מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ציפראלקסאבי28/09/2008
שלום אני לוקח כחודש וחצי ציפראלקס כאשר בשבוע הראשון לקחתי חצי כדור ולאחריו עליתי לכדור שלם. מזה 4 ימים לא לקחתי את הכדור (שכחתי, לא היה לי) ואני רוצה להתחיל לקחת אותו שוב מחר. * האם מומלץ לקחתו בבוקר או בערב ? * אני יכול להתחיל לקחת אותו מחר ישר מכדור שלם או שאני צריך להתחיל שוב שבוע חצי כדור ? תודה רבה (הכדור ניתן לי ע"י רופא המשפחה בשל עייפות רבה ולפעמים חולשה כמענה לכנראה תסמונת העייפות הכרונית)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות
ד''ר מיכל לוסטיג06/10/2008ממליצה להתחיל לקיחת הכדור בשעות הבוקר ורצוי להתחיל יומיים שלשה שוב במנון של חצי כדור
שנה טובה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ההבדל בין רמרון לטרזודילאיריס26/09/2008
שלום אני לוקחת מזה כ- 3 שנים כדור טרזודיל בכל יום במינון של ל 100 מ"ג, בעקבות נדודי שינה כרוניים. אני חושבת שהוא הפסיק כבר להשפיע מזמן. מה ההבדל בין רמרון לטרזודיל בעצם ? היית ממליצה לי לנסות את הרמרון ? ניסיתי את הרמרון לתקופה קצרה לפני שנים, ורק זוכרת שהתיאבון היה מוגבר בצורה נוראית. האם מלבד הרמרון והטרזודיל יש כדור אנטי דיכאוני נוסף שיש לו את האפקט המרדים ? אשמח לתגובה, איריס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמרון וטרזודיל
ד''ר מיכל לוסטיג06/10/2008שניהם כדורים שבהתוויתם הראשונית הנם כדורים נוגדי דכאון ואנו משתמשים בתופעת הלוואי של ישנוניות על מנת להשרות שינה.
מנגונון פעולתם ברמת המיקרו שונה.
האם להחליף אחד בשני-זה ניתן אך איני רוצה להציע בוודאות היות ולדעתי עליך להתייעץ עם רופא ולהיות במעקב ולא להחליט על טיפול דרך פורום.
אכן רמרון עלול לגרום לתאבון מוגבר ועליה במשקל.
שנה טובה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות עייפות עייפותליאור26/09/2008
שלום רב, מזה 10 שנים אני עייף כמעט ברצף. אחרי שכל הבדיקות לא העלו דבר ובמרפאה ל CFS באיכילוב גם שללו את תסמונת העייפות הכרונית הופנתי לפסיכיאטר שקבע כי מדובר בדיכאון לא טיפוסי. מאז אני טופלתי בתרופות שונות פרימוניל 200 מ"ג ואח"כ ויפאקס 200 מ"ג ולאחרונה דפרקסאן 150 מ"ג + פרווג'יל 200 מ"ג אך כל זאת ללא הועיל. אם אני נח אז אני יותר אנרגטי ואם אני עובד אז מיד נעשה מטושטש חלש ועייף עד כדי שינה. הפסיכיאטר אמר לי שאין עוד שום טיפול תרופתי שהוא יכול להציע לי ! שאלתי האם יש מינון או תרופה אחרת שיכולה כן לעזור ? (הצילו)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עייפות כרונית
ד''ר מיכל לוסטיג06/10/2008אין ספק שכחלק מבירור עייפות, חובה לבצע בדיקת שינה.
האם הדכאון הנו תוצאה של עייפות או הפרעת שינה המביאה לעייפות או להפך איני יכולה לענות כמובן. אבל חובה להתייחס לפרמטרים של השינה כדי להגיע לאבחנה מדוייקת יותר.
יש להפריד גם בין עייפות לבין ישנוניות במהלך היום.
בכל מקרה , נסה להגיע למעבדת שינה על מנת להבדק
שנה טובה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדאי להתייעץ גם עם קדיולוג כדי
אזרח המדינה16/10/2008לשלול אפשרות של חסימות רציניות בעורקים הכליליים של שריר הלב שיכולות לגרום לעייפות קיצונית לאחר עבודה קצרה ( יש היום צנתור וירטואלי ).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ליאור28/10/2008תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מריספרדליעל24/09/2008
אני לוקחת ריספרדל במשך כשלוש שנים לטיפול בחרדה ובהפרעת שינה (1 מ"ג). לפני כחודש התחלתי להוריד בהדרגה את הכדור. כבר שבוע שאני בלי הכדור בכלל. מאז שהתחלתי להוריד את הכדור לוקח לי הרבה זמן להירדם בלילה ואני מתעוררת הרבה מאוד פעמים במשך הלילה. זה משתנה אבל היו לי כמה לילות ממש קשים. בנוסף, מאז שהורדתי לגמרי את הכדור יש לי תופעה מוזרה בעיקר בלילה, אני מרגישה תחושה משונה ברגליים ויש לי צורך להתמתח או לכווץ את השרירים. זה נהיה יותר ויותר גרוע וממש מפריע לי להירדם. רציתי לדעת אם זאת תופעת לוואי מוכרת של גמילה מריספרדל וכמה זמן לוקח עד שעוברת ההשפעה של התרופה. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ידועה לי תופעה שכזו אך
ד''ר מיכל לוסטיג06/10/2008בכל מקרה ההחלטה לגבי הפסקה ודרך הפסקת הטיפול על ידי ריספרידל חייבת להעשות בתאום ובהנחיית הרופא המטפל.
שנה טובה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת שינה DSPS והפרעת קשב וריכוזגילי יני24/09/2008
שלום מיכל אני בן 38 לפני כ10 שנים אובחנתי כסובל מDSPS ולאחרונה אובחנתי כADHD אני מטופל בריטלין ובמלטונין גם יחד.(חזרתי לקחת מלטונין לאחר אבחון הפרעת הקשב לאחר ששנים לא השתמשתי בו) שאלותי הן: 1. האם יש קשר בין שתי ההפרעות? ומהו? 2. האם תוכלי להפנות אותי למאמרים בנושא הקשר בין שתי ההפרעות? 3. האם גילוי הפרעת הקשב וטיפול בה תייעל את הטיפול בהפרעת השינה ולהפך? בברכה ותודה מראש גילי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות מיליון הדולר אך יש עליהן
ד''ר מיכל לוסטיג06/10/2008תשובה (חלקית אומנם),
שלום גילי
ישנו קשר בין הפרעת קשב וריכוז לבין הפרעה בתזמון שינה. המחקרים הנם בעיקר בילדים ונמצאו קבוצות ילדים שאובחנו כסובלים מהפרעת קשב וריכוז ובעצם ההפרעה הראשונית היתה הפרעה בתזמון השינה וכשתקנו זאת לא נזקקו גם לריטלין.
עם זאת ידוע שקיימות הפרעות שינה שונות בכאלה הסובלים מתסמונת הפרעות קשב וריכוז ראשונית.
מספר בודד של מחקרים הדגים אפילו שיפור סובייקטיבי ואובייקטיבי בשינה לאחר נטילת ריטלין (למרות שכמובן הוא קיצר את משך שעות השינה).
כך שכן, טיפול בהפרעות קשב וריכוז יכול לייעל את השינה ומאידך טיפול יעיל ונכון בהפרעות שינה יכול לפתור את הפרעת הקשב והריכוז שאובחנה , בטעות אולי.
שנה טובה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות שינהיעל פ23/09/2008
לפני שלוש שנים חליתי במיאסטניה גראביס. במקביל הפסקתי לישון ללא עזרת תרופות אני מטופלת במרכז הרפואי בתה"ש ניסיתי מספר טיפולים תרופתיים ללא הועיל האם אוכל לקבל עזרה במחלקה שלכן ואיך מתאמים תודה יעל 0544777933
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר05/10/2008את מוזמנת לפנות לייעוץ במכון. דווקא לאור מחלתך הנוירולוגית חשוב לאבחן את הפרעת השינה ולתת טיפול תרופתי מתאים (מיאסטניה גרביס וכדורי שינה לא תמיד הולכים יד ביד).
הטלפון שלנו - 03-5340381.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PROVIGIL לחולי MSאריאל22/09/2008
שלום רב, לצערי, אני מאובחן ב- MS מזה כשנה. אני בן 29 ללא מחלות ברקע. לאחרונה ותחת השמש הקופחת בארצנו אני מרגיש תחושת עייפות ביעקר בסוף היום, אבל לא לרמה של נרקולפסיה. ז"א, שאני מסוגל לישון מ-19 בערב ועד הבוקר ללא הפרעה. בנוסף, אני ישן 7 שעות בלילה ללא הפרעה אבל מתקשה מאוד לקום בבוקר, בעבר הייתי מתעורר מאוד מהר ומוקדם. האם תרופה כמו פרוביגיל טובה בשבילי ? האם צריך לעבור איזשהוא אבחון ? האם היא ניתנת באינדיקציה של SLEEP INDUCED MS ? תודה רבה, אריאל ג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר22/09/2008פרוויג'יל ניתן באינדיקציה של תשישות בחולי MS.
אבל צריך לזכור שהפרעות שינה יותר שכיחות בחולי MS ולכן רצוי איבחון במכון שינה (מה עוד שבקופות חולים מסויימות מימון הפרוויג'יל, אפילו חלקית, מותנה בממצאים של בדיקת שינה).
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה רבה
אריאל22/09/2008איך ואיפה ניתן לעשות אבחון במרפאת שינה ? אני מטופל במרפאת MS בתה"ש . האם הבדיקה מכוסה ע"י הקופ"ח והאם אני זכאי לה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר22/09/2008דבר עם הרופא המטפל שלך במרפאת MS ואני מניחה שלא יתנגד להפנות אותך לבדיקה במכון שינה (יש מודעות לנושא של שינה).
יש מס' מכוני שינה ובהתאם לקופת החולים אליה אתה משתייך תגיע לאחד מהם.
תוכל לפנות לשיחת ייעוץ עם רופא במכון השינה שלנו גם בלי טופס התחייבות מהקופה, תמורת תשלום לא גבוה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה בישיבהשיר20/09/2008
אני חיילת. בלילות אני הולכת לישון במצב שכיבה על הגב וחברותיי רואות אותי באמצע הלילה ישנה בישיבה. הן לפעמים מחליפות איתי משפט או שניים ואני עונה להן, אני לא זוכרת את זה כשאני מתעוררת. במהלך היום אני עייפה מאוד וזה משפיע על התפקוד הכללי שלי. יש פיתרון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר20/09/2008הסיבות לעייפות במשך היום - רבות. העיקרית (ובמיוחד בגיל הצעיר ובזמן השירות הצבאי..) - חוסר שינה, שינה בשעות משתנות. וגם - אנמיה, חוסר ויטמין B12 וכד'.
דווקא פעילות חריגה מתוך שינה כמו שתארת אינה גורמת בהכרח לעייפות.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרדמות מוקדמתאלי16/09/2008
שלום רב, במשך שלושת החודשים האחרונים אני סובל המפרעות שינה: אני נרדם בקלות רבה אך מתעורר כמעט מידי יום אחרי כ 4 שעות שינה. במהלך היום אני סובל מעייפות. בתקופה הזאת אני חשוף ללחצים רבים עקב שינויים בתחום התעסוקתי, האישי וכדומה. אני מניח כי ישנו קשר בין הלחצים בהם אני נמצא ובין תופעת ההתעוררות המוקדמת. השאלה שלי היא, מה עלי לעשות כדי לנסות ולמנוע את ההתעוררות המוקדמת הזאת? בברכה, אלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר17/09/2008התשובה המתבקשת היא להרגע..
אבל ברצינות: בתקופות של לחצים ומתח בשל גורמים חיצוניים אין מניעה ליטול מדי פעם כדור הרגעה או כדור שינה, ולישון היטב.
גם - כדאי לתרגל טכניקות הרפייה שונות לפני השינה (בחנויות הספרים תוכל למצוא ספר+קלטת ללימוד הרפייה).
כמובן בתקופות כאלה - ובכלל - כדאי להקפיד על היגיינת שינה טובה, כלומר להימנע מעישון, קפאין ואלכוהול כ-5-6 שעות לפני השינה, להימנע מפעילות ספורטיבית אינטנסיבית לפני השינה, ולהשתדל לישון בזמנים קבועים.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך נגמלים?שי15/09/2008
שלום רב, אני בן 25,לוקח כבר חודשים ארוכים בונדורמין.אני כעת בשלב שמינון הנמוך משני כדורים לא מרדים אותי כבר.אני מחפש כיצד להגמל מכדורי שינה אך אין לרופא תשובה בשבילי.איך נגמלים? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה
ד''ר מיכל לוסטיג17/09/2008לשי,
ככל הנראה פתחת סבילות לתרופה ועתה על מנת להפסיקה יש אכן להפסיקה בהדרגתיות על מנת למנוע תופעות גמילה. עם זאת אין זה אומר שלא תדרש לקחת כדור אחר לתקופה מסויימת. איני רוצה לכתוב כאן בדיוק את חישובי מינוני הירידה התוכנית וטיפול חלופי צריכים להעשות באופן מסודר או דרך פסיכיאטר או רופא משפחה.
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יכול להרדם כבר שתי לילותקובי14/09/2008
אני מפחד שהלילה הזה אני לא אצליח להרדם האם יש למישהו עצה ? האם ואבן יציל אותי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/09/2008אין מניעה לקחת כדור הרגעה / כדור שינה לפי הצורך, מדי פעם.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות לגבי מלטונין...טלי12/09/2008
ד"ר שכטר / ד"ר לוסטיג שלום רב, אני בת 27, בריאה בדרך כלל. מאז שאני זוכרת את עצמי היה לי קשה לקום מוקדם בבוקר ואני מעדיפה לישון מאוחר ולקום מאוחר. חשוב לציין שכאשר אני מכוונת שעון מעורר, אני קמה תמיד. אבל עדיין - לקום בבוקר זה סיוט בשבילי. ואם עליי לקום מוקדם, אני לא מצליחה להירדם מוקדם כי אני "ערנית מדי" ואז אני קמה בבוקר עייפה מאוד מאוד. בקרוב אני מתחילה לעבוד בעבודה שבה אצטרך לקום כל יום בארבע (!) לפנות בוקר. יש לציין כי מדובר בעבודה של מס' שעות, לאחריהן אוכל לשוב הביתה ולישון בצהריים. אבל אח"כ אני שוב קמה לעבודה אחה"צ עד הערב מאוחר. שאלתי החשובה היא: האם מלטונין יוכל לעזור לי כך שבעשר בערב אצליח לישון? (במצב רגיל, לפני חצות אין סיכוי שאני נרדמת). ואם כן, כיצד משיגים מלטונין? האם יש צורך במרשם רופא? כמה מ"ג יש לקחת? כמה זמן לפני שרוצים להירדם? מה הסיכוי שהכדור לא ישפיע עליי בכלל או אפילו יזיק לי? האם ישנן תופעות לוואי לכדור? האם ישנו פתרון אחר או נוסף? תודה רבה מראש, טלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/09/2008את מעידה על עצמך כטיפוס לילה.
בתור שכזו עבודה שמחייבת קימה כל כך מוקדמת תהיה מאוד בעייתית.
אין טיפול קסם שיקדים את פאזת השינה ויאפשר לך להתעורר ב-04 בבוקר רעננה ושמחה.
גם מלטונין מסייע להירדם ביתר קלות בשעות "רגילות" אך לא פותר את בעיית הבוקר!
את צריכה להתחשב בשעון הביולוגי הדחוי שלך כאשר את בוחרת עבודה. זו הדרך הטובה ביותר להתמודדות.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר שכטר היקרה
טלי14/09/2008אני מבינה מה את אומרת, אך מדובר בעבודה שהיא חלום חיי ולא אוכל לוותר עליה. זו הזדמנות שלא תחזור. אשמח בכל זאת לדעת כיצד משיגים מלטונין, איך להשתמש ומהן תופעות הלוואי. ניגשתי היום לשני בתי טבע ובית מרקחת אחד, כולם אמרו שהם לא מוכרים מלטונין, ואף אחד לא ידע להגיד לי איפה משיגים, אם יש צורך במרשם רופא, או כמה מ"ג לקחת.... תודה, טלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/09/2008כנראה בכל זאת לא ירדת לסוף דעתי.
על פי הנחיות משרד הבריאות בארץ מלטונין נמכר עם מרשם רופא באינדיקציה המתאימה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהודאי שלא ירדתי לסוף דעתך...
טלי15/09/2008כי לא כתבת קודם לכן שיש צורך במרשם רופא. אבא שלי בעצמו רופא - מוכן לרשום לי אבל טוען שה"תרופה" אינה מופיעה בספר הרפואה ולכן אינו יודע כמה מ"ג צריך. שוב, אשמח אם לא קשה לענות לי על השאלה היכן משיגים??.... והאם ישנן תופעות לוואי או סכנות. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר15/09/2008כל המידע ברשת תחת "מלטונין" או "melatonin".
החומר נמכר כתוסף ולכן לא בספר התרופות, אך לפי התקנות כאן מחוייב במרשם.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד''ר דליה שכטר-עמיר שלוםמשה ברויטמן11/09/2008
אובחנתי במכון להפרעות שינה בתה"ש כסובל מדום נשימה בדרגה בינונית. שאלתי האם אוכל לטפל בתופעה בעזרת שינוי בתנוחת השינה במקום על הגב לשכב על הצד או על הבטן ? בהרבה תודה משה ברויטמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/09/2008הפסקות נשימה בשינה שכיחות במיוחד בעת שינה על הגב. אם אתה ישן רק על הגב הרי שהימנעות מתנוחה זו עשויה להפחית את הפסקות הנשימה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- agomelatine- מחפשת ניסוי קליני בארץשרית10/09/2008
שלום רב,
אני בת 38. בעייתי העיקרית היא שינה לא עמוקה, ולכן אני סובלת מעייפות במשך כל היום.
ניסיתי את כל הSSRI ואיני מרגישה טוב איתם.
קראתי רבות על התרופה agomelatine שנמצאת בפאזה III במחקר, והיא נשמעת מאד מבטיחה.
זהו אנטגוניסט לרצפטור 5-HT2c ואגוניסט לרצפטורים למלטונין
מה שאופייני בדיכאון הוא שהשינה הקטועה ( sleep fragmentation) עם מעט גלים עמוקים (slow wave sleep).
ומה שכל כך מיוחד בתרופה הזו, הוא שהיא משפרת את הבעיה הזו.
והיא לא פוגעת בחשק המיני, כמו שSSRI פוגעים.
עד שהיא תשווק בארופה או ארה"ב ייקח עוד קצת זמן. וכבר קשה לי לחכות.
לכן אני מאד רוצה להשתתף בניסוי קליני על התרופה.
(אני לא מפחדת מנזקים, כי הsafety שלה כבר הוכח, ועכשיו רק מנסים להוכיח את ה efficacy).
לכן רציתי לשאול:
1. אם ידוע לך האם יש מחקר קליני בתרופה זו בארץ?
2 באם לא, האם ידוע לך אם בתור ישראלית, אני יכולה להשתתף בניסוי קליני בתרופה, בארופה?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/09/2008אינני יודעת לגבי מחקר בארץ. אנחנו בכל מקרה לא שותפים.
ואין לי תשובה לגבי האפשרות להשתתף במחקר באירופה.
פני ישירות לחברה החוקרת.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יכול להרדםאאא09/09/2008
עקב תכיפות שתן. מבחינה אורולוגית הכל תקין.הבעיה קיימת 4 שנים ומחמירה כל הזמן. שלום - אני בן 29 . כשאני שוכב על הבטן או הגב אני מיד חש בצורך להתרוקן. במידה ואני מנסה להתעלם מהצורך ובכל זאת לנסות לישון אזי הצורך גובר ואחרי מקסימום 5 דקות איני יכול להתאפק ואני קם ומשתין בכמות של10-50 אחוז מכמות רגילה. אציין שזה יכול להמשך כך שעות !! עד שלבסוף השינה "משיגה" את הצרך להתרוקן ואני נרדם. לעיתים, כאשר אני מאוד עייף (לאחר לילה שלא ישנתי בו), הכוונה היא למצב של 35-40 שעות ערות! אני הולך לישון , לאחר דקה נרדם ולאחר דקה נוספת מתעורר!עם צורך להשתין כלומר הריטואל הוא למעשה שכל פעם שאני מנסה לישון אני חש בצורך להשתין (עינוי סיני..) ואפילו שהגוף כבר נעשה כבד ואני מתחיל להרגיש שאני נירדם ואף המחשבה מתערפלת ואני, כך נדמה לי , גם מתחיל לחלום הצורך להתרוקן חזק יותר ומעיר אותי. מבחינה אורולוגית הכל תקין ואין בעיה בדרכי שתן האם יש לכם המלצה לטיפול בבעיה מציקה ומוזרה זו? מצטער על אריכות הדברים פשוט אני ער 30שעות וכתבתי מהלב בלי לסנן . תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/09/2008בעיית השינה שאתה מתאר משנית להשתנה התכופה.
האם נבדק גם כיוון של הפרעת חרדה כגורם להשתנה התכופה?
אם נשללה בעייה אורולוגית / פיזיולוגית ואם קיבלת תרופות ש"מרגיעות" את השלפוחית ולא חל שיפור, אני מציעה גם שיחה עם פסיכיאטר / פסיכולוג.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

