מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קומאדין וסטרוידים אנאבולייםsmith24/04/2013
שלום לך,
יש לי מוטציה של פקטור V ליידן תורשתי משני ההורים. אני כבר שבועיים עושה זריקות של CLEXANE 80MG פעמיים ביום ומתחיל עכשיו לקחת קומאדין כי היה לי SVT לפני כמה שבועות והיה לי כבר DVT בעבר(לפני כמה שנים), הייתי לוקח קומאדין במשך שנה (לפני כמה שנים זה היה). עכשיו קרה SVT ברגל השנייה, לא באותה רגל, כאשר הייתי על אספירין 100 מג ביום כל יום. אז כנראה שאספירין לא מספיק טוב בשבילי. אני מפתח גוף מקצועי ויש לי תחרות עוד מעט וסטרוידים אנאבוליים הם חלק מהעניין ואי אפשר בלעדיהם.
השאלה שלי אליך היא : מה המינון של קומאדין שעדיף לקחת בזמן שימוש בסטרוידים, כי אני יודע שהם מגבירים את ההשפעה שלו (של קומאדין) ? או שעדיף לעבור לקלקסאן(CLEXANE) בזמן השימוש בסטרוידים אנאבוליים, אם כן אז באיזה מינון ?
בגדול אין לי בעיה להשתמש קבוע ב-CLEXANE פשוט הבעיה שהוא יקר וקומאדין יותר זול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קומאדין וסטרוידים אנאבוליים - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ24/04/2013לא נראה לי מוצדק לעבור לקלקסן
מינון הקןמדון תלוי בתוצאת ה-INR* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעל איזה INR עדיף להישאר
smith24/04/2013שאלה האם סטרוידים אנאבוליים לא מגבירים את ההשפעה של קלקסן : הוא מושפע מהם איכשהו או לא ? יש סיוכי לדימום ? והשאלה הכי חשובה על איזה INR אני צריך להיות בגדול בתור טיפול מונע, זה חיייב להיות יותר מ-2 או יהיה מספיק להישאר בין 1.5-2 ?
אגב תודה רבה לך על הייעוץ שלך, זה עוזר מאוד.
P.S. שמעתי יש תרופה בשם "פרודקסה" שזה כמו קומאדין, רק לא צריך כל הזמן לבדוק INR וזה בטוח לחלוטין כמו קלקסאן. אבל אין את זה בסל הבריאות. יש תרופה כזאת ומתי היא תיכנס לסל הבריאות יש לך מושג ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעל איזה INR עדיף להישאר - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ28/04/2013יש אבל רק במקרים מיוחדים. INR רצוי בין 2-3
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Hexakapronמאיה24/04/2013
בעקבות דימום חניכיים ניתנו לי אמפולות של hexakapron 500 מג לשטיפת הפה מידי לילה. האם יש בהם כל סכנה כשברקע ישנה אנמיה המוליטית קלה ותלסמיה מינור? האם עדיף שבמקום לשטוף את הפה אניח על פד והצמיד לחניכיים? יש תופעות לוואי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Hexakapron - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ24/04/2013לא צריכה להיות בעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון cגלית24/04/2013
שלום
מהם הערכים הנורמלים של חלבון c שצריכים להיות? אני בת 19 ויצא לי 72% האם זה תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון c - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/04/2013המעבדות רושמות תחומי הנורמה
72% נחשבת כרמה בתחום הנורמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שאלה נוספת
גלית24/04/2013והאם אפשר להתחיל לקחת גלולות למניעת הריון בהסתמך של תוצאות אלו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה מקפיצה...
גלית28/04/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה מקפיצה... - תגובה
פרופ` אלן ברבי01/05/2013רישום גלולות הוא בידים של גינקולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומצה פוליתסוזן24/04/2013
שלום,
לפני כ-5 שנים, במסגרת אישפוז להריון בסיכון גבוה, אובחנתי כ- MTHFR הומיזיגוט ונאמר לי לקחת חומצה פולית 5 מ"ג באופן קבוע (אני לוקחת גם אספירין קרטיה 100 אחרי אפיזודות של טישטוש בראייה, אחרי אבלציה בלב שעברתי לפני 8 שנים). לאחרונה ראיתי פירסומים שחומצה פולית במינון גבוה יכולים לגרום לגידולים סרטניים. שאלתי, האם ניתן לקחת מינון נמוך יותר של חומצה פולית ובאיזה מינון? האם חומצה פולית ואספירין יוצרים תנגודת אחד עם השני?
בתודה מראש,
סוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומצה פולית - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/04/2013אפשר לקחת הכדור פעם-פעמים בשבוע.
יש מינון הרבה יותר קטן של 0,4 מג'.
אין התנגדות בן ח' פולית ואספירין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחומצה פולית
סוזן24/04/2013תודה על התשובה. האם חומצה פולית במינון של 0.4 מ"ג על בסיס יומי מספק לטיפול ב- MTHFR הומוזיגוט?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורים לקרישיות יתר ומחזור חודשירוית24/04/2013
האם כדורים נגד קרישיות יתר יגרמו במזמן מחזור אצל אישה זרימה/הוצאה מוגברת של דם וגם מרקם אחר של דם? (אולי יותר דליל)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדורים לקרישיות יתר ומחזור חודשי - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ24/04/2013לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרחלי22/04/2013
עשיתי בדיקות ורציתי לברר ..לאחר נעשו לי בדיקות קרישיות
התוצאות היו - cardiolip .igm במקון ערך נורמה עד 7 יצא לי 14
antiphos.igm במקום נורמה עד 22 יצא לי 24
beta2 gpi igm במקום ערה נורמה עד 5 יצא לי 12
הוחלט שיש לי APLA ובהריון אח"כ הזרקתי קלקסתי מניעתי כל ההריון וב"ה ילדתי.
שאלתי היא כזאת - עכשיו שאני מגדרת כך...אני צריכה להמנע ממשהו...אמרו לי מצבי אתגר כמו הריון או טיסה מעל 8 שעות אצטרך זריקת קלקסן...אך ככה ביום יום..למשל כאב ראש רוצה לקחת כדור אקמול יש מניעה כלשהיא חלילה צריכה אנטיביוטיקה יש מניעה???
אני צריכה כל הזמן לציין את העניין קרישיות???
אני שואלת מכיון שאני אמורה לעבור עקירת שן בינה - יש משהו לפני או שאני מתנהגת כאחד האדם בנוגע לזה??? כדורים לשיכוך כאבים הזריקה שיש לפני העקירה -יש משהו שאני אמורה ל"התכונן" אליו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ22/04/2013לגבי חיי יום יום. לא צריכה להיות בעיה
אבל לפני כל טיפול כלשהוא צריך לספר על אבחנה
של APLA
לגבי עקירת שן בינה אין שום צורך בטיפול מניעתי
להפך- יצירת קריש טוב הוא רק לטובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך..
רחלי22/04/2013תודה רבה על התשובה..
גם ברמת כאב ראש אם אני רוצה לקחת אקמול -אני צריכה לברר אם מותר לי או משכך כאבים למשל לאחר העקירה???
כי אם אלך לרופא משפחה לא בטוח שיידע השלכות של APLA, ואז כל הזמן תור להמטולוג ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך.. - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ22/04/2013אין כל בעיה לקחת אקמול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם במצב של דילול דםימית22/04/2013
האם בגלל שאני מקבלת כדורים לדילול דם אז כאשר אעשה בדיקת דם ישאר לי שטף דם ביד באזור שנכנסה המחט ? והאם ירד דם מהנקודה בה הוכנסה המחט ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם במצב של דילול דם - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ22/04/2013לא בהכרת
זה יכול לקרות גם כשלא מקבלים תרופה לדילול דם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- US מפסעותליאת21/04/2013
שלום בוצע היום US ונראה בלוטות למפה בודדות בצד ימין בגודל 20 מ"מ
השאלה מתי מומלץ לבדוק שוב (כמה חודשים /שבועות) האם הבלוטה קטנה ?
תודה אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר US מפסעות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ24/04/2013לכשעצמו זהו ממצא לא משמעותי
השאלה למה בוצעה הבדיקה
והם יש אינדיקציה לבדיקה חוזרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקותי21/04/2013
שלום רב,
בעלי בן 40 הופנה לבדיקות מקיפות עקב שלשולים שנמשלכים מזה מס חודשים,הוא ירד במשקל בערך 14 ק"ג...
התשובות הגיעו במלאון כולל בדיקות צואה.ויש רק 2 ממצאים חריגים:
ESR 1HOUR 34 mm\hr
C.R.P 1 mg \dl 1
מה לדעתך יש לעשות בנוסף והאם יש לכך משמעות?
יפעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ24/04/2013הממצא שאינו חריג במיוחד יכול לרמוז
בכוון תהליך דלקתי אך לעשות אבחנה מדויקת יש צורך בנתונים נוספים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשלגן נמוך והרגשה רגילהליאת21/04/2013
האם יכול להיות שכאשר יש אשלגן נמוך מהנורמה ואני מרגישה טוב ושאני לא מרגישה שום דבר שונה מתמיד ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשלגן נמוך והרגשה רגילה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ21/04/2013השאלה כמה נמוך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה כמה נמוך
ליאת26/04/2013כמה? מאיזה ערך ארגיש ומה אני ארגיש? הנורמה בסוגריים בבדיקות המעבדה היא 3.5 גבול תחתון כלומר זה הערך הכי נמוך שעדיין בתוך הסוגריים. אז מאיזה ערך בן אדם אמור להרגיש משהו , ומה? האם אני צריכה לשים לב לתחושות כאלה האם יש בזה סיכון?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה כמה נמוך - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ28/04/2013מה היה ערך האשלגן בבדיקה שלך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטות במפסעותליאת20/04/2013
שלום מאיזה גודל נחשבת הבלוטה מוגדלת במפסעות?
תודה דוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות במפסעות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ20/04/2013אין תשובה חד משמעית לשאלה זו ללא פרטים נוספים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי בערכי פקטור 7לימור19/04/2013
שלום,
רציתי לדעת האם שינוי בערך הפקטור 7 הוא דבר תקין? ועל מה הוא עשוי להעיד?
לפני כ-3 שנים מדד הפקטור שלי היה 31.5 ובבדיקה שביצעתי לאחרונה המדד יצא 39.
התחלתי להשתמש בגלולות לאחר הבדיקה הראשונה ואני יודעת שלגלולות יש השפעה על רמת קרישיות הדם, האם יש קשר בין שני הדברים?
בנוסף, בשנים האחרונות אני נוטלת לעיתים כדורי ברזל.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי בערכי פקטור 7 - תגובה
פרופ` אלן ברבי20/04/2013השינוים בערכים לא משמעותים. אין שום קשר עם שימוש בגלולות או ברזל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת תרופות לקרישיות בשעות קבועותטמירה18/04/2013
האם חשוב ליטול כדורים מכל סוג שהוא לקרישיות יתר בשעות קבועות כפי שלוקחים אנטיביוטיקה? למשל אדם שעובד משמרות וישן יום אחד ביום ויום אחד בצהריים ויום אחד בלילה, האם חשוב שייקח בשעה קבועה ושאפילו יקום באמצע השינה כדי לקחת את הכדור בשעה קבועה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטילת תרופות לקרישיות בשעות קבועות - תגובה
פרופ` אלן ברבי20/04/2013זו שאלה כללית. מטרה הפורום ליעץ במקרים ספציפיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמינות של בדיקת קרישגילה18/04/2013
האם יכול להיות דבר כזה שעושים לבן אדם צילומים/סריקה וכו' של איברי גוף בהם עשוי להיות קריש (כאשר באמת יש קריש), והקריש לא ייראה בצילומים/סריקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמינות של בדיקת קריש - תגובה
פרופ` אלן ברבי20/04/2013זו שאלה כללית וקשה לענות.
מטרת הפורום ליעץ למקרים ספציפים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכוי להתפתחות קריש בזמן טיסהגילה18/04/2013
האם יש סיכוי להתפתחות קריש גם בטיסה נמוכה כמו טיסה לאילת למשל? או במסוק? ואז גם הטיסה קצרה וגם בגובה נמוך מאשר טיסה לחו"ל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר והאם גם מי שמטפל בכדורי דילול
גילה18/04/2013האם גם מי שמטפל בכדורי דילול הוא בסיכון בזמן טיסה (לחו"ל ולא בארץ) ?
האם הסכנה היא גם לאנשים שאין להם קרישיות יתר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



