פורום הפרעות שינה ועייפות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • adhd
    דורית
    20/10/2008

    אני אימא לילד בן 10 מאובחן שיש לו הפרעת קשב וריכוז נוטל רייטלין SR כדור וחצי הילד גם מרטיב בלילה וטוען לנו ואומר לנו שיש לו סיוטים בלילה בגלל זה הוא מרטיב בלילה יש מחקרים שהוכיחו שללכת למעבדת שינה ולעשות שם בדיקות מפחית מאוד את בעיית הקשב והריכוז מה עלינו לעשות עזרו לנו אנחנו גרם בחיםה וחברים בקופת חולים כללית למי עלינו לפנות אנחנו גרים בחיפה המייל שלי הוא [email protected]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    adhd

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    22/10/2008

    יש מכון שינה בבי"ח רמב"ם.
    בקשו הפנייה מרופא הילדים בקופ"ח.
    גם אנחנו נשמח לעזור! ניתן לפנות לרופא הילדים אצלנו ללא התחייבות מהקופה, בתשלום לא גבוה.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריגרסיה נוירולוגית (אם זו ההגדרה)
    אסף
    19/10/2008

    שלום רב וחג שמח, אימי לקתה בדכאון בתקופת היותי בצבא. עם השנים התברר שהיא מצליחה להרדם רק עם כדורי נוגדי דיכאון. לפני כשנה וחצי עברה ניתוח לכריתת הרחם שהוסיף עוד הפרעות הרומונליות על הדכאון שליווה אותה זמן רב לפני כן. ביתניים היא הצליחה להגמל מהכדורים אולם לא קשה למכריה להבחין שהאשה כבר לא אותה אשה. אם אני זוכר אותה כאשה עם מחשבה חדה היום מדובר בהפרעות קשב ברורות ,הבנת הנשמע ברמה מאד נמוכה ,איטיות מחשבתית באופן ברור ומדאיג. פנינו למגוון של רופאים- החל ממומחים להורמונים פסיכיאטרים ובמקביל למומחי כבד. לכל אחד המזור הכימי שלו אבל אף אחד לא באמת יודע לתת פתרון כולל למגוון הבעיות והמעגל הסגור הזה רק מחמיר. אני יודע שזה הרי לא רציני לנסות לפתור את הבעיות בהודעה בפורום אבל אשמח לקבל כיוון כללי ואם אפשר כולל מה לעשות כדי להתחיל להכנס למסלול של יציאה מהמצב. בתודה ובהערכה רבה. אסף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאסף

    ד''ר מיכל לוסטיג
    22/10/2008

    אתה יודע נכון
    הפורום אינו המזור לאמך שסובלת כנראה מבעיה מורכבת שאחת מסבכת את השינה.
    אולי דווקא ה"גמילה" מכדורים נוגדי דכאון לא היתה טובה לה.
    יש שנזקקים לאלה במהלך שנים מרובות והיתרון שבכך עולה על החסרון שבלקיחת תרופה לזמן רב.
    איני יודעת אם בכך עסקינן לגבי אמך.
    המזור יהיה דרך רופא-פסיכיאטר/משפחה-שיוכל לראות את התמונה הרחבה והמלאה וליצור קשר טוב עם אמך.

    בהצלחה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בהרדמות
    רחלי
    19/10/2008

    כמה שנים שאני משתמשת בנוקטורנו שעזר לי מצוין להרדם ולישון. לאחרטנה אני נוטלת את הכדור ולא מסוגלת להרדם עד 3-4 לפנות בוקר. האם עלי להחליף את סוג הכדור?עד עתה צרכתי נוקטורנו 7.5 מג. עברתי בדיקה במעבדת שינה ולא נמצאו ממצאים מיוחדים. אני סובלת מאי ספיקת לב ו-COPD . תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קושי בהרדמות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרחלי

    ד''ר מיכל לוסטיג
    22/10/2008

    שלום,
    ככל הנראה פתחת סבילות לנוקטורנו וכעת על מנת להשיג את אותו אפקט עליך להעלות את המנון. ולא איני ממליצה על כך.
    מציעה לך להתייעץ עם רופא המשפחה, המכיר את מכלול התרופות שאת מקבלת מתוך מחשבה כיצד ניתן לעזור על מנת לישון את מלוא השעות ויתכן שבהמשך גם ללא עזרה תרופתית.

    בהצלחה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעית שינה ואלרגיה
    רן
    19/10/2008

    ד"ר שלום בן 30. נבדקתי במעבדת שינה בעקבות נחירות בעת השינה וחשד להפסקות נשימה. תוצאות בדיקת השינה: "נתגלה מאמץ נשימתי חסימתי. כמו כן נרשמו 30 הפסקות נשימה חלקיות בנות 10-25 שניות בצפיפות של 7 לשעה. לא נרשמו ירידות ניכרות ברמת ריווי החמצן בדם. לא היו הפרעות קצב הלב וה EEG." לסיכום רשם הרופא שאין מדובר בתסמונת דום נשימה בשינה. סובל מהפרעה נשימתית קלה בשינה. יש לציין שבנוסף אני סובל מנזלת אלרגית (גודש בינוני באף) ומסטייה קלה של מחיצת האף. בחודש האחרון ישנה החמרה באלרגיה. בשבוע האחרון התעוררתי בבוקר עם כאב ראש ואף היה לי לחץ דם מעט גבוה. האם זה יכול להיות קשור להפרעת השינה והאלרגיה? יש לציין שהרופא המליץ לי לעבור חיסונים נגד קרדית האבק. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעית שינה ואלרגיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    19/10/2008

    לפי הנתונים שמסרת אין לך הפרעת נשימה חסימתית משמעותית.
    ייתכן שעם החמרת האלרגיה והגודש האפי יש יותר מאמץ נשימתי בשינה שגורם לסימפטומים.
    טפל באלרגיה.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    ירמי
    15/10/2008

    האם להליכה מתוך שינה יש טיפול? האם היא יכולה להפסיק מתוך עצמה? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין תרופה מרפאת

    ד''ר מיכל לוסטיג
    15/10/2008

    ישנן תרופות שמרגיעות. (כמו קלונקס). התופעה נעלמת עם הגיל . אך לעיתים מתגברת בחסך שינה ו/או בתקופות מתח.

    חג שמח
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ לגבי שינה לא סדירה
    בתאל
    12/10/2008

    אני בת 21,כבר מאז שאני זוכרת את עצמי היו לי קשיים להירדם בלילה ולקום בבוקר, ישנם לילות שאני כלל לא ישנה וזה אפילו מגיע לכמעט 40 שעות ערות רצופות עד שהגוף שלי מתמוטט מעייפות. בנוסף,אחותי אמרה לי שהתחלתי לנחור הבעיה הזאת פוגעת לי באיכות חיים ובבריאות שלי.אני לפעמים לא מתעוררת בבוקר ומפסידה שיעורים,בצבא הייתי מאחרת באופן קבוע ולעיתים אף לא מגיעה. ואם יש משהו ממש חשוב בבוקר ואני לא יכולה להפסיד אותו בשום פנים ואופן אז אני לא נרדמת מחשש שבבוקר אני לא אתעורר. מאוד קשה להעיר אותי בבוקר,על אף שיש לי מספר שעונים מעוררים וגם מעירים אותי אני בקושי מצליחה לפתוח את העיניים. לאחרונה המצב החמיר והלילות שלי נהפכו לימים ובמקרה הטוב אני מצליחה לישון קצת ביום. לדוגמא ביום שבת שעבר התעוררתי ב6 בערב,הייתי ערה כל הלילה ונרדמתי ב11 בלילה ראשון לשני ולאחר 3 שעות התעוררתי ולא הצלחתי להירדם עד לצהרי יום שני שהצלחתי לישון בערך שעתיים וגם בשני בלילה לא נרדמתי ונשארתי ערה עד לשלישי בצהריים.מצב זה כמעט גרם לי לתאונת דרכים עקב העייפות המצטברת אני כבר לא יכולה להמשיך ככה,הרופאה אומרת שזה הרגלי שינה ולא בעיה(היא מקשרת את כל הבעיות שלי למצב נפשי בגלל שיש לי רקע בזה אבל אין קשר לדעתי,אני מכירה את הגוף שלי) חשוב לציין שלפני מספר חודשים אובחנתי עם ADHD,שבטח לא תורם למצב. יש טעם לבקש הפניה למעבדת שינה? מצטערת על האורך,יצא כך.. תודה,בתאל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ייעוץ לגבי שינה לא סדירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זו אחת הסיבות הטובות לפנות למעבדת

    ד''ר מיכל לוסטיג
    15/10/2008

    שינה!
    התאור שלך מתאים להפרעה בתזמון שינה. (הפרעה בשעון הביולוגי). בתנאי חיים רגילים את צוברת חסך שינה ומכך גם ירידה בריכוז שעלולה להתפרש כהפרעת קשב וריכוז.
    פני למעבדת שינה לשם אבחון ברור והתאמת טיפול.
    נחירות בגילך פחות שכיחות אלא אם את במשקל עודף. גם על כך כדאי להתייעץ עם רופא שינה ובהמשך תשקל האם לבצע בדיקה הבודקת תפקודי נשימה בשינה.

    חג שמח
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית שינה
    דודי
    12/10/2008

    אני גבר בן 49. מזה שנים אני סובל מקושי להרדם. במהלך היום אני עסוק בעבודה ופעיל. בלילה איני מצליח להרדם. אני צופה בסרטים על מנת להתעייף אבל זה לא עוזר. אני נרדם בשעות מאוחרות וישן כשעתיים בלילה. לאחר שמתעורר לא מצליח להרדם שוב. לאחרונה אני מרגיש עייף מאד ומתוסכל מחוסר היכולת שלי להרדם ולישון יותר משעתיים. שקלתי להתחיל לקחת כדורי שינה מחוסר ברירה. האם יש טיפולים אחרים??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    12/10/2008

    השאלה מה מונע ממך להירדם: האם מתח וחרדה, או דאגות? האם אי נוחות פיזית? אי שקט ברגליים וצורך להזיז אותן? ואולי השפעה של תרופות שאתה נוטל או קפאין / ניקוטין לפני השינה? ואולי "רק" אורח חיים מאוד אינטנסיבי?
    כפי שאתה רואה יש סיבות שונות לקשיי הירדמות וכדי לתת טיפול אופטימלי יש לברר מה הסיבה אצלך.
    כדאי לפנות לייעוץ במכון שינה.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עייפה ונואשת
    ליאת
    11/10/2008

    שלום אני בת 25 ובהריון בשבוע 27.מזה 5 שנים אני סובלת מקשיי הרדמות ואף הגעתי לשימוש בכדורים מסוג בונדורמין שעזרו לי אך בשלב מסויים הפסיקו להשפיע.חשוב לי לציין שבמהלך היום קל לי יותר לישון אך אורח החיים אינו מאפשר זאת.אני מצליחה "למשוך" מספר ימים ובסופו של דבר מתמוטטת ולא יכולה לתפקד בעבודה ובלימודים.שאלתי היא האם ישנן תרופות בהן מותר להשתמש במהלך הריון וממה הקושי בהרדמות בלילה נובע.לפני ההריון עשיתי בדיקות דם וסיטי ראש שיצאו תקינים ואז בעצם נקטע הבירור בגלל ההריון.דיברו אתי על הפרעה בשעון הביולוגי אך הבנתי שאין לכך טיפול ממשי מלבד כדורים.נטלתי מלטונין בעבר אך זה לא עזר...כעת אני במצב של אפיסת כוחות וכמובן שכל תחומי החיים נפגעים מכך,דאגתי העיקרית היא לעובר.לאן נתן לפנות וכעת ומה אפשר לעשות כעזרה ראשונה בתקופה הנוכחית? בתודה מראש,ליאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עייפה ונואשת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    11/10/2008

    אם אכן מדובר בהפרעה בשעון הביולוגי, כלומר פאזת שינה דחוייה, הרי שהפתרון האופטימלי הוא התאמת אורח החיים לשעון הביולוגי, ככל שאפשר. טיפול עם מלטונין בשעה הנכונה וחשיפה לאור בהיר בבוקר עוזרים לעיתים.
    ייתכן שיש גם מרכיבים פסיכולוגיים לנדודי השינה.
    אני ממליצה לך לפנות לייעוץ מסודר במרפאת שינה.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה באמת אחרונה :-)
    יעל
    09/10/2008

    מצטערת על ריבוי השאלות. האם מצב של מספר התעורריות בלילה שיוצר שינה לא איכותית ועייפות חולשה ותשישות קשות במשך היום שנמשך במשך 4 שנים ,יכול לגרום לקורטיזול נמוך בדם ולתופעות של רגישות חזקה לאורות חזקים(בעיקר פלורוסנטים) ? התסמינים האלה החלו לי עם הופעת הפרעת השינה והשלפוחית הרגיזה שבגללה אני מתעוררת מספר פעמים בלילה. הרופאים אמרו שאלו תסמינים מובהקים של CFS אבל אני עד היום חושבת שזה לא הגיוני שיאבחנו לי CFS כאשר יש לי הפרעת שינה כזאת, ומה גם שכל התסמינים החלו עם השלפוחית הרגיזה. רופאת המשפחה שלי אומרת ששלפוחיתץ רגישה זה תסמין של CFS ושהיא לא מבינה למה אני בכוח מנסה להתנגד לאבחנה ולא מקבלת אותה. אמרתי לה שלא בוצעה לי בדיקת שינה, והיא אמרה שאין סיכוי שהפרעת שינה והתעורריות בלילה ככה מורידות אותי למצב שאני בקושי יכולה לתפקד ביום. אני בעצם מחפשת שמישהו יגיד לי שהתסמינים האלה של קורטיזול נמוך(אבל בגדר הנורמה),רגישות לאורות חזקים וכל החולשה, העייפות והתשישות(כל בדיקות הדם תקינות) כן יכולות להיות בגלל הפרעת שינה. זה עדיף, כי בזה ניתן לטפל . למחלת התשישות הכרונית(אם בכלל קיימת) אין ממש טיפול. תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה באמת אחרונה :-)

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    09/10/2008

    ראשית, האם עברת בירור נוירולוגי מקיף עקב התסמינים שציינת? נחוץ לעבור בירור כזה!
    שנית: לפני קביעת אבחנה של CFS מומלץ מאוד לבצע בדיקת שינה! כבר היו מקרים בהם אובחנה הפרעת שינה כמקור לעייפות ולתשישות.

    אינני יודעת לגבי הקורטיזול הגבולי-נמוך והרגישות לאורות חזקים.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלתי
    יעל
    06/10/2008

    האם ניתן לבצע בדיקה במעבדת שינה אצל אדם שישן על הבטן? ורציתי בבקשה לשאול דבר נוסף: קראתי של כ 10 אחוזים מהאוכלוסיה יש הפרעות שינה וכל במקום שקראתי מצויין שכדורי שינה משבשים את שלב השינה העמוקה ושניתן לקחתץ אותם רק לתקופה קצרה ושכל פעם צריך להעלות מינון כי הגוף מתרגל. אם כך, האם אין שום פיתרון טוב למי שסובל מבעיות שינה כגון יקיצות מרובות במהלך הלילה? ושאלה נוספת, האם ישנה סכנה כולשהי בלקיחת מלטונין במשך מספר שנים? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בהמשך לשאלתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    07/10/2008

    1. ניתן לבצע בדיקה בכל תנוחת שינה.
    2. כדורי שינה מסויימים עלולים להפחית שלבי שינה עמוקה. לעיתים, בשימוש קבוע וארוך טווח יש התרגלות וצורך להעלות מינון. לכן צריך להשתמש בכדורי שינה בצורה מושכלת.
    3. יקיצות מרובות במהלך השינה אינן מחייבות בהכרח טיפול בכדורי שינה! צריך לברר מה הסיבה ליקיצות ולטפל בהתאם!
    4. אפשר ליטול מלטונין לאורך זמן, אם כי אין מחקרים מסודרים בהם נעשה מעקב למשך שנים.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יקיצות פתאומיות בכניסה לשינה
    אופיר
    06/10/2008

    אני אופיר בן 34 ,מעשן , מעולם לא סבלתי מהפרעות שינה ,בחודשיים האחרונים אני סובל מהפרעות בהירדמות.תוך כדי כניסה למצב חלימה אני מרגיש סוג של זרם בראש המעיר אותי בבהלה, באזור הריאות לעיתים מורגש פימפום אשר מוביל להתעוררות גם כן בעיקר אם אני שוכב על הצד או הבטן. הדבר מלחיץ אותי ונראה משונה עד מאוד.חשוב לי לציין כי תופעה זו מתרחשת רק בשלב הראשוני של ההירדמות ,אם הקצתי לפנות בוקר או אחרי שינה ממושכת אין לי שום בעיה לחזור לישון בכל תנוחה ללא יקיצות.אשמח לתגובתך ועצתך..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יקיצות פתאומיות

    ד''ר מיכל לוסטיג
    06/10/2008

    בדרך כלל קשיי הרדמות נובעים מרמת עוררות גבוהה בעצם-מתח. התאור שאתה מתאר יכול להתאים להתקפי חרדה ליליים.באבחנה מבדלת תיתכנה תנועות חדות המכונות hypnic jerks מבהילות אך כלל לא מסוכנות-מעין חדירה של עירות לתוך שלבי שינה.
    כדאי להתייעץ באופן אישי עם רופא שינה ובהתאם להתאים טיפול באם נדרש.

    שנה טובה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלפוחית רגיזה ובעיות שינה
    יעל
    05/10/2008

    שלום אני מאובחנת עם תסמונת התשישות הכרונית אך האמת היא שאני לא בטוחה שהאבחנה נכונה,ולכן רציתי להתייעץ איתכם. אני מהצבא סובלת מתשישות וחולשה חזקות, ויש ימים שמאוד קשה לי לתפקד. אני כל הזמן מפהקת, ויש לי גם רגישות לאורות חזקים. אובחנתי עם המחלה לפני חודשיים אחרי שעשיתי המון בדיקות והכל יצא בסדר. רופאת המשפחה אמרה שזאת מחלה קלה ושאפשר לחיות איתה טוב... רק שהבעיה היא שיש ימים שאני בקושי יכולה לקום מהמיטה, וכל הזמן אומרים לי שאני נראית עייפה ולא מאופסת. הכל נשלל, ואינה נמצאת בדיכאון או חרדה. אני לא בטוחה שיש לי את המחלה בגלל שדי סמוך לתחילת התסמינים של החולשה והעייפות, החלה אצלי שלפוחית רגיזה. פעם יכלתי לישון לילה שלם בלי בעיה, ומאז אין לילה שבו אני לא קמה כל שעתיים וחצי או שלוש לשרותים. אחר כך קשה לי להרדם, ואני מאמינה שהשינה שלי מאוד נפגעת. בעקבות כך הגדלתי את שעות השינה מעט, כדי להצליח ולישון 8- 9 שעות, למרות שזה לא ברצף. קראתי שכדי לאבחן את המחלה(CFS) צריך קודם לשלול את כל הדברים האחרים, ואצלי שללו הכל, אבל נראה לי שיש לי בעיית שינה.(לא ניבדקתי במעבדת שינה) האם הבעיה שיש לי כן מהווה בעיה שבגללה עדיין לא מאבחנים את תסמונת התשישות הכרונית? מה שהזוי זה ששלפוחית רגיזה זה תסמין של CFS לפי מה שקראתי, ובעצם אני שואלת את עצמי מה קדם למה קודם... ואם זה הביצה או התרנגולת. אגב, אני לוקחת בשביל השלפוחית כמה תרופות, וניסיתי כבר הרבה טיפולים טיבעיים. כלום לא ממש עוזר, והמצב של קימה לשרותים בלילה כל שעתיים וחצי זה עם התרופות והטיפולים.(אני כמובן מקפידה לא לשתות כמה שעות לפני השינה) אשמח לשמוע חות דעת, ובעצם לקבל תשובה לשאלה: האם במצב של קימה כל שעתיים וחצי ואחר כך ניסיון להרדם שלוקח כמה דקות וחוזר חלילה, מצב זה יכול לגרום לתשישות עייפות וחולשה שמורידים את האדם לתפקוד של 50 אחוז ממה שפעם היה מסוגל? שנה טובה לכולם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התשובות מוכלות בשאלותיך

    ד''ר מיכל לוסטיג
    06/10/2008

    אכן, כחלק מבירור עייפות אין ספק שיש לבצע בדיקת שינה מלאה.
    שנית התעוררויות מרובות בלילה מכל סיבה אחרת הנן סיבה מספיק טובה לתחושת עייפות במהלך היום.
    האם נוסו טיפולים התנהגותיים ותרופתיים קונבציונלים לשלפוחית הרגיזה?

    כמובן שעליך להגיע לבדיקת שינה. שתכמת הן את ההתעוררויות, הן תבדוק את מבנה השינה והן תשלול או תחייב קיומה של הפרעת שינה שעלולוה להביא לעייפות במהלך היום.

    שנה טובה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה מתוך שינה
    א
    04/10/2008

    שלום רב אחי בן 30 ולאחרונה ישן אצל אמי בימים בהם גם אני ישנתי שם. בשני הלילות שישנתי שם הוא קם בלילה והסתובב ובכלל לא זכר את זה. מילדות הוא הולך מתוך שינה, אולם פה מדובר בלילה אחר לילה! מסתבר שכנראה כל לילה הוא הולך מתוך שינה. יש לציין כי הוא חולה בטרשת נפוצה, ובנוסף, אבינו נפטר לפני מספר חודשים. האם יש קשר לתדירות האירועים? האם יש פתרון לבעיה??? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הליכה מתוך שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה מתוך שינה

    ד''ר מיכל לוסטיג
    06/10/2008

    הנה סוג של פעילות אוטומטית בעת שינה. הפרעה שכזו שכיחה יותר בגיל הילדות והנעורים ועלולה להתגבר לאחר מכן בחסך שינה ו/או תקופות מתח.
    ממליצה בכל מקרה לבצע בדיקת שינה וכמו כן להקפיד על 7.5 שעות שינה בלילה. במידה ואכן מדובר בתקופה רגשית קשה כדאי לפנות לטיפות. וכן למנוע סיכונים כמו חלונות פתוחים וכו.

    שנה טובה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מצליחה לחזור לישון
    טל
    03/10/2008

    יש לי תינוקת בת חודשיים, שמתעוררת פעמיים-שלוש בלילה לאכול. לפעמים אני מניקה ולפעמים נותנת בקבוק - זה לא משנה כי בשני המקרים היא חוזרת לישון אבל אני מוצאת את עצמי מתהפכת במיטה לצד לצד וממש לא מצליחה להירדם. זה יכול לקחת אפילו שעתיים-שלוש עד שאני מצליחה להירדם - ואז היא כבר בלאו הכי קמה לארוחה הבאה. לצערי במשך היום אין לי מתי להשלים שעות כי היא מנקרת 15 דקות פה, 20 דקות שם - ונרדמת לכמה שעות רק בשעות הצהריים המאוחרות - אבל אז אני כבר אוספת את הגדולה מהגן. אני כמובן גוררת אחרי עייפות איומה, סובלת מכאבי ראש, חולשה וכו'. ובכל זאת לא מצליחה להירדם אחרי הקימות של הלילה. האם יש פתרון? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא מצליחה לחזור לישון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    06/10/2008

    אינני יודעת מה מצבך המשפחתי.
    אם אבא בסביבה ואת לא מניקה בקביעות, הציעי לו ליטול חלק במשימה הלילית של ההאכלה, כדי שתוכלי לישון.
    בכל מקרה אני אופטימית. ההאכלה הלילית פוחתת בהדרגה והשינה שלך תשתפר.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה קשות
    בתיה
    02/10/2008

    אני בת 60 ולא מצליחה כמעט לישון בלילה. זה סיפור שנימשך כבר כמה שנים. אני חולת לב ולוקחת כדורי לב: דימיטון, טריטייס, קומדין, פוסיד, אלדוקטון. נוסף לזה יש לי דיפיברלטור. ניסיתי הרבה דברים כדי לישון כמו בונדורמין, כדורים הומופאטים וכל מיני תרופות צמחים. אני מרגישה עיפה בסביבות 12 בלילה ואז הולכת לישון ולא מצליחה להירדם עד 4,5 לפנות בוקר. אז אני סוף סוף נירדמת עד 7,8 בבוקר וזהו . אני בעיפות כל היום ממש מתמוטטת ולא מרגישה שיש לי לאן לפנות. אשמח לקבל עצות. תודה וש(י)נה טובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות שינה קשות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי הרדמות

    ד''ר מיכל לוסטיג
    06/10/2008

    קורים בדרך כלל על מתח גבוה שלעיתים כבר הופך לחרדה מפני השינה עצמה.
    כשהתהליך הוא כרוני יותר ומתחיל שמוש קבוע בכדורי שינה ישנו פיתוח סבילות והתמכרות הן פיסית והן פסיכולוגית לכדורים שמשנים את מבנה השינה ולעיתים אף נותנים תחושה של חוסר שינה.
    עם המורכבות של הבעיות הגופניות ולאור משך הבעיה ,מציעה לך בחום לפנות לשיחה אישית עם רופא שינה.

    שתהיה שנה טובה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום