מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהעינת30/11/2008
שלום רב, האם ידוע לכן אם יש קשר בין הפרעות קשב וריכוז להפרעות שינה? כלומר, האם לאדם עם הפרעות קשב וריכוז יש סיכוי גבוה יותר לסבול גם מהפרעות שינה תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר30/11/2008כנראה להיפך! הפרעות שינה עלולות לתרום או לגרום להפרעת קשב וריכוז.
עייפות וישנוניות מכל סיבה (גם חוסר שעות שינה!) עלולות לגרום להפרעת זכרון, לקושי להתרכז ולתפקוד קוגניטיבי ירוד.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי שינהלאה25/11/2008
שלום, אני בת 21 ומזה שנה ומשהו יש לי קשיי שינה לסירוגין. זה התחיל בתקופת הצבא כאשר היה שבוע שלם שישנתי בו בין 2-4 שעות בלילה, ויום אחד פשוט נרדמתי מעייפות יתר וישנתי כמו שצריך. לאחר מכן זה חזר לי אחרי כמה חודשים, היה שבוע שלם שישנתי בו אולי 3 שעות, היו לילות שבכלל לא ישנתי, לא הצלחתי להירדם. לאחר מכן זה הסתדר. עכשיו עברתי לחול, התחלתי ללמוד וזה שוב חזר... או שאני לא מצליחה להירדם לילה שלם, אולי רק לקראת השעות 6-7 בבוקר, ואם זה סוף שבוע אז אני ישנה עד שעות ממש מאוחרות, 3 בצהריים נגיד... או שהשינה שלי ממש קלה ואני לא יודעת בכלל אם אני ישנה או לא... כרגע זה כבר שבועיים ככה, אתמול הלכתי לישון בשעה 1 ונרדמתי רק בשבע בבוקר... ניסיתי לנמנם קצת לקראת השעה 18:00 ולא הצלחתי להירדם שוב... אני הולכת לישון בידיעה שאני לא אצליח להירדם הלילה, אני כל הזמן חושבת על דברים ולא מצליחה לישון כמו שצריך, אני פשוט לא מסוגלת לשכנע את עצמי שהגיע הזמן לישון! אני כבר לא יודעת מה לעשות, זה ממש פוגע לי בתפקוד במשך היום.... מה אני יכולה לעשות נגד זה? כבר ניסיתי כל דבר אפשרי...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר25/11/2008נשמע שמדובר בנדודי שינה על רקע עוררות נפשית גבוהה, ובהמשך השינה עצמה כבר מעוררת חרדה ומתח (conditioned insomnia).
ייתכן שגם הרגלי השינה שלך תורמים לנדודי השינה (אני כותבת את זה לאור האיזכור של ניסיון להירדם ב-18:00.. ניסיון לא מוצלח במיוחד!).
יש צורך בייעוץ פרטני על מנת להתאים טיפול אופטימלי.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיים בהרדמותדניאל24/11/2008
שלום, אני בת 22, וכבר שנה וחודשיים יש לי נדודי שינה שמתבטאים בקשיי הירדמות, עד למצב בו אני לא ישנה לילה או שניים ברצף (לפחות פעמיים בשבוע אני מדלגת על לילה וערה יומיים ברצף). כמו כן, שמתי לב שגם כשאני נרדמת, זה רק כאשר השמש זרחה כבר (7-8 בבוקר), וכמעט אף פעם לא במשך הלילה עצמו. אני נרדמת רק כשהגוף שלי לא מחזיק יותר מעמד, ואז זה שינה ארוכה (12 שעות בערך). לפני כשנתיים סבלתי מתקופה של דיכאון, ואני סבורה שאולי הבעיה נובעת מלחצים וכו', אך מצד שני גם בתקופות שאני רגועה והכל בסדר- עדיין איני מצליחה לסדר את בעית השינה. במשך בתקופה התוארת, היו שבועות אחדים בהם הסתדרו לי שעות השינה, אך מיד לאחר שבוע- שבועיים חזרה הבעיה שוב. ניסיתי כבר הרבה שיטות להרדם, או להרגע לפני השינה כדי להתעייף, כולל טיפול תרופתי, אך עד עכשיו ללא הצלחה... הבעיה היא בהרדמות עצמה, בשכנוע הגוף שלי שזה הזמן לישון, ולא בשינה עצמה אני מאמינה. אשמח אם תוכלי לייעץ לי, דניאל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר25/11/2008
הסיבות השכיחות לנדודי שינה הן מתח, חרדה, דיכאון אך לעיתים גם בחלוף הגורם הראשוני נותרת הפרעת שינה מותנית. במקרה שלך מדובר בנדודי שינה כרוניים וניסיונות טיפוליים בעבר ולכן קצת קשה לייעץ במסגרת הפורום.
אני מציעה לך לפנות לייעוץ פרטני במכון שינה כדי לאבחן את בעייתך ולהתאים טיפול אופטימלי.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדינה23/11/2008
שלום רב, לאחרונה התחלת לעשן גראס כמעט כל ערב, האם ידוע לכם במקרה מהי השפעת הגראס על השינה? האם היא נהית יותר טובה או פחות טובה? ומה עם החלומות? נראה לי שלאחרונה אני חולמת פחות. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סמים
ד''ר מיכל לוסטיג24/11/2008כל הסמים כולם פוגעים בשינה-אם במבנה השינה, אם בעוררות, וכו.
גראס עלול לעורר.
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תקופות של סיוטים וחוסר מנוחהלילך20/11/2008
שלום, יש לי תקופות של כמה ימים רצופים של סיוטים וחוסר מנוחה בלילה, התקופות האלה הם בדרך כלל פעמים בחודש במשך כ5 ימים. אני קמה מאוד מאוד עייפה אחרי מאמצים רבים להתעורר. אני מרגישה שכאשר השעון מעורר מצלצל, עוד לא הצלחתי בכלל לנוח ואני באמצע חלום. תמיד קשה לי להתעורר, אבל בתקופות של הסיוטים, אני מרגישה שרק נרדמתי שהשעון מצלצל, ושאני נמצאת בחלק העמוק של השינה. קשה לי מאוד לתפקד בצורה כזו, אני חיה עייפה... אשמח לקבל תגובה. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללילך
ד''ר מיכל לוסטיג20/11/2008האם הימים האלה במהלך החודש קשורים לזמן הביוץ או זמן המחזור?תקופות אלה במהלך החודש לעיתים מלוות במתח, חוסר מנוחה אי שקט. .
האם את נוטלת תרופות כלשהן?
האם קשור למצבים לוחצים בחיי היומיום?
אני שואלת שאלות אלה על מנת שתבחני את עצמך ובהתאם לכך ניתן יהיה להתקדם.
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד''ר מיכל לוסטיג
לילך20/11/2008קודם כל תודה רבה שענית לי כל כך מהר. כן, בדרך כלל אני מרגישה הרבה מאוד קשר בין הפרעות השינה שלי למחזור. הכי קשה לי לפני המחזור. הייתי יכולה בתקופה הזו לישון במשך שבועיים אם לא הייתי מכריחה את עצמי לקום. אני לוקחת סיפרמיל 20 מ"ג כבר שלוש שנים, היו לי תקופות של דיכאון אחרי שהתגרשתי והייתי צריכה גם לקחת את התרופה, וגם טיפול של פסיכוטרפיה. אני מרגישה שאף אחד לא מבין עד כמה עניין השינה אצלי כל כך חשוב, הרופאים תמיד התייחסו אליי כאל מקרה "קל" יחסית למטופלים אחרים, ולא נתנו לעניין השינה שום חשיבות. רק נתנו לי מרשם של לוריבן, שחוץ מלהרדים אותי יממה לא שיפר כלום ואז הפסקתי. אני גם נורא סובלת מבחינה נפשית לפני המחזור, החיים שלי הופכים לכמעט בלתי נסבלים, ואפילו שאני מודעת לזה ומנסה להיות יותר חזקה מההורמונים, בדרך כלל מוצאת את עצמי נלחמת נגד תחנות רוח... בקשר לשינה, האם יש לך הצעה בשביל שאוכל לשפר אותה ולקבל מנוחה אמיתית בלי להתעורר כל פעם באמצע החלום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלילך
ד''ר מיכל לוסטיג24/11/2008עכשיו את פורשת את הדברים.
הכי פשוט לאמר זה שיש לך תסמונת קדם וסתית שמביאה גם להפרעות שינה.
וזה נכון
אבל אני חושבת שבמובן הנרחב יותר אז זקוקה למנוחה.
אז ניתן לשקול החלפת הציפראמיל ואכן זה יכול לעזור, מה גם שהציפראמיל לעיתים עלול לעשות עוררות יתר.
אבל בבסיסו של עניין לדעתי (ואני חושבת שגם לדעתך) הטיפול צריך להיות נרחב יותר לא נקודתי . ולמרות שכבר עברת פסיכותרפאיה יתכן ויש מקום להמשך . ואת כל המבט הפנוראמי כדאי שיעשה ביחד אתך פסיכיאטר
על מנת שתוכלי למצוא מנוחה
בהצלחה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיתוק שינהלילך16/11/2008
לפי מאמרים שקראתי הבנתי ששיתוק שינה מיתרחש שיושנים על הגב שאלתי היא למה? ואם אני אשן על הבטן או על הצד אין סיכויי לחוות שיתוק שינה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין קשר בין שינה על הגב לשיתוק שינה
ד''ר מיכל לוסטיג16/11/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת MSLTדנה לנקין11/11/2008
מהי בדיקת MSLT וכיצד היא נבדקת? תודה דנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר11/11/2008MSLT=Mean Sleep Latency Test
לאחר לילה של שינה במכון השינה, נערכות 5 בדיקות, כל שעתיים ( מ-09:00 או 10:00), בהן הנבדק נכנס למיטה וניתן לו ניסיון של 20 דקות להירדם.
אנחנו בודקים תוך כמה זמן נרדם ואם גם היה חלום.
התוצאה: ממוצע של הזמן בו הנבדק נרדם בכל הניסיונות.
מקווה שברור.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי הירדמות, יקיצות רבותענת09/11/2008
שלום לכן, בת 66. ברקע CLL ללא טיפול. בשנים האחרונות מתקשה להירדם ומתעוררות פעמים רבות בלילה. לפעמים לוקחת ואבן כאשר אני מתקשה להירדם. השאלה: האם ומה היא מידת ההתמכרות לכדורי הרגעה או שינה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר09/11/2008בנטילת כדור ואבן מדי פעם (פעמיים-שלוש בשבוע) לא צריכה להיות בעייה. בנטילה מדי לילה אכן לעיתים מתפתחת סבילות כך שיעילות התרופה פוחתת.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחצי כדור
ענת09/11/2008תודה רבה על התשובה המהירה שמתאימה לי. ועוד שאלה: האם לחצי כדור כמו וואבן יש איזו שהיא השפעה על הקלה בהירדמות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד"ר דליה שכטר09/11/2008בהחלט ייתכן שיש תגובה טובה לחצי כדור בלבד. יש הזקוקים למינון נמוך ויש הזקוקים למינון גבוה יותר. בברכה, ד"ר דליה שכטר-עמיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ענת09/11/2008הלוואי וכל מנהלי הפורומים היו כמותך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 60 לא יושנת טובאניטה06/11/2008
אימי בת 60 ולא יושנת טוב בלילות......לפעמים לא מצליחה לישון או שמתעוררת הרבה....היא לוקחת סרוקסט 20 מג וכמו כן תרופה לסוכרת.....מה היא יכולה לעשות כדי לישון טוב יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר06/11/2008אין בידי את מלוא הנתונים. האם אמא נוטלת סרוקסאט בגלל דכאון? חרדה? האם הטיפול יעיל? האם הפרעת השינה החלה עם נטילת הסרוקסאט? האם לפני כן?
אני ממליצה להתייעץ עם פסיכיאטר.
אגב, כדאי ליטול את הסרוקסאט בבוקר - אם איננה נוטלת כך.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחשב בחדר ילדיםענבר05/11/2008
ברצוני לדעת האם מחשב בחדר ילדים עלול לגרום להפרעות שינה או לאיזשהו הפרעה אחרת? האם קיימת עדיפות לכך שהמחשב לא יהיה בחדר בו הילד ישן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר05/11/2008אם המחשב כבוי כך שאין רעש או אור בחדר איני רואה מדוע יגרום להפרעת שינה.
ההתלבטות אם זה המקום הנכון למחשב היא יותר התלבטות ערכית, לדעתי.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית נחירותענבל05/11/2008
שלום, יש לי חבר וכל לילה לקראת השעה 3/4 לפנות בוקר הנשימות שלו מתחילות להיות כבדות והוא נוחר מאוד חזק - ואני מוצאת את עצמי מתהפכת מצד לצד ולפעמים גם יוצאת מהחדר וישנה בסלון. זה ממש מפריע לשנינו - מה ניתן לעשות כדי לטפל בבעיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נחירות
ד''ר מיכל לוסטיג05/11/2008ראשית יש לבדוק האם הנחירות הנן נחירות בלבד או מופיעות כחלק מהפרעת נשימה בשינה. לשם כך יש לבצע בדיקת שינה במעבדת שינה. במידה ומדובר רק בנחירות במידה סבירה ההתערבות הנה מקומית על ידי רופא אף אוזן גרון. במידה והנחירות מלוות הפרעת נשימה בשינה יש להתייחס לבעיה ברצינות יתר היות והיא מהווה גורם סיכון למחלות אחרות
פעמים רבות הן הנחירות והן הפרעות הנשימה הנרחבות יותר בשינה נובעות מעודף משקל. פעמים אחרות ממבנה ראש-צוואר מסויים ..
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר מיכל
לירון13/11/2008אני חושבת שכדי שאנשים אילו ינסו לפנות לכיון התקן דנטלי אני בעלת התקן ואני מרוצה מאוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתקן דנטלי נגד נחירות
נורית16/11/2008האם ההתקן הדנטלי נרכש/מותקן אצל רופא שיניים ? היכן ניתן להשיג התקן כזה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר16/11/2008התקן דנטלי מותאם ע"י רופא שיניים.
פני למכון לקבלת מידע נוסף.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתקן דנטלי
ירון13/12/2008ראיתי שבהדסה אופטימל בת"א ובירושלים מצעים התקן דנטלי או התקן בשילוב עם פרוצדורות כירורגיות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנ"צ ומלטוניןדביר04/11/2008
שמעתי שהגוף מפריש מלטונין לפני שנת הלילה. האם הגוף מפריש מלטונין גם לפני שנת צהריים או לפני נמנום בצהריים (אני נח בצהריים אבל לא נרדם)? איך אפשר להגמל משנת צהריים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר04/11/2008אין עלייה ברמת המלטונין בצהריים.
הקשר בין שינה ומלטונין מורכב.
בצהריים יש ירידה פיזיולוגית נורמלית ברמת העירנות ולכן יש רצון לנמנם. הנטייה לנמנום גוברת אם יש חסך שינה, מיעוט שעות שינה, בלילה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוקח לי הרבה זמן להירדםאייל04/11/2008
שלום, אני בן 20, בצבא, ובחודשים האחרונים (בערך 6-7 חודשים) קשה לי להירדם. לא חשוב אם בצבא או בבית. לרוב לוקח לי איזה שעה עד שאני נרדם, במקרים לא טובים גם שעתיים, וכבר קרו כמה פעמים שלא הצלחתי להירדם בכלל, אבל כשאני נרדם אז אני ישן 9 שעות, למרות שכשאני בצבא אז יוצא לי לישון פחות (בין 4 ל 9 שעות). יש כמה דברים שלדעתי גורמים לזה ואני מתחיל לתקן. דבר ראשון זה שאני הולך לישון בסביבות 4 לפנות בוקר וקם בסביבות 1 בצהריים, ולכן אני מתחיל לנסות ללכת לישון ב 12 בלילה. דבר שני זה כל מיני מחשבות דיכאוניות שיש לי, אבל זה ירד הרבה מאז שהתחלתי לעשות ספורט באופן קבוע, ודבר שלישי זה שהיתי רגיל לאכול חצי שעה-שעה לפני שאני הולך לישון וגם את זה אני מתקן. אני צימחוני כבר 15 שנים (גם לא דגים) אבל לא נראה לי שזה קשור כי דווקא שמעתי שמי שלא אוכל בשר נהיה עייף, שזה אמור להיות טוב, אבל החלטתי להתחיל לקחת אומגה 3 כי שמעתי על זה דברים טובים. אני מחפש מאכלים שמכילים דברים שיוכלו לעזור בבעיה. לדעתי הבעיה העיקרית שלי זה שאני חושב יותר מידי ולכן אני לא מצליח להירדם. לפעמים אני מנסה לחסום כבר את המוח שלי מלחשוב על דברים ע''י זה שאני מציב "מסך לבן" בדימיון ומנסה לא לחשוב על כלום חוץ מזה, אבל לרוב זו מלחמה שלא עובדת. סליחה על ההודעה הארוכה ואשמח לתגובה. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תארת את הבעיה, אבחנת והצעת לעצמך
ד''ר מיכל לוסטיג04/11/2008טיפול , וכולם נכונים
אז מה השאלה?
השאלה שיש לי אליך היא איך זה שבצבא אתה יכול להרשות לעצמך להתעורר ב1300?
(:
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורי שינה מקטגוריית BARsאריה04/11/2008
נכון להיום אני מטופל בנוקטורנו 7.5 מ"ג,והייתי רוצה כדור יותר חזק,שאינו משתייך לקבוצת הבנזודיאזפינים. 1. הייתי רוצה לדעת האם ה-LUNESTA כבר אושר לשימוש בישראל,והיכן ניתן לרכוש אותו? 2. במידה ולא ,האם יש לך הצעה לכדור אחר שנמכר בארץבעל מאפיינים דומים,אשר ההשפעה שלו הינה לטווח של 6-8 שעות לפחות (מלבד הנוקטורנו והסטילנוקס). כמו כן אינני מעונין בהמלצה על כדור מתוך הקבוצה שאליה משתייך הרמרון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר04/11/20081. לונסטה אינו משווק בארץ, עדיין.
2. אינני מכירה תכשיר אחר דומה לנוקטורנו, בארץ. אגב, טווח ההשפעה של סטילנוקס קצר מאוד - כשעתיים בלבד.
3. כדי להמליץ על טיפול מתאים יש לדעת קצת יותר על נדודי השינה, מאפיינים, גורמים אפשריים, משך, מצב רפואי כללי, תרופות שאתה נוטל ועוד ועוד. בכל מקרה, הפורום אינו המקום להמלצה על תרופה ספציפית!
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות שינה בילד בן 9.5ריקי03/11/2008
שלום רב, אני חוששת שבני בן ה- 9.5 סובל מהפרעת שינה - השינה שלו קלה, הוא מתהפך ומשמיע קולות כל הלילה, מתעורר פעמים ספורות במהלך הלילה ומקיץ משנתו מוקדם בבוקר. אציין שהוא אובחן כ- ADD ומטופל בשעות היום בריטלין (השפעתו מתפוגגת בשעה 14:00). נראה לי כי הבעיה החריפה עם השנים כי לאחרונה שמתי לב שזה קורה לעיתים תכופות מאוד והוא אף מתלונן על עייפות ותשישות במהלך היום והערב. אני מעוניינת להמשיך ולבדוק את הנושא ולטפל בבעיה, אם יהיה צורך. אבקש את הנחיתך/ עזרתך כיצד עליי להמשיך מכאן והאם לדעתך יש כאן אכן סימנים של הפרעת שינה? תודה רבה מראש, ריקי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר03/11/2008לאור מה שכתבת אני ממליצה לבקש הפנייה לבדיקה במכון שינה.
הפרעות שינה עלולות לגרום לתמונה דמויית ADD.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה. אני אקבע תור במרפאה.
ריקי03/11/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

