מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סובל מאוד מקור ולוקח ברזלאלמוני16/01/2013
במידה והסיבה לקור זה חוסר ברזל תוך כמה זמן אני אמור לראות הטבה כתוצאה מלקיחת הברזל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סובל מאוד מקור ולוקח ברזל - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ16/01/2013קור אינו קשור לחוסר ברזל
לא במישרין ולא בעקיפין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרישיות יתר וגלולות נגד הריוןגלית14/01/2013
היי
עקב היסטוריה משפחתית של קרישיות יתר בעקבות נטילת גלולות נתבקשתי לבצע בדיקת קרישיות יתר ואלו התוצאות:
Antithrombin- 113 (הטווח 80-135)
Protein c- 72 (הטווח 75-150)
Prorein s free Ag- 93 (הטווח 60-150)
Factor v leiden - נורמלי
Prothrombin (fii) genotype- נורמלי
אני בת 19
השאלה היא אם יש באפשרותי להתחיל לקחת גלולות בהסתמך על תוצאות אלו? ועוד שאלה האם יש אפשרות להעלות את רמת חלבון c בעזרת תזונה/כדורים?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישיות יתר וגלולות נגד הריון - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ15/01/2013תוצאות הבדיקות תקינות ההחלטה בידיך אוךי יש אפשרויות אחרות
לגבי חלבון c אין צורך בשום טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימפומה ואנמיה המוליטיתאורטל13/01/2013
בת 38, רווקה ללא ילדים. לפני 6 שנים חליתי בלימפומה הוצקין ונכנסתי לרימיסיה. לפני 3 חודשים חליתי באנמיה המוליטית אוטואמונית . קיבלתי סטרואידים במשך חודשיים וחצי והטיפול בסטרואידים קרס והתחלתי לקבל מבתרה.
כשגילו את האנמיה ההמוליטית עשו לי c.t והוא יצא תקין ללא בלוטות מוגדלות. עכשיו רוצים שאעשה pet c.t .
1. אם אחרי 5 שנים לא עושים יותר pet c.t מדוע אני צריכה לעשות שוב? האם יש קשר בין המחלות? האם בעקבות המחלה החדשה יכולה לחזור הישנה?
2. האם הטיפול במבתרה הוא טוב? האם זה יכול להעלים את המחלה לצמיתות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימפומה ואנמיה המוליטית - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ15/01/2013מבטרה בהחלט טפול טוב ויעיל נגד האנמיה ההמוליטית
pet ct מיועד לשלול חלילה הישנות ההודגקין מאחר ויש מקר'ם בהם מופיעה אנמיה המוליטית ביחד עם הודגקין ולא תמיד ה-ct הרגיל מאתר אותה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוקמיהשושי13/01/2013
שלום רב,
בעלי, בחור בן 30,
אובחן כחולה בלוקמיה.
לפני כחודש עבר השתלת מח עצם .
לפני כחודש , בנוסף, ילדתי את בני השלישי וכעת יש לי בבית שלושה ילדים בגילאי 6, 3, וחודש.
הוא, כתגובה להוראת הרופא, ארז את כל חפציו ויצא מהבית ע"מ לא להיות בקרבת הילדים בזמן שאני קורסת תחת הנטל הכבד.
שאלתי היא, האם עד כדי כך אסור בתכלית האיסור להימצא בקירבת ילדים גם עם המסכה המגינה על הפנים?
יוצא שהוא אף פעם לא נמצא בבית מהפחד אבל מטייל כל היום במקומות אחרים בטענה כי הוא לא יכול להיות בבית אחד סגור כל היום (בבית שהוא שכר במיוחד לתקופה זו).
דבר זה פוגע גם ביכולתנו הכלכלית מאחר ושנינו לא עובדים כעת וגם בזוגיות מאחר ואני נשארתי עם כל הנטל הכבד.
כך ששאלתי היא עד כמה באמת אסור לו להיות בקירבת הילדים והאם יש פיתרון כל שהוא למצב הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לוקמיה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ15/01/2013אין כל םיבה לצאת מהבית
ניתן בהחלט למצוא פתרון למנוע מגע הדוק עם הילדים בתוך הבית זה לא המקרה הראשון
אני מקווה שאין סיבה אחרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימפוצטים וניטרופיליים בבדיקות דםשרון13/01/2013
שלום רב. בתי בת 17.לפני כחודש עברה מחלת חום ,בעקבות בדיקות הדם האחרונות נוכחתי לגלות כי קיים נתון חוזר ונשנה בבדיקות שלה לאורך השנים והוא מספר לימפוצטים גבוה מהנורמה (בממוצע 45-48 כאשר קו הנורמה העליון הוא 38) וערך הנטרופילים נמוך (סביב 42-43 כאשר קו הנורמה התחתון הוא 49) .ערכים אלה אינם משתנים גם בעת מחלה וגם בזמן שיגרה.מדובר בנערה בריאה בדר"כ אולם עם נטיה להצטננויות תכופות ובתוצאות של חמש בדיקות דם שנעשו בשמונה שנים האחרונות. שתיים מהבדיקות לא נערכו במצב מחלה (לקראת הגיוס וכחלק מבירור הורמונלי).נתון נוסף שהבנתי שהוא רלוונטי,אנחנו ממוצא אשכנזי.האם מחייב בירור המטלוגי?לתשובתך אודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימפוצטים וניטרופיליים בבדיקות דם - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ15/01/2013במידה והתוצאות דומות בבדיקות חוזרות במשך שנים אין צצורך בכל ברור נוםף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איפה יש תרופות ביולוגיות ל-APL?מיטל12/01/2013
שלום,
לאבי בן 62, עשו דיאגנוזה בבה"ח מאיר ויש לו ALP, הוא יכנס לחודש כימוטרפיה.
רצינו לדעת מה האופציות שיש היום לטיפול תרופתי ביולוגי בארץ? באיזה ביה"ח, מחלקה, רופא אפשר להמליץ לסוג טיפול כזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איפה יש תרופות ביולוגיות ל-APL? - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ15/01/2013אחת התרופות היעילות ביותר ב-apl היא נגזרת של ויטמין A
זיהי אחת הלוקמיות היחידות שניתן להבריא מהם לחלוטין ע"י טיפול משולב עם כמוטרפיה
ואין צורך לחפש אלטרנטיבות אחרות
בכל בית חולים מרכזי בארץ יודעים איך לטפל במחלה זו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מודה לך מאוד!
מיטל18/01/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טחול מוגדלוליד12/01/2013
אני בן 33, בריא בדר״כ, לאחרונה היו לי כאבים בבטן ואז ניגשתי מיד לרופא שעשה לי הרבה בדיקות דם שהראו שהאנזימים גבוהים קצת ובמקביל עשה לי אולטרסאוונד והראה על טחול מוגדל. ובאותה תקופה גם כן היו לי טשטושי ראייה
השאלה שלי האם יש קשר בין טחול מוגדל לכבד שומני ומה הם הערכים הנכונים לבני שלושים מבחינת הכבד והטחול?...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טחול מוגדל - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ12/01/2013לא ניתן לענות על השאלה ללא פרטים נוספים
כמו מחלות רקע, גודל הטחול,ערכי אנזימי הכבד?
מאיפוא המונח כבד שומני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת גלולות במשך שנתייםשרית10/01/2013
שלום
אני נוטלת גלולות מרסילון קרוב לשנתיים בלי לעסוק הפסקה של שבוע בין החפיסות האם זה מסוכן? רופא נשים אמר לי לעשות כך משום שאני נורא סובלת מהבטן בזמן מחזור אציין שעשיתי בדיקות של קרישיות יתר והם יצאו תקינות, בדיקות של ליידן 5 והומוציסטאין שהם לא בסל לא עשיתי האם יש צורך לעשות למרות שהבדיקות לקרישיות יתר יצאו תקינות?
כמה זמן ניתן לקחת גלולות ללא הפסקה?
אשמח לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטילת גלולות במשך שנתיים - תגובה
פרופ` אלן ברבי10/01/2013אין קשר עם התלונות שלך וקרישיות יתר.כאמור בדיקות הי תקינות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לתשובה.תודה מראש!עמית08/01/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
אשמח לתשובה.תודה מראש! - תגובה
פרופ` אלן ברבי09/01/2013עמית שלום
עניתי לך.אני לא הכתובת למתן תרופות גינקולוגיות.רופא נשים ירשום לך המתאים ביותר בהתאם לתוצאות הבדיקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזונות מגבירי קומדיןאסתי08/01/2013
בעלי לוקח קומדין ורוצה להפחית את הכמות למינימום על מנת לקבל את ה-INR הרצוי לו.
הוא לוקח ויטמין E + ויטמין C וגם אוכל שום חי אבל בבדיקות ה-INR די נמוך כי הוא אוהב לאכול המון ירוקים והמזון בבית מבוסס על ירקות.
השאלה - חוץ מאשר להעלות את כמות הקומדין או להפחית את הירוקים היינו רוצים לדעת אילו עוד מזונות אפשר לאכול על מנת להגביר את היעילות של התרופה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזונות מגבירי קומדין - תגובה
פרופ` אלן ברבי09/01/2013בקופת חולים שלך תוכלי לקבל המלצות למזון עם לקיחת קומדין . בגדול רצוי למנוע ירוקים לקבלת איזון נכון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרומבוציטופניהדפנה07/01/2013
שלום,
אני בהריון רביעי, שבוע 30.
לפני כן, שתי לידות תקינות ללא כל בעיה. בלידדה השלישית, בני (עוד מעט בן שלוש) נולד עם 29,000 טסיות בלבד. היה מאושפז עשרה ימים, במהלכם קיבל פעמים תרומת דם ,הרפס וחיידק נשללו והופסק טיפול שהחל באנטיביוטיקה והזובירקס. למעשה עליית הטסיות החלה בסופו של דבר ללא טיפול כלשהו. יצויין כי אני לא סבלתי מטרומבוציטופניה בשלב כלשהו. יצויין כי מאז הכל תקין ב"ה אצל בני.
לאחר הלידה פניתי לבירור אצל המטולוג שסבר כי לא מדובר בבעיה אימנולוגית ולא ביצענו בדיקת נוגדנים.
כעת משהלידה מתקרבת, התעורר אצלי חשש בעניין. והאם טוב עשינו שלא עשינו בכל זאת את הבירור.
האם יש משהו שכדאי/ ניתן לעשות? האם יש המלצות כלשהן לגבי הלידה? האם כדאי לפנות לייעוץ כלשהו (רופא הנשים שלי הסתפק במכתב מההטולוג ולא חשב שיש מקום לבירור נוסף)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרומבוציטופניה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ08/01/2013במידה וכל הבדיקות שלך תקינות ובעיקר ספירת טרומבוציטים
לא נראה לי שניתן לעשות יותר בשלב זה
כמובן שיש צורך לעקוב אחרי הבדיקות של הרך הנולד
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MTHFR והורמוניםנעה06/01/2013
שלום. רב
בבדיקות לפני כשנתיים התגלה אצלי MTHFR- הומוזיגוט.
לאחרונה הומלץ לי להמנע מגלולות למניעת הריון בשל כך שההורמונים עלולים להשפיע לרעה על קרישיות הדם שממילא בעייתית לאור המתואר לעיל.
שאלותיי:
1. האם ישנה מניעה ליטול גלולות למניעת הריון?
2. האם התקן מירנה (המפריש פרוגסטרון) עדיף?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MTHFR והורמונים - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ08/01/2013ההמלצה הראשונה במקום
לגבי מירנה נא להתייעץ עם הגנקולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה itpאורטל06/01/2013
שלום
חולת itp. מחר אמורה להיות לי ספירה.
כרגע סובלת מוירוס במיתרי הקול.
האם מומלץ לדחות את הספירה או שהזיהום לא אמור לשנות משהו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה itp - תגובה
פרופ` אלן ברבי09/01/2013מחלה וירלית יכולה להחמיר תשובת התסיות ב ITP
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- DVT ברגל שמאל ותסחיף ריאתיחינאוי חילוה05/01/2013
אני בהריון שבוע 9+,(אם +3)לפני שבוע אושפזתי בבית חולים עקב נפיחות גדולה וכאבי תופת ברגל שמאל,ושיעול עם כיח דמי ללא חום,דופק מהיר,לחץ דם נורמלי,לאחר בדיקת אולטרה סאונד וצילום רנטגן נתגלה אצלי DVT ותסחיף ריאתי,התחילו להזריק לי קליקסן פעמיים ביום ועוד אינטביוטיקה נגד הדלקת,הכאב פוחת אך הנפיחות עדיין קיימת,הרופאים המליצו להפסקת הריון מחשש לסיבוכים במהלך ההיריון שיכולים לסכן את חיי!!יש לציין שאני עדיין מאושפזת ומאד מתוסכלת מהמצב וזקוקה לעזרתכם באופן דחוף !!תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר DVT ברגל שמאל ותסחיף ריאתי - תגובה
פרופ` אלן ברבי06/01/2013אין לי המלצות.
טוב שאת מאושפזת. ההחלטות בידי רופאי המחלקה. אם צריך, אפשר לפנות להמטולוג של בית החולים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מגאר 20128חינאוי חילוה05/01/2013
אני בהריון שבוע 9+,(אם +3)לפני שבוע אושפזתי בבית חולים עקב נפיחות גדולה וכאבי תופת ברגל שמאל,ושיעול עם כיח דמי ללא חום,דופק מהיר,לחץ דם נורמלי,לאחר בדיקת אולטרה סאונד וצילום רנטגן נתגלה אצלי DVT ותסחיף ריאתי,התחילו להזריק לי קליקסן פעמיים ביום ועוד אינטביוטיקה נגד הדלקת,הכאב פוחת אך הנפיחות עדיין קיימת,הרופאים המליצו להפסקת הריון מחשש לסיבוכים במהלך ההיריון שיכולים לסכן את חיי!!יש לציין שאני עדיין מאושפזת ומאד מתוסכלת מהמצב וזקוקה לעזרתכם באופן דחוף !!תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מגאר 20128 - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/01/2013אין לי המלצות.
טוב שאת מאושפזת.הלחטות בידי רופאי המחלקה. ואם צריך, אפשר לקבל יעוץ של המטולוג של בית חולים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



