פורום הפרעות שינה ועייפות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • יקיצה מוקדמת
    דן
    02/11/2008

    שלום לרופאות האם ואבן יעיל למצב של יקיצה מוקדמת ללא יכולת לחזור לישון? רופא המשפחה נתן לי וניכר עליו שהוא לא ממש בטוח בזה. מה המינון המקובל? מתי לקחת? הבעיה היא רק ביקיצה ולא בהירדמות. המצב התפתח כתוצאה מחרדה (כל הבדיקות הרפואיות שעברתי תקינות) תודה, דן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יקיצה מוקדמת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    02/11/2008

    לא מסרת פרטים חשובים. גיל? רקע רפואי? האם מדובר בהפרעה חדשה או שמא כל חייך אתה נוטה להתעורר מוקדם?
    ואבן הוא תרופת הרגעה. אם היקיצה המוקדמת היא עקב חרדות ייתכן שהתרופה תעזור, אם כי הפרעות חרדה מטופלות כיום ע"י תרופות מסוג שונה.
    הואבן נמכר במינון של 10 מ"ג, ויש ליטול לפני השינה אם מטרתו להשפיע על השינה.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בארגון האם יכול להיות בעיתשינה
    שירה
    31/10/2008

    אני בת 30 אני מתקשה להירדם וזקוקה לטלביזיה או לאדם נוסף שיהיה איתי על מנת שאצליח להירדם. למרות שאני ישנה מספיק אני לרוב עייפה. אני מתקשה להתרכז באופן כללי ונוטה להיות חסרת שקט ועצבנית לצד קושי הארגון זמן. הציעו לי ריטלין האם יכול להיות שמצבי קשור להפרעת שינה ולא לADHD כפי שהציעו הפסיכיאטר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    02/11/2008

    לפי מה שכתבת קשה לקבוע אם מדובר בהפרעת שינה כגורם לעייפות. האם שנתך רצופה? האם את זזה הרבה בשינה? נחרות?
    מה הכוונה בישנה מספיק? האם מדי לילה את ישנה ממש כ-7 שעות?
    האם את נוטלת תרופות כלשהן?
    כדאי לפנות לייעוץ מסודר ופרטני במכון שינה, ובמידת הצורך אולי גם לבצע בדיקת שינה.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רסיטל
    איריס
    28/10/2008

    שלום רב אני בת 39 וסובלת מזה כ- 10 שנים מנדודי שינה על רקע עוררות נפשית גבוהה (פסיכופיזיולוגי), בשלוש שנים האחרונות נוטלת טרזודיל במינון של 50 מ"ג ליום בהמלצתה של ד"ר שכטר ,היום הכדור כבר לא כ"כ משפיע גם כשעליתי ל- 75 מ"ג, היות ולאחרונה עוברת תקופה מבולבלת מאוד שמתבטאת בסממני דיכאון וחרדות, פסיכיאטר נתן לי את הציפראלקס למרות שהעליתי בפניו את העניין שבעבר ניסיתי לקחת את הכדור והוא גורם לי לא להרדם בכלל, הוא התעקש שאני צריכה שוב לתת לכדור צ'אנס כיוון שהוא לא גורם לנדודי שינה. החלטתי שוב לנסותו ולקחתי אתמול בבוקר חצי כדור כפי שהודרכתי על ידו , לא עצמתי עין אפילו לא לדקה, למרות שבשילוב לקחתי גם את הנוקטורנו לפני השינה, אני לא כ"כ מסוגלת להמשיך עוד כמה ימים כאלה ללא שינה, היות וחייבת גם לתפקד בעבודה, ומה גם שסובלת ממיגרנות בעקבות חוסר שינה. על איזה כדור לחרדות במקום הציפראלקס הייתן ממליצות (מלבד הרמרון שאותו כבר ניסיתי בעבר וגרם לי לתאבון עז) ? אני מתכוונת לכדור שלא קיימת אצלו תופעת לוואי של הפרעות בשינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רסיטל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדובר על ציפראמיל ולא ציפרלקס

    איריס
    28/10/2008

    נפלה טעות בשם הכדור אותו רשמתי בתוכן ההודעה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    28/10/2008

    אני לא נוהגת להמליץ על תרופות לטיפול במקרה ספציפי מעל דפי האינטרנט. את יכולה לשוב לייעוץ במכון.
    בכל מקרה, אם את נוטלת ציפרמיל הקפידי ליטול את הכדור בבוקר.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת שינה כאבים בעינים
    רוניאל
    28/10/2008

    שלום יש לי בעיות במהלך השינה . אני מתהפך המון מתעורר מספר פעמים בלילה ולפעמים גם קשה לי לחזור ללישון. בנוסף כאשר אני קם בבוקר יש לי לחץ חזק מאוד בעיניים ונפיחות גדולה מאד מתחת לעיניים כל מי שרואה אותי במהלך היום שואל אותי אם אני עייף או מרגיש טוב כאשר אני מתעורר בבוקר קיימת הרגשה של כבדות (כאילו אני לא מרגיש טוב) שעוברת כ- 3 שעות לאחר היקיצה המצב נמשך למעלה משנה אני מתוסכל ומסתובב בהרגשה לא טובה , השאלה מה עושים? אשמח לקבל התייחסות רוניאל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת שינה כאבים בעינים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    28/10/2008

    חסרים פרטים כמו גיל? האם אתה נוחר? האם יש מחלות רקע? תרופות? עודף משקל?
    על פניו נראה שכדאי לבצע בדיקת שינה ולראות מה גורם לתנועתיות הרבה, להתעוררויות ולתחושה של שינה לא מרעננת. ייתכן שמדובר בתסמונת הפסקות נשימה בשינה ואם כך, הרי שיש טיפול!
    בקש מרופא המשפחה הפנייה למכון שינה.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות הירדמות
    ליאור
    26/10/2008

    שלום,

    אני נוטל מס' חודשים ציפרלקס וכיוון שאני סובל מבעיות הירדמות עד השעות הקטנות של הלילה ובעיות בתפקוד המיני הומלץ לי להחליף לתרופה בשם מירו.
    ברצוני לשאול מהם תופעות הלוואי של התרופה והאם היא עלולה לגרום לעלייה במשקל ובערכי הכולסטרול בהשוואה לציפרלקס וכמו כן מהם יתרונותיה?

    תודה מראש,

    ליאור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות הירדמות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לליאור

    ד''ר מיכל לוסטיג
    27/10/2008

    מתוך שאלותיך, נראה שאתה גם יודע את התשובות.
    אז אכן מירו הנה תרופה נוגדת דיכאון, ללא תופעות לוואי מיניות , בה אנו משתמשים לנסוך שינה ,דרך שימוש בתופעות לוואי של ישנוניות.
    ואכן עלולה להיות עליה במשקל, ויש לעקוב אחר ערכי שומנים.

    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת שינה מוכרת?
    ורד
    25/10/2008

    שלום אני בת 25. בריאה. כשהייתי קטנה (10-12) הייתי הולכת מתוך שינה וזה הפסיק כעבור כמה שנים. בשנים האחרונות אני מתעוררת לעיתים בלילה וממשיכה את החלום במציאות. כלומר, אני מודעת לכך שאני ערה אבל אני הוזה דברים - כמו למשל שמישהו עומד ליד המיטה שלי, או שיש לי עכביש במיטה, אני שואלת את בן זוגי שאלות לא הגיוניות ולפעמים אני קופצת מהמיטה או יורדת מהמדרגות. אבל אני לאו דווקא מרגישה פחד. בן זוגי מגיב ושואל אותי דברים ואני עונה לו, ואף עונה לו שאני ערה, ואז יש בדרך כלל שלב של הבנה שאני הוזה. בבוקר אני זוכרת שמשהו קרה אבל לאו דווקא זוכרת את פרטי האירוע. רק כשהוא מזכיר לי, זה נשמע לי מוכר. האם זו הפרעת שינה מוכרת? האם ניתן לטפל בכך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת שינה מוכרת?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    28/10/2008

    על פי התיאור ייתכן שמדובר בהזיות היפנופומפיות (כלומר מעין חלימה בהקיץ, הזייה, עם ההתעוררות). תופעה כזו עשויה להיות קשורה לחסך שינה מצטבר או לעיתים נדירות למחלת שינה. כדאי לפנות לייעוץ פרטני במכון שינה.
    כמובן לאחר איבחון נכון ניתן לדון בטיפול המתאים.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלתי
    יעל
    24/10/2008

    ז"א, שאם אתרגל לישון עם מלטונין(כי אין ברירה כרגע) כל לילה ב 10 בערב ואקום בבוקר יש סיכוי גדול שנדודי השינה שלי ואיכות השינה תשתפר. יש לציין שאיני עובדת במשמרות או ישנה כל יום אחרת. כל יום באופן קבוע הולכת לישון ב 3 וקמה בצהריים למשמרת ערב שאותה אני עושה כל יום. המלטונין הוא בגלל שבעבר הייתי רגילה ללכת לישון בשש בבוקר. שאלה נוספת: האם שנת צהריים של פחות מחצי שעה עלולה לפגוע בהרדמות ובשנת הלילה? תודה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בהמשך לשאלתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    24/10/2008

    לא ברור לי מה השעון הביולוגי הטבעי שלך: האם את טיפוס לילה מובהק ושעות העבודה (בלילה) נבחרו במתכוון? או - את טיפוס יום, רגיל, ושינית במתכוון את שעות השינה לפי העבודה.
    מה השאיפה שלך? ללכת לישון בשעות "קונבנציונליות" או להמשיך ב"חיי לילה"?
    שנת צהריים קצרה, עד חצי שעה, עפ"ר לא פוגמת בשנת הלילה, אבל יש שונות בנושא זה בין אנשים שונים.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה שאלות
    יעל
    24/10/2008

    שלום, אני בחורה צעירה וסובלת מנדודי שינה שכוללת זמן הרדמות ארוך והתעוררויות במהלך השינה. רציתי בבקשה לברר: האם העובדה שאני ישנה בחדר עם דלת סגורה וחלון סגור לגמרי עלולה לפגוע באיכות השינה שלי? יש לציין שבמהלך היום אני מאווררת את החדר ל כ 5 שעות. דבר נוסף, האם רמות קורטיזול בדם יכולות להיות קשורות לנדודי שינה? אני עובדת בשעות הערב, לכן אני מידי יום הולכת לישון בשעה 3 בלילה וקמה בצהריים. אני לוקחת מלטונין 5 מ"ג חצי שעה לפני השינה, אבל הבנתי למשל שבין השעות 6 עד 8 בבוקר רמת הקורטיזול אמורה להיות הכי גבוהה. האם המצב שלי שבו שיניתי לעצמי את השעון הביולוגי רמות הקורטיזול מופרשות כמו אצל דם שישן בשעות רגילות וזה לא פוגע בי? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמה שאלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    24/10/2008

    גם עם דלת סגורה וחלון סגור עדיין נותר די חמצן כדי לעבור את השינה בשלום. אם לא מפריע לך שהחדר אינו מאווור - המשיכי כך.
    איני מבינה מדוע את נוטלת מלטונין חצי שעה לפני השינה, כלומר בסביבות 02:30 לפנות בוקר! בשעה זו באופן טבעי יש רמת מלטונין גבוהה............
    איני יודעת להשיב לך העניין הקורטיזול.
    אין ספק ששינוי מכוון של שעות השינה פוגם באיכות השינה ותורם לנדודי השינה שלך.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרזודיל
    יעל
    24/10/2008

    שלום, אני בת 22, עקב נדודי שינה חמורים רופאת משפחה רשמה לי נוקטורנו. לקחתי אותם תקופה מסוימת ולאחר מכן הלכתי לפסיכיאטרית שאמרה לי להוריד אותם בהדרגה ולקחת טרזודיל במקום. היא אמרה שהכדור אינו ממכר ובמינונים נמוכים הוא משמש לטיפול בבעיות שינה ולא לטיפול בדיכאון, כמו שכתוב על הקופסא. לפני כשבוע בערך הורדתי לגמרי את הנוקטורנו ונשארתי רק עם הטרזודיל, המשכתי לישון טוב כמה ימים אך משילשום שוח חזרו לי נדודי השינה. כמה דברים שאולי חשוב לציין: את הנוקטורנו לקחתי בערך במשך חודשיים וחצי והגעתי עד למינון של כדור וחצי של 3.75. את הטרזודיל אני לוקחת כבר בערך חודש וחצי, כדור וחצי של 0.5).עשיתי בדיקה במעבדת שינה ולא נמצאה כל בעייה רפואית, המליצו לי לקחת כדורים ממשפחת SSRI.דבר נוסף- יש לי עבר של הפרעות אכילה. כיום אני מרגישה בסדר חוץ מעניין החוסר שינה שמקשה מאד על תיפקודי. אני בטיפול פסיכולוגי (המטפלת שלי היא זו שהמליצה לי ללכת למעבדת שינה) שאלותיי הן: (1)האם לאחר תקופה הטרזודיל גם מפסיק להשפיע כמו שקרה עם הנוקטורנו? כלומר, הגוף מתרגל אליו? (2)אם אני לא סובלת מדיכאון אז זה כדור שמתאים? הרי הוא מטפל רק בסימפטום וברגע שהגוף מתרגל להשפעה המרדימה של הכדור הוא לא יועיל יותר (3)אם כבה יומיים שוב איני ישנה כמעט יכות להיות שזה יחזור שוב להיות טוב או שזה אומר שהכדור כבר לא יעזור, האם יש להעלות מינון?? (4)האם הוא ממכר? ניתן לקחתו לאורך זמן? (5 )אני נמצאת שעות במיטה ומידי פעם אני נרדמת, רק כך אני איכשהו אוגרת כוחות. בקרוב אני חוזרת ללמוד ואצטרך לקום מוקדם שוב, לא אוכל "לבלות" כל כך הרבה זמן במיטה וחסך השינה שלי עוד יותר נוראי. מה לעשות!?!!? ממש מיואשת): תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טרזודיל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    24/10/2008

    חסרים פרטים רבים ולכן קשה לתת תשובה ברורה.
    בכל מקרה, טיפול באינסומניה הוא דבר מורכב. יש טיפולים תרופתיים, יש טיפול התנהגותי.
    השאיפה תמיד לטפל בגורם לאינסומניה.
    האם הפרעת חרדה? מחשבות טורדניות?
    אי נוחות פיזית כלשהי? תנועות רגליים בלתי רצוניות?
    האם מדובר באינסומניה מותנית? (כלומר, עצם הגעת זמן השינה והכניסה למיטה כבר מעוררים חרדה)
    האם הפרעה בשעון הביולוגי?
    האם מדובר באינסומניה ראשונית?
    אינני יודעת היכן עברת בדיקת שינה. את מוזמנת לפנות לייעוץ אצלנו.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יכול להיות

    יעל
    24/10/2008

    שלא קראת את כל ההודעה?? נתתי פרטים רבים...בכלל לא ענית על שאלותיי/:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובת המשך

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    24/10/2008

    קראתי בעיון רב.
    מה שרציתי לומר בתשובה הקודמת הוא שייתכן שהטיפול אותו את מקבלת אינו הטיפול האופטימלי עבורך.
    טרזודיל אינה ממכרת כמו כדורי שינה אבל יש התרגלות מסויימת לתרופה זו. לא הבנתי איזה מינון את נוטלת - אין כדורים של 0.5 אלא 50, 100. תיאורטית, ניתן לעלות גם ל-150 מ"ג לפני השינה - בהנחייה מפורשת של הרופאה המטפלת בך!!
    במקרה של אינסומניה התרופה אכן מטפלת בסימפטום בלבד ולכן אני שבה לתשובה הראשונה - הצורך לברר מה סיבת האינסומניה.
    זה שאת נמצאת במיטה שעות אינו "עוזר" לטפל באינסומניה, וכאן למשל נכנס עניין הטיפול ההתנהגותי.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי

    יעל
    24/10/2008

    אני לוקחת כדור וחצי של 50. כמו שאמרתי, הלכתי למעבדת שינה והם אמרו שאין בעיה רפואית במקרה כזה נראה לי שהם תמיד מפילים את זה על הצד הנפשי- זה לפחות מה שאמרו לי. אני בטיפול פסיכולגי כך שאין מה לעשות יותר מזה בעניין הזה...מה לדעתך אפשר לעשות???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד"ר דליה שכטר
    24/10/2008

    כדאי לפנות לייעוץ נוסף אצל רופא שינה. גם כשאין ממצא בבדיקת שינה אין זה אומר שלא קיימת הפרעת שינה..פירטתי בתשובה קודמת הפרעות שונות שביטויין הקליני אינסומניה, ולאו דווקא על רקע פסיכולוגי טהור. בברכה, ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני

    יעל
    24/10/2008

    ממש מצטערת על המלא הודעות אני פשוט ממש לא יודעת מה לעשות. הייתי אצל רופא שינה בוולפסון והם לא מצאו שום בעיה רפואית- הם לא אמרו שאין בעיית שינה- הם אמרו שזו אינסומניה על רקע נפשי (כמו שאמרתי- לי נראה שקל להם יותר להגדיר את הרקע כ""נפשי" וכך לפתור עצמם מלטפל בה) ולא כל כך היה להם מה לעשות עם זה. הם אמרו לי לקחת תרופות ממשפחת SSRI, להתייעץ עם פסיכיאטר....אבל לא נראה לי שזה פיתרון לבעיה. מה לדעתך עליי לעשות- פרקטית- בהתחשב במידע הנוסף הנ"ל. המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Uעוד משהו

    יעל
    24/10/2008

    שאלתי אבל לא ענית- כבר יומיים שוב איני ישנה לאחר בערך שבועיים סבירים- האם יכול להיות שזה יחזור ושזה בא במעין "גלים" או שזה אומר שהכדור הפסיק להשפיע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    25/10/2008

    קשה לי לומר. גם כשטיפול אופטימלי ייתכנו לילות פחות טובים. קשה לומר חד משמעית אם הכדור הפסיק להשפיע.

    את מוזמנת לייעוץ פרטני אצלנו.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 45 עם הפרעות שינה -מיואשת
    שואלת
    23/10/2008

    שלום אני בת 45 ויש לי בעיות שינה כבר 15 שנה, לני כמה שנים רפא הפנה אותי לבדיקת שינה במכון (אני יודעת שהיום עושים גם בבית הלקוח). לא עשיתי את הבדיקה אולי כי הייתי צעירה ולא הערכתי את חשיבות הבדיקה. כיום אני סובלת מהרפרעות שינה קשות, אני אתן דוגמא ממש מהתקופה האחרונה אני נכנסת למיטה בשעה 23:00 לערך נרדמת לשעה וחצי שעתיים מתעוררת וזהו, נגמר הלילה מנסה להרדם וממש לא מצליחה. למחרת במהלך יום העבודה אין שום השפעה שלילית על מידת העייפות.. מתפקדת כרגיל, עבודה, בית שיגרה... ובלילה הבא שוב חוזר הסיפור על עצמו... זה נמשך המון זמן וגורם לי ממש תיסכול עצום . בבקשה עזרו לי, תכוונו אותי... לאיזה רופא ללכת? אילו בדיקות לעשות, המון המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    24/10/2008

    אני מציעה לך לפנות לייעוץ במכון שינה.
    במקרה של נדודי שינה אין צורך בהכרח לבצע בדיקת שינה!
    חשוב לשמוע את הפרטים בבירור, את ההיסטוריה הרפואית שלך וכד'. רק לאחר מכן ייקבע אם יש צורך בבדיקה ואיזה סוג בדיקה ואולי רק נחוץ טיפול תרופתי או ע"י שיחות.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת שינה
    יעל
    23/10/2008

    אני לא מצליחה להרדם ללא כדורי שינה ולפעמים גם בעזרתם. כיצד נערכת בדיקת שינה לאנשים שלא מצליחים לישון? עם או ללא כדור שינה? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    23/10/2008

    עפ"ר אין צורך לבצע בדיקת שינה כאשר מדובר בקשיי הירדמות!
    ברוב המקרים די בייעוץ והדרכה של רופא שינה.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרדמות בזמן האוכל
    יצחק
    22/10/2008

    בני בן 5, נרדם כמעט כל יום בגן , עם התחלת האכילה בשעה 11.גם אם ישן הרבה באותו לילה. ביום חופש זה קורה לעיתים בארוחת ערב בסביבות השעה 18:00. ולעיתים בשעה אחרת ללא קשר לאוכל. ערכנו בדיקות דם לגבי סוכר, ברזל ותפקוד בלוטת התריס. כולן תקינות. הרופא מפנה לא.א.ג ואז למעבדת שינה. אציין שלילד ממצא בחומר הלבן בבדיקת אם אר אי שנערכה בגלל אחור התפתחותי כללי. שאלותי: מה יכולה להיות הסיבה להרדמות? אם יהיה ממצא במעבדת שינה האם יש טיפול ובמה זה כרוך? האם יש נזק בהשארת המצב הנוכחי ללא בירור? מה ההליך במעבדת השינה? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרדמות בזמן האוכל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    22/10/2008

    קשה לי לתת אבחנה רק על סמך מה שכתבת.
    אין ספק שנחוץ בירור מקיף על מנת להגיע לאבחנה ומכאן לטיפול הנכון!
    הבדיקה במעבדת שינה כרוכה בחיבור אלקטרודות לראש, לפנים, לרגליים, חיבור חגורות למדידת תנועות נשימה, מדידת חמצן וקצב הלב.
    אינני יודעת לגבי מכוני שינה אחרים, אבל אצלנו הטכנאים מיומנים בחיבור כל "החוטים" לילדים ואף לתינוקות, ובסך הכל הבדיקה אינה מכאיבה או מציקה במיוחד - הילד ישן את שנת הלילה הרגילה שלו.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבקש עזרה בשינה נכונה!
    אא
    22/10/2008

    שלום אני בן 21 בן אדם בריא! יש לי בעיות בתזמון השינה לדוגמא שלשום יצאתי וחזרתי ב4 לפנות בוקר.. הלכתי לישון ב5 בבוקר וקמתי ב15:00 בצהריים, ישר לעבודה עד 12 בלילה. חזרתי הביתה ולא הצלחתי להרדם ועכשיו 6 בבוקר ואני צריך ללכת לעבודה! ז"א שאני ער כבר 15 שעות ועכשיו אני צריך לעבור משמרת של 9 שעות! זה אומר שאני אהיה ער 24 שעות וזה נורא קשה. כל הקטע שאני ישן הרבה מאוד ואז קשה לי להרדם.. העניין הוא איך אני מרגיל את עצמי לישון היטב? וכמה שעות מומלץ בדיוק לישון?? חשוב לי מאוד תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מבקש עזרה בשינה נכונה!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    22/10/2008

    רוב בני האדם זקוקים ל-6-8 שעות שינה מדי לילה.
    שעות השינה אמורות להיות קבועות פחות-או-יותר.
    הבעיות מתחילות כאשר לא מקפידים על שעות שינה מסודרות ומספיקות (גם כאן יש חריגים, שמצליחים לתפקד איכשהו גם ב"בלגן" של שעות שינה).
    נסה לארגן את סדר היום כך שתקבל מספיק שעות שינה כל לילה ובאותן שעות פחות-או-יותר.


    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצות לשינוי הרגלי שינה אצל תינוק בן
    הילי
    20/10/2008

    שלום, תינוקי בן שמונה חודשים. כשנולד התרגלנו, שנינו, לישון ביחד במיטה. שיטה זו עבדה מצוין כארבעה חודשים ומאז קשה לנו, ההורים, לישון טוב וגם התינוק מתעורר פעמים רבות במהלך הלילה. לפני כשבוע העברנו אותו למיטה שלו שעדיין ממוקמת בחדרנו. המעבר הזה עבר בצורה יחסית טובה. עם זאת הוא עדין מתעורר כמעט כל שעתים והדרך היחידה להרדים אותו הוא במיטה שלנו תוך כדי הנקה ובסופו של דבר מוצץ. רציתי לדעת האם תוכלי לעזור עם מספר טיפים כיצד אני יכולה לשנות את ההרגל של הירדמות תוך כדי יניקה ואולי גם כיצד להיפטר מהמוצץ כיון שהמוצץ מרדים אותו מצוין אך במידה והוא נופל במהלך הלילה הוא לא יודע להחזיר אותו. אוסיף גם שבמהלך היום אין הוא ישן יותר מחצי שעה עד שלושת רבעי שעה. אודה מאד על עצות וטיפים. הילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד"ר דליה שכטר
    22/10/2008

    אנא הפני את שאלתך לפורום בעיות שינה בילדים! בברכה, ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי הרדמות מזה מספר ימים
    אילון
    20/10/2008

    שלום.. בן 40, הנני סובל מקשיי הרדמות מזה מספר ימים. היו 3 לילות בהם ישנתי ממש מעט ואז אחרי צבירת העיפות ישנתי יומיים טוב. שוב יום לאחר מכן סבלתי מקשיי הרדמות ושינה מעטה. ניסיתי לקחת חצי כדור לוריוון 1 מ"ג אשר בלילה הראשון השפיע לטובה ובלילה השני פחות. אני עומד לקראת שינוי גדול במקום העבודה ואני מניח שזה קשור לענין. שאלותי: כיצד להתמודד עם המצב, אני מניח שלפני תקופה של חודש חודשיים של לחץ וחוסר ודאות בעבודה. האם חצי כדור של 1 מ"ג לוריוון זה חלש מדי ועדיף לנסות כדור שלם? האם מומלץ תכשיר אחר, כדור אחר או משהו טבעי למשל? לאורך כמה זמן ניתן לקחת את הלוריוון? תודה מראש...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיי הרדמות מזה מספר ימים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתח לקראת שינוי

    ד''ר מיכל לוסטיג
    22/10/2008

    בוודאי שמביא לקשיי שינה.
    אם מדובר בימים בודדים, נסה לקחת לוריבאן/קלונקס בקביעות במשך ימים אלו (עד 10 ימים, ללא חשש). המנע משתיית משקאות מכילי קפאין בשעות אחהצ והערב. נסה לבצע הרפיות על מנת להרגע.
    במידה והבעיה מתארכת , כדאי לפנות,אז להתייעצות לרופא שינה/רופא משפחה/ פסיכיאטר

    ובהצלחה בשינוי
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום