פורום הפרעות שינה ועייפות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גמילה מכדורי שינה.
    זהבה
    06/09/2008

    בת 61 , משתמשת בכדורי שינה מזה זמן רב, בשנים האחרונות ב"נוקטורנו" הכדור עוזר לי להרדם ולישון. יחד עם זאת אני עייפה רוב הזמן וחסרת אנרגיות, גם נוחרת. הייתי מאוד רוצה להגמל מהכדורים, אך אינני יודעת כיצד. אודה על עזרתכם האדיבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מכדורי שינה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד"ר דליה שכטר
    07/09/2008

    אינני בטוחה כלל שהעייפות וחוסר האנרגיה משניים לנטילת נוקטורנו! ציינת שאת נוחרת. ייתכן שיש לך גם הפסקות נשימה בשינה וזו הסיבה לעייפות. פני לייעוץ במכון שינה. בברכה, ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוקטורנו- שאלה

    איריס
    26/09/2008

    שלום לך אני פונה בעקבות הודעתך, אני גם מידי פעם נוטלת נוקטורנו, היות וסובלת מזה שנים מנדודי שינה, רציתי לשאול איזה מינון את לוקחת, הנמוך או הגבוה, וכמה שנים את כבר לוקחת את הנוקטורנו, לפעמים נדמה לי שלמרות שאני לא משתמשת בתדירות גבוהה בנוקטורנו, כאילו המינון הנמוך כבר לא משפיע עלי. אשמח לתגובתך. איריס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב.
    טלי .ב.
    03/09/2008

    שמי טלי בת 20. האם הכדור קסנקס/ אפלרליד נחשב לכדור שינה?? האם את ממליצה להיעזר בכדורים לשימוש זמני כמובן ע"מ להסדיר את השעון הביולגי (רגילה להיות ערה בלילות ולישון לקראת בור..).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום רב.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד"ר דליה שכטר
    07/09/2008

    קסנקס הוא כדור הרגעה. כאשר קשיי ההירדמות נובעים ממתח או חרדה נטילת קסנקס עשויה לסייע בהירדמות. כדורי שינה אינם פתרון בדרך כלל לקשיי הירדמות עקב שעון ביולוגי דחוי. בברכה, ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • rls והריון
    ורד
    03/09/2008

    שלום רב אני חצי שנה לאחר לידה. במשך החודשיים האחרונים אני סובלת מכאבים נוראיים באזור כפות הרגליים, השרירים האחוריים של השוקיים בלילה ובעיקר בבוקר. זה החל כקושי וכאב שהופיע בדריכות הראשונות על הרגל לאחר שנת הלילה, או במהלכה כשאני קמה לתינוק. בשבועיים האחרונים חלה החמרה שאני מתעוררת מהכאב באמצע הלילה ולא מסוגלת להירדם עד שעות הבוקר, אז הכאב נחלש. נמצא לי מחסור גדול בפריטין בדם (ערך של 12), האם יש קשר בין הדברים ? האם באמת מדובר בתסמונת הרגליים העצבניות ? - למי אני פונה לעזרה, כי אני כבר לא יודעת מה לעשות עם הכאב הזה שרק הולך ומחמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    rls והריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד"ר דליה שכטר
    07/09/2008

    מה שתארת אינו התאור הקלאסי של RLS אם כי יש ביטויים קליניים מאוד נרחבים לסינדרום זה. רמת פריטין נמוכה מאוד קשורה ל-RLS וטיפול עם ברזל אמור להקל את הסימפטומים, אם אכן זו האבחנה. האם נבדקה גם רמת מגנזיום בדם? רמה נמוכה גם כן עלולה להיות רלבנטית. אני ממליצה לפנות לנוירולוג להתייעצות ובדיקה נוירולוגית. במידת הצורך תופני למכון שינה. בברכה, ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא ישנה שני לילות רצוף
    אלה
    03/09/2008

    בשני הלילות האחרונים , לא ישנתי , כלומר יותר מ48 שעות מאז השינה האחרונה. אני בת 67 , פעילה , גם עובדת וגם עוסקת בפעילות גופנית (ךא כל כך אינטנסיבית ) . אני לוקחת כדור אחד של בונדורמין/אלגוליזין 0.25 מג'. אך בלילות האחרונים השינה לא פוקדת אותי . יש לציין שאני בתקופה של מתח קל (יציאה לגמלאות חלקית ) , אבל המתח לא כל כך מעיק עלי . ההרגשה בשני הבקרים האחרונים היא כמו "זומבי" , שמקשה מאוד על תפקוד י היומיומי? האם כדאי להגביר את מינון הבונדורמין או לחילופין לשנות תרופה (ניסיתי בעבר תרופות טבעוניות- כמו רגיעון , הן לא עזרו לי).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא ישנה שני לילות רצוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד"ר דליה שכטר
    07/09/2008

    ייתכן שהפרעת השינה כבר חלפה.. האם את נוטלת בונדורמין בקביעות? אם כן, אני מציעה לא להעלות את המינון אלא לפנות לייעוץ במרפאת שינה. קשיי הירדמות ויקיצות ליליות הן תופעות שכיחות במצבי מתח ואין מניעה ליטול בתקופות אלו כדור שינה, אולם לא על בסיס קבוע ולאורך זמן. בברכה, ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות שינה לפגועי מוח
    אסתר
    01/09/2008

    לפני 12 שנים בגיל 45 לקה בשטף דם גדול ובצקות במוחו, דיבורו נפגע מאד, אך במשך הזמן השתקם. כעבור כחצי שנה סבל מהתקפים של חוסר שמיעה וחולשה בפלג שמאל. התופעה הוגדרה כאפילפסיה מוקדית, טופל כחמש שנים בטגרטול / אפנוטין / דפלפט, הטיפול הופסק והתופעה נעלמה. כעת בן 57 סובל מסרטן הערמונית מטופל הורמונלית , דבר הגורם לגלי חום בלתי נסבלים הגורמים לו לנדודי שינה קשים , בנוסף סובל מדי פעם מהרטבה לילית. הרופא רשם לו אלטרולט 10 על מנת לשפר את שנתו וכן כדי למנוע את ההזעה וההרטבה. לאחר הכדור הראשון קם בבוקר ודיווח על שינה מאד טובה, אלא שלאחר כמה שעות באופן מפתיע , איבד את כושר דיבורו, סימן לי בידיו ובעיניו במצוקה רבה, כעבור כרבע שעה חזר לדבר , אך התלונן שאינו מצליח לקרוא , בעיקר לא מבין מה שקורא ועל כאבי ראש חזקים. באותו יום כולל בלילה ולמחרת ישן הרבה מאד. הנוירולוג סבור שהיה זה התקף מוקדי ויתכן שהכדור מוריד את סף הרגישות לאפילפסיה. הוא לא חזר על נטילת הכדור, האם ידוע על בעיתיות בנטילת כדורי שינה אצל חולים אפילפטיים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרופות שינה לפגועי מוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    01/09/2008

    אלטרולט אינו כדור שינה אלא שייך למשפחת תרופות אנטי דיכאוניות ואנטי חרדתיות. אחת מתופעות הלוואי שלו היא ישנוניות ולכן לעיתים ניתן כאשר יש הפרעות שינה מסויימות. תופעות לוואי אחרות עשויות גם להועיל במצב של הזעת יתר והרטבה וכנראה לכן נבחר כדור זה במקרה הספציפי שתארת.
    אין מניעה לשימוש בכדורי שינה בחולי אפילפסיה אך יש להתאים את כדור השינה לחולה הספציפי.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השאלה

    אסתר
    02/09/2008

    השאלה , אם יש כדור אחר העונה על צרכי בעלי שלא יגרום לו שוב להתקף ?, כי הרי יצא שכרו בהפסדו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד"ר דליה שכטר
    02/09/2008

    לא נראה לי שההתקף בהכרח היה קשור לאלטרולט, מה עוד שמדובר במינון נמוך מאוד. יש להכיר את המקרה הרפואי הספציפי בפירוט כדי להחליט על הטיפול המתאים! בוקר טוב, ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה עם כדורי שינה
    אנה חיה ופריק
    30/08/2008

    אני בת 27, מזה כשנתיים לוקחת כדורי שינה עקב פוסט טראומה. אני כרגע לוקחת בונדרמין 0.25 מ"ג שלושה כדורים- זה הפסיק להשפיע אלי. עברתי לזודורם שני כדורים של 10 מ"ג- זה עושה אותי מאוד מסטולה , לפעמים הקאות ובבוקר כאבי ראש. אם כדור אחד אני לא נרדמת. אמרתי לרופאה משפחה שלי והוא לא יודע איזה כדור הןא יכול להמליץ לי אליו. איזה כדור אני יכולה לבקש מהרופאה שלי שיענה לי על הבעיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה עם כדורי שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    30/08/2008

    יהיה לא מקצועי להמליץ במצבך על טיפול תרופתי כזה או אחר.
    לפי מה שסיפרת אני מציעה לך להתייעץ עם פסיכיאטר בקשר לטיפול המתאים. הפרעת השינה היא חלק מהתסמונת הפוסט טראומטית.
    במידת הצורך הפסיכיאטר יכול להפנות לייעוץ במרפאת שינה.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטילת מלטונין במינון 6 במקום 5 מ"ג
    יעל
    29/08/2008

    השאלה בקצרה: האם ישנה בעייתיות בנטילת מלטונין במינון 6 במקום 5 מ"ג? [ ובפירוט: רופא מומחה לשינה קבע כי אני סובלת מסימפטום שעון ביולוגי דחוי ולכן קשה לי להירדם בשעות מוקדמות. הוא רשם לי, כמקובל, את המינון הקלאסי של 5 מ"ג ביום. יש לי חבר שמתגורר בארה"ב ומגיע לישראל לעתים תכופות, ודרכו אני יכולה לקנות מלטונין ללא מרשם רופא בארה"ב כל אימת שאחפוץ, בסכומים מגוכחים לעומת ישראל - 5-10% מהעלות בארץ (!). אבל, המלטונין שניתן לרכישה בכל סופר ובית-מרקחת בארה"ב, הוא במינון של עד 3 מ"ג משום מה. מעל למינון זה חייבים לבוא עם מרשם מרופא אמריקאי. ואני תוהה, האם אוכל, בנוחות כה רבה, לרכוש דרכו את המלטונין במינון 3 מ"ג ופשוט ליטול שניים מהם בכל ערב, וכמה זה 'קריטי' אם זה יהיה 6 מ"ג ולא 5]. מסיבות השמורות עימי, אני מעדיפה ביותר לקבל מידע מפורום זה ולקבל את ההחלטה בעניין בעצמי ולא לשוב לרופא המטפל שנתן לי מלכתחילה את המרשם. אשמח ביותר לקבל כאן תשובה, לפחות עקרונית, ולא המלצה לפנות אליו חזרה. שאלונת נוספת נשאלה ע"י ידיד שלי, שעומד להתחיל ליטול מלטונין אף הוא וקרא מאמר ישן שמטריד את מנוחתו על תופעות לואי כגון פגיעה של כדורי המלטונין באיכות הזרע, ועוד.. האם יש אמת בדבר והאם יש פרסומים חדשים בנידון שמאששים או מפריכים את הידיעה הזו על תופעות לוואי בכלל ופגיעה בזרע בפרט? תודה רבה מראש וחלומות פז :) יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    29/08/2008

    לא קריטי אם יהיה 6 מ"ג במקום 5 מ"ג. לעיתים גם 3 מ"ג מספיקים.
    רק שימי לב: תכשירי המלטונין מארה"ב לא תמיד "נקיים", ז"א יש בהם תוספות נילוות שונות (ויטמינים, חומרים מרגיעים כמו theanin ועוד).
    אני מעדיפה לתת טיפול עם מלטונין "נקי" שמכינים מחומר גולמי בבית מרקחת.


    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך

    יעל
    07/10/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח UPPP
    יעקב
    26/08/2008

    אני סובל מהפרעות שינה בדרגת חומרה קלה או בינונית ועברתי את כל הבדיקות והאפשרויות הנוספות . הומלץ לי לעבור את הניתוח UPPP ברצוני לדעת האם הניתוח יעיל האם יש תופעת לוואי ופרטים על,הניתוח תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח UPPP

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    26/08/2008

    אני מציעה לך להתייעץ עם רופא אאג שמבצע ניתוחים מסוג זה.
    מה שאני כן יכולה לומר שאחוזי ההצלחה נקבעים במידה רבה מאוד ע"י התאמת הניתוח למטופל הספציפי אחרי בדיקה מדוקדקת של רופא אאג מיומן בתחום, וכן - ייתכנו תופעות לוואי.
    אם אתה מעוניין אתה מוזמן לפנות אלינו לייעוץ.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה ודיבור מתוך שינה
    אלמונית
    23/08/2008

    שלום יש לי בעיה של הליכה ודיבור מתוך שינה ואפילו אני לא יודעת על כך .אבל מספרים לי את הדברים שאני עושה בלילה . ספרו לי שאני עושה כל מיני פעולות כגון : הזזת השולחן או שלקחתי שמיכה וחשבתי שזה אחי הקטן וגם כמעט יצאתי בחוץ אני לא יודעת מה קורה לי בזמן האחרון זה קרה לי השנה הזאת , ואני סך הכל בת 14 אני צריכה את העזרה לגבי העניין הזה מקווה שתקראו את המכתב הזה במהרה ותשיבו לי במהרה . אלמונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הליכה ודיבור מתוך שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    24/08/2008

    הליכה מתוך שינה היא הפרעת שינה די נפוצה בקרב ילדים ובדרך כלל חולפת עם ההתבגרות.
    חוסר שינה וצריכה רבה של משקאות עם קפאין לפני השינה (כמו קולה, שוקו) מחמירים את ההפרעה. במיוחד חוסר שינה!! לעיתים רחוקות גם נחירות עם הפסקות נשימה בשינה ונטילת תרופות מסויימות מחמירים את התופעה.
    חשוב מאוד שסביבת השינה שלך תהיה בטוחה (דלת נעולה כדי שלא תצאי מחוץ לבית, סורגים על החלונות אם את בקומה גבוהה וכד').
    ניתן לפנות לייעוץ במרפאת שינה דרך קופת חולים.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה ודיבור מתוך שינה

    שני
    09/09/2012

    היי אני בת 14 ולא פעם ראשונה שאומרים לי שאני קמה והולכת מתוך שינה ומדברת ואני לא מבינה מה הם רוצים חחח
    לפני כמה ימים בחופש הגדול הלכתי לישון ממש מאוחר בסביבות חמש בבוקר, אמא שלי העירה אותי בחמש וחצי (ככה היא אומרת) אמרתי לה בסדר אני קמה הלכתי עד לשירותים אמרתי לה שנייה אני עושה פיפי (עשיתי) המשכתי ללכת לחדר שלה נישכבתי על המיטה שלה ונירדמתי. אחרי שעתיים קמתי וחזרתי לחדר שלי והתעוררתי לגמרי בשתיים עשרה וחצי בצהריים..
    איך שקמתי אמא אמרה לי מה קרה ולא זכרתי כלום והייתי בטוחה שהיא צוחקת עלי כי היה נישמע לי הזוייי שהלכתי השתנתי ודיברתי מתוך שינה ואני לא זוכרת כלום!
    ויום אחרי זה פשוט מצאתי את עצמי על הספה למטה בסלון בלי שאני זוכרת שבכלל עברתי כשבכלל הלכתי לישון בחדר שלי..
    מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה ודיבור מתוך שינה - תגובה

    פרופ' יהודה פינקלשטין
    12/09/2012

    שלום רב,
    כפי שד"ר דליה שכטר עמיר הסבירה לך, מדובר בתופעה נפוצה למדי ושאיננה מדאיגה. יש גורמים מסויימים שמעוררים אותה ובכל מקרה במרבית המקרים היא חולפת עם הגיל.
    בברכה
    פרופ' יהודה פינקלשטין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סומנבוליזם
    אסנת
    21/08/2008

    שלום. בני בן 11.5. בריא בדר"כ. שמנו לב לפני כשנתיים שמידי פעם הוא הולך בלילה מתוך שינה כסהרורי. לאחרונה היו שני אירועים: האחד- בו יצא מהחדר במלון בו שהינו ומצאנו את כלי המיטה שלו במסדרון בבקר. לא ברור היכן בילה את שעות השינה. השני- הוא חזר השבוע ממסע בתנועת נוער. באחד הלילות התעורר בשטח ומצא את עצמו עם שק השינה , יחף, במרחק מאות מטרים מהמאהל. הוא לא זוכר דבר מאותו מסע, אך סבל מאד מהקוצים בדרך חזרה. שאלותי: האם התופעה צפויה להיות נפוצה יותר ביציאה מהסביבה השגרתית בה נמצא? כיצד נדע להעריך האם התופעה מסוכנת עבורו? האם מומלץ לטפל ואיך? בתודה, אסנת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סומנבוליזם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    22/08/2008

    הליכה מתוך שינה היא תופעה נפוצה בקרב ילדים ועפ"ר חולפת עם ההתבגרות.
    מיעוט שעות שינה יחסי (כלומר שינה מועטת יחסית למה שנחוץ) מהווה גורם חשיפה משמעותי לאירועים הליליים. צריכת משקאות שמכילים קפאין סמוך לשינה גם כן מהווה גורם חשיפה. לכן יש להקפיד על היגיינת שינה טובה ובמיוחד שעות שינה מספיקות (בגיל 11.5 עפ"ר נחוצות כ-9 שעות בלילה).

    לעיתים רחוקות הפרעת שינה ראשונית עלולה להוות גורם חשיפה (כמו - נחרות עם הפסקות נשימה בשינה).

    יש להקפיד על סביבת שינה בטוחה. דלתות סגורות. חלונות מסורגים אם מדובר בקומה גבוהה.

    במקרים קיצוניים - טיפול תרופתי.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בונדרמין והנקה
    ליה
    21/08/2008

    לאחרונה יש לי קשיים רציניים להירדם, עד לכדי מצבים בהם אני לא נרדמ כל הלילה, על רקע מחשבות טורדניות של אי - הירדמות. הדבר מקשה עלי במיוחד כיוון שיש לי תינוקת בת 4 חודשים שאני מניקה בלילה וכמובן מטפלת בה גם במהלך היום. בלילה האחרון לקחתי בונדרמין שעזר לי להירדם אבל אני מבינה שהכדור לא מומלץ בהנקה. כיצד הוא יכול להפשיע על התינוקת? אני כמובן לא רוצה לקחת משהו שיכול לפגוע בה, אך מצד שני אני גם חייבת להיות מסוגלת לתפקד כדי לטפל בה. האם יש דברים אחרים אולי טבעיים שאפשר לקחת במקום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בונדרמין והנקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    21/08/2008

    כדורי השינה עלולים לגרום לישנוניות גם אצל היונק. כמובן תלוי בכדור הספציפי, במינון.
    נסי לתרגל טכניקות הרפייה כאשר את הולכת לישון. בחנויות הספרים הגדולות ניתן למצוא ספר+קלטת המדריכים כיצד לעשות זאת (אני לא זוכרת כרגע מה שם המחבר..).

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זו הפרעת שינה?????
    עינת
    20/08/2008

    שלום רב, רציתי לשאול האם יש הפרעות שינה גם בקרב תינוקות??? יש לי תינוק בן 10 חודשים, ומאז יום הוולדו לא ישן אף לילה רצוף....... הוא קם בדרך כלל פעמיים בכל לילה ולא תמיד זה בשביל אוכל. בחודש האחרון התופעה הפכה מוזרה יותר כאשר באופן תמידי הילד קם בדיוק כל לילה בשעה 01:45 שותה מים או אוכל חוזר לישון לשעה ושוב קם והפעם סתם מסתובב ימינה ושמאלה במשך שעה וחצי כמעט, עד שהוא נרדם שוב. אני כמובן באפיסת כוחות (כי אני עובדת ויש לי עוד 2 ילדים בבית) האם זה הפרעת שינה או שזו הפרעה אחרת ומי הגורם אחר שיכול לטפל בנושא? בתודה מראש, עינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם זו הפרעת שינה?????

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    20/08/2008

    בעיות שינה בתינוקות הן עפ"ר על רקע של הרגלי שינה לא טובים שמוקנים ע"י ההורים.
    פני בבקשה לפורום בעיות שינה בילדים.
    לחילופין - אנחנו במכון מפעילים מרפאת ייעוץ להפרעות שינה בתינוקות וילדים. את מוזמנת לפנות.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    עינת
    20/08/2008

    תודה על תשובתך המהירה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מלטונין בהריון
    גלי
    17/08/2008

    שלום, אני בת 27, סובלת מנדודי שינה ואובחנתי כבעלת פאזת שינה דחויה. קיבלתי מהרופא מרשם למלטונין, אותו אני לוקחת כבר קרוב לחצי שנה וניתן להגיד שרוב הזמן הוא די עוזר לי. בביקורי אצל הרופא, שאלתי האם ניתן לקחת את המלטונין בהריון (שאז היה רק בתכנון) והוא אמר לי כי אין איתו שום בעיה. עכשיו אני בשבוע השישי להריון וממחקר יותר מעמיק הבנתי שאין כל כך מחקרים בנוגע לנטילת מלטונין בזמן הריון והשפעותיו אינן ידועות. מהידע שלך, מה ניתן לעשות והאם בכל זאת אני יכולה להמשיך ליטול את הכדור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מלטונין בהריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא

    ד''ר מיכל לוסטיג
    18/08/2008

    אנו נוהגים להמליץ על הפסקת מלטונין בעת ההריון. לא הצטבר מספיק מידע לגביו בתקופה זו ואין לקחת סיכון.
    נסי לחשוף עצמך לאור שמש בשעות הבוקר ללא משקפי שמש. הטיפול משלים ולעיתים מספק בשינוי מחזור שינה עירות.

    בברכה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה אין בדיקת דם למלטונין?
    אלי
    16/08/2008

    למשל אם מישהו סובל מבעיות שינה, לא היה מומלץ לבדוק את רמת המלטונין כדי לראות אם מדובר בחוסר מלטונין? תודה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    17/08/2008

    יש דרכי אבחון אחרות כדי לדעת אם בעיית השינה קשורה במלטונין.
    אגב, בעיות שינה שקשורות ברמה של מלטונין הן המיעוט, ועפ"ר בקרב אנשים מאוד קשישים.
    ברוב המקרים מדובר בהפרעה במחזוריות הייצור של המלטונין.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מהן דרכי האבחון?

    אלי
    19/08/2008

    האם תוכלי בבקשה לפרט לי מהן דרכי האבחון לבעיות מלטונין? פשוט הרופאים עדיין לא מצאו את הגורם לבעיות השינה שלי וחשבתי שאולי יש סיכוי שזה נגרם מזה. תודה שוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד"ר דליה שכטר
    19/08/2008

    הדבר החשוב ביותר ברפואה על מנת להגיע לאבחנה הוא נטילת אנמנזה (היסטוריה רפואית) מפורטת. בהתאם לאנמנזה ממשיכים הלאה. הפרעות שקשורות במלטונין ניתן לאבחן ע"י בדיקת אקטיגראף - מכשיר דמוי שעון שעונדים על היד במשך שבוע-שבועיים ומתקבל תרשים של שעות השינה. כדאי לפנות לייעוץ במרפאת שינה. בברכה, ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיבור בשינה
    תומר
    16/08/2008

    שלום אני בן 15 ואמא שלי אמרה לי שאני מדבר תוך כדי שינה ושכך היא מכירה אותי יותר טוב... יש דרך לטפל בזה או למגר את זה? אם זה קשור אני מדבר לעצמי הרבה... תודה תומר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיבור בשינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין לזה טיפול למיטב ידיעתי

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    16/08/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום