מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מעבדת שינה ד"ר דליה שכטריורם17/01/2009
אני אמור לעבור בדיקה במעבדת שינה לשאלתי האם תצאות הבדיקה מעוברות לגורם כל שהוא [ כלומר למכון בריאות של משרד הרישוי ]. ואם לא באיזה מצבים המידע מועבר . כלומר יש מצבים שהמכון עלול לקחת רישיון נהיגה,אני סובל מנחירות ויקצות בלילה. הרבה תודה ד"ר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר18/01/2009מכון השינה אינו לוקח רשיון נהיגה.
בכל הקשור במצבים רפואיים ורשיון נהיגה המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא הגוף המטפל.
אתה מקבל את תוצאות הבדיקה.
במצבים רפואיים מסויימים (ולא רק הפרעות שינה) חלה על הרופא המטפל חובת דיווח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. במקרים אלו מיידעים את הנבדק על כך.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות שינהרחל16/01/2009
לפני מספר חודשים ישנתי שעות מועטות כאשר התעוררתי בכל אותם פעמים לא יכולתי לישון שוב,בשבוע האחרון אני לא מצליחה לישון כלל למרות כל הנסיונות ,לציין אני בת 50 ,קשה לי להתמודד פיזית עם המצב גופי מותש עקב חוסר בשינה,חוסר ריכוז חוסר יכולת לקרוא וכאבי ראש טורדניים פוגעים בי לבצע חיי שיגרה תקינים,מה עליי לעשות..תודה רחל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל מעבר?!
ד''ר מיכל לוסטיג17/01/2009עושה לנו שמות ובינהם גם הפרעות /נדודי שינה. היום גם גניקולוגים מעדיפים שמוש בתרופות ממשפחת התרופות המשפיעות על הסרוטונין על פני מתן הורמונים.
זו היתה האסוציאציה הראשונה שלי אך בעצם לא מסרת כל פרטים על עצמך-האם את בעודף משקל? נשים בגיל מעבר והלאה ,בעיקר עם עודף משקל חשופות להפרעות נשימה בשינה ויתכן וניתן לשייך לכך גם את כאבי הראש שלך.
האם את לוקחת תרופות כלשהן, האם את עוברת תקופת מתח שבהחלט יכולה לשבש את השינה?
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך אפשר לקבל סורטונין טבעי
סאי12/03/2009איך אפשר לקבל סורטונין טבעי שהוא לא משוקולד????????? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדאי להתייעץ עם דיאטן/נית!
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/03/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת שינה - נוגדי דיכאוןמור14/01/2009
מטופלת ברסיטל 30 מ"ג. בת 59. לא מצליחה להירדם ואם כן אז לזמנים קצרים. כל הירדמות כרוכה במאמץ ענק שפג מהר. מה הפתרון אם יש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיי הרדמות
ד''ר מיכל לוסטיג14/01/2009שלום,
קשיי הרדמות יכולים להיות כחלק מהפרעת הדיכאון שלא החלימה עדיין לחלוטין. כחרדה משנית שפתחת מכך שלא תרדמי, ו/או כתופעת הלוואי של הרסיטל.
אם כך אני מציעה לך , ראשית לקחת את הרסיטל בבוקר, לשקול עם הרופא המטפל בך להעלות את מנון הרסיטל ונוסף להשתמש בכללים של הגיינת שינה הכוללים המנעות משהייה במיטה מעבר ל20 דקות במידה ואינך נרדמת, המנעות מספורט כ4 שעות לפני ההליכה לשינה, המנעות משמוש במשקאות מכילי קפאין בעיקר בשעות הערב. שימוש בטכניקות הרפיה.
בהצלחה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא זוכר חלומותישראל12/01/2009
שלום! אני בן 18, ומשתמש רוב שעות היום במחשב חזרתי בשאלה לפני 3-4 שנים עד אז לא ידעתי מה זה מחשב או בכלל סרטים ולכן כשהתחלתי להכיר את העולם נכנסתי יותר מידיי וכבר 2-3 שנים שאני רואה סרט/פרק סדרה לפני השינה כמעט כל יום!! ומאז, אני לא זוכר את החלומות שלי כמה פעמים שהייתי עם חברים ועישני ג'ויינט, השינה אח"כ היתה שינה מאוד טובה ועמוקה, ובבקור הייתי בשמים! :) וזכרתי חלומות! אשמח לדעת מה גורם לשכיחת חלומות? ומה יש בגראס/ חשיש שעושה את השינה טובה כל כך ובכלל האם יש תחליף טבעי!! לזה?! תודה רבה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר12/01/2009רובנו לא זוכרים חלומות בדרך כלל ואין עם זה שום בעייה.
גראס עשוי לשפר את השינה במקרים מסויימים אבל מאחר שמדובר בסם ויש גם תופעות לוואי בשימוש ממושך ברור שזה לא מה שאני ממליצה עליו..
תקפיד על היגיינת שינה טובה ותזכה בשינה טובה! (אם אתה מול המחשב שעות רבות, חפש בגוגל מה זה אומר "היגיינת שינה").
לילה טוב.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעובדה שאינך זוכר חלומות אינה אומרת
ד''ר מיכל לוסטיג12/01/2009שאינך חולם
לשנת החלום תפקיד חשוב בתהליכים רבים ואני מניחה שאתה אכן חולם.
לרוב אנו זוכרים את החלום האחרון שחלמנו בעיקר אם התעוררנו בסמוך לשלב החלום.
ישנן סיבות רגשיות לכך שהנפש אם נקרא לה כך , "בוחרת" שלא לזכור את החלום שתכניו לעיתים נוטלים את המציאות של חיינו ומסתתים אותה בדרך אחרת.
בתהליכים טיפוליים פסכיותרפאיים ניתן לעיתים לשפר את זכרון החלום ולנסות להתחבר למשמעותו.
אין חובה בזכרון החלום על מנת לקבל את מה ששנת החלום נותנת לנו
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההנח מחברת ועט ליד המיטה ורשום תוכן
זיגמונד פרויד17/01/2009הנח מחברת ועט ליד המיטה ובכל פעם שתתעורר תרשום את תוכן החלום. במהרה תגלה שאתה כן זוכר חלומות פרויד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך לערנות פתאומית במיטהמור12/01/2009
טלויזיה אני רואה בסלון ונרדמת כמו תינוק . עוברת למיטה לישון ומיד הראש מתעורר לגמרי. מתישבת לקרוא במחשב כמו שקוראים ספר ונרדמת יפה מאד. מכבה את האור ומנסה להמשיך לישון ושוב הראש מתעורר לחלוטין. וחוזר חלילה עד השעות הקטנות של הבוקר. פעם בכמה ימים לוקחת כדור לעזרה.מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר12/01/2009את מתארת למעשה אינסומניה פסיכופיזיולוגית, או אינסומניה מותנית. ההתנייה היא כזו שהמיטה כבר אינה קשורה בשינה!
טיפול מומלץ הוא טיפול התנהגותי-קוגניטיבי. חפשי פסיכולוג שעוסק בשיטת טיפול כזו.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות כרוניתבעשט11/01/2009
הייתי במעבדת שינה ושם הראו תסמינים שאני נוחר כמו נגריה והפסקות נשימה קלות מתברר שיש לי גרון קטן וקושי לנשום בלילה מה היית ממליצה לי לעשות האם יש פתרון או איזה ניתוחח כלשהו ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נגריה (:
ד''ר מיכל לוסטיג12/01/2009עוצמת הנחירות אינה אינידקציה בהכרח לבעיה רפואית אלא "קוסמטית" משך זמן הנחירות מתוך כלל השינה יכול לרמז על בעיה נשימתית בשינה.
בכל מקרה בשאלתך חסרים פרטים מרובים באשר לכלל תוצאת הבדיקה האם נמצא כי אתה סובל מהפרעות נשימה בשינה ? האם מדובר בנחירות בלבד? האם ישנה הפרעה אחרת?
בכל מקרה מומלץ לבקש שיחת רופא במכון בו נבדקת עם תוצאות הבדיקה שלך
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם אושרה התרופה פרוביג'יל בסל הברי
רוני לימור04/04/2009האם אושרה התרופה פרוביג'יל בסל התרופות לטיפול בחולי עייפות כרונית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 10 שעות שינה ושינה מאוחרתעומר דגן09/01/2009
שלום רב, אני בן 28, וישן המון. אני זקוק ל 10 שעות שינה בשביל להתעורר ביקיצה טבעית ובהרגשת עירנות. 1. האם זה נורמלי? דבר נוסף, עוד מילדות, החל מרדת החשיכה אני מרגיש הרבה יותר נעים, את הבקרים אני ממש שונא. ולכן אני הולך לישון באיזור 2 AM עד 12 בצהריים. הייתי מעוניין להתחיל ללכת לישון יותר מוקדם (כי אני אוטוטו אני מתחיל לימודים, כך שעלי להתעורר ב AM 7, וללכת לישון ב 9 PM ). 2. איך עושים זאת? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שניים
ד''ר מיכל לוסטיג12/01/2009ממוצע השינה לאדם בוגר הנו 7.5 שעות. עם זאת ישנם כאלה הנזקקים לפחות שעות ואחרים ,שאיתרע מזלם, נזקקים ליותר שעות שינה. יתכן ואתה נמנע על אלה . במידה ומשך שעות השינה הנדרשות מפריע לתפקודך ולמטלות היומיות ניתן לפרקים להשתמש בתרופות שיעזרו להתגבר על הצורך הנל.
התאור הנוסף שלך מרמז על הפרעה בתזמון שינה מסוג נדחה. ובמילים אחרות שעון ביולוגי דחוי.
על מנת לאשש את ההשערה ובהמשך להתאים טיפול, באם תרצה, ושוב אם זה מפריע לתפקודך,
פנה למכון שינה ,הבדיקות תומלצנה ובהתאם לתוצאות, הטיפול.
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש לי הפרעת שינה???שגית08/01/2009
שלום לכן אני במשך שנים ארוכות מתעוררת במהלך שנת הלילה , לעיתים פעם אחת ולעיתים יותר (עד 3-4 פעמים בלילה). אני קמה לשירותים וחוזרת מיד לישון ואף נרדמת בקלות יחסית. לעיתים אני מרגישה שאני מתעוררת מחלומות (חלומות טובים ,אגב. אינני סובלת מביעותים). אבל ,לעיתים, כשאני מתעוררת פתאם אני לא יודעת להסביר את הסיבה לקימה שלי במהלך הלילה. אני מרגישה ,שבגדול, אני ישנה מאד טוב ואני מלאת אנרגיה במהלך היום. ולמרות הכל, אני יודעת שמה שאני מתארת הוא יוצא דופן. למה זה קורה והאם ניתן להפסיק זאת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה הבעיה?
ד''ר מיכל לוסטיג12/01/2009התעוררות בלילה היא טבעית. במידה ואת נרדמת מיד, מרגישה רעננה בבוקר ותפקודך תקין, איני רואה את הבעיה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה :)
שגית12/01/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערנות פתאומית המיטהרינה08/01/2009
גיל - 60 אני יכולה להירדם מצוין לפני הטלויזיה או עם המחשב הנייד במיטה אבל ברגע שאני מכבה את האור ומנסה להירדם מתוך העייפות הראש פתאום מתעורר וזה נימשך שעות. נרדמת בבוקר מצוין וקמה מאד מאוחר. ממש מפריע לי ומשבש לי את אורח החיים. האם יש פתרון מעשי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר11/01/2009אפשר לנסות, על ידי שינוי הרגלי השינה.
שעות שינה קבועות, כולל יקיצה בשעה סבירה בבוקר, גם אם קשה בהתחלה.
בלי טלויזיה ובלי מחשב במיטה.
להיכנס למיטה כאשר מוכנה לישון, אפילו בשעה מאוחרת מהרגיל, במכוון.
ללא קפאין מס' שעות לפני השינה.
תרגול טכניקות הרפייה לפני השינה.
בהצלחה.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי בהתעוררותשירן08/01/2009
שלום, אני לא יודעת אם זה קשור להפרעות שינה, אבל אשמח אם תוכלו לענות לי. אין לי בעיות להירדם, אני ישנה טוב, ויכולה לישון גם הרבה שעות בלי להתעורר. אני ישנה חזק ולרוב לא מתעוררת מרעשים. הבעיה שלי היא שהרבה פעמים אני לא מצליחה להתעורר בבוקר. אני מכוונת כמה שעונים, שמה על נודניק, ניסיתי כמה סוגים. אני פשוט לא קמה. לפעמים אני מגלה שכיביתי אותם, ואני בכלל לא זוכרת אח"כ, למרות שאני שמה אותם רחוק מהמיטה. ולפעמים אני פשוט מכבה וחוזרת לישון למרות שאני צריכה לקום. אין לי בעיה של עייפות כי זה תמידי, גם אם אני ישנה הרבה שעות. אני מאחרת להרבה דברים, ומרגישה חוסר אחראיות. האם בעיה מוכרת? איך ניתן לטפל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר11/01/2009קושי לקום בבוקר עלול לנבוע ממחסור כרוני בשעות שינה (מספיק מיעוט שעות שינה במהלך 2-3 לילות בשבוע); מהפרעה בשעון הביולוגי של שינה- עירות; מהפרעת שינה ראשונית.
פני לייעוץ במרפאת שינה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולכת ומדברת בלילהמירב08/01/2009
שלום שמי מירב שמואלי ואני סובלת מזה שנים מהליכת לילה, דיבור ופחדים. לעיתים בלילה אני מחליטה שיש במיטה אחד הילדים מהמשפחתון שלי ואז אני מסתערת על בעלי כל פעם שלא יזוז או לחילופין אני נתקעת על יד הקיר ומחפסת שם משהוא ברצינות רבה לעיתים אני מרגישה שאני לא בסדר אך לא מצליחה להשתחרר מההרגשה שמה שאני חושבת זאת לא המציאות. פעם אחת אפילו קמתי מהמיטה לקחתי את הסמיכת קיץ הצלפתי בה בבעלי התעוררתי רק אחרי שבעלי המבוהל קם תפס אותי ומשך אותי למיטה. בבוקר אני איפה ומותשת מארועי הלילה. שאלתי היא האם יש לזה טיפול? תודה מירב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר08/01/2009אני מאוד ממליצה לך לפנות לבירור במכון שינה!
ניתן לעזור במקרים כמו שתארת.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות תמידית - בבקשה עזרהאלעד08/01/2009
שלום, עוד מספר ימים אני בן 26, גובהי 173 ומשקלי כ 68 קילוגרם. הבעיה: אני מאוד עייף במהלך היום, אני ישן לכאורה מספיק שעות(, לא פחות מ 7) אך בכל זאת עייף, לעיתים עד כי חוסר תפקוד. אני עובד במחשבים (לא עבודה פיסית), עושה ספורט פעם-פעמיים בשבוע, התזונה שלי היא ארוחה ראשונה ב 12 בצהריים (די גדולה, בד"כ בשר, מרק , ירקות, וקצת פחממות) ועוד ארוחה בערב. עשיתי בדיקות דם, וברזל וכל מה שצריך והתוצאות תקינות. מה לעשות? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר11/01/2009ראשית, נהל רישום של שעת ההליכה לישון ושעת הקימה במשך שבוע וכך תוכל לדעת אם אתה באמת ישן מספיק שעות.
שנית - לא כתבת דבר על איכות השינה שלך (התעוררויות, נחרות, תנועתיות וכד'). ייתכן שקיימת בעייה בתהליך השינה עצמו.
אני ממליצה לך לפנות לייעוץ במכון שינה ובמידת הצורך תעבור גם בדיקת שינה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התרופה פרוביג'יל-נגד עייפותמשה07/01/2009
אני בן 53 ,סובל מעודף משקל (89)ויתר לחץ דם מטופל בכדורים.אובחנתי במעבדת שינה בשערי צדק עקב נחירות ועייפות במשך היום -עם הפסקות שינה -דום שינה חסימתי לילי בדרגה בינונית. הוצגה לי מסיכת שינה-שלאנראית שתאפשר לישון. הוצע לי במרפאה פרטית ניתוח בגלי קול לחיתוך ענבל,וטיפול לחייך ולקונכיות-אך אין ביטחון להצלחה -ובעייה עם ניתוח. בקיצור שמעתי לאחרונה על התרופה שבנדון -שמתאימה במקרים כאלה ופותרת מבחינתי את עיקר הבעיה-עייפות ותאפשר לי לצאת ממעגל העייפות-חוסר אנרגיה לספורט-אוכל -משקל... האם התרופה בעיקרון מתאימה?לאיזה רופא אני צריך הפניה שיתן את התרופה שכעת בסל. בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר07/01/2009התרופה לא מתאימה לך - לא בעיקרון ולא למעשה!
יש לך מחלה שנקראת תסמונת הפסקות נשימה בשינה. זו מחלה שתורמת להתפתחות מחלת לב, שבץ מוחי, עלולה לגרום לבעיות באיזון ל"ד ואף להתפתחות סוכרת.
העייפות במשך היום היא רק סימפטום נילווה של השינה הלא תקינה.
לכן, צריך לטפל במחלה היסודית! והטיפול הטוב ביותר - מכשיר CPAP ואני ממליצה מאוד לעשות ניסיון רציני עם טיפול זה. הפחתה במשקל גם כן מהווה סוג של טיפול אם כי לא פשוט. ניתוח בא בחשבון בחלק מהמקרים.
בזה שתיטול פרוויג'יל ואולי תהיה יותר ערני לא פתרת את הבעייה הרפואית שלך!
(אגב, למרות שהתרופה בסל היא אינה ממומנת במקרים של תסמונת הפסקות נשימה בשינה אלא כטיפול בשתי מחלות אחרות בלבד).
לילה טוב,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אניאני06/01/2009
היי אני בחורה בת 21 בשבוע האחרון אני לא מצליחה להירדם כמו שצריך אני מתעוררת מוקדם מאוד,בנוסף לזה אני סובלת מכאבי ראש לא ברורים(אבל זאת לא הסיבה שבגללה אני לא מצליחה להרדם)לא יודעת אם זה קשור אבל ביצעתי בדיקות דם ונאמר לי שהמוגלובין טיפה גבוה יש קשר? מה הסיבה שיכולה להיות? תודה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר07/01/2009קורה לכל אחד שיש נדודי שינה חולפים בגלל מתח, חרדה, הרגשה פיזית לא טובה.
חשוב להבדק אצל רופא המשפחה או נוירולוג עקב כאבי הראש ולברר מה הסיבה וכן לברר מה זה "המוגלובין טיפה גבוה".
את יכולה ליטול כדורי שינה טבעיים מדי פעם.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר שינה בלילה מסוים בשבועדודו06/01/2009
שלום רב, אני סטודנט (על כל המשתמע) ואני סובל מבעיה מוזרה - בלילה שבין שני לשלישי, כבר מספר חודשים, אני לא מצליח להירדם עד השעות הקטנות של הלילה. ההשערה הראשונה שהעליתי היא, שיום שלישי הוא היום היחיד בו אני מתחיל בשעה 8 בבוקר ואולי חושש לפספס את השעון המעורר, אך דבר זה ודאי היה גורם לי להקיץ לעיתים תכופות, ולא לנדודי שינה כרוניים. שוב, חשוב לי לציין כי התופעה חוזרת על עצמה אך ורק בלילה שבין שני לשלישי. אשמח לקבל חוות דעת, בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר07/01/2009בהחלט ייתכן שהדריכות הגבוהה שלך לקראת היקיצה המוקדמת ביום שלישי גורמת לקשיי ההירדמות שלך.
נסה ליטול תכשיר הרגעה צמחי טבעי כטיפול סימפטומטי בלילה בין שני לשלישי.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם ייתכן גורם נוסף?
דודו07/01/2009התופעה קרתה עוד לפני תחילת הסמסטר, עוד בטרם ידעתי כי ביום שלישי עלי לקום בשעה האמורה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיבה אחרת למתח דווקא ביום זה?!
ד''ר דליה שכטר-עמיר07/01/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

