מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עייפותסוזי05/01/2009
אני ביום עייפה נורא כבר כמה ימים בקביעות לוקחת רמוטיב .מתעוררת בלילה לתינוקת כך שהשינה היא לסירוגין .סובלת מאסתמה קלה אך משאף לוקחת רק בעת הצורך.הבדיקות כולן תקינות כולל בלוטת התריס.ממה העייפות בגלל הלילה שאני קמה למרות שאחרי שעה חוזרת לישון?יש לי גם לחץ דם נמוך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר05/01/2009כן, שינה לא רצופה בלילה עלולה לגרום לעייפות במשך היום.
גם לחץ דם נמוך תורם לתחושת העייפות.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר מיכל שאלהסוזי04/01/2009
כמעט בכל לילה אני מתעוררת לאחר שעתיים של שינה בקוצר נשימה או שיעול ולא יכולה להרדם עד לפנות בוקר שאז אני צריכה לקום לארגן את הילדים ואחר כך אני לא מסוגלת להרדם במשך היום.עשיתי את כל הבדיקות האפשריות הכל תקין .אני נוטלת כבר כמה חודשים רמוטיב וגם תרופה הומופטית .מה עלי לעשות ד"ר אנא עזרי לי בבקשה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסוזי
ד''ר מיכל לוסטיג07/01/2009שלום,
אני מניחה שאם הפנית את השאלה באופן ספציפי אלי, הרי זה משום שאת חשה שהבעיה נעוצה במרכיב נפשי.
ראשית מספר "טיפים" -
המנעי להשאר במיטה מעבר ל20 דקות במידה ואינך נרדמת. צאי מהמיטה ומהחדר גם אם יעבור לילה בו לא תרדמי. למיטה יש לחזור רק כששמורות עיניך נופלות.
המנעי (בהדרגה) משמוש במשקאות מכילי קפאין; קפה, תה, קולה, שוקו, שוקולד.
המנעי מעשיית ספורט 4 שעות לפני זמן השינה המיועד.
למדי טכניקות הרפיה והשתמשי בהם.
הרמוטיב הנה תרופה המותווה להפרעת דיכאון ולא לשינה ו/או הפרעת חרדה שלעיתים היא זו המונעת שינה.
כדאי להתייעץ עם רופא משפחה/רופא שינה/או פסיכיאטר בדבר האפשרות של טיפול תרופתי ואיזה.
לילה טוב
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורי שינה אנטי היסטמיניםרחל רימון04/01/2009
שלום רב לאחרונה עוברת תקופה לא קלה ונדודי שינה מלווים אותי מידי פעם. לקחתי כדורי שינה על בסיס אנטי היסטמינים, אך בבוקר נמשכת תחושה מעורפלת. האם יש כדורי שינה אפקטיביים ללא מרשם, שהשפעתם פגה כליל לאחר 6-8 שעות? בתודה רחל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר04/01/2009קשה לי לענות על כך. נסי קלמנרבין לילה, רלקסין, רגיעון.
אם מדובר בנדודי שינה מדי פעם, בקופה קשה, אין מניעה ליטול כדור שינה קונבנציונלי ואני ממליצה על נוקטורנו 3.75 מ"ג. השפעתו פגה לאחר כ-6 שעות.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלומות מתגשמיםיפעת04/01/2009
קרה לכם שחלמתם על משהו ורצתם לרופא לבדוק את זה, או שגיליתם בבוקר שמה שחלמתם התגשם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אממ
לולי05/01/2009חלמתי פעם חלום שאחרי שסיפרתי אותו לאמא שלי היא ישר רצה לספר לרב. חלמתי שהייתי במקום גבוה, היה ערפל לבן כזה - כמו עננים כאלה לבנים. הסתכלתי בקרקע וראיתי שהיא מלאה בשופרות מזהב טהור כמו אבנים - נגעתי באחד והמשכתי הלאה. התהלכתי לי מעט וראיתי שולחן מלא באוכל שאני הכי אוהבת, והשולחן היה ענקק משו כמו 10 מטרים אורך ו3 מטרים רוחב, והוא הוקף באנשים שנהנו מהאוכל שם. האמת שאני לא זוכרת מה בדיוק הרב אמר כי זה היה מזמן אבל הוא נורא התלהב מהחלום הזה (בגלל השופרות מזהב). התחושה בחלום הייתה ממש עילאית - כאילו ראיתי חלק מגן עדן. הייתי אז בת 16 אולי וזה חלום שאני בחיים לא אשכח :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהטוני04/01/2009
שלום ! אני רופא משפחה אך רוצה לשאול משהו אישי בקשר לאבי: בן 75 , ברקע סכרת, לחץ דם , IHD , שנתיים לאחר CVA נרחב , בעקבותו דמנטי לחלוטין , מטופל בdepalept וphenobarbital עקב תקופה של פרכוסים שלאחר הCVA . גר עם אימי . מרותק לכיסא . יש לו עובד זר. הבעיה: אינו ישן רוב הלילה , צועק , קורא לאנשים , לא רגוע , מעין אגיטציה . במהלך היום ישנוני ומרבה לישון בישיבה . נסיונות להחזיק אותו ער כמה שיותר במהלך היום לא ממש מצליחים. התרופות שניסיתי: בונדורמין, קלונקס, פנרגן , to-night, טרזודון , הלידול 1-4 מג - ללא השפעה כלל (אם כי שניים האחרונים ניסיתי רק 2-3 ימים כל אחד ) . כאמור מקבל פנוברביטל קבוע לפני שינה מנוירולוג . שאלותי: 1. האם לתרופה אנטיפסיכוטית דרושה תקופה מסוימת של לקיחה על מנת שישפיע בקונסטלציה זו או שניתן לסכם את כשלונה לאחר 1-2 ימים של חוסר השפעה במינון סביר כמו 4 מג הלידול ? 2. האם כדאי בכל זאת לעלות המינון במידה וסובל את התרופה (לזכור שיש לו נטיה לפרכוסים..) ? 3. האם יש טעם לנסות תרופות אטיפיות (כי הלידול לא גרם לו שום תופעות ליוואי EPS ,אם כי נטל מעט זמן...) ? 4.האם כדאי נסיון של נוקטורנו \ זודורם ואם כן כמה ימים יש לנסות לפני שקובעים כשלון התרופה? 5. אודה, כמובן, על כל עצה בלי קשר לשאלותי הנ''ל !!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר08/01/2009אתחיל מהסוף: נראה לי שאין מקום לנסות נוקטורנו או סטילנוקס.
כדאי להתייעץ עם פסיכוגריאטר באשר לטיפול המתאים. נראה לי שהכיוון הוא אנטיפסיכוטים אטיפיים, למרות הפוטנציאל האפילפטוגני (והוא מקבל הרי טיפול אנטיאפילפטי). נחוץ זמן כדי להגיע למינון המתאים.
ניסית לתת לו מלטונין? ייתכן שכדאי לנסות מלטונין בשחרור מושהה בשעה 20-21. אולי במקרה זה תהיה השפעה מיטיבה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעון ביולוגי דחוילולי04/01/2009
אני בת 18, עוד חודש וחצי מתגייסת, והשעון הביולוגי שלי פשוט השתגע! החופש שלי מסיום הלימודים ועד עכשיו מחולק ל-2. מסיום הלימודים ועד לפני חודש מהיום - עבדתי במפעל ייצור והשעון הביולוגי שלי היה מסודר (קימה ב-5 וחצי, שינה ב-10 וחצי מקסימום). עכשיו אני כבר חודש בבית ואני לא מצליחה לסדר את השעון הביולוגי שלי כמו שצריך. בהתחלה הייתי קמה ב-9, אח"כ 10 - כיום אני מסוגלת לישון עד 1 בצהריים! ראיתי סרטון באינטרנט שמסביר מה עושים אבל לא פירטו כ"כ. אודה לך אם תתני לי מידע מפורט על דרכי הפתרון לבעיה. אילו טכניקות להרפייה לפני השינה כדאי לעשות ואיך עושים אותם... אני מודה שהגיוס המתקרב משפיע (לחץ, בעיקר בגלל המצב הביטחוני כרגע) מודה מראש :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר04/01/2009עצה אחת: התחילי לקום מוקדם! זה יהיה קשה מאוד בהתחלה אך לאט-לאט תסתגלי. ככל שאת מרשה לעצמך לקום מאוחר יותר כך את דוחה את שעת ההירדמות ונוצר מעגל של שעת שינה מאוחרת ושעת יקיצה מאוחרת.
עצה שנייה: הקפידי על שעות שינה קבועות.
עצה שלישית: אם גם קיים מתח שמקשה על ההירדמות, נסי לתרגל טכניקות הרפייה. בחנויות ספרים תוכלי להשיג ספר וקלטת בנושא זה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי, תודה :)
לולי04/01/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיהאורי02/01/2009
שלום לדוקטור אני לוקה בהפרעת חרדה קשה דיכון ודיפרסיונליזציה... אני נוטל ציפרלקס כ10 מג" מדי יום ויש לי חלומות מאוד ברורים ומוזרים בלילה נאי יכול להגיד בדיוק מה קרה באותו חלום בפרטי פרטים ולפעמים יש לי כול מיני קפיצות מחשבות ממקום לא ברור ...לפעמים אני נזכר בדברים וקשה לי לדעת האם זה היה חלום או מציאות כי כפי שהזכרתי למעלה חלומותיי מאוד ברורים.......לפעמים אני מרגיש בזמן עירות כאילו אני נמצא עכשיו במקום שהייתי בו אז בחלום והמקום לא נראה כל כך מוכר ........שאלתי את הפסיכיאטר לגבי זה הוא לא ציין שמדובר בפסיכוזה או משהו....זה מאוד מטריד אותי ...האם ניתן לעשות מנשהו לגביי זה?... האם זה יכול להיות חלק מהפרעת החרדה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה-לא תמיד ישנו פתרון אבל
ד''ר מיכל לוסטיג07/01/2009ידוע שתרופות מסוג של ציפראלקס ודומיה גורמים לחלימה "חיה" תחושה שחיים את החלום. אין דרך לבטל זאת אך אם זה גורם לתחושה שהשינה אינה מרעננת, לעיתים יש לשקול החלפת התרופה התחושה אותה אתה מתאר בשעת היום ומכונה "דפרסונליזציה" והשם לא כל כך משנה, הנה בטוי נוסף של הפרעת החרדה שלך מתמתנת בטיפול נכון.
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח UPPPחגית31/12/2008
שלום, אחותי עברה ניתוח UPPP לפני כשבועים השאלה שלי יש לה בעיית אכילה כלומר היא אוכלת וזה יוצא לה מהאף היא צריכה לסתום את האף בעזרת הידיים ולבלוע אותו הדבר גם בשתייה האם יש איזה שיטה או דרך אכילה כדי לאכול ולשתות יש לציין שאחותי התחילה לאכול לפני שבוע בלבד בנוסף האם הניתוח משפר את איכות השינה אשמח לקבל תשובה בהקדם חגית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר31/12/2008לגבי בעיית המזון והשתייה - יש לפנות לרופא המנתח!
האם הניתוח משפר את איכות השינה? בחולים מסויימים כן. באחרים - הניתוח אינו יעיל.
בכל מקרה יש לבצע בדיקת שינה חוזרת מס' חודשים לאחר הניתוח כדי להעריך את איכות השינה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעה פרנואידית וחוסר יכולת לקוםסילביה29/12/2008
שלום, בני, בן 38, סובל כבר 8 שנים מ- delusional disorder. היה מטופל בריספרדל עד חודש אפריל ואז הוחלפה התרופה לזיפרקסה 5 מ"ג בגלל עוויתות קשות שגרם הריספרדל. כיום, קשה לו מאוד לקום מהמיטה בבוקר וללכת לעבודה. הוא מתעורר , רוצה לצאת מהמיטה ואין לו כוחות,ושוכב במיטה עד השעה 1300 בערך ואז הוא קם. אחר כך הוא יוצא ל"עבודה" לכמה שעות ובערבים הוא קצת יותר עירני, יחסית, ויכול לבוא אלינו הביתה, לאכול ולשהות וזהו. הוא הפסיק עם חיי חברה כי הרופא אסר עליו לשתות. חיי המין שואפים לאפס ואין לו חשק ליזום קשרים עם בחורות. לדבריו, אבדה לו שמחת החיים. שאלתי, האם חוסר היכולת לקום מהמיטה הוא בגלל הזיפרקסה? והאם ישנה דרך לעזור לו להתעורר בבקרים ולהחזיר לו קצת מ"שמחת החיים" שאבדה?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיפרקסה
ד''ר מיכל לוסטיג30/12/2008ללא ספק גורמת לעייפות ולישונוניות ומגבירה את משך השינה העמוקה. לעיתים הישנוניות חולפת לאחר תחילת הטיפול אך לא תמיד.
כדאי לנסות לשנות את שעות הלקיחה של התרופה ולבדוק האם זה ישפיע, לחלק את המינון לפעמיים ולעיתים אף שלש פעמים ביום.
אם עדיין נמשכת העייפות והישנוניות ביום ופוגעת בתפקוד יש לפנות לרופא המטפל. ,לעיתים זו סיבה להחלפת התרופה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מלטוניןמרי27/12/2008
האם לקיחת מלטונין בכמויות גדולות יותר ממה שהגוף צריך יכול לגרום לתופעות הפוכות מהרצוי כמו קושי להירדם והתעוררויות באמצע הלילה? תודה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא שידוע לי
ד''ר דליה שכטר-עמיר27/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הארכת REMאנונימי27/12/2008
שלום רציתי לשאול האם יש תרופה לשינה שגם מאריכה את שלב הREM? שבוע טוב...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר27/12/2008לא שידוע לי.
אם אתה רוצה יותר REM פשוט תתחיל לישון פחות...
חסך שינה עושה REM rebound.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח לייזר כטיפול בחסימה נשימתית ואלון26/12/2008
שלום , לפני מספר שבועות בקרתי אצל רופא א.א.ג בשל הפרעות שינה ולאחר בדיקה על ידו ובמעבדת שינה הוא הציע לי לבצע במרפאתו ניתוח לייזר בו הוא יקצר את החיך העליון שלי ואת הענבל על מנת לטפל בבעיה. (נאמר לי שאני סובל מנחירות בעוצמה גבוהה והפרעת נשימה חסימתית בדרגה בינונית). אני בשנות העשרים לחיי בריא בדר"כ ורזה, מקריאה של כתבות שונות ראיתי שהטיפול מלווה בכאבים חזקים ודימומים זמן רב לאחר הניתוח ושהוא יעיל במידה חלקית בלבד והבעייה חוזרת אחרי פרק זמן מסויים. רציתי לקבל ממך חוות דעת מקצצועית על הניתוח הסיכון הכרך בו היעילות שלו וכל מה שקשור לתקופת ההחלמה שלאחריו (משך זמן ההחלמה , עוצמת הכאבים, קושי לאכול וכו'). אודה לך מאוד אם תעני לבקשתי מאחר והניתוח אמור להיות בשבוע הבא ואני מאוד לחוץ חושש ומפחש ממנו. בתודה מראש אלון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר26/12/2008ראשית - אם אינך "סגור " על הניתוח ויש בך היסוס כלשהו ופחד מפניו פשוט דחה את הניתוח!!!!!!! אין זה ניתוח מציל חיים או ניתוח שקשור בבעייה רפואית דחופה ומסוכנת באופן מיידי ולכן עצתי לך לא להינתח במועד הקרוב.
שנית - אינני יכולה לתת לך את המידע שביקשת מאחר שאינני רופאת אאג ואינני מנתחת. אני מציעה לך לפנות לרופא אאג שלנו שמיומן בניתוחים לטיפול בהפרעות נשימה בשינה ומיומן בבדיקות שינה ורפואת שינה. רק לאחר בדיקה מקיפה ועיון בתוצאות הבדיקה הוא יוכל להמליץ לך על סוג הטיפול הנחוץ, אחוזי ההצלחה, סיבוכים אפשריים וכד'.
אתה מוזמן לפנות למכון שלנו בתל השומר לייעוץ.
אל תלך לניתוח מתוך היסוס וחשש!!!
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר שינה...hadori26/12/2008
זמן האחרון היו דברים שמטרידים אותי אז הייתי מעוררת לפני שהשעון צלצל... ובכללי..אני כבר שנתיים וחצי עם החבר וכבר שנתיים וחצי שאני ישנה אצלו מידי פעם אני לא נרדמת... השינה שלי קלה מאוד,כל דבר מעיר אותי..אני לא יכולה להרדם בקלות היו כמה ימים שנשארתי בבית שלא כשהוא הלך לעבודה ונרדמתי כאילו לא ישנתי לילה שלם,פשוט נשפכתי. אני לא מבינה למה זה קורה.... לפעמים כשהוא מחבק אותי באמצע הלילה מתוך שינה אני נרדמת בכזאת קלות..אבל זה לא קורה הרבה כי אי אפשר לישון כפיות לילה שלם. אולי יש עצה בקשר למה לעשות????? תודההה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר26/12/2008מי שיש לו שינה קלה - תכונה שלא ממש ניתן לשנות - נוטה יותר לסבול מנדודי שינה בעת מצבי לחץ והתרגשות.
נסי לתרגל טכניקות הרפייה שונות. מדי פעם ניתן לקחת תכשיר טבעי לשינה.
חשוב שסביבת השינה שלך תהיה שקטה מאוד ונטולת גירויים חיצוניים ככל האפשר.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחשבתי ש..
hadori28/12/2008אחרי שנתיים כבר תרד ההתרגשות מלישון איתו...לא? או שזה לא קשור אליו בכלל??... איזה תרופה טבעית את מציעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר28/12/2008כדאי מאוד שההתרגשות לא תחלוף כבר אחרי שנתיים...
וברצינות: בכל בית מרקחת יוכלו להמליץ לך על תכשירי הרגעה / שינה טבעיים.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר בין חיך ושפה שסועה ונחירותקוקי25/12/2008
שלום, נולדתי עם חיך ושפה שסועה ועברתי לא מעט ניתוחים. אני יודעת שאני נוחרת והנחירות מפריעות מאוד לבן זוגי. אני מרגישה שיש לי גם בעיות נשימה. האם יש קשר בין החיך והשפה השסועה לבעיות השינה? אני חייבת לציין שעל מנת להרגיש שאני "סוחבת" את היום אני צריכה מינימום של 9 שעות שינה. אני גם סובלת מעודף משקל, אשר אני יודעת הוא אחד הגורמים העיקריים לנחירות. כמו כן, לאיזו מעבדת שינה מומלץ ללכת? אשמח לקבל תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר25/12/2008בדיקת שינה תתן את התשובה: האם מדובר רק בנחרות או האם מדובר בנחרות כסימפטום נילווה להפסקות נשימה בשינה ושינה לא יעילה. הטיפול - בהתאם לאבחנה.
פני לקופת חולים ובקשי הפנייה לבדיקת שינה. כל קופה מפנה למכון עימו יש לה הסכם.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נדודי שינהנאוה25/12/2008
למי עליי לפנות לקבלת טיפול קוגניטיבי-התנהגותי בנדודי שינה? האם תוכלו להמליץ על מומחה/איש מקצוע בנושא זה? תודה מראש,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה טובה
ד''ר מיכל לוסטיג25/12/2008התייעצי עם האחראי הפסיכיאטרי שבקופת החולים שלך.
לחילופין הכנסי לאתר איט"ה -האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי. ישנה שם רשימת מטפלים.
בהצלחה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר25/12/2008במסגרת הפורום כמובן לא ניתן למסור שמות מטפלים.
עלייך לחפש פסיכולוג שמטפל בשיטות אלו.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
נאוה25/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

