פורום הפרעות שינה ועייפות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מלטונין
    יעל
    24/12/2008

    כתבתי פה לפני כמה ימים, אזכיר שוב את המקרה- אני בת 23 וסובלת מאינסומניה (שינה קצרה, אין קשיים בהירדמות) כבר דיי הרבה זמן. רופא שינה המליץ לי, ללא מפגש אלא מדיווח על מצבי, לקחת מלטונין. שאלותיי הן: 1) אני מניחה שאין לי בעיה הורמונלית משום שאם היתה כזו בטח היו מוצאים אותה בבדיקת שינה ולכן נראה לי מוזר לקחת תוספת הורמון שלא חסר לי בגוף, האם הוא יכול להשפיע גם אם הוא לא חסר לי בגוף? 2) האם ניתן לקחת אותו באופן קבוע? 3) האם הגוף מתרגל אליו כך שהוא מפסיק להעזור לאחר תקופה מסוימת? 4) האם ניתן להוריד את הכדורים שאני לוקחת אם אני מתחילה טיפול במלטונין (1.5 טרזודיל, לא לטיפול בדיכאון אלא רק בגלל האפקט המרדים שלו)? 5) האם הוא יכול להזיק? יש תופעות לוואי כלשהן? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מלטונין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    24/12/2008

    אינני יודעת מה האבחנה שניתנה לך ומדוע נקבע שמלטונין הוא הטיפול המתאים.
    מלטונין עשוי להתאים כטיפול בהפרעה בתזמון השינה, כאשר יש קשיי הירדמות משמעותיים וקשיי יקיצה בבוקר. מלטונין עשוי לעזור כטיפול בג'ט לג. מלטונין עשוי לשפר את השינה בקשישים, בהם באמת רמת המלטונין הטבעי יורדת.
    אין קשר בין המלטונין והטרזודיל.
    מבחינת תופעות לוואי - מניסיוני, במינונים של 3-5 מ"ג התכשיר נסבל מאוד וללא תופעות כלשהן (למעט אלרגיה שעלולה להתפתח כלפי כל תכשיר רפואי).

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מצליח להתעורר בבוקר
    בן
    23/12/2008

    פשוט .. נרדם מאוחר ולפעמים לא קם בבוקר אני קרייריסת .. עובד .. אבל מגיל צעיר הנושא של בוקר היה סיוט לפעמים אני פשוט ממשיך לישון עד הצהריים למרות שיש לי פגישות .. לא מעניין אותי .. מן עצלנות כזו .. מודע לכך שהילדות שלי לא היתה מאוזנת מגיל מאוד צעיר אבל מפחד שזה יגמור לי את החיים מה עושים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא מצליח להתעורר בבוקר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    23/12/2008

    ייתכן שאתה סובל מהפרעה בתזמון השינה שקרויה "פאזת השינה הדחוייה" או delayed sleep phase syndrome. אין לזה קשר לעצלנות.
    אני מציעה לך לפנות לייעוץ במכון שינה.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעוררות כל לילה ב1:00 או 2:00
    יפית
    22/12/2008

    יש לי בעיה מזה כמה חודשים. אני מתעוררת כל לילה בשעה 1:00 או 2:00 ולא נרדמת עד 4:00 או 5:00 וגם אז כשאני נרדמת זה לסירוגין עד שאני צריכה לקום בבוקר סופית בשעה 07:00 ממה זה נובע ומה אני יכולה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    22/12/2008

    בעייה כמו שאת מתארת בדרך כלל קשורה למתח נפשי / חרדה / דכדוך.
    לא ציינת את גילך, אבל לעיתים סביב הפסקת הוסת מופיעות הפרעות שינה דומות.
    עוד סיבה אפשרית: התחלת טיפול בתרופה חדשה.
    ואולי חוסר איזון של בלוטת התריס?

    יש סיבות שונות. לפי הפרטים המועטים שמסרת קשה להתמקד בסיבה ספציפית.



    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעלי סובל מאותה התופעה ...

    דורית
    29/12/2008

    עד כמה שידוע לך מהם דרכי הטיפול האפשריים להפרעת שינה זו? אם יש בכלל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד"ר דליה שכטר
    29/12/2008

    כדאי ייעוץ פרטני במרפאת שינה, במיוחד מאחר שלבעלך מס' הפרעות שינה.. ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל ושינה
    ירון
    22/12/2008

    שלום רב, כמה זמן לפני השינה מומלץ לא לאכול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוכל ושינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    22/12/2008

    מאוד אינדיבידואלי. אם יש בקע סרעפתי מומלץ לא לאכול סמוך לשינה ובכל מקרה לא ארוחה כבדה. אם אין הפרעות עיכול כלשהן - כל אחד לפי העדפתו.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פזאת שינה דחויה ומירו
    חיים
    21/12/2008

    שלום, יש לי שאלה לגבי תרופה נגד דיכאון בשם מירו ובעיות שינה. למעשה כתבתי כאן הודעה מפורטת לפני כמה ימים אך היא טרם זכתה להתייחסות. רופא מומחחה לבעיות שינה איבחן אצלי פאזת שינה דחויה. מעבר לזה אני מטופל כבר כמה שנים בתרופות נגד דיכאון. במפגש האחרון עם הפסיכיאטר הוא רשם לי תרופה בשם מירו ואמר שזה גם יסדר לי את שעות השינה. כבר אחרי מספר ימים עם התרופה נרדמתי בלילה בלי בעיה. אבל במשך כל היום הרגשתי עייף מאוד ולא מרוכז. שאלתי היא האם ידוע על השפעה של מירו על פאזת שינה דחויה? פעם אחת העלתי לפני הפסיכיאטר את האבחנה של המומחה לשינה אבל חששתי להעלות את זה שוב בפגישה האחרונה. תודה. חיים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פזאת שינה דחויה ומירו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פאזת השינה הדחויה ו/או נדודי שינה

    ד"ר לוסטיג
    21/12/2008

    מירו היא אכן תרופה נוגדת דיכאון, שלעיתים, כרופאי שינה אנו משתמשים בתופעת הלוואי שלה של ישנוניות על מנת לנסוך שינה באלה הסובלים מנדודי שינה. ואכן תופעות לוואי זו קשה ולכן יש להתחיל במינונים קטנים ביותר של התרופה לשם השגת המטרה מבלי להרוס את שאר היום כלומר לכל היותר רבע כדור של 30 מג. עם זאת מירו אינה תרופה המשפיעה על מחזור השינה עירות ולשם טיפול בפאזת השינה הדחויה אינו זו התרופה המתאימה. היא אומנם עלולה למסך את הבעיה משום השריית השינה הכבדה שתעשה בתחילה אך בוודאי לא תתקן את מחזור שינה עירות. את זו תעשה תרופה בשם מלטונין על פי הנחיות ספציפיות שתקבל מרופא שינה. ולא, אין לקנות אותה ללא מרשם בחנויות טבע. (כלומר ניתן לקנות אך לא בהכרח תהיה יעילה). סליחה על העיכוב בתשובה מקווה שהארתי מעט וחג שמח ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסיכיאטר רשם לי קלנוקס

    חיים
    30/12/2008

    נגד הצעקות מתוך שינה. העניין הוא שהוא אמר לי לקחת כדור לפני שינה בערב (וגם לא כל יום) והוא יודע שאני נרדם רק בבוקר. האם זה בסדר? האם הקלנוקס יכול להשרות שינה בלילה ולפתור את הבעיה שאני נרדם רק בבוקר? אני חייב לציין שגם כשאני נרדם בלילה ופעיל בבוקר אחרי שאני קם (במאמץ רב) אני נשאר עייף ואני נרדם מייד כשאני חוזר למיטה וישן בלי בעיה עד הערב, חוץ מהצעקות. וגם, אני לא יודע אם זה משמעותי, אבל אני צועק משפטים מאוד ברורים , אני צועק אותם בחלום מתוך כעס , כמו "אמרתי לך לעזוב את היד" או "אתה טיפש ולא מבין בכלל.טיפש! טיפש!" אני פשוט מתווכח בצעקות עם מישהו בחלום וכולם שומעים. שמתי לב גם שאותו מישהו זה בד"כ קרוב משפחה שיש לי אגרסיות כלפיו אבל אני לא מעז להוציא את זה החוצה, האם זה יכול להיות קשור? אגב, הפגישות שלי עם הפסיכיאטר מאוד קצרות ולרוב אני לא מרגיש שאני מצליח להעביר לו את מה שאני מרגיש. כמו עכשיו עם הצעקות, רק אמרתי לו שאני צועק כבר כמה שנים אבל לא פירטתי כמו פה. תודה. חיים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחיים לגבי המירו

    דיכאון
    03/01/2009

    במינונים גבוהים מירו פחות מרדימה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה.

    חיים
    03/01/2009

    תודה על התגובה. העניין עם המירו הוא שחוץ מהעייפות הרגשתי מאוד לא טוב בזמן שלקחתי אותו. אני לא מדבר על הרגשה פיזית או תופעות לואי. הרגשתי כמו זומבי, שרק צריך לומר לי מה עלי לעשות כדי לעשות משהו, הרגשתי ממש זיפט. כאלו ירד מסך שחור על כל מה שהייתי עד עכשיו. כאלו קיבלתי איזה מכה בראש ושכחתי כל מה שידעתי וכל מה שהתנסתי בו. לבנתיים ירדתי מהמירו. אני גם לא מבין את הפסיכיאטר. הוא בעצמו רשמ לי 300 מג ונלה ובנוסף 30מג מירו. ובפגישה האחרונה הוא אומר לי ש300 מג ונלה זה יותר מידי לקחת עם מירו, וש 300 מג ונלה צריכים להספיק. אבל מלכתחילה באתי אליו עם 375 מג ונלה ומצב לא טוב. אחרי המירו המצב שלי נהיה הרבה יותר לא טוב. אגב, יש לך קישור או משהו לגבי מה שאמרת, שאוכל ללמוד על זה יותר? אני אודה לך מאוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה במצב שהמלטונין משפיע לא טוב

    אורי
    31/07/2010

    ניסיתי מלטונין בעבר, והכדור חיבל לי בשינה באופן מוחלט, לא הצלחתי לישון יותר משעה ורבע בלילה. הכדור לחלוטין לא סייע לי להירדם בלילה , אלה רק הרס לי את האפשרות של שינה ביום.
    מה עושים במצב כזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מלטונין ושיבוש השינה

    רותם
    04/02/2012

    היי,
    קיימת תופעת לוואי אפשרית לשל מלטונין, שבמקרה ולא ישנים בחושך מוחלט, גורמת להתעוררות כל שעה. כיסוי עיניים ממטוסים יפתור את הבעיה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לחיים

    עמית גרין
    01/08/2010

    חיים שלום,
    מציע לקרוא את הודעתה של דר' לוסטיג, רופאה פסיכיאטרית ומומחית ברפואת שינה. מעבר לכך, אני מציע לך לחזור לרופא המטפל להמשך טיפול תרופתי.

    עמית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד שאלה
    יעל
    21/12/2008

    אם חלק מהלילות אני יושנת טוב וחלק לא ממש- האם זה פוגע ביכולות קוגניטיביות לטווח הארוך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ועוד שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד תשובה

    ד''ר מיכל לוסטיג
    21/12/2008

    אין לי מושג האם זה פוגע ביכולות כאלה ואחרות ,תלוי מה מידת הפגיעה בשינה,
    שוב נדרשת בדיקה...
    בכל מקרה הפגיעה תהיה מיידית ולא לטווח ארוך

    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זו הבעיה..

    יעל
    21/12/2008

    היית אצל רופא שינה (בוולפסון) והם לא יודעים מה לעשות. מה את מציעה לי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תמיד ישנה אופציה נוספת לטיפול

    ד"ר לוסטיג
    21/12/2008

    נסי לפנות שוב, ואולי למקום אחר. רק אל תתייאשי ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות שינה
    יעל
    21/12/2008

    אני בת 23 וסובלת מאינסומניה כבר דיי הרבה זמן. הייתי במעבדת שינה והם לא מצאו בעיה פיזיולוגית כלשהי והציעו טיפול בSSRI. אני לוקחת טרזודיל שעוזר לפעמים ולפעמים פחות. יש ליליות שאני ישנה טוב ויש לילות שאני ישנה ממש מעט וזה נורא מקשה עליי לתפקד ביום שאחרי. אני ממש מיואשת ולא מוצאת פיתרון. כמה שאלות, אני לא בטחה שפה אפשר לענות לי עליהן אך אנסה.יש לציין שבעייתי אינה להירדם אלא בכך שאני קמה מוקדם מידי. התחלתי לעשות דיקור משם שאיני יודעת לאן עוד לפנות- האם זה טיפול שנחשב יעיל? האם אכילה בערך שעה לפני השינה יכולה לפגוע השינה? האם אכילת בננה לפני השינה עוזרת לישון? האם קפאין פוגע באיכות השינה או בהירדמות עצמה? כלומר, אם אין לי בעיה להירדם זה אומר שאני יכולה לשתות קפה (לא סמוך לשינה, כמובן, אך באופן כללי)? ובכלל, האם יש לך הצעות לאן עוד לפנות?? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נדודי שינה

    ד''ר מיכל לוסטיג
    21/12/2008

    יעל,
    ראשית קפאין פוגע גם ביכולת ההרדמות וגם באיכות השינה.
    שנית , תיתכנה הצעות והמלצות נוספות ודווקא כשהבעיה היא התעוררות מוקדמת איני בטוחה שדיקור יעזור.
    אני מציעה לך לפנות למכון שינה לשיחה עם רופא שינה , כדי להמליץ על טיפולים כאלה ואחרים נדרשת קודם לכן שיחה יותר מקיפה

    שיהיה חג שמח
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צרחות משינה וקושי להתעורר?
    בלה
    21/12/2008

    אני בת 30 ואני צורחת מתוך שינה, צרחות אימה. כשהייתי ילדה אמא שלי היתה מדליקה את האור ומעירה אותי, למחרת לא זכרתי כלום. לפני 10 שנים או יותר התעוררתי מהצעקות של עצמי ותמיד חיפשתי איך לפתוח את התריסים הייתי נאבקת בתריסים של החלון, לא מצליחה לפתוח עד שמישהו בא, מדליק את האור ואז נרגעתי. אני קלסטרופובית במידה מסויימת, וזו התחושה שאני מרגישה כשאני קמה מהצרחות של עצמי שאני סגורה ולא כולה לצאת. הצלחתי לפתור את הבעיה - אני ישנה עם תריס פתוח וכך נכנס מעט אור לחדר. האם יש קשר לקלסטרופוביה? האם זה מקור הבעיה? ושאלה נוספת בתחום השינה - אני לא מצליחה לקום בבוקר, לפעמים אני מכבה את השעון מתוך שינה ולא זוכרת, אני יכולה לישון 10-11 שעות, ואם אני ישנה פחות מ8 שעות, אני עצבנית, כואבת לי הבטן, סחרחורות... כשאני קמה בבוקר, גם אם ישנתי מספיק, אין לי תיאבון בכלל, הפנים שלי מאוד נפוחות למשך היום (העיניים במיוחד), האם קיים קשר בין 2 ההפרעות? תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    21/12/2008

    לא מסרת מספיק פרטים אבל לפי התיאור ייתכן שמדובר בביעותי לילה (night terrors). בדרך כלל זו הפרעה של גיל הילדות שחולפת ספונטנית עם ההתבגרות. יש מקרים בהם ההפרעה נמשכת גם בחיים הבוגרים.
    למיטב ידיעתי אין קשר לקלסטרופוביה.
    לגבי שאלתך הנוספת: ייתכן שאת מאותם אנשים שזקוקים לשעות שינה ארוכות במיוחד ולכן 8 שעות שינה הן חסך שינה יחסי עבורך.
    חסך שינה כרוני עלול להחריף את התופעה של ביעותי לילה.

    אני ממליצה לך לפנות לייעוץ פרטני במכון שינה כדי לנסות להגיע לשורש הבעייה ולטפל ככל שניתן.


    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    בלה
    21/12/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעלי סובל מהפרעה זו

    דורית
    29/12/2008

    אשמח אם תוכלי לאמר לי מהם סוגי הטיפול האפשריים בהפרעת שינה זו אם יש דרכי טיפול אפשריים שכאלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד"ר דליה שכטר
    29/12/2008

    מאחר שביעותי שינה היא הפרעת שינה לא שכיחה בגילאים המבוגרים, יש לבדוק אם אכן מדובר בהפרעה זו או בהפרעת שינה אחרת (כמו סיוטי לילה) ולהתאים את הטיפול. במקרים מסויימים טיפול תרופתי יעיל. כדאי לפנות לייעוץ פרטני במרפאת שינה. בברכה, ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולשה ועייפות הצילו!
    מאיה
    21/12/2008

    כבר למעלה משנה שאני עייפה באופן קבוע. לא משנה כמה אני ישנה בלילה (למרות שאני מתעוררת כפעמיים בגלל הילדה שלי שיונקת) אני עדיין קמה עייפה עם כאבי ראש וכאבים בידיים והרגליים ותחושה כללית גרועה!!! אני צריכה להחזיק את עצמי כל היום ולהמשיך לתפקד אך הכל קשה לי. יש ימים יותר טובים שבהם אני כן מתפקדת אבל יש ימים גרועים שכל דבר קטן מצריך ממני מאמצים. המון סחרחורות, כאבי רגליים וכאבי ראש וגם לחצים בחזה. המצב ממש מדכא אותי כי אני אוהבת להיות פעילה ולעשות דברים וכרגע אפילו הליכה קצרה מתישה אותי. אני מרגישה שחייבת לישון אך כשאני ישנה אני קמה עם תחושה יותר גרועה ממקודם. הבדיקות דם יצאו בסדר אני לקחתי ויטמין B12 ולוקחת מולטיוטמין כבר מס' חודשים וכלום לא עוזר. אני בתת משקל ומטופלת אצל דיאטנית אבל לא חושבת שיש לזה קשר כי מאז ומתמיד אני רזה מאוד. יש לי תחושה שלרופא אין הרבה מה לעזור לי ומפנה אותי לגסטרו/דיאטנית ועוד בדיקות שלא מוצאות דבר. מה עושים? מוכנה לעשות הכל כדי להחדיר לעצמי כוחות ולשוב לחיות כרגיל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חולשה ועייפות הצילו!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    21/12/2008

    ייתכן שהתשובה בגוף השאלה: את מתעוררת כפעמיים בלילה כדי להניק... לא כתבת כמה שעות את ישנה בלילה, כמה זמן אורכת כל התעוררות להנקה.
    שינה קטועה ולא מספקת היא אחד הגורמים העיקריים לעייפות במשך היום.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לכבוד ד"ר שכטר
    אהרון
    19/12/2008

    שלום, אני סובל מספר שנים מעייפות כרונית שמונעת ממני לעבוד או לתפקד בחיי היום יום, וגם מאינסומניה. עשיתי בדיקת שינה אך לא נמצאה בעיה ספציפית. רק נתנו לי קלונקס אך זה לא עזר לשינה. לאחר מכאן עשיתי בדיקת אקטיגראף ולפי כך קיבלתי מלטונין (5 מ"ג כל לילה) אך זה גם לא עזר לשינה שלי. אז מה שרציתי לדעת זה אם ידוע לך על עוד בדיקות או אפשרויות שניתן לבצע או לבדוק כגורם לבעיות השינה שלי ו\או לעייפות הכרונית? תודה רבה, אהרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לכבוד ד"ר שכטר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשןבה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    19/12/2008

    אתה מתאר גם אינסומניה וגם עייפות במשך היום ואני מבינה שאובחנה הפרעה בשעון הביולוגי ולכן נעשה ניסיון עם מלטונין.
    טיפול עם מלטונין לעיתים דורש ניסיונות חוזרים מבחינת זמן הנטילה, לעיתים שינוי במינון ולעיתים שילוב עם תרופות אחרות / חשיפה לאור בבוקר.
    אני מציעה לך לפנות לבירור נוסף ומפורט כדי לבדוק דרכי טיפול מתאימות.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עייפות כרונית
    שרון
    17/12/2008

    רציתי לשאול בבקשה לגבי עייפות , אני סובלת מעייפות כרונית ממושכת בשנה האחרונה זה החמיר, עברתי בדיקות שונות של דם נתגלה שיש לי חוסר בוויטמין d ערך 13 והמוגלובין 26 והשאר בסדר לטענת הרופא,גם אם אני ישנה הרבה כלומר יותר מ8 שעות עדיין אני מנומנמת כל היום איכות חיי מאד נפגמת ואני רוצה רק לישון ואני מחזיקה את עצמי ערה ממש בכח,ידוע לי שאני נוחרת ואני גם מרגישה שהשינה האיכותית והטובה היא לקראת בוקר מחמש לערך ,אני ממש לא יודעת ממה זה נובע, האם לפנות לבדיקת שינה? אני פשוט לא מתפקדת ותמיד נראית עייפה ,אודה לכם מקרב לב אם תוכלו לייעץ לי מה לעשות ,שרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עייפות כרונית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    17/12/2008

    אם נשללה בעייה רפואית פנימית שעלולה לגרום לישנוניות במשך היום, בהחלט כדאי לפנות למרפאת שינה לייעוץ!

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחשב וטלויזיה לפני השינה
    ירון
    16/12/2008

    האם צפיה בטלויזיה לפני השינה או עבודה על המחשב לפני השינה יכולים לגרום לקשיי הירדמות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחשב וטלויזיה לפני השינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    16/12/2008

    כן, בהחלט.
    למרות שעבור אנשים מסויימים טלויזיה היא "כדור השינה" הטוב ביותר.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הזעות לילה- מפחדת מאוד
    נינה
    16/12/2008

    אני בת 29, מזה כ-3 שבועות אני סובלת מהזעות לילה בכל לילה עד למצב שכל הבגדים רטובים לחלוטין ואני מתעוררת מקור ורטיבות, יש לציין שלא חם לי בלילה, וההפך אני אדם שלא מזיע כמעט כלל וסובל בד"כ מקור.. אני נוטלת גלולות דיאנה כ-5 שנים, ציפרלקס כ-8 חודשים, מעולם לא היו לי תופעות לוואי. אני שותה לפעמים מעט אלכוהול (1-2 פעמים בשבוע מקסימום), אולי משם יכולה לנבוע הבעיה. בדיקות כלליות שביצעתי היו תקינות. הרופא ציין שיש מעט חוסר בברזל. אין איבוד במשקל או כל תופעה אחרת מיוחדת, אני מתעוררת ללא יובש בפה, אני ישנה עם פה סגור ונושמת רגיל. במשך היום אני עירנית והכל רגיל. אנא ייעוצך, דעתך, לאילו כיוונים ניתן עוד לפנות, אני אובדת עצות.. האם זו עלולה להיות תחילתה של מחלה חסוכת מרפא? האם זה מאפיין של סרטן? האם זה מאפיין של מחלת הנשיקה? או של איידס?תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הזעות לילה- מפחדת מאוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    16/12/2008

    להזעות לילה יש אבחנה מבדלת ואת זקוקה לבירור רפואי מקיף.
    הזעות לילה במיוחד בפלג הגוף העליון עשויות להיות קשורות לתסמונת הפסקות נשימה בשינה: עפ"ר גברים בגילאי הביניים, בעלי עודף משקל, נוחרים ועייפים במשך היום. על פי התיאור שלך קרוב לוודאי שזו אינה בעייתך הרפואית.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכן

    נינה
    16/12/2008

    ההזעה היא בכל הגוף וגם בפלג התחתון, אם כך מה עלולות להיות הסיבות לפי השערתך המקצועית? רב תודות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    16/12/2008

    כמו שכתבתי להזעות ליליות יש אבחנה מבדלת החל מנטילת תרופות מסויימות, סוכרת, חרדה, שינויים הורמונליים ועוד.
    לעיתים גם אחרי בירור מקיף לא נמצא גורם.
    כמו שכתבתי בתשובתי הקודמת - יש לעבור בירור רפואי מקיף.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעה לטווח ארוך של שינה לא רצופה
    לימור
    14/12/2008

    ביתי בת השנתיים סובלת משקד שלישי ומתעוררת בכל לילה מדי כשעה. היא מבקשת בקבוק מים, שותה ונרדמת מיד. בשל ההתערורויות הללו, נוצר מצב שמזה כחצי שנה גם אני מתעוררת מדי שעה, נותנת לה מים וחוזרת מיד לישון. רציתי לברר האם השינה הלא רציפה שעוברת עלי עלולה לגרום לי נזק בלתי הפיך לטווח הארוך (מעבר לנזקים המיידים והחולפים שנוצרים כמו חוסר ריכוז).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    14/12/2008

    ראשית - האם בתך עברה בירור במכון שינה? האם נשללו הפסקות נשימה בשינה? אם לא - פני לייעוץ!

    שנית - שינה לא רציפה, ולמעשה חסך שינה כרוני עקב כך, אינה תורמת לבריאות טובה.. מעבר לעייפות שלמחרת.
    טפלי בבתך ובעייתך תיפתר גם כן.


    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות שינה?
    יעל
    14/12/2008

    בן זוגי סובל מהפרעת קשב קשה והיפראקטיביות. הוא נוטל ריטלין פעמיים שלוש בשבוע (בהתאם למידת הצורך שלו להיות מרוכז). בשנה האחרונה הוא מתעורר בלילה (שלוש או ארבע בבוקר) ולא מצליח לחזור לישון. מה עושים? האם יש קשר לריטלין? תודה יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות שינה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    14/12/2008

    לא בטוח. ריטלין רגיל הוא תכשיר קצר טווח ואני מניחה שבן זוגך אינו נוטל ריטלין לפני השינה...
    יקיצות כל כך מוקדמות וקושי להירדם שנית עשויים להעיד על מתח, דכדוך וכד'. כדאי לפנות לייעוץ בכיוון זה.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום