זה מעיד על משהו? למה זה קורה? תודה מראש,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר03/12/2008מה שאת מתארת נקרא sleep starts או hypnic jerks. זו תופעה נורמלית של המעבר ערות-שינה. סיבה? גורם? מנגנון? לא ברור.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

