מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אנמיה ממאירהיוסי17/04/2013
שלום ד"ר.
רציתי לדעת אם אנמיה ממאירה יכולה להיות גם אם יש לי B12 תקין פלוס בבדיקות הדם האחרונות? (690) כי הרופא חושד שאולי שזה אנמיה ממאירה אבל נראלי לא הגיוני כי הB12 תקין. האם המצב יכול להיות?.
תודה רבה ד"ר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה ממאירה - תגובה
פרופ` אלן ברבי20/04/2013שאלה לא ברורה.
אנמיה מכל סוג יכולה להיות עם B12 תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PCR MTHFRנתנאל15/04/2013
שלום.
בתי עברה בדיקת דם שכללה :
PCR FV LEIDEN =תקין
PCR FII = תקין
PCR MTHFR (C677T) = הטרוזיגוט
אבקש לדעת מהיא הבדיקה הזו ומה משמעות התוצאה .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PCR MTHFR - תגובה
פרופ` אלן ברבי20/04/2013הממצא של HETEROZYGOUS MTHFR שכיח מאוד ללא משמעות קלינית בעצמו.
מודד גן קשור לרמת הומוסיסטאין.
בהריון מומלץ לקחת חומצה פולית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוטאין S והריוןמורן14/04/2013
שלום אני בשבוע 5 להריון ראשון, הגניקולוג הפנה אותי להמטולוג לגבי בדיקות שעשיתי לפני כ5 שנים כתוצאה מקרישיות יתר של אמי. להלן התוצאות:
PT 98%
INR 0.99
PTT 26
CAC RVVT 1.30
CAC PTT 1.35
Protein S Free Ag 61%
על כל השאר רשום נורמלי ותקין.
הומוציסטאין לא בצום 5.53
אני ממש לחוצה והתור להמטולוג רחוק... אשמח לדעת דעתך לגבי צורך בקלקסן...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוטאין S והריון - תגובה
פרופ` אלן ברבי20/04/2013הPS גבולי ולבדיקות LAC אין ערכים נורמלים של המעבדה.
רק רופא נשים רשי להתחיל בקלקסן בהריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- apla ותורשתיותשרון13/04/2013
שלום,
אני בת 30,בהריון, אובחנתי כחולה בapla, ואני מקבלת קלקסן ואספירין.
הבנתי שבעתיד, לפני טיסות, אצטרך לקחת קלקסן ליתר ביטחון.
אחי הוא טייס, האם הוא נמצא בסיכון גבוה להיות גם הוא חולה בapla? האם apla היא תורשתית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר apla ותורשתיות - תגובה
פרופ` אלן ברבי20/04/2013זו מחלה נרכשת אך תוארו מקרים משפחתיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימפומה והמוגלבין נמוךמשה10/04/2013
שלום רב,
אמא שלי 67 חולה כבר למעלה מ 10 שנים בלימפומה שאינה הודגקין, עברה טיפול ראשון עם מבטרה, כימו וסטרואידים, כשחזרה המחלה לפני כשנה קיבלה טיפול עם סטרואידים בלבד - דבר אשר העלה לה את רמות ההמוגלבין הנמוכות אך פגע לה מאוד בחוליות הגב וגורם לה לסבל רב בביצוע פעולות יומיומיות, היא בשנה האחרונה רזתה מאוד, ללא תיאבון ואינה יוצאת מהבית, לאחרונה שוב בבדיקת דם שנעשתה נמצאו רמות המוגלבין של 10, חושש מאוד שבמידה ותצטרך טיפול נוסף עם סטרואידים לא תעמוד בכך, מה אפשר לעשות? האם יש דרך אחרת מלבד סטרואידים לטיפול בה? האם לפנות לרופא פרטי שלא דרך בי"ח?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימפומה והמוגלבין נמוך - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ14/04/2013קודם כל יש לעשות ברור מה סיבת האנמיה
ואז לחשוב על טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת הנשיקה ?ליאת10/04/2013
שלום בבדיקה : EBV IgG-EBNA
נמצא :
>600 Positive
מה זה אומר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת הנשיקה ? - תגובה
פרופ` אלן ברבי20/04/2013זה אומר הדבקה קודמת עם הווירוס ונוכחות נוגדנים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספירת דם וכדוריות דם לבנות נמוכהדורון10/04/2013
שלום רב,
לאחר פנייה לרופא המשפחה על התלוננות של עייפות רבה.
תוצאות בדיקת הדם להלן:
4.4 WBC
RBC 4.62
ניתן לראות שהתוצאות נמוכות מהנורמה
ובנוסף הפרעה בתפקודי כבד:
GPT 67
GOT 41
ערכים גבוהים מהמנורמה
האם יש סיבה לדאגה? האם הדבר יכול להעיד על סרטן כמו לוקמיה?
אודה להנחיות נוספות
תודה,
דורון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספירת דם וכדוריות דם לבנות נמוכה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ14/04/2013על סמך נתונים אלו שהם חלקיים ומאד גבוליים
לא ניתן לחוות דעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת אספירין או טיפול אחר לקרישיותכרמית09/04/2013
האם כאשר מפסיקים לקחת אספירין או כל תרופה אחרת לקרישיות יתר, נוצר סיכון כלשהו או סיכון יתר, חוץ מאשר הסיכון שיש לאדם עם קרישיות יתר שלא מטופלת במידה ולא יודע על כך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת אספירין או טיפול אחר לקרישיות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ14/04/2013התשובה השניה נכונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאה של פקטור 8כרמית09/04/2013
הפקטור 8 בבדיקה הוא 191 , האם נחשב לגבוה / גבוה מאוד? והאם התשובה תלויה בגיל הנבדק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאה של פקטור 8 - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ14/04/2013מה.רמה התקינה במעבדה בה בוצעה הבדיקה? מה עם יתר בדיקות הקרישה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאה של פקטור 8 - המשך
כרמית17/04/20131. האם הרמה התקינה במעבדה בה בוצעה הבדיקה היא זו שרשומה בגבול תחתון וגבול עליון ומסומנת מחוץ לסוגריים או בתוך הסוגריים? אם כן אז הרמה התקינה היא 65-165. האם הרמה התקינה הזו משתנה מעת לעת באותה מעבדה? כך שבפעם הבאה שאעשה בדיקה אולי התוצאה שלי תהיה בתוך הסוגריים? (כוונתי לבדיקה נוספת ללא טיפול בכדורים)
2. יתר בדיקות הקרישה: PT SECONDS, PTT, FIBRINOGEN HYPERCOAG, THROMBIN TIME TT, - כל התוצאות בתוך המסגרת , INR 1 ,
הערה: לא טופלתי ואיני מקבלת כדורים עדיין, רק קיבלתי תוצאות של בדיקות.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות מעבדהלירי08/04/2013
שלום רב
בת 30, סובלת כבר עשר שנים מכאבי גב, לאחרונה החלו כאבים בלתי פוסקים בגב תחתון ומפרקים
אודה לעזרה בפענוח בדיקות הדם
12.5 PT)Seconds)
I.N.R 1.1
PTT 26.2
Cardiolipin IgG Ab 3.9
Cardiolipin IgM Ab 13.8* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות מעבדה - תגובה
פרופ` אלן ברבי22/04/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות מעבדה - תגובה
פרופ` אלן ברבי22/04/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה... אינני רואה את התגובה
לירז28/04/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות מעבדה - תגובה - תגובה
פרופ` אלן ברבי01/05/2013לא רואה קשר בן כאבי גב והבדיקות שבוצעו שנראות לי ללא שינויים משמעותיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך דחוףליאת07/04/2013
שלום
תודה על התשובה המהירה.
כאמור בלוטות למפה מוגדלות בצד ימין 2 ס"מ ושמאל 1.5
נבדקתי פיזיקלית ע"י רופא פנימאי (במסגרת בדיקות סקר תקופתיות)
אין הגדלות נוספות
נשלחתי למספר בדיקות דם שקיעת דם CMV ועוד?
1. האם מעורר דאגה ?
2. עד איזה גדול במפסעות זה תקין ?
תודה אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך דחוף - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ07/04/2013לפי המידע הזה לא נראה שיש מקום לדאגה
צריך לחכות לתוצאות הבדיקות לפני שאלות
נוספות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוףליאת07/04/2013
שלום
בUS מפסעות נמצא בלוטות בגדול 2 ס"מ בצד ימין ו 1.5 ס"מ בצד שמאל מבנה שמור.
אני בן 41
האם דורש המשך ברור ?
האם יבלות ברגלים יכולות לגרום להגדלה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ07/04/2013אם אין סמני דלקת ביבלות זו לא סיבה
להגדלת בלוטות במפסעה
האם יש הגדלת בלוטות נוספות?
על מנת לחוות דעת צריך לבדוק בדיקה פיזיקלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בייצור תאי דם לבנים ואדומים...בועז05/04/2013
חבר טוב עבר ניתוח קיצור קיבה(שרוול)
לאחר שבוע הרגיש כאבים בחזה ואושפז.
נמצא בבידוד בביה"ח הלל יפה בחדרה.
נכנס לבידוד עקב דלקת ריאות חריפה,בנוסף מדדים של תאי דם אדומים ותאי דם לבנים מחוץ לסקאלה לכיוון הנמוך.
נאמר לו שהסיבה לכך היא הימצאות חיידקים בגופו המונעים ייצור תאים אלו.
לי לא ניראה הגיוני,היות והגוף,במצב של הימצאות חיידקים תוקפניים, אמור לייצר כמויות מוגברות של תאי דם לבנים.
אשמח לשמוע על סיבות לספירת דם נמוכה גם בתאי דם לבנים וגם באדומים.
לפני הניתוח מצבו היה מצוין ובדיקות הדם שלו היו עפ"י המקובל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בייצור תאי דם לבנים ואדומים... - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/04/2013מצטער לא מדובר בבעיה אישית ואין לי פרטים.
החולה מאושפז. לפנות לרופאים המטפלים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עודף פריטיןתום04/04/2013
שלום רב.
אני בן 21, יש לי G6PD. אמא ממוצא כורדי.
בבדיקת דם האחרונה שעשיתי יצאו לי התוצאות הבאות:
פריטין - 365
חומצה פולית - 20.5
Ferrum(Iron) - 218
טרנספרין - 219
בילירובין - 1.59
שאר הבדיקות תקינות .
אשמח לקבל פרטים אודות חריגות אלה, ומה צריך לעשות ?
תודה רבה,
תום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עודף פריטין - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/04/2013אני מבין שרמת המוגלובין תקינה.
יתכן מצב של המוליזה כרונית מאוזנת.
לעקוב.
לחזור על כל בדיקות כולל haptoglobine בעוד 3 חודשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה, שאלה נוספת
תום05/04/2013האם כדאי לתרום דם ? כל כמה זמן?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה, שאלה נוספת - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/04/2013אין התנגדות בסיסית .אבל לשאול למד"א
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחסור בברזלשרון04/04/2013
אני בת 38 שנה וחצי אחרי לידה. מאז הלידה חשה עייפות קיצונית וחולשה נוראית.
בבדיקות דם fe iron 24 פריטין 15 והמוגלובין 11.9 האם זה יכול להסביר את תלונותי?
האם במצב כזה לקיחת תוסף נוזלי הוא הפתרון או שכדאי לבקש עירוי או זריקות?
האם ברזל נמוך עלול להשפיע על מצב רוח לגרום לדכאון וחרדות?!?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחסור בברזל - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ04/04/2013אמנם יש עדות לאנמיה קלה ולחסר ברזל
אך ממצאים אלו לא מסבירים את חומרת התלונות
ולא הייתי רואה צורך במתן ברזל לוריד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



