מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקות בבי"ח בעת שבץ מוחיגלית21/02/2013
איזה בדיקות מבצעים לאדם שמגיע לבי"ח באמבולנס עקב חשד/סימפטומים של שבץ מוחי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות בבי"ח בעת שבץ מוחי - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ21/02/2013קודם כל בדיקה נוירולוגית,בדיקת עיניים, ובהתאם לתוצאות
מבצעים בדיקות הדמייה לפי הצורך
כמוכן מבצעים בדיקות דם רוטיניות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואיך אפשר לעשות את כל זה
גלית22/02/2013לבן אדם שהוא מבולבל והגיע לבית חולים לאחר שלקחו אותו בכח כי לא רצה ולא הבין שצריך להגיע מהר לבית חולים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות ספירת דם חרגיותמיכל19/02/2013
שלום. אני בת 39, בריאה.
בספירת דם שבצעתי קיבלתי את התוצאות הבאות:
wbc 6.2 אני חיבת לצין שכל שנה זה יורד וזו התוצאה הנמוכה ביותר שהיתה לי אי פעם.
BASO% 2.3, פעם ראשונה שזה נמוך אצלי
BASO ABS 0.1
RBC 3.74 אף פעם לא היתה אצלי חריגה מהנורמה בתאים האדומים
HB 11.2 היה נמוך לפני 6 שנים בערך ואז היה 11.8 בשאר הבדיקות תמיד היה תקין
HCT 32.4 פעם ראשונה שהוא נמוך מהנורמה
בחודשים האחרונים נטלתי ברזל בגלל מחסור.
יש לי תור להמטולוגיות בעוד כחודש, אני אשמח מאוד אם תוכל לומר לי למה יכולות הבדיקות לכוון ומה עליי לשאול אותה, אני די מודאגת.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות מפורטות
מיכל19/02/2013WBC K/ul 6.2 4.5 11
NEUT% % 60.8 40 70
NEUT.abs K/ul 3.8 1.8 7.7
LYM% % 25 20 40
LYMP.abs K/ul 1.5 1 4.8
MONO% % 10.4 2 12
MONO.abs K/ul 0.64 0.16 1
EOS % % 1.7 0 7
EOS.abs K/ul 0.1 0 0.8
BASO % % 2.3 0 2
BASO abs K/ul 0.1 0 0.2
RBC M/ul 3.74 4 5.2
HB g/dl 11.2 12 16
HCT % 32.4 36 46
MCV fL 86.7 78 99
MCH pg 29.9 26 34
MCHC g/dl 34.4 31 37
RDW % 13.5 11.8 15.6
PLT K/ul 268 100 450
MPV fL 10.9 7 15* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות מפורטות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ20/02/2013זו לא שאלה למסגרת הזאת
וזאת מאחר ורצוי ללמוד יותר את הפרטים
האישיים, הרגלים, תרופות?
וזאת תעשי בברור אצל ההמטולוגית
(לא דחוף)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הומוציסטאיןמיקי17/02/2013
פרופסור שלום רב,
אנ בסה"כ בחור בריא בן 35. רזה, לא מעשן, עושה פעילות גופנית (אירובי וכוח). בדיקות שומנים וכולסטרול בדם תקינות.
אבי עבר אירוע לב בסביבות גיל 42. היות שגורם הסיכון המשמעותי אצלי הוא כנראה הגנטיקה, רציתי לדעת בבקשה אם יש צורך להתחיל בגיל כזה בבדיקה של קרישיות בדם כמו בדיקה של הומוציסטאין. אם אני לא טועה, לאבי יש רמה גבוהה של קרישיות בדם.
תודה מראש,
מיקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הומוציסטאין - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ17/02/2013אם לאביך יש גורמי סיכון מוכרים שנבדקו ולך אין אני לא רואה צורך בברור נוסף
אם לא עשית בדיקות לאותם ממצאים שנמצאו אצל אביך כדאי לבצע אותם בשלב ראשון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המסת קריש - טיפול אחיד לכולם?גלית16/02/2013
האם כולם מקבלים את אותו הטיפול להמסת קריש כאשר מגיעים לבית חולים עם שבץ מוחי או שהטיפול מותאם לפי סוג הפקטור שיש לכל חולה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המסת קריש - טיפול אחיד לכולם? - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ16/02/2013שאלה לא ברורה
מה סיבת השבץ? דימום או קריש?
האם ידוע על הפרעות במנגנון הקרישה?
לפי המידע הנ"ל ניתן להמליץ על הטיפול המתאים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמסת קריש דם בבית חולים
גלית20/02/2013סיבת השבץ - קריש
לגבי שאלתך - האם ידוע על הפרעות במנגנון הקרישה - זה בדיוק מה שמעניין אותי ולכן כתבתי את השאלה בפורום הזה - האם כאשר אדם מגיע לבית חולים בליווי אדם שלא מכיר את הבעיות הרפואיות שלו ולכן גם לא ידוע לו איזה גן גורם לקרישיות יתר והמלווה יטעה ויאמר שיש לו גן שונה מזה שיש לחולה, האם זה משנה בכלל, או שכולם מקבלים את אותו הטיפול כדי להמיס קריש במקרה של שבץ מוחי עקב קריש דם? הרי כדי לאתר מה הגורם לקרישיות יתר דרוש זמן רב וזה לא נבדק בשעתיים שזה הזמן הדרוש כדי להגיע לבית חולים כדי לקבל טיפול מיידי אחרת יהיה נזק בלתי הפיך.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמסת קריש - טיפול אחיד לכולם? - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ20/02/2013במידה ומדובר בקריש הטיפול המידי הוא זהה
גם עם הסיבה לא ידועה
את הסיבה ניתן יהיה לנסות לקבוע במועד מאוחר יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר בפרוטאין Cרונה15/02/2013
שלום, שמי רונה ונמצאתי הטרוזיגוטית לחוסר בפרוטאין C. מכיוון שיש לי חשש לקרישיות יתר, הומלץ לי לקחת זריקה לפני הטיסה. לפני כמה ימים הלכתי לכירורג כלי דם שאמר לי שאינו ממליץ כלל לקחת את הזריקה מכיוון שאם יהיה לי דימום פנימי תהיה לי סכנה אמיתית.
אינני יודעת מה לעשות, האם לקחת את הזריקה ולהסתכן בדימום פנימי או לא לקחת ולהתסכן בקרישי דם?
תודה רבה רונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר בפרוטאין C - תגובה
פרופ` אלן ברבי15/02/2013חסר חלקי ב PC אינו גורם דומיננטי בקרישיות יתר. אבל אם מדובר בטיסה ארוכה(מעל 4 שעות) רצוי כן לקבל זריקה במינון פרופילקטי דרך רופא המשפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה של ספיגת ברזלמתן14/02/2013
שלום ,
בחודש נובמבר ביצעתי בדיקת דם שהראתה כי הברזל נמוך ( 49-50 ) .
אציין כי גם בעבר בבדיקות דם שנעשו לפני שנה - שנה וחצי הברזל היה נמוך ( 60-67 ) .
לאחר התייעצות עם המטולוגית של קופת החולים וגסטרולוגית נראה כי אין בעיה של ספיגה מאחר והפריטין תקין .
ובאותה תקופה הייתה גם תחושה של עייפות ובעיות ריכוז .
בנוסף ישנה נשירה של שיער ביריכיים וברגליים , דבר שנמשך כבר שנה וחצי לשנתיים
והחמיר בחודשים האחרונים .
בעקבות כך הגסטרולוגית המליצה לי לקחת מולטי וויטמין שאותו התחלתי לקחת לפני שלושה שבועות .
אני ישן בממוצע 9-10 שעות ומאוד קשה לי לקום וגם עם קימה הידיים והרגליים קרות .
על פי ההמטולוגית עלי לבצע בדיקת דם נוספת ללא צום בשביל לראות האם יהיה שינוי בתוצאות בדיקת הברזל .
האם בעיית העייפות ונשירת השיער ביריכיים נגרמת כתוצאה מבעיה הקשורה בברזל ?? ואם לא האם ישנה אפשרות שזו בעיה של ספיגת ויטמינים ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה של ספיגת ברזל - תגובה
פרופ` אלן ברבי15/02/2013מה שקובע זה רמת המוגלובין. אם היא תקינה עם פריטין תקין זה בסדר.
בנוגע לחולשה וקור לבדוק תפקוד בלוטת תריס (TSH)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי תודה , ומה יכול לגרום
מתן17/02/2013לנשירת שיער ביריכיים ??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדקתי עוד פעם את תוצאות בדיקת הדם
מתן18/02/2013מנובמבר , הפריטין נמוך , אני לא מבין למה ההמטולוגית אמרנ לי שזה תקין
רשום שזה 36.90 ng/ml כשזה אמור להיות לפחות על 100 ng/ml .
האם אפשר להמליץ לי על רופא מומחה בהמטולוגיה באזור ירושלים ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהורמת המוגלובין תקינה
מתן18/02/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קרישתיותהדר14/02/2013
שלום, עקב הפלות חוזרות עשיתי בדיקת קרישתיות (זו שמחוץ לסל
) ותוצאותיה: 9.2umol/l HOMOCYSTEIN . מה המשמעות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת קרישתיות - תגובה
פרופ` אלן ברבי15/02/2013לא מסרת הנורמות של המעבדה. המשמעות היא שרמה גבוה יכולה להיות גורם לקרישיות יתר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקה או עירוי ברזל ?!אלי14/02/2013
בתי בכיתה י' -יש לה קצת מחסור ידוע בברזל ושוכחת ליטול כדורים, ועכשיו ראשה סחרחר. האם זריקה מרוכזת לתקופה או עירוי אפשריים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זריקה או עירוי ברזל ?! - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ14/02/2013במידה ויש עדות ברורה לחוסר ברזל הגורם לאנמיה משמעותית
ניתן לתת ברזל דרך הוריד בתקוה שיחזיק מעמד לתקופה ממושכת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה,רק בבי"ח ?או
אלי14/02/2013האם אפשר ליטול כמה כדורים ליום במקום אחד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה,רק בבי"ח ?או - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ14/02/2013לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה,שאלנו 2 שאלות
אלי14/02/2013תודה
לא הבנו לגבי איזו שאלה השבת בשלילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ITP ושטפי דם בפרקי אצבעות היםאתי10/02/2013
שלום למנהלים
ITP כבר יותר מעשר שנים. לאחרונה החמרה כבר היה לי 27,000 למרות שבדיקה בשבוע שעבר 49,000 .עד היום לא היו שטפי דם. היום בפרקי האצבעות בידיים וכריות בצבע סגול.
האם צריך להתאשפז?
לפני בדיקת מח עצם ואולטרסאוד טחול.
מדאיג אותי שאין כל טיפול ממשי למחלה הזו ואני חוששת לחיים.
אודה על תשובה אם יש סיכוי לטיפול סביר.
אציין שאני אלגרגית לפנצילין,אספירין וסופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ITP ושטפי דם בפרקי אצבעות הים - תגובה
פרופ` אלן ברבי14/02/2013אני מבין שאת במעקב המטולוגי ומתוכננים מח עצם וUS .
אפשר להראות הכתמים הסגולים לצוות.
יש טיפול למחלת ITP. גם זה יסבירו לך בהמטולוגיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת מח עצם עקב טרומבוציטופניהאורית10/02/2013
שלום, בת 30. חולת ITP כבר שנה.. טרומבוציטים כרגע 33000.
לא טופלתי עד כה והרופא אמר שאם תהיה ירידה נוספת בספירה הבאה בטסיות יבצע בדיקת מח עצם.
בספירות הדם כל שאר הערכים תקינים, כולל תאים אדומים ולבנים.
האם במצב כזה שהכל תקין חוץ מהטסיות, ובגילי הצעיר יחסית, יש מקום לחשוש שמשהו לא בסדר במח העצם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת מח עצם עקב טרומבוציטופניה - תגובה
פרופ` אלן ברבי14/02/2013זו בדיקה רוטינית שתאפשר לאבחן יותר טוב המחלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלת המשךeti09/02/2013
תודה רבה לך פרופ' רחמילביץ על התשובה המהירה בנושא ההמוגלובין הגבוה.
להלן ערכי ספירת הדם שנערכה:
WBC-6.52
RBC-5.38
HGB-16.7
%HCT-50.4
MCV-93.7
MCH-31.0
אודה לקבלת הסבר ואולי הכוונה כיצד, אם בכלל, ניתן לטפל בהמוגלובין הגבוה.
שוב, תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלת המשך - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ09/02/2013רצוי לדעת גם את ספירת ה׳ טרומבוציטים
לגבי סיבה אפשרית לעליה בכדוריות האדומות
האם קיימת הפרעה בתפקוד הריאות?
עישון מופרז? כדאי בכל זאת להתייעץ עם המטולוגים
במידה ואין מוצאים סיבה ניתן לבצע הקזת דם להוריד את
ההמטוקריט(mch) לסביבות 45 אחוז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה
eti09/02/2013תודה רבה לך פרופ' על התשובה המהירה והמאירה.
PLT - 324 K/UL
אכן מעשנת אבל לא "כבדה" 5-10 (הכל יחסי כמובן) סיגריות ביום...
שוב, המון תודה לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ITP ומוקסיפןאורית07/02/2013
חולת ITP. ספירה אחרונה 33,000. לא מטופלת.
עקב דלקת בגרון הרופא רשם לי מוקסיפן פורטה 500 מ"ג 3 פעמים ביום ל- 5 ימים.
כתוב בתופעות הלוואי: טרומבוציטופניה. אני מפחדת שזה יוריד לי עוד יותר את הטסיות.
האם לדעתך זה יכול להוריד משמעותית את הטסיות בטיפול של 5 ימים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ITP ומוקסיפן - תגובה
פרופ` אלן ברבי09/02/2013לא. רצוי להמשיך בטיפול בדלקת .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דםeti07/02/2013
שלום רב לפרופ' רחמילביץ,
בת 55, בבדיקות דם שערכתי נמצא המוגלובין 16.7 והמוגלובין A1c - 6.
שאר בדיקות הדם הן בטווח הנורמה.
אודה לך אם תסביר לי מה עלי לעשות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ07/02/2013צריך לראות את כל ערכי ספירת הדם
לגבי הA1C זו תשובה לגבי סכרת והיא בגדר התקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדם
eti07/02/2013תודה רבה לך פרופ' רחמילביץ על התשובה המהירה בנושא ההמוגלובין הגבוהה.
להלן ערכי ספירת הדם שנערכה:
WBC-6.52
RBC-5.38
HGB-16.7
%HCT-50.4
MCV-93.7
MCH-31.0 לקבל הסבר ואולי הכוונה כיצד, אם בכלל, ניתן לטפל בהמוגלובין הגבוה.
שוב, תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גנוטייפ לטסיותדפנה06/02/2013
כעת בשבוע 35 להריון רביעי, לאחר טרומבוציטופניה ביילוד בהריון קודם (שמס' הטסיות עלה לאחר כעשרה ימים). שני הריונות ראשונים תקינים.
לאחרונה, הופניתי לבירור בשאלה האם הטרומבוציטופניה על רקע אימנולוגי (כאשר בתחילה סבר הרופא כי הרקע זיהומי).
בבדיקת אנטיגנים ונוגדנים לטסיות hpa1 ו - hpa1-5 שהייתה תקינה.
הומלץ על ביצוע גנוטייפ לטסיות.
הבדיקה בוצעה וישנן תוצאות חלקיות, שאחת מהן מטרידה ואשמח לדעת האם היא מעידה על משהו:
תוצאות שלי:
HPA1 GPIIIa L33P a/a
HPA3 GPIIb I843S a/b
HPA5 GPIa K50E a/a
התוצאות של בעלי:
HPA1 GPIIIa L33P a/b
HPA3 GPIIb I843S a/b
HPA5 GPIa K50E a/a
אשמח לדעת האם התוצאה של HPA1 מעידה על אי התאמה (כאמור, חלק מהתוצאות טרם הגיעו) ואם כן מה המשמעות מבחינתי בשבוע 35 להריון.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גנוטייפ לטסיות - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/02/2013אני זוכר את פנייתתך הקודמת.
אני לא מכיר מספיק את הנושא לצורך יעוץ. ראיתי השינויים ב HPA1.
אני מציע להתייעץ ביחידת קרישה של ההמכון המטולוגי תה"ש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תלסמיההילה05/02/2013
נשלחתי ע"י המטולוגית לאיבחון תלסמיה
תוצאות הבדיקה הן:
Hemoglobin A2 6.2
Hemoglobin F קטן מ0.5%
אשמח לדעת בבקשה מה זה אומר האם אני נשאית או לא
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלסמיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/02/2013תוצאות מתאימות ל thalassemia minor
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



