מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה חשובהמיכל24/09/2012
שלום, --עד כמה יש סיכוי לתורשה אם אמי קיבלה את הסרטן בעקבות חשיפה לחומרים רדיואקטיביים? --לפי הכתוב זה אמי נפטרה בשלב הכרוני- רשום מיאלואידית כרוני? פשוט היא נפטרה תוך שבועיים אבל זה הגיוני שלא יהיה לה בגוף שום שינוי בתאי הדם הלבנים ובשבועיים הכול יתפרץ? כי אם זה היה סרטן כרוני שמעתי שאדם יכול לחיות איתו כמה שנים טובות בלי תסמינים, והיא עזבה את אוקראינה ב-85 אז מאז היא חיה עם סרטן? ואיך לא גילו לה בבדיקות ואמרו שרמת תאי הדם הלבנים תקינה? יכול לקרות מצב כזה? --אם היא הייתה למעשה עם סרטן כשהיא הייתה בהריון איתי מה הסיכוי לתורשה כאן? --ושאלה אחרונה- אישה למעשה עם סרטן הדם יכולה להתחיל הריון ולסיימו בתורה סדירה ותקינה, זה הגיוני, או שזה מצדיק את זה שלא היה לה סרטן הדם או שזה היה לה ברמה חלשה, כי היא מתה שנה אחרי ההריון? כי אני יודעת שיש שינויים הורמונאליים שהם היו דווקא צריכים להשפיע על פריצתו של סרטן הדם לא? או שלא תמיד זה קורה... תענה בבקשה על מה שאתה יכול..;) תודה, מיכל מההודעה הקודמת לגבי אמי שנפטרה בצ׳רנוביל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ24/09/2012איו מספיק נתונים לענות על השאלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהמיכל24/09/2012
שלום, לאמי היה סרטן מסוג סרטן כרוני מיאלומיה. למעשה הוא נגרם בשל חשיפה לחומרים רדיואקטיביים בצ׳רנוביל. היא נפטרה בשנת 89 באסטוניה כשהיא הייתה בת 26. אני נולדתי ב-88. היא עזבה את אוקראינה ב-85, והייתה באוקראינה שנה עד 86. השאלה שלי-האם ייתכן שלא גילו לה בבדיקות בהריון שיש לה סרטן הדם? הבדיקות היו באסטוניה ששם רפואה נחשבת למפותחת, האם דבר כזה יכול לקרות? למעשה היא חיה באופן רגיל את החיים עד לשנת 89 שהיה חה מצב מלחץ מאוד ואז בעצם המחלה התפרצה ותוך שבועיים היא נפטרה. האם ישנה אפשרות כזו שלטים שלב כרוני אלא שלב אקוטי כי הבנתי שמשלב אקוטי מתים? למרות שבתעודת פטירה רשום שדווקא רשום סרטן כרוני אז גם בשלב הזה אפשר למות כי הייתה לה התפרצות חמורה והאם אפשר לא לזהות סרטן בשלב הזה? האם ייתכן כשהיא עזבה את אוקראינה היא כבר הייתה נשאית של סרטן הדם, אבל איך יכול להיות שלא גילו לה את זה בהריון? אני כיום סובלת מאפילפסיה מאוזנת, ואין אפילפסיה אצלנו במשפחה, ולפי הבדיקות זה לא נובע מפגיעת ראש. מצאתי באינטרנט קשר בין סרטן הדם כשאישה בהריון למוטציות, האם ידוע לך על זה משהו? מה הסיכוי שסרטן הדם יעבור אליי, וזאת בהתחשב שכאן זה לא מחלב גנטית אך יכול להיות כשהיא הייתה בהריון היה לה סרטן (למרות שאינני יודעת איך לא גילו לה) .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ24/09/2012נראה לי כי אין כל קשר בין המילומה של אימך לבין האפילפסיה . לגבי מה שקרה לאימך בהריון לא ניתן לחוות דעה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיגרנות ופקטור 11 נמוך בהריוןנעה24/09/2012
שלום
לאחר שבשתי לידות חוויתי סיבוכים כתוצאה מדימומים עשיתי בירור פקטורי קרישה ויצא פקטור 11 מעט נמוך.
אני בהריון בשבוע 12, נוטלת אקסידול לטיפול במיגרנות תכופות. אקסידול מכיל אספירין- האם יש בכך בעיה?
כמו"כ אשמח להבין ההשלכות של פקטור 11 נמוך על ההריון עצמו
תודה רבה
נעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיגרנות ופקטור 11 נמוך בהריון - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ24/09/2012אני מציע לפנות להמטולוג המתמחה בבעיות קרישה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בנוסףמיכל24/09/2012
בנוסף, אם אישה נשאית של סרטן זה גורם למוטציות? כי יש לי אפילפסיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בנוסף - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ24/09/2012אין קשר בין האחד לשני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהמיכל24/09/2012
האם ייתכן שאדם נשא של סרטן למשך 3 שנים? האם ייתכן שאישה בהריון תהיה נשאית של סרטן הדם ולא יגלו לה סרטן הדם? זה קרה ההריון בשנת 1988 באסטוניה והיא נפטרה ב-1989 תוך שבועיים מרגע הגילוי, מדובר באמי. מה הסיכוי לתורשה של סרטן הדם אליי, אני בתה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ24/09/2012לא ניתן לענןת על שאלה זו בלי לדעת באיזה סוג של סרטן מדובר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דם לילדה בת 9 וחציאיריס23/09/2012
היום קיבלת תוצאות של בדיקת דם של ביתי בת ה9.5
EST 4
MCHC 32.5
NEUTROPHILS 19.8
EOSINOPHILS 11.7
LYMPOCYTES 55.8
NEOTROPHILS 1.4
EOSINOPHILS 0.8
למעט תוצאות אלו שיצאו לא תקינות כל השאר מראה ירוק.
האם יש סיבה לדאגה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה נוספת של ביתי בת ה9 וחצי
איריס23/09/2012שכחתי לציין תוצאות של בדיקה נוספת
MONOCYTES%-DIF 8.6* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה נוספת של ביתי בת ה9 וחצי - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ24/09/2012לא משמעותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקת דם לילדה בת 9 וחצי - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ24/09/2012לא האם היא סובלת מאלרגיה לגורם כלשהוא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקת דם לביתי בת ה 9 וחצי
איריס24/09/2012לא ידוע לי על אלרגיה למשהו.
האם זה יכול להיות סימן למשהו רציני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאה חיובית לפקטור 5 הטרוזיגוטיג'ולי ויינשטי19/09/2012
שלום רב. אני בת 31.לפני שנה היה לי אירוע טרומבוטי ברגל בוריד שטחי שטופל מקומי.היום אני 3 שבועות אחרי מוות עוברי בשבוע ה10 להריון.היום קיבלתי תוצאות חיוביות לפקטור 5 והמוציסטאין מעט גבוה.אני רוצה להיכנס להריון בקרוב שוב.מה עלי לעשות.??האם להתחיל בקלקסן לפני הריון או ממתי?? עוד לא הראתי תוצאות לאף אחד,,אני סטודנטית לרפואה בחול.עוד לא פניתי לאף אחד,אשמח ליעוץ
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאה חיובית לפקטור 5 הטרוזיגוטי - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ19/09/2012נראה לי שרצוי להתייעץ עם מומחה לקרישה או עם רופא נשים המתמחה בבעיות כאלו
זו לא בעיה לדיון במסגרת הפורום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגת@18/09/2012
שלום לך
הייתי מבקשת לשלוח ישירות למייל שלך את תוצאות הבדיקות שלי מכיון שאיני יכולה להפוך אותן לאנונימיות
בעבר שאלתי לגבי ה igg וביקשת שאעבירן
מהו המייל בבקשה
תודה
יום נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מודאגת - תגובה
פרופ` אלן ברבי19/09/2012צריך רק לכתוב את התשובה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול כימותרפי ע"י זריקה בבטןאבי שלמוני17/09/2012
האונקולוגית שלי מציעה לי לקבל את הטיפול הכימותרפי(אצלי זה וולקייד),
ע"י זריקה בבטן במקום עירוי דרך הוריד.
מה ההבדל, האם חוסך זמן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול כימותרפי ע"י זריקה בבטן - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ17/09/2012מה הסיבה? קושי במציאת ורידים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אספירין לאחר החזרת עובריםשיר16/09/2012
האם רצוי לקחת אספירין (קרטיה) 100 מ"ג בזמן החזרת עוברים דהיינו במהלך 14 הימים עד לבדיקת הבטא להריון ? אני סובלת מתסמונת APLA. במהלך 14 הימים עד לבדיקת הבטא להריון אני מזריקה קלקסן 40 מ"כ. תודה ושנה טובה והמון בריאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אספירין לאחר החזרת עוברים - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ16/09/2012מאחר ואת מקבלת קלקסן אין צורך בתוספת אספירין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקותחנה13/09/2012
שלום האם תוצאות הבדיקות מצריכות בירור נוסף? PROTEIN C ACTIVITY 161 (טווח הנורמה עד 130 ) PTTFS 22 (טווח הנורמה מתחיל ב- 25 ) PTT(FSL) 27.3 (טווח הנורמה מתחיל ב 28) תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות - תגובה
פרופ` אלן ברבי14/09/2012לא. השנויים ללא משמעות קלינית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד משפיע אספירין על בדיקת דם?רוני11/09/2012
אני נוטלת אספירין 100 ביום ואמורה לעבור בדיקת דם לקרישיות.
כיצד ישפיע האספירין על הבדיקה?
האם לקחת לפני הבדיקה או לא לקחת?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיצד משפיע אספירין על בדיקת דם? - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ12/09/2012רצוי להפסיק את האספירין 3 ימים לפני הבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך זה בדיוק משפיע?
הדס14/09/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך זה בדיוק משפיע? - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ14/09/2012אספירין משפיע על תפקוד הטרומבוציטים המהווים חלק ממנגנון הקרישה
לא תייבים לקחת תרופה נוספת עם באספירין אלא עם יש תלונות
אין בעיה לקחת תכשיר נטורופטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני גם לוקחת אספרין מדלל דם
הדס14/09/2012את לוקחת עם זה עוד משהו?
אני הבנתי שחייבים לקחת גם כדור שיגן על הקיבה כדי שלא יזיק. הנטורפתית שלי המליצה לי לקחת חומצה פולית ויש לסולגאר שזה תוסף טבעי שעוזר לשמירה על הקיבה מפני הכדור אספרין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטות לימפה מוגדלותצח11/09/2012
פרופ' אליעזר היקר,
אני מעוד מבולבל לגבי הבדיקות שעשיתי ולא קיבלתי תשובה ברורה.
מעל לחצי שנה שיש לי נפחויות בבלוטות בצוואר דו"צ
עברתי ביופסיה, והתוצאות הראו ש-2 הבלוטות תגובתיות. יש דילמה האם עליי לעשות שוב.
ב-US האחרון הראה שיש לי שלוש בלוטות בין 2 ל 3 ס"מ ועד 6 עד 2 ס"מ.
לעומד זאת ב-CT ציון שאין בכלל עדות ללימפאדנופתיה, עד 6 מ"מ בצוואר ו-4 מזנטריאלית.
שמשווים את התוצאות ללפני 3 חודשים נראה שיש החמרה ע"פ הUS אז נמצא 3 בלוטות סה"כ( 2 כרתו) היחידה שנשארה הייתה גם אז 3 ס"מ
ב-CT לעומת זאת נראה שיש שיפור: 1.5 ס"מ בצוואר ו0.7 במזנטריאלית.
האם הדבר הגיוני שיש ככה סטריות?
ואם כן על מה עדיף להסתמך? נגיד וירצו לעשות לי שוב ביופסיה ע"פ הUS או CT
אשמח לקבל תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות לימפה מוגדלות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ12/09/2012אינני מבין על מה ההתתרגשות לפי התאור אין לממצאים אלה כל משמעות ואין צור ך להתיחס אליהם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוס אנטיקוגולנטעומר08/09/2012
שלום אני בן 45 התגלה לאחרונה לופוס אנטיקוגולנט וכן בMRI נקודות פגיעה במח הלבן מה המשמעות לכך ומה אלטרנטיבות הטיפול תודה עומר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לופוס אנטיקוגולנט - תגובה
פרופ` אלן ברבי09/09/2012מיקרה שלך דורש שילוב של יעוץ נוירולוג והמטולוג-קרישולוג כדי לקבוע משמעות הנתונים והשיקול לטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תלסמיה אלפאקרן07/09/2012
בני בן השנתיים אובחן לפני כשנה כנשא של תלסמיה אלפא TRAIT וסיכום הביקור בשניידר היה ש"אין צורך בטיפול או המשך מעקב המטלוגי" והרופאה רק צחקה שההשלכות הם שלפני שהוא מתחתן הוא צריך למצוא אישה לא נשאית.
אני עכשיו בהיריון. האם במקרה של תלסמיה אלפא אנשים שיורשים אותה מאחד מההורים הם נטולי תסמינים או תסמינים מינורים כמו לבני? ולכן אני יכולה להיות בטוחה שרק אני או רק בעלי נושאית את הגן ולא שנינו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלסמיה אלפא - תגובה
פרופ` אלן ברבי09/09/2012אני סבור שלא מדובר בתורשה הומוזיגוטית משני ההורים . אבל
הכתובת לשאלתך היא מרפאה המטולוגית ילדים בשניידר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה פרופסור ושנה טובה!
קרן09/09/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



