מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מוח עצםראמי05/07/2013
שלום רב
מטופל דיאליזה מקבל אראניסב במינון 300 אבל הימוגלובין לא עולה
אני סובל מדלקת פרקים קשה (נפיחות בגפיים)הרופאים המטפלים אומרים שאני סובל מ פלסטיק אנימיה בגלל דלקת המפרקים
עברתי בדיקת מיח עצם שלוש פעמים(שאיבת מח עצם)
אבל רופא ההימוטולג לא הצליח לשאוב מאזורים שאמור שכמות גדולה ממח עצם צריכה להיות כמו הגב והחזה
אני נבהל ושואל את עצמי לאן נעלם מיח העצם שלי
1-יכול להיות שמח העצם לא מופזר בכל העצמות יכול להיות שמח עצם נמצא בכמות יותר גדולה בגפיים (באצבעות או בכפות רגליים)
2- האם רופא ההימוטולג שלי יכול לנסות לשאוב מהגפיים או אין דבר כזה בעולם הרפואה
״רצית להזכיר שבדיקת cbc תקינה מבחינת כדורי דם
״ עברתי בדיקת גסטרו וקולו סקופ והתוצאה תקינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוח עצם - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/07/2013במקרה שלך צריך לקחת ביאופסיה של מח עצם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוח עצם - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ07/07/2013השאלה האם בוצעה שאיבת מי עצם או ביופסיה ממח עצם
מאחר וזוהי הבדיקה המתבקשת
מה רמת ההמוגלובין? מה רמת כ. לבנות ו׳ טרומבוציטים?
האם ניתן ברזל תוך ורידי יחד עם הארנסף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הומוציסטאיןגלית05/07/2013
שלום,
במקרה של מוטציה הומוזיגוטית של MTHFR עם הומוציסטאין 11.5 , האם צריך לקחת טריויטמין?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הומוציסטאין - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/07/2013חומצא פולית מספיק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת לימפה לילדציסטות בשדיים04/07/2013
שלום,
הבן שלי בן 6.5 שנים. מאז ומתמיד הייתה לו בלוטת לימפה קטנה במפשעה היא רכה וניידת. לפני שבוע וחצי הוא נדקר על ידי קיפוד ים באצבע ברגל. האצבע הייתה מעט אדומה ונפוחה, אך אחרי שהות קצרה במים חמים (כפי שהומלץ על ידי רופא) לא התפתח זיהום והעניין עברא תוך מספר ימים לחלוטין. היום במקרה שמתי לב שהבלוטה במפשעה נראית לי מעט יותר גדולה מהרגיל (רכה וניידת אך טיפה גדולה יותר). האם הגיוני שעיין הדקירה קשור לבלוטה למרות שלא התפתח זיהום?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת לימפה לילד - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/07/2013לפנות לרופא הילדים שיחליט על המשך הבירור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- mthfr c677t - homozygoteליהי04/07/2013
שלום,
אני לאחר הפלת עובר עם עיכוב משמעותי בגדילה משלב מוקדם.
ביצעתי בדיקת קרישיות, להלן הנתונים:
mthfr c677t - homozygote
homocysteine 10.9
beta 2 gpi igg 1.4
beta 2 gpi igg 2.6
כל שאר הערכים בגבולות הנורמה.
לא יודעת אם יש קשר, אך אציין כי לקחתי חומצה פולית בזמן הבדיקה.
אודה לתשובתך האם תקין.
תודה והמשך יום נעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר mthfr c677t - homozygote - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/07/2013ח' פולית הוא הטיפול שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה קטנה...
ליהי07/07/2013תודה..
לקחתי חומצה פולית גם בהריון וכנראה שלא עזר..
בנוסף, יש לי תופעה של "ערפל בעיניים" מדי פעם, בעיקר בהריון.. האם יש קשר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרישיות יתר וטיפולי פוריותשירלי03/07/2013
אני סובלת מקרישיות יתר (הטרוזיגוטית לפרוטרומבין) ובעברי אירוע DVT לאחר ת.ד.. בייעוץ המטולוגי נמסר לי כי עלי לקחת קלקסן במקביל להורמונים.
עתה אני לוקחת:
PROVERA 5 מ"ג פעמיים ביום (חומר פעיל: MEDROXYPROGESTERONE ACETATE)
SYNAREL תרסיס לאף 2 מנות (אחת לכל נחיר) פעמיים ביום (חומר פעיל: NAFARELIN כל מנה משחררת 200mcg)
האם יש צורך לקחת קלקסן יחד עם תרופות אלו?
האם יש צורך לקחת קלקסן יחד עם DHEA?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישיות יתר וטיפולי פוריות - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/07/2013לא יכול לענות על השאלות . לפנות לרופא נשים שרשם התרופות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת מוח עצם יעילה נגד וולדסרום?נירו03/07/2013
הם השתלת מוח עצם במקרה של אבחנה של מחלת וולדסטרם יכולה לרפא את המחלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת מוח עצם יעילה נגד וולדסרום? - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/07/2013נדיר להגיע להשתלה במחלה זו שדרך כלל איטת וקלה. אך אם המהלך חריג אפשר לדון על השתלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי קרישהאנונימית02/07/2013
שלום וברכה:
עשיתי בדיקות דם בבית חולים עקב הפרעות קרישה:
פקטור 2,5,10 תקינים
פקטור 7- גבולי נמוך 46.8%
בדיקת lac בבית חולים תקינה פרט ל: thrombin time -14 כשערכים תקינים בין 16-20
בדיקת cardiolipin תקינה
יש לי בבקשה כמה שאלות:
1)סליחה על הבורות אבל האם זמן תרומבין 14 (קצר) מראה חס ושלום נטייה לדם להיקרש? כמו כן פקור 7 נמוך...
2)האם יש שם אחר לבדיקת apla ?
3)האם pt מוארך עקב פקטור 7 נמוך מהווה בעיה רצינית? (טיסות\ ניתוחים...?)
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכי קרישה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ02/07/2013החריגה מהנורמה בשתי בדיקות בלבד לא צריכה להיות בעיה
לא ראיתי תוצאה של PT* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרופסור רחמילביץ בבקשהme02/07/2013
קיבלתי תוצאות בדיקת קרישיות יתר שערכתי בוולפסון, האם אוכל להתייעץ איתך טלפונית על תכנן? מסתבר שנכנסתי להריון אני מתחילה היום שבוע 6 והייתי רוצה את חוו"ד האם יש צורך בטיפול כי יש בבדיקות כמה ערכים חריגים....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - בדיקות קרישיות ואספיריןשלי01/07/2013
האם נטילת אספירין עשויה להשפיע על תוצאות בדיקות קרישיות?
האם יש להפסיק ליטול אספירין לפני כן ואם כן כמה זמן 'קודם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות קרישיות ואספירין - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ02/07/2013רצוי להפסיק את מתן האספירין לפחות 4 ימים לפני ביצוע הבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספירת דם נמוכהמאור30/06/2013
בבדיקות הדם שלי יצא שספירת הדם שלי נמוכה, יש חוסר רציני בטרומבוציטים והברזל שלי מאוד נמוך. רציתי לדעת, מה זה אומר? אשמח אם תענה על כל אחת מהשאלות שלי לפי המספור ולא בהכללה:
1. זה אומר בהכרח שאני צריכה השתלת מח עצם או שאפשר לחיות עם זה?
2. במידה ולא אעבור השתלת מח עצם, כמה זמן יהיה אפשר לחיות ככה ובאילו מצבים זה יחמיר?
3. אם לא צריך השתלת מח עצם, איך מטפלים בזה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספירת דם נמוכה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ02/07/2013איך את מצפה לתשובה בהעדר נתונים?
מה מספר ה׳ טרומבוציטים?
האם ואיזה טיפול קיבלת?
מה עם יתר הספירות?
מי בכלל מדבר על השתלת מי עצם?
האם יש מחלות רקע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Apttעדי30/06/2013
שלום, אני בת 21,
מה המשמעות של ערך 40.8 (המקסימום בטווח הממוצע הוא 39.0) בבדיקת דם aptt-sec?
האם יש בעיה עם התחלת נטילת גלולות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Aptt - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ30/06/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימפומה B LARGEשאול29/06/2013
יש לי לימפומה B LARGE.
1. האם בתחילת טיפול בפרוטקול R-CHOP נדרש באותו יום צום? התהליך מתחיל בשעה 10 בבוקר. לא נאמר בהוראות הכתובות שום דבר בעניין והטיפול מחר.
2. סובל מצפיפות עצם. האם יש פרוטקול אחר שיפגע פחות בעצם כי בפרוטקול זה גם נותנים קורטיזון?
3. האם יש התנגשות או הורדת יעילות בין R-CHOP לבין אקטונל שהתחלתי לקחת שוב (פעם בחודש) בתקווה שזה יקטין נזקי העצם מהקורטיזון.
4. שמעתי שקיימות בדיקות גנטיות עבור לימפומה (כגון בביהח בילינסון וחברת ב ת של חברת טבע) אשר בודקות מהי ההתאמה הגנטית הטובה ביותר לפרוטקולים שונים הקיימים ללימפומה. האם זה נכון ? האם יש מספר פרוטוקלים אפשריים?
5. האם קיימות בדיקת רגישות לפני תחילת טיפול ממש של הכימותרפיה מסוג R-CHOP?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימפומה B LARGE - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ30/06/2013את כל השאלות האלה יש להפנות לרופא המטפל מאחר
והם מתייחסות באופן ישיר להסברים על הטפול
תוצאותיו והסבוכים האפשרים הניתנים לפני תחילת
טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בערכי פיברינוגן לאחר גרידהאני27/06/2013
בוקר טוב, לא מזמן עברתי גרידה אחרי שלא נמצא דופק לעובד בשבוע 14.
לאחר התהליך היתה לי ירידה בתפקודי הקרישה, שהדאיגה את הרופאים וגרמה להם להשאיר אותי לאישפוז לילה אחרי שקיבלתי מיצוי דם בעירוי, משהו כמו 8 שקיות.
האם הדבר יכול להעיד על בעיה בתפקודי קרישה בדם, אולי בגללה לא נמצא דופק..?
אציין שהיה לי דימום סביר 10 ימים לאחר הגרידה ללא קרישי דם נראים לעין, ברמה של מחזור רגיל.
זו הפלה ראשונה ויש לי ילד אחד בריא, הריון תקין מלבד סכרת הריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בערכי פיברינוגן לאחר גרידה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ02/07/2013רצוי לבצע בדיקות קרישה מקיפות מספר שבועות
לאחר הגרידה ולקבל את המידע המבוקש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר הפלה נדחית בשבוע 13,גרידה ב17צ'ירי26/06/2013
שלום, לפני 4 חודשים עברתי הפלה נדחית בעקבותיה נשלחתי לבדיקות קרישיות יתר (אני בת 33, הפלה ראשונה, הרופא לא רצה לשלוח אבל יצא נוהל חדש של"מבוגרות" עם הפלה מאוחרת שולחים).
לקחתי את הזמן עם הבדיקות, בסוף ערכתי את הרוב (מלבד מוטציות וproCresistance) ב10/6. ב19 לחודש עשיתי בדיקת הריון, שלילית, ב22 עשיתי שוב.. חיובית.
אני יודעת שיש בעיה עם תוצאות הבדיקות עם נערכו בזמן הריון, השאלה אם השבוע הראשון נחשב...?
בנוסף, אם יש בעיה לקרוא את התשובות, האם יש מקום להתשמש כאמצעי זהירות "טבעי" באומגה 3 הגרסה ל9 חודשים, שאמורה להכיל פחות כספית ונחשבת למעין מדלל דם טבעי...?
יש לי ילד בבית, ולקחתי אומגה 3 בזמן ההריון שלו רק לקראת הסוף.
אני שואלת כי מאוד הייתי רוצה להימנע משידור חוזר של ההפלה שעברתי, זו היתה חוויה נוראה ואני רוצה לוודא שאני עושה הכל כמו שצריך, עד כמה שאפשר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אציין בנוסף ...
צ'ירי26/06/2013את הבדיקות ערכתי בבית החולים וולפסון, ערכתי חלקית כי חלק מהבדיקות הגעתי בלי טופס 17 והייתי אמורה לשלם באופן פרטי, 3 מוטציות וProCResistance.
אציין שהצוות היה לא מקצועי בעליל, האחות לא הכירה את הבדיקות (היא היתה אחות מחליפה, אבל עדיין) הפקידה חיפשה את הבדיקות שעלי לשלם עליהן - וחישבה לי סכום לתשלום בסך 13,000 שקל!! על 4 בדיקות!!
שיחת טלפון של 4 שניות לבית חולים איכילוב ושיחה עם האחות הראשית, היא אמרה לי שהם גובים 190 שח לכל מוטציה ו500 שח לPCR, והפנתה אותי חזרה לקופה שאתעקש על טופס 17. ואכן קיבלתי!
בכל אופן הפער בתשלומים הוא ע-צ-ו-ם ולא הגיוני בכלל בוולפסון, קחו את זה בחשבון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה ב-WBC... עזרה דחוף!הודיה25/06/2013
כחלק מבדיקות מעקב אחר תפקודי כבד (אנזימים) שהתגלו גבוהים מחודש מרץ ויורדים בהדרגה (עדיין לא נמצאה הסיבה לעלייה), חלה ירידה בלויקוציטים. להלן הבדיקה האחרונה:
WBC= 3.5
M/μl 4.60 RBC
g/dL 12.9 HB
% 37.0 HCT
2.9 HCT/HGB Ratio
fl 80.3 MCV
pg 28.0 MCH
g/dl 34.9 MCHC
% 14.5 RDW
fl 7.3 MPV
% 16.8 PDW
K/μl 222.0 PLT
% 48.5 NEUT%
% 40.1 LYM%
% 8.1 MONO%
% 2.9 EOS %
% 0.4 BASO %
K/μl 1.4 LYMP.abs
K/μl 1.7 NEUT.abs
K/μl 0.30 MONO.abs
K/μl 0.1 EOS.abs
K/μl 0.00 BASO abs
במספר ספירות דם אחרונות משלושת החודשים האחרונים הלויקוציטים היו בין 3.4 ל-3.6.. בעבר לויקוציטים היו תקינים ואין סיכוי ללויקופניה אתנית... מה הגורם האפשרי לירידה זו?
אני לחוצה מאד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה על תגובתך.. שאלה נוספת ברשותך
הודיה26/06/2013האם לחץ ומתח נפשי גדול (בהחלט גדול) יכול להשפיע על מע' החיסון בכלל ועל לויקוציטים בפרט?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



